ေလသံ ေျပာင္းသြားေသာ အာဠာ၀က

 ေလသံ ေျပာင္းသြားေသာ အာဠာ၀က

 ေဂါတမ ဘုရားရွင္၏ အျပင္ ေအာင္ျခင္း ရွစ္ပါးတြင္ အာဠာဝက ဘီလူးကို ေအာင္ျမင္သည့္ အေၾကာင္း လည္း တစ္ပါး အပါအဝင္ျဖစ္ သည္။ အဆိုေတာ္ႀကီး ေဒၚေမရွင္ သီဆို ေသာ “ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါး” သီခ်င္းမွ “အာဠဝီျပည္အနီး၊ ေညာင္ပင္ႀကီးမွာ၊ တစ္ဦးတည္း ဘီလူးႀကီး အာဠာဝက စံရာ” ဟူေသာ အပိုဒ္ကို ၾကားဖူးသူ တိုင္း အာဠာဝက အေၾကာင္း သိၾက ပါသည္။
ပထမဆံုး ဗုဒၶစာေပ ဝတၳဳျဖစ္ ေသာ ရွင္မဟာသီလဝံသ၏ “ပါရာ ယနဝတၳဳ” တြင္လည္း ဘုရားရွင္ႏွင့္ အာဠာဝက အေၾကာင္း ပါဝင္သည္။ အာဠာဝက ဘီလူး နတ္သဘင္အစည္း အေဝးသြားေနစဥ္ ဘုရားရွင္က အာဠာဝက၏ ဗိမာန္သို႔ ၾကြေရာက္ စံျမန္းပံု၊ အာဠာဝက အမ်က္ ထြက္၍ လက္နက္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ တိုက္ခိုက္ပံု၊ တုိက္ခိုက္ မရေသာအခါ ဘုရားရွင္ ကို ေမးခြန္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေမးၿပီး မေျဖ ႏုိင္လွ်င္ ရန္ျပဳမည္ဟု စိတ္ကူး ထား ပံု၊ ဘုရားရွင္က အာဠာဝက ေမးသမွ် ေမးခြန္း အားလံုးကို ရွင္းလင္းေျဖ ၾကားေသာအခါ အာဠာဝက ေက်နပ္ သြား႐ံုမက ဘုရားရွင္ ၏ေျဖၾကား ခ်က္မ်ားကို နာယူရသည့္ အတြက္ ေသာတာ ပန္တည္ၿပီး အကြၽတ္တရား ရသြားပံု တို႔ကို ေရးသားထားပါ  သည္။

ပါရာယန ဝတၳဳသည္ အေရး အသား ရွင္းလင္းေျပျပစ္သည္။ သ႐ုပ္ေပၚသည္။ အာဠာဝကက ဘုရားရွင္ကို တုိက္ခိုက္ပံု၊ ဘုရားရွင္ က သိမ္ေမြ႕စြာ တံု႔ျပန္ပံု၊ အျပန္ အလွန္ ေမးၾက၊ ေျဖၾကပံုမ်ားကို ဖတ္ ရသည္မွာ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္း ပါသည္။ ထူးျခားခ်က္ တစ္ခ်က္ မွာ အာဠာဝက၏ စိတ္ေနစိတ္ထား တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲလာပံုကို အာဠာဝကက ဘုရားရွင္ကို တုိက္႐ိုက္ ရည္ၫႊန္း ေခၚေဝၚေသာ စကား ေလး သံုးခြန္းျဖင့္ ထင္ရွားစြာ ေရးဖြဲ႕ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။

အာဠာဝကသည္ ဘုရားရွင္ကို မိမိ၏ ဗိမာန္အတြင္းမွ ထြက္ေျပးေစ ရမည္ဟု ရည္ရြယ္လ်က္ လက္နက္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ တုိက္ခုိက္ သည္။ ျပင္းထန္ေသာ မုန္တုိင္း၊ သည္းထန္ေသာ မိုးႀကီး၊ ေက်ာက္ခဲမိုး၊ လက္နက္မိုး၊ မီးက်ီးမိုး၊ ျပာပူမိုး၊ သလဲပူမိုး၊ ၫြန္ ေပ်ာင္းမိုး၊ အမိုက္ေမွာင္ႀကီး ဟူေသာ လက္နက္ႀကီး ကိုးပါးျဖင့္ တုိက္ခိုက္ ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ကို မထိခုိက္ သျဖင့္ ေနာက္ဆံုး ဝရဇိန္ လက္နက္ ျဖင့္ ပစ္ခတ္ျပန္ရာ ဝရဇိန္ လက္နက္ သည္လည္း ဘုရားရွင္၏ ေျခေတာ္ရင္းသို႔ ေျခသုတ္ ပုဆိုးသဖြယ္ က် ေရာက္ သည္။ ေမတၱာျဖင့္သာ တံု႔ျပန္ ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ ကို အႏၲရာယ္ မျပဳႏုိင္။

ထိုအခါ အာဠာဝက သည္ ဘုရားရွင္ကို “ေမးခြန္းလက္နက္” ျဖင့္ တိုက္ခုိက္ရန္ စီမံေတာ့သည္။ ထုိေမးခြန္း မ်ားမွာ အာဠာဝက၏ အမိအဖ တို႔က သင္ေပးထားေသာ ေမးခြန္း မ်ားျဖစ္သည္။ သင္ေပးစဥ္က အေမး ေရာအေျဖပါ ပါေသာ္လည္း အာဠာဝက မွာ ေမးခြန္း မ်ားကိုသာ မွတ္မိၿပီး အေျဖ မ်ားကို ေမ့သြားသည္။ အာဠာဝက သည္ မိမိ၏ ဗိမာန္ကို ႀကံဳႀကဳိက္ ၍ဝင္ၾကည့္ၾကေသာ သူမ်ားကို ထို ေမးခြန္း မ်ား ေမးၿပီး မေျဖႏုိင္သူမ်ား ကို ညႇဥ္းပန္း ႏွိပ္စက္သည္မွာ ၾကာခဲ့ ၿပီျဖစ္သည္။ မည္သူမွလည္း မေျဖႏုိင္ ခ့ဲ။ ယခု ထိုေမးခြန္း မ်ားျဖင့္ ဘုရား ရွင္ကို ႏွိပ္စက္ရန္ ႀကံသည္။ “မေျဖ ႏုိင္လွ်င္ ႏွလံုးပ်က္ၿပီး ႐ူးမူးေအာင္ လုပ္မည္၊ ရင္ဘတ္ကို ခြဲမည္၊ သမုဒၵရာ တစ္ဖက္ သို႔ပစ္မည္” ဟု ႀကိမ္းဝါး သည္။ ဘုရားရွင္က ေမးလိုရာ ေမးရန္ ခြင့္ျပဳသည္။

ထိုအခါ အာဠာဝကက ဘုရား ရွင္ကို “ငါ့ရွင္ရဟန္း” ဟု ရည္ၫႊန္း ေခၚေဝၚၿပီး ပထမ ေမးခြန္းေလးခု ေမးသည္။ အဘယ္ဥစၥာသည္ ျမတ္ သနည္း၊ အဘယ္အက်င့္ သည္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ကိုေဆာင္သနည္း၊ အဘယ္ အရသာသည္ ၿမိန္သနည္း၊ အဘယ္အသက္ေမြးမႈ သည္ ျမတ္ သနည္း ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္က သစၥာတရား ဟူေသာ ဥစၥာသည္ ျမတ္ သည္၊ ကုသိုလ္ အက်င့္သည္ စိတ္ ခ်မ္းသာမႈ ကိုေပး သည္၊ သစၥာ အရသာသည္ ၿမိန္သည္၊ ပညာျဖင့္ အသက္ေမြးျခင္း သည္ ျမတ္သည္ ဟူ၍ အက်ယ္တဝင့္ ရွင္းလင္းေျဖ ဆိုေတာ္မူ သည္။

အာဠာဝက သည္ ေနာက္ ေမးခြန္းေလးခု ကို ထပ္ေမးျပန္သည္။ ဤ အႀကိမ္တြင္ ဘုရားရွင္အား ရည္ ၫႊန္းေခၚပံု အနည္းငယ္ေျပာင္း သြား သည္။ “အရွင္ရဟန္း” ဟူ၍ေခၚၿပီး ေမးခြန္းေလးခု ေမးျပန္သည္။ သစၥာ၊ သတိ၊ လုံ႔လ၊ ပညာ ဟူေသာ အေၾကာင္း တရားေလး ပါးႏွင့္ ဆိုင္သည့္ ေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္ ကလည္း အက်ယ္ ရွင္းလင္း ေျဖ ၾကားေတာ္မူသည္။ ထုိအခါတြင္ အာဠာဝက ဘီလူး သည္ သစၥာေလးပါး ကိုသိျမင္ၿပီး ေသာတာပန္ တည္သြား ေလေတာ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ အာဠာ ဝကသည္ “ပညာ” ဟူေသာ စကားကို မူတည္၍ ေမးခြန္း ငါးခုကို ထပ္ေမး ျပန္သည္။ ထိုအခါတြင္မူ ဘုရားရွင္ ကို “အရွင္ဘုရား” ဟု ရည္ၫႊန္း ေခၚ ေဝၚေလေတာ့သည္။ ဘုရားရွင္ က ေျဖ ၾကားေတာ္မူ ၿပီးေသာအခါ အာဠာဝက သည္ မ်ားစြာ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ျဖစ္ၿပီး ဘုရားရွင္ ကို ဥဒါန္း စကား ေလွ်ာက္ ၾကားေလေတာ့သည္။

ပါရာယန ဝတၳဳတြင္ ရွင္မဟာသီလဝံသသည္ အာဠာဝက ဘီလူးက ဘုရားရွင္ကို ရည္ၫႊန္း ေခၚေဝၚသည့္ စကားသံုးခြန္းကို ကြဲ ကြဲျပားျပား ေဖာ္ ျပထားပံုမွာ မွတ္သားစရာ ေကာင္း ပါသည္။ ပထမ အႀကိမ္ေမးစဥ္က ဘုရားရွင္ကို “ငါ့ရွင္ရဟန္း” ဟုေခၚ သည္။ ထုိစကား သည္ တန္းတူခ်င္း ေခၚေသာ စကားလည္းျဖစ္ႏုိင္သည္။ ဂုဏ္ႀကီးသူက ဂုဏ္ငယ္သူ ကိုေခၚ ေသာ စကားလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ “ငါ့ရွင္ ရဟန္း” ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္း သည္ ႐ိုေသေလးစားသည့္ သေဘာ မပါဝင္သည့္ အသံုးအႏႈန္း ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အာဠာဝက သည္ ဘုရားရွင္ကို အမ်က္ မေျပေသး။ ရန္သူ အျဖစ္ သေဘာထား ေနဆဲျဖစ္ သည္။ မေျဖႏိုင္လွ်င္ သတ္ျဖတ္ ႏွိပ္စက္ မည္ ဟု ေတးထားဆဲျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ကို တန္းတူလို၊ ကိုယ့္ထက္ နိမ့္က်သူလို သေဘာထားၿပီး “င့ါရွင္ရဟန္း” ဟူ၍ ေလသံ တင္းတင္းျဖင့္ ေခၚျခင္းျဖစ္ သည္။

 ေမးခြန္းေလးခု ေျဖၿပီးေသာ အခါ အာဠာဝက ေက်နပ္သြားသည္။ သူသိလိုသည့္ အေျဖကို ရသည့္ အတြက္ စိတ္ေျပသြားသည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ကို ေနာက္ေမးခြန္း ေလးခုေမးရာ တြင္ ေခၚေသာေလသံ သည္ “အရွင္ရဟန္း” ဟူ၍ ျဖစ္သြား သည္။ ေလးစား သည့္ သေဘာထင္ ဟပ္ေနသည့္ အေခၚအေဝၚ ျဖစ္သည္။ ထိုေမးခြန္းမ်ား ေျဖၾကားၿပီး ေသာအခါတြင္ မူ အာဠာဝက သည္ ေသာတာပန္ တည္သြားေလၿပီ။ ဘုရားရွင္၏ တပည့္ ဒါယကာျဖစ္ သြားေလၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ ကို ေခၚေသာ ေလသံသည္ “အရွင္ ဘုရား” ဟူ၍ ေျပာင္းသြားပါေတာ့ သည္။ ႐ိုေသပ်ပ္ဝပ္မႈ အျပည့္အဝ ပါေသာ ေလသံျဖစ္သည္။

အာဠာဝက၏ စိတ္ေန စိတ္ထား သည္ ခက္ထန္ရာမွ တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသြားၿပီး ေနာက္ဆံုး တြင္ ဘုရားရွင္ ၏ေျခေတာ္ရင္းတြင္ ဝပ္ ဆင္းေသာ တပည့္ဒါယကာ အျဖစ္ စိတ္ထား အႏူးည့ံဆံုး ျဖစ္သြားပံုကို ရွင္မဟာသီလဝံသ က “ငါ့ရွင္ရဟန္း”၊ “အရွင္ရဟန္း”၊ “အရွင္ဘုရား” ဟူ၍ ေလသံေျပာင္းသြား ပံုျဖင့္အထင္အရွား ေရးဖြဲ႕သ႐ုပ္ေဖာ္ထားပါသည္။
-
ေမာင္ခင္မင္ (ဓႏုျဖဴ)

Popular Journal

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း