ခမ္းေနသလား………… ဒီလိုလုပ္လိုက္

ခမ္းေနသလား … ဒီလိုလုပ္လိုက္ 
                                                                                                                                    စာေရးဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားစာေရးေနရင္းတန္းလန္းကေနဆက္ေရးလို႕မရေတာ့ပဲ ျဖစ္သြားတဲ့ အခါမ်ိဳးေတြႀကံဳဖူးၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ဦးေႏွာက္ က စမ္းေရမ်ား စီးဆင္းသလို အေတြးေတြ တသြင္သြင္စီးဆင္းခဲ့ေပမဲ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ရပ္သြားတာမ်ိဳး ႀကံဳၾကရပါတယ္။

             အဲဒီအခါမ်ိဳးမွာ ဒီအခက္အခဲကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲဆိုတာကို (၂၀၁၂)ခုႏွစ္ ဧၿပီလထုတ္ The Writer မဂၢဇင္းမွာ ဆရာ Luc Reid က (၁၈)ခ်က္နဲ႕ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ေရးသားေဖၚျပထားတာကိုစာေရးဖို႕၀ါသနာပါသူမ်ားေလ့လာႏိုင္ေအာင္ေဖၚျပေပးလိုက္ပါတယ္။ စာဆက္မေရးႏိုင္ေအာင္ျဖစ္သြားတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဒီျပႆနာကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းၾကမလဲ။
မၾကာေသးမီႏွစ္မ်ားအတြင္းက သိပၸံပညာရွင္မ်ားရဲ႕ေလ့လာေတြ႕ရွိ႕ခ်က္အရ ဆက္မေရးႏိုင္ ေတာ့ျခင္းဟာဦးေႏွာက္တစ္ခုတည္းေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ စိိတ္ပညာနဲ႕လည္းသက္ဆိုင္တယ္လို႕ ေတြ႕ရွိ ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား ၊ စိတ္ပညာဆိုင္ရာေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ စာေရးဆရာမ်ားစာဆက္မေရးႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္သြားတဲ့အေျခအေနမ်ားဟာ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေပ်ာ္စရာမရွိဘဲ စိတ္ရႈပ္စရာမ်ားသာႀကံဳေတြ႕ရတဲ့အခါမ်ိဳးမွာျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတာေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီလိုမျဖစ္ရေအာင္ နည္းလမ္း(၁၈)ခုကို ညႊန္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈ႕က အဓိကပတ္သက္ေနတယ္ဆိုတာေတြ႕ရပါတယ္။ ေအာက္ေဖၚျပပါ အခ်က္မ်ားဟာ စာဆက္ေရးႏိုင္ဖို႕ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေန႕စဥ္က်င့္သံုးရမယ္လို႕မဆိုလိုပါ။ ဒါေပမဲ့ က်င့္သံုးျခင္းအားျဖင့္ မိမိရဲ႕ဦးေႏွာက္ကို မွတ္ဥာဏ္အားေကာင္းေစမွာျဖစ္တဲ့အျပင္ စိတ္ကူးဥာဏ္ေတြလည္း ကြန္႕ျမဴးလာေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

၁ ။ ေလ့က်င့္ခန္း အနည္းငယ္လုပ္ပါ ။
                    ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာနဲ႕ စာေရးတာ ဘာဆိုင္လို႕လဲလို႕ ေမးစရာအေၾကာင္းရွိပါတယ္။ ဆိုင္ပါတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ မိမိဦးေႏွာက္ကို အလုပ္ေပးရာေရာက္ၿပီး စိတ္ဖိစီးမႈ႕မ်ားကို ေလွ်ာ့ပါးေစပါတယ္။မိမိကိုယ္မိမိယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈ႕တိုးပြါးေစပါတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္အိပ္ေပ်ာ္ေစပါတယ္။ စိတ္ပူပန္ျခင္းနဲ႕ စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းမႈ႕ကို တိုက္ဖ်က္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ရုပ္ပိုင္းေရာ ၊ စိတ္ပိုင္းကိုပါခံႏိုင္ရည္ ပိုမိုရရွိေစပါတယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ႀက႕ံခိုင္မႈ႕ရွိလာတဲ့အတြက္ မိမိအေတြးမ်ားကို အေႏွာက္အယွက္မရွိ ၊ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ေတြးေတာေစႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားက ခ်က္ခ်င္းအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ႕ရွိေစၿပီး တခ်ိဳ႕ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကေတာ့ ၾကာရွည္စြဲၿပီးလုပ္မွသာ ထိေရာက္မႈ႕ရွိေစတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ 

၂ ။ စိတ္ကူးမ်ားကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ျခင္း ။
ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာတို႕ ႀကံ႕ခိုင္မႈ႕ ရွိလာတဲ့ အတြက္မူလမိမိစိတ္ကူးကိုျပန္လည္ျပင္ဆင္စိတ္ကူးႏိုင္ပါတယ္။ပူပင္ေသာကေရာက္မႈ႕မရွိေတာ့တာ ေၾကာင့္ စိတ္ကူးအသစ္မ်ားေပၚထြက္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ “ အခုေန ငါ စာေရးသင့္တာ ” လို႕ ေတြးမဲ့အစား “ အခုေန ငါ စာေရးျဖစ္ရင္ ေနာင္မွာ ေပ်ာ္စရာေတြျဖစ္လာမွာပဲ ” လို႕ ျပင္ဆင္ေတြးျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕စာေရးဆရာ Albert Ellis နဲ႕ Robert A.Harper တို႕ ေရးသားထားတဲ့ A Guide to Rational Living ကိုေလ့လာမယ္ဆိုရင္အေသးစိတ္အခ်က္ေတြသိႏိုင္မွာျဖစ္သလို စာေရးဆရာ David D.Burns ရဲ႕ Feeling Goodကိုလည္း ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။ အင္တာနက္သံုးသူမ်ားအေနနဲ႕ေတာ့ စာေရးဆရာရဲ႕ ၀က္(ဘ္)ဆိုဒ္ မွာလည္း ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

၃ ။ ၿပီးသြားဟန္ေဆာင္ၾကည့္လိုက္ပါ ။
ကိုယ္ေရးေနတဲ့ စာမူတစ္ပုဒ္ ၿပီးသြားၿပီးလို႕ စိတ္ထဲမွာ သြင္းၾကည့္လိုက္ပါ။ စာမူၿပီးသြားလို႕ မဂၢဇင္းတိုက္ကိုပို႕မယ္ဆိုရင္ အယ္ဒီတာဆီကို ေရးတဲ့စာေရးၾကည့္လိုက္ပါ။ အဲဒီအခါမွာ အလုပ္တစ္ခု ၿပီးေျမာက္သြားျခင္းအတြက္ စိတ္ထဲမွာလံုး၀ဥႆံုေက်နပ္သြားတဲ့ ခံစားမႈ႕မ်ိဳးရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီခံစားမႈ႕ကို စိတ္ထဲမွာထားၿပီးဆက္ေရးမယ္ဆိုရင္ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ ေရးလို႕ရသြားပါလိမ့္မယ္။

၄ ။ ေရးသမွ်ကို ေရတြက္ၾကည့္ပါ ။
ကိုယ္ ဘယ္ေလာက္ေရးၿပီးၿပီးလည္းဆိုတာ ျပန္ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ငါ ေရးႏိုင္သားပဲဆိုတဲ့ အေတြးက ဆက္ေရးဖို႕တြန္းအားကိုရေစပါတယ္။ ( အေနာက္ႏိုင္ငံက စာေရးဆရာမ်ားအေနနဲ႕ စာလံုးအေရအတြက္နဲ႕စကားေျပာၾကတာျဖစ္ၿပီး ျမန္မာဆရာမ်ားအတြက္ကေတာ့စာမ်က္ႏွာ နဲ႕ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ ဥပမာ-ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္းက ၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္အတြက္ (၆)မ်က္ႏွာသတ္မွတ္ ထားလို႕ ကိုယ္ေရးၿပီးတာက (၄)မ်က္ႏွာေလာက္ဆိုရင္ ဟာ….ေတာ္ေတာ္ၿပီးေနၿပီးပဲ။ ေနာက္(၂)မ်က္ႏွာေလာက္ဆိုရင္ ငါ့ ၀တၳဳအဆံုးသတ္ၿပီလို႕အေတြး၀င္လာ တာနဲ႕ဆက္ေရး လို႕ရသြားပါလိမ့္မယ္ ) တစ္ခါတစ္ေလမွာ စာတစ္ပိုဒ္ကို ရက္သတၱပတ္ တစ္ပတ္ေလာက္ ေရးရတာလည္း ရွိပါလိမ့္မယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့အေခါက္တုန္းက ေရးခဲ့တာ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ။ အခုဘယ္ေလာက္ေရးႏိုင္သလဲ။ ယွဥ္ၾကည့္လိုက္ရင္ တြန္းအားရေစပါတယ္။

၅ ။ ျမင္ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ ။
ကိုယ့္၀တၳဳၿပီးသြားၿပီးလို႕ မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ မဂၢဇင္းထဲမွာပါလာလို႕ ေပ်ာ္ေနတဲ့အေပ်ာ္ေတြ ခံစားၾကည့္ပါ။ လံုးခ်င္း၀တၳဳဆိုရင္ စာအုပ္ထြက္လို႕ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြကို အမွတ္တရ လက္မွတ္ထိုးေပးေနတာစဥ္းစားၾကည့္လိုက္ပါ။ အျမင့္ဆံုးစဥ္းစားခ်င္ရင္ ကိုယ့္၀တၳဳကို ရုပ္ရွင္ရိုက္ၿပီး ရံုတင္ျပသေနတဲ့ အထိျမင္ၾကည့္လိုက္ပါ။ အဲဒီအခါမွာ စာေရးခ်င္တဲ့ခြန္အားေတြဟာ အလိုလို ျပည့္လာပါလိမ့္မယ္။

၆ ။ ေဖးမမဲ့သူ ။
စာေရးဆရာက သူတစ္ေယာက္တည္းေရးၿပီး တစ္ေယာက္တည္းဖတ္ေနရံုနဲ႕ မၿပီးေသးပါဘူး။ သူ႕စာမူကပရိသတ္ဖတ္ဖို႕ ေရးတာပါ။ ဒီေတာ့ ပရိသတ္ေတြမဖတ္ခင္ ကိုယ္ ေရးသမွ်ကို အေကာင္းအဆိုး ၊ အမွန္အတိုင္းေ၀ဖန္ႏိုင္မဲ့ မိတ္ေဆြ ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေပးဖတ္လိုက္ပါ။ သူ က ေ၀ဖန္အႀကံဥာဏ္ေပးတာေတြ ၊ ႏွစ္ၿခိဳက္အားေပးတာေတြ ခံရတဲ့အခါမွာ စာေရးသူအတြက္ ခြန္အားရေစပါတယ္။

၇ ။ စိတ္တိုက္ပြဲ ။
စာေရးသူမ်ားဟာ တစ္ခါတစ္ေလမွာ ကိုယ့္စိတ္နဲ႕ကိုယ္ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကရပါတယ္။ လူျဖစ္တဲ့အတြက္ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သနားစိတ္ကေလးနဲ႕ “ စာေရးရတာ ပင္ပန္းလိုက္တာ ” လို႕ တစ္ခါတစ္ေလမွာေတြးတတ္ၿပီး
“ အခုေန တံျမက္စည္း ထလွဲလိုက္ရရင္ အေကာင္းသား ”
လို႕လည္း ေတြးခ်င္ေတြးတတ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္သူက ေရးလက္စေနရာမွာ ရပ္သြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုမျဖစ္ေအာင္ မိမိစိတ္နဲ႕မိမိ တိုက္ပြဲ၀င္ရပါလိမ့္မယ္။ဒီအခ်ိန္ဟာ စာေရးတဲ့အခ်ိန္ ၊ တံျမက္စည္းလွဲဖို႕ အခ်ိန္မဟုတ္ဘူး။ ဒီလို ခိုင္ၿမဲတဲ့ စိတ္ဓါတ္နဲ႕ ကိုယ့္စိတ္ကူးကိုမပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းတတ္ရပါမယ္။

၈ ။ လမ္းထေလွ်ာက္ပါ ။
စာေရးတဲ့ေနရာမွာ တစ္ထိုင္တည္း ေရးေနတာနဲ႕စာရင္ ခဏတစ္ျဖဳတ္ လမ္းထေလွ်ာက္ျခင္းက ေသြးေလလည္ပတ္မႈ႕ သမမွ်တေစၿပီး ဦးေႏွာက္ကိုလည္း အနားေပးရာ ေရာက္တဲ့အတြက္ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းဟာစာေရးသူတိုင္းအတြက္ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းျဖစ္ပါတယ္။ ေရးရင္းတန္းလန္းကေန ထၿပီးလမ္းေလွ်ာက္လိုက္ရင္ ျပန္ထိုင္တဲ့အခါမွာ ဘာဆက္ေရးမယ္ဆိုတာ အလိုလို ေတြးၿပီးသားရမွာျဖစ္ပါတယ္။

၉ ။ စိတ္ကူးကို ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္း ။
ဘာေၾကာင့္ဒီဇာတ္ကိုေရးျဖစ္တာလဲ။ ဒီဇာတ္ေရးျဖစ္ေအာင္ ဘယ္အေၾကာင္းအရာေတြက ဖန္တီးေပးခဲ့တာလဲ။ဒါေတြကို စာေရးရင္းတန္းလန္းကေန ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ဦးမယ္ဆိုရင္ ဆက္ေရးဖို႕ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေတြက သူ႕အလိုလိုေပၚေပါက္လာပါလိမ့္မယ္။ မူလစိတ္ကူးကို ျပန္ေဖာ္က်ဴးၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ္ ေရးေနတာေတြက ကိုယ္ေျပာခ်င္တာနဲ႕တစ္ထပ္တည္းက် ရဲ႕လားဆိုတာကိုလည္းေ၀ဖန္သံုးသပ္ၿပီးသားျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

၁၀ ။ ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္း နဲ႕ ေရးသလားေမ့လိုက္ပါ ။
စာေရးဆရာတစ္ဦးခ်င္းဆီမွာ စာေရးနည္းတစ္မ်ိဳးစီရွိတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဇာတ္အက်ဥ္းကို အရင္ေရးထားၿပီး အဲဒီဇာတ္အက်ဥ္းကို အခန္းစဥ္အလိုက္ ျပန္ၿပီးအက်ယ္ခ်ဲ႕တဲ႕သူေတြရွိသလို ဇာတ္အက်ဥ္းမေရးဘဲ စိတ္ထဲမွာေပၚတဲ့အတိုင္း ဇာတ္လမ္းကိုဖန္တီးေရးသားတဲ့သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဇာတ္အက်ဥ္းေရးထားေပမဲ့ လက္ေတြ႕ခ်ေရးတဲ့အခါ ကိုယ့္ဇာတ္ကြက္က မူလစဥ္းစားထားတဲ့ ဇာတ္အက်ဥ္းနဲ႕ မကိုက္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ ေရးၿပီးသားဇာတ္အက်ဥ္းကို ေမ့လိုက္တာအေကာင္းဆံုးပါပဲ။ အဓိကကေတာ့ ကိုယ့္ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ ၀တၳဳအဆံုးသတ္ေရးသာျဖစ္ပါတယ္။ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ပဲသြားသြား ၊ ေကြ႕ေကာက္ၿပီးေတာ့ပဲသြားသြား လမ္းဆံုးကို ေရာက္ဖို႕သာ အဓိကပါ။

၁၁ ။ ေရးမွာကို ခ်ေရးပါ ။
စာေရးနည္းမ်ားစြာရွိတဲ့အတြက္ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ ခ်ဥ္းကပ္ပံုျခင္း မတူႏိုင္ပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ေလမွာဇာတ္ကြက္ကို ဘယ္လိုဆက္ရမလဲဆိုတာ အေတြးမရျဖစ္ေနတဲ့အခါမ်ားမွာ ေရွ႕ဆက္သြားမဲ့ဇာတ္လမ္းကိုအက်ဥ္းခ်ဳပ္ခ်ေရးလိုက္တာက အေကာင္းဆံုးနည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္အက်ဥ္းေရးလိုက္တဲ့အတြက္ ကိုယ္ကဘယ္လမ္းကို ဆက္လိုက္မယ္ဆိုတာ အေျဖေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ အဆံုးသတ္သြားရင္ ကိုယ့္၀တၳဳကို ႀကိဳက္ၾကပါ့မလားလို႕ စာေရးသူမ်ား ပူပင္ေသာကရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ေသာကမရွိပါနဲ႕။ ကိုယ့္ အေတြးကိုသာ ပီျပင္ေအာင္ခ်ေရးႏိုင္ဖို႕ႀကိဳးစားပါ။

၁၂ ။ တစ္ေနရာရာကို သြားလိုက္ပါ ။
တစ္ခါတစ္ေလတစ္ေနရာတည္းမွာ ထိုင္ၿပီး စာေရးေနရျခင္းကအေတြးမ်ား ခမ္းသြားေစတဲ့အခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာဆက္ေရးရမလဲဆိုတာ အေတြးမေပၚဘဲ ျဖစ္ေနတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ တစ္ေနရာရာကို သြားလိုက္ျခင္းက စာေရးသူအတြက္ ထြက္ေပါက္တစ္ခုရသြားေစပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳက ေကာ္ဖီဆိုင္သြားထိုင္ၾကၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕က စာၾကည့္တိုက္ ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား ရွိတဲ့ေနရာကိုသြားလိုက္ျခင္းအားျဖင့္စိတ္ေပါ့ပါးလြတ္လပ္သြားေစၿပီး စိတ္ကူးဥာဏ္အသစ္မ်ား ကြန္႕ျမဴးလာေစတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။

၁၃ ။ အေျပာင္းအလဲ လုပ္ၾကည့္ပါ ။
တစ္ခါတစ္ေလမွာ စာေရးေနရင္းနဲ႕ ခမ္းသြားတာက ကိုယ္ ဖန္တီးထားတဲ့ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္(သို႕မဟုတ္)ဇာတ္ေကာင္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခါင္းစဥ္ကအစ ဇာတ္ေကာင္အဆံုး အေျပာင္းအလဲလုပ္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းအသစ္မဟုတ္သည့္ တိုင္ေအာင္ ဇာတ္ကြက္တစ္ခ်ိဳ႕(သို႕မဟုတ္)ဇာတ္ေကာင္အသစ္တစ္ခ်ိဳကပါ၀င္လာေစျခင္းက စာေရးသူကို ဆက္လက္ေရးခ်င္စိတ္ေပၚေပါက္လာေစပါတယ္။

၁၄ ။ ေသြးပူေလ့က်င့္ျခင္း ။
စာတစ္ပုဒ္စေရးဖို႕အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးတဲ့အခါမွာေသြးပူေလက်င့္ခန္းလုပ္တဲ့အေနနဲ႕မိနစ္အနည္းငယ္ေလာက္ကိုယ္ ေရးခ်င္တာကို ခ်ေရးၾကည့္လိုက္ပါ။ ဥပမာအားျဖင့္ အခန္းထဲမွာရွိတဲ့ပစၥည္းတစ္ခုအေၾကာင္း ဒါမွမဟုတ္အမွတ္တရရွိတဲ့ကိစၥကေလးတစ္ခုအေၾကာင္း ၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္နဲ႕ေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့ အျပန္အလွန္ စကားေျပာေလးေတြ ခ်ေရးၾကည့္လိုက္ပါ။ ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာျဖစ္သလို စာေရးခ်င္စိတ္ကို တဖြားဖြားေပၚေပါက္လာေအာင္ ခ်ဴဆီလုပ္တာဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ဒီလို ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ၿပီးမွ ကိုယ္ အမွန္တကယ္ ေရးခ်င္တဲ့စာမူကို စေရးမယ္ဆိုရင္ အလြယ္တကူေရးႏိုင္တယ္ဆိုတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

၁၅ ။ အေရးႀကီးဆံုး ပထမစာေၾကာင္း ။
စာမူတစ္ပုဒ္ ၿပီးဆံုးသြားတဲ့အခါမွာ စာေရးသူရင္ထဲ ေပၚေပါက္တဲ့ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္မႈ႕က စာေရးသူသာလွ်င္သိတဲ့ခံစားခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီခံစားမႈ႕မ်ိဳးရေအာင္အေရးႀကီးတာက ပထမဆံုးစဖြင့္တဲ့စာေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ဇာတ္အိမ္ႀကီးတစ္ခုလံုးအတြက္ ပထမဆံုး၀ါက်က အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ေျပာခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီး။ ဦးေႏွာက္ထဲက တစ္ပုဒ္လံုးကို စဥ္းစားၿပီးသားျဖစ္ေပမဲ့ ပထမ၀ါက်ကအေရးႀကီး ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လိုစေရးမလဲဆိုတာကို အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါစဥ္းစားရပါမယ္။ ခ်ေရးၿပီး မႀကိဳက္ရင္ျပန္ျပင္လိုက္ပါ။ ပထမ၀ါက်ကို စိတ္တိုင္းက်ၿပီးဆိုေတာ့မွသာ ဆက္ေရးတာဟာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ေရးေနတဲ့ဇာတ္ကြက္ကို ဘယ္လိုဆက္ေရးရမွာမွန္း မစဥ္းစားတတ္ေပမဲ့ ေနာက္တစ္ခန္းက ေခါင္းထဲမွာ အဆင္သင့္ရွိေနတာမ်ိဳး ႀကံဳတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုအခါမ်ိဳးမွာ ဆက္မေရးနိုင္တာကို ေပကပ္စဥ္းစားမေနပဲခ်န္ထားလိုက္ၿပီး ေခါင္းထဲမွာ အဆင္သင့္ရွိေနတဲ့ ေနာက္တစ္ခန္းကိုေက်ာ္ေရးလိုက္ပါ။ ဒီနည္းနဲ႕ ကိုယ့္ ၀တၳဳကို ဆက္သြားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ေရးမရတဲ့အခန္းကို ေနာက္မွ ျပန္ျဖည့္လို႕ရပါတယ္။

၁၇ ။ စာဖတ္သူတစ္ေယာက္ရွိပါေစ ။
ကိုယ္ စာေရးတာကို အားေပးအားေျမွာက္ျပဳမဲ့ သူငယ္ခ်င္း(သို႕မဟုတ္)မိသားစု၀င္ တစ္ဦးဦး(သို႕မဟုတ္)ေရးေဖၚခ်င္း ၊ ကိုယ္ ေရးၿပီးသားကို ဖတ္ရႈ႕ေ၀ဖန္ပါေစ။ သူတို႕ေ၀ဖန္ခ်က္က ကိုယ့္အတြက္ ခြန္အား ျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။ 

၁၈ ။ ေန႕စဥ္စာေရးပါ ။
ေန႕စဥ္စာေရးပါဆိုတဲ့အတြက္ ေရးစရာအေၾကာင္းမရွိဘဲ ေရးရမလားလို႕ ေစာဒကတက္စရာ ရွိပါတယ္။ ေရးပါ။စိတ္ကူးမရွိသည့္တိုင္ေအာင္ တစ္ခုခုအေၾကာင္းကို ေရးဖြဲ႕ေနျခင္းက စာေရးခ်င္သူတစ္ေယာက္အတြက္ စာေရးျခင္းအေလ့အက်င့္ကို ရေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ စာလံုးေရတစ္ရာေလာက္ ေန႕စဥ္ေရးျခင္းဟာ စာေရးဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႕ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခုဆိုရင္မမွာပါဘူး။(အေနာက္တိုင္းက စာေရးသူမ်ားအတြက္ စာလံုးေရ တစ္ရာျဖစ္ၿပီး ျမန္မာစာေရးသူမ်ားအတြက္ကေတာ့ တစ္ေန႕ကို အနည္းဆံုးစာမ်က္ႏွာ ႏွစ္မ်က္ႏွာေလာက္ ေလ့က်င့္သင့္ပါတယ္)။ဒီေဆာင္းပါးက စာေရးရင္တန္းလန္း ခမ္းသြားသူေတြအတြက္သာမက စာေရးဖို႕ႀကိဳးစားေနသူမ်ားအတြက္ပါအသံုး၀င္လိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

[ ေရႊအျမဳေတ ရုပ္စံုမဂၢဇင္း ႏို၀င္ဘာလ ၂၀၁၂ စာအုပ္မွ ဆရာ၀င္းၿငိမ္းေရးသားထားသည္ကို
ကူးယူေဖၚျပလိုက္မိပါသည္ ]
credit@ဘခ်စ္

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း