စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေစေရးလမ္းညႊန္ခ်က္မ်ား
Zaw KO to ကမ္းလက္မ်ား (BEACON )
နိုဘယ္ဆုရစာေရးဆရာျကီး ဟဲမင္းေဝးေျပာခဲ့ေသာစာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာေစေရးလမ္းညြွန္ခ်က္မ်ား
။"စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ဟာ အစဥ္အျမဲအထီးက်န္ တစ္ကိုယ္တည္းသာျဖစ္ျပီး အပယ္ခံတစ္ေယာက္လည္းျဖစ္တယ္"
။"စာေရးတယ္ဆိုတာ လူေတြအေျကာင္းကိုေရးရတာ လူေတြအေျကာင္းကိုမေရးမီ
ကိုယ္တိုင္ကပိုျပီး လူပီသဖို့လိုတယ္။ စာေရးခ်င္တဲ့လူဟာ
လူယဥ္ေက်းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနဖို့ အင္မတန္ အေရးျကီးသလိုအသိဥာဏ္လည္း
ျပည့္ဝေနရမယ္။ သေဘာထားလည္းျပည့္ဝေနရမယ္။ခႏၱီစဆိုတဲ့
ပါရမီရွိဖို့လည္းလို့တယ္။ေလာကဓံတရားနဲ့ ေတြျကံဳရတဲ့အခါတိုင္းမွာလည္း
ခံနိုင္ရည္ရွိရမယ္။ကုသိုလ္ကံအေျကာင္းမလွလို့ဒုကၡနဲ့ေတြ့ရသူကိုလည္းျပက္ရယ္မျပဳသင့္ဘူး။
အကုသိုလ္ဝင္လို့ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်ေနျပီဆိုရင္ေတာင္ အဲဒီကံဆိုးမိုးမွဳကို
ဘယ္ေသာအခါ ျပန္လွန္ခုခံျပီးမတိုက္ခိုက္ေလနဲ့ ကံမေကာင္းအေျကာင္းမလွတဲ့
ဘဝေရစီးေျကာင္းမွာအလိုက္သင့္သာ ေမ်ွာေနလိုက္ လူဆိုတာ အျမဲတေစခ်ည္း
ကံဆိုးမေနပါဘူး။
ကုသို္လ္ကံေကာင္းတဲ့ အလွည္အေျပာင္းလည္းျပန္ျကံဳတတ္ျကပါတယ္"
။"ဘဝမွာ ဘာကိုပဲလိုခ်င္လိုခ်င္ အသိတရားေတြ အစဥ္သတိရွိေနဖို့ လိုတယ္"
။"စာေရးတဲ့ေနရာမွာ အခက္အခဲအမ်ားျကီးရွိတယ္။အခက္အခဲတစ္ခုကေတာ့ ခံစားခ်က္နဲ့ ပက္သက္ေနတယ္။က်ဴပ္ ဘယ္လိုခံစားေနရသလဲ။ တကယ္ခံစားရတာလား ခံစားရတယ္လို့ထင္ေနတာလား ဒါမွမဟုတ္သူတစ္ပါးကသြန္သင္ထားလို့ ခံစားေနရတာမ်ားလား ဆိုတာခြဲျခားဖို့ ခက္ေနတယ္။အဲဒါေတြထက္ ပိုျပီးခက္ေနတာက လွဳက္ရွားမွုတစ္ခုကို တကယ္ျဖစ္ပြားတဲ့ အစီအစဥ္တိုင္းေရးခ်လိုက္ရမလား အဲဒီျဖစ္စဥ္ေတြထဲက စိတ္လွဳပ္ရွားမူနဲ့ ခံစားခ်က္ကို ေပးနိုင္တဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြက ဘယ္ဟာလဲလို့ေရြးနုတ္ျပီးေရးခ်ရမလား။အဲဒါဟာ အခက္ဆံုးပဲ။ တကယ့္ပညာကို က်ဴပ္ေျပာျပမယ္။အဲဒါက တစ္နွစ္ သို့မဟုတ္ ဆယ္နွစ္ခံေစမယ့္ စိတ္ထဲနင့္ေနေအာင္ ခံစားခ်က္မ်ိဴးေပါ္လာေအာင္ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္ အေျကာင္းအခ်က္ေတြ စီစဥ္ျပတတ္ဖို့ပဲ။ အဲဒါမွ တကယ့္ပညာ ကံေကာင္းျပီ အရည္အေသြးသန့္သန့္ကိုသံုးတတ္ရင္ေတာ့ ဆယ္နွစ္ဆယ္မိုးမကဘူး။ထာဝစဥ္ခံေနလိမ့္မယ္။အဲဒါမ်ိဴးကေတာ့ ခက္လြန္းလို့က်ဴပ္မမီွပါဘူး။ဒါေပမယ့္ က်ဴပ္ မရ ရေအာင္ သိပ္ဒုကၡခံျပီး ျကိဳးစားေနတယ္"
။"လူတစ္ေယာက္မွာ ကိုယ္ျကိဳက္လို့လုပ္ရတဲ့ အလုပ္မ်ိဴးနဲ့ မလုပ္မျဖစ္လို့လုပ္ရတဲ့အလုပ္မ်ိဴးရယ္လို့ရွိျကတယ္။အဲဒီအလုပ္ေတြကိုလုပ္ရင္းကိုင္ရင္းနဲ့ကိုယ့္ဇာတ္ေကာင္ကိုေတြ့လာရတာဘဲ။ တကယ္ေတာ့ အေတြအျကံဳေတြကို စာေရးရတာမခက္ပါဘူး။နားေကာင္းေကာင္း စြင့္ထားဖို့ပဲလိုပါတယ္။ ေထရ ရဟန္းမ်ားအာရံုျပဳသလို အာရံုစူးစိုက္တတ္ရမယ္။စာေရးဖို့ကလြဲျပီးတျခားဘာကိုမွ အာရံုမမ်ားဖို့လိုတယ္။ဘယ္ေတာ့မွ ထပ္ျပီးေတြးမေနနဲ့။လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ စာေရးခ်င္တဲ့စိတ္ကေလးေတြရွိတတ္ျကတယ္။ေရးခ်င္ရင္ မေရးရဘူးဆိုတဲ့ဥပေဒမရွိပါဘူး။ေရးခ်င္လို့ စာေရးေနတုန္းစိတ္ထဲမွာ ျကည္နူးရတယ္။ရင္ထဲမွာလဲေပါ့သြားတယ္။ဒါေပမဲ့စာကိုမျဖစ္မေန ေရးရေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္မေန ထလုပ္ရတဲ့ ဗိသုကာနဲ့ တူေနလိမ္မယ့္ အဲဒီလိုသာဆိုရင္ မေနနိုင္လို့နဲွျကီးထမွဳတ္တဲ့နဲွဆရာလို တစ္ကိုယ္တည္းေျကာင္တက္တက္နဲ့ စခန္းသိမ္းရတတ္တာပဲ"
။"စာေရးဆရာ၏ဘဝသည္ အလြန္ပင္ အထီးက်န္လွေခ်သည္။စာေရးဆရာ အသင္းအဖြဲ့မ်ားသည္ စာေရးဆရာမ်ားအတြက္ေျခာက္ေသြ့ေသာဘဝမွ သက္သာရာ ရေစသည္ကားမွန္ပါ၏။သို့ေသာ္ ယင္းအဖြဲ့အစည္းမ်ားသည္ စာေရးဆရာ၏ အရည္အခ်င္းကိုထက္ျမက္ေစျကသည္ မဟုတ္ပါ။စာေရးဆရာတစ္ဦးသည္ အရည္အခ်င္းရွိသူ ျဖစ္ပါမူ သံသရာ၏ အဓိပၸာယ္ရွိမူမွင့္မရွိမူတို့ကိုေနစဥ္နွင့္အမ်ွ ျကံဳေတြ့ရမည္သာျဖစ္ေပသည္။"
။"က်ဴပ္ အတတ္နိုင္ဆံုး ေကာင္းေကာင္းေရးတာဘဲ ကိုယ္ေရးတာေတြ ကိုလည္းယံုျကည္တယ္။သူတို့ မျကိဳက္တာ သူတို့အေျကာင္းနဲ့သူတို့ရွိလိမ့္မေပါ့ ေနာက္ေတာ့သူတို့ျကိဳက္လာလိမ့္မေပါ့လိုလည္းထင္ထားတယ္။က်ဴပ္အဖို့ေတာ့ ေဝဖန္ခံရမွာလည္း မစိုးရိမ္ခဲ့ပါဘူး။ေဝဖန္ေရးကိစၥနဲ့လည္း သိပ္ျပီးမနီးစပ္ခဲ့ဘူး။တကယ္တမ္းေျပာ ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘာပဲေရးေရး ကိုယ္ေရးသမ်ွထဲမွာ ဘာမ်ားစြဲစြဲျမဲျမဲ က်န္ရစ္ခဲ့သလဲဆိုရင္ စာေရးရတာအေတာ္ခက္ပါလားဆိုတဲ့အသိပဲ။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ္အေျကာင္းအျပင္ တျခားဘယ္သူ့အေျကာင္းကို ပိုျပီးသိဦးမွာတဲ့လဲ"
။"ဆုရတယ္ဆိုတာဟာ ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုး ျကီးမားတဲဲ့ ဆုျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္က ေပါ့ေပါ့တန္တန္ လုပ္ပစ္လိုက္ရင္ ေကာင္းက်ိဴးထက္ ဆိုးက်ိဴးကိုေပးမွာဘဲ စာအုပ္ေကာင္းတစ္အုပ္ ေရးေနတုန္း ဆုကိစၥနဲ့ အပ်က္မခံပါရေစနဲ့"
ဟဲမင္းေဝးေရးသားခဲ့ေသာစာအုပ္မ်ား
၁၉၂၃ ဝတၱဳတိုသံုးပုဒ္နွင့္ကဗ်ာဆယ္ပုဒ္(Three stories and Ten Poems)
၁၉၂၅ က်ြန္ပ္တို့ေခတ္(In our time)
၁၉၂၆ ျပင္းထန္စြာ ရြွာသြန္းေသာေႏြဦးမိုး(The Torrents of Spring)နွင့္
ေနမင္းျကီးလည္းသာေနျမဲ(The Sun Also Risen)
၁၉၂၇ မိန္းမမရွိေသာေယာက်ာ္းမ်ား (Men without Women)
၁၉၂၉ လက္နက္မ်ားကိုနွဳတ္ဆက္ျခင္း(A Farewell to Arms)
၁၉၃၃ ေအာင္နိုင္သူဘာမွမရ(Winner Take Nothing)
၁၉၃၅ အာဖရိက၏စိမ္းလန္ေသာေတာင္တန္းမ်ား
( Green Hills of Africa)
၁၉၃၇ ရရန္ရွိျခင္းနွင့္ဘာမွမရွိေတာ့ျခင္း(To Have and Have not)
၁၉၃၈ ပဥၥမံတပ္သား(The fifth Column)သူ၏တစ္အုပ္တည္းေသာျပဇာတ္
၁၉၄၀ ဘယ္သူအတြက္ေခါင္းေလာင္းထိုးသလဲ(For Whom the Bell Tolls)
၁၉၅၀ ျမစ္ကိုျဖတ္၍ေတာထဲသို့အဝင္(Across the River and into the Three )
၁၉၅၂ အဘိုးအိုနွင့္အဏၰဝါ (The Old man and the sea) ဤစာအုပ္ျဖင့္၁၉၅၄ ခုနွစ္အတြက္စာေပဆိုင္ရာနိုဘယ္ဆု ခ်ီးျမင့္ွျခင္းခံရသည္။
၁၉၆၁ခုနွစ္ ဇူလိုင္လ ၂ရက္ေန့တြင္ကိုယ့္ကိုယ့္ကိုယ္ အဆံုးစီရင္သြားခဲ့သည္။
ကုသို္လ္ကံေကာင္းတဲ့ အလွည္အေျပာင္းလည္းျပန္ျကံဳတတ္ျကပါတယ္"
။"ဘဝမွာ ဘာကိုပဲလိုခ်င္လိုခ်င္ အသိတရားေတြ အစဥ္သတိရွိေနဖို့ လိုတယ္"
။"စာေရးတဲ့ေနရာမွာ အခက္အခဲအမ်ားျကီးရွိတယ္။အခက္အခဲတစ္ခုကေတာ့ ခံစားခ်က္နဲ့ ပက္သက္ေနတယ္။က်ဴပ္ ဘယ္လိုခံစားေနရသလဲ။ တကယ္ခံစားရတာလား ခံစားရတယ္လို့ထင္ေနတာလား ဒါမွမဟုတ္သူတစ္ပါးကသြန္သင္ထားလို့ ခံစားေနရတာမ်ားလား ဆိုတာခြဲျခားဖို့ ခက္ေနတယ္။အဲဒါေတြထက္ ပိုျပီးခက္ေနတာက လွဳက္ရွားမွုတစ္ခုကို တကယ္ျဖစ္ပြားတဲ့ အစီအစဥ္တိုင္းေရးခ်လိုက္ရမလား အဲဒီျဖစ္စဥ္ေတြထဲက စိတ္လွဳပ္ရွားမူနဲ့ ခံစားခ်က္ကို ေပးနိုင္တဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြက ဘယ္ဟာလဲလို့ေရြးနုတ္ျပီးေရးခ်ရမလား။အဲဒါဟာ အခက္ဆံုးပဲ။ တကယ့္ပညာကို က်ဴပ္ေျပာျပမယ္။အဲဒါက တစ္နွစ္ သို့မဟုတ္ ဆယ္နွစ္ခံေစမယ့္ စိတ္ထဲနင့္ေနေအာင္ ခံစားခ်က္မ်ိဴးေပါ္လာေအာင္ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္ အေျကာင္းအခ်က္ေတြ စီစဥ္ျပတတ္ဖို့ပဲ။ အဲဒါမွ တကယ့္ပညာ ကံေကာင္းျပီ အရည္အေသြးသန့္သန့္ကိုသံုးတတ္ရင္ေတာ့ ဆယ္နွစ္ဆယ္မိုးမကဘူး။ထာဝစဥ္ခံေနလိမ့္မယ္။အဲဒါမ်ိဴးကေတာ့ ခက္လြန္းလို့က်ဴပ္မမီွပါဘူး။ဒါေပမယ့္ က်ဴပ္ မရ ရေအာင္ သိပ္ဒုကၡခံျပီး ျကိဳးစားေနတယ္"
။"လူတစ္ေယာက္မွာ ကိုယ္ျကိဳက္လို့လုပ္ရတဲ့ အလုပ္မ်ိဴးနဲ့ မလုပ္မျဖစ္လို့လုပ္ရတဲ့အလုပ္မ်ိဴးရယ္လို့ရွိျကတယ္။အဲဒီအလုပ္ေတြကိုလုပ္ရင္းကိုင္ရင္းနဲ့ကိုယ့္ဇာတ္ေကာင္ကိုေတြ့လာရတာဘဲ။ တကယ္ေတာ့ အေတြအျကံဳေတြကို စာေရးရတာမခက္ပါဘူး။နားေကာင္းေကာင္း စြင့္ထားဖို့ပဲလိုပါတယ္။ ေထရ ရဟန္းမ်ားအာရံုျပဳသလို အာရံုစူးစိုက္တတ္ရမယ္။စာေရးဖို့ကလြဲျပီးတျခားဘာကိုမွ အာရံုမမ်ားဖို့လိုတယ္။ဘယ္ေတာ့မွ ထပ္ျပီးေတြးမေနနဲ့။လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ စာေရးခ်င္တဲ့စိတ္ကေလးေတြရွိတတ္ျကတယ္။ေရးခ်င္ရင္ မေရးရဘူးဆိုတဲ့ဥပေဒမရွိပါဘူး။ေရးခ်င္လို့ စာေရးေနတုန္းစိတ္ထဲမွာ ျကည္နူးရတယ္။ရင္ထဲမွာလဲေပါ့သြားတယ္။ဒါေပမဲ့စာကိုမျဖစ္မေန ေရးရေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္မေန ထလုပ္ရတဲ့ ဗိသုကာနဲ့ တူေနလိမ္မယ့္ အဲဒီလိုသာဆိုရင္ မေနနိုင္လို့နဲွျကီးထမွဳတ္တဲ့နဲွဆရာလို တစ္ကိုယ္တည္းေျကာင္တက္တက္နဲ့ စခန္းသိမ္းရတတ္တာပဲ"
။"စာေရးဆရာ၏ဘဝသည္ အလြန္ပင္ အထီးက်န္လွေခ်သည္။စာေရးဆရာ အသင္းအဖြဲ့မ်ားသည္ စာေရးဆရာမ်ားအတြက္ေျခာက္ေသြ့ေသာဘဝမွ သက္သာရာ ရေစသည္ကားမွန္ပါ၏။သို့ေသာ္ ယင္းအဖြဲ့အစည္းမ်ားသည္ စာေရးဆရာ၏ အရည္အခ်င္းကိုထက္ျမက္ေစျကသည္ မဟုတ္ပါ။စာေရးဆရာတစ္ဦးသည္ အရည္အခ်င္းရွိသူ ျဖစ္ပါမူ သံသရာ၏ အဓိပၸာယ္ရွိမူမွင့္မရွိမူတို့ကိုေနစဥ္နွင့္အမ်ွ ျကံဳေတြ့ရမည္သာျဖစ္ေပသည္။"
။"က်ဴပ္ အတတ္နိုင္ဆံုး ေကာင္းေကာင္းေရးတာဘဲ ကိုယ္ေရးတာေတြ ကိုလည္းယံုျကည္တယ္။သူတို့ မျကိဳက္တာ သူတို့အေျကာင္းနဲ့သူတို့ရွိလိမ့္မေပါ့ ေနာက္ေတာ့သူတို့ျကိဳက္လာလိမ့္မေပါ့လိုလည္းထင္ထားတယ္။က်ဴပ္အဖို့ေတာ့ ေဝဖန္ခံရမွာလည္း မစိုးရိမ္ခဲ့ပါဘူး။ေဝဖန္ေရးကိစၥနဲ့လည္း သိပ္ျပီးမနီးစပ္ခဲ့ဘူး။တကယ္တမ္းေျပာ ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘာပဲေရးေရး ကိုယ္ေရးသမ်ွထဲမွာ ဘာမ်ားစြဲစြဲျမဲျမဲ က်န္ရစ္ခဲ့သလဲဆိုရင္ စာေရးရတာအေတာ္ခက္ပါလားဆိုတဲ့အသိပဲ။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ္အေျကာင္းအျပင္ တျခားဘယ္သူ့အေျကာင္းကို ပိုျပီးသိဦးမွာတဲ့လဲ"
။"ဆုရတယ္ဆိုတာဟာ ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုး ျကီးမားတဲဲ့ ဆုျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္က ေပါ့ေပါ့တန္တန္ လုပ္ပစ္လိုက္ရင္ ေကာင္းက်ိဴးထက္ ဆိုးက်ိဴးကိုေပးမွာဘဲ စာအုပ္ေကာင္းတစ္အုပ္ ေရးေနတုန္း ဆုကိစၥနဲ့ အပ်က္မခံပါရေစနဲ့"
ဟဲမင္းေဝးေရးသားခဲ့ေသာစာအုပ္မ်ား
၁၉၂၃ ဝတၱဳတိုသံုးပုဒ္နွင့္ကဗ်ာဆယ္ပုဒ္(Three stories and Ten Poems)
၁၉၂၅ က်ြန္ပ္တို့ေခတ္(In our time)
၁၉၂၆ ျပင္းထန္စြာ ရြွာသြန္းေသာေႏြဦးမိုး(The Torrents of Spring)နွင့္
ေနမင္းျကီးလည္းသာေနျမဲ(The Sun Also Risen)
၁၉၂၇ မိန္းမမရွိေသာေယာက်ာ္းမ်ား (Men without Women)
၁၉၂၉ လက္နက္မ်ားကိုနွဳတ္ဆက္ျခင္း(A Farewell to Arms)
၁၉၃၃ ေအာင္နိုင္သူဘာမွမရ(Winner Take Nothing)
၁၉၃၅ အာဖရိက၏စိမ္းလန္ေသာေတာင္တန္းမ်ား
( Green Hills of Africa)
၁၉၃၇ ရရန္ရွိျခင္းနွင့္ဘာမွမရွိေတာ့ျခင္း(To Have and Have not)
၁၉၃၈ ပဥၥမံတပ္သား(The fifth Column)သူ၏တစ္အုပ္တည္းေသာျပဇာတ္
၁၉၄၀ ဘယ္သူအတြက္ေခါင္းေလာင္းထိုးသလဲ(For Whom the Bell Tolls)
၁၉၅၀ ျမစ္ကိုျဖတ္၍ေတာထဲသို့အဝင္(Across the River and into the Three )
၁၉၅၂ အဘိုးအိုနွင့္အဏၰဝါ (The Old man and the sea) ဤစာအုပ္ျဖင့္၁၉၅၄ ခုနွစ္အတြက္စာေပဆိုင္ရာနိုဘယ္ဆု ခ်ီးျမင့္ွျခင္းခံရသည္။
၁၉၆၁ခုနွစ္ ဇူလိုင္လ ၂ရက္ေန့တြင္ကိုယ့္ကိုယ့္ကိုယ္ အဆံုးစီရင္သြားခဲ့သည္။
Comments
Post a Comment