စာဖတ္ျခင္း
“ စာေရးဆရာဟာ ေလာကမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို အရိုးခံစိတ္ထားနဲ႔ အရွိအတိုင္း တင္ျပရမယ္…ေ၀ဖန္တာေတြ သံုးသပ္တာေတြ စြက္ဖက္တာေတြ မလုပ္ရဘူး… ”
စာေပသီအိုရီတစ္ခုက ထိုသို႔ဆိုသည္။ သူ႔အဆိုက ခပ္ရွင္းရွင္း။ ေလာကျဖစ္စဥ္နိယာမတစ္ခုကို ရုပ္လံုးႁကြလာေအာင္ စာေရးဆရာက သူတတ္ကၽြမ္းေသာ အတတ္ပညာျဖင့္ အေကာင္းဆံုး ေဖာ္ထုတ္တင္ျပမည္။ တစ္ဖက္တြင္မရပ္ရ။ တစ္ဖက္ကိုနင္း တစ္ဖက္ကိုပင့္သည့္လုပ္ရပ္မ်ဳိးမလုပ္ရ။ စာဖတ္သူက သူ႔ပါရမီအႏုအရင့္၊ သူ႔စိတ္အာရုံ ကိုင္းညႊတ္မႈေပၚ အေျခခံၿပီး ႀကဳိက္သလို ခံစားၾကလိမ့္မည္ဟု အနက္ျပန္ရမည္ထင္သည္။
စာေပေရးရာေဆာင္းပါးမ်ား၊ အတတ္ပညာဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား၊ သေဘာတရားဆိုင္ရာ က်မ္းမ်ားကို ေတာင္စပ္စပ္၊ ေျမာက္စပ္စပ္ ျမည္းစမ္းၾကည့္ျဖစ္ေနေသာ ဦးဟန္ၾကည့္ ေခါင္းထဲတြင္လည္း ဟိုအသိ၊ သည္အသိမ်ား ေတာင္စပ္စပ္၊ ေျမာက္စပ္စပ္။ အယူအဆတစ္ခုကို အႁကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္သည္ဟူ၍လည္းမရွိ၊ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ပစ္ပယ္သည္ဟူ၍လည္းမရွိ။ အရာအားလံုးကို အလိုက္သင့္ အလ်ားသင့္ ခံစားသင္ယူရင္း စာဖတ္သက္လည္း အေတာ္ရင့္လာၿပီ။ အာရုံက်ရာကို ေသတၱာေမွာက္ဖတ္ရင္း ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ စာမ်ဳိးလည္း အေတာ္စံုၿပီ။ သို႔ေသာ္ ဖတ္စရာ မကုန္ေသး။
ဦးဟန္ၾကည္တို႔ စာဖတ္ကာစ သံုးေလးတန္းအရြယ္ကဆိုလွ်င္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ကို ေဇာင္းေပးဖတ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ရုပ္ျပဖတ္လွ်င္လည္း ဇာတ္လမ္းေကာင္းမွ။ ၀တၳဳဖတ္လွ်င္လည္း ဇာတ္လမ္းေကာင္းမွ။ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ သရုပ္ေဖာ္ပုံကေလးကလည္း ဆြဲေဆာင္မႈရွိမွ။ ကဗ်ာဖတ္လွ်င္လည္း အသံကေလးခ်ဳိမွ။ တစ္ေခါက္ဖတ္ရုံနဲ႔ ႏႈတ္တက္ရသြားေလာက္ေအာင္ ေခ်ာေမြ႕ေျပျပစ္ေသာ ကဗ်ာမ်ဳိးမွ။
စာဖတ္သက္ အေတာ္ကေလးရလာသည့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား အရြယ္ေရာက္လာလွ်င္ အႀကဳိက္တစ္မ်ဳိး ေျပာင္းသြားျပန္သည္။ အေရးအသား ညက္ေညာေျပျပစ္မွ။ ဇာတ္လမ္းႏွင့္ လိုက္ဖက္ညီညြတ္ေသာ အလကၤာ၊ အဖြဲ႕အႏြဲ႕၊ အေရးအဖြဲ႕မ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားမွ စိတ္ထဲတြင္ စြဲေတာ့သည္။ ဇာတ္လမ္းမည္မွ်ေကာင္းေစဦးေတာ့ အေရးအသားက ခပ္ေထာင့္ေထာင့္ႏွင့္ မေခ်ာေမြ႕လွ်င္ သံုးေလးမ်က္ႏွာေက်ာ္ေအာင္ မဖတ္ျဖစ္ေတာ့။ အရြယ္ကလည္း အလွႀကဳိက္၊ အယဥ္ႀကဳိက္သည့္ အရြယ္ျဖစ္၍ထင္သည္။ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၏ “ လွသည္။ အဟုတ္ကိုလွသည္။ တကယ္ကိုပဲလွသည္ ” ဟူေသာ အဖြဲ႕မ်ဳိး၊ သိပၸံေမာင္၀၏ “ လက္ဦးတစ္ခ်က္ၾကား၏။ နားစြင့္ကာေထာင္ေလသည္ ” ဟူေသာ ေမာင္းသံ၀တၳဳမွ အဖြဲ႕မ်ဳိး၊ “ ၀ဏၰပဘာ၊ ကလ်ာဖူးစသစ္၊ ပ်ဳိမ်စ္မ်စ္လွ်င္၊ က်စ္လ်စ္တင့္စံပယ္၊ လွမ်ဳိးႁကြယ္သား ” ဟူေသာ ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ ေတာင့္တဲတြန္႔ရတုမ်ဳိးကိုမွ မက္မက္စက္စက္ ဖတ္ခဲ့သည္။ အာဂံုေဆာင္ျဖစ္ခဲ့သည္။
ဘ၀အေတြ႕အႀကဳံအထိုက္အေလ်ာက္စံု၍ အသိဥာဏ္ေရာ၊ ခႏၶာကိုယ္ပါ အျမင့္ဆံုး၊ အစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ဆံုးအရြယ္ျဖစ္လာသည့္ ယေန႔အခ်ိန္တြင္မူ ဦးဟန္ၾကည္၏ အႀကဳိက္က ေျပာင္းျပန္ေလၿပီ။ ဇာတ္လမ္းလည္းေကာင္းပါမွ၊ အေရးအဖြဲ႕ကလည္း ညက္ေညာပါမွ၊ ေရးသားတင္ျပမႈ ပုံသဏၭာန္ကလည္း ခ်ိတ္ဆက္ညီ ပီျပင္ပါမွ ရင္ထဲကို ေရာက္ေတာ့သည္။ ပံုသဏၭာန္ပိုင္းကို ေရွ႕တန္းတင္မိလာေသာ ယခုအရြယ္တြင္ ဇာတ္လမ္းကိစၥသည္ အပရိက၊ သာမည။ ဇာတ္လမ္းမည္မွ်ပင္ ေကာင္းေစဦးေတာ့ ရင္မခုန္ခ်င္။ အရြယ္ကေလး “ တကယ္အေပ်ာ္မက္သည့္၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္ကေလး ” မွ မဟုတ္ေတာ့ပဲကိုး။ ေလာကအေၾကာင္းကို စာအုပ္ထဲက ဇာတ္လမ္းကိုဖတ္မွ သိရေသာ လူငယ္ကေလးမွ မဟုတ္ေတာ့ပဲကိုး။ က်င္လည္ရာလူ႔ေလာက ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ၀တၳဳထက္ ပိုမိုဆန္းၾကယ္ေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ေတြ႕ႀကဳံထိေတြ႕ေနရေသာ သည္အသက္အပိုင္းအျခားတြင္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ကို သိလိုစိတ္အရင္းခံႏွင့္ စာတစ္ပုဒ္ကို အခ်ိန္ေပး၍ မဖတ္ခ်င္ေတာ့။
အရြယ္ရလာသလို ကိုယ္တိုင္ကလည္း ေလ့လာအားထုတ္မႈ သတိခ်ပ္လွ်င္ အရြယ္ႏွင့္အမွ် အသိဥာဏ္ဖြံ႕ၿဖဳိးလာသည္ဟု ပညာရွိမ်ားက ဆိုၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ခါတြင္ ဖြံ႕ၿဖဳိးလာေသာ ထိုအသိဥာဏ္မ်ဳိးကို ဦးဟန္ၾကည္ မေက်နပ္ခ်င္။ စာတစ္ပုဒ္ကို ေကာက္ဖတ္လိုက္လွ်င္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ထဲတြင္ နစ္ေျမာၿပီး ဇာတ္ေကာင္ႏွင့္အတူ ရင္ခုန္လိုက္စမ္းခ်င္သည္။ ဇာတ္ေကာင္ငိုလွ်င္ ေရႊရင္ဆို႔လိုက္စမ္းခ်င္သည္။ ဇာတ္ေကာင္ေပ်ာ္လွ်င္ ဘ၀င္ျမဴးလိုက္စမ္းခ်င္သည္။ ၀တၳဳေရးသမားမ်ားထဲတြင္ “ ဇာတ္လမ္းေရးသမား၊ ပံုေျပာသမား ” သည္ အဆင့္အတန္းအနိမ့္ဆံုးျဖစ္သည္ဟူေသာ “ ပညာရွင္ေတြး ” ကို ခဏမွ် ေမ့လိုက္စမ္းခ်င္သည္။ “ မသိျခင္း၏ အလွတရား ” ကို ခဏေလာက္ျဖစ္ေစ ျပန္ရစမ္းခ်င္လွသည္။
သို႔ေသာ္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့…
စာတစ္ပုဒ္ကို ေကာက္ဖတ္လိုက္လွ်င္ ေရးထားေသာ စာကိုမျမင္၊ ဖြဲ႕ထားေသာ ဇာတ္လမ္းကို ဂရုမျပဳမိ။ စာေရးသူ၏ အတတ္ပညာပိုင္း၊ ေစတနာပိုင္းကို အာရုံက ညႊတ္သြားၿပီ။ ေစတနာလည္းျပည့္၊ အတတ္ပညာလည္းစံု၊ ပံုသဏၭာန္ အေရးအဖြဲ႕ ဇာတ္လမ္းတင္ျပပံု ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ျဖင့္ ျခယ္မႈန္းထားေသာ စာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ခြင့္ႀကဳံရလွ်င္ “ ဖရဏာပီတိ၊ ဂြမ္းဆီထိသလို ” တသသႏွင့္ ေလးငါးဆယ္ေခါက္ ျပန္ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ေက်နပ္ရသည္မွာ ေကာင္းပါ၏။ လူငယ္၊ လူရြယ္ဘ၀က အေလးမမူမိခဲ့ေသာ စာေပ၏ အလွတရားမ်ားကို ဖြံ႕ၿဖဳိးလာသည့္ အသိဥာဏ္ေက်းဇူးျဖင့္ ပီပီျပင္ျပင္ ခံစားခြင့္ရသည္မွာလည္း ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းပါ၏။
သို႔ေသာ္…
ေခတ္က ေျပာင္းေနၿပီ။ စာေပ၏ လားရာက တစ္မ်ဳိးျဖစ္ေနၿပီ။ ဇာတ္လမ္းကေလးေကာင္းလွ်င္ပင္ တခုတ္တရညႊန္းၾကရေသာ ေခတ္ဆီသို႔ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေရာက္လာၿပီ။ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ဖတ္သမွ် ေခတ္ေပၚ၀တၳဳဆယ္ပုဒ္လွ်င္ တစ္ပုဒ္ေလာက္ပင္ ရင္ထဲေရာက္ဖို႔ မလြယ္ေတာ့။ အရည္ျပည့္ စာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္ရသျဖင့္ ရင္တြင္ခံစားရသည့္ ပီတိေသာမနႆသည္ အရည္လြတ္ စာကိုးပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္မိသျဖင့္ ေပါက္ဖြားလာသည္ ေဒါမနႆႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ရလွ်င္ မေျပာပေလာက္ေတာ့။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ဖတ္စရာ စာရွားလာၿပီ။ “ မိန္းမမ်ားသေလာက္ မယားရွားသည္ ” ဟူေသာ စကားကို စာေျမွာင္ကပ္၍ “ ၀တၳဳမ်ားသေလာက္ စာေပရွားသည္ ” ဟု ဆိုရမည္ထင္၏။
သိပၸံေမာင္၀၏ အစမ္းစာတစ္ပုဒ္ထဲတြင္ ဘုရားေစာင္းတန္းတြင္ ဆြဲထားသည့္ ဘုရားေလာင္းေတာထြက္ေတာ္မူခန္း ပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္ေနၾကေသာ ကာလသားႏွစ္ေယာက္က ဘုရားေလာင္း၏ စြန္႔လႊတ္ရဲေသာ အာဇာနည္စိတ္ကို အေလးမမူမိဘဲ ဘုရားေလာင္းမင္းသား ၀တ္ထားသည့္ ပုဆိုးအဆင္ ဆန္းပံု၊ ယဥ္ပံုကို သေဘာအက်ႀကီးက်ေနသည့္ ဇာတ္ကြက္ကို ဦးဟန္ၾကည္ မၾကာမၾကာ သတိရသည္။ ကာလသားႏွစ္ေယာက္ေနာက္နားဆီတြင္ ရပ္ေနေသာ အဘုိးအိုကမူ ဘုရားေလာင္း၏ နိကၡမပါရမီကို ၾကည္ညဳိညႊတ္ႏူးေသာ စိတ္ျဖင့္ ကုသိုလ္ေစတသိတ္တို႔ ျဖစ္ေနမည္မွာ မလြဲ။
သို႔ေသာ္ ဦးဟန္ၾကည့္မွာ ထိုအဘိုးအိုေလာက္ ပါရမီ မရင့္သန္။ စာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္သည့္အခါတိုင္းတြင္ ပီတိစိတ္တစ္ခုတည္းမျဖစ္လာ။ ႏွစ္ၿခဳိက္ေက်နပ္စိတ္တစ္ခုတည္း မျဖစ္လာ။ အားမလိုအားမရစိတ္က မၾကာမၾကာ ေခါင္းေထာင္လာတတ္သည္မွာ ခက္လွသည္။ ရွိေစေတာ့။ အရြယ္ႏွင့္ အသိကေပးလာသည့္ ခံစားခ်က္ကို တန္ဖိုးထားရမည္မွာ နိယာမ။ အသိဥာဏ္က ေပးလာသည့္ လိုဘမျပည့္စိတ္မ်ားကိုလည္း ေက်ေက်နပ္နပ္လက္သင့္ခံရင္း၊ လူငယ္လူရြယ္မ်ား စာဖတ္တိုင္း ခံစားၾကရသည့္ ရင္ခုန္ခံစားစိတ္မ်ားကိုလည္း မခ်ိၿပဳံးကေလးျဖင့္ အားက်ေနရေပဦးေတာ့မည္။
အသက္အရြယ္ သည့္ထက္ႀကီးရင့္၍၊ အသိဥာဏ္ပိုမို ႀကီးက်ယ္လာလွ်င္ “ စာဖတ္ျခင္း ” ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သို႔မည္ပံု ခံစားရဦးမည္ကို မေျပာတတ္ေတာ့…။ ။
( ဟန္ၾကည္ )
၁၅.၁.၂၀၁၅ ( ၾကာသပေတးေန႔ )
Comments
Post a Comment