ဟိုဘက္ ေခတ္ ဒီဘက္ ေခတ္ စာေရးဆရာ၊ ဆရာမျဖစ္ခ်င္သူေတြ

ဟိုဘက္ ေခတ္
ဒီဘက္ ေခတ္ စာေရးဆရာ၊ ဆရာမျဖစ္ခ်င္သူေတြ


                  အလုပ္နားရက္ရတဲ့ ေန႔ေတြမ်ဳိးမွာ ကြၽန္ေတာ္ စာေရးေနတတ္ပါတယ္။ စာေရးစရာေတြ အေႂကြးလက္က်န္ကေလးေတြ ေရးၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ Face Book ေပၚ ဟို ဖတ္ ဒီဖတ္ဖတ္ေနရင္း စာေပမိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ စကားစျမည္ေျပာဆိုျဖစ္ပါတယ္။ တခါတေလ စာေရးဖို႔ ဝါသနာပါသူေတြရဲ႕ အေမးေတြကို ေျဖရတဲ့အခါလည္း ႐ွိသလို၊ အၾကံဥာဏ္ေတာင္းတဲ့အခါ ကိုယ္သိသေလာက္ မွတ္သေလာက္ ေျပာျပလိုက္ရတာလည္း႐ွိပါတယ္။

စာေရးခ်င္ရင္ စားမ်ားမ်ားဖတ္ေပါ့။
ဒီလိုေျပာမယ္ဆိုတာ ကိုယ္မေျပာခင္ကတည္းက ဒီလိုေျပာမွာဘဲ မဟုတ္လားလို႔ သူတို႔ကဦးစြာ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။
"ေကာင္းၿပီ၊ စာမ်ားမ်ားဖတ္ဖို႔ဆိုတာ ဘာစာေတြ ဖတ္ရမတုန္း"
ဆိုေတာ့ သူတို႔ ဖတ္မွတ္ေလ့လာထားသမ်ွ "ဝတၳဳတိုေရးနည္းအတတ္ပညာ စာအုပ္မ်ား" ဖတ္ထားေၾကာင္းနဲ႔ သူတို႔ႏွစ္သက္တဲ့ စာေရးဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕စာေတြကို ဖတ္မွတ္ စု တု ျပဳ ထားေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ သူတို႔ ဝတၳဳတိုေလးေတြကို အြန္လိုင္းကေန ျပဳလုပ္ေပးေနတဲ့ ဝတၳဳတိုၿပိဳင္ပဲြေတြကေန ၿပိဳင္ပဲြဝင္ရင္း ဆက္ေရးသြားမယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေျပာလာပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြေရာ၊ စာေရးဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ ညီငယ္ ညီမငယ္ေတြေရာ ရင္းႏွီးပြင့္လင္းစြာ ဆရာလို ေဆြးေႏြးတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ကြၽန္ေတာ္ ျဖတ္သန္းခဲ့သမ်ွ ဟိုေခတ္က စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္သူ ကြၽန္ေတာ့္အေၾကာင္းကို ေရးသား တင္ျပလိုက္ပါရေစ။
အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ဝန္းက်င္ေလာက္မွာ စာ႐ူးေပ႐ူးေလး ကြၽန္ေတာ္ မႏၱေလးၿမိဳ႕၊ လူထုသတင္းစာတိုက္ကို စေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာတင္ကိုညိဳ မိတ္ဆက္ေပးမႈနဲ႔ မႏၱေလးစာေရးဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကိုကြၽန္ေတာ္ စတင္ သိကြၽမ္းခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထိုင္တဲ့အခါ သူတို႔ ဘာေတြေျပာၾကသလဲ၊ သူတို႔ ဘာေတြေရးၾကသလဲ ဆိုတာစိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းလွပါေတာ့တယ္။
သူတို့လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ၾကတဲ့အခါ လြယ္အိတ္ေတြထဲမွာ၊ သို႔မဟုတ္ ဖိုင္ေလးေတြထဲမွာဝတၳဳတိုစာမူေလးေတြပါလာတတ္ၿပီး လဲလွယ္ဖတ္တတ္ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္းေတြထဲကဘယ္ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႔ဝတၳဳတိုေတြကေတာ့ျဖင့္ ဘယ္လိုေကာင္းေၾကာင္း ဘယ္လို ဝတၳဳတိုအဆံုးကို လွည့္ထြက္သြားေၾကာင္း အေတြးႏွစ္မ်ဳိး ေပးတဲ့ဝတၳဳျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိန္ေရယွက္ေရ ေျပာေနၾကတာေလးေတြကို အေငးသားေလးနဲ႔ နားေထာင္ေနတတ္တဲ့ သူကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ပါဘဲ ခင္ဗ်ာ။
သူတို႔ေတြဆိုတာက ဘယ္သူေတြလဲဆိုေတာ့ ဝင္းစည္သူ၊ ညီပုေလး၊ ေက်ာ္ရင္ျမင့္၊ ကို႐ုိးကြန္႔၊ ရဲသ်ွမ္း၊ ညိဳထြန္းလူ စတဲ့ဆရာေတြဘဲ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
သိပ္ အားက်ခဲ့ရတဲ့ ဆရာေတြေပါ့။
စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို ညီပုေလးက ဘယ္လို သင္ေပးခဲ့သလဲ။
ဘာ စာအုပ္ဖတ္ၿပီး ဘာစာအုပ္ေလ့လာရာမွန္းမသိတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို တညမွာ စာအုပ္ထူထူတအုပ္ ဝယ္လာေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ့စာအုပ္ကေတာ့ ဆရာေမာင္ထင္ ျမန္မာဘာသာျပန္ထားတဲ့ ကမၻာ့ဝတၳဳတိုမ်ားဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
တေန႔ကို သံုးပုဒ္ၿပီးေအာင္ ဖတ္ခိုင္းပါတယ္။ ၿပီးရင္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ဖတ္ၿပီးတဲ့အထဲက ဝတၳဳတိုေတြကို ျပန္ေမးပါတယ္။ သူ သိခ်င္တာ ဖတ္ၿပီးတဲ့ဝတၳဳေတြက ဘာအေၾကာင္းေတြ သူတို႔ေရးထားၾကသလဲ။ စာဖတ္သူကို ဘာအေတြးေတြ ခ်န္ထားေပးခဲ့သလဲ။ ဝတၳဳတိုရဲ႕အတတ္ပညာဟာဘာလဲဆိုတာ ျပန္သိခ်င္လို႔ပါဘဲ။
ေရးဟန္ေတြဟာလည္း စာေရးဆရာတေယာက္နဲ႔ တေယာက္ဟာ ကဲြျပားၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ့က စကားေျပာနဲ႔ေရးတယ္၊ တခ်ဳိ့ဆရာေတြက စကားေျပေရးဟန္နဲ႔ ေရးၾကတာကို သတိထားလာမိခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က စာေရးဆရာေတြဟာ ပိုင္ႏိုင္တဲ့ ကိုယ့္ဝန္းက်င္ကို ေရြးခ်ယ္ေရးတတ္ၾကတာကို ကြၽန္ေတာ္ သိလိုက္ရပါတယ္။ အေျပာနဲ႔ အျပမွာ အျပအားေကာင္းေကာင္းကို ဦးစားေပး ေရးဖဲြ႔မွသာ ဝတၳဳတပုဒ္ဟာ ဖတ္ရသူအတြက္ စဲြေဆာင္မႈအားေကာင္းေစသလို ႐ုပ္႐ွင္ျမင္ကြင္းသဖြယ္ ဖတ္ေနရင္းကေန ႂကြတတ္လာေစပါေတာ့တယ္။
ကမၻာ့ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ ဖတ္ၿပီးသြားစဥ္မွာေတာ့ ကိုညိဳက ေနာက္တအုပ္ ခ်ေပးပါေတာ့တယ္။ ဆရာတက္တိုး ျမန္မာျပန္ထားတဲ့ ခ်စ္ေတးကဗ်ာနဲ႔ အျခားအိႏိၵယ ဝတၳဳတိုမ်ား။
ဒီစာအုပ္ ဖတ္ၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ ခံတြင္းအေတြ႔ဆံုး ႏွစ္ပုဒ္ကို သူကြၽန္ေတာ္ကိုေမးၿပီး နားေထာင္ပါတယ္။ အဲဒီ့ဝတၳဳတို ႏွစ္ပုဒ္ကေတာ့ ၾကက္ဥျပဳတ္သယ္ေလးနဲ႔ ခ်စ္ေတးကဗ်ာဝတၳဳတိုဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အတိုခ်ဳံးေျပာျပရရင္ေတာ့ စစ္တပ္အရာ႐ွိ ကပၸတိန္တေယာက္နဲ႔ ၾကက္ဥျပဳတ္သယ္ေလး အျပန္အလွန္ စကားေျပာခန္းနဲ႔ ဝတၳဳတိုကို အၿပီးသတ္လိုက္တာဟာ အလွဆံုး ဝတၳဳတို တပုဒ္ျဖစ္ၿပီး စာဖတ္သူကို စဲြက်န္ရစ္ေစခဲ့ပါေတာ့တယ္။ နယ္စပ္မွာ ဟိုဘက္ဒီဘက္ ျဖတ္သန္းသြားခြင့္ တံခါးပိတ္ခ်ိန္ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ၾကက္ဥျပဳတ္သယ္ေလးဟာ ေရာင္းမကုန္ေသးတဲ့ ၾကက္ဥျပဳတ္ကေလးေတြ က်န္ေနေသးတာမို႔ နယ္စပ္တံခါးေစာင့္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႏွင္လႊတ္လႊတ္ မျပန္ေသးဘဲ ကုတ္ကပ္ေနတဲ့အခ်ိန္၊ ကပၸတိန္ဟာ ခပ္လွမ္းလွမ္းဆီမွာ ကားနဲ႔ နယ္စပ္တံခါးဆီ စစ္ဖို႔ လာေနပါၿပီ။
ကပၸတိန္ နယ္စပ္တံခါးဆီ ေရာက္လာစဥ္မွာေတာ့ နယ္စပ္တံခါးပိတ္ခ်ိန္အထိ မျပန္ႏိုင္ေသးတဲ့ ၾကက္ဥျပဳတ္သယ္ေလးကို ေခၚေမးပါတယ္။ ၾကက္ဥျပဳတ္သယ္ေလးက က်န္ေနေသးတဲ့ ၾကက္ဥကေလးေတြကုန္မွ အျမတ္ရမွာ၊ အျမတ္ရေတာ့မွ အိမ္မွာေနထိုင္မေကာင္းျဖစ္ေနတဲ့ သူ႔အေမအတြက္ ေဆးေလးေတြ ဝယ္ၿပီးျပန္ရမွာ..၊ၿပီးေတာ့ သူ ၾကက္ဥေရာင္းၿပီး ျပန္ေရာက္မွ ညစာမစားရေသးတဲ့ ညီ ညီမေလးေတြအတြက္ စားစရာေတြ ဝယ္ၿပီး ျပန္ရမွာမို႔ပါ ဆိုေတာ့ ကပၸတိန္က မင္း က်န္ေနတဲ့ၾကက္ဥျပဳတ္ေတြ အကုန္ဝယ္မယ္ ဆိုတာနဲ႔ ဝတၳဳတိုကို အဆံုးသတ္ထားပါတယ္။
ထားပါေတာ့၊ စု တု ျပဳ ဆိုတာ။ စာေရးမဲ့သူတေယာက္ဟာ စာဖတ္တတ္ေအာင္ ေတြးေခၚတတ္ေအာင္ အရင္ သင္ေပးလိုက္တဲ့ လက္ဦးဆရာကေတာ့ ကိုညိဳ ( ညီပုေလး )ပါဘဲ။
စာေရးၿပီ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စ စာေရးေတာ့ ခဲတံနဲ႔ စေရးတယ္။ ဘာလို႔ဆိုေတာ့ ဖ်က္လို႔ ျပင္လို႔ လြယ္တာကိုး။ ေရးလိုက္ မႀကိဳက္လိုက္ ဖ်က္လိုက္ ျပင္လိုက္ပါပဲ။ ဝတၳဳေခါင္းစဥ္ကိုလည္း မေရြးေသးပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး ျပင္ ဖ်က္ အားရၿပီဆိုေတာ့မွ အသံထြက္ ဖတ္ၿပီး သဒၵါ အထားအသို စစ္ေတာ့တာပါဘဲ။ သဒၵါလဲြတာကို ဘာလို႔ အသံထြက္ဖတ္ရၿပီး စစ္ရသတုန္းဆိုေတာ့ သဒၵါလဲြမွေတာ့ အသံေထာက္ၿပီေပါ့။
အားလံုးအေခ်ာသတ္ၿပီးၿပီဆိုမွ ဘယ္မဂၢဇင္းနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္မလဲ ဝတၳဳေခါင္းစီးေရြးၿပီး လြယ္အိတ္ထဲ အသင့္ျပင္ထားလိုက္တယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ႐ုတ္တရက္ဝင္လာတဲ့အေတြးေလးျမင္ကြင္းေ႐ွ႕မွာ ျမင္လိုက္တာနဲ႔ ေရးလိုက္ရင္ေတာ့ အေၾကာင္းအရာေလးက ဆန္းေနတာ၊ ဒီလို ဇာတ္ေက်ာ႐ုိးေလး သူမ်ားေရးတာ ႐ွိမယ္ မထင္ေသးဘူး၊ ႐ုိအီေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးလည္း မဟုတ္ေသးဘူးဆိုၿပီး ေနာက္တပုဒ္ ေရးျဖစ္ျပန္တယ္။ ေရးျဖစ္တာေတြမ်ားလာေတာ့မွ မဂၢဇင္းတိုက္ေတြ လွည့္ပို႔ျဖစ္ေတာ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ မဂၢဇင္းေတြရဲ႕ ေရြးပယ္ သံသရာထဲကေန စာေရးသူတေယာက္ျဖစ္လာရတယ္။
ဒါ ဟိုဘက္ ေခတ္က စာေရးဆရာေတြ။
ဒီဘက္ေခတ္ စာေရးခ်င္သူေတြ၊ စာေရးဆရာ၊ ဆရာမျဖစ္ခ်င္သူေတြကအလြယ္လမ္းေၾကာင္းကို ေရြးလာတယ္။ အပင္ပန္းခံလိုစိတ္လည္း နည္းလာသလို အယ္ဒီတာ စားပဲြေ႐ွ႕လည္း ျဖတ္ရမွာ စိတ္မ႐ွည္ျပန္ေတာ့ဘူး။ ေရြး၊ပယ္ စနစ္ကိုလည္း လက္ခံလိုမႈအားနည္းလာၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ဘာလုပ္သလဲ Face Book မွာပဲတင္ၿပီး ေက်နပ္ေနေတာ့တယ္။ ဒီ့တဆင့္တက္တဲ့သူေတြက်ေတာ့ အြန္လိုင္းၿပိဳင္ပဲြေတြမွာဘဲ ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီး သာယာေနေတာ့တယ္။
ဒီဘက္ေခတ္ စာေရးလိုသူေတြ၊ စာေရးဆရာ၊ ဆရာမျဖစ္လိုသူေတြ အယ္ဒီတာ့ စားပဲြျဖတ္ရမွာ မေၾကာက္ပါနဲ႔၊ ပံုႏွိပ္မီဒီယာမ်ားျဖစ္တဲ့ မဂၢဇင္းေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြဆီ သြားၾကပါ။ ပါလာတဲ့အခါလည္း ကြၽန္ေတာ့္လိုပဲ တင္ေပါ့။ လိုအပ္လို႔ ပို႔ခ်င္တဲ့ မဂၢဇင္းတိုက္မ်ား႐ွိရင္ ေျပာပါ။ အီးေမးလ္ လိပ္စာ႐ွိတဲ့ မဂၢဇင္းေတြ ကြၽန္ေတာ္ ကူညီၿပီးေပးပါမယ္။ ။

လင္းသူရိယႏြယ္

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း