ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ စကားလံုးမ်ား၏ေနာက္ကြယ္
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္
စကားလံုးမ်ား၏ေနာက္ကြယ္
ရသစာတမ္း
စကားလံုးတစ္လံုး၏ ေလးနက္မႈကို ႏႈတ္တစ္ရာ စာတစ္လုံးဟူေသာ
ဆိုရိုးျဖင့္ သိရွိႏိုင္သည္။ စာတစ္လံုး က်ေပါက္ ေပ်ာက္ရွသြားသည္ႏွင့္ အဓိပၸါယ္တို႔
ကြဲျပားျခားနားသြားႏိုင္သည္။ မွန္ကန္စြာေရးသား ထားသည့္တိုင္ အဓိပၸါယ္အယူအေကာက္လြဲသြားသည္ႏွင့္
ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈတို႔က မ်ားစြာျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သမိုင္းတြင္ အသက္တို႔ ဆံုးရႈံးခဲ့ရဖူးသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မႏၱေလးေတာင္ေျခတြင္ ေက်ာက္စာတို႔ စုပံုခဲ့ရဖူးသည္။ ဆိုးက်ိဳးလည္းရွိသည္။
ေကာင္းက်ိဳးလည္းရွိသည္။ သို႔ေသာ္
မူလရည္ရြယ္ ရင္း ရွိသည့္အတိုင္း မဟုတ္သည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။
̏ ဗမာစာသည္ တို႔စာ၊ ဗမာစကားသည္ တို႔စကား˝
ဆိုေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံကို ငယ္စဥ္က သမိုင္း ဖတ္စာအုပ္တြင္ သင္ခဲ့ရဖူးသည္။ ယခင္က ဖုန္းျဖင့္
မက္ေဆ့ခ်္တိုေလးမ်ား ပို႔ရာတြင္ ျမန္းဂလိရွ္ျဖင့္ ပို႔ရာမွ ယေန႔ေခတ္တြင္ စမတ္ဖုန္း၊
တပ္ခ်္ဖုန္းမ်ား၏ ေက်းဇူးျဖင့္ ျမန္မာလိုစာရိုက္ပို႔ၾကေတာ့သည္။ ေဖ့ဘြတ္ခ္ လူမႈကြန္ယက္ႀကီး
က်ယ္ျပန္႔လာေသာအခါ ျမန္မာစာအသံုးက ပို၍တြင္က်ယ္လာသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က သတ္ပံုသတ္ညႊန္းကို
ဂရုမစိုက္ၾကေတာ့။ တစ္ခ်ိဳ႕က မသိ၍ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က မရွိ၍ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ေပါ့ဆ၍ျဖစ္သည္။
တစ္ခ်ိဳ႕က ေလ်ာ့က်၍ျဖစ္သည္။ စကားလံုးမ်ား၏ ေလးနက္မႈကို လစ္လ်ဴရႈလာ ၾကသည္။
ဆိုရလွ်င္ တတ္ႏိုင္တယ္၊ မတတ္ႏိုင္ဘူး စေသာ
အဓိပၸါယ္မ်ိဳး၊ စကားလံုးမ်ိဳးအတြက္ တ-ဝမ္းပူ တ-သတ္မွ မွန္မည္ျဖစ္သည္။ အဆင့္တက္သည္၊
အေပၚကို တက္သည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ တ-ဝမ္းပူ က-သတ္မွ မွန္မည္ဆိုသည္ကို အြန္လိုင္းမွ သူငယ္ခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
အမွတ္လြဲေနၾကသည္။ ျမန္မာစာႏွင့္ ေက်ာင္းၿပီးထားသည့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ညီငယ္တစ္ေယာက္ဆိုလွ်င္
အြန္လိုင္းတြင္ ေတြ႕သည္ႏွင့္ ̏မတက္ႏိုင္ဘူး˝ဆိုေသာ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးသက္ေရာက္သည့္ စကားလံုးမ်ားစြာသံုးသူျဖစ္သည္။
̏ မင္း ဟန္းဆက္ ခ်ိန္းေတာ့မွာဆို… ˝
̏ မတက္ႏိုင္ေသးပါဘူးဗ်ာ… ˝
̏ သင္တန္းတက္တာ ၾကာၿပီဆိုေတာ့ အေျခအေန ဘယ္လိုလဲ
…˝
̏ ဘာမွ မတက္ေသးပါဘူးဗ်ာ …˝
ထိုသို႔ေသာ စကားလံုးမ်ားႏွင့္ တုန္႔ျပန္တတ္သူ
ျဖစ္သည္။ ေနာက္ထပ္ေျပာင္းမည့္ဖုန္းက ေစ်းႀကီးလြန္း၍ ေနာက္တစ္ဆင့္ မတက္ႏိုင္ေသးဘူးဟု
ဆိုေသာအဓိပၸါယ္ျဖင့္ တ-ဝမ္းပူ က-သတ္ခဲ့သည္ လားမသိ။ သင္တန္းတြင္ သင္ခဲ့ရသည့္ ပညာရပ္ေတြက
ခက္ခဲနက္နဲလြန္း၍ မတတ္ေျမာက္ေသးေသာ ေၾကာင့္ ေနာက္တစ္ဆင့္ မတက္ေသး ဆိုေသာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္
သံုးခဲ့သည္လား မသိေတာ့။ သို႔ဆိုလွ်င္ “အတတ္ပညာ”ဆိုေသာ စကားလံုးသည္ ေနာင္ဆိုလွ်င္“ အတက္ပညာ”
အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားေပလိမ့္
မည္။
ဝါသနာပါေသာေၾကာင့္ စာေရးဖို႔ႀကိဳးစားေနသူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္
သတ္ပံုသတ္ထံုးကို ဂရုစိုက္ပါ သည္။ မေသခ်ာလ်င္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွထုတ္ေဝသည့္ ျမန္မာစာလံုးေပါင္းသတ္ပံုက်မ္းထဲမွ
ရွာ၍ ေရးပါသည္။ စကားလံုးတို႔၏အဓိပၸါယ္ မည္မွ်ေလးနက္ေၾကာင္းကို စာေရးၾကည့္သည့္အခါမွ
ပို၍သိလာရ သည္။
မဂၢဇင္းႀကီးတစ္ေစာင္သို႔ စာမူပုိ႔ရာတြင္
ကေလာင္အမည္ကို အတတ္ဆန္းထြင္၍ ညေလးသတ္ ရမည္ကို ညသတ္၍ ေပးပို႔ခဲ့မိဖူးသည္။ ဝတၳဳေဝဖန္ခ်က္တြင္
အယ္ဒီတာဆရာမႀကီးမွ ကေလာင္နာမည္ စာလံုးေပါင္းမွားေနေၾကာင္းကို တခုတ္တရ သတိေပးဖူးပါသည္။
အယ္ဒီတာဆရာမႀကီး၏ ေစတနာကို နားလည္သိမွတ္ျခင္းႏွင့္အတူ စာေရးဆရာလုပ္မည့္သူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္
အကၡရာစကားလံုးတို႔အေပၚ မည္သို႔သေဘာထားသင့္ေၾကာင္း ခံစားနားလည္ခဲ့ရပါသည္။ ေကာင္းကင္ျပာျပာႀကီးေအာက္တြင္
ပထမဆံုး သင္ၾကားရသည့္ သင္ခန္းစာျဖစ္သည္။
ထိုသင္ခန္းစာကုိ သင္ယူၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း
စာေရးသားရာတြင္ အကၡရာစာသားတိုင္းကုိ ဂရုတစိုက္ႏွင့္ ေရးဖြဲ႔ျဖစ္သည္။ ေရးဖြဲ႔ၿပီးသြားသည့္
ေဆာင္းပါးႏွင့္ရသအဖြဲ႔မ်ားကို မဂၢဇင္းႀကီးမ်ားတြင္ သာမက ဂ်ာနယ္ႏွင့္ စာေစာင္မ်ားသို႔တိုင္
ပို႔ခဲ့ဖူးသည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမအခ်ိဳ႕၏ ေစတနာ ပိုမႈကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ရသည္။
̏ ဝႆန္ႀကိဳသူမ်ား ˝ ဆိုေသာ ေဆာင္းပါတစ္ပုဒ္၏ ေခါင္းစဥ္ကုိ ထံုးတမ္း စဥ္လာအရ အမ်ားဆိုလွ်င္
̏ ၾက ˝ထည့္ရသည္ဆိုကာ ထည္လိုက္ေသာအခါ ̏ ဝႆန္ႀကိဳၾကသူမ်ား ˝ ျဖစ္သြားသည္။ အဓိပၸါယ္မေျပာင္းလဲ၊
စကားလံုးမမွားယြင္းေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္၏ေခါင္းစည္းေလးကို ႏွေမ်ာသြားသည္ဟု ဝန္ခံလိုပါသည္။
မိမိမဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္တြင္ ထည့္မည့္ စာမူတစ္ပုဒ္ကို
ေကာင္းသည္ထက္ေကာင္းေအာင္ လိုတိုး၊ ပိုေလ်ာ့ႏွင့္ အက်အေပါက္ အေပ်ာက္အရွကင္းေအာင္ စီမံေဆာင္ရြက္ေပးေနသည့္
အယ္ဒီတာမင္းမ်ား၏ ေစတနာကို ဖန္တီးသူအခ်င္းခ်င္းျဖစ္၍ နားလည္ခံစားမိပါသည္။ သို႔ေသာ္
ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္၏ အာေဘာ္ကို ေျပာင္းသြားေလာက္ေအာင္ ကြပ္ညွပ္ခံထားရသည့္ ပံုႏွိပ္စာမူေအာက္တြင္
ကၽြန္ေတာ္၏ ကေလာင္ကို အမည္မတပ္လိုသည္က ရင္တြင္းမွ ဆႏၵအမွန္ျဖစ္သည္။ အဓိပၸါယ္ေျပာင္းလြဲ
မသြားသည့္တိုင္ စာက်န္ခဲ့သျဖင့္ တိုင္ပင္ေအာက္သြားသည့္ စာမူတစ္ခ်ိဳ႕လည္း ရွိေသးသည္။
ဘာႏွင့္မွ် မၿငိစြန္းပါပဲႏွင့္ စကားလံုးတို႔ျဖတ္ေတာက္ခံရေသာအခါ၊
အယ္ဒီတာေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘဲ စာစီဆရာ ကိုကို ၊ မမတို႔၏ အစြမ္းေၾကာင့္ စာေၾကာင္းက်က်န္ေနရစ္ခဲ့ေသာအခါ
ကိုယ္ေမြးထားသည့္ ေဒါင္းမေလး အေမြးႏႈတ္ခံထားရေၾကာင္း က-သည့္ အခ်ိန္မွ သိလိုက္ရသည့္
ပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္၏ ခံစားခ်က္မ်ိဳး ခင္ဗ်ားရင္မွာ ျဖစ္ထြန္းဖူးပါသလား။ က်ိဳးတို႔ က်ဲတဲ
အေမြးကေလးမ်ားႏွင့္ က-ေနသည့္ အိမ္ေမြးေဒါင္းမေလးမ်ားအေၾကာင္း အခါအခြင့္ သင့္မည္ ဆိုလွ်င္
ေျပာျပခ်င္ပါေသးသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြမွာ ဘက္ဆဲလား စာေရးဆရာမ်ား
မဟုတ္ၾကသလုိ ေရးလိုက္တိုင္း ေရႊျဖစ္ သြားၾကသည့္ ကေလာင္ရွင္မ်ားလည္း မဟုတ္ၾကပါ။ ဝါသနာပါရာ
စာေပနယ္တြင္ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္း စိုက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ႀကိဳးစားေနရသည့္ ဝါသနာရွင္မ်ားသာ
ျဖစ္သည္။ အတတ္ပညာပိုင္းတြင္ အားနည္းေနႏိုင္သလို အႏုပညာပိုင္းတြင္ မျပည့္မွီျခင္းမ်ိဳးလည္း
ရွိေနမည္ျဖစ္သည္။ အႏုပညာ မိုးေကာင္းကင္ထက္တြင္ ၾကယ္တစ္လံုးအျဖစ္ မလင္းလက္ႏိုင္ေသးခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္။
ယခုအခ်ိန္တြင္ အယ္ဒီတာမင္းမ်ား၏ ခ်ီးျမွင့္ေျမွာက္စားမႈေၾကာင့္ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာထက္တြင္
ပိုးစုန္းၾကဴးေလး လင္းသလို လက္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။
မိမိစာမူတစ္ပုဒ္ကို ပုံႏွိပ္စာလံုးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕လိုက္ရသည့္
ဝါသနာရွင္တစ္ေယာက္၏ ပီတိကို ဘဝတူဝါသနာရွင္မ်ား အခ်င္းခ်င္းသာလွ်င္
နားလည္ႏိုင္မည္ထင္သည္။ ဝယ္ထားသည့္ တန္ဖုိးႀကီးကားကို လိုင္စင္ဝင္ၿပီးသည့္
ခံစားခ်က္မ်ိဳးႏွင့္ ဆင္ဆင္တူမည္ထင္သည္။ တန္ဖိုးႀကီးကားကို လိုင္စင္ဝင္ႏိုင္ရန္ အတြက္
သတ္မွတ္ထားသည့္ ေငြေၾကးျပည့္စံုလွ်င္ ရႏိုင္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း စာမူတစ္ပုဒ္
မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာ ေပၚ ပံုႏွိပ္စာလံုးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႔ခြင့္ရဖို႔အေရးက
သည့္ထက္ပိုခက္သည္။ ေငြေၾကးႏွင့္ တိုင္းတာ၍ မရႏိုင္ သည့္ စံေပတံမ်ားျဖစ္သည္။
ပန္းပုဆရာက မလုိအပ္သည့္ သစ္သားအပိုင္းအစေလးမ်ားကို
ဖဲ့ထုတ္ျခင္းျဖင့္ အခ်ိဳးအစား က်နေျပျပစ္သည့္ အႏုပညာေျမာက္ ပန္းပုရုပ္ကို
ရလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြက ရင္ထဲ၊ ႏွလံုးသားထဲမွာ ထိထိရွရွခံစားရသည့္
အေၾကာင္းအရာတို႔ကို အကၡရာစာသားတို႔ျဖင့္ ထုဆစ္ပံုေဖာ္ရာမွ ဝတၳဳ၊ အက္ေဆးတို႔
ရလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ပန္းပုဆရာက အႏုပညာစ်ာန္မဝင္ေတာ့၍ ရပ္နားလိုက္ရသည့္ ပန္းပုရုပ္သည္ ျပန္လည္ထုဆစ္
ခ်ိန္တြင္ ရပ္နားစဥ္က ခ်န္ထားခဲ့သည့္ အတိုင္းသာျဖစ္သည္။ ေျပာင္းလဲေလ်ာ့က်မႈ မရွိ။ အကၡရာ
စကားလံုးမ်ားႏွင့္ ထုဆစ္ရသည့္ စာေပပန္းပုကမူ ထိုသို႔မဟုတ္ေခ်။ ခ်န္ထားခဲ့သည့္ အပိုင္းႏွင့္
ျပန္ခ်ိတ္ဆက္မိရန္ အားထုတ္ရသည္။ ခံစားခ်က္တို႔ ျပန္႔က်ဲမသြားေစဖို႔ ပို၍အားထည့္ရသည္။
စုစည္းရ သည္။ ႏွလံုးအိမ္ကို ေဆာက္သြားတို႔ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ျဖတ္ေတာက္ ထုဆစ္ၿပီးသည့္ေနာက္မွာေတာ့
ေသြးခ်င္းခ်င္းလူးသည့္ အကၡရာစာသားတို႔ႏွင့္ထုဆစ္ထားသည့္ စာသားပန္းပုရုပ္တစ္ခုကို ရလာခဲ့ျခင္းျဖစ္
သည္။
စာေရးတယ္ဆိုတာ
ကိုယ့္ႏွလံုးေသြးကိုေဖာက္ၿပီး ကေလာင္ဖ်ားကေန စီးဆင္းေစတာျဖစ္တယ္ ဆိုေသာ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးသက္ေရာက္သည့္ စာသားတစ္ခုကိုလည္း ဖတ္မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။
ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္၏
ႀကိဳးစားမႈ အသီးအပြင့္ကို ေအာင္စာရင္းထြက္သည့္အခါ အကၡရာစာသား ေလးငါးေျခာက္လံုးမွ်ျဖင့္
ေဖာ္ျပတတ္ၾကသည္။ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ခုေၾကာင့္ ထိုစာသားတို႔ က်ေပါက္၊ ေပ်ာက္ရွ၊ ေမ့ေလ်ာ့သြားသည့္အခါ
တစ္ပါးသူ၏အေပ်ာ္ကို သတ္မိသြားသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အသက္ဆံုးသည္အထိ ဘဝကိုသတ္သည္။ ေမွ်ာ္လင့္အားခဲထားသည့္
မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳးတို႔ နာက်င္ဝမ္းနည္းပူေဆြးမႈမ်ားသည္ ေပါ့ေလ်ာ့ျခင္းဓားကို ကိုင္ေဆာင္ထားၾကသူမ်ား၏
က်ေပါက္၊ ေပ်ာက္ရွသြားသည့္ စကားလံုးတစ္ခ်ိဳ႕ေၾကာင့္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။
စာေရးဆရာတစ္ေယာက္၏
ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈကို မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာထက္တြင္ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္သည္။
မဂၢဇင္းထက္သို႔ေရာက္သည္ႏွင့္ စာေမးပြဲေအာင္ၿပီဆိုသည္ကို
သိရသည္။ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မွ လူကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ၊ ဖုန္းႏွင့္ျဖစ္ေစ ႏွစ္သက္သေဘာက်ေၾကာင္း
ေျပာၾကားလာသည့္အခါ ဂုဏ္ထူးထြက္ ေၾကာင္း သိရျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။
လြတ္လပ္စြာ
ေျပာဆိုေရးသားခြင့္ဆိုေသာ စကားသံတို႔ က်ယ္ေလာင္ေနသည့္ ယေန႔လို အခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ လက္က်န္ထံုးေဟာင္းစံေပတံမ်ားျဖင့္
စာမူတစ္ပုဒ္ကို မကြပ္ညွပ္ေစလိုပါ။ မကန္႔သတ္ ေစလိုပါ။ စမ္းေခ်ာင္းကေလးကို သူ႔အတိုင္းသာ
စီးဆင္းခြင့္ ျပဳေစခ်င္ပါသည္။ စမ္းေခ်ာင္းေလးထဲတြင္ ရြက္ေၾကြမ်ားလည္း ေမ်ာပါႏိုင္ပါသည္။
အမိႈက္စမ်ားလည္း ပါလာႏိုင္ပါသည္။ ေရသန္႔စက္ရံုသို႔ စီးဆင္းျခင္း မဟုတ္သျဖင့္ စမ္းေခ်ာင္းကေလးကို
ျမစ္မႀကီးဆီသို႔ လြတ္လပ္စြာ စီးဆင္းေစခ်င္သည္။ တစ္ခ်ိန္ ပင္လယ္ထဲသို႔ေရာက္ခ်ိန္ စမ္းေခ်ာင္းပီပီ
စီးဆင္းခဲ့ေၾကာင္း ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာျဖင့္ မိခင္ျမစ္မကုိ သက္ေသ တည္ေစခ်င္ပါသည္။
ရသ သရုပ္ေဖာ္တစ္ေယာက္အေနျဖင့္
ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ျမင္ေနရသည့္ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရမ်ားမွ ႏွလံုးသားမွာ ထိရွခံစားရသည့္
အေၾကာင္းအရာတို႔ကို ပံုေဖာ္ေရးဖြဲ႔ေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕အေၾကာင္းအရာေတြက ေသြးခ်င္းခ်င္းလူးေနသည့္
သူရဲေကာင္းမ်ား အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက ယမ္းခိုးမ်ားေဝေနသည့္ ေဒသမ်ားအေၾကာင္းျဖစ္သည္။
ဘဝထဲက ဘဝမ်ား၊ လူထဲက ဘဝမ်ား၊ ေလာကႀကီးထဲမွာ မရွိေတာ့သည့္ ရွင္သန္ေနဆဲ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ဝန္းက်င္မွာ ရွိေနၾကသည့္ ရွင္သန္ဆဲ လူေသမ်ား၊ ဖားတစ္ပိုင္း
ငါးတစ္ပိုင္းဘဝျဖင့္ မေသမရွင္ျဖစ္ေနၾကသူမ်ား၊ မူရင္းေပ်ာက္ဆံုးသြားသည့္ မိတၱဴမ်ား
…။ အားလံုးေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ထုဆစ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳးစားေန
ေသာ အရာမ်ားျဖစ္သည္။
“ စာေရးဆရာဆိုတာ
အသိေပးသူ” ဆိုေသာ ခ်စ္စရာသတၱဝါကေလးတစ္ေကာင္၏ အမည္ျဖင့္ေရးေနသည့္ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္က
ေျပာဖူးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စကားလံုးမ်ားေနာက္တြင္ ဘဝမ်ားစြာရွိသည္။ အသက္မ်ားစြာရွိသည္။
ေလာကမ်ားစြာ ရွိသည္။ စကားလံုးမ်ား က်ေပ်ာက္ျခင္းသည္ ဘဝမ်ားစြာ ေပ်ာက္သြားျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ ဘဝမ်ားစြာအေၾကာင္း
ေဖ်ာက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ကမၻာႀကီးသည္ အကၡရာစာလံုးေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္
လည္ပတ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
စကားလံုးမ်ားစီးဆင္းမႈကို
ကန္႔သတ္ျခင္းျဖင့္ ကမၻာႀကီး၏ အစိတ္အပိုင္း အခ်ိဳ႕ကို ဖံုးကြယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကဦးမည္
ဆိုပါလွ်င္ …..။ ။
Comments
Post a Comment