Covid Author Challenge
#Covid
Author Challenge
ဆရာ
ေမာင္ပုိင္(ေလးမ်က္ႏွာ)ရဲ႕ #Covid Author Challenge ေမးခြန္းေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္အေျဖေတြပါ။
၁။
ဆရာ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးတဲ့အခါ စၿပီးအေတြးရတာကေန ေနာက္ပုိင္း ေရးလို႔ၿပီးသြားတဲ့အထိ အေျခအေနအဆင့္ဆင့္ကုိ
အက်ဥ္းေျပာျပေပးပါ။
ကၽြန္ေတာ္ ဝတၳဳတို/အက္ေဆး တစ္ပုဒ္ ေရးတဲ့အခါ
ေရးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာက ေခါင္းထဲ အရင္ေရာက္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးမွ သင့္ေတာ္တဲ့ ေခါင္းစဥ္ရွာပါတယ္။
တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ ေခါင္းစဥ္က အရင္ရပါတယ္။ ေရးဖို႔ အေၾကာင္းအရာ ရတာနဲ႔ ခ်က္ျခင္းခ်ေရးျဖစ္တာ
နည္းပါတယ္။ ေခါင္းထဲမွာ စိမ္ထားတာ မ်ားပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးရင္ တစ္ဆက္ထဲ
ေရးျဖစ္တာမ်ားပါတယ္။
အမ်ားအားျဖင့္ တစ္ထိုင္တည္း ၿပီးေအာင္ေရးျဖစ္တယ္။ မၿပီးရင္ ေနာက္ရက္ဆက္ေရးတယ္။
မအားလို႔၊ စ်ာန္မဝင္လို႔ ႏွစ္ရက္သံုးရက္ျခားၿပီးမွ ဆက္ေရးတယ္ဆိုတာ မရွိသေလာက္ ရွားပါတယ္။
ေရးေနရင္း စကားလံုးလွလွေတြ၊ အေတြးအသစ္ေလးရလာရင္ ေရာက္ရာေနရာမွာ ခ်ေရးထားလိုက္တယ္။ သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာမွာ
ထည့္သံုးျဖစ္ေအာင္ သံုးတယ္။ တစ္ထိုင္ထဲၿပီးတဲ့ ဝတၳဳ/အက္ေဆးကို ခ်က္ျခင္း (Edit) မလုပ္ဘူး။
ေနာက္ရက္မွ ျပန္ဖတ္တယ္။ ျပင္ဆင္ခ်င္တာ၊ ျဖည့္စြက္ခ်င္တာရွိရင္ မွတ္တယ္။ ဟိုတုန္းက ေဘာလ္ပင္နဲ႔
ေရးေတာ့ ေရးရင္းအေတြးသစ္ေတြရတယ္။ စာမူပုိ႔ဖို႔ အေခ်ာျပန္ကူးရင္းလဲ ထပ္ျဖည့္ခ်င္၊ ျပင္ခ်င္တဲ့စာပုိဒ္ေတြ
ေတြ႔တယ္။ အခုေတာ့ အၾကမ္းေရးကတည္းက ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ စာစီတာဆိုေတာ့ အဲဒီအခြင့္အေရး ေလ်ာ့တယ္။
(Print) ထုတ္ၿပီးရင္ေတာ့ ဆရာတစ္ဦးဦး ေပးဖတ္တယ္(ဟိုးတုန္းကေပါ့)။ ထင္ျမင္ခ်က္ကုိ နားေထာင္ၾကည့္တယ္။
ဘယ္လိုေလး လုပ္လိုက္ရင္ သင့္တယ္လို႔ ေျပာၾကေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မျပင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ဝတၳဳ/
အက္ေဆးကုိ တစ္ျခားသူရဲ႕ စိတ္ကူးစြက္မွာကုိ လံုးဝ မလိုလားလို႔ပါ။
၂။
အဲဒီမွာ ဆရာ့ရဲ႕ အားသာခ်က္နဲ႔ အားနည္းခ်က္က ဘာေတြလို႔ ထင္ပါသလဲ။ ဆရာ့ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကုိ
ဘယ္လိုလိုက္ၿပီး ထိန္းပါသလဲ။
အားသာခ်က္ ဟုတ္မဟုတ္ မေသခ်ာေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္
ႏွစ္သက္တဲ့/ခံစားမိတဲ့ အေၾကာင္းအရာကုိပဲ ေရးတတ္တာ၊ ေရးခဲ့တာကုိ အားသာခ်က္လို႔ ထင္မိပါတယ္။
အားနည္းခ်က္ အမ်ားႀကီးထဲက ႏွစ္ခ်က္ကုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ပထမအခ်က္က ကုိယ္ေရးၿပီးတဲ့
စာမူကုိ ျပန္မျပင္ခ်င္ေတာ့တာပါ။ အခ်က္အလက္အမွားကလြဲလို႔ တျခားသူရဲ႕ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္(အႀကံဉာဏ္)ကုိ
ပုိေကာင္းမယ္ဆိုတာ သိေနရင္ေတာင္ လက္မခံခ်င္တာပါ။ ဒုတိယအခ်က္က တျခားသူေျပာျပတဲ့ သူတို႔ရဲ႕
အျဖစ္အပ်က္ေတြကုိ ဇာတ္လမ္းဆင္ မေရးတတ္တာပါ။ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္က မ်က္ရည္အေတာင့္လိုက္ က်စရာ
ေကာင္းပါတယ္။ နားေထာင္မိတဲ့သူေတာင္ မ်က္ရည္ေပါက္ေပါက္ က်ေလာက္ပါတယ္။ ေရးမယ္ဆိုရင္ ရသေကာင္းဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ျဖစ္လာမယ္ဆိုတာ
သိေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ မေရးခ်င္ပါဘူး။ ခၽြင္းခ်က္အေနနဲ႔ ၾကယ္ျမည္သံ ဆိုတဲ့ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ေတာ့
ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ အက္ေဆးေရးမယ္ စိတ္ကူးထားေပမယ့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေလး
ထည့္ေရးလိုက္ေတာ့ ဝတၳဳတို ဟန္ျဖစ္သြားပါတယ္။ အရသာလည္းပ်က္သြားတယ္လို႔ ခံစားရပါတယ္။
ဒုတိယ အားနည္းခ်က္ကုိ ထိန္းဖို႔ စိတ္ကူးမရွိေပမယ့္ ပထမအားနည္းခ်က္ကုိေတာ့ ေရးေနစဥ္ကတည္းက
မေသခ်ာရင္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြဆီ ေမးျမန္းပါတယ္။ ကိုးကားရမယ့္အခ်က္ဆိုလည္း စာအုပ္ေတြမွာ ျပန္ရွာပါတယ္။
၃။
စာေရးေနရင္း စိတ္ကူးဉာဏ္ ပိတ္ဆို႔ၿပီး ဆက္ေရးလို႔မရဘဲ ရပ္သြားတာမ်ိဳး ႀကံဳဖူးပါသလား။
အဲဒီလို အေျခအေနမွာ ဆရာဘယ္လို ေျဖရွင္းပါသလဲ။
ႀကံဳဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က အေတြးထဲမွာ
အေၾကာင္းအရာကုိ ႏွပ္ထားေတာ့ ဆက္ေရးလို႔မရဘဲ ရပ္သြားတာမ်ိဳး နည္းပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္
စာက ဆက္ေရးခ်င္ေသးတယ္၊ လူက ပင္ပန္းေနၿပီ၊ ေခါင္းကုိက္ေနၿပီ၊ ရပ္လိုက္ရင္လည္း ေနာက္ရက္
အဲဒီ(Flow) မ်ိဳး၊ (Feeling) မ်ိဳး မရေတာ့မွာေၾကာက္လို႔ ဆက္ေရးေနရတာမ်ိဳးက မ်ားတယ္။
ေရးေနရင္း အေၾကာင္းအရာ ျပတ္သြားတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ၊ အိပ္ယာေပၚမွာ ဆန္႔ဆန္႔ရပ္ရပ္
လွဲခ်လိုက္တယ္။ မ်က္စိမွိတ္ထားၿပီး စိတ္ေလ်ာ့ထားလိုက္တယ္။ ပုခံုးနဲ႔ ဦးေခါင္းတစ္ဝိုက္က
အေၾကာေတြ တင္းေနတာမ်ားတယ္။ အဲဒါေတြ ေလ်ာ့သြားရင္ ဇာတ္လမ္းအတြက္ အေတြးသစ္ထြက္လာတတ္တယ္။
ေနာက္တစ္နည္းက ကုိယ္ႀကိဳက္တဲ့ ဝတၳဳတို/ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္ၿပီးသားျဖစ္ေနရင္ေတာင္
ျဖည္းျဖည္းျပန္ဖတ္ၾကည့္တယ္။ အဲဒီလိုနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းပါတယ္။
၄။
ဝတၳဳလံုးခ်င္းတစ္ပုဒ္အတြက္ ဆရာခံယူထားတဲ့ (Editor) အခန္းက႑ ေျပာျပေပးပါ။ ၿပီးေတာ့ အယ္ဒီတာရွားပါးမႈျပႆနာကုိ
ဆရာဘယ္လို ေျဖရွင္းပါသလဲ။
ဒီအပုိင္းကေတာ့ က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ကုိယ္ကုိင္တဲ့
လိုင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိထားသင့္တာတခ်ိဳ႕ကုိ ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္မဟုတ္ေတာင္ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္
သိထားသင့္ပါတယ္။ ဥပမာ ေဝဒ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာက ေဗဒင္ဆရာ မဟုတ္ေတာင္ ေဗဒင္ဆရာနီးနီးေတာ့
သိထားသင့္သလိုေပါ့။ အယ္ဒီတာ လုပ္ခ်င္သူ ေပါမ်ားေနတာကုိ ကၽြန္ေတာ္သိေပမယ့္ အယ္ဒီတာရွားပါးမႈျပႆနာကုိ
ဘယ္လိုေျဖရွင္းရမလဲဆိုတာကုိ ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူးခင္ဗ်ာ။
၅။
ဝတၳဳတစ္ပုဒ္မွာ (Freedom Of Expression) ဘယ္ေလာက္အေရးပါတယ္လို႔ ခံယူထားပါသလဲ။
(FOE) နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခုခု ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူေတြကုိ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။
လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီးခြင့္ဆိုတာ တကယ့္ကုိ အေရးႀကီးပါတယ္။
စည္းမ်ဥ္းေတြ တင္းၾကပ္စဥ္က ဖန္တီးထားတဲ့ အႏုပညာက လွတယ္၊ ခ်ိဳတယ္လို႔ ခံစားမိတယ္ (စာေပကင္ေပတိုင္ႀကီး
ရွိတာ ေကာင္းတယ္လို႔ ေထာက္ခံေနျခင္း မဟုတ္ပါ။)။ အခက္အခဲၾကားက ရြက္ပုန္းသီးလို သီးပြင့္လာရလို႔
လက္ရာေျမာက္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ အခု လြတ္လပ္ခြင့္ေတြရလာတဲ့အခါ ပုိေျပာင္ေျမာက္သင့္တယ္၊
ပုိလွလာသင့္တယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ လြတ္လပ္စြာ သီးပြင့္ခြင့္ရလာတဲ့အခါ ႀကီးႀကီးမားမား၊
လွလွပပ သီးပြင့္သင့္ေပမယ့္ အခုထိေတာ့ သီးပြင့္မလာေသးလို႔ ထင္မိပါတယ္။ အျဖစ္မွန္ေတြ၊
ဇာတ္ကြက္ ဇာတ္လမ္းေကာင္းေကာင္းေတြ ဖတ္ခြင့္ရမယ္ ထင္ထားေပမယ့္ ပုတ္ခတ္ဆဲဆိုတဲ့ ဇာတ္နာေတြပဲ
ဖတ္ေနရဆဲပါ။ ေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက စာေမးပြဲၿပီးရင္ ဆိုၿပီး အားခဲၾကသလိုမ်ိဳးေပါ့။ စာေမးပြဲလည္းၿပီးေရာ
လုပ္ခ်င္တာေတြ မ်ားခဲ့ၾကေပမယ့္ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိဘဲ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္က ပ်င္းစရာႀကီးလို႔
ညည္းသံေတြပဲ ၾကားေနရတယ္။ ဒါကေတာ့ (Freedom Of Expression) ကၽြန္ေတာ့္ ထင္ျမင္ခ်က္သက္သက္ပါ။
၆။
လိင္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္တာ၊ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တာ၊ လူမ်ိဳးေရးနဲ႔ ပတ္သက္တာ စသျဖင့္ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုခု၊
အဲဒီလို အထိအခိုက္မ်ားႏိုင္တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ့အေနနဲ႔ အဲဒီေခါင္းစဥ္မေရးဘူးလို႔
ကုိယ္ပိုင္ဆင္ဆာ လုပ္တာမ်ိဳး/ လုပ္သင့္တယ္ ထင္တာမ်ိဳး ရွိပါသလား။ ဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ။
အဲဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ထားတာမ်ိဳးေတာ့
မရွိဘူးဗ်။ ဟိုးတုန္းကေရာ၊ အခုေရာ အဲဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးခဲ့ၾက၊ ေရးေနၾကတာပါပဲ။
ေရးလည္း ေရးသင့္တယ္ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္စာမေရးခင္က ဆံုးျဖတ္ထားတာေတာ့ ရွိတယ္။ (၁) ႏိုင္ငံေရး
မေရးဘူး၊ (၂) သၾကၤန္ဇာတ္လမ္း မေရးဘူး လို႔။ ႏိုင္ငံေရးက ဘက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဘယ္သူ႔ျဖစ္ျဖစ္
မႀကိဳက္ရင္ မႀကိဳက္ဘူး၊ ႀကိဳက္ရင္ ႀကိဳက္တယ္ပဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာခ်င္တာ။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ဆို ေဝဖန္ေထာက္ျပတာ ေထာင့္စံုလို႔
သိပ္သေဘာက်တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔မွာ ဘက္ရွိေတာ့ ေနာက္ပုိင္းဖတ္ရတာ မႀကိဳက္ေတာ့ဘူး။ စစ္ကုိင္းက
စာေရးဆရာမကုိေတာ့ သေဘာက်တယ္။ မွားရင္လည္း မွားတယ္၊ မွန္ရင္လည္း မွန္တယ္ စသည္ျဖင့္ မွန္တယ္ထင္တဲ့
မ်ဥ္းေပၚမွာပဲ ရပ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူ႔ကုိ ေလးစားတယ္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ အမွန္လည္း ျမင္ႏုိင္ရမယ္၊
ျမင္တဲ့အတိုင္းလည္း တည့္မတ္ေပးႏိုင္/ခ်င္ ရမယ္၊ ျမင္တဲ့အတိုင္း တင္ျပႏုိင္တဲ့ သတၱိလည္း
ရွိရမယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရး မေရးဘူးဆိုၿပီး ကုိယ္ပုိင္ ဆင္ဆာ လုပ္ထားတာပါ။ ဒါေတာင္
တစ္ႏွစ္က ဘာကားစီးရမွ၊ ညာကားစီးရမွလို႔ အသံက်ယ္လာလို႔ “ သူေတာင္းစား ” ဆိုတဲ့ အက္ေဆးေလး
ေရးခဲ့မိေသးတယ္။ စာေကာင္းေရးခ်င္ စိတ္ေကာင္းေမြး ဆိုတဲ့ စကားလည္း မွတ္သားဖူးေတာ့ စိတ္ဆိုးၿပီး
ေရးတဲ့စာမို႔ ဘယ္မွ မပုိ႔ဘဲ သိမ္းထားတာပါ။ (Facebook) ေပၚေတာ့ တင္လိုက္မိေသးတယ္။ သၾကၤန္ဇာတ္လမ္းကေတာ့
သၾကၤန္မိုးကလြဲရင္ ေပါေတာေတာ ဇာတ္လမ္းေတြ ထင္လို႔ (ကုိယ္ေရးလည္း ေပါေတာေတာ ေနမွာပဲေလ)
မေရးတာပါ။
၇။
ဆရာ့အေနနဲ႔ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္ေနရင္း အီလာတာ၊ ပ်င္းလာတာ၊ ၿငီးေငြ႔လာတာ၊ မထူးဆန္းဘူး၊
အေၾကာင္းအရာေတြ ထပ္ေနတယ္၊ မဲျပာပုဆိုးေတြလို႔ ခံစားမိဖူးမယ္ ထင္ပါတယ္။ မတူကြဲျပားတဲ့
ဝတၳဳေတြ ဖန္တီးႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဆရာ့အေနနဲ႔ ဘယ္လိုႀကိဳးစားလဲဆိုတာ ေျပာျပေပးပါ။
မတူကြဲျပားတဲ့ ခံစားမႈေတြ ဖန္တီးႏိုင္ဖို႔အတြက္
စာဖတ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဝန္းက်င္ကုိ ေလ့လာပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ စာဖတ္တာက ပုိအဆင္ေျပပါတယ္။ သူက အတည္အခန္႔ ေရးထားေပမယ့္ သူ႔စာဖတ္ရင္း
ကုိယ့္မွာ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ ဇာတ္ေကာင္တစ္ေကာင္ ရလာတာမ်ိဳးေပါ့။ အရင္ေခတ္က စာေရးဆရာ၊
ဆရာမေတြရဲ႕ ဝတၳဳတိုေတြ ဖတ္တယ္။ အခုေခတ္ေရးေနၾကတဲ့ အက္ေဆးေတြကုိ ဖတ္တယ္။ ကဗ်ာေတြ ဖတ္တယ္။
သူတို႔ စကားလံုးေတြက လွတယ္၊ ဆန္းတယ္၊ ထိတယ္။ တျခားသူရဲ႕ ဝတၳဳတိုေတြ ဖတ္ၿပီး ဇာတ္ေၾကာင္းကုိ
ကူးယူဖို႔ တခ်ိဳ႕အားထုတ္ၾကတာေတြ႔ပါတယ္။ အသစ္အသစ္ေတြရဖို႔ ထိုင္ေတြးေနရံုနဲ႔ မရတတ္ပါဘူး။
တျခားသူစာဖတ္လိုက္မွ ကုိယ္ပိုင္ဇာတ္လမ္းအသစ္တစ္ပုဒ္ ရလာတတ္တာမ်ိဳးပါ။ သူ႔စာဖတ္မွ ကုိယ့္စာတတ္တာပါလို႔
အႀကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
၈။
ျမန္မာျပည္ ရသစာေပ ဒီထက္ျမင့္မားလာဖို႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာေတြလိုအပ္ေနတယ္လို႔ ဆရာထင္ပါသလဲ။
အႀကံေလးေတြ ေပးပါဦး။
ရသာစာေပက နိမ့္က်သြားဖို႔ မရွိပါဘူး။ ျမင့္တက္လာမွာနဲ႔
ေရစီးေၾကာင္းေလးေတြ တိုးလာမွာပဲ ရွိပါတယ္။ မတူကြဲျပားတာကုိ လက္ခံေပးႏိုင္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။
သာမန္အားျဖင့္ စာေရးသူတစ္ေယာက္ဟာ ေက်ာင္းသားဘဝမွာ ကဗ်ာေလးေတြ ေရးမယ္၊ ေနာက္ ဒိုင္ယာရီလို
စာတိုေလးေတြ ေရးမယ္၊ ဝတၳဳတိုေလးေတြ စေရးေတာ့ အေမ၊ အေဖ၊ ဆရာ၊ တစ္ဖက္သတ္ခ်စ္ေနရတဲ့ ေကာင္ေလး၊
ေကာင္မေလး စသည္ျဖင့္ေရးမယ္။ ေရးရင္းနဲ႔ သူအားသန္ရာ လိုင္းကုိ ေတြ႔မယ္။ တျဖည္းျဖည္း
အႏုပညာေျမာက္တဲ့စာေတြကုိ ေရးႏိုင္လာမွာပဲ။ ကာရံ ေရးတဲ့သူက၊ ေလးခ်ိဳးေရးတဲ့သူက ေခတ္ေပၚေတြ
မခံစားတတ္ပါဘူး၊ အႏုပညာမစစ္ပါဘူး ဆိုၿပီး ဘူးခံ ျငင္းလို႔ မသင့္ပါဘူး။ အသစ္အသစ္ေသာ
ေရစီးေၾကာင္းေတြကုိ လက္ခံရပါမယ္။ နားလည္ေပးႏုိင္ရပါမယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္မဂၢဇင္းတခ်ိဳ႕မွာ
ဒီအစြဲေလးေတြ မကၽြတ္ေသးတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က ရသ ေနဝင္ခ်ိန္၊ ရသ ေျမာင္းနားေရာက္ေနၿပီ
က်ေတာ့မယ္ စသျဖင့္ ေျပာေနၾကပါတယ္။ စာအုပ္အငွားဆိုင္ေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေပမယ့္ စာၾကည့္တိုက္ေတြရွိေနပါေသးတယ္။
အြန္လိုင္းေပၚမွာပါ စာခ်စ္သူေတြက ရသဝတၳဳတိုေတြ တင္ေပးေနၾကတာမို႔ ရသစာေပဟာ စာအုပ္အျဖစ္ကေန
စမတ္ဖုန္းအျဖစ္ ေျပာင္းစီးဆင္းေနတာပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ။
ရွဥ့္ညိဳေလး
(၇.၄.၂၀၂၀
ည ၁၀း၀၂ မိနစ္)
Comments
Post a Comment