ရွဥ့္ညိဳေလးရဲ႕ ေက်ာင္းပံုျပင္(၅)



ရွဥ့္ညိဳေလးရဲ႕ ေက်ာင္းပံုျပင္(၅)

             လူက ေခါင္းေတြမူးေနာက္လာသည္။ ဆယ္နာရီခြဲေက်ာ္ေက်ာ္ျဖစ္သည္။ ဆယ့္တစ္နာရီဆယ့္ငါး တြင္ ပရက္တီကယ္ရွိ၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မစ္ရွင္ကို ခဏနားမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ထား သည္။ ေလာေလာဆယ္ ေခါင္းမူးသည္။ မ်က္ႏွာေတြလည္း ထူပူေနၿပီျဖစ္သည္။
 ေက်ာင္းသူတစ္သုတ္ဝင္လာတိုင္း ၄င္းတို႔ေနာက္မွ ေန၍ ေက်ာပိုးအိတ္မွာခ်ိတ္ထားသည့္ အရုပ္ေလးမ်ားကို သရုပ္ခြဲရသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕အရုပ္ေလးမ်ားခ်ိတ္ထား သည္မွာ ေက်ာလယ္ေလာက္ျဖစ္ ၍ ျပႆနာမရွိေသာ္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕အရုပ္ကေလးမ်ားက ေက်ာပိုးအိတ္ေအာက္ေျခနားျဖစ္၍ အထင္မွားစရာ ျဖစ္သည္။ ဘူးယိုေတြ ဆိုေသာစကားသံက ေက်ာင္းသူတစ္ခ်ိဳ႕ထံမွ မၾကာခဏ ထြက္က်သည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ိဳ႕၏ ဘာေကာင္ေတြလည္းဟ ဆိုသည့္ အၾကည့္ကို မၾကာခဏ လစ္လ်ဴရႈရသည္။ ထိုအေျခအေနကို အျမန္ဆံုးအဆံုးသတ္ေပးသူမွာ ေက်ာင္းဂိတ္တြင္ တာဝန္က်ေနသည့္ ဆရာမမ်ားထဲမွ တီခ်ယ္ႀကီးျဖစ္သည္။

          “ သားတို႔ ခဏ၊ သားတို႔ကို တီခ်ယ္ၾကည့္ေနတာၾကာၿပီ။ ေက်ာင္းသူေလးေတြဝင္လာတိုင္း ေနာက္ကေနလိုက္ၿပီး စ-ေနာက္ေနတာ သားတို႔အတြက္ ေပ်ာ္စရာႀကီးေပါ့ကြာ ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္အေပ်ာ္က သူတစ္ပါးအတြက္ အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အျပစ္ကင္းတာေပါ့။ တီခ်ယ္ျမင္ရ သေလာက္ေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြဆို ေတာ္ေတာ္စိတ္အေႏွာက္ယွက္ျဖစ္သြားတာ ေတြ႔ရတယ္။ ေက်ာင္းသား အခ်င္းခ်င္းဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ သီးခံသြားၾကတာ၊ သားတို႔မွာ အျပစ္မကင္းဘူးေနာ္၊ တီခ်ယ္လည္း သားတို႔ကို အျပစ္မေပးခ်င္ဘူး …”
          ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ေအာင္ျမင္စြာ ဆုတ္ခြာခဲ့ၾကသည္။ သီဟက ဥပေဒေဆာင္ဘက္သို႔ ထြက္ခြာသြားသည္။ ေအာင္ကိုလတ္၊ ေအာင္စိုး၊ ေအာင္ထြန္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္က တစ္ေမဂ်ာထဲျဖစ္၍ စာသင္ေဆာင္ဘက္သို႔ ခ်ီတက္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေျခလွမ္းတို႔က ေႏွးေကြးေလးလံစြာျဖင့္ …။ စာသင္ခန္းထဲတြင္ သီတာရွိသည္။ သူမေပးထားသည့္ လက္ေဆာင္ေလး ေပ်ာက္ဆံုးေနေၾကာင္းကိုေတာ့ မသိေစလိုပါ။ ထိုကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္မွ စကားမစရဲသလို သူမဘက္မွ စလာမွာကိုလည္း ေၾကာက္သည္။ သူမ မ်က္ႏွာညိဳသည္ႏွင့္ ကမၻာၿပိဳမတတ္ျဖစ္ေနခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ သူမ၏ေဒါသသည္ မိုးႀကိဳးမုန္တိုင္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ သီတာ့ဘက္မွ လိုက္လိုက္ေလ်ာေလ်ာ ဆက္ဆံသည္မွာ မၾကာေသးေသာ ကာလအတြင္းမွျဖစ္သည္။
          သီတာႏွင့္ပတ္သက္၍ ပါေမာကၡရံုးခန္းလည္း တက္ဖူးၿပီျဖစ္သည္။ ဘြဲႏွင္းသဘင္ခန္းမေရွ႕ရွိ ျမက္ခင္းတြင္လည္း အမိႈက္ေကာက္ခဲ့ဖူးၿပီ။ ရွာမီလာအေမ လက္ခ်္မီးႏွင့္လည္း ျပႆနာျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ကူညီေစာင္မမႈျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႔ထဲ ဆြဲေခၚႏိုင္ခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ ေအးမြန္ကို ေက်းဇူးတင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ဟိုတုန္းကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမသိေစဘဲ ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စျဖင့္ ႀကိဳးစားမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ဖူးခဲ့သူျဖစ္သည္။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ထံမွ အေျဖကို ရဖို႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ရသည္မွာ အေပါစားရုပ္ရွင္ဆန္သည္ဟု အယူသည္းသူတစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။ ကို႔ရို႕ကားယား အျဖစ္အပ်က္မ်ား ႀကံဳၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ အကူအညီကုိ မသိက်ိဳးကၽြံျပဳကာ လက္ခံရေတာ့သည္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သည္ လ်ိဳ႕ဝွက္လိုသူျဖစ္သည္။ ယခုႀကံဳေနရသည့္ ျပႆနာသည္ပင္ ကၽြန္ေတာ္လ်ိဳ႕ဝွက္လို၍ ေပၚေပါက္လာရသည့္ ျပႆနာျဖစ္သည္။
          စာသင္ခန္းေရွ႕ေရာက္ေသာအခါ ေကာ္ရစ္ဒါတြင္ လူရွင္းေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အုပ္စု ေရွ႕တံခါးေပါက္မွ အသာအကဲခတ္လိုက္ေသာအခါ စာသင္ခန္းစတိတ္ခံုေပၚတြင္ ဆရာမရွိေတာ့။ ဆရာအခ်ိန္ေစာထြက္သြားၿပီ ထင္သည္။ ထိုစဥ္ …
          “ ဘူးယိုေတြ သတိ …”
          ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္၏ က်ယ္ေလာင္ေသာအသံႏွင့္အတူ အားလံုး၏အၾကည့္ေတြက တစ္ဖြဲ႔လံုးဆီသို႔ စူးစိုက္လာသည္။ ေက်ာင္းသူတစ္ခ်ိဳ႕၏ မ်က္ေစာင္းမ်ား ဝဲပ်ံလာသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက ႏွာေခါင္းရံႈ႕သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက ၿပံဳးစိစိ။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက သတင္းကိုယခုမွ အသည္းအသန္ လိုက္ရွယ္ေန သည္။ မသိလိုက္ရေသးသူမ်ားက သတင္းျဖန္႔ေဝသူထံမွာ နားကိုစြင့္ရင္း မ်က္လံုးမ်ားကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ တစ္ဖြဲ႔လံုးဆီသို႔။
          ထူပူေနသည့္ မ်က္ႏွာကို ေက်ာပိုးအိတ္၊ လြယ္အိတ္ စသည္မ်ားျဖင့္ကာရင္း စာသင္ခန္း ေနာက္ေပါက္ဆီမွ အေျပးအလႊား ဝင္ခဲ့ၾကသည္။ ေအးမြန္တို႔ခံုေနာက္ လြတ္ေနသည့္ေနရာကို တိုးတိုးေခြ႕ေခြ႕ ဝင္ထိုင္လိုက္သည္။ ဖိုးေအာင္က ေအးမြန္ေဘးဝင္ထိုင္သည္။ ပထမဆံုး ေအးမြန္ထံမွ မ်က္ေစာင္းတစ္ခုကို ဖိုးေအာင္ရလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ တျဖတ္ျဖတ္ျဖင့္ လက္ေမာင္း၊ လက္ျပင္တို႔ကို ရိုက္သည္။ တိုးတိုးတိုးတိုးႏွင့္ အံႀကိတ္ေျပာေနပံုရသျဖင့္ ဘာေျပာေနမွန္းေတာ့ မသိရ။ ေနာက္တခဏ ဖိုးေအာင္၏ ခႏၶာကိုယ္တြန္႔လိမ္သြားသည္။ ေအးမြန္က လူေကာင္ေသးသေလာက္ လက္စြမ္းျပေနသည္ကို သိသည္။
          “ ေအးေလ နင္တို႔ကလည္း ကဲကို ကဲတယ္ ”
          ရတနာထံမွ တီးတိုးအျပစ္တင္သံႏွင့္အတူ ေအာင္ကိုလတ္ထံမွ
          “ ငါတို႔ ဘာမွ မလုပ္ပါဘူးဟ”
သူငယ္ခ်င္းေတြ ကိုယ့္ကိစၥႏွင့္ကိုယ္ အလုပ္ရႈပ္ေနခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ကိစၥႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္
အလုပ္ရႈပ္ေနသည္။ ရွာသည္။ မေတြ႔။ ဘယ္နားမွာပါလိမ့္ဆိုေသာ အေတြးႏွင့္အတူ မတ္တပ္ရပ္၍ရွာသည္။ ေရွ႕ဆံုးခံုမ်ားတြင္လည္း မေတြ႕။ အလယ္ပိုင္းခံုမ်ားတြင္လည္း မေတြ႔။ ယခုအခ်ိန္တြင္ “ သီတာ ဘယ္မွာလဲ”ဆိုသည့္ အဆိုေတာ္ စိုးပုိင္၏သီခ်င္းကို သံကုန္ဟစ္လိုက္ခ်င္သည္။ သီတာသည္ ဟိုးတုန္းက ေရွ႕ဆံုးခံုမ်ားတြင္ ထိုင္တတ္ေသာ္လည္း ေအးမြန္တို႔ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ ေနာက္နားတြင္သာ ထိုင္တတ္သည္။ ေအးမြန္တို႔လည္း ထို႔အတူပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖြဲႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ၿပီး ေနာက္နားတြင္သာ ထုိင္ၾကေတာ့သည္။ ေနာက္နားခံုမ်ားတြင္လည္း ရွင္းေနသည္။ ေမးဖို႔ရန္ကလည္း ကိုယ့္အဖြဲ႔သားအခ်င္းခ်င္းပင္ မၾကည္ျဖစ္ေန၍ တြန္႔ေနသည္။ အားလံုးထဲမွာ စကားနည္းေသာ္လည္း သေဘာေကာင္းသည့္ သီဟညီမျမင့္ျမင့္စိန္ကို ေမးရန္စိတ္ကူး လိုက္သည္။
          စာသင္ခန္းေနာက္ေပါက္တြင္ရိပ္ခနဲျမင္လိုက္ရသည့္ လူရိပ္ကို လွည့္ၾကည့္လိုက္သည္။ သီတာ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေရႊမင္းသမီးေလးသီတာ။ ၾကည္ၾကည္စင္စင္ေလးျဖစ္ေနသည့္ မ်က္ဝန္းေလးကို အကဲခတ္ၿပီး ေနာက္ ၿပံဳးျပလိုက္သည္။ ၿပံဳးေယာင္သမ္းသြားသည့္ မ်က္ဝန္းေလးကို ၾကည့္ရင္း ရင္ထဲမွ အလံုးႀကီးက် သြားသည္။ သီတာႏွင့္အတူဝင္လာရင္း နီလာက ႏွာေခါင္းကို လက္ညိႈးျဖင့္ေထာက္ျပ လိုက္သည့္အခါ က်သြားသည့္အလံုးႀကီးက ခ်က္ျခင္းျပန္ေဆာင့္တက္လာသည္။
          “ ဟာ … သြားၿပီ ….”
          သက္ျပင္းႏွင့္အတူ ဘယ္သင္ခန္းစာတြင္မွ မပါေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ေခါင္းငိုက္စိုက္က်သြားမွန္း သီတာသိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သိေစခ်င္သည္။ ေခါင္းျပန္ မမတ္ေသာ္လည္း အသာေစာင္း၍ သီတာထိုင္သည့္ ေနရာကို လိုက္ၾကည့္သည္။ အိုးေခ ။ ေအးမြန္တို႔ ေဘးရွိ ေရွ႕ခံုတြင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေနရာမွဆိုလွ်င္ သီတာမ်က္ႏွာေလးကို တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ ဒီဂရီမွေန၍ ျမင္ႏိုင္သည့္ ေနရာမဟုတ္လား။ ကံေကာင္း၍ ေအးမြန္ထံလွည့္စကားေျပာလွ်င္ ခ်စ္သူမ်က္ႏွာ ကို ၾကည္ၾကည္ရွင္းရွင္းျမင္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။
          ခဏေနေတာ့ ဆရာေရာက္လာသည္။ အရင္တစ္ပတ္က ေျဖထားသည့္ က်ဴတိုရီယယ္စာအုပ္မ်ား ေဝသည္။ စိတ္အစဥ္က သီတာဆီမွာ။ ပုစၦာတစ္ခ်ိဳ႕ကို ဆရာက ဘုတ္ေပၚတြင္ေရးေပးသည္။ မ်က္လံုးတို႔က သီတာထံမွေက်ာ္ကာ ဆရာေရးေပထားသည့္ ပုစၦာဆီသို႔မေရာက္။ ေဘးမွာရွိသည့္ ေအာင္ကိုလတ္ထံမွ လိုက္ကူးရသည္။ ဒီပံုအတိုင္းဆို ေျဖထားသည့္ စာေမးပြဲေအာင္ႏိုင္ပါေတာ့မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္မထင္ေတာ့။ ျပႆနာက ကၽြန္ေတာ့္ကိုႏွစ္ၿခိဳက္ေနမွေတာ့ သီတာ့ဆီက အေျဖဆိုတာက ေပါက္ၿပီးေပ်ာက္သြားတဲ့ ထီလက္မွတ္တစ္ေစာင္လည္း ျဖစ္သြားႏိုင္သည္မဟုတ္လား။ ျပႆနာက ကၽြန္ေတာ့္ကို ရွာတာလား၊ ကၽြန္ေတာ္က ျပႆနာကို ရွာတာလား။ ႏွစ္ခုစလံုးလည္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ တကယ္ေတာ့ …
          “ ကၽြန္ေတာ္က ျပႆနာေကာင္ပါ သီတာ …”
          “ ေဟ့ေကာင္ ဘာေတြေျပာေနတာလဲ၊ ကဲန္တင္းသြားစို႔လို႔ေျပာေနတာ …”
          ေယာင္ေယာင္ကန္းကန္းႏွင့္ ထရပ္လိုက္သည္။ ဆရာက က်ဴတိုရီရယ္စာအုပ္မ်ားကို ထပ္ၿပီး
သိမ္းေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္ကို သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ေယာက္ သြားထပ္လိုက္တာ ျဖစ္မည္။ အတန္းထဲမွထြက္သြားသည့္ ဆရာကိုႏႈတ္ဆက္ၿပီးေနာက္ ေက်ာပိုးအိတ္ကို ဆြဲ၍ထြက္လိုက္ သည္။ ေဘးခံုမွာခ်ိတ္ထားသည့္ လြယ္အိတ္ႏွင့္ၿငိၿပီး ျပဳတ္က်သြားသည္။
          “ ေဆာရီး၊ ေဆာရီး …”
          ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေကာက္ေပးမည္ျပင္ေသာ္လည္း  ေကာင္မေလးထံမွ မ်က္ေစာင္းတစ္ခု ေရာက္လာ ေသာေၾကာင့္ တုန္႔သြားသည္ ။ က်သြားသည့္လြယ္အိတ္ကို သူ႔ဘာသာပင္သူေကာက္သည္။  ဒီေန႔ျပႆဒါး ဆိုတာ ေသခ်ာၿပီ။ ထိုေနရာမွ လစ္ထြက္ရန္ျပင္လိုက္သည္။ ေက်ာပိုးအိတ္ကို လြယ္လိုက္သည္။ လြယ္အိတ္ေကာက္ၿပီး ျပန္ထလာသည့္ ေကာင္မေလးမ်က္ႏွာကို ရိုက္မိသည္။ မ်က္မွန္ျပဳတ္က် သြားသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ဝိုင္းဝန္းေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္သာလွ်င္ ထိုေကာင္မေလး မေက်နပ္ေသာ္လည္း ေက်နပ္လိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ျဖင့္ အတန္းထဲမွ ထြက္လာခဲ့လိုက္သည္။ တကယ့္ကို စိတ္ဓာတ္က်သြားသည္။ ဒီလိုအခ်ိန္ ေခါင္းငိုက္စိုက္က်မႈမ်ိဳးကိုေတာ့ သီတာကို မျမင္ေစလိုပါ။
          ျပႆနာက ကၽြန္ေတာ့္ကိုရွာတာမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ျပႆနာကို မရွာခဲ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လုပ္သမွ်က ျပႆနာျဖစ္ေနတာ။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကိုက …
          “ ျပႆနာေကာင္ပါ သီတာ …”

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း