ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အၾကည့္




ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အၾကည့္

          လူတိုင္းတြင္ ေမ့ေလ်ာ့ေပ်ာက္ကြယ္ မသြားႏုိင္သည့္ အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းအရာ မ်ိဳးစံုရွိသည္။ တခ်ိဳ႕အရာေတြက သာယာညႊတ္ႏူးဖြယ္ရာမ်ားျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕အရာမ်ားက နာက်ည္းဝမ္းနည္းစရာ မ်ားျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္မ်ိဳးမွ လြတ္ကင္းေနသည့္တိုင္ သတိရမိေသာ အျဖစ္အပ်က္ေတြက မ်ားစြာပင္ ျဖစ္သည္။
တခ်ိဳ႕ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားက ပါးပါးေလးႏွင့္ ရွပ္ထိသြားသည္ ထင္ရေသာ္လည္ တကယ္တမ္းတြင္ ဟတ္ထိသြားျခင္းမ်ိဳးကိုလည္း ေတြ႔ႀကံဳဖူးၾကမည္ ထင္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ထိသြား သည္ပင္ မထင္ရေသာ္လည္း တကယ့္တကယ္တြင္မူ ႏွလံုးသား၏ အနက္ရိႈင္းဆံုးေနရာထိတိုင္ စြဲဝင္ေနသည့္ ျမားတို႔လည္း ရွိတတ္ေသးသည္။ အမွတ္တရမ်ားစြာျဖင့္ ရစ္ပတ္ေနသည့္ ကမၻာႀကီးတြင္ ေနထိုင္သူ ကၽြန္ေတာ့္ထံတြင္လည္း ေမ့မရသည့္ အမွတ္တရ တခ်ိဳ႕ရွိသည္။ ၎တို႔ထဲမွ မၾကာခဏ သတိရမိသည့္ သို႔မဟုတ္ ေန႔စဥ္နီးပါး အမွတ္ရမိသည့္ အရာတစ္ခုရွိသည္။ ထိုအရာသည္ မ်က္ဝန္းတစ္စံုထံမွ ထြက္လာသည့္ အၾကည့္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေမ့မရသည့္ အမွတ္ရစရာမ်ားစြာထဲမွ တစ္ခုမွာ ထုိအၾကည့္ျဖစ္သည္။ ထိုအၾကည့္ျဖင့္ ၾကည့္ခံခဲ့ရသူမွာ ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္သည္။ ရိုးစင္းရွင္းလင္းစြာ ေျပာျပရမည္ ဆိုပါလွ်င္ ထိုအၾကည့္ကိုျဖစ္ထြန္းေစခဲ့သူမွာ …။
***                                           ***                                           ***

ကၽြန္ေတာ့္ နာမည္မွာ ေမာင္ေမာင္စိုး ျဖစ္သည္။ လူပ်ိဳေပါက္အရြယ္တြင္ စိတ္ကူးယဥ္ဖူးသည့္ အရာတစ္ခုရွိသည္။ တစ္ခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ခ်စ္သူရွိလာခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ေမာင္ေမာင္ဟု ေရွးဆန္ဆန္ေလး ေခၚခိုင္းရမည္လား၊ ရုပ္ရွင္ထဲမွ မင္းသားေတြလိုပင္ ေမာင္ဟု ေခၚခိုင္းရမည္လား ေဝခြဲမရ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ကိုယ့္ထက္ငယ္ေသာ ခ်ာတိတ္မေလးဆိုလွ်င္ေတာ့ ကိုကို ဟုပင္ ေခၚခိုင္းမည္ဟု ယတိျပတ္ဆံုးျဖတ္ထားသည္။ မမႀကီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ခ်စ္ခြင့္ရခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ေတာ့…။
ကၽြန္ေတာ့္ခ်စ္သူသည္ သူငယ္ခ်င္းမေလးမ်ားထဲ မွလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေသးသည္ မဟုတ္လား။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ နာမည္ကိစၥကို မစဥ္းစားေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ မစဥ္းစားေသာ္လည္း သူငယ္ခ်င္းမ်ာက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမာင္စိုး ဟုသာ ေခၚသည္။ တခ်ိဳ႕တေလက ငစိုး ဟုေခၚတတ္ေသာ္လည္း အေမ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္၍ သူငယ္ခ်င္းမ်ား အိမ္ေရာက္လာလွ်င္ ခြက်တတ္သည္။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ ထိုသူငယ္ခ်င္းမ်ားသည္လည္း ေမာင္စိုးဟုပင္ ေခၚၾကေတာ့သည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ အာလုတ္စကားျဖင့္ ေမာင္စိုး ဟူေသာ အမည္သည္ ခိုင္မာသြားေတာ့သည္။
ထိုစဥ္က ေမာင္စိုး အမည္တြင္ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ အိမ္ေရွ႕ေရာက္လာလွ်င္ ေအာက္ပါ သီခ်င္းစာသား မ်ားကို ဂစ္တာေဒါင္ဒင္သံျဖင့္ တြဲလွ်က္ၾကားမိမည္ ျဖစ္သည္။
“ ကေလးရယ္ … ဘာေၾကာင့္ မင္းေလးနဲ႔ေတြ႕မွ ငါ့စိတ္ေတြယိုင္နဲ႔…ကေလးေရ…”
“ မ…မခ်စ္လို႔ေတာ့ ေသႏိုင္တယ္၊ အပိုေတြမဆိုဘူး ယံုလိုက္ကြယ္၊ မ…မွ မခ်စ္ရင္ ဘဝပ်က္သြားႏိုင္တယ္ …”
“ သူငယ္ခ်င္းလို႔ ေျပာေပမယ့္ … ခိုးခ်စ္ရသူေလး ရွိဖူးတယ္…”
အစရွိေသာ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္သည္။ ဘယ္ဘက္ကစမ္းစမ္း မလြတ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ေလ့က်င့္ထားသည္။ ထိုအခ်ိန္က အဆိုေတာ္ညဏ္လင္းေအာင္ မေပၚေသး၍ ၎၏ သူငယ္ခ်င္းသီခ်င္းကို မဟစ္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ လူပ်ိဳကာလသားကၽြန္ေတာ့္ကို အေဖက စိတ္လိုလက္ရ ဆံုးမတတ္ေသးသည္။
          “ ငါ့သား လွတာမက္ရင္ ညစာ ခက္မကြေနာ္…”
          “ ဟာ အေဖကလည္း ဒီေခတ္ထဲ ထမင္းဆိုင္ေတြ ေပါလြန္းလို႔၊ မလွတာမက္မွ ညမွာခက္မွာဗ်…”
ထိုသို႔ေသာ စကားျဖင့္ ေခ်ပခဲ့ဖူးသည္။ အေဖက ေခြးေကာင္ဟု ဆဲေရးသည္။
          “ လွဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီထက္ အေရးႀကီးတာက … ”
တလႈပ္လႈပ္ႏွင့္ ေလွ်ာက္လာသည့္ အေမ့ကိုျမင္၍ အေဖ့စကားတို႔ ရပ္တန္႔ခဲ့ရဖူးသည္။
သိပ္မၾကာေသာ ကာလတြင္ ေခ်ာေမာလွပလြန္းသည့္ ခ်စ္သူေလးကို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္ တုန္းက ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မိုးမျမင္ေလမျမင္ ကာလမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕ရွိ ဖုန္တင္ေနသည့္ ျမင္းစီးေၾကးရုပ္ႀကီးကလည္း ခ်စ္စရာေကာင္းသည္။ နာရီစင္ႀကီးကလည္း ခ်စ္စရာေကာင္းသည္။ ေဗဒါေတြ ျပည့္ေနသည့္ အထင္ကရ ေရကန္ႀကီးကလည္း ခ်စ္စရာေကာင္းသည္။ ဆိုင္ကယ္စီး ဦးထုပ္မေဆာင္းမိ၍ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဒဏ္ရိုက္ေျပစာျဖတ္ေပးေနသည့္ ယဥ္ထိန္းရဲႀကီးကလည္း ယူနီေဖာင္းအျဖဴႀကီးႏွင့္ ခ်စ္စရာ ေကာင္းသည္။ ယုတ္စြအဆံုး အိမ္ေရွ႕မွာ ဝပ္ေနသည့္ ေခြးပိန္က်ားေလးသည္ပင္ ခ်စ္စရာေကာင္းေနသည္။
          ကၽြန္ေတာ့္ခ်စ္သူသည္ ခ်စ္စရာေကာင္းသည့္ ေလာကႀကီးအေၾကာင္း သင္ျပေပးသည့္ ကၽြန္ေတာ္၏ တစ္ဦးတည္းေသာ အခ်စ္ဆရာမေလး ျဖစ္သည္။ သူမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ငါးႏွစ္ခန္႔ငယ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးယဥ္ဖူးခဲ့သလို ကိုကိုဟု မေခၚပါ။ သူမေခၚပံုက တစ္မ်ိဳးေလးျဖစ္သည္။ အသံၾသခ်ိဳခ်ိဳေလးႏွင့္ သူမေခၚလိုက္တိုင္း ကၽြန္ေတာ့္အသည္းသည္ မည္သည့္ေနရာက ယား၍ မည္သည့္ေနရာက ရႊင္ေနသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မသိ။ သို႔ေသာ္ ႏွလံုးသားသည္ ပုစြန္ဆိတ္ခုန္ ခုန္ေနသည္ဟု ထင္သည္။ သူမေခၚသည္က တစ္လံုးတည္းျဖစ္သည္။ ကို႔ ဟူေသာ သူမအသံေလးၾကားလိုက္တိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ရင္အစံုက ဗရမ္းဗတာကို ခုန္ပါသည္။
          သူမက သိပ္လွသူျဖစ္သည္။ သူမႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြ႔ဆံုခ်ိန္သည္ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲႀကီးၿပီး၍ တကၠသိုလ္မတက္ခင္ ၾကားကာလျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ဆယ္တန္းေျဖၿပီးသည္ႏွင့္ တကၠသိုလ္တက္ရန္ သံုးေလးႏွစ္ေစာင့္ဆိုင္းေနရခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ သူမ တကၠသိုလ္တက္ေတာ့ အိမ္ေထာင္ရွင္မ အျဖစ္ကို ခံယူၿပီးျဖစ္ သည္။ သို႔ေသာ္ ဖရက္ရွာဝဲလ္ကမ္းေန႔တြင္ ကြင္းအျဖစ္ သူမကို မဲေပးမည့္ေက်ာင္းသားဦးေရမွာ ထိုႏွစ္ေမဂ်ာ တြင္ အမွန္တကယ္ ကြင္းျဖစ္သြားသည့္ ေက်ာင္းသူေလးထက္ မ်ားေနခဲ့ေၾကာင္း တိုးတိုးတိတ္တိတ္ သတင္းမ်ားအရ သိခဲ့ရသည္။ ေနာက္မွ သူမအိမ္ေထာင္ရွင္မွန္း မယံုခ်င့္ ယံုခ်င္ ယံုလိုက္ၾကရကာ စင္ေပၚတင္ရန္အႀကံကို လက္ေလ်ာ့ လိုက္ၾကေၾကာင္း သူမ၏ သူငယ္ခ်င္းေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ထံမွ သိခဲ့ရသည္။ သိပ္လွသည့္ ခ်စ္သူတစ္ေယာက္ကို ဇနီးမယားအျဖစ္ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရခဲ့၍ ကၽြန္ေတာ္ကံေကာင္း သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
          “ သြယ္က သိပ္လွတာကိုး…”
သူမ၏ သူငယ္ခ်င္းမေလး ခ်ီးမြမ္းစကားကို နားေထာင္ရင္း ဖေယာင္းသြယ္ လက္ေခ်ာင္းျဖဴျဖဴေလးကို ဖ်စ္ညွစ္ခဲ့ဖူးသည္။ သူမ၏ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက သြယ္ဟု တစ္လံုးထဲေခၚတတ္ၾကေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္က သူမကို ေကေက ဟုသာ ခ်စ္စႏိုးျဖင့္ ေခၚခဲ့သည္။ ေက်ာက္ေကာင္းမ်ားမွာပင္ အနာအဆာေလး ပါတတ္သလို ေကေက့တြင္လည္း ေျပာစရာတစ္ခုရွိသည္။  အျပစ္ဟု သတ္မွတ္ရန္ မသင့္သည့္ အမူအက်င့္ေလးဟု ယူဆခဲ့ဖူးသည္။ ထိုအားနည္းခ်က္ အမူအက်င့္ေလးကုိ ပထမဆံုးခ်ိန္းေတြ႕သည့္ ပထမဆံုးအႀကိမ္မွာပင္ သိခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေန႔သည္ …။
***                                           ***                                           ***
ထိုေန႔သည္ ေလမႈန္ေနသည့္ ညေနခင္းတစ္ခုတြင္ ျဖစ္သည္။ ကမ္းနားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သူမႏွင့္ စက္ဘီးစီးရင္း ျမစ္ကမ္းေဘးေသာင္စပ္တြင္ ထိုင္ရင္း ေနဝင္ခ်ိန္ကို ေငးလိုျခင္းမွ အစျပဳသည္။ ေကေက စီးလာသည္မွာ မီကီဘီးေလးျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္စီးလာသည္မွာ သူငယ္ခ်င္းထံမွ ငွားလာသည့္ ၿပိဳင္ဘီးေလးျဖစ္သည္။ တာရိုးေပၚတြင္ စက္ဘီးမ်ားကို ေသာ့ခတ္ထားပစ္ခဲ့ၿပီး ေလဟူးဟူးရားရားတိုက္ေနသည့္ ေသာင္ျပင္ေပၚတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္သည္။
ေျခသလံုးတစ္ဝက္ခန္႔ရွိေသာ ဂါဝန္ေလးႏွင့္ အညိဳေရာင္သမ္းေသာ ဆံႏြယ္ေလး ေလထဲတြင္ လြင့္ေနပံုက ခ်စ္စရာတစ္မ်ိဳးေကာင္းသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေကေက့ကို ၾကည့္ရသည္မွာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ႏွင့္ တူသည္။ လမ္းေလွ်ာက္လာေသာ ကဗ်ာေလးျဖစ္သည္။ ေနာက္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ႏွင့္လည္း တူသည္။ သက္ရွိပန္းခ်ီေလး ျဖစ္သည္။ ေသာင္ျပင္ထဲတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ေနသည့္ပံုဟန္မွာ ခုနက ကၽြန္ေတာ္ဇြတ္မဲဆြယ္ ေခၚခဲ့ရသည့္ သူမ မဟုတ္ေတာ့သေယာင္ေယာင္။ ေသာင္စပ္တစ္ေနရာတြင္ ထိုင္လိုက္ရင္း သူမထိုင္ရန္ အတြက္ လြယ္အိတ္ထဲမွ ဂ်ာနယ္တစ္ရြက္ကို ျဖန္႔ကာခင္းလိုက္သည္။ သူမထိုင္ရန္ျပင္လိုက္စဥ္ ေလႏွင့္အတူ ဂ်ာနယ္က လြင့္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္တစ္ရြက္ထုတ္ကာ ခင္းလိုက္ရင္း လက္ႏွင့္ အနားစေလးကို ဖိထားလိုက္သည္။ သူမက ဂါဝန္ေလးကို လက္ႏွင့္သပ္ရင္း ႀကံဳ႕ႀကံဳ႕ေလးထုိင္လိုက္စဥ္ ကၽြန္ေတာ္တာရိုးေပၚရွိ စက္ဘီးထားရာေနရာကို လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။ နားထဲတြင္ ခပ္က်ယ္က်ယ္အသံတစ္ခုကို ၾကားလိုက္ရသည္။ ေမာ္ေတာ္ ဟြန္းသံျဖစ္သည္။ ျဖတ္ခနဲ ျမင္ျပင္ဘက္သို႔လွမ္းၾကည့္သည္။ မေတြ႕။ ေမာ္ေတာ္ႏွင့္ တူသည့္အရိပ္အေယာင္ပင္မေတြ႔။ ေရတိမ္သည့္ရာသီျဖစ္၍ ေမာ္ေတာ္မ်ား အထက္ဘက္သို႔ မတက္ေတာ့ သည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္သည္။ ေကေက့ကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ သဲျပင္ထက္တြင္ သူမ၏ လက္ေခ်ာင္းေလးႏွင့္ တုတ္ျခစ္ပန္းခ်ီဆြဲေနသည္။ ခုနက ကၽြန္ေတာ္ ၾကားလိုက္ရသည့္ အသံကို သူမ ၾကားလိုက္ဟန္မတူ။
အို ခ်စ္သူနဲ႔အတူရွိေနတုန္း ေမာ္ေတာ္ဟြန္းသံၾကားရၿပီး ေမာ္ေတာ္ မျမင္ရတာ ဘာအေရးလဲ။ အေတြးႏွင့္အတူ သူမပုခံုးေလးကို အသာဖက္လိုက္သည္။ ျဖတ္ခနဲ ေမာ္ၾကည့္လာသည့္ သူမမ်က္ဝန္းေလးမ်ား ကို ၿပံဳးျပလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္စံုတစ္ခုကို သတိျပဳမိသြားသည္။ သူမ မ်က္ႏွာ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ျဖစ္ ေနသည္။ ေနာက္ၿပီး မ်က္ေမွာင္ေလးကိုလည္း အနည္းငယ္ က်ံဳ႕ထားသည္။ ပထမဆံုး ခ်ိန္းေတြ႕ျဖစ္ သည့္အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚကို အခြင့္အေရးယူသူအျဖစ္ အထင္လြဲမွာကို အစိုးရိမ္ဆံုးျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူမပုခံုးေပၚတင္ထားသည့္ လက္ကိုဖယ္လိုက္စဥ္ ကၽြန္ေတာ့္ပုခံုးထက္သို႔ သူမ၏ဦးေခါင္းေလး မွီႏြဲ႕လာသည္။ သူမ၏ မို႔မို႔ေဖာင္းေဖာင္း ေျခဖမိုးေလးကို ၾကည့္မိစဥ္ခဏ ေျခမေလးကုပ္ထားသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ စိတ္ဖိစီးမႈေၾကာင့္ ကုပ္ထားျခင္းျဖစ္မည္။ သူမ စိတ္လက္ေလ်ာ့ပါးေစရန္အတြက္ ေျခဖမိုးေလးဆီသို႔ လက္လွမ္းလိုက္စဥ္ အလ်င္အျမန္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္လက္ကို ဖမ္းကိုင္လိုက္သည္။
“ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ေကေကရဲ႕…”
“ ဟင့္အင္း…”
သူမရွက္ေနသည္ထင္၍ ရယ္ေမာစရာ တျခားအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေျပာျပျဖစ္သည္။ အလစ္တြင္ သူမေျခမေလးကို ျဖတ္ခနဲ ေကာက္ကိုင္လိုက္သည္။ သူမ မ်က္လံုးျပဴးသြားသည္။  ေနာက္ဆန္႔လိုက္သည့္ ခဏ…။ က်ယ္ေလာင္သည့္ စက္ဘီးေလေလ်ာ့သံႀကီးကို ၾကားလိုက္ရသည္။
“ ဟာ …”
ရုတ္တရက္ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္အာေမဋိတ္သံႀကီးကလည္း ခ်က္ျခင္းထြက္လာသည္။ ခ်စ္သူေလးကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဒူးႏွစ္လံုးကို လက္ႏွင့္ပိုက္ၿပီး သူမမ်က္ႏွာေလးကို ဖြက္ထားသည္။ သူမရွက္သြားၿပီ။ သြားၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ လက္အၿငိမ္မေနႏိုင္၍ သူမ အရွက္ရသြားၿပီ။ ေနာင္တႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ္ သနားသြားသည္။
“ ေဆာ…ေဆာရီးေကေက၊ အဲဒါေလးက အီးေၾကာေလးမွန္း ကိုယ္မသိလို႔ပါကြာ… ေနာ္…”
သူမကား တုတ္တုတ္မွ် မလႈပ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ေခ်ာ့ဖို႔ ႀကိဳးစားရသည္။ သူမ ျဖတ္ခနဲ ေခါင္းေမာ့္ ၾကည့္သည္။ ေနာက္ခ်က္ျခင္းပင္ ေခါင္းငံု႕သြားသည္။
“ ဟို… ဟိုေလ… အဲဒါေလးက…”
“ သြား… ဘာမွန္းလဲ မသိဘူး…”
ထိုစကားႏွင့္အတူ တျဖတ္ျဖတ္ရိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ သူမရိုက္သည္ကို ေက်ေက်နပ္နပ္ခံရင္း ႏႈတ္မွတတြတ္တြတ္ ေျပာေနသည္မွာ ဘာေတြမွန္း မမွတ္မိေတာ့။ သမီးရည္းစားဘဝတြင္ အမွားအမွန္ ဆိုသည္က မိန္းကေလးဘက္မွာသာရွိေၾကာင္း ပထမဆံုးသိလိုက္ရသည့္ေန႔လည္းျဖစ္သည္။ ေလေဆးမ်ားကို စားေနဆဲျဖစ္သည့္ အစာအိမ္ေရာဂါျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္၏ ခ်စ္သူအျဖစ္ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ သိသြားေသာေန႔လည္း ျဖစ္သည္။
“ ဒါဆို ခုနက ၾကားလိုက္ရတာက…”
“ အာကြာ ဘာမွန္းလဲမသိဘူး”
သူမ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ခြင္ထဲသို႔ ေခါင္းတိုးဝင္လာသည္။
“ ဟုတ္တယ္… အက်ယ္ႀကီးပဲ၊ ကိုယ္ထင္တာက …”
သူမက ေတာ္ကြာဆိုေသာ စကားႏွင့္အတူ တျဖတ္ျဖတ္ ထပ္ရိုက္သည္။ အားမရေသး၍ လက္ေမာင္း ေတြကို ဆိတ္သည္။ ပူထူနာက်င္ေနေသာ္လည္း ႏွစ္ဦးစလံုး၏ ရယ္သံမ်ားသည္ ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ျပန္႔လြင့္သြားသည္။  ေမာ္ေတာ္ မျမင္ရေသာ္လည္း ေမာ္ေတာ္ဘုတ္သံေလးမ်ား မၾကာခဏထြက္လာတတ္ကာ ရယ္သံမ်ားႏွင့္ေရာေထြးသြားသည့္ ညေနခင္းတစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။
***                                           ***                                           ***
“ မ်က္လံုး မဖြင့္နဲ႔ေနာ္ ေက…”
“ အင္းပါ…”
ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္သူေကေကကို ထမင္းစားခန္းဘက္ဆီသို႔ မ်က္လံုးကို လက္ႏွင့္ပိတ္၍ ေခၚခဲ့လိုက္သည္။ စားပြဲအလယ္တြင္ ေကေကအတြက္ အထူးစပယ္ရွယ္မွာထားသည့္ ေမြးေန႔ကိတ္ႀကီးရွိသည္။ ေနာက္ၿပီး ေကေက့အရင္းႏွီးဆံုး သူငယ္ခ်င္း ငါးေယာက္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္မွ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ အားလံုးေပါင္း ခုနစ္ေယာက္ရွိသည္။ ရုတ္တရက္ အံ့ၾသဝမ္းသာသြားမည့္ ေကေကမ်က္ႏွာေလးကို အမိအရျမင္လို၍ တစ္ကြက္မွ မလြတ္ေစရန္ ႏွစ္ေယာက္စလံုး၏ သူငယ္ခ်င္း ေဝၿဖိဳးကို အေပ်ာ္တမ္းကင္မရာေလးျဖင့္ ဗီဒီယိုရိုက္ခိုင္းထားသည္။ ေကေက့ကို ထိုင္ခံုတြင္ ေသခ်ာထိုင္ၿပီးမွ သူမမ်က္လံုးကို အုပ္ထားသည့္ လက္ကိုဖယ္လိုက္စဥ္…
“ ေမာင္စိုးေရ … ေဟး ေမာင္စိုး…”
အိမ္ဝင္းေပါက္မွ ရုတ္တရက္ထြက္လာသည့္ ေခၚသံေၾကာင့္…
“ ေက မ်က္လံုးမဖြင့္နဲ႔ဦးေနာ္ ကတိ… ကတိ…”
ကၽြန္ေတာ္ ေကေကလက္ကေလးကိုယူကာ လက္သန္းခ်င္းခ်ိတ္၊ လက္မခ်င္းႏွိပ္ၿပီး ကတိဆိုေသာ သေကၤတကို လုပ္လိုက္သည္။
“ ကို႔ ဘာေတြမွန္းလဲ သိဘူးကြာ …”
“ ခဏေလးပါ ေကရဲ႕၊ မ်က္လံုးမဖြင့္နဲ႔ေနာ္…”
အစအဆံုး မွတ္တမ္းတင္ေနသည့္ ေဝၿဖိဳးကို မ်က္လံုးမွိတ္ျပခဲ့ရင္း ဝင္းတံခါးဆီသို႔ ကပ်ာကယာ ထြက္ခဲ့လိုက္သည္။ အလုပ္မွ အနားယူထားေသာ္လည္း တစ္ဖက္လူက ကုိယ္မွ ကိုယ္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ စကားျပတ္ေအာင္ ေျပာေနရသည္။ ခန္႔မွန္းေျခ ငါးမိနစ္သာသာတြင္ အိမ္ထဲမွ ရုတ္တရက္ ေျပးထြက္လာသူက ေကေက။
“ ေကေက ဘာျဖစ္တာလဲ ေကေက…”
ကၽြန္ေတာ့္ကို တိုးတိုက္ရင္း လမ္းမဘက္သို႔ ေျပးထြက္သြားသည္။ အိမ္ေပါက္ဝဆီမွ စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ လွမ္းၾကည့္ေနၾကသည့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား။ ဘာျဖစ္တာလဲဆိုသည့္အေမးကို
“ လိုက္… လိုက္၊ ရွက္သြားတာ…”
ေဝၿဖိဳးထံမွ စကားအဆံုး အျပင္ဘက္လမ္းမသို႔ သူေရာက္သြားခ်ိန္တြင္ ေကေကစီးသြားသည့္ လမ္းထိပ္မွ ဆိုက္တြဲေလး၏ ေနာက္ပိုင္းကုိသာ ျမင္လိုက္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ျဖင့္ အိမ္ထဲဝင္လာ ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းအသီးသီး စိတ္မေကာင္းစြာျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ျပန္သြားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔အားလံုး၏ မ်က္ႏွာေတြက ၿပံဳးစိစိ။ ဧည့္ခန္းတြင္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ထိုင္လိုက္ရင္း ေဝၿဖိဳးေပးသြားသည့္ ဗီဒီယို ကင္မရာေလးကို ျပန္ဖြင့္ၾကည့္လိုက္သည္။
ပထမဆံုးျမင္ရသည္က လိုက္ကာေလးလွပ္ကာ ဝင္လာသည့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔စံုတြဲ။ ေနာက္ အိမ္ေရွ႕မွ ေခၚသံေၾကာင့္ ကပ်ာကသီ ကၽြန္ေတာ္ထြက္သြားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ကင္မရာက ေကေကဆီသို႔ ဦးတည္ ထားေသာ္လည္း ဝိုင္းထို္င္ေနၾကသည့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ မ်က္ႏွာမ်ားကိုလည္း ျမင္ေနရသည္။ တစ္မိနစ္မွ် မၾကာ ကၽြန္ေတာ္ထြက္သြားရာဆီသို႔ မ်က္လံုးမွိတ္ထားလွ်က္ လွည့္ၾကည့္သည့္ ေကေက့မ်က္ႏွာေလးက ၿပံဳးၿပံဳးေလးျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ သူမ၏ ကိုယ္လံုးေလး အနည္းငယ္တိမ္းလိုက္တာကို ေတြ႔သည္။ သူမ၏ ညာဘက္မွာထိုင္ေနသည့္ မႏိုင္ အလွ်င္အျမန္ လက္ကိုင္ပုဝါျဖင့္ ပိတ္လိုက္တာကို ျမင္သည္။ ၿပံဳးတံု႔တုံ႔ေလး လုပ္ေနသည့္ ေကေက့မ်က္ႏွာေလးကို ျမင္ေနရသည္။ ေနာက္တစ္ခါ သူမ၏ ခႏၶာကိုယ္ေလး ညာဘက္သို႔ တိမ္းလိုက္စဥ္ ဘယ္ဘက္မွာရွိသည့္ မလြင္ ခ်က္ျခင္း မ်က္ႏွာလႊဲသြားသည္။
“ ဟာ သြားၿပီ …”
ကၽြန္ေတာ္ ႏႈတ္မွ ေယာင္၍ ေရရြတ္လိုက္မိေသာ္လည္း မ်က္လံုးကိုမူ ကင္မရာမွ မခြာမိ။ ထို႔ေနာက္ မွာေတာ့ ဘယ္မွ မယိမ္းဘဲ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးထိုင္ေနေသာ ေကေကကို ေတြ႕ေနရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေသခ်ာၾကည့္မိေတာ့ မ်က္ေမွာင္ေလး အနည္းငယ္ကုတ္ေနသည္ ထင္သည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ မ်က္ႏွာမ်ားက ရယ္ခ်င္ပက္က်ိျဖစ္ေနဟန္ကို အတိုင္းသားျမင္ေနရသည္။ ဘယ္မွမယိမ္းေသာ္လည္း ေကေကထံမွ ဝါေယာ ထုတ္လႊင့္မႈ အနည္းငယ္ က်ယ္ေလာင္သြားသည္ထင္သည္။ သူငယ္ခ်င္းအားလံုး ထိန္းမထားႏိုင္ေတာ့လဲ ရယ္သံတို႔ထြက္လာသည္။ ရုတ္တရက္ျဖစ္သြား၍ ေကေကလန္႔သြားသည္။ မ်က္လံုးဖြင့္ၾကည့္ၾကည့္ခ်င္း တစ္ေယာက္မွမရွိဘူးဟု သူမထင္ထားေသာ အခန္းထဲမွ လူမ်ားရွိေနသည္ကိုေတြ႔လိုက္ရသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ရွက္လည္းရွက္၊ စိတ္ဆိုးေဒါသထြက္၍ ထြက္ေျပးသြားျခင္းျဖစ္သည္။
ေကေက စိတ္ေကာက္ေျပဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ တစ္လတိတိ ေခ်ာ့ေမာ့ယူရသည္။ ေကေက့ဆီမသြားမီ ပဲႀကီးေလွာ္မ်ားလည္း မၾကာခဏစားထားရသည္။ ကုိင္းတူ အသီးတူျဖစ္ေၾကာင္း ျပသရန္အတြက္ ေတာင္းပန္းရင္း ႀကံဳလွ်င္ ႀကံဳသလို ဝါေယာလႊတ္ျပရသည္။ လူထူထူရွိခ်ိန္တြင္ ရုတ္တရက္လႊတ္ျပတတ္သည့္ ဝါေယာမ်ားေၾကာင့္ ေကေက၏ မေၾကနပ္မႈ အစိုင္အခဲတို႔ ေလ်ာ့ပါးလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ခ်စ္သူစိတ္ေကာက္ ေျပဖို႔အေရးကို ဤသို႔ဤႏွယ္ ေခ်ာ့ခဲ့ရသူျဖစ္သည္။ လူအမ်ား၏ မ်က္ေစာင္းမ်ားကုိ ရတတ္ေသာ္လည္း ခ်စ္သူေလးထံမွ ခိုးခိုးခစ္ခစ္ရယ္သံႏွင့္ အၿပံဳးေလးမ်ားက ထိုမ်က္ေစာင္းမ်ားကို ေခ်ဖ်က္ပစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က အရွက္ကြဲ ခံႏိုင္ေသာ္လည္း အသည္းကြဲ မခံရဲသူျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်စ္သူသက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ဝါေယာသံေလးမ်ား ဖံုးလႊမ္းကာ သာသာယာယာ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။
***                                           ***                                           ***
ေယာက္်ားေလးေတြက မိန္းမယူခ်င္လို႔ မဂၤလာေဆာင္တာျဖစ္ၿပီး မိန္းကေလးေတြကေတာ့ မဂၤလာေဆာင္ခ်င္လို႔ အိမ္ေထာင္ျပဳတာ ဆိုေသာ စာသားတစ္ခုကို ဖတ္ခဲ့ဖူးသည္။ ထိုစာသား၏ အဓိပၸါယ္ကို ေလးေလးနက္နက္ မစဥ္းစားမိဖူးေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေကေကႏွင့္ မဂၤလာပြဲကို ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲသဲ က်င္းပခဲ့ပါသည္။ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးေနသည့္ သတို႔သမီးေလးထံမွ ကို႔ ဆိုေသာ စကားလံုးတို႔ လိႈင္လိႈင္ထြက္ လာေသာ ေန႔လည္းျဖစ္သည္။ ထိုစကားသံေလးကို ယခုခ်ိန္ထိတိုင္ နားထဲစြဲထင္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ထိုညက မဂၤလာၾသဝါဒေခၽြအၿပီး အေဖႏွင့္ အေမ့ကို ကန္ေတာ့သည့္ အျဖစ္အပ်က္ကိုလည္း မွတ္မိေနပါ ေသးသည္။
စကားနည္းေသာ အေဖ့ထက္ အေမက ပို၍ ၾသဝါဒေခၽြသည္။ အေဖႏွင့္ အေမက ဆက္တီထုိင္ခံု
ေပၚမွာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္က ဧည့္ခန္းသင္ျဖဴးဖ်ာေပၚမွာ ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုး ပင္ပန္းေနၿပီ။ ေနာက္ၿပီး ႏွစ္ဖက္မိတ္ေဆြမ်ားကိုလည္း သိသိ၊ မသိသိတစ္မနက္ခင္းလံုး ရီေမာႏႈတ္ဆက္ေနခဲ့ရသည္ မဟုတ္လား။ ဧည့္ခံပြဲ မလာႏိုင္သည့္ မိတ္ေဆြ သဂၤဟမ်ားကလည္း အိမ္သို႔ေရာက္လာကာ လက္ဖြဲၾကေတာ့ ဧည့္ခံရျပန္သည္။ တစ္ေနကုန္ ၿပံဳးထားရသည့္ မ်က္ႏွာႀကီးသည္ ညေနခင္းေရာက္ေတာ့ ပါးေၾကာမ်ား ေညာင္းလာသည္။ ဧည့္သည္မ်ားရွင္း၍ နားမည္ႀကံ ေတာ့ မိဘႏွစ္ပါးထံမွ ဆံုးမစကားမ်ားကို နာခံေနရျပန္သည္။ နားခ်င္လွၿပီျဖစ္သည္။ လူလည္း ၿငီးစီစီျဖစ္ ေနသည္။
“ ကေလးေတြလည္း ပင္ပန္းေနၿပီ၊ နားပါေစေတာ့ …”
ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္ အေဖ့ကို ေမာ့္ၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ အလ်င္အျမန္ဦးခ်ျဖစ္သည္။ ေကေကကေတာ့ ထိျခင္းငါးပါးျဖင့္ ပ်ပ္ဝပ္ရို႕က်ိဳးစြာ ကန္ေတာ့လိုက္သည္။ နဖူးႏွင့္ ၾကမ္းျပင္ထိလိုက္သည့္ခဏ ခပ္က်ယ္က်ယ္ အသံတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ၾကားလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေဘးဘီၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေကေကက မ်က္လံုးမွိတ္ကာ အာရံုယူရင္း ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ဦးခ်ရန္ျပင္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကပ်ာကသီ လိုက္ၿပီး ဦးခ်ရသည္။
“ ေဟာ …”
ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ၾကားလိုက္ရျပန္သည္။ ေခါင္းေမာ့္ၾကည့္ေတာ့ ရံႈ႕မဲ့သေယာင္ျဖစ္ေနသည့္ အေဖ့မ်က္ႏွာ ကို ေတြ႕ရသည္။ အေမကေတာ့ ဝမ္းဗိုက္သားႀကီးမ်ားလႈပ္ကာ က်ိတ္ရယ္ေနသည္။ ေကေက မ်က္လံုး မွိတ္ထားရာမွ ေနာက္ဆံုးတစ္ႀကိမ္ ထပ္ဦးခ်သည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း လိုက္ခ်သည္။ ထပ္ၾကားရျပန္သည္။
အေမ့ထံမွ မထိန္းႏိုင္ေတာ့၍ ေခ်ာင္းဟန္႔ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ရာမွ တခြီးခြီးရယ္သံ ထြက္လာသည္။ တစ္ဆက္တည္း ရယ္သံႏွင့္အတူ ဝါေယာလႊတ္သံထြက္လာသည္။ ေကေကရွက္ၿပံဳးၿပံဳး၍ ေခါင္းငံု႔ေနရာမွ ေခါင္းေမာ့လာသည္။ ဗိုက္သားႀကီးမ်ားတလႈပ္လႈပ္ႏွင့္ ရယ္ေမာရင္း ဝါေယာလႊတ္ေနသည့္ အသစ္စက္စက္ ေယာကၡမႀကီးကိုၾကည့္ရင္း ေကေကလည္း ရယ္သည္။ ေကေကထံမွလည္း ထပ္ထြက္လာသည္။ ေခၽြးမ အသစ္စက္စက္ႏွင့္ ေယာကၡမအသစ္စက္စက္တို႔ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးၾကည့္ကာရယ္ရင္း အၿပိဳင္ထုတ္လႊင့္ေနခ်ိန္ တြင္ ေဘးမွာရွိေနၾကသည့္ အေဖႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္မ်က္လံုးခ်င္းဆံုသြားသည္။
ခ်က္ျခင္းပင္ မ်က္ႏွာလႊဲသြားသည့္ အေဖ့ကို ေတြ႔လိုက္ရသည္။ မ်က္ႏွာမလႊဲခင္တြင္ လက္ဖ်စ္ တစ္တြတ္မွ်သာၾကာသည့္ အေဖ့အၾကည့္ကို ကၽြန္ေတာ္ သတိျပဳမိလုိက္သည္။ အေဖ့အၾကည့္တြင္ အဓိပၸါယ္ မ်ိဳးစံုတို႔ ျပည့္လွ်မ္းေနသည္။ ထိုအၾကည့္သည္ …။
***                                           ***                                           ***
ထိုအၾကည့္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို သနား၍ ၾကည့္ေသာအၾကည့္လည္းျဖစ္ႏုိ္င္သည္။ သို႔မဟုတ္ မင္းေတာ့
ခံေပဦးေတာ့ ဆိုေသာ အၾကည့္မ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ တစ္ခ်ိန္က သားအဖႏွစ္ေယာက္ စကားေျပာေနစဥ္ အေမေရာက္လာ၍ ရပ္တန္႔လိုက္ရသည့္ …
“ လွဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီထက္ အေရးႀကီးတာက … ”
ထိုစကား၏ အဆက္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။
ယခုအခ်ိန္တြင္ အျဖစ္အပ်က္တို႔က ႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ျဖတ္ခနဲျမင္လိုက္ရေသာ္လည္း ႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္သည့္တိုင္ ေမ့မရႏုိင္ေသာ အၾကည့္ကိုၾကည့္သြားသည့္ အေဖသည္ပင္ သက္ရွိထင္ရွား မရွိေတာ့။ သို႔ေသာ္ သူ၏အၾကည့္က ကၽြန္ေတာ္၏ ႏွလံုးသားထဲတြင္ ယခုတိုင္ စြဲၿမဲေနဆဲျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေမ့မရသည့္ အမွတ္တရမ်ားစြာထဲမွ တစ္ခုေသာ အမွတ္တရလည္းျဖစ္သည္။ ခင္ဗ်ားမွာလည္း ေမ့မရႏိုင္သည့္ အၾကည့္တစ္ခုခု ရွိေနႏိုင္သည္။ ခ်စ္သူေကာင္မေလးထံမွ ျဖစ္ႏုိင္သလို တစ္ဦးတစ္ေယာက္ဆီမွလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
*****                                        *****                                        *****
(PS: ဤစာထဲမွ ေမာင္ေမာင္စိုးမွာ စာေရးသူျဖစ္ႏိုင္သလို ေကေကမွာလည္း သင္ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ အင္တာနက္မွ ၾကားဖူးနားဝ ဟာသတိုေလးကို ဆင့္ပြားခံစားထားျခင္းျဖစ္၍ ဇာတ္လိုက္ေနရာတြင္ သင္ျဖစ္ႏုိင္သလို ဇာတ္ပို႔ေနရာတြင္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ အေရးႀကီးသည္က သင္ဘယ္ေနရာက ခံစားသည္ဆိုတာပဲ ျဖစ္သည္။ မေတာ္တဆ တိုက္ဆိုင္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ ေဒါသကို လက္ဖက္ရည္ႏွင့္ေဖ်ာ္၍ အီၾကာေကြးႏွင့္ တို႔စားပါရန္ အႀကံျပဳပါသည္။)
                                                              ခ်စ္ျခင္းမ်ားျဖင့္
                                                                               သင့္ရဲ႕
                                                                                        ရွဥ့္ညိဳေလး

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း