တို႔ ႏွင့္ ဒို႔၊ အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္
တို႔ ႏွင့္ ဒို႔၊ အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္
ကေလာင္အမည္=ေမာင္ခင္မင္(ဓႏုျဖဴ)
(ေမာင္ဝင္းျမတ္ျဖိဳး၊ နဝမတန္း၊ နတ္ေမာက္ျမိဳ႔)
(ေျဖ) ျမန္မာစာအဖြဲ႔က ျပဳစုတဲ့ ျမန္မာအဘိဓာန္မွာ တို႔-ကို ဒို႔-လို႔ အသံထြက္ျပထားျပီး
ငါတို႔အစားသံုးေသာ စကားလံုး-လို႔ ဖြင့္ထားပါတယ္။
ငါတို႔-လို႔ သံုးရာက ငါ-မထည့္ဘဲ တို႔-လို႔ သံုးတာတာပါ။
အသံထြက္ေတာ့ ဒို႔-လို႔ အသံထြက္ပါတယ္။ အေျပာစကားမွာ ဒို႔-လို႔ သံုးေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
တို႔-ေရာ ဒို႔-ေရာ နာမ္စားပါပဲ။
******************************************************************
(ေမး) ဆရာႀကီးခင္ဗ်ား “အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္”၏ အဓိပၸါယ္ကို ရွင္းျပေပးပါရန္။
(ရဲလင္းထြန္း၊ နဝမတန္း(ေအ) ေမာင္းေထာင္)
(ေျဖ) “အမ်ိဳးအမည္ မထင္ရွားသူ”ကို အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္-လို႔ တင္စားသံုးတာပါ။ အုတ္ခဲေတြၾကားထဲမွာ ေပါက္ေနတဲ့ျမက္လို မထင္ရွားတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒီသူငယ္က အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ပါ၊ သူ႔ကို ဘယ္သူကမွ ဂရုမစိုက္ဘူး-ဆိုတဲ့ အသံုးမ်ိဳး သံုးပါတယ္။
*************
ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းေသာ ေမာင္မယ္မ်ားသို႔----
(ေျဖ) ေက်ာင္းမွာသင္ရတဲ့ ျမန္မာစာသင္ခန္းစာေတြကို ရွင္းျပဖို႔ တို္က္ရိုက္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တေပါင္းတည္း ေျဖပါ့မယ္။ ေမးသူေတြရဲ႔ နာမည္ေတြေတာ့ မေဖာ္ျပေတာ့ပါဘူး။ ဒီက႑မွာ ျမန္မာစာ
ေလ့လာမႈကို အေထာက္အကူျပဳတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးေတြကို အဓိကေျဖပါ့မယ္။ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြ ကေတာ့ သားတို႔ သမီးတို႔ရဲ႔ ဆရာ ဆရာမေတြက ေက်ာင္းမွာ ျပည့္ျပည့္စံုစံု သင္ၾကားထားလို႔ရယ္၊ ဖတ္စရာ စာအုပ္ေတြ အမ်ားအျပားေပၚထြက္ေနတာရယ္ေၾကာင့္ အဲဒီေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ ကိုေတာ့ ဒီက႑မွာ ေျဖဆိုဖို႔ အစီအစဥ္မရွိ ပါဘူး။ အဲဒါကို ဆရာေျပာခဲ့ျပီးပါျပီ။ အေၾကာင္းသင့္လို႔ ရွင္းျပသင့္တဲ့အေၾကာင္းေတြကို အခု ရွင္းျပပါ့မယ္။
ဒီတပတ္ေမးခြန္းေတြထဲမွာ “ရသ ကိုးပါးကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု ရွင္းျပပါ”ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးပါတယ္။ ေက်ာင္းမွာ၊ စာအုပ္ေတြထဲမွာ ရွာေဖြေလ့လာႏိုင္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြပါ။ တေယာက္ကေတာ့ ျမန္မာစာ ဂုဏ္ထူးကို အမွတ္အမ်ားဆံုးနဲ႔ ေအာင္ခ်င္ပါတယ္တဲ့။ ျပီးေတာ့ ေမးခြန္းေတြကို ေျဖရာမွာ ဘာျဖစ္လို႔ အမွတ္ျပည့္မရတာလဲ-တဲ့။ ျမန္မာစာက ဝိဇၨာဘာသာရပ္ပါ။ သိပၸံဘာသာရပ္ကေတာ့ အခ်က္အလက္ကို အတိအက်ေမးတာမို႔ မွန္ရင္ အမွတ္ျပည့္ ရႏိုင္တာေပါ့။ ျမန္မာစာ၊ သမိုင္း၊ ပထဝီဝင္၊ ေဘာဂေဗဒ၊ စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာ ဘာသာရပ္ေတြကေတာ့ ဝိဇၨာဘာသာရပ္ေတြျဖစ္လို႔ အခ်က္အလက္သက္သက္ မဟုတ္ဘဲ စာေျဖသူရဲ႔ အေတြးအေခၚ၊ အတင္အျပေတြက အေရးႀကီးပါတယ္။ အဲဒီအဂၤါရပ္ေတြကို အတိအက် သတ္မွတ္လို႔ မရစေကာင္းတဲ့အတြက္ အမွတ္ျပည့္ မရႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီဘာသာေတြ အမွတ္တရာျပည့္ ရတဲ့ အစဥ္အလာ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိပါဘူး။ စာစီစာကံုးကို ၁၅-မွတ္ထက္ ပိုမရဘူးဆိုတာက ဘယ္သူက
ေျပာတာလဲ မသိဘူး။ အဲဒီလို သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။
ေနာက္တေယာက္ကေတာ့ အလကၤာ ေျဖပံုေျဖနည္းေတြ ေဖာ္ျပျပီး ဘယ္လိုေျဖလို႔ အစမ္းစာေမးပြဲမွာ အမွတ္မရဘူး၊ ဘယ္လိုေျဖမွ အမွတ္အျပည့္ ရမယ္လို႔ေျပာတယ္လို႔ ေရးထားတယ္။ ဘယ္သူက ေျပာတာပါလိမ့္။ ဒီေမးခြန္းမ်ိဳးဟာ အခ်က္အလက္မွန္ရင္ အမွတ္ျပည့္ေပးတဲ့ ေမးခြန္းပါ။
ေျဖတဲ့ပံုစံက တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ထပ္တူ မတူႏိုင္ပါဘူး။ ဘယ္ဟာ ေရွ႔ကထားရမယ္၊ ဘယ္ဟာ ေနာက္က ထားရမယ္လို႔လည္း ပံုေသမရွိပါဘူး။ အေရးႀကီးတာက မွန္ဖို႔ပါ၊ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ဘယ္လိုေရးမွ အမွတ္ျပည့္ရမယ္လို႔ ပံုစံႀကီးနဲ႔ သတ္မွတ္ရင္ေတာ့ အဲဒါဟာ သတ္မွတ္တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမရဲ႔ တာဝန္ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ပံုေသ အလြတ္က်က္ျပီး က်က္တဲ့အတိုင္း ျပန္ေရးမွ အမွတ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္တေယာက္ကလည္း စကားစပ္ ေျဖရာမွ ေျဖပံုကြဲတာေတြကိုျပျပီး ဘယ္လိုေျဖရမလဲ၊ ေရွ႔က-အမွတ္အသား ထည့္ရမလား-ဆိုတာေတြအထိ ေမးေနပါတယ္။ စိတ္ေမာစရာပါပဲ။ အေရးႀကီးတာက အခ်က္အလက္ ျပည့္စံုမွန္ကန္ဖို႔ပါ။ အေရးအသား ကြဲျပားတာ၊ တခ်က္ခ်င္း ခြဲေရးတာ၊ ေပါင္းေရးတာ၊
ေရွ႔က-ခံတာ၊ မခံတာေတြက ပဓာနမက်ပါဘူး။ ပံုေသဆန္လြန္းပါတယ္။ ေရးပံုေျဖပံု တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ထပ္တူ မတူႏိုင္ပါဘူး။ အခ်က္အလက္မွန္ဖို႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ အဲဒီလို ပံုစံႀကီး ခ်ျပီး ပံုေသလုပ္တာမ်ိဳးကို ဆရာ-ဆရာမကလည္း မလုပ္သင့္ဘူး။ ေက်ာင္းသားကလည္း ပံုေသ အလြတ္မက်က္သင့္ဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈနဲ႔ အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ ေရးတတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္တယ္လို႔ သေဘာရပါတယ္။
ထပ္ျပီး အၾကံေပးခ်င္တာက ျမန္မာစာေတာ္ခ်င္ရင္ ေက်ာင္းစာေရာ-အျပင္စာေရာ မ်ားမ်ားဖတ္ပါ။ အဲဒီလို ဖတ္တဲ့ေက်ာင္းသားက အျပင္စာမဖတ္ဘဲ ေက်ာင္းစာခ်ည္းသက္သက္ ဖတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားထက္ ပိုျပီး စာေတာ္တာ မ်ားတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။
(ေမာင္ခင္မင္-ဓႏုျဖဴ)
Comments
Post a Comment