စာဖတ္ျခင္းမွသည္ …




စာဖတ္ျခင္းမွသည္ …

          ကၽြန္ေတာ္က ရုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယို ၾကည့္ရျခင္းထက္ သီခ်င္းနားေထာင္ရျခင္းကို ႏွစ္သက္သည္။ သီခ်င္းနားေထာင္ရသည္ထက္ စာဖတ္ရသည္ကို ပို၍ ဝါသနာပါသည္။ ငိုယိုေအာ္ဟစ္ကာ အပူခန္းမ်ားႏွင့္ ပရိတ္သတ္မ်က္ရည္ခ်ဴသည့္ ရုပ္ရွင္မ်ားထက္ ဟီးဟီးဟားဟား ရယ္ေမာရသည့္ ရုပ္ရွင္မ်ားကို ႀကိဳက္သည္။
ယခုေနာက္ပိုင္း ဟာသတို႔ထပ္လာသည့္အခါ ဒုန္းဒုန္းဒိုင္းဒိုင္းႏွင့္ အက္ရွင္ကားမ်ားကို ႀကိဳက္လာသည္။ (Vin Diesel) ၏ (Fast & Furious) စီးရီးမ်ား၊ (Tom Cruise) ၏ (Mission) စီးရီးမ်ား၊ (Liam Neeson) ၏ (Taken) စီးရီးမ်ားႏွင့္ (James Bond) စီးရီးမ်ားကို ႀကိဳက္သည္။ (Wentworth Miller) ေခါင္းေဆာင္ ပါဝင္သရုပ္ေဆာင္သည့္ (Prison Break) ကုိလည္း ႀကိဳက္သည္။ (Mr. Bean) ၏ ဟာသစီးရီးမ်ားကိုလည္း ႀကိဳက္သည္။ သိပၸံကားမ်ားကိုမူ လံုးဝမႀကိဳက္ခဲ့ေခ်။

ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ခၽြင္းခ်က္လည္း မ်ားစြာရွိသည္။ (Arnold Schwarze) ၏ (Terminator) သိပၸံဇာတ္လမ္းမ်ားကို ႀကိဳက္ျခင္းကမူ ခၽြင္းခ်က္ျဖစ္သည္။ (Tom & Jerry) ဇာတ္လမ္းတြဲကို ခုခ်ိန္ထိတိုင္ ႀကည့္ေနျခင္းကလည္း ခၽြင္းခ်က္ျဖစ္သည္။ ျဖဴစုတ္စုတ္ႏွင့္ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ ခြဲမရႏုိင္သည့္ (Korea Actor) မ်ားကို မႏွစ္သက္ျခင္းကလည္း ခၽြင္းခ်က္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ မႏွစ္သက္သည့္အထဲမွ (Iris) ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲ ကို ႏွစ္သက္ျခင္းကလည္း ခၽြင္းခ်က္ျဖစ္သည္။ က်ားက်ားယားယားႏွင့္ မင္းသားတပ္ေပါင္းစုႀကီးပါေသာ (The Expendables) အက္ရွင္ဇာတ္လမ္းတြဲကို မႏွစ္သက္ျခင္းကလည္း ခၽြင္းခ်က္သာ ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ခၽြင္းခ်က္နည္းပါးသည္မွာ သီခ်င္းနားေထာင္သည့္ ကိစၥတြင္ျဖစ္သည္။ (Title) အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ (Brand) အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ သီးခ်င္းမ်ိဳးစံုကို ကာလာအစံုႏွစ္သက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ မခံစားတတ္ သည္က (Performance) တြင္ ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္က (Break Dance) ကို ႏွစ္သက္စြဲမက္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ယေန႔ေခတ္စားေနသည့္ (Under Ground) အက ကိုမူ လံုးဝခံစားမရသူျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ သီခ်င္း နားေထာင္လွ်င္ (Music) သက္သက္ကိုသာ နားေထာင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ (Volume) ကို မိုင္ကုန္ တင္တတ္ေသာ္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ ခပ္တိုးတိုးနားေထာင္ရသည္ကို ပို၍ႏွစ္သက္သည္။ အားလံုးထက္ ပိုႏွစ္သက္သည့္ (Label) မွာ (R&B) ျဖစ္သည္။ (Rhythm & Blues) သည္ (Music) အားလံုးတြင္ အႏွစ္သက္ဆံုးေသာ (Style) ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။
ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ခၽြင္းခ်က္မရွိႏွစ္သက္မိေသာအရာမွာ စာဖတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ စာဖတ္ျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ဝါသနာျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္က သူတစ္ပါးတိုက္တြန္း၍၊ ေလးစားအားက်သူေတြကို အတုယူ၍ ဖတ္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္က ဖတ္ခ်င္၍ ဖတ္ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ဖတ္၍ နားမလည္ႏိုင္၊ ခံစားမရႏိုင္ေသးေသာ္လည္း တစ္ခ်ိန္တြင္ နားလည္ႏိုင္လိမ့္မည္၊ သို႔မဟုတ္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ျပန္ဖတ္လွ်င္ နားလည္လာလိမ့္မည္ဟူေသာ အေတြးမ်ိဳးႏွင့္ ဖတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္က စာဖတ္ျမန္သူ ျဖစ္သည္။ ကာတြန္းစာအုပ္တစ္အုပ္ကို ခဏႏွင့္ ဖတ္ၿပီးသြားသည္က မ်ားသည္။ ငယ္စဥ္ေက်ာင္းသားဘဝတြင္ မုန္႔ဖိုးေန႔တိုင္းရသူ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ မုန္႔ဖိုးရသည့္အခါတြင္ စာအုပ္ငွားဖတ္ျဖစ္သည္က မ်ားေလသည္။ ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး၏ သားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရႊေသြးႏွင့္ ေတဇကို အပတ္စဥ္ ၊ လစဥ္ ဖတ္ခြင့္ရခဲ့သည္။ ကာတြန္းေသာ္က(အရိုင္း)၊ ဦးကပ္စီး၊ ကိုပူစီႏွင့္ တျခားကာတြန္း စာအုပ္မ်ားကိုမူ မုန္႔ဖိုးႏွင့္ ဖတ္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ နန္းဦး၊ စံေရႊျမင့္ စေသာကာတြန္းမ်ားကိုမူ ဝမ္းကြဲအစ္မမ်ားထံမွ ကပ္ဖတ္ခြင့္ရခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။  အဂၢရာဇာ၊ ဧကရာဇ္၊ ဘိုဘို၊ တြတ္ပီ စေသာစာအုပ္ မ်ားကို အတန္းအနည္းငယ္ရမွ ဖတ္ခြင့္ရခဲ့သည္။
ကာတြန္းမဟုတ္သည့္ စာကို စတင္ဖတ္ရႈမိျခင္းမွာ နကၡတၱမဂၢဇင္းတြင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး လင္းေရာင္တင္ေရးသည့္ အခန္းဆက္ဝတၳဳ နကၡတၱစႏၵီဆိုေသာ ဝတၳဳျဖစ္သည္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္သိလာရသည္မွာ ဆရာႀကီး၏ ပထမဆံုးေသာ အခန္းဆက္ဝတၳဳျဖစ္ေၾကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး၏ စာကိုဖတ္ၿပီးခ်ိန္သည္ ကာတြန္းတစ္အုပ္ ဖတ္ၿပီးခ်ိန္ႏွင့္ ညီမွ်သည္။ ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲတြင္ ကိုင္ထားသည့္ မဂၢဇင္းစာအုပ္ထဲတြင္ ဖတ္စရာအေၾကာင္းအရာမ်ားစြာ က်န္ေနေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မဂၢဇင္းဆိုေသာအရာကို သေဘာက်သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘႀကီးကလည္း ထိုမဂၢဇင္းကို လစဥ္ ဖတ္သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာလင္းေရာင္တင္၏ အခန္းဆက္ဝတၳဳကို လစဥ္ေစာင့္ဖတ္ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး မင္းသိခၤ၏ မႏုစာရီဝတၳဳကိုလည္း ထိုအခ်ိန္ဝန္းက်င္ကပင္ ဖတ္ဖူးခဲ့သည္။ မည္သည့္မဂၢဇင္းဟု အတိအက် မမွတ္မိေသာ္လည္း အခန္းဆက္ေစာင့္ဖတ္ရသည္ကိုေတာ့ မွတ္မိခဲ့သည္။
တတိယတန္းေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ ျပင္ဦးလြင္ရွိ အနီးစခန္းၿခံ၊ မမနန္းျဖဴျဖဴမိုးျမင့္ေမာင္တို႔ အိမ္တြင္ တရုတ္ေတာ္လွန္ေရးအေၾကာင္းေရးထားသည့္ ဝတၳဳလား၊ အတၳဳပၸတိလား မမွတ္မိေတာ့သည့္ ဝါၾကန္႔ၾကန္႔စာအုပ္ထူႀကီး ဖတ္ခဲ့ရျခင္းကို မွတ္မိသည္။ စတုတၳတန္းတြင္ အားလပ္ခ်ိန္၌ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ေျပာျပသည့္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အေၾကာင္းကို က်န္သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ဝိုင္းနားေထာင္ခဲ့ဖူး သည္။ စိတ္ဝင္စားစရာ၊ ရယ္စရာလည္းေကာင္း၍ အားလပ္ခ်ိန္တြင္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ိဳ႕ႏွင့္ မကစားျဖစ္ဘဲ ဝိုင္းဖြဲ႔နားေထာင္ျဖစ္သည့္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၏ အတၳဳပတၱိစာအုပ္ထူႀကီးကို ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ ေဖေဖ့၏ေက်းဇူးျဖင့္ ဖတ္ခြင့္ရခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ပင္ မသိလိုက္ဘဲႏွင့္ စာဖတ္ဝါသနာ စြဲေနၿပီျဖစ္သည္။
ပဥၥမတန္းတြင္ မုန္႔ဖိုးလည္း ရလာသျဖင့္ ႏွစ္သက္ရာကာတြန္းစာအုပ္ေလးမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ငွားရမ္း လာႏိုင္သည္။ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္းလည္း လွယ္ဖတ္ခြင့္ရလာသည္။ ဆဌမတန္းႏွစ္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ကံဇာတာတို႔ အပြင့္လန္းဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕ထဲေက်ာင္းသို႔ သြားရာတြင္ ေျခလ်င္မသြားရေတာ့။ မစ္ကီဘီးႏွင့္တူေသာ ဆိတ္ငါးေကာင္ စက္ဘီးေလးကို ဝယ္ေပးေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ဝယ္ေပး ႏိုင္ရန္အတြက္ေဖေဖက သူဝါသနာပါရာ ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္မွ ေဆးခြင့္ျဖင့္ ရပ္နားခြင့္တင္လိုက္ရသည္။ ထို႔ေနာက္ မိုးကုတ္ဘက္သို႔ထြက္သြားသည္။ ထိုႏွစ္ကို ကၽြန္ေတာ္ အတိအက်မွတ္မိေနသည္။ (၁၉၉၃) ျဖစ္သည္။
ထိုႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းသို႔ ေျခလ်င္မသြားရေတာ့။ အမ်ားနည္းတူ စက္ဘီးေလးႏွင့္ျဖစ္သည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ၏စက္ဘီးထက္ ကၽြန္ေတာ့္ဘီးကေလးကလွ၍ ေပ်ာ္သည္။ ထို႔ထက္ပို၍ေပ်ာ္သည္မွာ ေဖေဖက စာအုပ္ဆိုင္ဖြင့္ေပးေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ စာဖတ္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္မုန္႔ဖိုးစုစရာ မလိုေတာ့။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္စုျဖစ္သည္။ ပံုျပင္စာအုပ္မ်ား၊ စကားေတာင္စား စေသာ စာအုပ္မ်ားကို ဝယ္ဖို႔အတြက္ ျဖစ္သည္။ ထိုစာအုပ္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ့္မုန္႔ဖိုးျဖင့္ဝယ္သည္။ ေဖေဖ့ကို စာအုပ္ခ်ဳပ္ခိုင္း၍ စာအုပ္အငွားစင္တြင္ ခပ္တည္တည္တင္ထားသည္။ ထိုစာအုပ္ငွားရလွ်င္ အငွားခကို ကၽြန္ေတာ္ယူသည္။
စာအုပ္ဆိုင္ရွိ စာအုပ္တိုင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ၿပီးသမွ်ခ်ည္း ျဖစ္လာသည္။ ဝတၳဳဘက္သို႔ လွည့္သည္။ မီကိုဇူးဇင္၊ ႏိုကိုဇူးဇင္မွ စကာ မင္းသိခၤအဆံုး အားလံုးဖတ္သည္။ မီကိုဇူးဇင္ဆိုလွ်င္ အခ်စ္၊ ႏိုကိုဇူးဇင္ဆိုလွ်င္ လ်ိဳ႕ဝွက္ဇာတ္လမ္းေလးမ်ားျဖစ္သည္။ ေနာင္တြင္ တကယ္မရွိေသာ စာေရးဆရာမမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း သိလာရသည္။  ဆရာမႀကီး ကလ်ာ(ဝိဇၨာ/သိပၸံ) စာအုပ္မ်ားတြင္လည္း လ်ိဳ႕ဝွက္ဇာတ္လမ္း ေလးမ်ားပါသည္။ ဆရာမလြန္းထားထား(ေဆးတကၠသိုလ္)၏ အရိပ္ရဲ႕အရိပ္ကိုဖတ္ၿပီး ခံျပင္းခဲ့ဖူးသည္။ ဆရာမဂ်ဴး၏ ကံၾကမၼာကို မယံုၾကသူမ်ားဖတ္ၿပီး တစ္စံုတစ္ခု ခံစားခဲ့ရဖူးသည္။ ထိုကာလတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ (Favourite) စာေရးဆရာမွာ ဆရာႀကီး မင္းသိခၤျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးစာအုပ္ထဲမွ မႏုစာရီ အခန္းဆက္ကို ပထမဆံုးဖတ္ဖူးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း မဟာၿမိဳင္ခရီးသည္မွစကာ စြဲမက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဆားပုလင္း ႏွင္းေမာင္မွ ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ျဖစ္လာသည္။ သိုးထိန္းလို ဘတ္ခြပစ္ လက္တည့္ခ်င္သည္။ ရဲရင့္လို သည္။ ကုိယ့္အေပၚ က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားသြားသူမ်ားကို လက္စားေခ်လိုလာသည္။  
သတၱမတန္းတြင္ ျမန္မာျပည္ေျမပံုဆြဲရျခင္းမွလြဲ၍ ကာတြန္းစာအုပ္ထဲမွ ပံုမ်ားဆြဲရျခင္းကို ႏွစ္သက္ လာသည္။ သုိ႔ေသာ္ စာေတြကိုေတာ့ ဖတ္ျဖစ္သည္။ အဌမတန္းတြင္ အခန္းထဲရွိ အသက္ႀကီး ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္တြဲၿပီး ကဗ်ာေရးက်င့္သည္။ သို႔ေသာ္ စာေတြကိုေတာ့ ဖတ္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ထိုေနာက္ မွာေတာ့ ေမာင္သာျပည့္၏ သူ႔ရည္းစားလည္း ဟုတ္ပဲနဲ႔၊ တကၠသိုလ္တင္ျမင့္၏ သူလိုလို၊ ကိုယ္လိုလို စေသာ စာမ်ားကို ဖတ္လာသည္။ ဆယ္တန္းေျဖၿပီးေနာက္ မမနန္းျဖဴျဖဳတို႔ အိမ္ကိုအလည္လာသည္။ သူမက ထိုအခ်ိန္တြင္ ညိဳျပာဝိုင္ဆိုေသာ ကေလာင္အမည္ကို ပိုင္ဆိုင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ခ်စ္စႏိုးျဖင့္ ေနာင့္ရင္း(ညီမေလး) ဟုေခၚေသာ ညီမငယ္တစ္ေယာက္လည္း ပါလာသည္။ သူမက …
“ ခု…ကိုၿဖိဳး ဘာေတြဖတ္ေနလဲ …”
ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ေနသည့္ စံုေထာက္ဝတၳဳတစ္ခ်ိဳ႕အေၾကာင္းေျပာလိုက္သည့္အခါ …
“ကိုၿဖိဳးက ဦးေႏွာက္ကို ေလးတန္းအဆင့္မွာ ရပ္ထားတာကိုး …”
ဟု သူမက မွတ္ခ်က္ေပးသည္။
ဆယ္တန္းေက်ာင္းၿပီးသြားၿပီျဖစ္၍ စာဖတ္သည့္နယ္ပယ္က ပို၍ က်ယ္ျပန္႔လာသည္။ ျမသန္းတင့္ ၏ လူေလးသို႔ေပးစာမ်ားကို ညီငယ္တစ္ေယာက္၏ ေဝမွ်မႈျဖင့္ ဖတ္ရသည္။ ထို႔ေနာက္ ေလရူးသုန္သုန္ကို ဖတ္ခြင့္ရသည္။ စာတစ္အုပ္ကိုဖတ္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က (Cover to cover) ဖတ္သူျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ ဘာသာျပန္စာအုပ္မ်ားႏွင့္ အထိအေတြ႕ မရွိသေလာက္နည္းခဲ့ေသာကၽြန္ေတာ္သည္ ေလရူးသုန္သုန္ကို အံခဲကာ ဖတ္ခဲ့ရသည္။ ထိုစာအုပ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆံုးဖတ္ခဲ့ရသည့္ (Classic) စာအုပ္ လည္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ့္အေပါင္းအသင္းမ်ားအားလံုးသည္ စာသမားမ်ား မဟုတ္ၾကေသာ္လည္း စာဖတ္ဝါသနာ ပါသည့္ သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ စာအုပ္ေကာင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ဖတ္ခြင့္ရျခင္းကမူ ကံေကာင္းျခင္း တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးေသာ္တာေဆြ၏ ဘရန္ဒီတစ္လံုးမွစကာ စာအုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ဖတ္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း၊ ဒဂုန္ေရႊမွ်ားတို႔၏ စာအုပ္မ်ားကိုလည္း စီးရီးလိုက္ ဖတ္ျဖစ္သည္။ ဆရာနီကိုရဲ၏ မၾကည္ျပာ၊ ဆရာအၾကည္ေတာ္၏ ဘီလူး စသည္ျဖင့္ စာေရးဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၏လက္ရာစံုကို ဖတ္ျဖစ္လာသည္။
စာဖတ္မ်ားလာသည္ႏွင့္ အခက္အခဲတခ်ိဳ႕ရွိလာသည္။ ႏွစ္သက္သေဘာက်သည့္ အေၾကာင္းအရာ တခ်ိဳ႕၊ အခ်က္အလက္တခ်ိဳ႕ကို မွတ္မိေနေသာ္လည္း အတိအက်မမွတ္မိေတာ့။ ႏုတ္ထုတ္မထားျဖစ္၍ စာအုပ္ဆိုင္သို႔ ေျပးရေတာ့သည္။ အခက္အခဲက ဤတြင္မွ စသည္။ ဖတ္လိုသည့္စာအုပ္သည္ တျခားသူ တစ္ဦးဦးက ငွားသြားျခင္းမ်ိဳး ႀကံဳရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အရင္းေက်၍ ျပန္ေရာင္းလိုက္ျခင္းမ်ိဳးလည္း ႀကံဳရသည္။ (Classic) စာအုပ္ဆိုသည္ကလည္း စာအုပ္ဆိုင္မွငွားျခင္းထက္ အပိုင္ဝယ္ကာ ေအးေအးေဆးေဆးဖတ္မွ အရာသာေတြ႕သည့္ စာအုပ္မ်ိဳးမဟုတ္လား။ ထို႔ေၾကာင့္ စာအုပ္စင္ေလးတစ္ခု ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္လာသည္။ အိမ္မွာဖြင့္ထားသည့္ စာအုပ္ဆိုင္သည္လည္း လူရႈပ္ျခင္းႏွင့္ အျခားေသာအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ (၃)ႏွစ္ခန္႔ဖြင့္ၿပီးသည့္ေနာက္ ပိတ္ပစ္လိုက္ရသည္။ ႏွစ္သက္မိသည့္ စာအုပ္မ်ားကုိ သိမ္းထားျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ရပ္ကြက္တြင္း စာၾကည့္တိုက္ဖြင့္စဥ္က အကုန္လွဴပစ္လိုက္ၿပီး ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ပိုင္စာအုပ္စင္ေလးျဖစ္လာေစရန္အတြက္ စာအုပ္တို႔လိုအပ္လာသည္။
ပထမဆံုး ကၽြန္ေတာ္ဝယ္စုျဖစ္သည့္ စာအုပ္မွာ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း၏ တစ္သက္တာမွတ္တမ္းႏွင့္ အေတြးအေခၚမ်ား ဆိုေသာ စာအုပ္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ လစဥ္ပင္ တစ္အုပ္ျခင္း၊ ႏွစ္အုပ္ျခင္း ဝယ္စုျဖစ္ခဲ့သည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ စာအုပ္အနည္းအက်ဥ္းႏွင့္ သင့္တင့္ေသာ စာအုပ္စင္ေလးတစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ဟိုစဥ္တုန္းက စာအုပ္အငွားဆိုင္ရွိ စာအုပ္မ်ားအားလံုးကို ဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ဖတ္စရာစာအုပ္ေၾကြးတို႔ တင္လ်က္ရွိပါသည္။ စာအုပ္ဆိုင္သို႔ေရာက္သည္ႏွင့္ အိမ္တြင္ဖတ္စရာတို႔ပံုေနေသာ္လည္း ေနာက္တစ္ႀကိမ္ဝယ္မရမွာ စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုေတာ့ ဆြဲခဲ့မိၿမဲျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္၏ဖခင္ စာေရးဆရာႀကီးထံမွ ၎ပိုင္စာအုပ္မ်ားကို စိတ္ႀကိဳက္ဝင္ေမႊခြင့္ဆိုေသာ အခြင့္အေရးတစ္ခုကိုလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကိုေပး ထားသည္။ မိတ္ေဆြ စာေရးဆရာလင္မယား၏ ကုိယ္ပိုင္စာအုပ္စင္မွ စာအုပ္မ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္က မ်က္စပစ္ထားသည္။ တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္မွဴးအျဖစ္တာဝန္ယူေနရသည့္ ထိုစာေရးဆရာႏွင့္ မိတ္ေဆြျဖစ္ရသည္မွာ ဗဟုသုတသိုက္ႀကီးကို ဖြင့္ႏိုင္သည့္ ေသာ့တစ္ေခ်ာင္းကို ပိုင္ဆိုင္ထားသည့္ႏွယ္ ခံစားရသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ စာအုပ္စင္မွ ဗဟုသုတတို႔ကိုလည္း မွ်ေဝလိုပါသည္။ ဝယ္ၿပီးသမွ် စာအုပ္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ခ်ဳပ္ပါသည္။ ကတၳဴဖံုးစာအုပ္ဖံုးျဖစ္ေနေစကာမူ ကၽြန္ေတာ္က ပလတ္စတစ္ျဖင့္ ျပန္ဖံုးသည္။ ေရာက္သည့္ေနရာကို မွတ္သားရန္အတြက္ ေငြေရာင္ႀကိဳးေလးကို စာအုပ္အေႏွာင့္တြင္ ကပ္ထားေပးပါ သည္။ ပစၥည္းသခၤါရဆိုသည္ကို သိထားေသာ္လည္း စာအုပ္ေလးကို သက္တမ္းရွည္ရွည္ သံုးရေစလို ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုလိုသည္က ကၽြန္ေတာ္ မတြန္႔တိုပါ။ သို႔ေသာ္ ႏွေမ်ာတတ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္မ်ားကို မွန္ဘီရိုထဲတြင္ သိမ္းမထားလိုဘဲ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ လက္ထဲတြင္သာ ရွိေစလို ပါသည္။ 
ကၽြန္ေတာ့္တြင္ လူႏုိင္ မ်ားစြာရွိပါသည္။ တခ်ိဳ႕စာအုပ္တို႔က ျပန္ဝယ္ဖို႔ရန္ လြယ္ကူသည္။ တခ်ိဳ႕စာအုပ္တို႔က ျပန္ထုတ္ခဲသည့္ စာအုပ္မ်ားျဖစ္သည္။
“ ေဟ့ေကာင္ စာအုပ္ကေတာ့ သေဘာက်လို႔ သိမ္းလိုက္ၿပီေဟ့၊ မင္းလိုခ်င္ ငါ့ဆီက တစ္အုပ္အုပ္ လာမ-လွည့္ …”
ထိုသို႔ ခ်ဲလင့္ လုပ္ခံရသည္ကလည္း မၾကာခဏ။
“ ငါ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ငွားသြားလို႔ကြ၊ မင္းစာအုပ္ ျပန္ေတာင္းေပးမယ္ စိတ္ခ်၊ ခု ေက်ာင္းေတြပိတ္သြားလို႔ ဒီေကာင္ နယ္ျပန္သြားတယ္ …”
ထိုသို႔ေသာနည္းမ်ားျဖင့္ မၾကာခဏ ဆံုးပါးသြားေသာ စာအုပ္မ်ားကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ စာအုပ္စင္တြင္ စာတန္းတစ္ခုကို စာစီ၍ ခပ္တည္တည္ ကပ္ထားလိုက္သည္။
They all are not to be borrowed. But you can read them all here.
ထိုစာတန္းေလး ကပ္ၿပီးေနာက္ စာအုပ္တို႔ ေပ်ာက္ရွမႈ ကင္းသြားသည္။ တခ်ိဳ႕မိတ္ေဆြမ်ားကေတာ့ ထိုစာတန္းေလး ဖတ္ၿပီး ၿပံဳးသြားသည္။ စာအုပ္ မေပ်ာက္ရွေတာ့သည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်နပ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ မေက်နပ္သည္က စာအုပ္မ်ား မွန္ဗီရိုထဲတြင္ အထိုင္က် ၿငိမ္သက္ေနျခင္းကို ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကပ္လိုက္သည့္ စာတန္းေလးတစ္ခုေၾကာင့္ စာအုပ္တို႔ အက်ဥ္းက်သြားျခင္း ျဖစ္မည္ဟု မၾကာခဏ ေတြးမိသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ထိုစာတန္းေလးကို ခြာသင့္၊ မခြာသင့္ ဒိြဟ ျဖစ္ေနမိသည္။
တစ္ေန႔က သူစိမ္းဆန္သည့္ ထိုစာတန္းေလးကို ခြာပစ္ေတာ့မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ကာ စာၾကည့္ခန္းထဲ သို႔ ဝင္သြားမိသည္။ မွန္ဘီရိုထဲရွိ စီစီရီရီႏွင့္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ရွိေနၾကသည့္ စာအုပ္မ်ားက သူ႔ကိုဖတ္ပါ၊ ငါ့ကိုဖတ္ပါဟု ကၽြန္ေတာ့္ကို အလုအယက္ပင္ ဆြဲေဆာင္သည္။ သူတို႔တေတြ ယခုကဲ့သို႔ သပ္ရပ္ သန္႔ရွင္းစြာေနႏိုင္သည္မွာ ကပ္ထားသည့္ စာတန္းေလးေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္တစ္အုပ္ဆြဲ ကာ ထြက္လာခဲ့လိုက္သည္။
အေကာင္းဆံုးမဟုတ္ေသာ္လည္း သင့္ေတာ္တဲ့ ေျဖရွင္းနည္းတစ္ခုခုေတာ့ ရွိမွာပါ ဆိုေသာ အေတြးႏွင့္ ဖုန္းနံပါတ္တခ်ိဳ႕ကို ႏွိပ္လိုက္သည္။
“ ဟုတ္ကဲ့ ဆရာမ၊ အလုပ္နားတဲ့ တစ္ရက္ရက္ အိမ္ကို အလည္လာဦးေလ။ ဆရာမ ဖတ္ခ်င္တဲ့ စာအုပ္ေလးေတြရွိရင္လည္း ေအးေဆးယူဖတ္ပါ။ ဟိုေန႔ကလို ငွားသြားၿပီး ေလာေလာႀကီး ျပန္မေပးပါနဲ႔။ ကပ္ထားတဲ့စာက တစိမ္းေတြအတြက္ရယ္။ အမ်ိဳးေတြအတြက္ ဟုတ္ဘူးဗ်…”
ကၽြန္ေတာ္ မိုးခါးေရ ဆိုေသာ စာေရးဆရာမေလးဆီသို႔ စိတ္လိုလက္ရ ဖုန္းဆက္မိသည္။
အသိဉာဏ္၊ ဗဟုသုတတို႔ကို ေလွာင္ပိတ္မထားလိုပါ။ ထို႔အတူ ရင္ဘတ္ျခင္းတူမ်ားၾကားတြင္ လည္း တစိမ္းမဆန္လိုသည္က ကၽြန္ေတာ္၏ ခံစားခ်က္ျဖစ္သည္။
တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ထုိစာတန္းေလးကို ခြာခ်ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ စာအုပ္စင္တြင္ သာမက ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားထက္မွပါ ခြာခ်ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ထိုေန႔သည္ ကၽြန္ေတာ့္အတၱေတြ ပါးလ်လာ သည့္ ေန႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ သို႔မဟုတ္ သူ႔ေနရာသူထားျခင္း၏ တန္ဖိုးကို လူေတြသိလာၾကသည့္ ေန႔လည္း ျဖစ္ေနႏိုင္သည္။

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း