ေမာင္ဖိုးခ်ိဳ သို႔မဟုတ္ (ယကၡ)ရဲႀကီး

 
ေမာင္ဖိုးခ်ိဳ သို႔မဟုတ္ (ယကၡ)ရဲႀကီး

အားလံုးပဲ မဂၤလာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးဖို႔ ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ စာအုပ္ကေတာ့ ေမာင္ဖိုးခ်ိဳ စာစုမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ေရြးခ်ယ္လိုက္ရသလဲ ဆိုေတာ့ သူက ထြက္ထားတာ မၾကာေသးတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူ႔စာအုပ္ထဲမွာ ေခတ္ကုိထင္ဟပ္ထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ပါေနတယ္။ အျပစ္တင္ ပုတ္ခတ္တာ မဟုတ္ဘဲ ေန႔စဥ္ဘဝမွာ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ လြဲေနတာေတြ၊ အံေခ်ာ္ေနတာေတြကုိ ပါးပါးေလးျပထားပါတယ္။
ေမာင္ဖိုးခ်ိဳစာစုကုိ မေျပာခင္ သူ႔ရဲ႕ေခါင္းကုိင္ဖခင္အေၾကာင္း အနည္းငယ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ (ယကၡ)ရဲႀကီးပါ။ သူ႔နာမည္က ရဲၿဖိဳးေက်ာ္ပါ။ သူက ဆရာဝန္ပါ။ အခုေလာေလာဆယ္ ဘိုကေလးမွာ ပုဂၢလိက ေဆးရံုဖြင့္ထားပါတယ္။ မံုရြာအေနာက္ဘက္က ေၾကးစင္ေတာင္ (မိုင္း) မွာ ငယ္ငယ္တုန္းက ေနသြားဖူးပါတယ္။ သူက ဆရာဝန္ စာေရးဆရာျဖစ္ေပမယ့္ ခင္မင္တဲ့ စာေရးဆရာတိုင္းကုိ သူငယ္ခ်င္းလို ဆက္ဆံတတ္သူပါ။ အဆင့္နိမ့္လို႔၊ အဆင့္ျမင့္လို႔၊ စာနိမ့္လို႔၊ စာျမင့္လို႔ စသျဖင့္ ခြဲျခားမဆက္ဆံဘဲ ပုခံုးဖက္ ေပါင္းတတ္တဲ့ သူ႔စိတ္ဓာတ္ကုိ သေဘာက်တာပါ။ သူေရးတဲ့စာေတြမွာ ပညာျပေရးတာ၊ ဆရာလုပ္တာ မဟုတ္ဘဲ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္း သူ႔အျမင္ကုိ ေျပာျပတဲ့ပံုဟန္ျဖစ္တဲ့အတြက္လည္း သူ႔စာကုိ ႏွစ္သက္ပါတယ္။
သူ႔ဇာတ္ေကာင္ ေမာင္ဖိုးခ်ိဳ ျဖစ္လာပံုေလးကုိလည္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ သူ႔သူငယ္ခ်င္း အိမ္အလည္ သြားတယ္။ “ ဖိုးခ်ိဳ ေရ မင္းသူငယ္ခ်င္းေရာက္ေနတယ္ ” လို႔ အလည္သြားတဲ့အိမ္က ေျပာသံၾကားလိုက္ရတယ္။ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေမးၾကည့္ေတာ့ ဟုတ္တယ္ ဖိုးခ်ိဳဆိုတာ သူ႔အိမ္နာမည္တဲ့။ သူက နာမည္ေလးက ျမန္မာဆန္တယ္ဆိုၿပီး ႀကိဳက္လြန္းလို႔ သူ႔ဇာတ္ေကာင္ကုိ ေမာင္ဖိုးခ်ိဳ နာမည္ေပးလိုက္ေတာ့တယ္။
သူေရးတဲ့ စာေလးေတြက သြက္တယ္။ ဆရာ သိပၸံေမာင္ဝ လို ဟန္မ်ိဳးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ဆိုပါေတာ့ သူ႔အေဒၚက ထမင္းခ်က္ခိုင္းတဲ့ အခန္းမွာ သူက မီးပ်က္ေနတဲ့အတြက္ မီးေသြးနဲ႔ ခ်က္တယ္။ အဲဒီမွာ ေပပြေနေတာ့ သူ႔ပံုကုိ ဖြဲ႔ထားတာက …
“ ေပပြေသာ ကုိယ္ကုိ ၾကည့္မိ၏။ ဉာဏ္ေကာင္းေသာ ဖိုးခ်ိဳႏွင့္ လားလားမွ် မေလ်ာ္၊ ေရခ်ိဳးမွ ေတာ္ေတာ့မည္။ ေရခ်ိဳးခန္းသို႔ ဝင္ေလသတည္း …”
စသျဖင့္ သေရာ္ေတာ္ေတာ္ေလး ေရးတယ္။ စာတိုေလးေတြနဲ႔ သြက္ေအာင္ ေရးထားတယ္။ အဲဒီလို ဟန္ေလးေတြနဲ႔ အသြက္ေရးတတ္ခ်င္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မေရးတတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳက္တဲ့သူ႔စာကုိ ပိုဖတ္ျဖစ္သြားတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ အမ်ိဳးသမီးကလည္း ေမာင္ဖိုးခ်ိဳကုိ သေဘာက်တယ္။ ဟိုတေန႔က စာဖတ္ရင္း အသံထြက္ရယ္ေနလို႔
“ မင္းကြာ ငါ့စာမ်ား အဲဒီလို စိတ္ပါလက္ပါဖတ္ရင္ ေကာင္းမွာ”
လို႔ေျပာေတာ့ သူက
“ မဖတ္ခ်င္ေပါင္၊ ရွင္ေရးထားတာေတြက အလြမ္းအေဆြးေတြနဲ႔ ေခါင္းကုိက္စရာႀကီး၊ ေမာင္ဖိုးခ်ိဳလို ေပါ့ေပါ့ပါးပါးမွ ႀကိဳက္တာ”
လို႔ ျပန္ေျပာသဗ်။ ဆိုခ်င္တာက ေမာင္ဖိုးခ်ိဳဟာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ႔ ေခတ္ကိုထင္ဟပ္ျပႏိုင္တယ္။ လူေတြ ႏွစ္သက္တာ သံုးမ်ိဳးေလာက္ ရွိမယ္ဗ်။ တစ္မ်ိဳးက အားက်တာ၊ ေနာက္တမ်ိဳးက ကုိယ္ျဖစ္ေစခ်င္တာကို ဇာတ္ေကာင္က လုပ္ေပးတာ၊ ေနာက္ဆံုးက ကုိယ့္အျဖစ္နဲ႔ တူေနတာ၊ တိုက္ဆိုင္ေနတာမ်ိဳးေပါ့။
သူေရးတဲ့အထဲက ကၽြန္ေတာ္ႏွစ္သက္တဲ့ စာပုိဒ္တခ်ိဳ႕ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
“ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းေတြ မလိုက္နာႏုိင္သေရြ႕ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေတြ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ပုိဆိုးလာမွာပါပဲ …”
“ ရုပ္ရွင္ပိတ္ကားေပၚက ႏိုင္ငံေတာ္အလံနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းေရွ႕မွာ ဒူးခ်ိတ္ေျခဆင္းထိုင္ေနတတ္သေရြ႕ေတာ့ အိမ္အျပင္ဘက္ေရာက္တိုင္း “ ေရႊ” ေတြကုိ “ ေရႊ” ေတြလို ဆက္ဆံတာ ခံေနရဦးမွာပဲ ”
အဲဒီလိုစာေလးေတြ သူေရးတဲ့အထဲမွာ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရတတ္တယ္။ အခု ေမာင္ဖိုးခ်ိဳႏွင့္ ထမင္းတစ္အိုးထဲမွာ ဆိုလည္း သူ႔အေဒၚနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ေခတ္ေဟာင္းနဲ႔ လက္ရွိ ကြာဟခ်က္ေလးေတြကုိ ျပသြားတယ္။ သူ႔အေဒၚက ေခတ္ေပၚ အသံုးအေဆာင္ေတြ ေကာင္းေကာင္း မသံုးတတ္ဘူး။ သူက သံုးတတ္တယ္။ ထမင္းခ်က္တဲ့အခါက် သူအဆင္မေျပေတာ့ဘူး။ ဟိုးတုန္းက ရုိင္းတဲ့စကားလံုးက ဒီေန႔ေခတ္မွာ မရုိင္းေတာ့တဲ့အျပင္ ရင္းႏွီးတဲ့ အသံုးေတြျဖစ္လို႔ အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြေပါ့။ စာဖတ္ဝိုင္းဖြဲ႔ေဆြးေႏြးပြဲဆိုတဲ့အတိုင္း စာအုပ္ေလးေတြလဲ ေဝထားတာမို႔ ဖတ္ၿပီးသြားတဲ့ကုိယ့္အျမင္၊ သူ႔အျမင္ေလးေတြကုိ ဝိုင္ၿပီးေဆြးေႏြးေပးၾကပါခင္ဗ်ား။ အားလံုးကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
 
(PS:၁၆.၁၁.၂၀၁၉ တြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာတခ်ိဳ႕ကုိ မွတ္မိသေလာက္ စာစီထားျခင္းသာ...။ ပံုကေတာ့ ဆရာ (ယကၡ)ရဲႀကီး ေကေလးစာေပပြဲ ေဟာေျပာေနတုန္းကပံုပါ။)
 
ရွဥ့္ညိဳေလး
(၁၆.၁၁.၂၀၁၉)

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း