ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ကေလး




ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ကေလး
          ရသစာတမ္း
        ၿမိဳ႕ကေလးသည္ ခ်စ္စရာေကာင္းသည္။ ၿမိဳ႕ကေလး၏ ဒိုင္ယာရီထဲရ်ိ ေန႔စြဲတစ္ခုတြင္ သူ႔ကို ေမြးဖြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေန႔သည္ ဇြန္လ၏ တစ္ခုေသာေန႔ခင္းတြင္ ျဖစ္သည္။ မနက္ခင္းပိုင္း တြင္ ေအးျမၿပီး ေန႔ခင္းပိုင္းမွာေတာ့ ေနပူၿပီးေလမတိုက္သည့္ သမားရိုးက် ေန႔ခင္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ သည္။
          ခ်စ္စရာေကာင္းသည့္ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည့္အတြက္ ခ်စ္စရာေကာင္းမည့္ ကေလးငယ္ ေလးဟု ယူဆမထားေစလိုပါ။ ထို႔အတူ မုန္းစရာေကာင္းမည့္ လူတစ္ေယာက္ဟူ၍လည္း ႀကိိဳေတြးမထား ေစလိုပါ။ ဘုရားသခင္က ေနာက္ဆံုးေန႔မေရာက္မခ်င္း လူသားအား အျပစ္သတ္မွတ္ေတာ္ မမူဟု က်မ္းစာထဲတြင္ ဖတ္ခဲ့ရဖူးသည္။
သူ႔ကိုယ္သူ ခ်စ္စရာေကာင္းသူအျဖစ္ မယူဆမိသလို မုန္းစရာေကာင္းသူ အျဖစ္လည္း တစ္ခါမွ် ပင္ ေတြးမၾကည့္ မိခဲ့ဖူးေခ်။ သူ႔ကို ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတြင္ ေမြးဖြားလာသည့္ ကေလးငယ္ တစ္ဦးအျဖစ္ သင္သိ ထားလွ်င္ လံုေလာက္ၿပီျဖစ္သည္။
          ေမြးၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္း ငိုေၾကြးသံေပးကာ ၿမိဳ႕သားတစ္ဦးတိုးလာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ေလးကို သတိေပး လိုက္သည္ဟု မိခင္က သူအရြယ္ေရာက္လာသည့္ တစ္ေန႔တြင္ ျပန္ေျပာျပျခင္း ျဖစ္သည္။
          ၿမိဳ႕ငယ္ေလး၏ ဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္တစ္ခုထဲမွာ ေျပးလႊားရင္း လူလားေျမာက္လာသည္။ မူလတန္းေက်ာင္းတြင္ အ-စ အေနာက္သန္သည့္ သူငယ္ခ်င္း၏ ေက်ာက္သင္ပုန္းကို ရုိက္ခြဲလိုက္ျခင္းျဖင့္ ပထမဆံုးေသာ ေက်ာင္းတက္ရက္ကို စတင္ခဲ့သည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ လက္ထဲမွ ႀကိမ္လံုးသည္ အိမ္မွာရွိသည့္ ဖခင္၏လက္ထဲမွ ဝါးျခမ္းျပားေလာက္ ရသမျပင္းရွႏိုင္ေၾကာင္း သိရွိၿပီးေနာက္မွာ   ေတာ့  ေက်ာင္းသားငယ္ေလးသည္ ဆိုးသြမ္းျခင္းအႏုပညာကို တတ္ေျမာက္သြားၿပီ ျဖစ္သည္။
          လမ္းအခ်ိဳ႕မွာ စက္ဘီးစီးရင္း လူရြယ္ေရာက္လာသည္။ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘဝ တြင္ ျမစ္တစ္စင္းပိုင္ဆိုင္သည့္ ၿမိဳ႕ကေလးအတြက္ ဂုဏ္ယူကာ အတန္းလစ္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေရဆင္း ကူးသည္။ ဒုတိယအႀကိမ္အျဖစ္ သူငယ္ခ်င္းအသက္ကို ျမစ္ထဲတြင္ ေမွ်ာလိုက္ရၿပီးေနာက္ သူခ်စ္ေသာ ျမစ္ထဲတြင္ ေရဆင္းမကူးေတာ့။
          ကံေကာင္းျခင္းတစ္ရပ္မွာ အထက္တန္းစာေမးပြဲကို တစ္ႏွစ္တည္းႏွင့္ ႏွစ္ျခင္းေပါက္   ေအာင္ျမင္ခဲ့ ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုကံေကာင္းမႈသည္ သူ႔အတြက္လား၊ အထက္တန္းတြင္ သင္ၾကားေပး ခဲ့ၾကရသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ကံေကာင္းျခင္းလားဆိုသည္ကို အတိအက် မသိရေသာ္လည္း သူ႔ထက္ပို၍၊ သူ႔မိဘမ်ား ထက္ပို၍ သူ၏ေအာင္ျမင္မႈကို ဝမ္းသာေက်နပ္ၾကသူမ်ားမွာ အထက္တန္းေက်ာင္း မွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။
          အဓိပတိလမ္းမထက္ႏွင့္ ကံ့ေကာ္ပင္ရိပ္ေအာက္ ေရာက္ေနခ်ိန္မ်ားသည္ သူ႔အတြက္ အနည္းငယ္ ညြတ္ႏူးဖြယ္ရာေကာင္းေသာ အခ်ိန္မ်ား ျဖစ္ေလသည္။ အေဆာင္တိုင္းမွာ ဂစ္တာတီးရင္း လူပ်ိဳ တစ္ေယာက္၏ မွတ္စုကုိ ေရးျခစ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ရန္ျဖစ္ျခင္း၏ သေကၤတအျဖစ္ တတိယအႀကိမ္ အာမခံႏွင့့္ ေခၚထုတ္ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ မိဘႏွစ္ပါးက လူငယ္တစ္ေယာက္၏ လြတ္လပ္ခြင့္ကို အိမ္မွာသာ ဂစ္တာ တီးေစျခင္းျဖင့္ သိမ္းပိုက္လိုက္ၾကသည္။ သူခ်စ္ခဲ့ဖူးသည့္ ျမစ္ကေလးဆီသို႔ ဟိုတုန္းကလို မသြားျဖစ္ေတာ့္ေသာ္လည္း ျမစ္ကေလးေပၚရွိ တံတားႀကီးထက္မွာ ခ်စ္သူလက္ကိုဆြဲရင္း အႀကိမ္မ်ားစြာ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ဖူးသည္။ သူ႔အေပၚနားလည္မႈအရွိဆံုးဟု ယူဆခဲ့ဖူးသည့္ ခ်စ္သူသည္ သူ႔ကိုတံတားႀကီး ထက္မွာ ခ်န္ထားရက္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မၾကာမီ ေဆးထိုးအပ္ကိုင္ခြင့္ရေတာ့မည့္ လူငယ္ေလး တစ္ဦးက သူ႔လက္ထဲမွ ခ်စ္သူကို အားအင္မသံုးဘဲ လုယူခဲ့ျခင္းကို အားေပးအားေျမွာက္ျပဳခဲ့သူျဖစ္သည္။ ဆုလာဘ္အျဖစ္ ထုိလူငယ္ေလးႏွင့္ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္သည့္ ဧည့္ခံပြဲႀကီးတစ္ခုကို က်င္းပသြားသူျဖစ္သည္။ စတုတၳအႀကိမ္ေျမာက္ တံတားႀကီးထက္မွာ အသည္းကြဲၿပီးေနာက္ သူ မသြားျဖစ္ေတာ့သည့္ ေနရာတစ္ခု မွတ္စုစာအုပ္တြင္ တုိးခဲ့ရသည္။ တံတားႀကီးသည္ သူ႔အတြက္ အသည္းကြဲသေကၤတျဖစ္ခဲ့ရသည္။
          ဘာသာရပ္တစ္ခ်ိဳ႕ကို သတ္မွတ္ကာလအတြင္း သင္ၾကားၿပီးေနာက္ ဝတ္ဆင္ခြင့္ရသည့္ ဝတ္စံုႏွင့္ ေရႊေရာင္ေဘာင္ကြပ္ထားသည့္ သူ၏ပံုကို ဧည့္ခန္းတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ ထိုပံုသည္ သူ႔ကုိ အလုပ္တစ္ခု ရေအာင္ပင္ စြမ္းေဆာင္မေပးႏိုင္ေၾကာင္း သိရွိၿပီးသည့္ေနာက္ သူ၏ အားလပ္ခ်ိန္အခ်ိဳ႕ကို ၿမိဳ႕စြန္ရွိ မူးယစ္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာဌာနတြင္ ကုန္ဆံုးေစခဲ့လိုက္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ေန႔ရက္တို႔က အိုဇုန္းလႊာပါးသလို ပါးလ် လာသည္။ ဆန္႔က်င္ဘက္အေနျဖင့္ သူ႔မ်က္ႏွာႏွင့္ တစ္ခ်ိဳ႕ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းတို႔က ေဖာင္းၾကြလာ သည္။ ယမကာခ်စ္သူ မဟုတ္လား။
          သူက ဘဝကို မေက်မနပ္ျဖတ္သန္းရသည္ထက္ ေက်ေက်နပ္နပ္ ျဖတ္သန္းလိုသူျဖစ္သည္။ သူယူလိုက္သည့္ ယမကာဆိုင္ရွင္သည္ သူ႔ထက္ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ႀကီးသည္ကိုလည္း ေက်နပ္သည္။ ရွစ္ႏွစ္အရြယ္ သမီးေလးတစ္ေယာက္ပါလာသည္ကိုလည္း ေက်နပ္သည္။ မေက်နပ္သူမ်ားက မိဘေဆြမ်ိဳးအသိုင္းအဝိုင္းမ်ားႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ိဳ႕ျဖစ္သည္။ ထုိကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ မိသားစုဝင္မ်ားႏွင့္ (၅)ရက္အတြင္း ပဥၥမအႀကိမ္အျဖစ္ စကားမ်ားၿပီးသည့္ေနာက္မွာေတာ့ သူ၏ ဘံုဗိမာန္ေလးသည္ မခမ္းနားေသာ္လည္း ညေနပိုင္းတြင္ လူစည္ကားတတ္သည့္ ၿမိဳ႕စြန္ရွိ ယမကာဆိုင္ေလးျဖစ္လာခဲ့သည္။
          ထိုဆိုင္ေလးသည္ သူ႔အိမ္ျဖစ္သည္။ သူျပန္လာလွ်င္ ဆိုင္ကယ္ေနာက္ရွိ ပံုးထဲမွအရာမ်ားကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတတ္ၾကသည့္ မိတ္ေဆြေဖာက္သည္မ်ား၏ ဝမ္းသာမ်က္လံုး ကို ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။ အံဆြဲထဲမွပုိက္ဆံကို အႀကိမ္ႀကိမ္အထပ္ထပ္ေရတြက္ေနတတ္သည့္ သူ႔အမ်ိဳးသမီး၏ မ်က္ႏွာထက္မွ အဆီျပန္ေနေသာ ေက်နပ္ၿပံဳးကိုေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။ ေက်နပ္ျခင္း၏ သေကၤတသည္ အၿပံဳးျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ပတ္သက္၍ သူ႔မိခင္ၿပံဳးခဲ့ဖူးသလားဆိုေသာ အေမးအတြက္မူ သူ႔မွတ္ဉာဏ္သည္ ျမဴဆိုင္းသည့္ ေဆာင္းညေနခင္းေၾကာင့္လား၊ ဝမ္းအတြင္းမွာရွိေနၾကသည့္ သူရာေၾကာင့္ လားမသိ ေဝဝါးေထြျပားလြန္းလွသည္။
ဆိုင္မွာေသာက္စားေနၾက မိတ္ေဆြေဖာက္သည္မ်ား၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ရပ္ကြက္အပိုင္ ရဲအခ်ဳပ္ခန္း ေလးသည္ သူ၏ ဒုတိယအိမ္(Second Home) ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ယခုလည္း သူ႔ေရွ႕မွာလဲေနသည့္ မိတ္ေဆြအရက္သမားကိုၾကည့္ရင္း လက္ထဲမွထင္းေခ်ာင္းကို လႊတ္ခ်လိုက္သည္။ မကုန္သင့္တာ မကုန္ေအာင္ဆိုေသာ သေဘာမ်ိဳးျဖင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားေရာက္မလာမီ သက္ဆိုင္ရာ ရဲအခ်ဳပ္ခန္းေလးဆီသို႔ ဆဌမအႀကိမ္အျဖစ္ လွမ္းခဲ့လိုက္သည္။
          အကုသိုလ္သည္ အေဖာ္အေပါင္းႏွင့္ လာတတ္ပါသလား။ (၇)ဂဏန္းသည္ ကံေကာင္းျခင္းကို ကိုယ္စားျပဳသည္ဆိုသည္မွာ ဟုတ္မွန္ခဲ့ပါသလား။ သူကေတာ့ ထိုအရာအားလံုးကို မယံုၾကည္သူျဖစ္သည္။ ခံစားေနရသည့္ အမ်ိဳးသမီးေရာဂါကို ေဆးၿမီးတိုမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္အတန္ၾကာေအာင္ ႏွစ္ပါးသြားခဲ့သည့္ သူ႔အမ်ိဳးသမီးသည္ သတၱမအႀကိမ္ေျမာက္ ေဆးရံုတက္သည့္အခါမွာေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ကို ေဆးရံုကုတင္   ေပၚမွာပင္ စြန္႔ခြာသြားခဲ့သည္။
          အမ်ိဳးသမီးမရွိေတာ့သည့္ေနာက္ သမီးႏွင့္သူ႔ၾကားတြင္ ပတ္ဝန္းက်င္၏ အရိုင္းဆန္သည့္အေတြးႏွင့္ စကားလံုးမ်ားေၾကာင့္ တံတိုင္းထူထူျခားသြားမွာကို သူေၾကာက္သည္။ စြပ္စြဲပုတ္ခတ္သည့္ ဓားသြား စကားလံုးတို႔ မထိရွေစေရးအတြက္ သမီးေလးေရွ႕မွ မားမားမတ္မတ္ရပ္ကာ ကာကြယ္ခဲ့သည္။ ဦးဆံုးေျပာင္းလဲမႈအျဖစ္ ႏွစ္မ်ားစြာေသာက္လာသည့္အရက္ကို သူစိမ္းဆန္ဆန္ ျဖတ္ေတာက္ပစ လိုက္သည္။ သမီးေလးအရြယ္ေရာက္လာခ့ဲလွ်င္ ဆိုေသာအေတြးျဖင့္ အေျခက်ၿပီးသားလုပ္ငန္း ကို ေျပာင္းလဲရန္ႀကိဳးစားရသည္။
          သူ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားက သိရွိေနၾကေသာ္လည္း လာေရာက္မွီခိုမွာ စိုးစိတ္ျဖင့္ “ ဒါမွ ေနာင္ၾကဥ္မွာ ” ဆိုေသာ စကားမ်ိဳးျဖင့္ ပညာေပးခ်င္ေယာင္   ေဆာင္ကာ ေရွာင္ဖယ္လစ္လ်ဴရႈေနၾကေသာအခါ သူ၏ ကိုယ္ရည္ကုိယ္ေသြးတို႔က မာနျဖင့္ေျပာင္လက္ လာသည္။ အေျပာင္းအလဲကာလသည္ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းဆံုးေသာအခ်ိန္ျဖစ္ သည္။ ေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးေသာလမ္းသည္ လိုက္နာရန္ဥပေဒနည္းပါးေသာ္လည္း က်င့္းခ်ိဳင့္အတိႏွင့္ျဖစ္သည္။ သမီးေလးအတြက္ရည္ရြယ္ၿပီး လူယဥ္ေက်းတို႔၏ ျဖဴးေျဖာင့္ေနသည့္ လမ္းမထက္သို႔ တက္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုလမ္းမထက္တြင္ အရွိန္ထိန္းတံုးေတြရွိသည္။ မီးပိြဳင့္ေတြရွိသည္။ စည္းကမ္းေတြရွိသည္။ ဥပေဒေတြ ရွိသည္။ သမီးေလးဟူေသာေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ စည္းကမ္းကလနား မ်ားစြာျဖင့္ သူ႔ကိုယ္သူ ကြပ္ညွပ္ႏိုင္ ခဲ့သည္။
          ပုခက္လႊဲတဲ့လက္ဟာ ကမၻာကိုပိုင္စိုးတယ္ဆိုရင္ ႏို႔ဗူးေဖ်ာ္တဲ့လက္ကေရာ ဘယ္အရာေတြကို ပိုင္စိုးသလဲဆိုေသာ ေမးခြန္းကို သူၾကားဖူးသည္။
          ကံၾကမၼာ၏ထိုးႏွက္ခ်က္ေၾကာင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္လဲၿပိဳခဲ့ရာမွ အဌမအႀကိမ္ေျမာက္ ျပန္ထလာၿပီး သည့္ေနာက္တြင္ ေလာကဓံရွစ္ပါးသည္ သူ႔ကို လက္ေျမွာက္အရံႈးေပးခဲ့ရသည္။ ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ားတြင္ သမီးေလး၏ စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားကို သူကအေကာင္းဆံုး ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ခ့ဲသည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ စာေတာ္ ဉာဏ္ေကာင္းသည့္ သမီးငယ္ေလးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဆုေပးပြဲေပါင္းမ်ားစြာကို တက္ခဲ့ရသည္ မွာလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္သည္။
          သမီးငယ္ေလးႏွင့္ ပတ္သက္၍ နဝမအႀကိမ္အျဖစ္တက္ခဲ့ရသည့္ပြဲသည္ ေပ်ာ္ရႊင္ဝမ္းသာျခင္း၊ ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္ျခင္းႏွင့္အတူ ႏွေမ်ာတသျခင္း၊ ဝမ္းနည္းဆို႔နစ္ျခင္းတို႔ကို ခံစားခဲ့ရသည့္ ပြဲတစ္ခု လည္းျဖစ္သည္။ သမီးငယ္ေဒါက္တာမေလး၏ မဂၤလာပြဲျဖစ္သည္။ သမီးငယ္ထက္ ေလးႏွစ္ခန္႔ငယ္သည့္ သမီးငယ္၏ခင္ပြန္းေဒါက္တာေလးသည္ မခမ္းနားခဲ့သည့္ သမီးငယ္၏အတိတ္ကို လစ္လ်ဴရႈႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ အရွိတရားကို လက္ခံႏုိင္သူတစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။ ထိုေဒါက္တာေလး၏ ဖခင္ ေဒါက္တာႀကီးသည္ သူ႔ထံမွခ်စ္သူကို ရာထူးဂုဏ္သိန္တစ္ခုျဖင့္ လုယူသြားသူျဖစ္ေၾကာင္း သမီးငယ္ သိခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ …။ ယခုအခ်ိန္တြင္ တစ္ခ်ိန္ကလို အံမႀကိတ္၊ တက္မေခါက္ဘဲ သမီးငယ္ေလးကို ေဒါက္တာေလးလက္ထဲသို႔ သူေက်နပ္ဝမ္းေျမာက္စြာ ေပးအပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ သမီးငယ္ေရ ဟု တိတ္တဆိတ္ဆုေတာင္းခ့ဲေသာ ေန႔တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။
          သူတရားမရေသာ္လည္း တရားက်စရာကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ႀကံဳေတြ႕လာရသည့္အခါ တရားစခန္းမ်ားကို အႀကိမ္ႀကိမ္ဝင္ခဲ့မိသည္။ ဒႆမအႀကိမ္ေျမာက္ တရားစခန္းဝင္ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕အရာေတြကို သေဘာေပါက္လာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ဘဝကိုသံုးသပ္ၾကည့္သည့္အခါ အခ်ိဳးအေကြ႕ အေျပာင္းအလဲမ်ားစြာႏွင့္ သူ႔ကိုယ္သူျပန္ျမင္ရသည္။ မေျပာင္းလဲသည္က သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွ လူအမ်ား ျဖစ္သည္။ အေျပာင္းအလဲမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ေနရသည့္တိုင္ ၎တို႔၏သေဘာထား အျမင္ေတြကို ေျပာင္းလဲ မပစ္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။
          သူမည္မွ် ေျပာင္းလဲေနသည္ျဖစ္ေစ၊ ေကာင္းေသာအရာမ်ားကို မည္မွ်လုပ္ေဆာင္ေနသည္ျဖစ္ေစ အားလံုးစိတ္ဝင္တစားရွိေနၾကသည္က ဟိုစဥ္တုန္းကရွိခဲ့ဖူးသည့္ ဘဝစာမ်က္ႏွာေဟာင္းမ်ားထက္က ၾကက္ေျခခတ္မ်ားကိုသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ သူတို႔က အတိတ္စာမ်က္ႏွာမ်ားကို ဆြဲလွန္ရန္ ႀကိဳးစားတတ္ၾကေသးသည္။ အရွိကို မသိ၊ မရွိကို အသိလုပ္ေနၾကသည့္ ထိုသူမ်ားကို လစ္လ်ဴရႈရန္ ႀကိဳးစားလိုက္သည့္အခါ မ်က္ႏွာတစ္ခုကို သတိရသြားသည္။ ၿမိဳ႕ကေလး၏ မ်က္ႏွာျဖစ္သည္။
          ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္သူတို႔ ေကာင္းသတင္းျဖင့္ ေပၚထြက္လာသည့္အခါ ဝမ္းသာဂုဏ္ယူစိတ္ျဖင့္ ၿမိဳ႕ကေလးက ၿပံဳးေနမည္ျဖစ္သည္။ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနသည့္ နိမ့္ပါးႏံုခ်ာေသာ ၿမိဳ႕သားတို႔အတြက္လည္း အားေပးႏွစ္သိမ့္သည့္အၿပံဳးတို႔ ပြင့္လန္းေနမည္ျဖစ္သလို ၿမိဳ႕ကေလး၏ရင္ခြင္သည္လည္း ေႏြးေထြးေနဦး မည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းအားလံုးကို လစ္လ်ဴရႈကာ ၿမိဳ႕သားအားလံုးကုိ သန္႔စင္ မြန္ျမတ္သည့္ အခ်စ္ျဖင့္ တေျပးညီခ်စ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုၿမိဳ႕ကေလး၏ ၿမိဳ႕သားျဖစ္ရသည့္အတြက္ သူဂုဏ္ယူသည္။
          ၿမိဳ႕ကေလး၏ ဒိုင္ယာရီထဲရွိ ေန႔စြဲတစ္ခုတြင္ သူေမြးဖြားလာခဲ့သလို တစ္ခုေသာရက္စြဲတြင္ သူေသဆံုးသြားမည္မွာလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုေန႔သည္ ပူေလာင္အိုက္စပ္ သည့္ ေႏြနံနက္ခင္း ျဖစ္ႏိုင္သလို စြတ္စိုေနသည့္ မိုးရာသီ၏ ေန႔ခင္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ႏွင္းဖြဲဖြဲက်ေနသည့္ ဒီဇင္ဘာလ ၏ ညခ်မ္းတစ္ခုမွာလည္း ျဖစ္ေနႏုိင္သည္ မဟုတ္လား။ ဟိုတုန္းကလို ျမစ္ကမ္းေဘးမွာ တစ္တစ္ခ်င္ခ်င္ ေအာ္လိုက္ခ်င္ေသာ စကားလံုးတစ္ခ်ိဳ႕သူ႔မွာရွိသည္။ ထုိစကားလံုးမွာ ………….
          “ ၿမိဳ႕ကေလးေရ ……..”

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း