ဘႀကီးၿဖိဳးေျပာေသာ ပံုျပင္မ်ား




ဘႀကီးၿဖိဳးေျပာေသာ ပံုျပင္မ်ား

        ယေန႔ ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္သည္။ ဒီတစ္ပတ္ ဥပုသ္ေတာ့ အမယ္ႀကီးစံ မလိုက္ႏိုင္ေတာ့တာ ေသခ်ာသည္။ ဒူးနာေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ တူမ၏သမီးျဖစ္သူ မသက္ကို ေက်ာင္းလိုက္ပို႔ခိုင္း၍ ျဖစ္ေသာ္လည္း ၾကာၾကာမထိုင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ အိမ္မွာပင္ ေနခဲ့ရန္ ေျပာထားရသည္။ ဥပုသ္ယူေနၾက ေက်ာင္းမွ ဦးဇင္းေလးက သီလေပးၿပီးသည္ႏွင့္ တရားတိုေလးမ်ားကို ေဟာၾကားတတ္ေသးသည္ မဟုတ္လား။ ဝါတြင္းသံုးလအတြင္း ဥပုသ္ေစာင့္ မပ်က္လိုေသာ အမယ္ႀကီးစံအတြက္ အိမ္မွာပင္ သီလယူကာေစာင့္ရန္ ေဖ်ာင္းဖ်ထားရသည္။ တကယ္တမ္းေျပာရလွ်င္ အမယ္ႀကီးစံ မပါေတာ့ ဥပုသ္ ေက်ာင္းသြားရမည္ကို ခပ္ပ်င္းပ်င္းျဖစ္ေနသေယာင္ ဘႀကီးၿဖိဳးတစ္ေယာက္ ခံစားမိသည္။
          “ အဖိုးႀကီး ေရမခ်ိဳးေသးဘူးလား … သီလယူသြားဖို႔ ျပင္ေတာ့ေလ”

          “ အာ … အေစာႀကီးရွိပါေသးတယ္ဟ၊ ထိုင္ကိုယ္ေတာ္ေလးေတာင္ မၾကြေသးဘူး …”
ဘႀကီးၿဖိဳး ပ်င္းပ်င္းရွိသည္ႏွင့္ (၉)နာရီခန္႔တြင္ အိမ္သို႔ဆြမ္းခံၾကြေနၾက ကိုယ္ေတာ္ေလးမေရာက္ေသး သည္ကို အေၾကာင္းျပ၍ အခ်ိန္ဆြဲေနလိုက္သည္။ ထိုကိုယ္ေတာ္ေလးထံမွ သီလယူရန္ ခုနကပင္ အမယ္ႀကီးကို ေျပာထားခဲ့ရေသးသည္။ အမယ္ႀကီးက သူမလိုက္ႏိုင္သည့္ အပတ္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသို႔ ေစာေစာသြားေစလိုျခင္း ျဖစ္မည္။ သူကလည္း အမယ္ႀကီးမပါ၍ ေက်ာင္းသို႔ေစာသြားရန္ တြန္႔ဆုတ္ေနသည္။ လာတုန္းကလည္း တစ္ေယာက္တည္း ဆိုသည္ကို သိသည္။ ျပန္သြားခ်ိန္တြင္ တစ္ေယာက္တည္းဆိုသည္ကိုလည္း သိပါသည္။ ရွင္ေနစဥ္အခိုက္ေလးမွာေတာ့ ဘုရားသြား၊ ေက်ာင္းတက္ကို အတူတူသာ ျပဳလုပ္လိုပါသည္။
          “ ဦးဇင္းေလးကိုလည္း ေလွ်ာက္လိုက္ဦးေနာ္၊ က်ဳပ္ ဒူးနာေနလို႔ မလိုက္ျဖစ္တာကို …”
          “ ေအးပါဟ…”
          “ သီလလည္း ေသခ်ာယူခဲ့ဦး … စိတ္ေတြက ေတာင္ေရာက္၊ ေျမာက္ေရာက္ လုပ္မေနနဲ႔ဦး…”
          “ ေအာ္ အမယ္ႀကီးႏွယ္၊ က်ဳပ္မ်ား သာဒင္ႀကီးမွတ္ေနလား …”
          “ ဘယ္က သာဒင္ႀကီးလဲေတာ့ …”
ရုတ္တရက္ျဖစ္ေန၍ အမယ္ႀကီး အမွတ္မရ ျဖစ္သြားသည္။ အသက္ေတြကလည္း ႀကီးၿပီ မဟုတ္လား။
          “ မင္းမလဲ ေမ့တတ္ရန္ေကာ၊ မုဆိုး ဦးေပသီးသားဟာေလ…”
          “ အင္း ေျပာစမ္းပါဦးေတာ့ …”
          “ ဒီလိုကြ ….”
***                                           ***                                           ***
          ဒီတစ္ေန႔ေတာ့ ေတာထဲမဝင္ေတာ့ဘဲ နားမည္ဟု သာဒင္ႀကီး ဆံုးျဖတ္ထားသည္။ ဥပုသ္ေန႔လည္း ျဖစ္သည္။ ခါတိုင္းဥပုသ္ေတြဆိုလွ်င္ေတာ့ ေတာမတိုးလွ်င္ေတာင္ ေတာစပ္တြင္ ထင္းေခြအေနျဖင့္ တစ္ေနကုန္ထြက္ေနတတ္သည္။ ခုေတာ့ အသက္ေလးကလည္း ႀကီးလာၿပီ။ ရာသီဥတုကလည္း ပူလာၿပီ မဟုတ္လား။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒီတစ္ေန႔ေတာ့ အိမ္မွာပင္နားမည္ဟု ဆံုးျဖတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
သည္တြင္ တစ္စခန္းထလာသည္က သူ႔ဇနီးမယ္မႈန္ျဖစ္သည္။ ငယ္တုန္းကေတာ့ မႈန္ေနေအာင္ ေခ်ာခဲ့၊ လွခဲ့ဖူးေသာ မယ္မႈန္သည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ မႈန္ေနသည္မွာ မ်က္လံုးျဖစ္သည္။ သားဦးကိုယ္ဝန္ ပ်က္ဆီးသြားသည့္ ေနာက္ပိုင္း က်န္းမာေရးက ပို၍ ခ်ဴခ်ာလာသည္။ ထိုေနာက္မွာေတာ့ မီးယပ္ေရာဂါျဖင့္ မ်က္လံုးတို႔ ေဝသီလာရာမွ မႈန္ဝါးသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ၾကားဖူးနားဝ တုိင္းရင္းေဆးမ်ား၊ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွ ေဆးဆရာမ်ားႏွင့္ ကုသည္။ အဂၤလိပ္ေဆး၊ ဗမာေဆး စံုသြားေသာ္လည္း မယ္မႈန္၏ မ်က္လံုးတို႔က ေဝဆဲ၊ သီဆဲျဖစ္သည္။ ျမင္ေနရေသးသည္ပင္ ေက်းဇူးတင္ရမလို ျဖစ္ေနသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕အမ်ိဳးသမီးမ်ား အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္လွ်င္ ျပန္လင္းလာတတ္ေသာ္လည္း မယ္မႈန္ကေတာ့ ျပန္မလင္းလာသည့္ လူနည္းစုထဲတြင္ပါသည္။ သားသမီးလည္း မထြန္းကား၍ လင္ကိုယ္မယားဘဝျဖင့္ ေလာကႀကီးထဲတြင္ ႏွစ္အေတာ္ၾကာေအာင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။
ဖခင္ မုဆိုးႀကီး ဦးေပသီးထံမွ ဒူးေလးတစ္လက္သာ အေမြအျဖစ္ရယူခဲ့သူျဖစ္၍ မုဆိုးအလုပ္မွလြဲၿပီး က်န္အလုပ္မ်ားကုိ သာဒင္ႀကီး မလုပ္တတ္ခဲ့။ ပစ္ခတ္ဖမ္းဆီးမိသမွ်ကို အရပ္ထဲတြင္ မယ္မႈန္က လွည့္လည္ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ ႏွစ္ဦးသားဝမ္းေရးကို ေျဖရွင္းခဲ့ၾကသည္။ ယခုဆိုလွ်င္ ႏွစ္ဦးသား အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္စျပဳ၍ မယ္မႈန္ဆိုလွ်င္ အသံပင္ တုန္စျပဳၿပီျဖစ္သည္။
“ ဘိုးသာဒင္ရယ္ ေတာ့္တစ္သက္ ဥပုသ္ေလး၊ ဘာေလး ယူဖူးတယ္ရွိေအာင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သြားပါဦးလား။ တစ္ေနကုန္ မေစာင့္ႏိုင္ေတာင္ ေက်ာင္းတြင္း ဥပုသ္ေလးျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ …”
“ ဟ ငါမွ မေစာင့္ဘူးတာ ဘယ္လိုေစာင့္ရမွာတုန္းဟ…”
“ တိုးတိုးေျပာစမ္းပါ ဘိုးသာဒင္ရယ္၊ ဒီအရြယ္ႀကီးက်မွ ဥပုသ္မေစာင့္တတ္ဘူးရယ္လို႔ လူၾကားရင္ ရယ္စရာႀကီး …”
“ ခက္လိုက္တာ မယ္မႈန္ရယ္။ ငါက ဘယ္သူ႔ဂရုစိုက္ရဦးမွာလဲ။ ဥပုသ္မေစာင့္တတ္လို႔ မေစာင့္တတ္ဘူးေျပာတာ၊ ဥပုသ္မေစာင့္ခ်င္ဘူး ေျပာတာမွ မဟုတ္ဘဲ…”
“ မခက္ပါဘူး ဘိုးသာဒင္ရဲ႕၊ ဟုိက် ဘုန္းႀကီးခ်ေပးတာ လိုက္ဆိုရံုပဲ…”
“ ဟ …၊ ဥပုသ္ေစာင့္တာ ဒီေလာက္လြယ္သလား။ ဘုန္းႀကီးေျပာတာ လိုက္ေျပာရံုပဲေပါ့။ ဒီလိုမွန္းသိ အေစာႀကီးထဲက ေစာင့္ပါတယ္ဟာ …”
ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ ဘိုးသာဒင္တစ္ေယာက္ ေရမိုးခ်ိဳးကာ ေလွ်ာ္ဖြပ္ၿပီးသား ပုဆိုးခပ္လတ္လတ္ တစ္ထည္ကို ေခါင္းေပါင္း၍ ရြာဦးေက်ာင္းသို႔ ခပ္ေစာေစာပင္ ထြက္လာခဲ့လိုက္သည္။ ဘယ္ဘက္လက္တြင္ မယ္မႈန္၏ စိတ္ပုတီးေလးကို ပတ္ထားၿပီး ညာဘက္လက္တြင္ ကိုင္ထားသည့္ သံပန္းကန္ျပားထဲတြင္ ၿခံထြက္ မာလကာသီးမ်ားကုိ ထည့္ထားသည္။ ေက်ာင္းနားနီးလာသည္ႏွင့္ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားထက္မွာ ေျပးလႊားေနၾကသည့္ ရွဥ့္ကေလးမ်ားကို ေတြ႔ေနရသည္။ ဘိုးသာဒင္ ၿပံဳးလိုက္မိသည္။ ေတာထဲတြင္ သူလက္တည့္စမ္းရာ အေကာင္ေလးမ်ားကို ခ်စ္စရာသတၱဝါေလးမ်ားအျဖစ္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေတြးထင္မိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားထက္မွ က်ီးကန္းတို႔၏ အသံမ်ား။ မယ္မႈန္ေနလွမ္းထားသည့္  အသားတြဲမ်ားကို လာဆြဲတတ္သည့္ မဲမဲသဲသဲ က်ီးကန္းမ်ားကုိ မုန္းတီးမိဖူးသည္။ ခုေတာ့ မုန္းတီးမိဖူးသည့္ သတၱဝါတို႔၏အသံသည္ပင္ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းေနသေယာင္ ထင္ရသည္။ ဘုရားနား၊ ေက်ာင္းနားတြင္ရွိေန၍လည္း ေလးခြသမားမ်ားရန္မွ ကင္းေဝးေနသည္။ ဆရာေတာ့္ ႀကိမ္လံုးအေၾကာင္းသိထားသည့္ ရြာထဲမွကေလးေတြကလည္း ငွက္ဘယ္ေလာက္ေပါေပါ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနားသို႔ မသီဝင့္ၾက။ ငွက္ပစ္ခ်င္လွ်င္ ေတာစပ္သို႔သြားၾကသည္သာမ်ားသည္။
ေငးရင္း၊ ေတြးရင္းျဖင့္ ဘိုးသာဒင္တစ္ေယာက္ ေက်ာင္းမုဒ္ေပါက္သို႔ေရာက္လာသည္။ ညာဘက္လက္ထဲမွ မာလကာသီးပန္းကန္ကို ပုတီးပတ္ထားသည့္ ဘယ္လက္ျဖင့္ ေျပာင္းကုိင္လိုက္သည္။ ခၽြတ္လိုက္သည့္ ဖိနပ္ကို ညာလက္ျဖင့္စုကိုင္လိုက္ၿပီး ေက်ာင္းမုဒ္ေပါက္ရွိ ငုတ္တိုင္ႏွင့္ ရိုက္ကာ သဲခါလိုက္သည္။ ထိုအသံေၾကာင့္ ေက်ာင္းဝင္းထဲတြင္ စၾကၤန္ေလွ်ာက္ရင္း ပုတီးစိပ္ေနသည့္ ဆရာေတာ္မွ လွည့္ၾကည့္လိုက္သည္။ ဘိုးသာဒင္တစ္ေယာက္ ဖိနပ္သဲခါၿပီး၍ ခါးကိုျပန္မတ္လိုက္စဥ္ သူ႔ကိုၾကည့္ ေနသည့္ ဆရာေတာ္ကို ရုတ္တရက္ျမင္လိုက္ေသာေၾကာင့္ အမ္းသြားသည္။ ဆရာေတာ္ျဖစ္ေန၍ ၿပံဳးျပလိုက္ရမည္လား သို႔မဟုတ္ လက္အုပ္ခ်ီလိုက္ရေအာင္ကလည္း လက္ထဲမွာကိုင္ထားသည့္ ပစၥည္းတို႔ေၾကာင့္ ခြက်ေနသည္။
ဆရာေတာ္မွ အံ့အားသင့္သလိုျဖစ္သြားရာမွ ၿပံဳးလိုက္ၿပီး ဘိုးသာဒင္အား မိန္႔လိုက္သည္။
“ ဟဲ့ သာဒင္ႀကီး ဥပုသ္ေစာင့္ လာသလားကြဲ႕ …”
ဘိုးသားဒင္တစ္ေယာက္ ဆရာေတာ္မိန္႔ၾကားခ်က္ေၾကာင့္ ဝမ္းသာသြားသည္။ အေနခက္ရာမွ လြတ္ေျမာက္သြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ၿပီး ဥပုသ္မေစာင့္ဘူးေသာ္လည္း ဆရာေတာ္မွ သူ႔ကိုနာမည္ႏွင့္တကြ သိေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ တစ္ဆက္တည္း မယ္မႈန္ထံမွ ဥပုသ္ေစာင့္နည္း နိႆရည္းကိုလည္း သတိရသြားသည္။ မဆိုင္းမတြပင္ ဆရာေတာ္ေျပာသည့္အတိုင္း တစ္ထပ္တည္း လိုက္ေျပာလိုက္သည္။ ဆရာေတာ္ မ်က္ခံုးပင့္သြားသည္။ နားၾကားမ်ားလြဲသလား ဆိုေသာအေတြးျဖင့္ ဘိုးသာဒင္ကို လွမ္းေမးလိုက္သည္။
“ သာဒင္ႀကီး ဘာေျပာလိုက္တာလဲဟဲ့ …”
ဘိုးသာဒင္လည္း ဆရာေတာ္ေျပာသည့္အတိုင္း လိုက္ေျပာသည္။ ဆရာေတာ္ မ်က္ႏွာပ်က္ သြားသည္။ ႏႈတ္မွ တီးတိုးေရရြတ္လိုက္သည္။
“ အို ဒီေကာင္ ရူးမ်ားေနသလား၊ ေက်ာင္းလည္း မလာစဖူးနဲ႔ …”
“ အို ဒီေကာင္ ရူးမ်ားေနသလား၊ ေက်ာင္းလည္း မလာစဖူးနဲ႔ …”
စိတ္ႀကီးသည့္ ဆရာေတာ္၏ မ်က္ႏွာတင္းသြားသည္။ ထို႔အတူ ေလသံလည္း မာလာသည္။
  ရဟန္းသံဃာကိုမ်ား ေနာက္ေျပာင္စရာေအာက္ေမ့ေနသလား မသိဘူး …”
“ ရဟန္းသံဃာကိုမ်ား ေနာက္ေျပာင္စရာေအာက္ေမ့ေနသလား မသိဘူး …”
တစ္ထပ္တည္း တစ္လံုးမက်န္လိုက္ေျပာေနသည့္ ဘိုးသာဒင္ေၾကာင့္ ဆရာေတာ့္ႏႈတ္ခမ္းအစံု တလႈပ္လႈပ္ျဖစ္လာသည္။ စိတ္လက္စ ပုတီးကို လည္ပင္းသို႔ စြပ္လုိက္သည္။ ဆရာေတာ္လုပ္သမွ် မ်က္လံုးအျပဴးသားႏွင့္ လိုက္ၾကည့္ေနရင္း ဆရာေတာ္ေျပာသမွ် လိုက္ဆိုေနရသည္က ဘိုးသာဒင္။
“ တယ္ … ဒီေကာင္ …”
“ တယ္ …ဒီေကာင္ …”
“ ဟဲ့ ေခြး …”
“ ဟဲ့ ေခြး …”
အနားသို႔ ေဒါသတႀကီးေရာက္လာသည့္ ဆရာေတာ္က ဘိုးသာဒင္၏ ပုခံုးတစ္ဖက္ေပၚသို႔ လက္တင္လိုက္သည္။ ဘိုးသာဒင္လည္း လက္ထဲတြင္ကိုင္ထားသည့္ ဖိနပ္ကိုလႊတ္ခ်လိုက္ၿပီး ဆရာေတာ့္ပုခံုးကို ျဖတ္ခနဲဆုပ္ကိုင္လိုက္သည္။
“ နင္ … နင္ …”
ဆရာေတာ္၏ ေဒါသတႀကီးလႈပ္ခါမႈေၾကာင့္ လက္ထဲတြင္ကိုင္ထားသည့္ ပန္းကန္ျပားထဲမွ မာလကာသီးမ်ား လိမ့္က်ကုန္သည္။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ မာလကာသီးမ်ားနည္းတူ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ဘိုးသာဒင္လည္း တစ္ဦးကိုတစ္ဦးဖက္ရင္း ေက်ာင္းစၾကၤန္ထက္တြင္ လိမ့္ေနၾကသည္။ ဆရာေတာ္က အေပၚေရာက္သြားလိုက္၊ ဘိုးသာဒင္က အေပၚေရာက္သြားလိုက္ႏွင့္ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္က ဘိုးသာဒင္ထက္ သက္ေတာ္အနည္းငယ္ႀကီးသည္။ မုဆိုးလုပ္လာသည့္ ဘိုးသာဒင္ေလာက္လည္း အၾကမ္းမခံႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဘိုးသာဒင္က ၎အေပၚေရာက္သြားၿပီးသည္ႏွင့္ တျပန္တလွည့္ ေအာက္သို႔ လွိမ့္ခ်ေပးေနျခင္းျဖစ္ရာ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာသြားသည္။ ထိုအခ်ိန္သည္ ကိုရင္ေလးမ်ား ဆြမ္းခံၾကြရာမွ ျပန္မလာေသးခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းရွိ ကပၸိယႀကီးသည္လည္း သူ၏အေဆာင္ေလးထဲရွိ ကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္ ျပန္မွိန္းရင္း အဂၢိရတ္အိပ္မက္ မက္ေနခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္။
အမိႈက္တစ္စမရွိသည့္ စၾကၤန္ထက္တြင္ ဖုန္သဲအလူးလူးျဖင့္ လိမ့္ေနၾကရာမွ ႏွစ္ဦးသား ဖုတ္လႈိက္ဖုတ္လိႈက္ျဖင့္ တိုင္ပင္မထားဘဲ နားလိုက္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္က ေဝသီေနသည့္ အၾကည့္ျဖင့္ ဘိုးသာဒင္ကို ၾကည့္ေနသည္။ ဘိုးသာဒင္ကလည္း ဆရာေတာ္ ဘာမ်ားထပ္လုပ္ဦးမလဲဆိုေသာအေတြးျဖင့္ လိုက္လုပ္ႏိုင္ရန္ ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္။ ခဏအၾကာတြင္ အေမာေျပသြားသည္ႏွင့္ ဆရာေတာ္က သကၤန္းဖိုသီဖတ္သီႏွင့္ ေက်ာင္းႀကီးေပၚသို႔ တက္သြားသည္။ ထိုအခါမွ ဘိုးသာဒင္လည္း သက္ျပင္းခ်ကာ ဆရာေတာ္တက္သြားသည့္ ေက်ာင္းႀကီးေပၚသို႔မွန္းကာ ဦးသံုးႀကိမ္ခ်သည္။ ကၽြတ္က်ေနသည့္ ေခါင္းေပါင္းသည့္ ပုဆိုးေလးကို ဖုန္သဲခါၿပီး ျပန္ေပါင္းလိုက္သည္။ ေက်ာင္းလာတုန္းက ယူလာသည့္ ပန္းကန္ျပားကိုရွာသည္။ မေတြ႕ေတာ့။ ဘယ္နားလိမ့္သြားမွန္း မသိသျဖင့္ ေနာက္မွ မယ္မႈန္ကို ျပန္ယူခိုင္းေတာ့မည္ဟု စိတ္ကူးကာ ျပန္လာခဲ့လိုက္သည္။
အျပန္လမ္းတြင္ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားထက္တြင္ ဟိုကုိင္း၊ ဒီကိုင္းကူးေနေသာ ရွဥ့္ေတြကိုေတြ႕သည္။ တခ်ိဳ႕က သစ္ပင္ထက္မွ ေဇာက္ထိုးဆင္းလာသည္။ ထိုသတၱဝါေတြကိုၾကည့္ရင္း စိတ္ခံစားခ်က္က ေက်ာင္းသို႔လာစဥ္တုန္းကလို မဟုတ္ေတာ့သည္ကို ဘိုးသာဒင္သိသည္။ ပုခံုးေပၚသို႔ တစ္စံုတစ္ခု က်လာသည္ကို သိသည္။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တအားအားႏွင့္ေအာ္ေနသည့္ က်ီးကန္းေခ်း။ ဘိုးသာဒင္ ခဲတစ္လံုးကုိေကာက္ကာ ထုမည္ျပဳၿပီးမွ စိတ္ေလွ်ာ့ကာ လႊင့္ပစ္လိုက္သည္။ ေစာင့္သည့္ဥပုသ္က ေက်ာင္းတြင္းဥပုသ္ဆိုေသာ္လည္း ေက်ာင္းပတ္ဝန္းက်င္ျဖစ္ေန၍ စိတ္ထိန္းလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ေမာေမာႏွင့္ အိမ္ျပန္ေရာက္လာသည့္ ဘိုးသာဒင္ကိုၾကည့္ရင္း ဘြားမႈန္ အံ့အားသင့္ေနသည္။ သီလယူၿပီး ျပန္လာသည့္အခ်ိန္သည္ ေစာလြန္းေနသည္ မဟုတ္လား။
“ ဘိုးသာဒင္ သီလယူခဲ့ရဲ႕လား…”
“ ေအး …”
ဘိုးသာဒင္ထံမွ ေအးတစ္လံုးက မေအးေဆးဘဲ ေဆာင့္ထြက္လာသည္။ ထို႔ေနာက္ ေရအိုးစဥ္မွ ေရမ်ားကုိ လက္ကိုင္ရိုးတပ္ထားသည့္ အုန္းမႈတ္ခြက္ျဖင့္ တဂြပ္ဂြပ္ခပ္ေသာက္ေနသည္။ ေမးေစ့တြင္ စီးက်ေနသည့္ ေရမ်ားကို လက္ခုံႏွင့္ သုတ္ေနသည့္ ဘိုးသာဒင္ကိုၾကည့္ၿပီး ဘြားမႈန္ထပ္ေမးလိုက္သည္။
“ ေတာ္ျပန္လာတာ ေစာသလားလို႔ က်ဳပ္စိတ္ထင္ …”
“ ဟ သီလယူတာပဲ၊ ေစာတယ္ ေနာက္က်တယ္ ရွိေသးသလားဟ မယ္မႈန္ရ၊ ဒါနဲ႔ နင္တို႔သီလေပးတဲ့ ဆရာေတာ္က ဘယ္ႏွပါးတုန္း…”
“ ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးပဲေလ၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္း…”
“ ေဟ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးကပဲ သီလေပးတာ၊ မုဆိုးလုပ္ရတာ လြယ္ေသးတယ္၊ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္လုပ္ရတာ မလြယ္ပါလားဟ…”
“ ဒါေပါ့ေတာ္ လူမိုက္လုပ္ရတာသာ လြယ္တာ၊ အက်င့္သီလနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ သူျဖစ္ဖို႔က သာ မလြယ္ေသးတယ္၊ ဘုန္းႀကီး ရဟန္းျဖစ္ဖို႔က ဒုလႅာဘေပါ့ ဘိုးသာဒင္ရဲ႕…”
“ ၿပီး နပန္းလည္း သတ္တတ္ဦးမွ …”
ဘိုးသာဒင္ေျပာသြားသည့္ စကားကို မၾကားလိုက္မိေသာ္လည္း ရြာထဲ ဥပုသ္ေက်ာင္းမွ ျပန္လာၾကသည့္ ဥပုသ္သည္မ်ားထံမွ တစ္ဆင့္ျပန္ၾကားရသည့္ စကားတို႔ေၾကာင့္ ဘြားမႈန္ထံမွ တစ္ခြန္း တည္းေသာ စကားသံသာ ထြက္လာတတ္သည္။ အံ့ၾသပါ့ ဆိုေသာ စကားျဖစ္သည္။ ရြာထဲတြင္လည္း
ဘိုးသာဒင္၏ ဥပုသ္ေစာင့္နည္းသည္ ေတာမီးျပန္႔သည္ထက္ ပို၍ျပန္႔ႏွ႔ံသြားေလေတာ့သည္။
ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္နည္းအမွန္ကို သိသြားေသာ္လည္း ဘိုးသာဒင္တစ္ေယာက္ ရွက္၍ ဥပုသ္မေစာင့္ျဖစ္ေတာ့။ သူ႔တစ္သက္တြင္ တစ္ႀကိမ္သာ ဥပုသ္ေစာင့္ရန္ သြားခဲ့ဖူးသည္။ ထိုသြားခဲ့ဖူးေသာ အႀကိမ္တြင္လည္း ဆရာေတာ္ႏွင့္ နပန္းလံုးကာ ျပန္လာခဲ့ရသည့္ အႀကိမ္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္သက္လံုးလုပ္လာသည့္ မုဆိုးအလုပ္ကိုေတာ့ ယတိျပတ္ပင္ စြန္႔ပစ္လိုက္ေတာ့သည္။ ဘိုးသာဒင္ ေျပာခဲ့သည္က
“ လူဆိုတာ အကုသိုလ္အလုပ္ကို ေခ်ဖ်က္ႏိုင္တဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမလုပ္ႏိုင္ရင္၊ အကုသိုလ္ မျဖစ္ေအာင္ ေနသြားတာ အေကာင္းဆံုးပဲ …”
တစ္ခ်ိန္က အကုသိုလ္အလုပ္ျဖစ္သည့္ မုဆိုးအလုပ္ကို တစ္ခ်ိန္တြင္ ေခ်ဖ်က္ပစ္ႏိုင္သည့္ ကုသိုလ္ျဖင့္ အစားထိုးမည္ဟုမ်ား အယူမွား၊ အေတြးမွားျဖင့္ ဘုိးသာဒင္တစ္ေယာက္ ေတြးထင္ထားမိ ေလသလားမသိ။ အိမ္ေရွ႕တြင္ရပ္လာသည့္ ဆြမ္းခံကိုယ္ေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းေလာင္းတတ္ေသာ္လည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ ဥပုသ္ေစာင့္ မသြားေတာ့သည္မွာ ေသသည့္တိုင္ေအာင္ျဖစ္သည္။ 

*****                                       *****                                          *****
(ဘႀကီးၿဖိဳးေျပာေသာ ပံုျပင္မ်ားအားလံုးသည္ ၾကားဖူးနားဝ ဟာသမ်ားကို ဆင့္ပြားခံစားထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္)

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း