ေခတ္ထဲက ရသ၊ ရသထဲက ေခတ္



ေခတ္ထဲက ရသ၊ ရသထဲက ေခတ္
ကေလာင္အမည္=ပုညခင္

              ကၽြန္မသည္ ရသစာေပ ေရးသားသူတစ္ဦးသာျဖစ္ၿပီးသုေတသနပညာရွင္တစ္ဦးမဟုတ္သျဖင့္ ယခုေရးသား မည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို 'စာတမ္း'ဟူ၍ အမည္မေပးလိုပါ။ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွ ယခု ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အထိ ၂၂ ႏွစ္တာကာလအတြင္းကၽြန္မ၏စာေပဘ၀ျဖတ္သန္းမႈ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားႏွင့္ ယွဥ္၍ ေတြးေခၚ ယူဆမိသမၽွကို ျပန္လည္ေဝမၽွျခင္းဟုသာ ယူဆေစလိုပါသည္။
                    ယခုေခတ္အခါတြင္-'လူငယ္ေတ ြစာမဖတ္ျဖစ္ၾကေတာ့ဘူး'၊ 'ခုေခတ္လူငယ္ေတြက ဘာမွအေလးအနက္မရွိၾကေတာ့ဘူး။အားရင္ ဖုန္းပဲပြတ္ေနၾကတာ'၊ 'ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚမွာပဲအခ်ိန္ကုန္ေနၾက တာ'၊ 'စာအုပ္ေစ်းကြက္ပ်က္ေတာ့မယ္'၊ 'စာအုပ္ အငွားဆိုင္ေတြ မရွိၾကေတာ့ဘူး'၊ 'စာအုပ္တိုက္ေတြ ပိတ္သိမ္းရေတာ့မယ္၊' 'အင္တာနက္ေတြ၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ ေတြေၾကာင့္ စာအုပ္ေစ်းကြက္ပ်က္စီးရတာ'ဟူေသာ စကားမ်ားကို ကၽြန္မတို႔ မၾကာခဏ ၾကားရေလ့ရွိသည္။
                   ထိုစကားမ်ားသည္ အမွန္တရား ဟုတ္ပါရဲ႕လား။တကယ္ပဲ လူငယ္ေတြ စာမဖတ္ၾကေတာ့ ဘူးလား။ရသကို နည္းပညာမ်ားစြာက ဝါးမ်ိဳဖ်က္ဆီးလိုက္ၾကၿပီလား။ ထိုစကားမ်ားကို ၾကားေနလ်က္ႏွင့္ပင္ စာအုပ္ဆိုင္ႀကီးမ်ား က ဆိုင္ခြဲေတြဖြင့္လွစ္လာခဲ့ၾကသည္။ စူပါမားကက္မ်ားရွိ စာအုပ္ေကာင္တာမ်ားတြင္ စာအုပ္မ်ားစြာေရာင္းခ် ေနၾကရသည္။ စာအုပ္အငွားဆိုင္ေတြမရွိလို႔ဘယ္မွာသြားငွားဖတ္ရမွန္း မသိဘူးဟူေသာ စကားမ်ားၾကားေနရ ခ်ိန္တြင္ စာအုပ္ေရာင္းဆိုင္မ်ား၌ ဝယ္ဖတ္သူမ်ားတိုးပြားလာခဲ့ၾက သည္။ ရသစာေပႏွင့္ မရပ္တည္ႏိုင္ၾက ေတာ့ဘူးလားဟူေသာ ေျပာစကားမ်ားရွိေနလ်က္ႏွင့္ပင္။ တခ်ိဳ႕ေသာ ရသစာေပဆရာမ်ား၏ စာအုပ္မ်ား ေစာင္ေရမ်ားစြာ ႐ိုက္ႏွိပ္ေရာင္းခ်လာခဲ့ၾကသည္။
ၿခဳံငုံေျပာဆိုေသာသတင္းစကားႏွင့္ လက္ေတြ႕အျဖစ္အပ်က္တို႔ၾကားတြင္ ျခားနားမႈတစ္စုံတစ္ရာရွိသည့္ အမွန္တရားသည္ သိသာထင္ရွားစြာေပၚထြက္လာခဲ့ပါသည္။ ထိုျခားနားမႈအေၾကာင္းကို ကၽြန္မတို႔ အေျဖရွာ ရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
၁။ လူငယ္ေတြ အသိဉာ ဏ္ျမင့္လာတာလား၊ အသိဉာဏ္ နိမ့္လာတာလား
ကၽြန္မကေတာ့ လူငယ္ေတြ အသိဉာဏ္ျမင့္လာတာဟုသာ ဆိုခ်င္ပါသည္။ ခုေခတ္ (၁၈)ႏွစ္ လူငယ္သည္ ကၽြန္မတို႔ (၁၈) ႏွစ္အ႐ြယ္တုန္းကလို မဟုတ္ေတာ့ပါ။ သူတို႔သည္ ကမၻာႀကီးကို က်ယ္ျပန္႔စြာျမင္ ခြင့္ရသည္။ ကမၻာေပၚက အျဖစ္အပ်က္ေတြကို မိနစ္ပိုင္းအတြင္းသိခြင့္ရသည္။ သိခ်င္တာရွိလၽွင္ အင္တာနက္ကြန္ရက္ကို အသုံးျပဳေမႊေႏွာက္ရွာေဖြႏိုင္သည္။ အသြားအလာ၊ အသိအျမင္ က်ယ္ျပန္႔လာသည္။ ကမၻာေပၚကအႏုပညာ ဖန္တီးမႈမ်ား၊ အတတ္ပညာမ်ားကို ထိုင္ရာမထ ျမင္ေတြ႕ေလ့လာခံစားလို႔ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူငယ္မ်ားအပါအဝင္ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားသည္ ေျပာတိုင္းယုံသည့္ ပုတ္သင္ၫိုမ်ား မဟုတ္ၾကေတာ့ေခ်။
စာေရးသူက မေရာက္ဖူးသည့္ အရပ္ေဒသတစ္ခုကိုရမ္းေရးလိုက္လၽွင္၊ အလြဲအမွားတစ္ခုျဖစ္ခဲ့လၽွင္ ေရာက္ဖူးသူ၏ သေရာ္ျခင္းခံရမည္။ ကိစၥတစ္ခု၊ ပညာရပ္တစ္ခုကိုဂဃနဏမသိဘဲ၊ မေလ့လာဘဲ ရမ္းမွန္းေရးလိုက္လၽွင္ကိုယ့္ထက္ေလ့လာသိျမင္ထားေသာ စာဖတ္သူ၏အထင္ေသးမႈကို ခံရမည္။ ေခတ္ကာလ တိုးတက္၍စာဖတ္သူလူငယ္မ်ား အသိအျမင္ က်ယ္ျပန္႔လာေလသူတို႔ကို လႊမ္းမိုးဖမ္းစားႏိုင္မည့္ စာေပမ်ိဳး ဖန္တီးဖို႔ခက္ခဲေလျဖစ္သည္။
၂။ စေတာ္ဘယ္ရီပင္ေအာက္က စာေရးဆရာလား
ကၽြန္မတို႔ ငယ္စဥ္ကပင္ ေျပာစမွတ္တစ္ခု ရွိခဲ့ဖူးသည္။ စာေရးဆရာမတစ္ဦးက စေတာ္ဘယ္ရီပင္ကိုမျမင္ဖူးပဲ စေတာ္ဘယ္ရီပင္ေအာက္က ခုံမွာထိုင္သည္ဟုေရးလိုက္သည္ဟုဆိုကာ အခ်စ္ဝတၳဳေရးစာေရးဆရာတခ်ိဳ႕ကို ေလွာင္ေျပာင္ျခင္း ခံရသည္။ တခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားက စာေရးဆရာမတစ္ေယာက္ေယာက္ႏွင့္ဆုံလိုက္လၽွင္ စေတာ္ဘယ္ရီပင္ေအာက္မွာ ထိုင္သလိုေတာ့ မျဖစ္ေစနဲ႔ေနာ္ဟု က်ီစယ္ခ်င္ၾကသည္။
စာေရးသူတစ္ဦးသည္ ဘယ္ကိုမွ မသြား၊ ဘာကိုမွမေလ့လာဘဲ အခန္းထဲတြင္ အၿမဲထိုင္၍ စာေရးေနလို႔မျဖစ္ ေတာ့။ ေျပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္အေျခအေနႏွင့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားေပၚတြင္ စိတ္ဝင္တစားပါဝင္စီးေမ်ာ က်င္လည္ေလ့လာလ်က္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမၽွ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနမွသာလၽွင္ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းထဲက လူငယ္မ်ား၏ စိတ္အာ႐ုံကို လႊမ္းမိုးဖမ္းစားႏိုင္မည့္ စာေပမ်ားကိုဖန္တီးေရးဖြဲ႕ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လူငယ္မ်ားအား စာမဖတ္ေတာ့ဘူးဟုအျပစ္မတင္မီ ကၽြန္မတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း မိမိကိုယ္ကိုစေတာ္ဘယ္ရီပင္ေအာက္က စာေရးဆရာမျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားရမည္ဟု သတိခ်ပ္မိပါသည္။
၃။ ဝယ္ဖတ္စာအုပ္လား၊ ငွားဖတ္စာအုပ္လား
စာအုပ္အငွားဆိုင္တြင္ ငယ္႐ြယ္ေသာစာဖတ္ပရိသတ္မ်ား ငွားရမ္းဖတ္႐ႈေလ့ရွိၾကေသာ ဝတၳဳမ်ားကိုအခ်စ္ ဝတၳဳမ်ား၊ အေပ်ာ္ဖတ္ဝတၳဳမ်ားဟူ၍ အမည္တပ္ေလ့ရွိခဲ့သည္။
ထိုစာအုပ္အမ်ားစုကို ဘားမားစကၠဴျဖင့္သာ ႐ိုက္ႏွိပ္ေလ့ရွိသည္။ ထိုစာအုပ္မ်ားကို (၃၁)လမ္း၊ (၃၂)လမ္းစသည့္ အေရာင္းဆိုင္မ်ားတြင္ ဝယ္ယူႏိုင္သည္။ ထိုစာအုပ္ဆိုင္မ်ားတြင္ လာေရာက္ဝယ္ယူသူ အမ်ားစုမွာ စာအုပ္အငွားဆိုင္ရွင္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ တစ္ေခတ္တစ္ခါကစာအုပ္အငွားဆိုင္ေလးမ်ားသည္ မိသားစုထမင္းအိုးတည္ႏိုင္ေသာ အိမ္တြင္းလုပ္ငန္းငယ္ေလးမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။
အားေကာင္းေမာင္းသန္ထြက္ရွိလာေသာ လုံးခ်င္းဝတၳဳမ်ားေၾကာင့္ပင္ စာအုပ္အငွားဆိုင္မ်ား၊ အေရာင္းဆိုင္မ်ား ေအာင္ျမင္အဆင္ေျပခဲ့ၾကသည္။ ထုတ္ေဝသူမ်ားလည္းသူေဌးျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ စာေရးဆရာမ်ားလည္း တိုက္ေဆာက္၊ ကားစီး နာမည္ႀကီးခဲ့ၾကသည္။
ပန္းဆိုးတန္းရွိ စာအုပ္အေရာင္းဆိုင္ႀကီးမ်ားတြင္ေတာ့ ထိုစာအုပ္မ်ားကို တင္ေရာင္းေလ့မရွိေခ်။ ထိုဆိုင္ႀကီးမ်ားတြင္ တင္ေရာင္းသည့္ စာအုပ္မ်ားကိုေတာ့ 'လိုင္းစာအုပ္မ်ား'ဟု အလြယ္တကူ ေခၚေလ့ရွိၾကသည္။ ထိုဆိုင္မ်ားတြင္ ဆရာျမသန္းတင့္၏ ဘာသာျပန္လက္ရာမ်ားကိုရႏိုင္သည္။ ဆရာမၾကည္ေအး၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး၊ခင္ႏွင္းယု၊ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ စသည့္ စာေရးဆရာ၊ ဆရာမႀကီးမ်ား၏ ဝတၳဳမ်ား၊ အျခားေသာ သုတ၊ ရသစာအုပ္မ်ားကို ဝယ္ယူရရွိႏိုင္သည္။ ထိုလိုင္းစာအုပ္မ်ားသည္ ထြက္ထြက္ခ်င္းလ်င္ျမန္စြာ ေရာင္းမကုန္တတ္ေသာ္လည္း ႏွစ္ကာလရွည္ၾကာ အႀကိမ္ႀကိမ္႐ိုက္ႏွိပ္ေရာင္းခ်ေလ့ရွိသည္။ အငွားဆိုင္ဖတ္ လုံးခ်င္းဝတၳဳမ်ားမွာထြက္ထြက္ခ်င္း ေစာင္ေရမ်ားမ်ား ေရာင္းကုန္တတ္ေသာ္လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္႐ိုက္ႏွိပ္ေရာင္းခ်တာမ်ိဳးေတာ့ မရွိတတ္။ မဂၢဇင္းကဲ့သို႔ပင္ တစ္လခ်င္း ေရာင္းအားျဖင့္သြားေလ့ရွိသည္။ ထိုသို႔ေသာ အငွားဆိုင္ဖတ္စာအုပ္လိုင္းတြင္ေအာင္ျမင္ေသာ စာေရးဆရာမ်ား သည္ စာေပႏွင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ စာေပေလာကသား တခ်ိဳ႕ကမူ ထိုကဲ့သို႔ေသာ စာေရးဆရာမ်ားကိုေငြအတြက္ စာေရးသူ၊ အေပ်ာ္ဖတ္စာေပ ေရးသားသူ၊လူငယ္မ်ားကို အဆိပ္အေတာက္ေပးသူစသျဖင့္ စြပ္စြဲလ်က္ စာေပအဆင့္အတန္းခြဲျခားသတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။
၄။ စာေပအဆင့္အတန္း ခြဲျခားသတ္မွတ္သင့္ပါသလား
စာေပအဆင့္အတန္း ခြဲျခားသင့္၊ မသင့္ စဥ္းစားရာတြင္ မည္သည့္အခ်က္မ်ားကို စံျပဳ၍ ဆုံးျဖတ္သင့္သည္ကိုစဥ္စားၾကည့္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ တိုင္းျပည္တစ္ခုတြင္ စာေပအမ်ိဳးအစားအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကစၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။ ကေလးဖတ္စာေပ၊ လူငယ္ႀကိဳက္စာေပ၊လူႀကီးႀကိဳက္ စာေပစသျဖင့္ အ႐ြယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ လူတန္းစား အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွစ္သက္သည့္ စာေပပုံစံမ်ား ကြဲျပားျခားနားေလ့ရွိသည္။
ကေလးေတြႀကိဳက္ေသာစာအုပ္ကို လူႀကီးေတြကေကာက္ဖတ္ၿပီး ''ကေလးကလားနဲ႔ကြာ''၊ ''အဓိပၸာယ္မရွိတာ''ဟု ေျပာလို႔မရ။ ယုတၱိမရွိေသာ္လည္း ကေလးမ်ား၏ ဖန္တီးမႈ၊ ခံစားမႈစြမ္းရည္ကို လႈံ႔ေဆာ္ေပးႏိုင္ရန္ဆန္းျပားစြာ ဖန္တီးေရးဖြဲ႕ထားသည့္ ပုံဝတၳဳမ်ား မ်ားစြာရွိသည္။ ထိုပုံဝတၳဳမ်ားကို လူႀကီးမ်ား၏ စံႏႈန္းျဖင့္ ေဝဖန္ျပစ္တင္လို႔မရ။
ထိုနည္းတူ လူငယ္မ်ားႏွစ္သက္သည့္စာေပကိုလည္း''အေပါစားေတြပါကြာ''၊ ''တန္ဖိုးမရွိပါဘူး'' ဟု ျပစ္တင္လို႔မသင့္ေပ။ သူ႕အ႐ြယ္ႏွင့္သူ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သည့္ စာေပပုံစံခ်င္းမတူညီႏိုင္ေပ။ စာေပပုံစံခ်င္း၊ ပစ္မွတ္ထားသည့္စာဖတ္ပရိသတ္ခ်င္း ကြာျခားမႈရွိတိုင္း စာေပအဆင့္အတန္းအနိမ့္အျမင့္ ခြဲျခားသတ္မွတ္လို႔ မရႏိုင္ေပ။
အငွားဆိုင္ဖတ္စာေပမ်ား ေရးသားသူမ်ားထဲတြင္မိမိတို႔ ရပ္တည္သည့္လိုင္းတြင္ ပရိသတ္အခိုင္အမာ ရွိေသာ၊ ပရိသတ္ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈကိုရရွိေသာ၊ အခ်စ္ဝတၳဳမ်ားေရးသားေသာ္လည္း လူငယ္မ်ားကို ေကာင္းရာ မြန္ရာလမ္းၫႊန္ေပးႏိုင္ေသာ၊ ဗဟုသုတမ်ားေပးႏိုင္ေသာ စာေရးဆရာမ်ားလည္းရွိရာ ထိုစာေရးဆရာမ်ားကို အဆင့္နိမ့္သူဟု သတ္မွတ္လို႔မရႏိုင္။
သို႔ေသာ္ ထိုစာေရးဆရာမ်ားၾကားတြင္ စာေပအဆင့္အတန္း ခြဲျခားသတ္မွတ္မည္ဆိုက ခြဲျခားသတ္မွတ ္သင့္ေသာ စာေရးသူမ်ားလည္း ရွိသည္ကိုေတြ႕ရပါသည္။
၅။ စာေပႏွင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းတာလား၊ စာေပျဖင့္လုပ္စားတာလား
ဝါသနာအရ စာေရးခဲ့ၿပီး စာေရးျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈရလာေသာအခါ ထိုစာေရးျခင္းမွရလာေသာ ေငြေၾကးျဖင့္အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ရပ္တည္ႏိုင္သည္မွာ ဂုဏ္ယူေက်နပ္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ္လည္း အစြန္း တစ္ဖက္ျဖစ္ေသာ''စာေပျဖင့္လုပ္စားျခင္း''သို႔ မေရာက္ရန္မွာလည္းအေရးႀကီးေလသည္။
ႏွစ္ကာလရွည္ၾကာ အားေကာင္းေမာင္းသန္ရွိခဲ့ေသာလုံးခ်င္းဝတၳဳလိုင္းသည္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွစတင္၍ တျဖည္းျဖည္းက်ဆင္းလာခဲ့သည္။ ေခတ္ကာလ ပြင့္လင္းလာသည္ႏွင့္အမၽွ နည္းပညာမ်ား တိုးတက္ထြန္းကား သည္ႏွင့္အမၽွ အငွားဆိုင္ဖတ္လုံးခ်င္းဝတၳဳမ်ား၏ အေျခအေနသည္ က်ဆင္းလာခဲ့သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထိုသို႔က်ဆင္းရပါသနည္း။
ထိုသို႔က်ဆင္းျခင္းအတြက္ စာဖတ္သူမ်ားကို အျပစ္တင္သင့္ပါရဲ႕လား။စာဖတ္သူကိုအျပစ္မတင္မီ စာေရးသူမ်ားဘက္ကိုအရင္ျပန္စဥ္းစားရမည္ျဖစ္သည္။
ထိုစာအုပ္အမ်ိဳးအစားမ်ားထဲတြင္ ေစတနာမွန္ျဖင့္႐ိုးသားစြာ ကိုယ္တိုင္ေရးေနေသာ စာေရးဆရာမ်ားရွိေသာ္ လည္း ေငြေၾကးအတြက္ လုပ္စားေသာ စာေရးဆရာအမည္ခံမ်ားလည္း ရွိခဲ့ေလသည္။
တခ်ိဳ႕အမည္ခံစာေရးဆရာမ်ားက နာမည္ကေလးတစ္ခုရလာလၽွင္ ကိုယ္တိုင္စာမေရးခ်င္ၾကေတာ့ေပ။ ဝါသနာရွင္ကေလးမ်ားထံမွ စာမူမ်ားကို ေသာင္းဂဏန္းျဖင့္ဝယ္ယူတည္းျဖတ္ကာ မိမိအမည္တပ္၍ ထုတ္ေဝၿပီးအျမတ္အစြန္းသိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရယူၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ကထိုင္ရာမထ ႏိုင္ငံျခားကားမ်ားကို တိုက္႐ိုက္ပုံတူကူး၍ေရးၾကသည္။ အၫွီအေဟာက္မ်ားကို အသားေပး၍ေရးခဲ့ၾကသည္။
အမွန္တကယ္ေတာ့ ေစတနာသည္ အသြား၊အျပန္ရွိ၏။ ႐ိုးသားမႈသည္ တန္ခိုးႀကီး၏။ စာေရးသူကေစတနာမမွန္ေသာအခါ စာဖတ္သူသည္ ေစတနာပ်က္၏။ စာေရးသူက မ႐ိုးသားလၽွင္ ထိုမ႐ိုးသားမႈကိုစာဖတ္ပရိသတ္မ်ားက ခံစားမိၾကစၿမဲျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ပင္ လုံးခ်င္းဝတၳဳေလာကသည္ တျဖည္းျဖည္းက်ဆင္းလာကာ ေစတနာမွန္ေသာ စာေရးဆရာအနည္းစုသည္သာ တင္က်န္ရစ္ေလသည္။ အမွန္ေတာ့စပါးကိုဖ်က္သည္မွာ စပါးထဲကပိုးျဖစ္ၿပီး ဝါကိုဖ်က္သည္မွာလည္း ဝါထဲက ပိုးပင္ျဖစ္သည္။
ထိုသုံးသပ္ခ်က္တြင္ ဆင္ျခင္ေပးစရာရွိသည္မွာလူငယ္မ်ား စာမဖတ္ေတာ့တာ အင္တာနက္ေၾကာင့္၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ေၾကာင့္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ သို႔ဆိုလၽွင္ လိုင္းစာအုပ္တန္းရွိ ဝယ္ဖတ္စာအုပ္မ်ားသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေရာင္းအားတက္လာရပါသနည္း။
ႏိုင္ငံေရးစာအုပ္မ်ားသာ ေရာင္းရသည္ဟုတခ်ိဳ႕က ဆိုေကာင္းဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ရသဝတၳဳလိုင္းတြင္ ေရွးယခင္က စာေရးဆရာ၊ ဆရာမႀကီးမ်ား၏စာအုပ္မ်ားသည္ အႀကိမ္ႀကိမ္႐ိုက္ႏွိပ္ေနရဆဲ။ ဆရာမမစႏၵာ ဝတၳဳတိုစာအုပ္မ်ား ေရာင္းေနရဆဲ၊ ခင္ခင္ထူး၏ေတာဓေလ့သဘာ၀စာအုပ္ေလးမ်ားကို ႏွစ္သက္ေနဆဲ၊ ဆရာမဂ်ဴး၊ ဆရာလကၤာရည္ေက်ာ္တို႔၏ လုံးခ်င္းဝတၳဳမ်ားေရာင္းအားေကာင္းဆဲ၊ ဆရာမင္းလူ၏ စာအုပ္မ်ား၊ ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္မ်ားလည္း ေရာင္းေကာင္းဆဲ။ အျခားေသာ သုတပိုင္းဆိုင္ရာမ်ား၊ အတၳဳပၸတၱိ စာေပမ်ားလည္း ေရာင္းေကာင္းဆဲျဖစ္သည္။
ထိုအခ်က္မ်ားကို ၿခဳံငုံ၍သုံးသပ္ၾကည့္လၽွင္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ားသည္ နည္းပညာတိုးတက္လာလို႔ စာမဖတ္ေတာ့တာလည္းမဟုတ္၊ ေဖ့စ္ဘြတ္သုံးစြဲတာေၾကာင့္ စာမဖတ္ေတာ့တာလည္းမဟုတ္၊ အသိဉာဏ္နိမ့္က်လာလို႔ စာမဖတ္ေတာ့တာလည္းမဟုတ္၊ အခ်ိန္ရွားပါးေသာ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္ၾကရေသာေခတ္ကာလႀကီးထဲတြင္ မိမိတို႔အတြက္ တစ္စုံတစ္ရာအက်ိဳးေက်းဇူးမရႏိုင္ေသာ စာေပမ်ားကို ဖတ္႐ႈဖို႔ အခ်ိန္မေပးလိုေတာ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ေ႐ြးခ်ယ္တတ္သြားျခင္းသာျဖစ္ပါသည္ဟု ကၽြန္မအေနျဖင့္ သုံးသပ္မိပါသည္။
၆။ အခ်ိန္ကို စီမံခန္႔ခြဲျခင္း
တစ္ခါတစ္ရံ စာေရးဆရာဟူသည္ စာေပမ်ားစဥ္ဆက္မျပတ္ဖန္တီးေရးဖြဲ႕ႏိုင္ဖို႔အတြက္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ သာယာမႈမ်ားကို စြန္႔လႊတ္ထားရေလ့ရွိပါသည္။စာေရးဆရာတစ္ေယာက္သည္ ေအာင္ျမင္လာသည္ႏွင့္အမၽွ ျပင္ပအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ပြဲလမ္းမ်ား၊ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား၊ အခမ္းအနားမ်ားက လိုလားစြာဖိတ္ေခၚမႈကို ခံရေလ့ရွိသည္။ လူပုံအလယ္၌ လူအမ်ား၏အေရးေပးခံရျခင္း၊ လူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရျခင္းသည္ သာယာ ေက်နပ္ဖြယ္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအေျခအေနမ်ားကို ဆက္တိုက္လက္ခံေလ၊ တစ္ကိုယ္တည္း သီးသန္႔ အခ်ိန္မ်ားကို ဆုံး႐ႈံးရေလျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္အတြက္ သီးသန္႔ေနထိုင္စာေရးခ်ိန္သည္ လိုအပ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ရသစာေပဖန္တီးသူမ်ားသည္မိမိတို႔၏ အႏုပညာဖန္တီးႏိုင္စြမ္းကို ပံ့ပိုးေပးႏိုင္သည့္အေျခအေနမ်ားကို ရွာေဖြဖန္တီးဖို႔လည္း လိုအပ္သည္။
အခမ္းအနား ေဘးပန္းအလုပ္မ်ားစြာျဖင့္ လူက အျပင္၌သာ အခ်ိန္ကုန္ေနပါက စာမ်ားမ်ားေရးႏိုင္ၾကေတာ့ မည္မဟုတ္ေပ။ သို႔ျဖစ္၍ အိမ္တြင္းေအာင္း၍ စာအၿမဲေရးရမည္ဟုလည္း မဆိုလို။ လူေတြအေၾကာင္း၊ လူ႕ပတ္ဝန္းက်င္ အေၾကာင္းေရးသားသည့္ စာေရးဆရာသည္ လူေတြႏွင့္ ေရာေႏွာေနထိုင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ထိေတြ႕ရမည္သာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လူအမ်ားၾကားသို႔ သြားလာေနထိုင္ခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ကိုယ္တည္း သီးသန္႔ေတြးေတာခ်ိန္၊ စာေရးခ်ိန္တို႔ကို ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ ထိန္းညႇိေနထိုင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)

(၂၀၁၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ စာေပဗိမာန္ခန္းမ၌ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ျမန္မာစာအုပ္ေလာက စာတမ္းဖတ္ပြဲတြင္ ဆရာမ ပုညခင္ေရးသားဖတ္ၾကားျဖန္႔ေဝခဲ့သည့္ ရသ စာတမ္းကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါသည္)

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း