ဧည့္ခန္းထဲက လူငယ္ရနံ႔ႏွင့္ လည္ပင္းဖက္အက္ေဆး

ဧည့္ခန္းထဲက လူငယ္ရနံ႔ႏွင့္ လည္ပင္းဖက္အက္ေဆး

               ဆရာေျမလတ္ေမာင္ျမင့္သူ၏ "လူငယ္ရနံ႔" အက္ေဆးစာအုပ္ကို ထြက္ရွိၿပီး အေတာ္ၾကာမွ ဝယ္ဖတ္ျဖစ္သည္။ စဖြင့္လိုက္သည္ႏွင့္ ပံုႏွိပ္မွတ္တမ္းတြင္ မ်က္ႏွာဖံုးသ႐ုပ္ေဖာ္မပါ။ မာတိကာတြင္ စာမ်က္ႏွာနံပါတ္မပါ။ ပါေနသည္က ဆရာ့ေစတနာမ်ား၊ ေဝဒနာမ်ား၊ က႐ုဏာမ်ား။ အခ်ဳိ႕ေနရာ၌ 'ေဒါေသာ'ကေလးပင္ စြက္ေနလိုက္ေသးသည္။
"လူငယ္ရနံ႔"ဆိုသည့္တိုင္ ဆရာ့အက္ေဆးမ်ားက လူငယ္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ေအာင္ မက္လံုးမေပး။ ဖတ္ေပ်ာ္ေအာင္ဆိုၿပီး မကလက္ ( မ်က္ႏွာဖံုးေလး လွသည္ကလြဲ၍ အတြင္းမွာ ႐ုပ္ပံုေတြလည္း မပါ)။ လူငယ္ကို လူႀကီးအရာထား၍ ဝိုင္းဖြဲ႕ေဆြးေႏြးထားသည့္အက္ေဆးမ်ား။
အက္ေဆးေရးရာႏွင့္ လူငယ္ေရးရာ ႏွစ္ရပ္လံုးသည္ က်ေနာ္မကင္းႏိုင္သည့္ အရပ္ေတြပဲမို႔ ဆရာ့စာအုပ္ေလးကို က်ေနာ္ ေလးေလးစားစားဖတ္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ့စာေတြထဲက သေဘာထားအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဆရာ့ဆီသြားရင္း နာယူေနက်မို႔ က်ေနာ့္အဖို႔သိပ္ၿပီး နားမစိမ္းလွေတာ့ပါ။ သို႔ေၾကာင့္လည္း အက္ေဆးတစ္ခ်ဳိ႕မွာ ေျပာက္တိေျပာက္ၾကား အရိပ္ထိုးေနတတ္သည့္ အယ္ဒီတာ့ေလာကဓံႏွင့္ ဘတ္စ္ကားထိုင္ခံုကိစၥေလးေတြကို နားလည္ေပးမိျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒါက သူၾကံဳေနက်ကိုး။
လူႀကီးက လူငယ္ကို သြန္သင္ညႊန္ျပရာတြင္ သေဘာႏွစ္မ်ဳိးရွိပါသည္။ "မေကာင္းျမစ္ထာ"ဆိုသည့္ ဝါရိတၱသေဘာႏွင့္ "ေကာင္းရာညႊန္လတ္"ဆိုသည့္ စာရိတၱသေဘာ။ ဆရာ့အက္ေဆးမ်ားတြင္ သည္သေဘာႏွစ္ရပ္လံုး ေတြ႕ရသည္။
ေခတ္လူငယ္မ်ား၏ ဆက္ဆံေရးအသိတရား ေခါင္းပါးျခင္း၊ လူႀကီး၏ ယံုၾကည္အားထားမႈကို အလြဲသံုးစားလုပ္ျခင္း စသည္တို႔ကို ဆရာက မသင့္ေၾကာင္း ျမစ္၍ ေဆြးေႏြးသည္။ လူငယ္ႏွင့္ သိမႈအႏုပညာ၊ လူငယ္၊ အယ္ဒီတာစိတ္ႏွင့္ ယံုၾကည္မႈသစ္ပင္ စေသာအက္ေဆးတို႔မွာ ဝါရိတၱသေဘာဝင္သည့္ အက္ေဆးမ်ားျဖစ္သည္။
အားက်ထိုက္သူကို အားက်ျခင္း၊ ျပည္သူ႔နီတိလိုက္နာျခင္း၊ ရသစာေပ လိုက္စားျခင္း၊ တာဝန္သိစိတ္ရွိျခင္း၊ ပရဟိတလုပ္ျခင္းစသည္တို႔ကို ဆရာက သင့္ေၾကာင္း ညႊန္၍ ေဆြးေႏြးသည္။ လူငယ္ႏွင့္ အားက်စိတ္၊ လူငယ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔နီတိစိတ္၊ လူငယ္, ရသစာေပႏွင့္ အနီးကြင္း၊ ငါလုပ္လိုက္မယ္၊ ေရခ်မ္းဒကာစိတ္ႏွင့္ ေလာကဓံကို စိန္ေခၚျခင္းစေသာ အက္ေဆးတို႔မွာ စာရိတၱသေဘာဝင္သည့္ အက္ေဆးမ်ားျဖစ္သည္။
အခ်ဳိ႕အက္ေဆးမ်ားတြင္ ဝါရိတၱ၊ စာရိတၱ သေဘာႏွစ္ရပ္လံုး ေပါင္းစပ္ပါဝင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဥပမာ လူငယ္ႏွင့္ အိပ္မက္ထဲ၌ စိတ္ကူးယဥ္ဒန္းစီးျခင္း။ သည္သေဘာႏွစ္ရပ္အျပင္ ေကာင္းရာကို ျပဳသျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းအားေပးေသာ ေထာမနာအက္ေဆးမ်ားကိုလည္း ဆရာ့စာတြင္ ေတြ႕ရေသး၏။ သည္သေဘာကိုေတာ့ တပည့္စိတ္ႏွင့္ ခြင့္လႊတ္မႈအႏုပညာ၊ လူငယ္ႏွင့္ ဂါရေဝါစမဂၤလာ အက္ေဆးတို႔တြင္ ေတြ႕ႏိုင္သည္။
သည္ဟာေတြ ထားပါဦး။ က်ေနာ္အဓိကေျပာခ်င္သည္က ညိဳျပာညက္ကေလးကိစၥ။ ဟုတ္သည္။ "ညိဳျပာညက္ကေလးႏွင့္ အလ်ားအေျမာက္အနံ" အက္ေဆးကို စာအုပ္ေနာက္ဆံုးမွာ ထားျခင္းသည္ ဆရာတမင္လုပ္တာျဖစ္ရမည္ဟု က်ေနာ္စြပ္စြဲလိုက္ခ်င္သည္။
ေရွ႕အက္ေဆးမ်ားတြင္ ဆရာသည္ "မလုပ္သင့္ဘူးေဟ့"ဟု လက္ဝါးကာ၍ တားျမစ္၏။ "လုပ္သင့္တယ္ေဟ့"ဟု လက္ညႈိးညႊန္၍ တိုက္တြန္း၏။ "လုပ္တာ ေကာင္းတယ္ေဟ့"ဟု လက္ခုပ္တီး၍ အားေပးသည္။ သည္သို႔သည္ပံု ေျပာၿပီး ေဆြးေႏြးဝိုင္း သိမ္းေတာ့မည္ေလ။ သည္ေတာ့မွ ဆရာက က်ေနာ္တို႔(လူငယ္ေတြ)ကို လည္ပင္းဖက္၍ "ဒီလို ရွိတယ္ကြ"ဟု ေႏြးေထြးစြာ ႏႈတ္ဆက္ရင္း ဆိုလာေတာ့သည္။ ေျပာေနစဥ္ ဆရာကိုယ္တိုင္ ႏုပ်ဳိသြားသည္။ က်ေနာ္တို႔ေဘာ္ဒါလို ျဖစ္လာသည္။ တစ္သားတည္း။ သို႔တိုင္ စကားအနက္ကား က်ယ္လွသည္။
မွန္၏။ ဆရာ၏ ေရွ႕အက္ေဆးမ်ားသည္ လူငယ္ေတြကို လူႀကီးအရာထား ဧည့္ခန္းေခၚ၍ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔မွာ ဆရာ့ကို ရွိန္ေနရသည္။ ၿငိမ္ေနရသည္။ "ညိဳျပာညက္ကေလး"မွာေတာ့ ဆရာက လူငယ္ေတြ ဝိုင္းထဲဝင္၍ ေဆြးေႏြးေတာ့သည္။ "ညိဳျပာညက္ကေလး"သည္ ဆရာ့စာအုပ္ထဲက တစ္ပုဒ္တည္းေသာ လည္ပင္းဖက္အက္ေဆး။ က်ေနာ္အႀကိဳက္ဆံုးအက္ေဆး။
လိုရင္းက သည္လို။
ဆရာသည္ မူလက အသားမည္းမမ်ားကို ၾကည့္မရ။ ျဖဴေသာ၊ ဝါေရႊေသာ ေကာင္မေလးမ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ေတာ့လည္း ေအာင္ျမင္မႈမရ ဟူ၏။ ေနာက္တစ္ထစ္ေလၽွာ့၍ ညိဳဟန္သြယ္ေလးမ်ား ႀကိဳးစားၾကည့္ေတာ့လည္း အရာမထင္ျပန္ပါ။ 'အျဖဴႀကိဳက္ေရာဂါ'မွာ ကမ႓ာႏွင့္အဝွမ္းမို႔ ဆရာ့အျဖစ္က ဆန္းသည္မဆိုသာပါ။
ဆန္းသည္မွာ သည္လိုအမည္းမႀကိဳက္သူက မည္းမည္းတူးတူး ေကာင္မေလးႏွင့္ ဖူးစာဆံုမိျခင္းပင္။ သည္ေတာ့လည္း ဆရာသည္ အမည္းဘက္ကဲေသာအသားကို အညိဳဘက္လုေနတာပါဟု ေရွ႕ေနလိုက္လိုလိုက္၊ က်ီးကန္းဟုေခၚလၽွင္ စိတ္ဆိုး၍ ဥဩမေလးဟု ေခ်ပလိုေခ်ပ ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ဒါကေတာ့ လူ႔မေနာေပကိုး။
သည္လိုႏွင့္ ဆရာ့အခ်ဳိးက ေျပာင္းလာပါသည္။ အသားမည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ျဖဴသည္ျဖစ္ေစ မည္သူ႔ကိုမဆို အလွကိုရွာ၍ ၾကည့္တတ္လာသည္။ အေကာင္းကိုရွာ၍ ျမင္တတ္လာသည္။ မခ်စ္တတ္လၽွင္ မလွ ခ်စ္လၽွင္လွေၾကာင္း ထပ္ေလာင္းဆို၍ အလိုလိုလွလာရန္အတြက္ အရာရာကို ခ်စ္တတ္ဖို႔က အခရာတဲ့။ သည္ေလာက္တင္ ရပ္မထားေသးဘဲ ဆရာတစ္ဆင့္တက္သြားပံုကေတာ့ျဖင့္ လႊတ္ကို လွသြားပါသည္။ ၾကည့္။
" ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္ပါသည္။ အသားမည္းမ ေခၚ ညိဳျပာညင္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ္စတင္ ခ်စ္မိျခင္းက တစ္ကိုယ္ေတာ္ဆန္ေသာ အခ်စ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါ၏။ ဥခြံက်ဥ္းက်ဥ္းကေလး ျဖစ္ပါ၏။ သခ်ၤာနည္း အတိုင္းအထြာအရ ေျပာရလၽွင္ 'အနံ'သက္သက္မၽွသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုမွ တစ္ဆင့္တက္၍ အရာရာကိုပါခ်စ္ဖို႔ ႀကိဳးစားဆင္ျခင္ၾကည့္တတ္ျခင္းက အမ်ားႏွင့္ဆိုင္ေသာ 'အလ်ား'သေဘာ ေဆာင္ပါသည္။ ထိုအလ်ားႏွင့္ အနံကို ေျမႇက္လိုက္၍ ရရွိေသာ 'ဧရိယာ'ကမူ အက်ဳိးအျမတ္ျဖစ္သည္။ အလွတရားျဖစ္သည္။ ထိုအလွတရားသည္ ကမ႓ာေလာကႀကီးအတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ မမွိတ္မကြယ္ေသာ အလင္းေရာင္ဟု တင္စားေသာ္ ရေကာင္းမည္လား မသိပါ"တဲ့။ လုပ္သြားပံုကို။
က်ေနာ္တို႔က မည္းတုန္းျဖဴတုန္း ရွိေသးသည္။ ဆရာက သက္တံ့ေရာင္စံုေတြၾကား ျဖန္႔လႊားတိုးဝင္ေနၿပီ။ က်ေနာ္တို႔က အနံေလးမွာ ရပ္ေငးေနတုန္း ဆရာက အလ်ားႏွင့္ ေျမာက္ခ်လိုက္ၿပီ။ ဆရာက သည္စာပိုဒ္ျဖင့္ သူ႔အက္ေဆးကို ရစ္ဘီးေျဖေလၽွာ့ေပးလိုက္ေတာ့ အျဖဴႏွင့္အမည္းၾကား အားစမ္း႐ုန္းကန္ေနေသာ အက္ေဆးအာေဘာ္ ေရတံခြန္ေလး၏ လူးလြန္႔ခြင္မွာ သိသိသာသာ က်ယ္ေျပာျမင့္မားသြားပါေတာ့သည္။
ျမင္ျမင္ေလရာ အမ်ားတကာကို ေကာင္းကြက္ရွာ၍ ခ်စ္ဖြယ္ကို ျမင္တတ္ျခင္းသည္ အလွဟု ဆရာက ဆိုပါလၽွင္ အမ်ားတကာခ်စ္ဖြယ္ေသာ ကိုယ္မႈႏႈတ္မႈတို႔ ကိုယ့္မွာတည္ဖို႔လည္း လိုေပေသးသည္ဟု က်ေနာ္က ျဖည့္ခ်င္သည္။ ဆရာက သည္ေနရာမွာ မျဖည့္ေတာ့။ ေရွ႕မွာ တစ္ေလၽွာက္လံုး ေျပာခဲ့ၿပီမဟုတ္လား။ အမ်ားခ်စ္ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုေနရမလဲ။ အေျဖက က်ေနာ္ ကေလးေတြကို စာသင္ရင္း သင္ေပးေလ့ရွိေသာ ဆရာ့ကေလးကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္တြင္ ရွိပါသည္။
"အ႐ိုင္းႏွင့္အယဥ္"
အ႐ိုင္း အယဥ္ ခ်ိန္ႏႈိင္းယွဥ္
အျမဲပဲ ဆန္႔က်င္၊
ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ႏႈတ္ခ်ဳိေအး
လိမၼာသတင္းေမႊး။
မယဥ္မေက်း ႐ိုင္းတယ္ဆို
မုန္းဖြဲ႕မ်က္မာန္ညိဳ၊
ယဥ္သကိုမို႔ အခ်စ္ပြား
မုန္းေအာင္႐ိုင္းမွာလား။ ။
ေျမလတ္ေမာင္ျမင့္သူ
သည္ကဗ်ာေလးကေတာ့ ႐ိုးရွင္းစြာ အေျဖေပးထားသည္။ ႐ိုင္းလၽွင္ လူမုန္းမ်ားမည္၊ ယဥ္လၽွင္ လူခ်စ္မ်ားမည္။ ဒါပဲ။ တိုးတက္ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက အ႐ိုင္းစိတ္၊ အ႐ိုင္းစကား၊ အ႐ိုင္းလုပ္ရပ္တို႔ကို လက္မခံေတာ့။ ပညာသင္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားတြင္ "လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ လက္ဆင့္ကမ္းရန္"ဟူ၍ ပါဝင္ေနၿပီ။ အမုန္းပြားေစမည့္ အ႐ိုင္းတရားမ်ားကို လက္ဆင့္မကမ္းခ်င္ၾကေတာ့။
အသားညိဳသည္ျဖစ္ေစ၊ ျဖဴသည္ျဖစ္ေစ လိမၼာယဥ္ေက်းလၽွင္ ခ်စ္စရာ ေကာင္းမည္၊ မိုက္မဲ႐ိုင္းစိုင္းလၽွင္ မုန္းစရာေကာင္းမည္။ သည္ေတာ့ ခ်စ္စရာေကာင္းခ်င္လၽွင္ သူမ်ားမိုက္တိုင္း မမိုက္ဖို႔၊ သူမ်ား႐ိုင္းတိုင္း မ႐ိုင္းဖို႔လိုသလို သူမ်ားမုန္းတိုင္း ျပန္မမုန္းမိၾကဖို႔လည္း လိုပါသည္။
က်ေနာ္တို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမးၾကရမွာက 'ကိုယ့္ေနာက္က မ်ဳိးဆက္ေတြ အမ်ားကိုခ်စ္တတ္ေအာင္ သင္ေပးၾကမလား၊ အမ်ားကိုမုန္းတတ္ေအာင္ သင္ေပးၾကမလား။ အမ်ားခ်စ္ေအာင္ ယဥ္တာသင္မလား၊ အမ်ားမုန္းေအာင္ ႐ိုင္းတာသင္မလား' ဆိုေသာ ေမးခြန္းမ်ားပင္။ လည္ပင္းဖက္ အက္ေဆးေလးကို ဆက္ေတြးၾကည့္ျခင္းပါ။
ရန္ကုန္လူၾကံဳမ်ားရွိလၽွင္ ဆရာေျမလတ္အတြက္ စကားတစ္ခြန္း ပါးလိုက္ခ်င္ပါသည္။
" က်ေနာ္တို႔ကို အေရးတယူ အေလးမူၿပီး သြန္သင္ေဆြးေႏြးတာ ေက်းဇူးပါဆရာ။ ေနာင္လည္း ဆက္သြန္သင္ပါ။ ဆက္ေဆြးေႏြးၾကရေအာင္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဧည့္ခန္းထဲခ်ည္းေတာ့ ခဏခဏ မေခၚပါနဲ႔။ က်ေနာ္တို႔ဝိုင္းထဲလည္း မၾကာမၾကာ လာပါဦး" ဟူ၍။ ။

ဓီရာလင္း
ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၁၄၊ ေခတ္ရနံ႔မဂၢဇင္း

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း