ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ပံုေျပာေကာင္းသူမ်ား
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္
ပံုေျပာေကာင္းသူမ်ား
ကၽြန္ေတာ္သည္ ပံုျပင္ေတြကို ႏွစ္ၿခိဳက္သေဘာက်သူျဖစ္သည္။ ယခုခ်ိန္ထိတိုင္
ပံုျပင္ေတြကို စြဲစြဲမက္မက္ နားေထာင္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပံုေျပာေကာင္းသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို
ေတြ႕ႀကံဳဖူးသူျဖစ္ခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ပံုေျပာေကာင္းသူတစ္ဦး မဟုတ္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္
ပံုေျပာေနၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ ထုိသူ ပံုေျပာေကာင္း၊ မေကာင္း သိရွိနားလည္ႏိုင္သည့္ ႏွလံုးသားတစ္စံုကိုေတာ့
ပိုင္ဆိုင္ထားပါသည္။
ပံုျပင္နားေထာင္သူ အမ်ားစုကေတာ့ ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္
နားေထာင္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သင္ခန္းစာယူရန္၊ အတုယူအားက်ရန္၊ ျပန္လည္ေဝမွ်ေပးရန္ စေသာ
ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ျဖစ္မည္ထင္သည္။ အနိမ့္ဆံုးအားျဖင့္ အပ်င္းေျပေစရန္အတြက္
နားေထာင္ၾကျခင္း ျဖစ္ သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ပံုျပင္ေတြကို ခ်စ္စိတ္သက္သက္ျဖင့္ နားေထာင္ခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ပံုျပင္ခ်စ္သူ မဟုတ္လား။
ဘဝ၏ အျဖဴထည္သက္သက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားအစတြင္ ပထမဆံုးေသာ ပံုေျပာဆရာမွာ
ေမေမျဖစ္သည္။ ေမေမေျပာျပသည့္ ပံုျဖင္ေလးမ်ား သည္ အားၿပိဳင္မႈေလးမ်ားႏွင့္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းသည္။
အလင္းႏွင့္ အေမွာင္၊ အျဖဴႏွင့္ အမည္း၊ ဆိုးယုတ္သူႏွင့္ စိတ္ထားေကာင္းသူ စသျဖင့္ ပံုျပင္ေတြက
အစံုပဲျဖစ္သည္။ ထူးျခားခ်က္မွာ အျပင္ေလာကမွာရွိသည့္ တိရစာၦန္သတၱဝါေလးမ်ာက ပံုျပင္ထဲမွာ
ဇာတ္ေကာင္ေလးမ်ား ျဖစ္ေနၾက သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အျပင္ေလာကမွ ခ်စ္စရာေကာင္းသည့္ သတၱဝါေလးမ်ားသည္
ပံုျပင္ထဲတြင္ ဆိုးသြမ္းဗိုလ္က်တတ္ၿပီး ေၾကာက္စရာေကာင္း သည့္ သတၱဝါႀကီးမ်ားက ရယ္ေမာစရာေကာင္းသည့္
ဇာတ္ေကာင္မ်ား ျဖစ္ေနၾကျပန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မႏွင္းျဖဴႏွင့္ လူပုေလးခုနစ္ေယာက္ထက္ ေရႊယုန္ႏွင့္
ေရႊက်ား သက္ကယ္ရိတ္သြား ပံုျပင္ကိုႀကိဳက္သည္။ ၾကက္ကေလး မိသားစု ေတာထဲထင္းေခြသြားသည့္
ပံုျပင္ကို ႏွစ္သက္သည္။
ပံုျပင္ထဲမွ ဇာတ္ေကာင္သတၱဝါေလးမ်ားကို ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္စိတ္ျဖင့္
စာေရးသည့္ ကေလာင္တစ္ခုအမည္ကို မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ား တားျမစ္ေဝဖန္ေနသည့္ၾကားမွ ခ်စ္စရာသတၱဝါေလးအမည္ကို
ေပးထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအရာသည္ ပံုျပင္ေတြကို ခ်စ္ကၽြမ္းဝင္ေနေသးေၾကာင္းျပ သည့္
သေကၤတတစ္ခုပင္ မဟုတ္လား။
ေမေမ့ထက္ ပံုေျပာေကာင္းသူမွာ ဖြားဖြားျဖစ္သည္။ ဖြားဖြားေျပာသည့္
ပံုျပင္ေတြက ဟိုးေရွးေရွးတုန္းက အစခ်ီကာ အရွည္ႀကီးပဲ ေျပာျပ တတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အခန္းဆက္ျဖစ္ကာ
ရက္ရွည္ေျပာျပရသည့္ ပံုျပင္တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ရွိေသးသည္။ အေနေဝးသည့္ ဖြားဖြားထက္ ေမေမေျပာ
သည့္ ပံုျပင္ေတြကိုနားေထာင္ရင္း အျဖဴေရာင္စာရြက္ကို ပံုျပင္ေတြႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေစခဲ့သည္။
လေရာင္စိုရႊဲသည့္ ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာလွဲရင္း၊ မန္က်ည္းပင္ရိပ္ခိုကာ သဲျပင္မြမြမွာထိုင္ရင္း
ညစဥ္တိုင္းနီးပါး နားေထာင္ခဲ့ရသည့္ ပံုျပင္ေတြက ေအးျမေနခဲ့သည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ပံုျပင္နားေထာင္ခဲ့
ရသည့္ အခ်ိန္ေတြက လရိပ္ေအာက္မွာရွိသည့္ ညခ်မ္းမ်ားတြင္ျဖစ္သည္။
အရြယ္ေရာက္လာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္နားေထာင္ရသည့္ ပံုျပင္ေတြက ငယ္တုန္းကလို
လရိပ္ေအာက္ ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ မဟုတ္ေတာ့။ မန္က်ည္းပင္ရိပ္ေအာက္ သဲျပင္မြမြေပၚမွာ မဟုတ္ေတာ့။
ေနရာအႏွံ႔မွာျဖစ္သည္။ အခ်ိန္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ျဖစ္သည္။ ေနက်ဲက်ဲေတာက္ ပူေနသည့္ လမ္းမ
ထက္မွာ သြားရင္းလာရင္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ေအးစိမ့္ေနသည့္ ရံုးခန္းထဲမွာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။
ဆူညံေနသည့္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ လည္း ျဖစ္ေနတတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္
နာရီျပန္တစ္ခ်က္လည္း ျဖစ္ေနႏိုင္သည္။ မိုးသည္းသည္းရြာေနသည့္ ညမ်ိဳးမွာလည္း နားေထာင္ရတတ္သည္။
ငယ္တုန္းကႏွင့္မတူ
ပံုျပင္ေတြက ေခါင္းစဥ္ေတြ ေျပာင္းသြားၾကသည္။ အေၾကာင္းအရာေတြ ေျပာင္းသြားသည္။ ေနရာေတြ
ေျပာင္းသြား သည္။ နာရီေတြ ေျပာင္းသြားသည္။ ဟာမိုနီေတြ ေျပာင္းသြားသည္။ နရီေတြ ေျပာင္းသြားသည္။
ဇာတ္ေကာင္မ်ားကလည္း ခ်စ္စရာ သတၱဝါေလးမ်ား မဟုတ္ၾကေတာ့။ ဇာတ္ေကာင္မ်ားမွာ လူသားမ်ားျဖစ္သည္။
တစ္ခါတစ္ရံ ကိုယ္သိေနသူမ်ား၊ ျမင္ဖူးထားသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ မသိမျမင္ဖူးသည့္
သူမ်ားအေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ပံုျပင္အဆံုးတြင္ ေရႊမင္းသမီးႏွင့္ ေရႊမင္းသားေလး ေပါင္းရခ်င္မွ
ေပါင္းရသည္။ ဆိုးသြမ္းယုတ္မာ သည့္ ဇာတ္ေကာင္မ်ား၏ က်ရံႈးခန္းကို ျမင္ရခ်င္မွ ျမင္ရတတ္သည္။
ေနာင္တသေကၤတကို ေတြ႕ရခ်င္မွ ေတြ႕ရတတ္သည္။ ဒုကၡေရာက္ အခက္ေတြ႕သူကို စာနာသနားရသည္ထက္
ရယ္ေမာဟားတိုက္ရသည့္ ပံုျပင္မ်ိဳးက မ်ားသည္။
ရယ္ေမာရသည့္ သီအိုရီ ေျပာင္းသြားသည္။ ပံုျပင္အဆံုးမွာ ရယ္ေမာခ်င္
ရယ္ေမာလိုက္ရမည္။ ငယ္တုန္းက ပံုျပင္နားေထာင္ၿပီး ခံစားရ သလို ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္မသြား၊
ဘဝင္က်မသြားသည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ၿပံဳးရႊင္ရယ္ေမာေနသည့္ မ်က္ႏွာေအာက္မွ အမုန္းတရား
စကားလံုးတို႔ ယိုစီးက်မလာဖို႔ ထိန္းသိမ္းရသည္ကလည္း ခက္ခဲသည့္အေျခအေနတစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္က ပံုျပင္ေတြကို နားေထာင္ဆဲ ျဖစ္သည္။
“ အယ္ … ရွိမွ ရွိပါ့မလားလို႔ …”
ေနေရာင္ျခည္အစြမ္းကုန္ခေနသည့္ လမ္းမထက္ဆီမွ အသံေၾကာင့္ အိမ္ဝင္တံခါးဆီသို႔
ၾကည့္လိုက္မိသည္။ ေက်ာင္းတုန္းက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ ဆုိင္ကယ္ေပၚမွ ဆင္းလာသည္ကို
ေတြ႕လိုက္ရသည္။ အမႊာႏွစ္ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ပဲ၊ မဂၤလာေဆာင္ ဖိတ္စာ လာဖိတ္တာထင္ပါရဲ႕
ဟူေသာ အေတြးႏွင့္အတူ ဝင္းတံခါးဖြင့္ရင္း အိမ္ထဲဝင္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚမိသည္။
“ မဝင္ေတာ့ဘူး သူငယ္ခ်င္းရဲ႕၊ ငါလာတာက … ”
စီမံခ်က္ကာလတြင္ သူမဆိုင္ကယ္ ဆပ္ပရိုက္ခ်က္ ( Surprise Check)
မိလာျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္မႈလွ်င္ေသာင္းေက်ာ္ျဖစ္၍ သံုးမႈေလာက္ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ပိုက္ဆံမျပည့္ေသာေၾကာင့္
ေငြလာေခ်းျခင္းျဖစ္သည္။ အတူပါလာသည့္ ညီမငယ္တစ္ေယာက္ကို ရံုးမွာ ေစာင့္ခိုင္းထားခဲ့ရသည္ဟု
ေျပာသည္။
သူမ စကားသံကို နားေထာင္ရင္း သူငယ္ခ်င္း မဟုတ္ဘူးဆိုသည္ကို အတပ္သိလိုက္သည္။
သူငယ္ခ်င္း၏ ညီမျဖစ္သည္။ ရုပ္ရည္ျခင္း ခၽြတ္စြပ္တူေသာ္လည္း စကားေျပာဟန္ကြဲသည္။ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းက
ဘြင္းဘြင္းရွင္းရွင္း ေျပာတတ္သည္။ သူမ ေျပာဟန္က ႏြဲ႕သည္။ သူငယ္ခ်င္းညီမအေနႏွင့္ဆိုလွ်င္
ပိုက္ဆံမေခ်းမွာစိုး၍ ျဖစ္မည္ထင္သည္။ ကိစၥေတာ့ မရွိ။ ေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက ကိုးမိုင္မွ်ေဝးသည့္
သူမတို႔အိမ္သို႔ ႏွစ္ေခါက္မွ် အလည္ေရာက္ဖူးသည္။ ရူပေဗဒေမဂ်ာတြင္ တစ္ခန္းတည္းသား ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ
သူမ အစ္မသည္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး တြဲခဲ့ဖူး သည့္ သူငယ္ခ်င္း မဟုတ္ခဲ့ေသာ္လည္း အုပ္စုထဲမွ
သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ သိကၽြမ္းထားခဲ့သည္။ သူမ ညီမ လာေခ်းသည့္ ေငြမမဏႏွင့္ သံသယဝင္ရန္မသင့္သည့္
အေျခအေနတစ္ခုကိုလည္း ပိုင္ဆိုင္ထားသည္။ ျပတ္တုန္း လပ္တုန္း ႏွစ္ဆယ့္သံုး မဟုတ္ေသာ္လည္း
ခ်င့္ခ်ိန္သံုးေနရ ေသာအခ်ိန္ျဖစ္၍ အိမ္သံုးထဲမွ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ကူညီေပးလိုက္သည္။
သံုးေလးရက္ၾကာၿပီးေနာက္မွာေတာ့ ပံုျပင္ေတြေျပာသြားသည့္ သူမအေၾကာင္းကိုု
သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ ဆံု၍ သိလိုက္ရသည္။ သူမ၏ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ပံုျပင္မ်ားတြင္ သူငယ္ခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၏
ေငြးေၾကးမ်ား ပြန္းရွသြားၾကသည္။ ေသာင္းဂဏန္းမွသည္ သိန္းဂဏန္း ထိျဖစ္သည္။ အားလံုးက ဝိုင္း၍ႏွေမ်ာေနၾကသည္မွာ
၄င္းတို႔၏ ပဲ့က်သြားသည့္ ေငြေၾကးကို မဟုတ္ဘဲ က်ိဳးပဲ့သြားသည့္ သူမ၏ သိကၡာအပိုင္းအစ
မ်ားကို ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ နႏၵာဆိုသည့္ သူငယ္ခ်င္းညီမငယ္သည္ သူမ၏ဂုဏ္သိကၡာကို ကိုယ္တိုင္ပင္
ခ်ိဳးဖဲ့ကာ ပံုျပင္ေတြကို ေျပာခဲ့သူျဖစ္သည္။
ကံေကာင္းသည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ သူငယ္ခ်င္းဆိုသည့္ စည္းထဲတြင္း
ဒီထက္မကေသာေငြေၾကးတို႔ ပြန္းရွဆံုးရံႈးႏိုင္ေသးသည္ မဟုတ္လား။ ပို၍ကံေကာင္းသည္က ထိုကိစၥႏွင့္
ပတ္သက္၍ ဇနီးသယ္ထံမွ ေလွာင္ၿပံဳးတစ္ခ်ိဳ႕ႏွင့္ ခနဲ႔သည့္စကားလံုးတို႔ သီးပြင့္မလာျခင္းျဖစ္သည္။
ပံုျပင္တစ္ပုဒ္အတြက္ ေပးဆပ္ရသည့္ အဖိုးအခက မေသးလွဆိုေသာအေတြးမ်ိဳးေတာ့ တိမ္မွ်င္တန္းသလို
တစ္ခါတစ္ရံ ေပၚလာတတ္သည္။ ေနာက္ေတာ့လည္း ကမ္းစပ္က ေျခရာလိုပင္ အခ်ိန္ေရလိႈင္းက တိုက္စားလိုုက္ေသာအခါ
အျဖစ္အပ်က္တို႔က ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္။
“ ေက်းဇူးပါ ကိုၿဖိဳးရာ၊ ခင္ဗ်ားသာ မကယ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဘဝပ်က္ၿပီ
…”
ကိုတိုး ဆိုသည့္ အခင္ဆံုးသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ထံမွ ထိုစကားထြက္လာခ်ိန္တြင္
သူ႔အေမသည္ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္၏ သစၥာမဲ့မႈျဖင့္ အခ်ဳပ္ထဲမွာျဖစ္သည္။ ေငြေၾကးအလြဲသံုးစားလုပ္မႈျဖင့္
တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ် မသံုးရဘဲ အမႈရင္ဆိုင္ေနရခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္။ သူငယ္ခ်င္းဆိုေသာ ႀကိဳး
တစ္ေခ်ာင္း၏ ခ်ည္ေႏွာင္မႈျဖင့္ ကိုယ္အား၊ ႏႈတ္အား၊ တတ္ႏိုင္သမွ်ေသာ ေငြအားျဖင့္ ကူညီခဲ့ဖူးသည္။
ထုိသူငယ္ခ်င္းထံမွ ျပန္ရလိုက္သည္က …
“ ဆက္ဆက္ ျပန္ဆပ္မွာပါဗ်ာ …”
ထုိစကားႏွင့္အတူ မလိုခ်င္ဘဲ လက္ခံထားလိုက္ရသည့္ အိမ္ဝင္းဂရန္တစ္ခု။
အခ်ိန္ေတြ ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ပံုျပင္ေလးသည္ပင္ အေရာင္လြင့္ကာ အနားဖြာလာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
ျပစ္မႈေၾကြးကို ေပးဆပ္ခဲ့ရသည့္ သူ႔အေမသည္ပင္ လြတ္လပ္သူ ျဖစ္သြားၿပီ။ ယခုခ်ိန္ထိတိုင္
မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေသးသည္က ဗီရိုထဲရွိ အဝတ္အစားမ်ားေအာက္မွ အိမ္ဝင္းဂရန္ေလးျဖစ္သည္။ ထိုအရာေလးကို
စိတ္မဝင္စားသည္မွာ လက္ခံ ထားစဥ္ကတည္းက ျဖစ္သည္။ ဘာေတြ အသံုးက်သလဲ။ အတုလား၊ အစစ္လား၊
ျပန္ေလွ်ာက္လို႔ရသလား၊ ထိုအိမ္ဝင္း ေရာင္းဝယ္ျခင္းကို ဟန္႔တားႏိုင္သလား။ ထုိအေၾကာင္းအရာေတြထက္
ဝါၾကန္႔ၾကန္႔စာရြက္ေလးအျဖစ္သာ မွတ္သိထားလိုက္သည္။ သူငယ္ခ်င္းေကာင္း တစ္ေယာက္ အျဖစ္၊
မိတ္ေဆြစစ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္ရပ္တည္ခ်က္ကို ခိုင္ၿမဲေစခဲ့သည္။
ထိုသူငယ္ခ်င္း အလုပ္ေျပာင္းသြားၿပီးေနာက္ ဟုိးတုန္းကလို
သိပ္မဆံုျဖစ္ေတာ့။ ဟန္က်ပန္က် ျဖစ္ေနတယ္ဆိုေသာ သတင္းစကား သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ိဳ႕ထံမွ ၾကားၿပီး
မၾကာမီပင္ လမ္းတြင္ သူႏွင့္ဆံုသည္။ အဝတ္အစား ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္ႏွင့္ သူ၏ခါးမွာရွိေနသည့္
ဟမ္းဖုန္း၊ လည္ပင္းႏွင့္ လက္မွာရွိေနသည့္ အဝါေရာင္သတၱဳမ်ားကို လွ်ပ္တစ္ျပက္ ျမင္ျဖစ္ေအာင္
ျမင္လိုက္သည္။ ပါလာသည့္ ပိုက္ဆံမ်ားသူက လက္ဖက္ရည္တိုက္ေၾကးဆိုလွ်င္ ယခုအခ်ိန္လက္ဖက္ရည္ေသာက္ရမည့္သူမွာ
ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္မွာ ေသခ်ာတယ္ဆိုေသာ အေတြးကို အေပ်ာ္အျပက္
ေတြးလိုက္မိေသးသည္။
“ ကိုတိုး … ဘယ္လိုလဲ … ”
“ ဒီလိုပါပဲဗ်ာ … အဆင္မေျပေသးပါဘူး …”
ခပ္ေျပာင္ေျပာင္ သူ႔မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ရင္း ဝတ္ထားေသာ အဝတ္အစားေၾကာင့္ေနမွာပါ
ဆုိေသာအေတြးကို ေတြးရင္း လွည့္ထြက္လာခဲ့ လိုက္သည္။ လက္ဖက္ရည္ဖိုး အကုန္ခံကာ သူေျပာျပမည့္
ပံုျပင္ကို နားေထာင္မေပးႏိုင္ျခင္းကိုမူ ခြင့္လႊတ္ေစခ်င္ပါသည္။
ဒီတစ္ခါဆံုးရံႈးမႈက အတန္ငယ္ႀကီးမားပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕လူမ်ားအတြက္
မေျပာပေလာက္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ မ်ားျပားလွ သည့္ ေငြေၾကးျဖစ္သည္။ ထိုေငြေၾကးႏွင့္အတူ
သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကိုပါ ဆံုးရံႈးလိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ အခင္ဆံုးသူငယ္ခ်င္းေျပာသည့္ ပံုျပင္ကို
နားေထာင္ဖူးသည့္ သေကၤတအျဖစ္ ဝါၾကန္႔ၾကန္႔စာရြက္တစ္ခ်ိဳ႕က ဗီရိုထဲတြင္ ရွိေနၾကဆဲျဖစ္သည္။
ဟုိတုန္းက အေၾကာင္းအရာတစ္ခ်ိဳ႕ကို စဥ္းစားရင္း ေမေမထည့္ေပးလိုက္သည့္
ခ်ဥ္ခ်ဥ္စပ္စပ္ လက္ဖက္သုပ္ေလးကို စားရန္ျပင္လိုက္စဥ္ ေလာ္ဘီ(Lobby) သုိ႔ ေဝ့ခနဲက်လာသည့္
ကားမီးေရာင္ေၾကာင့္ ဇြန္းကို ျပန္ခ်ထားလိုက္သည္။ တကယ္ေတာ့ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္အေနျဖင့္
ရီဆက္ပ္ရွင္ေကာင္တာ(Reception Counter) အတြင္းမွာ မည္သည့္အစားအေသာက္မွ် စားခြင့္မရွိပါ။
ညဂ်ဴတီသာ အၿမဲတမ္းက်သည့္ ႏိုက္ေအာ္ဒစ္တာ (Night Auditor) တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ လက္ဖက္ေလး၊
ေကာ္ဖီေလးမွ မကူလွ်င္လည္း အိပ္ခ်င္သည္။ ယခုပင္လွ်င္ မနက္ (၂)နာရီ ထိုးလုၿပီမဟုတ္လား။
ညဥ့္နက္မွ ေရာက္လာတတ္သည့္ ယခုလိုဧည့္သည္မ်ိဳးအတြက္လည္း ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ အက္တစ္
(Active) ျဖစ္ေနသင့္သည္။
“ အခန္းရေသးလား …”
ရႏိုင္သည့္ အခန္းအမ်ိဳးအစားအေၾကာင္း ရွင္းျပေနစဥ္ က်န္တစ္ေယာက္က
ဆူဗီနား ေကာင္တာ (Souvenir Counter) မွ အက်ႌဝယ္လို
ေၾကာင္း ေျပာသည္။ ညဥ့္နက္ေနၿပီျဖစ္၍ ေကာင္တာေသာ့ မိမိတို႔ထံမွာ ရွိေနသည့္တိုင္ပိတ္သြားၿပီဟု
ညာေျပာလိုက္ဖို႔ေကာင္းသည္။ ကာစတန္မာ ဆားဗစ္ (Customer Service) အျပည့္ေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္
လြဲစရာမရွိသည့္ အခန္းကိစၥကို တာဝန္အတူက် ညီငယ္ေလးႏွင့္ လႊဲထားခဲ့လိုက္ၿပီး ေလာ္ဘီ
(Lobby) အျပင္ဘက္ရွိ အက်ႌမ်ားထားသည့္
ေကာင္တာဆီသို႔ ဧည့္သည္ကို ေခၚလာခဲ့လိုက္သည္။
ထိုသူလိုခ်င္သည့္ အမ်ိဳးအစား
မရွိေသာ္လည္း အေတာ္မ်ားမ်ားေရြးခ်ယ္ၿပီးေနာက္ အက်ႌတစ္ထည္ကို ဝယ္သြားသည္။ မယူျဖစ္သည့္ အက်ႌမ်ားကို ျပန္ထည့္ေနစဥ္ ထိုသူက က်သင့္ေငြကို
အထပ္လိုက္ရွိသည့္ ပိုက္ဆံထဲမွထုတ္ကာ ေကာင္တာေပၚတင္ၿပီး ေလာ္ဘီ (Lobby) ထဲသို႔ ျပန္ဝင္သြားသည္။
ပိုက္ဆံကို စစ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အရြက္ႀကီးတစ္ရြက္က ခါးလည္မွျပတ္ေနသည္ကို တိတ္ျဖင့္ကပ္ကာဆက္ထားျခင္း
ျဖစ္သည္။
ေကာင္တာေသာ့ခတ္ၿပီး ေလာ္ဘီ (Lobby)ထဲဝင္လိုက္ေတာ့ ဧည့္သည္ႏွစ္ေယာက္က
မရွိေတာ့။ ဟိုတယ္ဂိတ္ဝမွ ျပန္ထြက္သြားသည့္ ကားမီးနီနီေလးကိုသာ ျမင္လိုက္ရေတာ့သည္။ အိုး
ျမန္လိုက္တာ။ နီယြန္မီးမ်ားေၾကာင့္ လင္းလက္ေနသည္မွအပ ညဥ့္နက္နက္မွာရွိေနသည့္ ဟိုတယ္ႀကီးတစ္ခုလံုးသည္
ဘာတစ္ခုမွ် သိမထားခဲ့သေယာင္ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္။ ဟိုတယ္ေရွ႕ရွိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းမေပၚမွ
တစ္စီးတစ္ေလ ျဖတ္သြားသည့္ ကားသံပင္မၾကားရေတာ့။ လြန္ခဲ့သည့္ (၂)မိနစ္က လူတစ္ေယာက္ႏွင့္
စကားေျပာခဲ့သည့္ သေကၤတအျဖစ္ ခါးျပတ္ေနသည့္ အရြက္ႀကီးပါေသာ ပိုက္ဆံတစ္ခ်ိဳ႕က ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲမွာ
ျဖစ္သည္။
“ ခ်ဥ္တာဗ်ာ … ”
ဂ်ဴတီအတူက်သည့္ ညီငယ္က ေမေမထည့္ေပးလိုက္သည့္ လက္ဖက္သုပ္ကို ႏိႈက္စားရင္း
ညည္းလိုက္သည္။ အခ်ဥ္ကဲစားသည့္ ေမေမ့ လက္ရာသည္ စားေနၾကမဟုတ္သည့္ သူမ်ားအတြက္ အနည္းငယ္ခ်ဥ္စူးေနပါလိမ့္မည္။
“ အစ္ကိုတို႔ႏွစ္ေယာက္လည္း ေလာ္ဘီ (Lobby) အျပင္ဘက္ထြက္သြားေရာ
အခန္းေမးက်န္တဲ့သူက ဘာမွဆက္မေမးေတာ့ဘဲ အျပင္ ျပန္ထြက္သြားၿပီး သူ႔ကားေပၚသြားထိုင္တာဗ်။
ထူးဆန္းတယ္ေတာ့ ထင္သား။ အက်ႌဝယ္တဲ့တစ္ေယာက္လည္း
သုတ္သုတ္၊ သုတ္သုတ္နဲ႔ ေကာင္တာမလာဘဲ ကားေပၚတက္သြားတာဗ်။ လက္စသပ္ေတာ့ ဟား … ဟား ….”
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္လုပ္အား နာရီ(၂ဝ)ႏွင့္ ညီမွ်သည့္ ပိုက္ဆံတိတ္ကပ္ကို
ၾကည့္ကာ မရယ္ေမာႏိုင္ပါ။ တူရာ ပိုက္ဆံအုပ္ထဲ ေရာထည့္လိုက္ဖို႔က်ေတာ့လည္း ဌါနရွိဝန္ထမ္းအခ်င္းခ်င္းအေပၚ
မ်က္ႏွာမေျပာင္ႏိုင္ပါ။ ေမေမ့ပံုျပင္ေတြႏွင့္ ႀကီးျပင္းခဲ့သူ ကၽြန္ေတာ္က ရိုးသားမႈကို
မစြန္းထင္းေစလိုေသာေၾကာင့္ အိတ္ထဲရွိေငြစတစ္ခ်ိဳ႕ကို ပြန္းစင္းေစခဲ့လိုက္သည္။
“ လူေတြ မေကာင္းဘူး ေမေမ …”
သူတို႔ေျပာတဲ့ပံုျပင္ေတြ နားေထာင္ၿပီးတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္မွာ ထိခိုက္ရသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ နာက်င္ခံစားရသည္။ ကိုယ္မဟုတ္ခဲ့လွ်င္ေတာင္ အနည္းဆံုး တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ထိခိုက္နစ္နာရသည့္
ပံုျပင္ေတြပဲျဖစ္ေနတတ္သည္။ သူတို႔ေျပာတဲ့ပံုျပင္ေတြက ေမေမေျပာတဲ့ပံုျပင္ေတြလို ဘာ့ေၾကာင့္
ၾကည္ႏူးရႊင္ပ်မႈ ကင္းရတာလဲ။ စိတ္အားတက္ၾကြမႈ ကင္းရတာလဲ။ နစ္နာဆံုးရံႈးမႈေတြနဲ႔အဆံုးသတ္တဲ့
ပံုျပင္ေတြပဲ ျဖစ္ေနရတာ ဘာ့ေၾကာင့္မ်ားလဲေမေမ။
ကၽြန္ေတာ္ ပံုျပင္ေတြကို မခ်စ္ေတာ့ပါ။ ခၽြင္းခ်က္အေနႏွင့္ ေမေမမွလြဲ၍
ပံုေျပာသူအားလံုးကို မုန္းသြားၿပီျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေရာ ဘယ္သူေတြကို ပံုေျပာခဲ့ဖူးပါသလဲ။
ေျပာခဲ့ဖူးသည့္ ပံုျပင္ေတြေၾကာင့္ ဘယ္သူေတြ ထိခိုက္နစ္နာခဲ့ရပါသလဲ။ ညဥ့္နက္သည္ႏွင့္အမွ်
အေတြးတို႔က အသူတစ္ရာနက္သည့္ မိုက္ေမွာင္ေသာတြင္းအဆံုးမွာ ရႈပ္ေထြးေနသည့္ ခ်ည္ခင္တစ္စလို
အစျဖည္မရျဖစ္ေနသည္။
အစ တစ္စကို ဆြဲထုတ္မိလိုက္သည္။ လူတစ္ေယာက္ကိုေတာ့ ပံုေျပာခဲ့ဖူးပါသည္။
ယခုအခ်ိန္ထိတိုင္ ပံုျပင္ေတြကို ေျပာေနမိဆဲျဖစ္သည္။ ေနာင္လည္း ေျပာေနဦးမွာက ေသခ်ာသေလာက္
ျဖစ္သည္။ ဘာေတြထိခိုက္နစ္နာသြားမလဲဟု မစဥ္းစားမိခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ေျပာခဲ့ဖူးသည့္ အပိုင္းအစတစ္ခ်ို႕ကို
မွတ္မိေနပါသည္။ စမ္းေခ်ာင္းထဲမွ ေရႊငါးေလးမ်ားကို ၾကည္ၾကည္ျပတ္ျပတ္ ျမင္ေနရသလုိ၊ မိုးရြာၿပီးစ
ေကာင္းကင္ရွိ သက္တန္႔ႀကီးကို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ေနရသလို မွတ္သိစိတ္ထဲတြင္ စြဲထင္ေနသည့္
စကားလံုးမ်ားျဖစ္သည္။
“ ေမေမ ဒီဟင္းေလးက စားေကာင္းလိုက္တာ၊ ဒီလက္ရာမ်ိဳး မစားရေတာ့ဘူးေတာင္
မွတ္ေနတာ …”
“ အိုအိရွိ … စားေကာင္းလိုက္တာ ေမေမ …”
“ ဘယ္လိုေျပာရမလဲဆိုေတာ့ စားလို႔ေကာင္း၊ သိပ္သိပ္ေကာင္း … ဟား
ဟား …”
“ ေမေမ …ေနာက္တစ္ခါ ဒါမ်ိဳးခ်က္ေၾကြးဦးေနာ္ … ”
ေသြးတိုးေရာ ဆီးခ်ိဳပါရွိသည့္ ေမေမက မီးဖိုေခ်ာင္ မဝင္ေတာ့သည္မွာ
ၾကာၿပီျဖစ္ည္။ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ေထာင္က်စက ေမေမ့လက္ရာကို တမ္းတမ္းစြဲျဖစ္ကာ ဇနီးသယ္၏လက္ရာ
အဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္မွအပ ယခုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္လွ်ာသည္ အိမ္ရွင္မမွ အိမ္ရွင္မ
ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္ သည္။ ဟင္းလ်ာမ်ားကို ခ်ိဳ၊ ခ်ဥ္၊ ဖန္၊ စပ္၊ ခါး ကၽြန္ေတာ့္အႀကိဳက္ ဖန္တီးေပးႏိုင္သူမွာ
ကမၻာေပၚတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ခ်စ္ဇနီး “ စံ ”တစ္ေယာက္သာ ရွိမည္ထင္သည္။ သို႔မဟုတ္ ဇနီးသယ္လက္ရာကို
ကၽြန္ေတာ္စြဲမက္သြားျခင္းလည္း ျဖစ္မည္။ ေယာက္်ားတို႔၏ ႏွလံုးသားဆီသို႔သြားေသာ ျဖတ္လမ္း
သည္ မီးဖိုေခ်ာင္ျဖစ္သည္ ဆိုေသာ ဆိုရိုးကို ဇနီးသယ္က အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။
ေမေမခ်က္သည့္ ဟင္းေတြက ေပါ့သည္။ ေသြးတိုးႏွင့္ ဆီးခ်ိဳေၾကာင့္
အရသာေတြကို ေလ်ာ့ရင္း ဟင္းေတြက ေပါ့ေပါ့လာသည္။ ေမေမက အခ်ဥ္ႀကိဳက္သူ ျဖစ္သည္။ သာမန္လူမ်ား
မ်က္စိမွိတ္သြားေစသည့္ အခ်ဥ္အရသာသည္ ေမေမ့အတြက္ေတာ့ အေနေတာ္ပဲျဖစ္သည္။ ေမေမ့ လက္ရာေတြ
မည္သို႔ပင္ေျပာင္းေနေစကာမူ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ စားေသာက္ေနဆဲျဖစ္သည္။
သားတစ္ေယာက္ မိန္မိန္ယွက္ယွက္ စားေသာက္ေစခ်င္သည့္ ေမေမ့ ေမတၱာကို၊ ေစတနာကို ေလးစားခ်စ္ခင္စိတ္ျဖင့္
ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းစားေနစဥ္ ဇနီးသယ္အား ဟိုဟာေလး ထည့္ေပးပါဦး၊
ဒီဟာေလး ထပ္ျဖည့္ေပးဦးဟု ေျပာတတ္ေသာ ေမေမျဖစ္သည္။ သားထမင္းစားၿပီးရင္ ငွက္ေပ်ာသီးေလးစားလိုက္ဦး၊
ေမေမသုပ္ထားတဲ့ လက္ဖက္ေလးရွိတယ္ စသျဖင့္ ေျပာတတ္ေသာ ေမေမျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္အလုပ္သြားတိုင္း
သူကိုယ္တိုင္သုပ္သည့္ အသုပ္ေလးမ်ားကိုသာ ထည့္ေပးလိုသည့္ ေမေမျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ႏႈတ္ဖ်ားမွ ပံုျပင္တို႔က ထြက္က်ေနဆဲျဖစ္သည္။
အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္အလုပ္နားရက္တိုင္း မီးဖိုေခ်ာင္သို႔ ဝင္သူမွာ ေမေမျဖစ္ေနေတာ့သည္။
ပံုျပင္ေတြကို ဆက္ေျပာေနရျခင္းမွာ ေမေမ့ကို ပင္ပမ္းေစလို၍ မဟုတ္ေၾကာင္းကို ပြင့္ခဲ့ၿပီးေသာ
ဘုရားရွင္ အဆူဆူႏွင့္ ေနာင္ပြင့္ေတာ့မည့္ အရိေမေတၱးယ် ဘုရားရွင္ကို တိုင္တည္က က်ိန္ဆိုဝ့ံပါသည္။
ရိုးသားစြာ ဝန္ခံရလွ်င္ ထမင္းစားေနစဥ္ ေဘးမွရပ္ကာ ၾကည့္ေနသည့္
ေမေမ့ထံမွ ပီတိၿပံဳးႏွင့္ ေမတၱာကို ယခုခ်ိန္ထိတို္င္ ခံယူလို၍ျဖစ္ သည္။ ပိုအေရးႀကီးသည့္
ဒုတိယအခ်က္ကိုေျပာရလွ်င္ ေရာဂါေၾကာင့္၊ ဇရာေၾကာင့္ စိတ္က်ကာ စိတ္အိုသြားမွာ စိုးေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ေမေမ့ လက္ရာကို တျခားသူေတြ မစားႏိုင္လွ်င္ေတာင္ သူခ်စ္သည့္ သားႀကီးက ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္စားသည္ဟူေသာ
အသိျဖင့္ တက္ၾကြေစလို၍ ျဖစ္သည္။ အသက္ႀကီးသြားၿပီ၊ ေဘးေရာက္သြားၿပီ ဆိုေသာ လူႀကီးတစ္ဦး၏
စိတ္က်အေတြးမ်ိဳး၊ စိတ္ခံစားခ်က္မ်ိဳး ဝင္မသြားေစလို၍ ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ေျပာသည့္ ပံုျပင္ေတြေၾကာင့္ ေမေမ့ကို ထိခိုက္ေစသည္ဆိုလွ်င္
အေမကိုခ်စ္သည့္ သားတစ္ေယာက္၏ မိခင္အေပၚခ်စ္စိတ္ျဖင့္
က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ အမွားသာျဖစ္လိမ့္မည္။
ထိုအမွားအတြက္ ျပစ္ဒဏ္ခံရမည္ဆိုလွ်င္လည္း ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီးခံယူရန္ အသင့္ရွိေနပါသည္။
ယခုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္အသိခ်င္ဆံုး ေမးခြန္းတစ္ခုရွိသည္။ ထိုေမးခြန္း၏အေျဖကို
သိႏိုင္သူမွာ အိမ္မွာပင္ ရွိသည္။ အိပ္ေပ်ာ္ေနမည့္ သားႏွစ္ေယာက္အနားမွာ ရွိေနမည့္သူ
တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ အိပ္ေပ်ာ္ခ်င္လည္း အိပ္ေပ်ာ္ေနလိမ့္မည္။ သို႔မဟုတ္ ျပတင္းေပါက္မွ
ျမင္ေနရသည့္ ၾကယ္ေလးမ်ားကို ေငးရင္း ကၽြန္ေတာ့္ကို သတိရခ်င္ ရေနေပလိမ့္မည္။
ဂ်ဴတီထြက္၍ အိမ္ျပန္ေရာက္လွ်င္ ေရာက္ျခင္း သူမကို ေမးခြန္းတစ္ခု
ေမးရပါလိမ့္မည္။
“ ကိုယ္က ပံုေျပာေကာင္းသူတစ္ေယာက္လား … ”
ထိုအခါ သူမ ဘယ္လိုေျဖမွာပါလိမ့္။ ေျပာခဲ့ဖူးသည့္ ပံုျပင္တစ္ခ်ိဳ႕ေၾကာင့္
တစ္စံုတစ္ေယာက္ ထိခိုက္နစ္နာေစခဲ့သည္ ဆိုပါလွ်င္ …။
အျပင္ဘက္တြင္ နီယြန္မီးတို႔၏စြမ္းအားျဖင့္ က်ယ္ဝန္းလွသည့္ ဟိုတယ္ဝင္းတစ္ခုလံုး
လင္းျခင္းေနသည္။ ျပတင္းတံခါးကို ဖြင့္လိုက္စဥ္ ေအးျမသည့္ ညေလေအးတို႔က မ်က္ႏွာကိုျဖတ္ကာ
အဆီးအတားမရွိ တိုးဝင္သြားသည္။ ထိုေလေအးက စားပြဲေပၚမွာတင္ထားသည့္ တိတ္ကပ္ထားေသာ ထက္ပိုင္းျပတ္စကၠဴတစ္ရြက္ကို
ေအာက္သို႔ တိုက္ခ်သြားသည္။
ည၏ တိတ္ဆိတ္ေအးျမသည့္ ေလတို႔ကို အဆုတ္ထဲ တဝႀကီးရိႈက္သြင္းလိုက္ရင္း
ေကာင္းကင္ကို ေမာ့္ၾကည့္လိုက္သည္။
မွိတ္တုတ္ မွိတ္တုတ္ လက္ေနသည့္ ၾကယ္ေလးမ်ားစြာက ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ကို
စ-ေျပာေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိလိုက္ရသည္။
Comments
Post a Comment