စီးပြားေရးအတြက္ Facebook Page လား၊ Facebook Account လား


စီးပြားေရးအတြက္ Facebook Page လား၊ Facebook Account လား

                     ျမန္မာျပည္မွာ Facebook Page ေရာ Facebook Account လို႔ အမ်ားစုေခၚေ၀ၚၾကတဲ့ Facebook Profile ေရာ ႏွစ္ခုလံုးကို စီးပြားေရးအတြက္ သံုးၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ နားမလည္ေသးလုိ႔လုိ႔ ယူဆၿပီး အကူအညီရေစဖုိ႔ ေရးသားေပးလုိက္ပါတယ္။
Facebook Account ကို စီးပြားေရးအတြက္ သံုးလုိ႔မရဘူးလားဆုိရင္ ယာယီ ရပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ Facebook ရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းထဲမွာေတာ့ "Facebook Account တခုကို ကုိယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ အသံုးျပဳမယ္၊ နာမည္အမွန္မဟုတ္ဘဲ အသံုးျပဳမယ္ဆုိရင္ Facebook ကုမၸဏီက
ႀကိဳက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ႀကိဳက္သလုိ Account ကိုပိတ္ခြင့္ရွိပါတယ္" တဲ့ဗ်ာ။ အဲ့ေတာ့ ျမန္မာျပည္အေနနဲ႔ ေတာ့ ဒီ စည္းမ်ဥ္းက ရယ္စရာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနပါ့မယ္။
သူတုိ႔မွ ျမန္မာစာ မဖတ္တတ္ပဲဆုိၿပီးေတာ့။ ဟုတ္ကဲ့..ဒါက ေနာက္ပိုင္း ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့အခ်က္ပါ။ အခုေတာ့ သံုးေကာင္းသံုးလုိ႔ရႏိုင္ပါတယ္လုိ႔ သိထားေပးပါ။
အဓိကကေတာ့ ဒီလုိ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေၾကာင့္မဟုတ္ပဲ အျခား စီးပြားေရးအတြက္ လုိအပ္တဲ့အခ်က္ေတြ၊ အျခား ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ Facebook Account ကို စီးပြားေရးအတြက္ အဓိက မသံုးေစခ်င္ပါဘူးခင္ဗ်ာ။ ဆက္ၾကည့္ရေအာင္...
Facebook Account ရဲ႕ အားသာခ်က္မ်ား
===========================
၁။ ႀကိဳက္တဲ့လူကို သူငယ္ခ်င္းအျဖစ္ ဖိတ္ေခၚႏုိင္ျခင္း
Facebook Account ရဲ႕ အားသာခ်က္တခုကေတာ့ ကိုယ္ Facebook မွာေတြ႔တဲ့ တစိမ္းတစ္ေယာက္ကို ကိုယ္နဲ႔ မသိပါပဲနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းအေနနဲ႔ ဖိတ္ေခၚလုိ႔ရပါတယ္။ အျခားသူက လက္ခံရင္ သူငယ္ခ်င္း အေနနဲ႔ျဖစ္သြားၿပီး၊ ကိုယ္တင္တဲ့ Post ေတြျမင္ရပါတယ္။ အျပန္အလွန္ျပန္ျမင္ရၿပီး LIKE တုိ႔ SHARE တုိ႔ လုပ္ၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ အမ်ားစုက Facebook Account ကေန အျခားလူေတြကို သိသိမသိသိ လုိက္ဖိတ္ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သြားရင္ ကုိယ္တင္ထားတဲ့ Post (သို႔) ေၾကာ္ျငာကို ျမင္ႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ အယူနဲ႔႔ပါ။ မွန္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကန္႔သတ္ခ်က္က Post အကုန္လံုး မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္နဲ႔ သူရဲ႕ ဆက္ဆံေရး (တနည္း) LIKE, COMMENT, SHARE ေပၚမူတည္ၿပီး Facebook ကျပေပးတာပါ။
ကန္႔သတ္ခ်က္ ေနာက္တခုကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းအေရအတြက္ပါ။ Facebook ရဲ႕ တရားဝင္ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္အရ သူငယ္ခ်င္းအေရအတြက္ အမ်ားဆံုး အေယာက္ ၅၀၀၀ ထိပဲ လက္ခံလုိ႔ရပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္မွာ ရင္းႏွီးတဲ့ မိတ္ေဆြ ၅၀၀၀ ထက္ မပိုႏိုင္ဘူးလုိ႔ တြက္ထားတာပါ။ ဒီေတာ့ ကိုယ္က Account ကုိ စီးပြားေရးအတြက္ သံုးလုိ႔ ေၾကာ္ျငာရင္ အမ်ားဆံုး လူ အေယာက္ ၅၀၀၀ ဆီပဲ ေရာက္ပါမယ္။
၂။ သူငယ္ခ်င္းေတြကို SHARE ႏိုင္ပါတယ္
အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလုိ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ၿပီးရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ Post ေတြ၊ ေၾကာ္ျငာေတြ စၿပီး ရွယ္လုိ႔ရပါတယ္။ တခါတေလ Tag ပါေခၚလုိ႔ရပါေသးတယ္။
ဆုိၾကပါစုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က Facebook Account ပဲ သံုးမယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ Post ေတြရွယ္လုိက္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြအမ်ားႀကီး LIKE ၾကတယ္။ COMMENT ေပးၾကတယ္ ဆုိေတာ့ ေပ်ာ္တာေပါ့။ ကိုယ့္ရဲ႕ ေၾကာ္ျငာက အလုပ္ျဖစ္ၿပီေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဒီ Post (သုိ႔) ေၾကာ္ျငာကို သူငယ္ခ်င္း ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ျမင္လို႔ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ LIKE သြားတယ္ဆုိတာ သိခ်င္ရင္ေတာ့ မရေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္က စီးပြားေရးအေနနဲ႔ လုပ္လာရင္ ကိုယ့္ရဲ ေၾကာ္ျငာ တုိးတက္မႈရွိမရွိ တုိင္းတာဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ဒီလုိ မတိုင္းတာဘဲ အၿမဲတမ္း Post တင္လုိက္၊ LIKE ေတြၾကည့္ၿပီး သေဘာက်လုိက္ဆုိရင္ ေရရွည္မွာ မလြယ္ပါဘူး။ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္က ျမင္လုိ႔ LIKE သြားတယ္။ ဒီ Post မွာေတာ့ လူနည္းနည္းနဲ႔ LIKE အမ်ားႀကီးရတယ္။ ဒီ Post မွာေတာ့ လူအမ်ားႀကီးၾကည့္ေပမယ့္၊ LIKE နည္းနည္းပဲရတယ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကိုသာရရင္ ဘယ္လုိျပန္ျပင္ရမယ္၊ ဘယ္နားမွားေနတယ္၊ ဘယ္ဟာကလုိအပ္ေသးတယ္ ဆုိတာ ပုိၿပီး ထင္သာျမင္သာရွိလာပါမယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ အေမွာင္ထဲ ခဲပစ္သလုိ ျဖစ္ေနပါ့မယ္။
၃။ Facebook Account ဖြင့္တာ လြယ္ပါတယ္
Facebook Account ဖြင့္တာ အင္မတန္လြယ္ပါတယ္။ ယေန႔ ျမန္မာျပည္က လူငယ္၊ လူႀကီး အသက္အရြယ္မေရြး သံုးေနႏုိင္တာပဲ ၾကည့္ပါ။ Email သံုးရင္သာ ခက္လုိ႔ဆုိၿပီး လက္ေလွ်ွ်ာ့သြားမယ္။ Facebook ရဲ႕ ရႈပ္လွတဲ့ ခလုပ္ေတြ အကုန္လံုးကို အသံုးျပဳေနႏုိင္တာလည္း Facebook ရဲ႕ အံ့မခန္းနည္းေတြထဲက တခုပါပဲ။ Account ဖြင့္တာ လြယ္ေပမယ့္ စီးပြားေရးတခု အေနနဲ႔ စီမံဖုိ႔ က်ေတာ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ ရွိလာျပန္ပါတယ္။ ဆုိၾကပါစုိ႔ စီးပြားေရး ႀကီးလာတဲ့အတြက္ ကုန္မွာစာေတြၾကည့္ဖုိ႔၊ Comment ေတြ Reply ျပန္ဖုိ႔၊ Post ေတြ တင္ဖုိ႔ လူေတြအမ်ားႀကီး ခန္႔ခ်င္ေပမယ့္ Facebook Account ရဲ႕ ကန္႔သတ္ခ်က္ေၾကာင့္
Account တခုထဲကို တခ်ိန္ထဲမွာ လူအမ်ားႀကီးသံုးလုိ႔ မရေတာ့ အဆင္မေျပေတာ့ပါဘူး။ ဒီအခ်ိန္မွာစၿပီး ေခါင္းကိုက္ရပါၿပီ။
၄။ Facebook Account ကို Personal အတြက္ ပိုသံုးပါ
Facebook Account က ကိုယ့္ရဲ႕ မိသားစုေတြ၊ တကယ့္မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ဆက္ဆံဖုိ႔အတြက္ ပိုအသံုးဝင္ပါတယ္။ ဥပမာ။။ ဘယ္အေကာင့္က ကုိယ့္ရဲ႕ ဇနီး၊ ဘယ္အေကာင့္က ကိုယ့္ရဲ႕ မိသားစုဝင္ေတြ၊။ ၿပီးေတာ့ ကုိယ္ SHARE ခ်င္ရင္ သီးသန္႔ လူတဦးခ်င္းစီ (သုိ႔) လူအုပ္စုေတြကို ပဲ SHARE လည္း လြယ္လြယ္ကူကူ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ေမြးေန႔ဆုေတာင္းေတြ အတြက္လည္း Facebook Account က ပုိအဆင္ေျပပါတယ္။
တကယ့္ စီးပြားေရး (သုိ႔) Facebook Page ရဲ႕အားသာခ်က္မ်ား
========================================
၁။ Facebook Page ကို သူငယ္ခ်င္းေတြအျပင္၊ Post ကို LIKE တဲ့ အျခားလူေတြကိုပါ ဖိတ္လုိ႔ရပါတယ္။
Facebook Page ရဲ႕ အဓိက အားသာခ်က္ကေတာ့ LIKE လုပ္တဲ့လူဦးေရ (တနည္း) Follower လူဦးေရ ကန္႔သတ္ခ်က္ မထားရွိျခင္းပါပဲ။
ကုိယ္ဟာ Facebook Page ကို စီးပြားေရးအေနနဲ႔ သံုးခဲ့ရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ စီးပြားေရးကို စိတ္ဝင္စားတဲ့၊ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ လူေတြကို အကန္႔အသတ္မရွိ ထားလုိ႔ရပါတယ္။
ကိုယ့္ရဲ႕ ခင္မင္ၿပီးသား သူငယ္ခ်င္းေတြကို ကိုယ့္ရဲ႕ Facebook Page ကို LIKE ဖုိ႔ ဖိတ္ေခၚႏိုင္သလုိ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ တင္ထားတဲ့ Post ေတြကို LIKE ထားတဲ့ လူေတြကိုလည္း Page ကုိပါ LIKE လုပ္ထားဖို႔ ဖိတ္ေခၚလုိ႔ရပါေသးတယ္။
ေနာက္ထပ္ ေကာင္းတာကေတာ့ Facebook ကလူေတြရဲ႕ အႀကိဳက္ေပၚမူတည္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ Facebook Page ကို LIKE ဖုိ႔ လူေတြကို အလုိအေလ်ာက္ လုိက္လံ ျပသေပးျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ - အလွကုန္ေတြႀကိဳက္တတ္တဲ့လူကို Beauty နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ Page ေတြ၊ ကားအေၾကာင္းစိတ္၀င္စားသူကို Car ကုမၸဏီေတြရဲ႕ Page ေတြကို Recommended Page ဆိုၿပီး ျပေပးတာပါ။
ကဲ...ဘယ္ေလာက္ အဆင္ေျပလုိက္သလဲဗ်ာ။ :)
၂။ စိတ္ဝင္စားသူေတြကို SHARE ႏုိင္ျခင္း နဲ႔ ၾကည့္ရႈႏႈန္းကို ေလ့လာႏုိင္ျခင္း
Facebook Page ရဲ႕ အျခား အားသာခ်က္ကေတာ့ Facebook Account လုိပဲ Post (သုိ႔) ေၾကာ္ျငာေတြကို ကိုယ့္ရဲ႕ Page ကို စိတ္ဝင္စားသူေတြ (Audience) ကို SHARE လုိ႔ရပါတယ္။ ကိုယ့္ Post ရဲ႕ အက်ိဳးရွိမႈ၊ အေရးပါမႈေၾကာင့္ Audience ေတြက ဆက္လက္ SHARE ရင္ေတာ့ လူေတြအမ်ားႀကီးဆီကို ဆက္လက္ေရာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ကိုယ့္ PAGE ကို LIKE တဲ့သူေတြ တျဖည္းျဖည္း မ်ားလာမွာပါ။ ဒီ့အျပင္ ကုိယ္ SHARE လုိက္တဲ့ Post ဟာ လူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္က ျမင္ၿပီးသြားၿပီဆုိတာကိုပါ သိႏုိင္ပါေသးတယ္။ အထက္က ေျပာခဲ့သလုိ ဒီအခ်က္ဟာ စီးပြားေရးေတြအတြက္ အေရးပါတဲ့အခ်က္ပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ Post ဟာလူႀကိဳက္မ်ားလုိ႔ လူနည္းနည္းေလးဆီေရာက္ၿပီး LIKE ေတြအမ်ားႀကီးရေနရင္ ဒီလုိ ဆင္တူ Post ေတြကို ဆက္လက္ တင္ဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။ ဒီလုိ မဟုတ္ဘဲ လူအမ်ားႀကီးဆီ ေရာက္ၿပီး LIKE နည္းေနရင္ေတာ့ ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီလုိ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ျမင္ၿပီးၿပီ လဲဆုိတာ သိေတာ့မွ ေသေသခ်ာခ်ာ၊ ထိထိမိမိ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ လြယ္မွာပါ။
၃။ စီးပြားေရး တခုအတြက္ လုိအပ္တဲ့ ရာထူးေတြ ထားရွိႏိုင္ျခင္း
Facebook Page ကို ေထာင္တာနဲ႔ Facebook Account ေထာင္တာဆုိရင္ Facebook Account ေထာင္တာက ပိုလြယ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Facebook Page ကိုေထာင္ဖုိ႔အတြက္ နည္းနည္းေလးပဲ ပိုလုပ္ရတာပါ။ ကိုယ္က Facebook သံုးေနက်၊ ဓာတ္ပံုေတြ တင္ေနက်၊ Postေတြ တင္ေနက် ဆုိရင္ ဒီအဆင့္ေလးက လြယ္ပါတယ္။ နည္းနည္းရင္း၊ မ်ားမ်ားျမတ္ ဆုိသလုိ၊ ဒီလုိ နည္းနည္း အဆင့္ပိုလုပ္လုိက္ရင္ ကိုယ့္ရဲ႕စီးပြားေရး အတြက္ ေနာင္မွာ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူေပးလာပါတယ္။ အထက္မွာ ရွင္းျပခဲ့တဲ့အတုိင္း ကိုယ့္ရဲ႕ ဝန္ထမ္းေတြကို အေရာင္းေအာ္ဒါေတြ လက္ခံဖုိ႔၊ Comment ေတြျပန္ဖုိ႔၊ Post ေတြတင္ဖုိ႔ လုိအပ္လာရင္ေတာ့ Facebook Page ကအမ်ားႀကီး ေထာက္ပံ့ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ Post ေတြကို အမ်ားကို မျဖန္႔ေဝခင္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ရမွ တင္ႏုိင္ေအာင္လည္း စီမံထားလုိ႔ရပါေသးတယ္။
၄။ စီးပြားေရးတခု အေနနဲ႔ အမ်ားရဲ႕ ေလးစားမႈရျခင္း
Facebook Page တခုရွိရင္ လူေတြရဲ႕ ေလးစားမႈခံရပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕စီးပြားေရးကိုလည္း အေပ်ာ္တမ္းမဟုတ္ပဲ တကယ့္ စီးပြားေရးအေနနဲ႔ ျမင္ၾကပါတယ္။
Facebook Page မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ ဆုိင္လိပ္စာ၊ ဖုန္းနံပါတ္၊ ဆုိင္ဖြင့္တဲ့အခ်ိန္ေတြ၊ သြားရမယ့္ ေျမပံုနဲ႔ ဆုိင္ရဲ႕ သံုးစြဲသူေတြရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြပါ ေဖာ္ျပေပးတဲ့အတြက္ စီးပြားေရး အစစ္အမွန္တခုအေနနဲ႔ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကိုယ့္မွာ အစီအစဥ္ေတြ၊ ပရိုမိုးရွင္းေတြ ရွိရင္လည္း အေၾကာင္းၾကားေပးလုိ႔ရပါေသးတယ္။ Facebook Page ကို လာေရာက္တဲ့ လူေတြဟာ ကိုယ့္ဆုိင္ရဲ႕ လက္ရွိ ပရိုမိုးရွင္းအစီအစဥ္ကိုပါ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျမင္ရပါတယ္။ ဒီအတြက္ စီးပြားေရး ေစ်းကြက္ထိုးေဖါက္ရာမွာ အေရးပါတဲ့အခန္းက႑က ပါဝင္လာပါတယ္။
အျခား အျခားေသာ အက်ိဳးေတြက အမ်ားႀကီးမုိ႔လုိ႔ ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့ စာရွည္သြားမွာစိုးလုိ႔ ဒီမွာပဲ ရပ္ထားလုိက္ပါမယ္။ မိတ္ေဆြ စိတ္ဝင္စားလုိ႔ ဆက္လက္ သိခ်င္ရင္ "ပိုသိခ်င္ပါတယ္" ဆုိၿပီး COMMENT ေရးေပးသြားပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းဆိုသူမ်ားရင္ အခ်ိန္ေပးေရးေပးပါဦးမယ္။
ဒီေတာ့... အတုိခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ျမန္မာျပည္မွာ စြန္႔ဦးစီးပြားေရး ေထာင္ခ်င္သူ လူငယ္လူရြယ္ေတြ အေနနဲ႔ Facebook ကို ေကာင္းေကာင္းအသံုးခ်ၿပီး ထူေထာင္လုိ႔ရပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ တကိုယ္ရည္သံုးဖုိ႔ကို Facebook Account ကို ေရြးခ်ယ္သံုးၿပီး၊ စီးပြားေရးအတြက္ကုိေတာ့ Facebook Page ကို ေရြးခ်ယ္သံုးပါလုိ႔ အႀကံျပဳလုိက္ပါတယ္။
အခုထိ ဖတ္ၿပီးလုိ႔ ကုိယ္က Facebook Account ကိုပဲ စီးပြားေရးတခု အေနနဲ႔ သံုးလာတယ္ဆုိရင္ေတာ့ အရမ္းလန္႔မသြားပါနဲ႔ဦး။ ဒီလုိ Facebook Account ပဲ သံုးေနသူေတြ၊ Facebook Page ကိုေျပာင္းသံုးခ်င္ရင္ သံုးလုိ႔ရေအာင္ နည္းလမ္းေလးရွိပါတယ္။ လိုအပ္ရင္ မန္႔သြားေပးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ စာေစာင္မွာ ဘယ္လုိ ေျပာင္းရမယ္ဆုိတာ ေရးသားေပးပါ့မယ္။
အကယ္၍ ဒီ Post ေလးက မိတ္ေဆြအတြက္အက်ိဳးရိွတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို တခုေတာ့ ကူညီေပးပါ။
အျခား မိတ္ေဆြလုိ သိခ်င္ေနမယ့္သူေတြအတြက္ ဒီ Post ေလးကို Share ေပးလုိက္ပါ။
------------------
ကိုသူရ
(Empowering Entrepreneurs)
Founder of Myanmar Online Entrepreneur

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း