ဝႆ န္ႀကိဳသူမ်ား
ဝႆ န္ႀကိဳသူမ်ား
ယခုအခ်ိန္တြင္
အျပင္ဘက္လမ္းမဘက္သို႔ ၾကည့္လိုက္မည္ဆိုပါက တံလွ်ပ္ခိုးေတြ တရွိန္းရွိန္းဟပ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။ ေလပူမ်ား၊ ဖုန္ေငြ႕မ်ား၊ ရိုးတံထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ႏွင့္ က်န္ရွိ ေနေသးသည့္
ရြက္က်န္မ်ားအေပၚ တင္ေနသည့္ ထုတက္ေနသည့္ဖုန္မႈန္႔မ်ား၊ ရြက္ေၾကြမ်ားျဖင့္ ဝန္းက်င္သည္
ကႏၱာရဆန္လွသည္။
ထိုအေျခအေနကို လစ္လ်ဴရႈၿပီး လူငယ္မ်ားၾကား၊
သို႔မဟုတ္ လူအမ်ားၾကား ဖက္ရွင္က်သည့္ စကားလံုးတစ္ခုရွိသည္။
“သင္တန္း” ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕သူေတြအတြက္
သင္တန္းဆိုသည္က အခ်ိန္ေတြပိုေန၍ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက
မိမိကိုယ္ကို (Up to date) ျဖစ္ေနေစရန္ အတြက္ျဖစ္သည္။
သင္တန္းဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္မွ
ေငြ(Money)၊ စြမ္းအင္(Energy) ႏွင့္ အခ်ိန္ (Time) တို႔ကို ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံရသည္။ အသီးအပြင့္အေနျဖင့္
စိတ္ေနစိတ္ထား(Attitude)၊ ကၽြမ္းက်င္မႈစေကး (Skill) ႏွင့္ အသိပညာ၊ ဗဟုသုတ
(Knowledge) တို႔ တိုးတက္လာေစရန္အတြက္ျဖစ္သည္။
နယ္ပယ္အသီးသီး၊ ဘာသာရပ္အသီးသီးအတြက္ ေခါင္းစဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္
ရွိေနၾကသည့္ သင္တန္းမ်ားအနက္ လူသားအရင္းအျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ စြမ္းရည္ျမွင့္ (၃)လ သင္တန္းဆိုေသာ
သင္တန္းတစ္ခုကို စိတ္ဝင္စားမိသည္။ စစ္ကုိင္းတိုင္းေဒသႀကီး “ေဇယ်ာပေဒသာေဖာင္ေဒးရွင္း”
ပညာ့အလင္း ေခတ္မွီ စာၾကည့္တိုက္မွ ႀကီးမွဴးက်င္းပျခင္းျဖစ္သည္။ လူဦးေရကန္႔သတ္ထားသလို
ဌာနဆိုင္ရာဝန္ထမ္းမ်ား အတြက္ သီးသန္႔ဟု ဆိုေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ မတက္ျဖစ္ေတာ့။
သုိ႔ေသာ္ ထိုသင္တန္းအမွတ္္စဥ္(၂)တြင္မူ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္
အခြင့္အေရးတစ္ခုရရွိခဲ့သည္။ သင္တန္းသားဦးေရ ကန္႔သတ္ထား သည့္အထဲမွ ဌါနဆိုင္ရာဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္အတူ
ျပင္ပမွ စိတ္ပါဝင္စားသူ မ်ားကို တက္ခြင့္ျပဳလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအရာသည္ သင္တန္း၏အျမင္က်ယ္မႈတစ္ရပ္လည္းျဖစ္သည္။
သင္ၾကားသည့္ ဘာသာရပ္(၅)မ်ိဳးမွာလည္း စိတ္ဝင္စားဖြယ္အတိျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး(IR)၊
ကြန္ပ်ဴတာ(ICT)၊ ဥပေဒ၊ စီးပြားေရး၊ အဂၤလိပ္ စေသာ ဘာသာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားေပးသူမ်ားမွာ
တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္အသီးသီးမွ ဝါရင့္ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
သင္တန္းတက္ၿပီးေနာက္ ယခင္က ရွိခဲ့သည့္ အသိမ်ား၊
ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ား ေျပာင္းသြား
သည္။ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး ဘာသာဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရးလြယ္ကူေစရန္ ၄င္းတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာစကားသင္ၾကားမႈဟု ထင္ျမင္ခဲ့ဖူးသည္။ လက္ေတြ႔သင္ၾကားရခ်ိန္တြင္ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ၏ ေပၚလစီမ်ား၊ မူမ်ား၊ ေဘာင္မ်ားကို သိရွိလာယံုသာမက ျပည္ေထာင္စုစနစ္၊ ဖက္ဒရယ္စနစ္၊ ပီအာရ္ (PR) စသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးေဝါဟာရမ်ား၏ အဓိပၸါယ္ကိုလည္း သိလာရပါသည္။ မိမိတုိ႔ မဲေပးသည္မွာ မူကိုလား၊ လူကိုလား စသျဖင့္ ခြဲျခားသိျမင္လာရသည္။
သည္။ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး ဘာသာဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရးလြယ္ကူေစရန္ ၄င္းတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာစကားသင္ၾကားမႈဟု ထင္ျမင္ခဲ့ဖူးသည္။ လက္ေတြ႔သင္ၾကားရခ်ိန္တြင္ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ၏ ေပၚလစီမ်ား၊ မူမ်ား၊ ေဘာင္မ်ားကို သိရွိလာယံုသာမက ျပည္ေထာင္စုစနစ္၊ ဖက္ဒရယ္စနစ္၊ ပီအာရ္ (PR) စသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးေဝါဟာရမ်ား၏ အဓိပၸါယ္ကိုလည္း သိလာရပါသည္။ မိမိတုိ႔ မဲေပးသည္မွာ မူကိုလား၊ လူကိုလား စသျဖင့္ ခြဲျခားသိျမင္လာရသည္။
ကြန္ပ်ဴတာဆိုလွ်င္ ေဖ့စ္ဘြတ္(Facebook) သံုးရန္ႏွင့္
စာစီစာရိုက္(လက္ႏွိပ္စက္သာသာ) အသံုးျပဳရန္ဟုသာ ထင္ျမင္ခဲ့ဖူးသည္။ အျပင္သင္တန္းမ်ားတြင္
သိန္းခ်ီေပးရသည့္ (Computer Course) မ်ားကို (Basic)မွ စ-ကာ (Advance)ပိုင္းအထိ စာေတြ႕ေရာ၊
လက္ေတြ႕ပါ သင္ၾကားၿပီးေနာက္မွာေတာ့ နည္းပညာ၏ အသံုးခ်ခံအျဖစ္မွ နည္းပညာကို မည္သို႔အသံုးခ်ရမည္ကို
သိရွိလာရျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာစာျဖင့္ ေရးသားထားသည့္တိုင္ ဖတ္ရႈနားလည္ရန္ခက္ခဲသည့္
ဥပေဒဘာသာရပ္သည္ ဝါရင့္ဆရာမႀကီး၏ သင္ၾကားမႈ ေအာက္တြင္ ရိုးစင္းရွင္းလင္းစြာ နားလည္လာရသည္။
မိမိအက်ိဳး၊ အမ်ားအက်ိဳး၊ ႏိုင္ငံအက်ိဳး သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္လိုသည့္ ႏိုင္ငံသားတိုင္းသည္
ဥပေဒပညာကို နားလည္ တတ္ကၽြမ္းထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။
စီးပြားေရးဘာသာရပ္ဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ စီးပြားေရးသမားမ်ားအတြက္ဟု
ထင္ျမင္ခဲ့ဖူး သည္။ ေလ့လာသင္ယူၿပီးသည့္ ေနာက္မွာေတာ့ စာရင္းအင္းပညာ(Accounting)ႏွင့္
စီမံခန္႔ခြဲမႈ (Management) သည္ မိသားစုတိုင္း၊ လူတိုင္းအတြက္ တတ္သိထားသင့္သည့္ ပညာတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း
သိလာခဲ့ရသည္။
ထို႔အျပင္ အဂၤလိပ္ဘာသာရပ္သည္လည္း လူတိုင္းလူတုိင္း၊
တိုးတက္လိုသည့္ႏိုင္ငံသား တိုင္း ေသခ်ာက်နစြာ တတ္ထားသင့္သည့္ ဘာသာရပ္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားျဖစ္ရသည္မွာ
ဂုဏ္ယူစရာအတိျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းႏုိင္ရန္အတြက္ ျမန္မာဘာသာ စကားတစ္ခုျဖင့္
မလံုေလာက္ဆိုသည္ကို နားလည္လက္ခံႏိုင္မည္ဆိုပါလွ်င္ ကမၻာသံုးဘာသာစကားတစ္ခု ၏ အသံုးခ်တန္ဖိုး
ကို ေကာင္းစြာသိရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ယခုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံသည္ ေခတ္မွီဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္သည့္
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္သစ္
ႀကီး ဆီသို႔ ခ်ီတက္ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ စ-ေလွ်ာက္ကာစ ျဖစ္၍ လမ္းမသည္ ခေရာင္းလမ္းမဟုတ္ေသာ္လည္း မေခ်ာေမြ႔ေသးသည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ တံလွ်ပ္ခိုးေတြကလည္း တရွိန္းရွိန္းဟပ္ေနသည္။ ဖုန္ေငြ႔ မ်ားေရာေနသည့္ ေလပူမ်ား တိုက္ခတ္ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္။ ရြက္ေၾကြမ်ားကလည္း ေနရာအႏွံ႔ ပ်ံ႕က်ဲေန ခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ရိုးတံထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ႏွင့္ က်န္ရွိေနသည့္ ရြက္က်န္မ်ားအေပၚ ဖုန္ထုတက္ေနခ်ိန္ လည္းျဖစ္သည္။
ႀကီး ဆီသို႔ ခ်ီတက္ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ စ-ေလွ်ာက္ကာစ ျဖစ္၍ လမ္းမသည္ ခေရာင္းလမ္းမဟုတ္ေသာ္လည္း မေခ်ာေမြ႔ေသးသည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ တံလွ်ပ္ခိုးေတြကလည္း တရွိန္းရွိန္းဟပ္ေနသည္။ ဖုန္ေငြ႔ မ်ားေရာေနသည့္ ေလပူမ်ား တိုက္ခတ္ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္။ ရြက္ေၾကြမ်ားကလည္း ေနရာအႏွံ႔ ပ်ံ႕က်ဲေန ခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ရိုးတံထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ႏွင့္ က်န္ရွိေနသည့္ ရြက္က်န္မ်ားအေပၚ ဖုန္ထုတက္ေနခ်ိန္ လည္းျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ ထိုအရာေတြအားလံုး ေဝးလြင့္သြားေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ပန္းတိုင္ မေဝးေတာ့ ဆိုသည္ကို လူတိုင္းခံစားသိျဖင့္ သိေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ မၾကာမီ မိုးက်ေတာ့မည္။
ေလပူ၊ ဖုန္မႈန္႔တို႔ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေတာ့မည္ျဖစ္သလို ရိုးတံက်ဲ အကိုင္းအခက္တို႔တြင္လည္း ႏုသစ္သည့္ အညြန္႔အခက္တို႔ျဖင့္ ေဝဆာလာေတာ့မည္။ ရြက္က်န္ထက္မွာ တင္ရွိေနသည့္ ဖုန္မႈန္႔တို႔
မိုးစက္တို႔ႏွင့္အတူ စီးေမ်ာသြားေတာ့ မည္ ျဖစ္သည္။
စိမ္းစိုလွပလာေတာ့မည့္ ေလာကသစ္အတြက္ လူတိုင္းသည္
သင္တန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးတက္ကာ မိမိ၏စြမ္းရည္၊ ကၽြမ္းက်င္မႈစေကးကုိ တိုးျမွင့္ကာ အသင့္ျပင္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
လူသားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈစြမ္းရည္ျမွင့္ သင္တန္းအပတ္စဥ္(၁)၊ အပတ္စဥ္(၂)မွ သင္တန္းမ်ားသာမက
ေနာင္ဖြင့္လာမည့္ အပတ္စဥ္ (၃)၊ (၄)၊ (၅) စသည့္ သင္တန္းတို႔တြင္ တက္ေရာက္သင္ၾကားၾကမည့္
သင္တန္းသားမ်ား သည္လည္း တိုင္းျပည္တာဝန္ကို က်ရာေနရာမွ ထမ္းေဆာင္ေနသူမ်ား၊ ထမ္းေဆာင္လိုသူမ်ား
ျဖစ္မည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ အားလံုးသည္ ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး ေခတ္မွီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္သည့္
ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ႀကီးဆီ သို႔ ခ်ီတက္ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ဝႆ န္ႀကိဳေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။
ထူးေအာင္ဝင့္
٭٭٭٭
Comments
Post a Comment