ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ရွဥ့္ညိဳေလး၏ အက္ေဆးမ်ား
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ရွဥ့္ညိဳေလး၏ အက္ေဆးမ်ား
ရသစာတမ္း
စာေပတြင္ ပံု႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိသည့္အနက္ ကၽြန္ေတာ္စြဲမက္သည့္ အမ်ိဳးအစားမွာ အက္ေဆးျဖစ္ သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ရသစာတမ္းဟု အမည္တပ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က အစမ္းစာဟု ကင္ပြန္းတင္သည္။ မည္သို႔ ပင္ ဆိုေစ ထိုအရာအားလံုးသည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွစ္သက္သည့္ အက္ေဆးမ်ားျဖစ္ေလသည္။
ဟိုစဥ္ကမူ ရသဝတၳဳတိုမ်ားကို တရိႈက္မက္မက္ ဖတ္ခဲ့ဖူးသည္။ ရသဝတၳဳတိုမ်ားဟု ဆိုရျခင္းမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ဝတၳဳတိုမ်ားသည္ ရသစြက္ရံုသာ စြက္သည့္ ဝတၳဳတိုမ်ားျဖစ္ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္တြင္ ဦးတည္ခ်က္(မက္ေဆ့ခ်္) တစ္ခုခုပါၿမဲျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕ဝတၳဳတိုမ်ားကေတာ့ ဝါဒျဖန္႔သက္သက္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွထုတ္သည့္ ႏွစ္ပတ္လည္ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ အဆိုပါဝတၳဳမ်ိဳးကို ေတြ႔ရတတ္သည္။
ယခုတေလာ ဖတ္ရသည့္ ဝတၳဳတိုမ်ားတြင္ အုပ္စုသံုးမ်ိဳးေတြ႕ရသည္။
တစ္မ်ိဳးမွာ ေတာအေၾကာင္း၊ ေတာင္အေၾကာင္းႏွင့္ ေတာရြာဓေလ့စရိုက္ဖြဲ႔သည့္ ဝတၳဳတိုမ်ားျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ မြန္းၾကပ္စြာျဖင့္ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားေနၾကရသည့္ ၿမိဳ႕ျပလူေနမႈစရိုက္ကို ပံုေဖာ္ထားသည့္ ဝတၳဳတိုမ်ားျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုး တစ္မ်ိဳးမွာ ႏိုင္ငံေရးစြက္သည့္ဝတၳဳတိုမ်ားျဖစ္ေလသည္။
“ ဘယ္လိုဝတၳဳေတြ ေရးရမွာတုန္း၊ ဘယ္ပံုသ႑ာန္ ဖြဲ႔ရမွာတုန္း …”
ထိုသို႔ေသာ ေမးခြန္းမ်ား ေမးလာခဲ့မည္ဆိုပါလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က စာခ်စ္သူသက္သက္သာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုး၍ဖတ္ေနသည့္ စာဖတ္သမားျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝတၳဳဘယ္လိုေရးရမည္ ဆိုသည္ကို မသိပါ။ ဇာတ္လမ္း ဘယ္ပံုဖြဲ႔ရမည္ ဆိုသည္ကို နားမလည္ပါ။ သို႔ေသာ္ စာတစ္ပုဒ္ ဖတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ မေကာင္းဘူး၊ ေကာင္းတယ္၊ မႀကိဳက္ဘူး၊ ႀကိဳက္တယ္ စသျဖင့္ ခံစားနားလည္တတ္ပါသည္။ ဟင္းေကာင္းတစ္ခြက္ မခ်က္တတ္ေသာ္လည္း စားၿပီးသည္ႏွင့္ မေကာင္းဘူး၊ ေကာင္းသည္ ဆိုသည္ကို ခံစားနားလည္ပံုမ်ိဳးျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦး ေျပာခဲ့ဖူးသည္ကို တစ္ဆင့္ၾကားျဖင့္ မွတ္သားဖူးပါသည္။
“ စာတစ္ပုဒ္မွာ မေကာင္းဘူး၊ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ မရွိဘူး။ မႀကိဳက္ဘူး၊ ႀကိဳက္တယ္ဆိုတာပဲ ရွိတယ္။ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ဖတ္ၿပီးသြားလို႔ မေကာင္းဘူးဆိုရင္ မင္းမႀကိဳက္လို႔ မေကာင္းတာပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ဘယ္စာေရးဆရာ၊ ဆရာမျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ေရးတဲ့ဝတၳဳကုိ အေကာင္းဆံုး ဖန္တီးၾကတဲ့သူခ်ည္းပဲ …”
ထို႔ေၾကာင့္ စာတစ္ပုဒ္ဖတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ မႀကိဳက္ဘူး၊ ႀကိဳက္တယ္ဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ခြဲျခားႏိုင္ ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဝတၳဳတိုသည္ ကန္႔သတ္ထားသည့္ ေဘာင္အတြင္း ရွိေနသည့္ အႏုပညာပစၥည္းျဖစ္သည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္သည့္၊ ေပးခ်င္သည့္ မက္ေဆ့ခ်္ကို ေအာင္ျမင္စြာေပးလိုက္ႏိုင္သည့္ မည္မွ်ေကာင္းမြန္ေအာင္ျမင္ေသာ ဝတၳဳပင္ျဖစ္ေစ ကန္႔သတ္ထားသည့္ ေဘာင္အတြင္းမွာသာ ရွိေနတတ္ သည္။
စာေရးဆရာတစ္ဦး ေျပာသည္ကို ၾကားခဲ့ရဖူးသည္။ ဟိုတယ္ဝန္ထမ္းေလးတစ္ဦးအေပၚတြင္ အႏိုင္က်င့္ႏိွပ္စက္ကာ ညစ္ထားသည့္ (GM)ဂ်ီအမ္တစ္ေယာက္အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာက အျဖစ္မွန္ကို ရသစြက္ကာ သူ႔အတတ္ပညာျဖင့္ ဝတၳဳတိုအျဖစ္ေရးသည္။ အဆံုးသတ္တြင္ ထို(GM)ဂ်ီအမ္ က ပို၍အဆင့္ျမင့္ေသာ ဟိုတယ္တစ္ခုသို႔ ေျပာင္းေရြြ႕သြားသည္။ အျဖစ္မွန္မွာလည္း ထိုအတိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိဟိုတယ္ထက္ ပို၍အဆင့္ျမင့္ေသာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မွီဟိုတယ္တစ္ခုသို႔ ေျပာင္းသြား သည္။ ထိုဟိုတယ္တြင္ ယခုထိတိုင္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕စြာျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနဆဲျဖစ္သည္။
စာေရးဆရာက သူ႔စာမူေလးကို ပံုႏွိပ္စာလံုးအျဖစ္ မေျပာင္းေသးခင္ ဝါရင့္စာေရးဆရာႀကီး တစ္ဦးကို ျပၾကည့္သည္။ ထိုအခါတြင္ စာေရးဆရာႀကီးက ဝတၳဳတိုတြင္ သတ္မွတ္မထားေသာ္လည္း လိုက္နာေနၾကဆဲ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းတစ္ခ်ိဳ႕ကို ရွင္းျပသည္။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ စာေရးဆရာေလး၏ ဝတၳဳတိုနိဂံုးပိုင္းသည္ ေျပာင္းလြဲသြားေတာ့သည္။ အျပင္တြင္ လက္ေအာက္ငယ္သားတစ္ေယာက္ကို ပုဂၢိဳလ္ေရးမုန္းတီးမႈျဖင့္ ဖိႏွိပ္ညစ္ပတ္ထားဖူးသည့္ လူသားတစ္ေယာက္သည္ ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္ေန ေသာ္လည္း ဝတၳဳတိုထဲတြင္ ႏွလံုးေရာဂါျဖင့္ ေသဆံုးေပးရေလသည္။ ဒါသည္ပင္ သတ္မွတ္မထားသည့္ စည္းမ်ဥ္းကို လိုက္နာေနရျခင္းျဖစ္သည္။
ဝတၳဳအစတြင္ ေသနတ္ျပထားလွ်င္ အဆံုးမွာေတာ့ ပစ္ျဖစ္ေအာင္ ပစ္ျပပါဆိုေသာ ေဘာင္အတြင္း တြင္ စာေရးဆရာအေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနၾကေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ေဘာင္မ်ား၊ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ မေနထိုင္တတ္သူျဖစ္သည္။ လမ္းသြားလွ်င္ပင္ ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊားသြားလိုသူျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္သည့္ အက္ေဆးမ်ားတြင္ ေဘာင္မ်ား၊ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား နည္းပါးသည္မွာ ေသခ်ာသည္။ စကားလံုးမ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ စီးေမ်ာခြင့္ရျခင္းသည္ အက္ေဆး၏အားသာခ်က္ပဲ ျဖစ္မည္ထင္သည္။ အက္ေဆးခ်စ္သူျဖစ္၍ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားထက္မွ ဆရာႀကီးမ်ား၏ အက္ေဆးမ်ားကို မလြတ္တမ္းဖတ္သည္။ ထြက္သမွ်ေသာ အက္ေဆးေပါင္းခ်ဳပ္မ်ားကို မလြတ္တမ္းဝယ္သည္။
တစ္ေန႔က အက္ေဆး(၁၀၂)ဆိုသည့္ အက္ေဆးေပါင္းခ်ဳပ္ထြက္ေနၿပီဟု အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာ ထက္တြင္ ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ထုိေန႔သည္ တိမ္သားထူထူတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕ေကာင္းကင္ထက္သို႔ အလည္ေရာက္ေနေသာေန႔လည္းျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ထဲရွိ ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးဖြင့္ထားသည့္ စာအုပ္အေရာင္း ဆိုင္ႀကီးသို႔သြားဝယ္သည္။ နမူနာယူထားသည့္ (၂)အုပ္ကုန္သြားၿပီျဖစ္၍ ေနာက္ရက္မ်ားမွ ေရာက္မည္ဟု ေျပာသည္။ တစ္ဆိုင္ကေတာ့ မေရာက္ေသးဟု ဆိုသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ စာအုပ္ႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တို႔ မၾကာခဏေျပာင္းလြဲတတ္သူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္တစ္ေခါက္မွဆိုေသာ အေတြးႏွင့္ နာမည္ေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦး၏ ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ႀကီးဝယ္ကာ ျပန္လာခဲ့လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က စာအုပ္ထူႀကီးမ်ားကို ႏွစ္သက္သေဘာက်သူ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ စာအုပ္ပါးေလးမ်ားကို လည္း မလြတ္တမ္းဝယ္ယူဖတ္ရႈသည့္ စာခ်စ္သူတစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ၿမိဳ႕ရွိ စာအုပ္အေရာင္းဆိုင္မ်ား၏ အားနည္းခ်က္လား၊ ျဖန္႔ခ်ိေရးစနစ္၏ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ ေၾကာင္းလားမသိ လိုခ်င္သည့္ စာအုပ္ကို အလြယ္တကူဝယ္ယူမရ ျဖစ္တတ္သည္မွာ မၾကာခဏျဖစ္သည္။ သူငယ္ခ်င္း၊ မိတ္ေဆြမ်ား၏ စာအုပ္မ်ား ထြက္ေနသည္ကို အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ား၏ ေက်းဇူးျဖင့္ သိေနရသည္။ စာအုပ္ဆိုင္သြားေမးၾကည့္လိုက္လွ်င္ မရေသးလို႔ိ၊ မေရာက္ေသးလို႔ဆိုေသာ အျဖစ္မ်ိဳးသာ ႀကံဳရတတ္သည္။ မွာေပးပါဟု ေတာင္းဆိုထားမိလွ်င္လည္း စာအုပ္ဆိုင္ခဏခဏေရာက္သည္သာ အဖတ္တင္သည္။ သူငယ္ခ်င္းစာေရးဆရာထံဖုန္းဆက္လိုက္လွ်င္ လိုခ်င္သည့္စာအုပ္ကို ေမတၳာ လက္ေဆာင္အျဖစ္ ရႏုိင္ေသာ္လည္း စာေရးသူတစ္ဦး၏ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈကို ဝယ္ယူအားေပးျခင္းျဖင့္ သာ အသိအမွတ္ျပဳေပးလိုပါသည္။ ဝယ္ယူထားသည့္စာအုပ္ကို ထိုစာေရးဆရာႏွင့္ဆံုလွ်င္ လက္မွတ္ထိုး ေပးခံရသည့္ ခံစားမႈမ်ိဳးကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္က ႏွစ္ၿခိဳက္သေဘာက်တတ္သူျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ အက္ေဆးဆိုသည္ကို စြဲမက္သြားသည္မွာ ဆရာမဂ်ဴး၏ အဝါေရာင္ရထားကို ဖတ္ၿပီသည့္ေနာက္ပိုင္းျဖစ္သည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုတြင္ ထိုဝတၳဳတိုႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာမက ရွင္းျပဖူးသည္။ ႏုိင္ငံျခားမွာ စာေရးဆရာ ပီတာဆင္းဂါး(Peter Singer) ၏ (Time) တိုင္းမ္ မဂၢဇင္းပါ စာတမ္းတစ္ခုကို ဆင့္ပြားခံစားထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုစာေရးဆရာသည္ပင္ တျခားစာေရးဆရာ တစ္ေယာက္၏ ဝတၳဳ(Living High and Letting Die)ကို ႏွစ္သက္၍ ဆင့္ပြားခံစားထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိခဲ့ရသည္။ (Peter Singer)၏ စာတမ္းအမည္မွာ (The Singer Solution To World Poverty) ကမၻာ့ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈကို ဆင္းဂါး၏ေျဖရွင္းခ်က္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဆင္းရဲမြဲေတမႈႏွင့္ ကေလးသူငယ္မ်ား အေၾကာင္း ေရးထားသည့္ အက္ေဆးအဆံုးသတ္တြင္ ေမးခြန္းႏွစ္ခုေမးထားသည္ဟု ဆရာမက ေျပာျပ သည္။
“ ခင္ဗ်ား ကေလးသူငယ္ေတြကို ခ်စ္တတ္ပါသလား …”
ဆိုေသာေမးခြန္းျဖစ္သည္။ ခ်စ္တယ္ဟု ဆိုပါလွ်င္ ေနာက္ေမးခြန္းတစ္ခုကို ေမးလိုပါသည္။
“ ကေလးသူငယ္ေတြအတြက္ ခင္ဗ်ားဘာလုုပ္ေပးၿပီးၿပီလဲ …”
ထိုေမးခြန္းေလးသည္ ရိုးစင္းရွင္းလင္းေသာ္လည္း မ်က္ႏွာပူေစေသာ၊ အသက္ရႈ ရုတ္တရက္ၾကပ္ သြားေစသည့္ ေမးခြန္းေလးလည္းျဖစ္သည္။ အက္ေဆးဆိုေသာအရာမ်ားကို ႏွစ္သက္စြဲမက္သြားေစသည့္ စာတမ္းေလးလည္းျဖစ္သည္။
အက္ေဆးေရးသူအမ်ားအျပားရွိေသာ္လည္း အက္ေဆးဟုဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ ႏႈတ္ဖ်ားတြင္ စာေရးဆရာမ်ား၏ ကေလာင္အမည္မ်ားသာ တန္းစီေရာက္လာတတ္သည္။ အက္ေဆးေရးသည့္ဆရာမက လက္ခ်ိဳးေရတြက္၍ရေအာင္ပင္ နည္းပါးေသးသည္။ ထိုနည္းပါးလွသည့္ အက္ေဆးဆရာမမ်ားထဲမွ တစ္ေယာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္၏ (Favourite) ေဖးဘရိတ္ျဖစ္လာခဲ့သည္။ မီးခိုးေရာင္စက္တင္ဘာဆိုေသာ အက္ေဆးေလးမွစကာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုဆရာမ၏ ပရိတ္သတ္လံုးလံုးျဖစ္သြားသည္။ ဆရာမ၏ အက္ေဆးစုစည္းမႈေလး ထြက္လာေသာအခါ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားထံုးစံအတိုင္းဝယ္မရ၊ မွာမရ အျဖစ္ကို ႀကံဳရေသးသည္။ ေရေဘးသင့္ေဒသအလွဴေငြအတြက္ စာအုပ္ေတြကို ကုိယ္တိုင္ပံုကာေရာင္းေနသည့္ ဆရာမႏွင့္ႀကံဳ၍ အပိုင္သိမ္းခြင့္ရခဲ့သည္။ စိမ္းစိုလတ္ဆတ္လြန္းသည့္ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔သီထားသည့္ ထိုအက္ေဆးစာအုုပ္ေလးကို တစ္ထိုင္တည္းမဖတ္ပစ္ဘဲ တစ္ရက္တစ္ပုဒ္ႏႈန္းသာ ဖတ္ခဲ့သည္။
“ ညိဳ ေသသြားတာ အေရးမႀကီးဘူး၊ ေမာင့္ကိုထားခဲ့ရမွာ သိပ္ေနာက္ဆံတင္းတာပဲ၊ ေမာင္ညိဳ႕ကို လြမ္းေနမွာစိုးလို႔ ”
ဟု ခပ္ခၽြဲခၽြဲေလးေျပာမိသည့္အခါတိုင္း ဘဝအေပၚ ကၽြန္မ တပ္မက္စိတ္မကုန္ေသးပံုကိုသိသည့္ ေမာင္က
“ စိတ္ပူမေနပါနဲ႔ကြယ္၊ စိတ္ေျဖာင့္လက္ေျဖာင့္သာသြား၊ ခုေခတ္ေကာင္မေလးေတြက တစ္ေန႔ တစ္ျခား ပိုလွလာေနၾကတာ၊ ေမာင္ ညိဳ႕ကို သတိေတာင္ရအားမွာ မဟုတ္ဘူး …”
ထိုသို႔ေသာ ရြဲ႕ကန္းကန္းအေရးအသားမ်ားကို ႀကိဳက္သည္။
ခဲေနသည့္တိမ္မ်ား အရည္ေပ်ာ္ေသာအခါ ျပာလြင္ေနေသာ ေကာင္းကင္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ေကာင္းေတြ႕ရႏိုင္ပါေသးသည္။ အမွန္ျဖစ္ေစ၊ အမွားျဖစ္ေစ ျပန္သည့္အခါ အားလံုးကို ထားခဲ့ရမည္ ျဖစ္ၿပီး ေလာကတြင္ ေနရသည့္ အခိုက္အတန္႔ေတြထဲမွာ ပိုးၿပီးဆိုးေစသည့္ အခ်က္က အမွန္တရားကိုပင္ မွန္ကန္ေၾကာင္း ထပ္ဆင့္ေထာက္ခံမႈ လိုအပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ေသာ စကားလံုးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္က ခံတြင္းေတြ႔တတ္ေသးသည္။ စာအုပ္ထဲမွေန၍ စကားလွမ္းလွမ္းေျပာတတ္သည့္ အက္ေဆးဆရာေလးတစ္ဦး၏ အက္ေဆးတိုေလးမ်ားကိုလည္း ၿမိန္ၿမိန္ ယွက္ယွက္ ဖတ္တတ္သူျဖစ္သည္။
“ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးရဲ႕လက္တစ္စံုစီဟာ လဲေနသူတစ္ဦးစီတိုင္းကို ထူေပးႏိုင္တာ သတိရၾကပါ။ ပိုေကာင္းတဲ့တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးရဲ႕လက္ေတြ အတူတူစုလိုက္ႏိုင္တဲ့အခါ လဲေနတဲ့ တိုင္းႏိုင္ငံႀကီးတစ္ခုလံုးကိုေတာင္ ဆြဲထူလို႔ရတယ္ဆိုတာကိုလည္း တစ္ပါတည္း သတိရေနၾကေစခ်င္ ပါတယ္ …”
သူက ထိုသို႔လည္း တိုက္တြန္းတတ္သူ ျဖစ္သည္။
“ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းေတြ မလိုက္နာႏိုင္သေရြ႕ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေတြက တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ပုိဆိုးလာမွာပါပဲ။ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြက ထပ္ၾကပ္လိုက္ေနဦးမွာပဲ။ ရုပ္ရွင္ ပိတ္ကားေပၚက ႏိုင္ငံေတာ္အလံနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းေရွ႕မွာ ဒူးခ်ိတ္ေျခဆင္းထိုင္ေနသေရြ႕ေတာ့ အိိမ္အျပင္ဘက္ေရာက္တုိင္း (ေရႊ)ေတြကို (ေရႊ)ေတြလို ဆက္ဆံတာ ခံေနရဦးမွာပဲ … ”
ထိုသို႔ေသာ စကားလံုးမ်ားႏွင့္ စကားလွမ္းေျပာတတ္သူျဖစ္သည္။ စာအုပ္ဖတ္ေနရသည့္ ခံစားမႈထက္ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ႏွင့္ စကားေျပာေနသေယာင္ ခံစားမိေစသည္အထိ ဖန္တီး တည္ေဆာက္ထားသည္။ အကၡရာစာသားတို႔ေပ်ာက္ကြယ္ကာ နားမွၾကားေယာင္လာေစေသာ အက္ေဆး ျဖစ္သည္။ စာတစ္ေၾကာင္း၊ စာတစ္ပိုဒ္မွ် ေက်ာ္လႊားမသြားခ်င္ေလာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ဖ်ားေယာင္းသည့္ အက္ေဆးေလးမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တိုက္တြင္ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ရွိသည္။ သူ႔ၿခံအမည္ကို “ ၿပံဳးရိပ္သာယာ ” ဟု ခပ္ႏုႏုစိတ္ကူးတစ္ခုျဖင့္ အမည္ေပးထားေသးသည္။ ထိုစာေရးဆရာသည္ အမ်ား အားျဖင့္ စာဖတ္ေနတတ္ေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံ အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္ စာေရးေနတတ္သည္။ မည္သည့္ကေလာင္အမည္ႏွင့္ မည္သို႔ေသာစာေတြေရးေနမွန္း မသိေသာ္လည္း အျပာေရာင္ကတၳဴဖံုး စာအုပ္ေလးထဲတြင္ တစ္ခါတစ္ရံ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ေရးေနသည္ကို ေတြ႕ရတတ္ေသးသည္။ ထိုကတၳဴ စာအုပ္ေလးသည္ တကၠသိုလ္ရိပ္သာတြင္ေနသည့္ သူငယ္ခ်င္းစာေရးဆရာလင္မယားမွ ေပးထားျခင္းျဖစ္ သည္ဟု အလည္လာသည့္ မိတ္ေဆြမ်ားအား ေျပာသည္ကို ၾကားမိလိုက္ဖူးသည္။ ယခုလည္း ထိုစာေရးဆရာ စာေရးေနသည္ကို အေပၚမွ ျမင္ေနရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ထိုသူ႔တိုက္ဘက္သို႔ ကူးခဲ့လိုက္ သည္။
ထိုသူက လူတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေနသည္ကို ဂရုမထားမိပံုမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ အသားႀကီး၍ မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ေတြးမိေတြးရာ၊ ေငးမိေငးရာကို ေငးေနပံုမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ့ စာေရးၿပီးသြားသည့္ ပံုမ်ိဳးျဖင့္ ေဘာလ္ပင္အဖံုးကို ပိတ္ကာ လက္ေတြကိုတစ္ဖက္ခ်င္းဆီ ဆုပ္ရင္း အေညာင္းဆန္႔ေနသည္။ ထို႔ေနာက္ အနားမွာခ်ထားသည့္ ဟန္းဖုန္းကို ေကာက္ကာ နံပါတ္တစ္ခ်ိဳ႕ကို ႏွိပ္ေနစဥ္ သူေရးၿပီးသြားပံုရသည့္ စာကုိ ငံု႔ဖတ္လိုက္သည္။
ခ်စ္ျခင္းမ်ားျဖင့္
သင့္ရဲ႕
ရွဥ့္ညိဳေလး …
ကၽြန္ေတာ္သည္ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာမမ်ား၏ ဇာတ္လိုုက္မင္းသမီးျဖစ္ခဲ့မည္ ဆိုလွ်င္ “ ဘုရားေရ ” ဟု ေရရြတ္မိမည္လားမသိ။ ဆိုင္းထိုးထားသည့္ သူ႔လက္မွတ္ကိုၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ မ်က္လံုးျပဴးသြားသည္။ ကေလာင္အမည္ မွည့္စရာရွားလို႔ဆိုေသာ အေတြးႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ္ၿပံဳးလိုက္မိ သည္ ထင္သည္။ ရွဥ့္ခ်စ္တဲ့သူမို႔ေနမွာ ဆိုေသာ အေတြးကို ေတြးမိစဥ္ …
“ ဟဲလို … ဆရာရဲ … ဖုန္းေျပာလို႔ရလား …”
“ ……………………”
“ စာအုပ္ထုတ္မယ္ဆိုၿပီး စုထားတာ ဆယ့္သံုးပုဒ္ေတာ့ ရသြားၿပီ …”
“ ……………………..”
“ ဟုတ္တယ္၊ နည္းေသးတယ္၊ ဆယ့္ရွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ဆို ထုတ္မယ္ေလ။ ေခါင္းစဥ္က ရွဥ့္ညိဳေလး၏ အက္ေဆးမ်ားေပါ့ …”
ကၽြန္ေတာ့္ သိုက္ၿမံဳရွိရာသို႔ ျပန္ခဲ့လိုက္စဥ္ သူလည္း အက္ေဆးသမားပါလားဆိုေသာအေတြးက ကပ္လွ်က္ပါလာသည္။ သူ႔စာအုပ္ထြက္လာေသာတစ္ေန႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မိသားစုစာအုပ္စဥ္တြင္ အက္ေဆးစာအုပ္တစ္အုပ္ တိုးလာဦးမွာ ေသခ်ာသည္။ စာအုပ္အဖံုးအတြင္းဘက္ပိုင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူ၏စာအုပ္အမည္ကို တြဲကာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ရွဥ့္ညိဳေလး၏အက္ေဆးမ်ားဟု နာမည္ေရးထိုးျဖစ္ဦးမွာက လည္း ပို၍ ေသခ်ာေလသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ မိတ္ဆက္ေပးဖို႔ ေမ့သြားသည္ကိ ခြင့္လႊတ္ေစလိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ နာမည္အျပည့္အစံုမွာ “ ရွဥ့္ညိဳေလး ” ျဖစ္သည္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဝန္ခံရမည္ဆိုပါလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က ရွဥ့္တစ္ေကာင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွဥ့္မိသားစုတြင္ အားလံုးေသြးတူ၊ ေမြးတူျဖစ္ေသာ္လည္း နီညိဳေရာင္အေမြးမ်ားႏွင့္ ရွဥ့္မွာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေကာင္တည္းသာ ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္ကဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ မိခင္က …
“ ရွဥ့္ညိဳေလး … ရွဥ့္ညိဳေလး
ၿမီးေလးလႈပ္တုတ္တုတ္ …”
ဆုိေသာ ကဗ်ာျဖင့္ ေခ်ာ့သိပ္ခဲ့ရသူ ျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာေလးသည္ ရွဥ့္ခ်စ္သည့္ အက္ေဆးသမားေလး ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္ကမူ အက္ေဆးခ်စ္သည့္ ရွဥ့္တစ္ေကာင္ ျဖစ္သည္။ ခင္ဗ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ေမးခြန္းတစ္ခ်ိဳ႕ ေမးခ်င္ပါသည္။
“ ခင္ဗ်ားက အက္ေဆးခ်စ္သူလား …”
အက္ေဆးခ်စ္သူ ဆိုပါလွ်င္ …
“ ခင္ဗ်ားမွာ အက္ေဆး ဘယ္ႏွစ္အုပ္ ရွိပါသလဲ …”
ဒုတိယေမးခြန္းကို ေသခ်ာေျဖေစလိုပါသည္။ အေျဖကို ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ေနပါ သည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မရွိသည့္ အက္ေဆးစာအုပ္မ်ားကို ငွါးရမ္းလို၍ ေမးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ခင္ဗ်ားသိခဲ့မည္ ဆိုပါလွ်င္ အေျဖသည္ …….. ။
Comments
Post a Comment