ေရးတတ္ရင္ ဝတၳဳျဖစ္တယ္ (၂)

ေရးတတ္ရင္ ဝတၳဳျဖစ္တယ္ (၂)
ကေလာင္အမည္=ေမာင္သာရ
                ေရဆိုတာ ျမင့္ရာက နိမ့္ရာကို စီးတယ္လို႔ပဲ ၾကားဖူးပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ သည္ေနရာမွာေတာ့ ငါလည္း မေရမရာ ျဖစ္တာနဲ႔ မင္းကိုပဲ အားကိုးတႀကီးနဲ႔ ျပန္ေမးရဦးမယ္။  ၅၅ - ႏွစ္ဆိုတဲ့ အရြယ္ဟာ သူငယ္ျပန္ၿပီလား၊ ျပန္ႏိုင္ၿပီလား၊ ျပန္တတ္ၿပီလား။
ေအးပါ .. ၅၅ - ႏွစ္နဲ႔ သူငယ္ျပန္တယ္လို႔ေတာ့ ငါလည္း မၾကားဖူးပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ မင္းသိတဲ့အတိုင္း ငါ့အသက္က အခုလာမယ့္ ေအာက္တိုဘာလက်မွ ၅၄ ျပည့္မယ္။  သူငယ္ျပန္တဲ့အရြယ္ ခုနွစ္ဆယ္ေက်ာ္၊ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ မဟုတ္ေသးဘူး။  ၿပီးေတာ့လည္း အထူးသန္တုန္း ျမန္တုန္း။
ဟုတ္ပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ ငါ သူငယ္ျပန္စ ျပဳေနၿပီ။  သူငယ္ျပန္ခ်င္ေနၿပီ။  တခါတေလ ငါ့စိတ္ကို ငါမနည္း ထိန္းရတယ္။  ဒါေတာင္ မရခ်င္တဲ့အခါ မရဘူး။  လြတ္ခ်င္တဲ့အခါ လြတ္သြားတယ္။
မင္းက……….. မိန္းမ ငယ္ငယ္ေလးေတြကို ယူခ်င္တဲ့စိတ္ ေပါက္ရမွာလား။  ေတာ္ေလာက္ပါၿပီ ေမာင္ရာ၊ ေၾကာက္လွပါၿပီ။
သည္မယ္.. ေဟ့ေကာင္ မေနာက္နဲ႔၊ ငါအတည္ေျပာတာ။  အဲ့ဒါ ငါေျပာျပမယ္။  မင္းေရး။  ေရးတတ္ရင္ ဝတၳဳ ျဖစ္တယ္။  ကဗ်ာလည္း ျဖစ္တယ္။  စာတပုဒ္ ျဖစ္တယ္ေပါ့ကြာ။
ငါကိုယ္တိုင္ ေရးႏိုင္ေတာ့မွ သက္သက္မယ့္ မင္းကို ေရးခိုင္းေနပါ့မလား။  ငါေရးလို႔ မျဖစ္လို႔ေပါ့ကြ။  သိတယ္မဟုတ္လား။  ငါေရးရင္ ျပသနာ ျဖစ္မယ္။  ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။
မင္းကေတာ့ စာေရးတဲ့ လူခ်င္း တူေပမယ့္ စာေရးတဲ့ မူခ်င္းမတူဘူး။  ၿပီးေတာ့ လူငယ္လည္း လူငယ္။  ဘာအေရာင္အဆင္းမွလည္း မရွိ။  လမ္းမေပၚမွာ ပုဆိုးကြင္းသိုင္းၿပီး ေခြလွိမ့္လည္း မင္းအေနနဲ႔ ကေတာ့ တင့္တင့္တယ္တယ္။  ဘာကိစၥမွ မရွိႏိုင္ဘူး။
မင္းသိပါတယ္ေလ။  တတ္ႏိုင္ရင္ ငါ စာမေရးခ်င္ေတာ့ဘူး ဆိုတာကို။  အသက္ႀကီးလာၿပီ ဟေကာင္ရ။  မ်က္စိေတြမႈန္၊ လက္ေတြ တုန္နဲ႔။  မ်က္စိမႈန္တာက မ်က္မွန္ တပ္လို႔ ရေသးတယ္။  လက္တုန္တာက ဘာမွ ကူလို႔ ေထာက္လို႔ မရဘူး။
ေျပာရတာလည္း ရွက္ပါတယ္ကြာ။  မေရးျပန္ေတာ့လည္း ထမင္းစားစရာက မရွိျပန္ဘူးဟ။  ထမင္းစားစရာ မရွိလို႔မ်ား  သိသိတတ္တတ္နဲ႔ လာေပးၾက ကမ္းၾကလိမ့္မယ္ လို႔ေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္နဲ႔။  ေၾကြးရွင္က လူေရွ႔မေရွာင္ သူေရွ႔မေရွာင္ ေၾကြးလိုက္မေတာင္းရင္ပဲ ကံေကာင္း။
ခက္သားပဲကြ။  သည္အသက္ သည္အရြယ္ေရာက္လာမွေတာ့ ငါလည္း တျခားအလုပ္ လုပ္မစားတတ္ေတာ့ဘူး။  ျပင္လို႔ မရေတာ့ဘူး။  ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနၿပီ ဆိုပါေတာ့ကြာ။
မင္းမ်က္ျမင္ပဲ။  ငတ္ေတာ့လည္း ေတြ႔ကရာ ေလွ်ာက္ေရးေတာ့တာေပါ့။  ေဖေတာ့ ေမာင္ေတာ့ေတြ ေရးလား ေရးရဲ႔။  ကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ္ျပန္ေရးလား ေရးရဲ႔။  ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္က အေၾကာင္းေတြ၊ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္က အေၾကာင္းေတြ၊ လမ္းေဘးက အေၾကာင္းေတြ ဘာမွလည္း မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေတာင္ေလွ်ာက္ေရး ေျမာက္ေလွ်ာက္ေရး။
ေဟာ . အခုေတာ့ မေရးခ်င္ေတာ့ဘူး။  မေရးေတာ့ဘူး။  မင္းတို႔ပဲ ေရးၾကေတာ့။
အခု ငါေျပာျပမယ္ ဆိုတာကလည္း  ေရးတတ္ရင္ေတာ့ စာေကာင္းတပုဒ္ျဖစ္တယ္ကြ။ လွတယ္။  လွေအာင္လည္း ေရးတတ္ရမွာေပါ့ကြာ။
ေအး .. သည္ဝတၳဳမွာေတာ့ ငါ့ကို အဓိက ဇာတ္ေကာင္ေနရာမွာ ထားေရးရမယ္။  နာမည္ေတာ့ လႊဲထည့္လိုက္ေပါ။  လြယ္ပါတယ္။
အဲ ဝတၳဳ အစမွာ ေစာေစာက ငါေျပာတဲ့အတိုင္း ငါက ၅၅ ႏွစ္နဲ႔ သူငယ္ျပန္စ ျပဳေနၿပီေပါ့။
ဘာျဖစ္လို႔ သူငယ္ျပန္ၿပီလို႔ ေျပာရသလဲဆိုေတာ့ မင္းသိတဲ့အတိုင္း ငါက အခု ကမာရြတ္က အေဆာင္တေဆာင္မွာ ေနေနတယ္။  အေဆာင္ဆိုတာက ေက်ာင္းသားေတြ၊ ဘြဲ႔ရၿပီးစ အလုပ္လက္မဲ့ လူငယ္ေတြ၊ အလုပ္ဝင္စ လူငယ္ေတြ စုေပါင္း ငွားရမ္း ေနထိုင္ၾကရတဲ့ ေနရာ။  အားလံုး အသက္ ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ ပတ္ဝန္းက်င္ အရြယ္ေတြ။  လူပ်ိဳ ကိုယ္လြတ္ေတြ။  ငါလိုလူမ်ိဳး ငါက လြဲလို႔ တေယာက္မွ မရွိ။
စဥ္းစားၾကည့္ေလ။  အဲသည္လို အရြယ္လူငယ္ကေလးေတြနဲ႔ခ်ည္း ႏွစ္ရွည္လမ်ား အေနၾကာလာေတာ့ ငါကလည္း လြတ္ေန၊ စိတ္ေတြလည္း ျပန္ငယ္လာတယ္ ထင္ပါရဲ႔။  အေတြးအေခၚေတြလည္း ေျပာင္းကုန္သလား မေျပာတတ္ဘူး။  အင္အားခ်င္းကလည္း ငါက တေယာက္တည္း။  သူတို႔က အမ်ား။  လႊမ္းမိုးလာတယ္ ေအာက္ေမ့ရတာပဲ။
ဟင့္အင္း မဟုတ္ဘူး။  မင္းေျပာသလို တြဲခ်င္တဲ့စိတ္၊ ႏႊဲခ်င္တဲ့ ဆႏၵမ်ိဳးေတာ့ ျဖစ္မလာဘူး။  ဒါကေတာ့ ေသခ်ာတယ္။
ေနာက္တာ ေျပာင္တာ၊ ရယ္စရာေျပာတာက ေျပာတာတျခား။  မိန္းမနဲ႔ ပါတ္သက္လို႔ေတာ့  ငါ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဓါတ္က်သြားၿပီ။  ဘယ္လိုမွ စဥ္းစားလို႔ မရေတာ့ဘူး။  ဒါအမွန္။
ဒါေပမယ့္ ငါက ဘာလဲ မသိဘူး။ သတင္းစာဖတ္ရင္ ခါတိုင္းလို မဖတ္ဘူး။  ခါတိုင္းဆိုရင္ စာအုပ္ေၾကာ္ျငာေတြ ပထမဆံုး လွန္ဖတ္လို႔။  ေနာက္ နာေရးေၾကာ္ျငာေတြ ဖတ္လို႔။  ေဟာဗ် .. ခုေတာ့ 'အလိုရွိသည္' ဆိုတဲ့ အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာ ေခၚတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြကိုပါ အေရးတႀကီး ဖတ္ေနၿပီ။
ဘာလုပ္မွာလဲ။  ငါ့အသက္အရြယ္၊ ငါ့ပညာအရည္အခ်င္းနဲ႔ ဘာဆိုင္သလဲ။  စဥ္းစားလို႔ မရဘူး။  ဘာေၾကာင့္ စိတ္ဝင္တစား ဖတ္မိေနတယ္ ဆိုတာကို။
အလကား ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။  တခါတေလ အဲဒီေၾကာ္ျငာတဲ့ အလုပ္ကို စိတ္ကူးနဲ႔ ေလွ်ာက္ၾကည့္လိုက္တယ္။  ၿပီးေတာ့ လူငယ္ေတြ အလြတ္က်က္ၾကတဲ့ 'ျပည္ျမန္မာ' စာအုပ္ ဆိုရင္လည္း ေကာက္ဖတ္ၾကည့္၊ မွတ္။ ၿပီးေတာ့ စာေမးပြဲ ဝင္ေျဖၾကည့္။
တကယ္ရယ္ရတယ္။  ငါမေအာင္ဘူး။  ငါ့ကိုယ္ ငါသာ အျပင္ဘက္မွာ အထင္ႀကီးေနတာ။  လူေတြ႔အေမးခံရတဲ့ အဆင့္ေတာင္ မေရာက္လိုက္ဘူး။  ဖြတ္က်ား။  စိတ္ကူးထဲမွာေတာင္ ေအာက္တန္းက်။
ေဟ့ေကာင္ . ဘာေတြ လိုက္ေရးမွတ္ေနတာလဲ။  မဟုတ္တာေတြလည္း ေလွ်ာက္မထည့္နဲ႔။  ငါေျပာသမွ် အကုန္လံုးလည္း ထည့္ေရးဖို႔ မလိုဘူး။  ဝတၳဳတိုဆိုတာ တိုရမယ္။  တိုႏိုင္သမွ် တိုရမယ္။ လွ်ာမရွည္နဲ႔။  မလိုအပ္ရင္ ထည့္မေရးနဲ႔။  စာဖတ္တဲ့ လူေတြမွာလည္း အခ်ိန္အား သိပ္ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။  ေျပာခ်င္တဲ့ စကားကို ျမန္ျမန္ေျပာ၊ တိုတိုေျပာ၊ ေရွးေခတ္က ေရးပံုေရးနည္းေတြကို အတုခိုး မမွားနဲ႔။  စာအုပ္ေဟာင္းပံုထဲက ပညာရွိေဟာင္းေတြရဲ႔ စကားေတြကိုလည္း နားေယာင္မေနနဲ႔။  မင္းရဲ႔ အလုပ္က ေရး၊ ဆက္ေရး၊ စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္တယ္ မဟုတ္လား။  ေရး၊ ေျပာေန ျငင္းေနလို႔ စာေရးဆရာ မျဖစ္ဘူး။
ဟုတ္ပါ့။  လွ်ာရွည္တာက ငါ။  ေျပာလက္စ စကားေတာင္ ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္။
ေအး .. လူငယ္ေတြနဲ႔ အတူေနတယ္။  လူငယ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းတယ္။  ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း လူငယ္လို႔ ထင္လာတယ္။
အခုမွ ဘြဲ႔ရခါစ ေပါ့ေလ။  အလုပ္မရွိေသးေတာ့ အလုပ္ေလွ်ာက္မယ္ေပါ့။  'အလိုရွိသည္' ေတြကို ေသေသေခ်ာခ်ာ လိုက္ဖတ္။
ဆိုလိုတာက ဘဝကို အခုမွ စမယ္ေပါ့။  စာေရးဆရာ ဘဝကို ေမ့လိုက္။  လူငယ္တေယာက္။  ေမာင္သိန္းလြင္။ ေနာက္အသစ္တေယာက္။
ေမာင္သိန္းလြင္ ဘာျဖစ္ခ်င္သလဲ။  အနာဂတ္ဘဝအတြက္ ဘယ္လို စိတ္ကူး ၾကံစည္ထားသလဲ။  အလုပ္ ေရြးၿပီးၿပီလား။  လမ္းေရြးၿပီးၿပီလား။  ဒါမွမဟုတ္ ရရာအလုပ္လုပ္မွာလား။  ေလွၾကံဳလိုက္ မွာလား။  လြယ္တဲ့လမ္း သြားမွာလား။  ပန္းတိုင္ သတ္မွတ္ေလွ်ာက္မွာလား။
ဟိုက္ ဘယ္ဆိုးလို႔တုန္း။
ေမာင္သိန္းလြင္ အသစ္လည္း စိတ္မေက်ပြဲ ႏႊဲခ်င္ေသးတယ္ ထင္ပါရဲ႔။  ဘဝမွာ ေနာက္တေက်ာ့ ထပ္ငတ္ခ်င္ေသးတယ္ ထင္ပါရဲ႔။
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္တယ္။  ကိုယ္ပိုင္အလုပ္ လုပ္မယ္တဲ့
မင္းသိတယ္ မဟုတ္လား။
ဝပ္ခါနီး ၾကက္မတေကာင္ကို ဝယ္ၿပီး ၾကက္ဥ ဆယ္ဥလံုး ထည့္ဝပ္ခိုင္းလိုက္တာ  အခု ေပါက္ေနၿပီ။  ဆယ္ေကာင္။  တဥမွ မပ်က္ဘူး။  အဝပ္ေကာင္းလိုက္တဲ့ ၾကက္မ။  သားထိန္းေကာင္းလိုက္တဲ့ ၾကက္မ။
ေဟ့ေကာင္ .. ေငးမေနနဲ႔။  အဲဒါ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္။  တႏိုင္ ေမြးျမဴေရး ေခၚတယ္။  မပါပါေအာင္ ထည့္ေရး။
ေအး.. ၾကက္ကေလးေတြအေၾကာင္း ၾကံဳလို႔ ေျပာအုန္းမယ္။  မင္းလဲ တိရစၦာန္ ခ်စ္တတ္တဲ့ အေကာင္ပဲ။  အေဆာင္ပိုင္ရွင္ အပ်ိဳႀကီး အိုကလည္း တိရစၦာန္ ခ်စ္တတ္တယ္။  ေတာ္ေသးတာေပါ့။  ၾကက္ဆိုတာ တံျမက္စည္း လွဲထားတဲ့ အမိႈက္ပံုကို ျပန္ဖြ ပစ္လို ဖြပစ္၊ ေပါင္းသင္ေျမဖို႔ထားတဲ့ ပန္းပင္ေျခရင္းေတြ ယက္လိုယက္နဲ႔ ေကာင္းေကာင္း ျပသနာ တက္ႏိုင္တယ္။
အင္း .. ငါလည္း ဒီၾကက္ေတြ ေပါက္လာမွ အေတာ့္ကို အိမ္ျမဲေနတယ္။  အဲ .. အေဆာင္ျမဲေနတယ္။
ဟန္ေတာ့က်တယ္။  ၿမိဳ႔ထဲကိုလဲ ေန႔စဥ္မထြက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။  ခရီးစရိတ္ အကုန္အက် သက္သာတာေပါ့။  ၿပီးေတာ့ လက္ဘက္ရည္ ဆိုင္ေတြမွာလည္း သိပ္ၾကာၾကာ မထိုင္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။  အခ်ိန္ပုပ္ သက္သာတာေပါ့။
အလကားေနရင္း ငါ့ၾကက္ကေလးေတြပဲ ငါထိုင္ၾကည့္ေနတယ္။  ၾကက္ေက်ာင္းတယ္ ဆိုပါေတာ့။
မင္းမသိဘူး။
လႊတ္ စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းတယ္။
အစာေတြ႔ရင္ ၾကက္မႀကီးက အသံျပဳၿပီး လွမ္းေခၚတယ္။  ၾကက္ကေလးေတြ ေျပးလာၿပီး စားၾကတယ္။  ၾကက္မႀကီးက သူမစားဘူး။  အစာ သိပ္ေပါမ်ားေနမွ ဝင္စားတယ္။
ေနာက္တခါ က်ီးကန္းလာတယ္။  ရန္သူလာတယ္။  ၾကက္မႀကီးက အသံျပဳလိုက္တယ္။  အေတာင္ႏွစ္ဖက္ကို ဖြေပးတယ္။  ၾကက္ကေလးေတြက အေမ့နား ေျပးလာၾကၿပီး ပုန္းၾကတယ္။
မိဘေမတၱာ ေျပာပါတယ္။  တိရစၦာန္ေတာင္ ကိုယ့္သားသမီး ကိုယ္ခ်စ္တယ္။  ဒါလဲ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ၿပီး ေရးလို႔ ရတာပဲ။
ငါေျပာမယ္။  မနက္ကပဲ ျမင္ခဲ့ရေသးတယ္။  ၾကက္မႀကီးက ပန္းအိုးေအာက္ အုတ္ခဲၾကားက တီေကာင္တေကာင္ကို မိလိုက္တယ္။  ဆြဲထုတ္လိုက္တယ္။  ျပတ္ပါလာတယ္။  မစားဘူး။  သလင္းေျပာင္မွာ ခ်ၿပီး ကေတာ့ ကေတာ့နဲ႔ ၾကက္ကေလးေတြကို လွမ္းေခၚတယ္။  အသံျပဳ လိုက္တယ္။  ဒီေတာ့ ၾကက္ကေလးေတြ ေျပးလာၾကတယ္။   ဝိုင္းလုၾကတယ္။
ၾကက္ကေလးက ဆယ္ေကာင္။  အစာက တခုတည္း။
ပထမဆံုး ရတဲ့အေကာင္က အစာကို စားမယ္လို႔ အျပင္မွာ ေနာက္တေကာင္က ေကာက္ယူေျပးတယ္။  ႏႈတ္သီးမွာ အစာတန္းလန္းနဲ႔။  တေကာင္က ေျပးတယ္။  ကိုးေကာင္က လိုက္တယ္။
ခ်နားခ်ိန္ မရဘူး။  ခ်စားခ်ိန္ မရဘူး။  အခ်င္းခ်င္း အတင္းလုတယ္။
ေျပးတယ္။  လိုက္လုၾကတယ္။  နားတယ္။  ေနာက္တေကာင္ ပါးစပ္ထဲ ပါသြားတယ္။  ေနာက္တေကာင္က ေျပးရျပန္တယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ဆယ္ေကာင္မွာ ဘယ္ေကာင္မွ ဟုတၱိပတၱိ မစားလိုက္ရဘူး။  လုရင္းနဲ႔ ျပတ္ကုန္တယ္။  ခ်ီေျပးရင္းနဲ႔ နည္းနည္း စားလိုက္တဲ့ေကာင္ စားရမယ္။
အစာကေလး အနည္းအပါး စားရပါမယ့္ အေရး ေျပးၾကရ၊ လႊားၾကရ၊ လုၾကရ၊ ယက္ၾကရ။
ဒါလည္း ေရးတတ္ရင္ ေရးလို႔ ရတာပဲ။
ေဟာ .. နည္းနည္းကေလး အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ၾကက္မႀကီးက သားမခြဲေသးဘူး။  သူတို႔ အေခၚ 'အေမြလု' သတဲ့။  အခ်င္းခ်င္း ခြပ္ကုန္ၾကၿပီ။
ဒါလဲ ေရးလို႔ ရတာပဲ။
ဟဲ့ေကာင္ အိပ္ငိုက္မေနနဲ႔။  စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ မ်က္စိကို ဖြင့္ထား။
ေမာင္သာရ

[ေပဖူးလႊာ ၁၉၈၆ ေမလ]
(PS: http://mayaonlinemagazine.blogspot.com မွတစ္ဆင့္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း