၀တၳဳေရးတယ္ဆိုတာ......


၀တၳဳေရးတယ္ဆိုတာ......
================
၀တၳဳဆိုတာ..
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္
အခ်က္အလက္အစံုပါတဲ့ အထၳဳပၸတိတစ္ပုဒ္
မဟုတ္ပါဘူး။

၀တၳဳတစ္ပုဒ္ေရးဖို႔
အေၾကာင္းအရာေတြ
အားလံုးသိထားစရာမလိုဘူး။
ခံစားခ်က္ရိွရင္
၀တၳဳေရးလို႔ရတယ္။
ျမန္မာစာ ၀ါက်ေကာင္းေကာင္း
တည္ေဆာက္တတ္ရင္၀တၳဳေရးလို႔ရတယ္။
ကိုယ္ခ်င္းစာတရား မ်ွေ၀ခံစားလိုျခင္းနဲ႔
၀တၳဳေရးလို႔ရတယ္။
ေစတနာ ေမတၱာ နဲ႔
၀တၳဳေရးလို႔ရတယ္။
ျဖန္႔ျဖဴး ျဖည့္ဆည္းလိုတဲ့ပရဟိတစိတ္နဲ႔
၀တၳဳေရးလို႔ရတယ္။

၀တၳဳဆိုတာ
လူတစ္ေယာက္ (သို႔မဟုတ္)
ဘ၀တစ္ခု(သို႕မဟုတ္)ဘ၀မ်ားစြာရဲ႕
ခံစားခ်က္ေတြ
အျဖစ္အပ်က္ေတြကို
ခင္းက်င္းျပသရတဲ့
ကြင္းတစ္ခုျဖစ္တယ္။

အဲဒီအတြက္
ခံစားခ်က္မရိွဘဲ
ေရးတဲ့၀တၳဳေတြဟာ
အျဖစ္အပ်က္ေတြကိုတင္ျပရံုသက္သက္ပဲမို႔
စာဖတ္သူရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကို
ညိဳ႕ငင္သိမ္းပိုက္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ကူတတ္ဘူး။

၀တၳဳရဲ႕ အသက္ဟာ
ခံစားခ်က္ပဲျဖစ္တယ္။
၀တၳဳတစ္ပုဒ္ေရးေတာ့မယ္လို႔
စဥ္းစားတဲ့အခါ
ကိုယ္တင္ျပမဲ့
ဇာတ္ေကာင္တစ္ေကာင္
ေကာင္ ရဲ႕ စိတ္ကို၀ိညာဥ္တစ္ခုပူးကပ္ေရးရမယ္။

စာေရးသူရဲ႕စိတ္၀ိညာဥ္က
ဇာတ္ေကာင္ထဲမွာ ပူး၀င္ကပ္ၿငိေနတဲ့
၀တၳဳေတြဟာ ဘယ္အခ်ိန္ဖတ္ဖတ္
အသက္၀င္ေနတဲ့ ၀တၳဳေတြအျဖစ္က်န္ရစ္ခဲ့လိမ့္မယ္။

၀တၳဳထဲကဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ
အျပင္ကလူအစစ္ေတြလိုပဲ႐ုပ္လံုးႂကြလာလိမ့္မယ္။
စာဖတ္သူေတြကဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ ႏွလံုးသားကို
အလိုလိုနားလည္လိမ့္မယ္။
ဇာတ္ေကာင္ဘာေျပာမလဲ
စာဖတ္သူကနားေထာင္လိမ့္မယ္။
မ်ွေ၀ခံစားေပးလိ္မ့္မယ္။
အယူအဆ မတူညီတာေတြအတြက္
အမ်က္ေဒါသရ သက္ျပင္းခ် ၾကမယ္။
အယူအဆတူညီတာေတြအတြက္
ႏွစ္လိုအားရ၀မ္းသာၾကလိမ့္မယ္။

စာဖတ္သူေတြ
ေက်နပ္ျခင္း မေက်နပ္ျခင္းေတြျဖစ္တဲ့
၀တၳဳေတြဟာ အနည္းဆံုးေတာ့အသက္ရိွတဲ့
၀တၳဳေတြအျဖစ္တန္း၀င္အဆင့္ေရာက္လိမ့္မယ္။

၀တၳဳေရးသူဟာ
ခံစားခ်က္၀ိညာဥ္မထည့္ႏိုင္ဘဲ
၀တၳဳေရးနည္းအတတ္ပညာနဲ႔
အေၾကာင္းအရာလွပေအာင္ဖဲြနဲြ ့
ေရးထားတဲ့၀တၳဳေတြဟာ
စာတစ္ပုဒ္ျဖစ္ဖို႔လြယ္ကူသည့္တိုင္
စာဖတ္သူစဲြဖို႔ မလြယ္ကူႏိုင္ဘူး။

၀တၳဳေရးသူတစ္ေယာက္အတြက္
၀တၳဳအပုဒ္တိုင္းမွာ
၀ိညာဥ္တစ္ခု ပူးကပ္ေရးႏိုင္ဖို႔ဆိုတာခက္ခဲမယ္။

ဒီအတြက္
၀တၳဳေရးကာစ
ကေလာင္သက္ႏုတဲ့အခ်ိန္မွာ
ကိုယ္ရဲ႕၀ိညာဥ္ပူးကပ္ႏိုုင္မဲ့
ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ဇာတ္ေကာင္မ်ားကိုသာ
အဦးဆံုးခ်ေရးႏိုင္ဖို႔ စဥ္းစားေတြးေတာေနရမယ္။

၀တၳဳေရးလိုသူဟာ
ကိုယ္သက္၀င္ခံစားမႈမရိွနိုင္တဲ့
အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးကို
၀တၳဳတစ္ပုဒ္အျဖစ္မဖဲြ႔နဲြ႔သင့္ဘူး။
အျပင္ေလာကမွာ
ကိုယ္ၾကံဳေတြ႔ သိျမင္ထိစပ္ရတဲ့
ဘ၀ေတြကို၀တၳဳအျဖစ္
အသက္သြင္းပံုေဖာ္တဲ့အခါ
ကိုယ္ရဲ႕ ႏွလံုးသား
စိတ္ဝိညာဥ္ပူးကပ္ခံစားလို႔ရမွ
၀တၳဳတစ္ပုဒ္အျဖစ္
စာစီခင္းက်င္းျပသရမွာျဖစ္တယ္။

၀တၳဳဟာ ျဖစ္ရပ္မွန္မဟုတ္ဘူး။
အျပင္ေလာကက
ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေတြကို
ဒဲ့ခ်ျပတဲ့၀တၳဳေတြဟာလည္း
စဲြလန္းဖြယ္မျဖစ္တတ္ဘူး။
ခံစားမွဳမွာ အတတ္ပညာလည္း
လိုအပ္သေလာက္ပါမွျဖစ္မယ္။

၀တၳဳဆိုတာ
အျပင္ေလာကမွာတကယ္ရိွတဲ့ဘ၀ေတြကို
အဟုတ္ တကယ္ပါလားလို႔
စာဖတ္သူေတြကသိျမင္ခံစားလို႔ရေအာင္
တကယ္မဟုတ္တဲ့
ဘ၀ေတြကိုလည္း
အျပင္မွာ တကယ္ရိွသေယာင္
ယံုစားႏိုင္တဲ့အထိ သက္၀င္ႏိုင္ဖို႔
စကားလံုးေတြနဲ႔
ခံစားမွဳေပါင္းၿပီး
ဖန္တီးရတဲ့အႏုပညာပစၥည္းျဖစ္တယ္။

၀တၳဳေရးၿပီဆိုရင္
အျပင္မွာ မေျပာသည့္တိုင္
အျပင္မွာ ေျပာလို႔ရသေလာက္
ေလးနက္တဲ့ အဓိပၸါယ္ရိွတဲ့
စကားေျပာေတြကို
ဇာတ္ေဆာင္ေတြမွာ
လိုအပ္သလိုထည့္ေျပာေပးရတာဟာလည္း
၀တၳဳရဲ႕ ပါ၀ါတစ္မ်ိဳးပဲျဖစ္တယ္။

၀တၳဳတစ္ပုဒ္ဖန္တီးရာမွာ
အဓိက အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့
စာေရးသူရဲ႕ ၀ိညာဥ္ပူးကပ္ႏိုင္တဲ့
ခံစားခ်က္မ်ိဳးရၿပီဆိုရင္
၀တၳဳတစ္ပုဒ္ခ်ေရးၾကည့္လိုက္ပါေတာ့....။

မဂၢဇင္းတိုက္ေတြကို၀တၳဳစာမူ
ပို႔တဲ့အပိုင္းကေတာ့
အယ္ဒီတာရဲ႕ေရြးခ်ယ္မွဳနဲ ့သာ
သက္ဆိုင္ပါလိမ့္မယ္။

ကြၽန္မရဲ႕မဂၢဇင္း၀တၳဳတို/႐ွည္မ်ား
ျဖတ္သန္းမွဳကေတာ့
ႏွစ္ကာလအတန္ငယ္ၾကာတယ္လို႔ေခၚႏိုင္ပါတယ္။
ဒါကကြၽန္မတစိုက္မက္မက္မလုပ္ဘဲ
အလစ္အလပ္ရိွလို႔သာ
ကာလတစ္ခုၾကာခဲ့တာျဖစ္တယ္။
တကယ္တမ္းကြၽန္မ၀တၳဳတိုေတြ
ခပ္မ်ားမ်ားေရးၿပီးပို႔ခဲ့ပါခဲ့တဲ့ကာလက
ႏွစ္ႏွစ္အတြင္းမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္
တကယ္တစိုက္မက္မက္
ေရးႏိုင္ၿပီးေရးအား၊ပို႔အားေကာင္းမယ္ဆိုရင္
ကေလာင္တစ္ခု႐ွင္သန္ဖို႔မလြယ္သည့္တိုင္
ျဖစ္ကို ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔သာေရးေနရင္
ျဖစ္ကိုျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္လို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ကြၽန္မဘယ္အယ္ဒီတာတစ္ေယာက္နဲ႔မွမသိသလို
ဘယ္စာေရးဆရာတစ္ဦးတစ္ေယာက္နဲ႔မွ
ခင္မင္ ရင္းႏွီးသိကြၽမ္းေတြ႔ဆံုဖူးျခင္းလံုး၀မရိွဘဲ
မဂၢဇင္း ၀တၳဳတို/႐ွည္ေရးခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။
အယ္ဒီတာ မဂၢဇင္းတိုက္မ်ားအားလံုးကြၽန္မကို
ခုထိမေတြ႔ျမင္ဖူးသူမ်ားလည္းရိွပါတယ္။

ကြၽန္မရဲ႕ကေလာင္ကို
႐ွင္သန္ေအာင္ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့သူေတြက
စာအုပ္ေတြမွာသာကြၽန္မသိျမင္ခဲ့ရတဲ့
ကြၽန္မအရင္စာေရးခဲ့ေသာ
စာေရးဆရာမ်ားအားလံုးပဲျဖစ္ပါတယ္။
သူတို႔ကသာကြၽန္မရဲ႕ေက်းဇူး႐ွင္ေတြျဖစ္ပါတယ္။

ဆိုလိုတာက
ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းျဖစ္ဖို႔
ပံ့ပိုးေပးႏိုင္သူ
ရင္းႏွီးတဲ့အယ္ဒီတာရိွမွ
နီးစပ္ခင္တြယ္ရာ
ပံ့ပိုးေပးႏိုင္တဲ့ နာမည္ရိွ
စာေရးဆရာ /မေတြရိွမွဆိုတာကြၽန္မကေတာ့
လက္မခံပါဘူး။
အဲဒီနည္းနဲ႔ အလြယ္လိုက္သူမ်ားဟာလည္း
ေရ႐ွည္မတည္တံ့ႏိုင္ပါဘူး။
အႏုပညာအရည္အေသြး
ျပည့္မီွတဲ့ ကေလာင္ဟာ
အယ္ဒီတာေတြရဲ႕ ေ႐ွ႕ကို
သူ႔အရည္အခ်င္းနဲ႔သူ
ေရာက္ကို ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။

သူမ်ားပံ့ပိုးေပးႏိုင္လည္း
ကိုယ့္စာမေကာင္းရင္
ဘယ္အယ္ဒီတာမွ
ကာလတစ္ခုၾကာေအာင္
အသိမွတ္ျပဳေပးမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ကိုယ့္ဘာသာပိုက္ဆံရိွလို႔
ထုတ္ၿပီး ေ၀လို႔ပဲရႏိုင္ပါတယ္။

ကြၽန္မကေတာ့
ကိုယ့္ကေလာင္ကို
ကိုယ့္အရည္အခ်င္းစစ္စစ္မွန္မွန္နဲ႔သာ
႐ွင္သန္ေအာင္တည္ေဆာက္ႏိုင္တယ္လို႔
ေျပာခ်င္ပါတယ္။
အခ်ိန္တစ္ခုသာလိုပါလိမ့္မယ္။

ခုေခတ္မွာဘာစာေရးခ်င္ေရးခ်င္
ခ်ေရးလို႔ရတဲ့
အယ္ဒီတာမလို ဆင္ဆာမလိုတဲ့
ကြင္းတစ္ကြင္းရိွေနတာကိုက
ကေလာင္သစ္မ်ားရဲ႕ႀကီးစြာေသာ
အားသာခ်က္ႀကီးျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔
ကေလာင္သစ္မ်ား
အားမငယ္ဘဲ
ကိုယ္လုပ္ရမဲ့အလုပ္ေတြကိုသာ
ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ
မေလ်ာ့ေသာဇဲြလံု႔လနဲ႔
ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ၾကပါလို႔
တိုက္တြန္းအားေပးလိုက္ပါတယ္။


ေမတၱာျဖင့္
ယုဒါ
12.9.2016(Monday)


Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း