အႏုသုခုမ အစစ္သာ ျဖစ္ေစခ်င္ပါသည္
"အႏုသုခုမ အစစ္သာ ျဖစ္ေစခ်င္ပါသည္"
ေရးသူ= ဓမၼ၀ီရ အရွင္ေတဇနိယ (ကိုလံဘို၊သီရိလကၤာ)
ေရးသူ= ဓမၼ၀ီရ အရွင္ေတဇနိယ (ကိုလံဘို၊သီရိလကၤာ)
ယခုေရးသားမည့္ေဆာင္းပါးကိုလြန္ခဲ့ေသာ(၅)ႏွစ္ခန္႔ကတည္းက
ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္အား ေရးသားေပးပါ ရန္ေလွ်ာက္ထားခဲ့ဖူးပါတယ္၊အႏုပညာရွင္နာမည္ခံတို႔သည္
ယခုအခါမွာ ပိုမိုကာဆိုးရြား လာသည့္ အတြက္ တာ၀န္ရွိသည္ဟုယူဆၿပီး၊အက်ိဳးလည္းရွိ မွန္လည္းမွန္ကန္မည္ဆိုပါက
ေျပာ သင့္ ေျပာထိုက္ေသာ စကားမ်ားကိုေျပာရမည္ ဟူေသာ ျမတ္ဗုဒၶ ၏ ေဒသနာေတာ္ကို အာရံုျပဳ၍
ေကာင္းက်ိဳး လိုလား အမ်ိဳးေကာင္းသား၊ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးမ်ားအတြက္ ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးသားလိုက္ရျခင္း
ျဖစ္ပါ သည္။
အခုအခ်ိန္တြင္အစိုးရ၏ ႏိုင္ငံေရးမူ၀ါဒ ေျပာင္းလဲပြင့္လင္းလာျခင္းေၾကာင့္ စီးပြားေရး၊
ပညာ ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စသည့္အေရးေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာတို႔သည္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ တိုးတက္လာ
ၾက၏။ ထိုအထဲတြင္ သိသိသာသာေျပာင္းလဲလာသည္ကေတာ့ အႏုပညာေလာက” ပဲျဖစ္ပါသည္။ အယူအဆ၊အေတြးအေခၚ၊
ဖန္တီးမႈဆိုင္ရာ၊ပညာရပ္ဆိုင္ရာ အေကာင္းဘက္ မွေျပာင္းလဲလာ သည္ ေတာ့မဟုတ္၊ “တလြဲဆံပင္ေကာင္း”
ဆိုသလို မေကာင္းေသာဘက္မွာေျပာင္းလဲလာျခင္းျဖစ္၏။ လြတ္လပ္မႈ ႏွင့္ ညစ္ပတ္မႈကို ေရာေထြပစ္ကာ
အႏုပညာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ကာမ အသားေပး ေမာင့္ႏွင့္ ႏွမ သားႏွင့္အမိ ၾကည့္ရႈရန္မသင့္ေလွ်ာ္သည့္
ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ခပ္စိပ္စိပ္ ရိုက္ကူး လာၾကသည္။
အႏုပညာဆိုသည္မွာ ၾကည့္ရႈ၊နားေထာင္၊ခံစားသူတို႕၏ စိတ္ႏွလံုးကို ေအးခ်မ္းသာယာဖြယ္၊ ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ႔ဖြယ္ျဖစ္မွသာလွ်င္
အႏုသုခုမဟု ေခၚဆိုရမည္ျဖစ္ပါသည္။ထိုသို႔မဟုတ္ပဲ ၾကည့္ရႈ၊ နားေထာင္၊ ခံစားသူတို႔အား
အျမင္မွား၊အသိမွားၿပီး ကာမ၊ရာဂ စသည့္ အကုသိုလ္အပူမီးမ်ား ကူးစက္ေလာင္ၿမိဳက္ေစေသာ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္၊ေတးသီးခ်င္းမ်ားမွာ
အႏုသုခုမလံုး၀မဟုတ္ပါေပ။
လူသားတို႔သည္ပင္ကိုယ္သေဘာကပင္ မေကာင္းေသာအာရံုေတြမွာ စိတ္ေပ်ာ္ေမြ႔ၾကၿပီး တဏွာ၊ကာမ၊ကိေလသာမ်ားဖံုးလႊမ္းလွ်က္ရွိသည္။ထိုသို႔ဖံုးလႊမ္းမႈေၾကာင့္
အမွန္ကိုမသိျမင္ႏိုင္ၾကပဲ အမွားကို အမွန္လုပ္၍ ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ထိုသို႔ ပင္ကိုယ္ကပင္ကိေလသာတရားမ်ားျဖင့္ ဖံုးအုပ္ေန
ေသာသူတို႕အား အမွားျပင္၍ အမွန္ျမင္ေအာင္ မိမိတို႔၏ တတ္ကြ်မ္းသည့္ပညာရပ္ျဖင့္ လမ္းျပမေပးပါပဲ
ပိုမိုဆိုးရြားေအာင္ ျပဳလုပ္ေနျခင္းသည္ ပင္လယ္ျပင္၀ယ္ေရႏွစ္ေတာ့မည့္ ဒုကၡသည္အား ၀ါးလံုးျဖင့္
ပိုမိုနစ္ျမဳတ္ရေအာင္ ထိုးခ်ေပးျခင္းႏွင့္ တူေလ၏။
မိမိဖန္တီးတင္ျပလိုက္ေသာ သီခ်င္း၊ဇာတ္လမ္းစသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ မွားယြင္း ေနပါက
ပရိသတ္မ်ားမွာ ထိုအမွားကိုအမွန္ထင္ကာ လိုက္နာမွတ္သားက်င့္သံုးပါက ထိုဖန္တီးသူအတြက္
အျပစ္အက်ိဳး မ်ားစြာျဖစ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ဇာတ္လမ္း၊ေတးသီခ်င္းမ်ားသည္ လူထုပရိသတ္ အေပၚတြင္
လြန္စြာအက်ိဳး သက္ေရာက္ လွပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ဖန္တီေသာအႏုပညာရပ္မ်ားသည္ ပရိႆတ္အတြက္အက်ိဳးျပဳေသာ
ဖန္တီးမႈမ်ားျဖစ္ရန္အထူးလိုအပ္လွပါတယ္။ ဘာသာေရးစသည့္ က႑မ်ားတြင္ မိမိတို႔မကြ်မ္းက်င္ပါက
တတ္သိနားလည္ေသာ က်မ္းတတ္ေပတတ္အက်င့္ျမတ္သည့္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္တို႔အား ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထား
သင့္လွပါေပသည္။
အႏုပညာရွင္တို႕ဘ၀မွာလည္း စား၊၀တ္၊ေန၊က်မၼာေရးကို မိမိတို႔ကိုယ္ပ္ိုင္ေငြေၾကးျဖင့္ ေနထိုင္
စားေသာက္ေနရတာမဟုတ္ပဲ ပရိႆတ္မ်ား၏ အားေပးမႈျဖင့္သာ ရပ္တည္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။ထို႔သို႔
ထမင္းရွင္ဟင္းရွင္ စား၀တ္၊ေနေရးေက်းဇူးရွင္တို႔အား အသိမွား၊အျမင္မွား၊အက်င့္မွားကာ
လမ္းလြဲ၊ လမ္းမွားကိုေရာက္ေစမည့္ အျပဳအမူမ်ိဳးျပဳလုပ္သူတို႔ဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ အျပစ္ႀကီး
မည္ဆိုသည္ ကို ေတြးၾကည့္ယံုမွ်ျဖင့္သိရွိနားလည္ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ အႏုပညာဗန္ျပၿပီး
ပရိႆတ္တို႔ အား အထင္မွားအျမင္မွား အက်င့္မွားျဖစ္ေစရန္ ေရးသား၊ကျပ၊သီဆိုၾကသည့္ အႏုပညာမ်ား၏
အကုသိုလ္ အျပစ္ေၾကာင့္ ေရာက္ရွိမည့္လာရာဂတိဘံု႒ာန ႏွင့္ပတ္သက္၍ တာလပုဋသုတ္၊သဠာ ရတနဝဂၢသံယုတ္
ပါဠိေတာ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားတာရွိပါတယ္။
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရာဇၿဂဳိလ္ျပည္ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ
တာလပုဋမည္ေသာ ဇာတ္ဆရာႀကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာ ဘုရားကို
ရွိခိုး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္ဤသို႔ေလွ်ာက္၏- “ျမတ္စြာဘုရား ‘ပြဲအလယ္၊ သဘင္အလယ္၌
လူအေပါင္းကိုရႊင္ပ်ေမြ႔ေလ်ာ္ေစေသာ ကေခ်သည္သည္ ခႏၶာပ်က္ေႂကြ ေသၿပီး သည္မွ ေနာက္၌ ပဟာသမည္ေသာနတ္တို႔၏
ဘံုတြင္ျဖစ္ရ၏’ ဟု ေျပာဆိုၾကကုန္ေသာ ေရွးဆရာ့ ဆရာ ကေခ်သည္ သဘင္သည္တို႔၏ စကားကိုၾကားရဖူးပါ၏၊
ဤအရာ၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဘယ္သို႔ ဆိုလုိေတာ္ မူပါသနည္း” ဟု ေလွ်ာက္၏။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ဇာတ္ဆရာႀကီး မသင့္ေလ်ာ္၊ ဤစကားကို ရပ္ေလာ့၊ ငါ့ကို မေမး လင့္ဟု
တားျမစ္ေတာ္မူ၏။ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း တာလပုဋဇာတ္ဆရာႀကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ထပ္မံ
ေလွ်ာက္ထားျပန္၏။ဇာတ္ဆရားႀကီး မသင့္ေလ်ာ္၊ ဤ စကားကို ရပ္ေလာ့၊ ငါ့ကို မေမးလင့္ဟု တားျမစ္ေတာ္မူျပန္၏။တာလပုဋဇာတ္ဆရာႀကီးသည္
ျမတ္စြာဘုရားအား ထပ္မံ၍ သံုးႀကိမ္တိုင္ ဤစကားကို ေလွ်ာက္ေလ၏ ။
“ဇာတ္ဆရားႀကီး
မသင့္ေလ်ာ္၊ ဤ စကားကို ရပ္ေလာ့၊ ငါ့ကို မေမးလင့္” ဟု သင့္ကို ငါေျပာ၍ မရခဲ့ေပ၊ သို႔ျဖစ္လွ်င္
သင့္အား ငါ ေျဖၾကားအံ့၊ ဇာတ္ဆရာႀကီး ေရွးအစကပင္သတၱဝါတို႔သည္ မကင္းေသာ ‘ရာဂ’ ရွိကုန္၏၊
စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’ ေႏွာင္ႀကဳိးျဖင့္ ဖြဲ႔အပ္ကုန္၏၊ထိုသူတို႔အား ကေခ်သည္ သည္ ပြဲအလယ္
သဘင္အလယ္၌ စြဲမက္မႈကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာတရားတို႔ကို အတိုင္းထက္အလြန္ ေရွး႐ႈေဆာင္ ၏။ ဇာတ္ဆရာႀကီး
ေရွးအစကပင္ သတၱဝါတို႔သည္မကင္းေသာ အမ်က္ ‘ေဒါသ’ ရွိကုန္၏၊ အမ်က္ ‘ေဒါသ’ ေႏွာင္ႀကဳိးျဖင့္
ဖြဲ႔အပ္ကုန္၏၊ ထိုသူတို႔အားကေခ်သည္သည္ ပြဲအလယ္ သဘင္အလယ္၌ အမ်က္ထြက္ေစတတ္ေသာ တရားတို႔ကို
အတိုင္းထက္အလြန္ ေရွး႐ႈေဆာင္၏။
“ဇာတ္ဆရာႀကီး
ေရွးအစကပင္ သတၱဝါတို႔သည္ မကင္းေသာ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’ ရွိကုန္၏၊ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’ ေႏွာင္ႀကဳိးျဖင့္
ဖြဲ႔အပ္ကုန္၏၊ ထိုသူတို႔အား ကေခ်သည္သည္ ပြဲအလယ္ သဘင္ အလယ္၌ ေတြေဝမႈကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ
တရားတို႔ကို အတိုင္းထက္အလြန္ ေရွး႐ႈေဆာင္၏။ ထိုကေခ်သည္သည္ မိမိကိုယ္တိုင္ ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့လ်က္
သူတစ္ပါးတို႔ကို ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ေစရကား ခႏၶာပ်က္ေႂကြ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ပဟာသမည္ေသာ
ငရဲသို႔ ေရာက္ရ၏၊
“ပြဲအလယ္
သဘင္အလယ္၌မွန္မမွန္အားျဖင့္ လူအေပါင္းကို ရႊင္ပ် ေမြ႔ေလ်ာ္ေစေသာ ကေခ် သည္သည္ ခႏၶာပ်က္ေႂကြ
ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ ပဟာသမည္ေသာ နတ္တို႔၏ အျဖစ္သို႔ ေရာက္၏” ဟု ထိုသူအား အယူျဖစ္ခဲ့မူထိုသူ၏
အယူသည္ မွားေသာ အယူသာ ျဖစ္၏၊ ဇာတ္ဆရာႀကီး မွားေသာ အယူရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္သတၱဝါအားငရဲ,
တိရစာၦန္ဟူေသာ လာရာ ‘ဂတိ’ ႏွစ္ပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးေသာ လားရာ ‘ဂတိ’ ကို ငါ ေဟာ၏ဟု
မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူေသာ္ တာလပုဋဇာတ္ဆရာႀကီးသည္ ငိုေလ၏၊ မ်က္ရည္က်၏။“ဇာတ္ဆရာႀကီး မသင့္ေလ်ာ္၊
ဤစကားကို ရပ္ေလာ့၊ ငါ့ကို မေမးပါလင့္” ဟု သင့္ကို ငါေျပာ၍ မရခဲ့ေပ။ အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရား
ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူေသာ စကားကို တပည့္ေတာ္ ရည္ရြယ္ၿပီး ငိုသည္မဟုတ္ပါ၊ အမွန္စင္စစ္ေသာ္ကား
ပြဲအလယ္၊ သဘင္အလယ္၌ မွန္မမွန္အားျဖင့္ လူအေပါင္းကို ရႊင္ပ်ေမြ႔ေလ်ာ္ေစေသာ ကေခ်သည္သည္
ခႏၶာပ်က္ေႂကြ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ပဟာသမည္ေသာ နတ္တို႔၏ အသင္းဝင္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရ၏ ဟု
ေရွးဆရာ့ဆရာ ကေခ်သည္တို႔သည္ တပည့္ေတာ္ကို အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာကပင္ ေကာက္က်စ္ လွည့္ပတ္
ျဖားေယာင္းအပ္ပါ၏။အသွ်င္ဘုရား တရားေတာ္သည္ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပစြ၊ အသွ်င္ဘုရား
တရားေတာ္ သည္အလြန္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပစြ၊ အသွ်င္ဘုရား ဥပမာအားျဖင့္ ေမွာက္ထားအပ္ေသာ
ဝတၳဳကို လွန္ျပဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဖုံးလႊမ္းထားအပ္ေသာ ဝတၳဳကို ဖြင့္ျပဘိသကဲ့သို႔
လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိလည္ေသာ သူအားလမ္းမွန္ကို ေျပာၾကားသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ ‘မ်က္စိအျမင္
ရွိသူတို႔သည္ အဆင္းတို႔ကို ျမင္ၾကလိမ့္မည္’ဟု အမိုက္အေမွာင္၌ ဆီမီးတန္ေဆာင္ကို ေဆာင္ျပသကဲ့သို႔
လည္းေကာင္း ဤအတူသာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားသည္အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ တရားေတာ္ကို ျပေတာ္မူပါေပ၏၊
အသွ်င္ဘုရား ထိုအကၽြႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားကိုကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ တရားေတာ္ကိုလည္း
ကိုးကြယ္ရာ ဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ ရဟန္းသံဃာေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား
တပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အထံ၌ ရွင္အျဖစ္ကိုရလိုပါ၏၊ ပၪၥင္းအျဖစ္ကို ရလိုပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
တာလပုဋ ဇာတ္ဆရာႀကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အထံ၌ရွင္အျဖစ္ကို ရ၏၊ ပၪၥင္းအျဖစ္ကို ရ၏၊ အသွ်င္တာလပုဋသည္
ပၪၥင္းျဖစ္၍ မၾကာျမင့္မီ။ပ။ ရဟႏၲာတို႔တြင္တစ္ပါး အပါအဝင္ ျဖစ္ေလ၏။
အထက္ေဖာ္ျပပါဇာတ္ေတာ္ကိုသတိျပဳဆင္ျခင္၊သခၤန္စာယူကာ အႏုပညာရွင္မ်ားအေနျဖင့္ မွားယြင္းေသာ
အကုသိုလ္ျဖစ္ေပၚေစမည့္ ဇာတ္လမ္း၊ေတးသီခ်င္းစသည္မ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္၍ အႏုသုခုမပီသစြာအက်ိဳးရွိမွန္ကန္သည့္
အႏုပညာမ်ားကိုဖန္တီးျခင္းျဖင့္သာ မိမိတို႔၏ စား၊၀တ္၊ေနေရး၊ က်မၼာေရးတာ၀န္ယူသည့္ ေက်းဇူးရွင္ပရိႆတ္တို႔အား
ေက်းဇူးတုန္႔ျပန္သင့္လွပါသည္။
အခ်ိဳ႕အႏုပညာရွင္တို႔သည္ ဇာတ္လမ္းအားအမႊန္းတင္ခ်ဲ႔ကားလိုစိတ္အားႀကီးၿပီး မိမိတို႔လိုရာ
ေတြးကာ က်မ္းစာလြတ္ေရးသားတင္ျပထားျခင္းေၾကာင့္ မသိနားမလည္ၾကေသာသူတို႔သည္ ထို႔အရာ တို႔ကို
အမွန္ထင္သြားတတ္ၾကပါသည္။ မိဘတို႔၏ေက်းဇူးတရားကိုေဖာ္က်ဴးသည့္ အခါ ျမတ္စြာဘုရား သည္ပင္လွ်င္
အေမ့ေက်းဇူးႏို႔တစ္လံုးဖိုးပဲ ေက်သည္ဟုဆိုၿပီး က်မ္းစာမွာမပါသည့္ အပိုစာသားတို႔ျဖင့္
အလြန္အကြ်ံေရးဖြဲ႔ၾကပါသည္။
လြန္ခဲ့ေသာတစ္လခန္႔က
အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ ရန္ပံုေငြပေဒသာကပြဲတစ္ခု၏ ဘုရားရွိခိုးခန္း ကိုေတြ႔၍ ေလ့လာၾကည့္ရႈမိပါသည္။
ထိုဘုရားရွိခိုးခန္းမွာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ျမတ္ ဟာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူခါနီ အပရာဇိတပလႅင္ေတာ္ကို
မာရ္နတ္မင္းက လာေရာက္လုသည့္အခန္းတြင္ စၾကာ၀႒ာတိုက္တစ္ေသာင္းမွ နတ္၊ျဗဟၼာတို႔လည္း မာရ္နတ္မင္း၏ရန္ကိုေၾကာက္သျဖင့္
ထြက္ေျပး ၾကသည့္အခ်ိန္တြင္ ေျမေစာင့္နတ္သမီးက သူ၏ဆံပင္ကိုညွစ္ခ်လိုက္ရာ ထိုဆံပင္မွက်သည့္ေရ
ေၾကာင့္ မာရ္နတ္ႏွင့္ ၄င္း၏ေနာက္လိုက္တို႕မွာ ထြက္ေျပးသြားသည္ဟုမွားယြင္းစြာ ကျပထားသည္ကိုေတြ႔ရွိရ ပါတယ္။
ေျမေစာင့္နတ္သမီးထက္ တန္ခိုးႀကီးမားၾကသည့္ အထက္နတ္မင္းမ်ားပင္ထြက္ ေျပးေန ရခ်ိန္တြင္
သာမာန္ေျမေစာင့္နတ္သမီးေလးက မည္သို႔လုပ္ႏိုင္ပါမည္နည္း။အမွန္စင္စစ္ကား ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူဖို႔ရန္အတြက္
ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကပ္ကမၻာ တစ္သိန္း တို႔တိုင္ ျဖည့္က်င့္ေတာ္ မူခဲ့သည့္ ဒါန၊သီလစသည့္ပါရမီေတာ္တို႔အား
တိုင္တည္သစၥာျပဳအဓိ႒ာန္ လိုက္သျဖင့္ မာရ္နတ္ ႏွင့္ေနာက္ပါအေပါင္းဟာ မရပ္တည္ႏိုင္ေတာ့ပဲ
တပ္ပ်က္ထြက္ေျပး သြားရ ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုက်နေသျခာ မေလ့လာပဲ မိမိလိုရာေတြးၿပီး
ေရးသားကျပၾကသျဖင့္ ၾကည့္ရႈသည့္ ပရိႆတ္မွာ ေငြကုန္ လူပန္းၾကရံုမက အမွားကိုအမွန္ထင္သြားၾကရ၍
မ်ားစြာနစ္နာလွပါသည္။
ဟာသလူျပက္အခ်ိဳ႕ကလည္း အျမတ္ဆံုးေသာ မိမိတို႔၏ ကိုးကြယ္ရာ ရတနာျမတ္သံုးပါးကို ရယ္စရာဟာသအျဖစ္
ျပက္လံုးထုတ္ရဲၾကသည့္အထိ ေတြေ၀မိုက္မဲၾကသည္ကို စိတ္ညစ္ညဴဖြယ္ ေတြ႔ျမင္ ရေလ၏။ ဇာတ္လမ္းအခ်ိဳ႕တြင္လည္း
ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္နာေစရန္အတြက္ ဘာသာတ ရားကို အရိုေသမဲ့ အဂါရ၀ျဖစ္ေအာင္ရိုက္ျပတတ္ၾကပါတယ္။စာေရးသူ
ျမန္မာျပည္တြင္ရွိေနစဥ္က ရန္ကုန္မွ နယ္ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕သို႔တရားေဟာၾကြရာ လမ္းခရီးကားေပၚတြင္ၾကည္ရႈဖူးသည့္
မစၥတာ ေဘာင္း(၂) ဆိုသည့္ ဘာသာတရားေလးစားပါသည္ဆိုေသာ သရုပ္ေဆာင္မင္းသား၊မင္းသမီး သရုပ္ေဆာင္ထားသည့္ ဇာတ္ကားတြင္
ဇာတ္လမ္းနာေစရန္္ လူၾကမ္းအျဖစ္သရုပ္ေဆာင္ထားသည့္ မင္းသားသည္ အလႈလုပ္ၿပီး တရားေဟာေနေသာ
ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေပၚသို႔ ဖိနပ္စီးတက္ ေရာက္လာသည့္ အခန္းကိုရိုက္ျပ ထားသည္ကို စိတ္မေကာင္းဖြယ္
ၾကည့္ျမင္လိုက္ရပါတယ္။ ဇာတ္ကြက္နာေအာင္ရိုက္သည္ဆိုပါကလည္း တျခားေသာနည္းျဖင့္သာ ရိုက္ျပသင့္ပါတယ္။ထိုကဲ့သို႔
ဂါရ၀မဲ႔ ရိုက္ျပျခင္းဟာ သရုပ္ေဆာင္သူေရာ ပရိသတ္အတြက္ပါ အက်ိဳးမဲ့သာျဖစ္ေပၚေစမွာျဖစ္ၿပီး
လူငယ္မ်ားအတုယူမွားသြားပါက အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ ရင္ေလးစရာပင္ျဖစ္ပါသည္။
ခ်စ္ခန္း၊ႀကိဳက္ခန္းမ်ားကိုလည္း ကိေလသာကင္းသည့္ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္တြင္ ဘုရားဖူးသည့္
အခန္ကိုပင္အၾကည္ဆိုက္ တဏွာပြကာ ဘုရားရင္ျပင္ႏွင့္မေလ်ာက္ပတ္သည့္ အျပဳအမူသရုပ္ေဆာင္
မႈမ်ားရိုက္ျပျခင္းကိုလည္း သတိထားဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္ ။ထိုသို႔ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားေၾကာင့္
ဘုရားမ်ား ေပၚတြင္ ခ်စ္သူရည္းစားအတြဲမ်ား မ်ားျပားေနသည္လားေတာ့ မေျပာတတ္ေပ။ဘုရားေပၚ
တြင္ရိုက္ မည္ဆိုက ဘုရားကို သဒၶါပြားၾကည္ႏူးဖြယ္ ဖူးေျမာ္ေသာ စိတ္ခ်မ္ေျမ႔ဖြယ္ ရာမ်ားသာ ရိုက္သင့္
ေပသည္။
ကာမအသားေပးရိုက္ရျခင္းကို ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္းျပမည္ဆိုကလည္း လက္ခံဖို့ရန္ ခက္ခဲ ေပလိပ္မည္။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ
ဒီမိုကေရဆိုေသာ လြတ္လတ္ခြင့္သည္ ညစ္ပတ္ျခင္း မဟုတ္ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။အျခားေသာျပည္ပႏိုင္ငံေတြလဲ
ဒီလိုပဲရိုက္ေနတာပဲဟု ရမည္ရွာ လက္ညိဳးထိုးျပ မည္ဆိုကလည္း မွားေသာအယူအဆပင္ျဖစ္ေပလိပ္မည္။ကမၻာ့မည္သည့္ႏိုင္ငံတိုင္း
မဆိုကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာရွိၾကပါတယ္။ သူတို႔ႏိုင္ငံေတြမွာ သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈအရရိုက္ၾကတာျဖစ္သလို၊
မိမိတို႔လည္း ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈကို ေစာင့္ထိန္းၿပီးရိုက္ျပသင့္၏။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ
ယဥ္ေက်းမႈ ေပ်ာက္ကြယ္လွ်င္ က်န္ေသာအရာအားလံုး ေပ်ာက္ကြယ္တတ္ၾကသည္ကိုသတိမူသင့္ေပသည္။
အခုၾကားသိရေသာသတင္းအရ ရုပ္ရွင္ဘက္မွတာ၀န္ရွိသူမ်ားသည္သက္တမ္းလိုက္ခြဲျခားကာ ဇာတ္လမ္းမ်ားရိုက္ကူးျပသရန္
ႀကိဳးပမ္းေနေၾကာင္းသိရပါသည္။ထိုအေရးကိုႀကိဳးပမ္းေနၾကသည့္ ဦးေဆာင္သူ ဒကာမ်ားအေနျဖင့္
အသိတရားေရွ႕သြားျပဳကာ စဥ္းစားဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ လူရဲ့သ ေဘာက အလုပ္ရဆိုေသာအရာကို လုပ္ခ်င္တယ္။မၾကည့္ရဆိုေသာာအရာကို
ၾကည့္ခ်င္သည္မွာ သဘာ၀မို့ ထိုအေရးကိုမည့္သို႔ထိမ္းခ်ဳပ္မည္နည္း။ ရုပ္ရွင္၊ဗီဒီယိုဆိုသည္မွာ
အလုပ္အားသည့္အခါ မိသားစုစံုစံုညီညီျဖင့္ အပန္းေျဖသေဘာ ၾကည့္ရႈၾကသည္ျဖစ္၍ သားႏွင့္အမိ၊ေမာင္ႏွင့္အမအတူတက
ြမၾကည့္ရႈသင့္ေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ားကိုရိုက္ကူးရန္မသင့္ေလွ်ာ္ပါေခ်။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၏
ယဥ္ေက်းမႈကို တိုးတက္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္သည့္တိုင္ ဖ်က္ဆီးမည့္ အမူအက်င့္မ်ိဳးကိုေတာ့ အထူးသတိထားေရွာင္ၾကဥ္
သင့္ပါသည္။ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ မိမိတို႔ႏိုင္ငံအလိုက္သီးျခားရွိေနတာမို႔ တျခားေသာႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္
ယဥ္ေက်းမႈ ကို ႏႈိင္းယွဥ္လို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။
ရုပ္ရွင္၏ၾသဇာသက္ေရာက္မႈသည္ ပရိႆတ္အေပၚတြင္မ်ားစြာႀကီးမားလွပါတယ္။ ကိုရီးယားရုပ္သံ ဇာတ္လမ္းမ်ား
ျမန္မာျပည္တြင္ လူႀကိဳက္မ်ားလာေသာအခါ ထိုကိုရီးယား၏ အ၀တ္အစား၀တ္ပံု၊ အစားအစာ၊ယဥ္ေက်းမႈမ်ားမွာ
ေၾကာက္ခမန္းလိလိလႊမ္းမိုးလာသည္ကို ေတြ႕ရွိရ၏။ထင္ရွားေသာ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ အျပဳအမူ အ၀တ္အစားစသည့္မ်ားကို
ျပည္သူအမ်ားက လိုက္လံတုပအတုခိုးတတ္ၾကသည္မို႔ မိမိတို႔၏ စား၊၀တ္ေန၊ေရး၊က်မၼာေရး (တနည္း)ပစၥည္းေလးပါး ကို
ေထာက္ပံ့ေနသည့္ အမ်ားျပည္သူပရိႆတ္မ်ားအတြက္ အသိမွား၊အျမင္မွား၊အက်င့္မွားကာ ကိုယ္၊စိတ္ႏွစ္ပါးအတြင္းအျပင္
အကုသိုလ္ဒုစရိုက္ျဖစ္ေနမည့္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္၊ အေရး အသားတို႔ကို ေရွာင္ၾကည္ကာျဖင့္
ပစၥဳပၸန္၊တမလြန္အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမည့္ အႏုသုခမစစ္စစ္ မ်ားျဖင့္ ျပည္သူအားအလုပ္အေကြ်းျပဳေက်းဇူးဆပ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ဓမၼ၀ီရ
အရွင္ေတဇနိယ
ကိုလံဘို၊သီရိလကၤာ။
Website: http://www.ashintejaniya.com/
Comments
Post a Comment