ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဘက္ထရီ
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္
ဘက္ထရီ
ရသစာတမ္း
ခြင့္ျပဳပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘက္ထရီအိုးအေၾကာင္း
ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ မင္းက ဘယ္ေလာက္သိလို႔လဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းထုတ္လာခဲ့မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္
အမ်ားႀကီး မသိပါဘူးလို႔ ေျဖရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သိသေလာက္ေလး ေျပာျပခ်င္တာပါ။ အခ်ိန္မလံုေလာက္မႈ
ျပႆနာနဲ႔ ႀကံဳေနရသူတစ္ဦးဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္စာကို ေက်ာ္ဖတ္ သြားဖို႔ပဲ အႀကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
ဘက္ထရီအိုးမွာ ပလိတ္ျပားဆိုတာလဲ ပါတယ္။ အက္ဆစ္ဆိုတာလဲပါတယ္။
အသံုးျပဳလိုတဲ့ ပစၥည္းနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္သံုးဖို႔အတြက္ ခဲငုတ္ေတြလည္းပါတယ္ဗ်။ အထဲမွာပါတဲ့
ပလိတ္ျပားအေရအတြက္က ဆယ့္သံုးျပား ဆိုပါေတာ့။ အဲဒါ တစ္အိုးလံုးအတြက္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဘက္ထရီအိုးအတြင္းမွာရွိတဲ့
တစ္ခန္း တစ္ခန္းမွာပါတာ။ ဆိုင္ကယ္ေတြမွာပါတဲ့အိုးက် ပလိတ္ျပားဘယ္လိုပါလဲ သိဘူးဗ်။ အိုးေျခာက္လို႔
ေျပာတာပဲ။ ဝပ္ေရွာ့ဆရာက ဘက္ထရီမေကာင္းေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာတာနဲ႔ ဆိုင္ကယ္အပိုပစၥည္း ေရာင္းတဲ့ဆိုင္ေျပးၿပီး
ဝယ္လိုက္တာပဲ။ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ရရင္ရ၊ သူ႔ထက္ပိုေကာင္းတာရွိလားေမးၿပီး ေစ်းပိုေပးရတာ
ဝယ္ခ့ဲလိုက္တယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ေစ်းမ်ားရင္ ပစၥည္းမညံ့ဘူးလို႔ပဲ နလပိန္းတံုး မွတ္ထားတာကိုး။
ေနာက္ ဂရန္တီဆိုတာလဲ ပါတယ္ဆိုေတာ့ေလ။ ထားပါ ။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တဲ့ ဘက္ထရီက အဲ့ဒီဘက္ထရီ
မဟုတ္ဘူး။ မီးထြန္းတဲ့ ဘက္ထရီေပါ့။ အကယ္ဒမီမ်ားရွင္ မဆင့္ေျပာသလို …
“ တစ္လံုးက ကက္ဆက္ဖြက္ဖို႔၊ တစ္လံုးက မီးထြန္းဖို႔
…”
ဆိုတဲ့
ဘက္ထရီအိုးမ်ိဳးကို ေျပာခ်င္တာ။ (EPC) ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဘက္ထရီအိုးေတြ ေတာ္ေတာ္အေရာင္း
သြက္တယ္လို႔ ၾကားမိတယ္။ အေရာင္းဆိုင္ေတြမွာ ပံုထပ္ေနတဲ့ ဘက္ထရီေတြအားကိုးၿပီး (EPC)
က မီးပ်က္တာလို႔လည္း တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ေျပာရဲ႕။ အိမ္မွာမီးလင္းဖို႔အတြက္ ဘက္ထရီတစ္လံုးနဲ႔
အင္ဗာတာ ေကာင္းေကာင္းရွိရင္ ျဖစ္တာပဲမဟုတ္လား။ မီးသံုးမ်ားတဲ့အိမ္က်ေတာ့လည္း တရုတ္မီးစက္ေလးေတြ
သံုးေပါ့ဗ်ာ။ သူ႔နည္း သူ႔ဟန္နဲ႔ကေတာ့ အိုကို ေကလို႔။ အားခဲထားတဲ့ ေဘာ္လံုးပြဲလာရင္၊
အကယ္ဒမီေပးပြဲဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္ရယ္သိဘူး မီးကပ်က္ကေရာ။ မွတ္မိသေလာက္ေျပာျပရရင္ စာမ်က္ႏွာ
သံုးဆယ့္ငါးရြက္ ျပန္လွန္ၾကည့္၊ အေရးအေၾကာင္းဆို မီးကပ်က္ကေရာဆိုတာပဲ။ ေဘာလံုးပြဲ မီးပ်က္တာ
ဘာအေရးလဲ။ မီးစက္ႏိႈးျပတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေျပးေပါ့။ အားလံုးအဆင္ေျပသြားမယ္။ အကယ္ဒမီပြဲက်
ဒီလိုမဟုတ္ေတာ့ ဘူး။ ၾကည့္ခ်င္ၾကတာက ညီမေတြ၊ အေဒၚေတြ မိန္းမသားေတြကိုးဗ်။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္
ဘယ္သင့္ေတာ္မလဲ။
တစ္ခါတစ္ရံ အကယ္ဒမီေပးမယ့္ညေန မီးလာတယ္ဗ်ာ။
မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္ရန္ေတြ လာေနတာျပရင္း အင္တာဗ်ဴးတာေတြ ျပတယ္ဗ်ာ။ တုိက္ရိုက္လႊင့္တာဆိုေတာ့
ၾကည့္ေနၾကတဲ့ ပရိတ္သတ္ လည္း ရင္ေတြဘာေတြခုန္ၿပီးေပ်ာ္လို႔။ အကယ္ဒမီ ေပးမယ့္အခ်ိန္ လည္းေရာက္ေရာ
တျခား ရပ္ကြက္ေတြ၊ ၿမိဳ႕နယ္ေတြေတာ့ မသိဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ကြက္ကေတာ့ အဟုတ္ကို မီးပ်က္ေရာ။
အေတာ့္ကိုနည္းပါးလြန္းတဲ့ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ မီးမပ်က္ဘူးဗ်။ တကယ္ စိတ္ဝင္စားတဲ့ မင္းသား
အကယ္ဒမီဆုေၾကျငာမယ္ လည္းလုပ္ေရာ ရွစ္နာရီသတင္းေရာက္ေရာ။ ခုေတာ့ ဒီဒုကၡေတြက ေဝးသြားပါၿပီ။
ပုဂၢလိကလိုင္းေတြက လႊင့္ေနေတာ့ မီးပ်က္သြားရင္ မီးစက္ေလးႏိႈးလိုက္ရံုပဲ။ ခုေပၚေနတဲ့
တီဗြီေတြက ဘက္ထရီနဲ႔တိုက္ရိုက္ဖြင့္လို႔ မရဘူးေလ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသား
ေလာက္တုန္းက ေၾကာ္ျငာမင္းသမီးေလးထက္ထက္က ဘက္ထရီနဲ႔တိုက္ရိုက္ဖြင့္လို႔ရတဲ့ ေဒဝူးတီဗြီ
ေၾကာ္ျငာတာ မွတ္မိေသးတယ္။ အင္ဗာတာနဲ႔ဖြင့္ရေအာင္ကလည္း ျပေနတဲ့အခ်ိန္ အားကုန္သြားႏုိင္တယ္
မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ မီးစက္ကေလး ဆီျပည့္ၿပီးအဆင္သင့္ျပင္ ထားတတ္ၾကတာ ဘဝေပးအသိေပါ့ဗ်ာ။
သမၼတႀကီးနဲ႔ ဝန္ႀကီးနာမည္သာ မသိရင္ရွိမယ္။ ဘက္ထရီအုိးနဲ႔ အမ်ိဳးအစားအေၾကာင္းကိုေတာ့
ေတာေရာ၊ ၿမိဳ႕ပါ ေလွေန၊ လွည္းေအာင္း၊ ဂိုေထာင္၊ ျမင္းေဇာင္းမက်န္ သိတယ္ခင္ဗ်။ ခုဆို
ဘက္ထရီအသံုးက ပိုတြင္က်ယ္လာေရာ။ ဆိုလာျပားနဲ႔ အားသြင္းရတယ္ဆိုေတာ့ ဆိုင္သြားအားသြင္းစရာ
မလိုေတာ့ဘူး။ ဆိုလာျပားက ေစ်းနည္းနည္းႀကီးတာကလြဲလို႔ အလုပ္ရႈပ္သက္သာ လာတာေပါ့။ ႏို႔မို႔ဆို
သြားအပ္လိုက္ရ၊ ျပန္သြားေရြးရနဲ႔ အခ်ိန္ေပးရတယ္။
ဘက္ထရီအိုးကို ဘယ္သူက စထြင္တယ္၊ ဘယ္တုန္းက
စေပၚတယ္ဆိုတာ အတိအက် မသိရေပမယ့္ လွ်ပ္စစ္မီးမေပၚခင္လို႔ ထင္တာပဲေလ။ ဒိုင္နမိုကေန လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ကို
ဖန္တီးတဲ့အေၾကာင္း ေက်ာင္းစာထဲမွာ သင္ခဲ့ဖူးတာပဲ။ ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ကြက္ လွ်ပ္စစ္မီးမရွိခင္
ႏွစ္တန္း ေက်ာင္းသားကတည္းက ဘက္ထရီအိုးဆိုတာကို ရင္းႏွီးေနၿပီ။ ဗမာဘက္ထရီအိုးလို႔ေခၚတဲ့
အိုးမည္းႀကီး ေတြေပါ့။ ခုေတာ့ ယိုးဒယား အိုးျဖဴေလးေတြပဲ သံုးၾကေတာ့တာ။
ဟိုးတုန္းက ဘုရားပြဲအတြက္ အလွဴခံလွည့္ရင္၊
ရုပ္ရွင္ေက်ာ္ျငာလွည့္ေဝရင္ အဲဒီ ဘက္ထရီအိုးမည္း ႀကီးေတြက ဇာတ္လိုက္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္နဲ႔
မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က ဘႀကီးက ေရွးသီခ်င္းေတြ၊ ဇာတ္ထုပ္ေတြ တအားဖြင့္တာ။ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့
ေမဆြိရဲ႕ ပုစြန္ဆိတ္ကေလး ဘယ္လိုငယ္တို႔၊ လႊမ္းမိုးရဲ႕ ၾကည့္မိလို႔ႀကိဳက္ သြားရင္ကြယ္
တာဝန္မယူတို႔ ဖြင့္တတ္ေသးတယ္။ အဲဒီသီခ်င္းဆို သံုးတန္းေက်ာင္းသားကၽြန္ေတာ္က လႊတ္ႀကိဳက္။
အသံကလည္း ေကာင္းတာကိုး။ ခုေခတ္အဆိုေတာ္ေတြျပန္ဆိုၾကသလို အင္း … ေျပာေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။ တစ္ခါတစ္ေလ
ကက္ဆက္သံမ်ား တိတ္ေနရင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က …
“ ဦးေက်ာ္ေအး ဇာတ္ထုပ္ေလးဘာေလး လုပ္ပါဗ်
…”
“ အားသြင္းဆိုင္ ပို႔ထားလို႔ကြ …”
ေနာက္ေတာ့ ေတာင္းဆိုတဲ့ ပရိတ္သတ္မ်ားလာတာနဲ႔
ဘက္ထရီအိုး ေနာက္တစ္လုံးထပ္ဝယ္ လိုက္တယ္။ တစ္လံုးက မီးထြန္းဖို႔၊ တစ္လံုးက ကက္ဆက္ဖြင့္ဖို႔
မဟုတ္ဘူးဗ်။ ႏွစ္လံုးစလံုး ကက္ဆက္ ဖြင့္ဖို႔ခ်ည္းပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ငါးတန္းေျဖၿပီး သၾကၤန္မတိုင္မီ
အိမ္က ကက္ဆက္ေလး ဝယ္ေပးတယ္။ ေနရွင္နယ္ ကက္ဆက္ေလးဗ်။ အဲတာေလး ဖြင့္ဖို႔ သရီးေက(3K) ဘက္ထရီေလးတစ္လံုးဝယ္ေပးတယ္။
ဆိုဒ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတဲ့ထဲမွာ သူက ႏွစ္ဆယ္ဆိုဒ္ဗ်။ အားသြားသြင္းတဲ့အခါတုိင္း ဘက္ထရီအိုးဆြဲရတဲ့ကၽြန္ေတာ္
လက္အံေတြကို ေသလို႔။ တစ္ခါတစ္ခါ စက္ဘီးေနာက္ကထုိင္ရင္း လႊတ္ခ်လိုက္ေတာ့မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လုလုအေျခအေနေပါ့။
သိတယ္မို႔လား။ ကၽြန္ေတာ္က လူကသာ ေသးတာ၊ ဗလက်ေတာ့ မေကာင္းဘူးေလ။ ခုႏွစ္တန္းေရာက္တဲ့ႏွစ္မွာ
အဲဒီဝဋ္ ကၽြတ္ကေရာ။ အိမ္က မီတာေဘာက္ဝယ္လိုက္လို႔ပါ။ မီးပ်က္ရင္ သံုးႏိုင္ေအာင္ ဘက္ထရီအိုးကို
အားျပန္သြင္းေပးႏိုင္တဲ့ (Emergency Light) ေလးေရာပါေတာ့ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ။ အိုကို ေကလို႔။
ေနာက္ေတာ့ အင္ဗာတာေတြ ေခတ္စားလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆယ္တန္းကို အင္ဗာတာေက်းဇူးနဲ႔ စာၾကည့္ႏိုင္လို႔
ေအာင္ခဲ့တယ္ဆိုပါေတာ့။
ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေတြ ေလွ်ာက္ေျပာရရင္ေတာ့
ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ေတြ ျမင့္တက္လာတာ နဲ႔အမွ် ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ေတြလည္း မ်ားလာတာေပါ့။
အဲဒီလိုနဲ႔ ဂစ္တာႀကိဳးေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္လဲရင္း ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေက်ာင္းၿပီး၊ ဘြဲ႔ရ၊ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့ရတယ္။
တီဗြီ၊ ေရခဲေသတၱာကစလို႔ အင္ဗာတာထဲ မွာပါတဲ့ ဖ်ဴးစ္ေလးက အစေရာင္းတဲ့ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းဆိုင္ႀကီးမွာ
အေရာင္းစာေရးအျဖစ္ အလုပ္ဝင္ေတာ့ ငယ္ခ်စ္ဦးနဲ႔ ဆံုရျပန္ေရာ။ ဘယ္သူရွိဦးမွာလဲ။ ဘက္ထရီေပါ့။
အဲဒီမွာ သူ႔အေၾကာင္းပိုသိရေရာ။ ဂရုတစိုက္သံုးရင္ သံုးႏွစ္နဲ႔အထက္ သံုးလို႔ရတယ္ဆိုတာေရာ၊
သံုးႏွစ္အထိေတာ့ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ သံုးလို႔ရတယ္ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။
ဟိုးတုန္းကေတာ့ အိမ္မွာသံုးတဲ့ ဆိုဒ္ေလာက္ပဲသိတာ။
ခုမွ သူ႔မွာဆိုဒ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိမွန္းသိရေတာ့တာေပါ့။ မွတ္မိသေလာက္ဆို
သရီးေက(3K)ဗ်ာ၊ (Yuasa)ဗ်ာ၊ (FB)၊ (Panasonic)ဗ်ာ။ (Panasonic) မွာ ႏွစ္မ်ိဳးခြဲထားေသးတယ္ဗ်။
ကားအိုးရယ္၊ အင္ဗာတာအိုးရယ္ဆိုၿပီးခြဲထားတာ။ အင္ဗာတာအိုးက ဂ်ပ္ဗူးအျဖဴ၊ ကားအိုးက်ေတာ့
ဂ်ပ္ဗူးအမည္း။ အင္ဗာတာအိုးက်ေတာ့ အားလြယ္လြယ္ ဝင္ႏုိင္ေအာင္ ပလိတ္ျပားပါးတယ္၊ ကားအိုးက်
စတပ္ႏိႈးရတာမို႔ ပလိတ္ျပားထူတယ္လို႔ အဲဒီဆိုင္က အေရာင္းမန္ေနဂ်ာက ေျပာတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း
စပ္စပ္စုစုႏိုင္တယ္ မဟုတ္လား။ ေနာက္ထပ္ က်န္ေသးတာက (GS)၊ (GP)။ (GS) က နည္းနည္း အစိုျပန္လြယ္တယ္။
ဂ်ပန္နည္းပညာမ်ားနဲ႔ ျမန္မာျပည္မွာလုပ္သည္ဆိုတဲ့ (Toyo) ဘက္ထရီ။ သူ႔အိုးကေတာ့ ပလပ္စတစ္သား
နည္းနည္းပါးတယ္ ထင္တယ္ဗ်။ အျဖဴရာစင္းေတြ တစ္ခ်ိဳ႕ အိုးေတြမွာ ေပၚေနတတ္တယ္။
ဘက္ထရီအိုးဆိုဒ္ေတြကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးပဲဗ်။
ယိုးဒယားအိုးေတြထဲမွာ ႏွစ္ဆယ္ဆိုဒ္က သရီးေက(3K) တစ္ခုပဲလာတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူ႔မွာ ဗို႔အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းသံုးႏိုင္တယ္။
(၁၂)ဗို႔၊ (၈)ဗို႔၊ (၆)ဗို႔ စသျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ။ ဘက္ထရီအိုးဆိုဒ္ ဘယ္ေလာက္ႀကီးႀကီး သူထုတ္ေပးႏိုင္တာက
(၁၂)ဗို႔ပဲဗ်။ သံုးမယ့္ဝန္အေပၚမူတည္ၿပီး ၿပိဳင္ဆက္တို႔၊ တန္းဆက္တို႔ တြဲၿပီးသံုးၾကတာ။
ရူပေဗဒနဲ႔ ေက်ာင္းၿပီးေပမယ့္ ခုေတာ့ဒါေတြ လာမေမးေတာ့ နဲ႔ေလဗ်ာ။ ပါးစပ္ထဲမွာ
(Freely Falling Body) ဆိုတာေလာက္ပဲ ေယာင္ေယာင္ကန္းကန္း ရြတ္ႏိုင္ေတာ့တယ္။
(Potential Energy) နဲ႔ (Kinetic Energy) မွာ ဘယ္ဟာက တည္ၿငိမ္၊ ဘယ္ဟာက ေရြ႕လ်ားဆိုတာ
ေက်ာင္းမွာပဲ က်န္ခဲ့ေတာ့တယ္။ ေက်ာင္းတက္တုန္းကလည္း စာသင္ခန္းထဲမွာထက္ ကဲန္တီးန္မွာ
စစ္တုရင္ ကစားခ်ိန္က ပိုမ်ားခဲ့တာကိုး။ ခုလိုေခါင္းစဥ္ေလးေတြ မွတ္မိေနတာေတာင္ ဆယ္တန္းတုန္းက
ကုန္းေအာ္ခဲ့ တဲ့အက်ိဳးေၾကာင့္ဗ်။ ဒါေတာင္ စာလံုးေပါင္းေတြ မွန္ရဲ႕လား မသိဘူး။ ေဆာရီးဗ်ာ
စကားေတြလည္း ေတာင္ ေရာက္၊ ေျမာက္ေရာက္ ျဖစ္ကုန္ၿပီ။
ဘက္ထရီဆိုဒ္အေၾကာင္းေလး ျပန္ေျပာမယ္ေနာ္။
ႏွစ္ဆယ္ဆိုဒ္မွာ သရီးေက(3K)ပဲ ရွိတယ္။ ေနာက္ ေလးဆယ္ဆိုဒ္၊ ငါးဆယ္ဆိုဒ္။ ငါးဆယ္ဆိုဒ္က
အသံုးနည္းတယ္။ ခုနစ္ဆယ္ဆိုဒ္၊ တစ္ရာဆိုဒ္။ တစ္ရာဆိုဒ္မွာ ဆိုဒ္ႀကီး၊ ဆိုဒ္ေသးဆိုၿပီး
ခြဲထားေသးတယ္ဗ်။ ဆိုဒ္ေသးက ခုနစ္ဆယ္ဆိုဒ္နဲ႔ အတူတူပဲ။ အိမ္စီးကားေလး ေတြအတြက္ တစ္ရာဆိုဒ္ေသး
အသံုးမ်ားတယ္။ ေမာ္တာဆြဲရတာလည္း ေကာင္းတယ္ ေျပာၾကတယ္။ ေနာက္ တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ဆိုဒ္၊ တစ္ရာ့ငါးဆယ္ဆိုဒ္။
ဒီဆိုဒ္ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးက အသံုးမ်ားတယ္။ ကားႀကီးေတြမွာလည္း သံုးတယ္။ မီးထြန္းဖို႔အတြက္
အင္ဗာတာနဲ႔လည္း သံုးတယ္။ ေနာက္ဆံုး က်န္တဲ့ဆိုဒ္က ႏွစ္ရာဆိုဒ္ဗ်။ ခုေတာ့ သည့္ထက္ႀကီးတာေတြ
ေပၚေနၿပီလား သိပါဘူး။ ခုနစ္ဆယ္၊ တစ္ရာ၊ တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ဆိုဒ္ေတြကို အင္ဗာတာနဲ႔သံုးမယ္ဆို
ဝပ္ငါးရာဆို မဆိုးဘူးဗ်။ တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္နဲ႔ အထက္ဆိုရင္ေတာ့ ဝပ္တစ္ေထာင္မွ ေကာင္းတာ။
သင့္တာ။
ဘက္ထရီသက္တမ္းေစ့သံုးႏိုင္ဖို႔အတြက္ အက္ဆစ္အေပၚမွာလည္း
မူတည္ေသးတယ္ဗ်။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဘက္ထရီျပင္ဆိုင္က စပ္ေပးတာႀကိဳက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အႀကိဳက္ကေတာ့
ရယ္ဒီမိတ္ပံုးဝါ ေတြဗ်။ သူ႔ဆိုဒ္နဲ႔သူ ကြက္တိပဲ။ ႏွစ္ဆယ္အိုး၊ ေလးဆယ္အိုး၊ ငါးဆယ္အိုးဆို
လက္ကိုင္ကိုင္းနဲ႔ ဗူးေသးဗ်။ ခုေရသန္႔ဗူးဆိုဒ္ အက္ဆစ္ဗူးေတြ ေပၚေနတယ္ဆိုလို႔။ ခုနစ္ဆယ္အိုးဆို
ဗူးလတ္တစ္ဗူး။ တစ္ရာအိုးဆို ဗူးႀကီးတစ္ဗူး။ တစ္ရာႏွစ္ဆယ္အိုးဆို ဗူးလတ္ႏွစ္ဗူး။ တစ္ရာ့ငါးဆယ္ဆိုရင္ေတာ့
ဗူးႀကီးႏွစ္ဗူးထည့္လိုက္ရင္ အိုေကပဲ။ အိမ္သယ္ရတာ မေဝးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဆိုင္ကဝန္ထမ္းေလးေတြ
ထည့္ခိုင္းတာ အေကာင္းဆံုးပဲ။ နယ္သယ္ရမွာမ်ိဳး ေဝးရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့။ သတ္မွတ္ထားတဲ့
(Upper Level) အမွတ္နဲ႔အညီထည့္ၿပီးရင္ ႏွစ္နာရီေလာက္ႏွပ္ထားလိုက္။ ေနာက္ၿပီးမွ တစ္ခန္းခ်င္း
အဖံုးဖြင့္ၾကည့္။ ေလ်ာ့သြားတဲ့အခန္း (Level)ညီသြားေအာင္ ထပ္ျဖည့္ေပးလိုက္ၿပီးရင္ ဒီဘက္ထရီအိုးသက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္
ေနာက္ထပ္ အက္ဆစ္ထည့္စရာ မလိုေတာ့ဘူးဗ်။ တစ္ပတ္တစ္ခါစစ္ၾကည့္။ ေလ်ာ့သြားတဲ့ပမာဏကို ဘက္ထရီအတြက္
သီးသန္႔ထုတ္ထားတဲ့ မိုးေရထည့္ေပးရတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ေရသန္႔ထည့္တတ္ၾကတယ္။ မေကာင္းဘူးဗ်။
ဘက္ထရီအေရာင္းဝန္ထမ္းလုပ္မွပဲ အိမ္က ဘက္ထရီအိုး ဂရုစိုက္ရမွန္း သိေတာ့တယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ ဝမ္းေရးအတြက္ ဘက္ထရီေတြနဲ႔လံုးရင္း
ဘဝကိုရုန္းခဲ့ရဖူးတယ္။ ေစ်းေရာင္းေကာင္းဖို႔ ဆိုတာကလည္း ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္တဲ့အေပၚမွာ
မူတည္ေသးတယ္မဟုတ္လား။ တစ္ခ်ိဳ႕ ကာစတန္မာ (Customer)ေတြက အက္ဆစ္နဲ႔တူတယ္။ ခပ္ခ်ဥ္ခ်ဥ္ပဲ။
မ်ားမ်ားထိမိရင္ စားတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ခါးတယ္။ မ်ားမ်ားေသာက္မိရင္ ရင္တုန္ေစတတ္တဲ့
ေကာ္ဖီခါးခါးလိုပဲ။ ဝန္ေဆာင္မႈေကာင္းေကာင္း
ေပးႏုိင္ဖို႔ တစ္ခါတစ္ခါ ေသာက္ရတဲ့ ေကာ္ဖီေတြက သိပ္ကို ခါးတယ္ သူငယ္ခ်င္း ။ ၿမိဳမခ်ႏိုင္တဲ့အခါ၊
ေထြးထုတ္ဖို႔လည္း မျဖစ္ႏိုင္ေသးတဲ့ အခ်ိန္အခါဆိုေတာ့…။ ရင္ဖြင့္လိုက္မွပဲ အသက္ဝဝျပန္ရွဴႏိုင္တဲ့
အေျခအေနမ်ိဳးေလ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေဘာလ္ပင္တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ရင္ဖြင့္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ျပကၡဒိန္ေပၚက ၾကက္ေျခခတ္ေတြ မ်ားမ်ားလာတဲ့ေနာက္ေတာ့
နယ္ေျမသစ္တစ္ခုမွာ ရင္ဖြင့္ေဖာ္ ေတြနဲ႔ သိကၽြမ္းခဲ့ရတယ္။ ခင္မင္ခဲ့ရတယ္။ သူငယ္ခ်င္းစာေရးဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ဖိတ္ၾကားခ်က္နဲ႔
ရသအစုန္အဆန္ဆိုတဲ့ ပြဲေလးတစ္ခုကို တက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ မရင္းႏွီးေပမယ့္ စာမ်က္ႏွာထက္မွာ
ကၽြမ္းဝင္ေနတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို စာမ်က္ႏွာျပင္ပမွာ
အရွင္လတ္လတ္ေတြ႔လိုက္ရတဲ့ခံစားခ်က္က ေတာ္ေတာ့္ကို စိတ္လႈပ္ရွားဖို႔ေကာင္းတယ္ဗ်။ ဘယ္လိုေျပာရမလဲေတာင္
မသိေတာ့ဘူး။ ခ်စ္တဲ့ဘက္ထရီေတြကို တစ္စုတစ္စည္းထဲ တစ္ေနရာထဲမွာ ေတြ႕လိုက္ရတဲ့ ခံစားခ်က္မ်ိဳးနဲ႔ေတာင္
ဆင္မလား မသိဘူး။ အယ္ဒီတာ စာေရးဆရာမႀကီးတစ္ဦးနဲ႔ နယ္ခံဆရာဝန္ စာေရးဆရာေလးကလြဲၿပီး မိတ္မဆက္
ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ သတိထားမိတာက လိပ္ျပာေလးအေၾကာင္း စာဖတ္ျပေနတဲ့ ဆရာမေလးကိုဗ်။ ပန္းဥယ်ာဥ္ထဲမွာ
ဝဲပ်ံေနတဲ့လိပ္ျပာေလးေလ။ ပရိသတ္အရွိန္ေၾကာင့္ ေတာင္ပံတုန္ေနတဲ့ လိပ္ျပာေလး။ အဲဒီလိပ္ျပာေလးက
ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္သူထင္မလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ထင္မထားမိဘူးဗ်။
ေနာက္ ဆယ့္ငါးလၾကာတဲ့အခ်ိန္ စာေပအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုမွာ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သြားၾကေရာ။ ကဲ မဆန္းဘူးလား။
ဒီထက္ဆန္းတာ ေျပာရဦးမယ္ဆိုရင္ စာေရးဆရာမေလးက
ဘက္ထရီဆိုင္ဖြင့္မယ္ဆိုလားပဲ။ ေရးအား ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ စာေကာင္းအမ်ားႀကီးထြက္တဲ့ သူမကို
စာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွေျပာစရာ မရွိေပမယ့္ ဘက္ထရီနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္လာတယ္။
ဝါက်ေတြကို အပိုအလိုမရွိ လိုသလို ျဖတ္ေတာက္သံုးစြဲတတ္တဲ့သူမက ဘက္ထရီအိုးကို သက္တမ္းေစ့ရေအာင္
သံုးစြဲႏိုင္ပါ့မလား။ ဇာတ္လမ္း တစ္ခုရဲ႕ဇာတ္ကြက္ကို ခ်ိန္ညွိတတ္တဲ့သူမက ဘက္ထရီအိုးရဲ႕အက္ဆစ္(Level)ကိုေရာ
ခ်ိန္ညွိတတ္ ပါ့မလား။ စိတ္ခံစားမႈနဲ႔ ဝတၳဳဇာတ္လမ္းမ်ား ခရားေရသြန္သလိုထြက္လာတတ္သည့္
သူမႏႈတ္ဖ်ားမွ ဝယ္သူလိုခ်င္သည့္ ဘက္ထရီအိုးအေၾကာင္းကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပႏုိင္ပါ့မလား။
ဘာပဲေျပာေျပာ ကၽြန္ေတာ္က ဘက္ထရီအိုးအေၾကာင္းကို
အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ ေဆြးေႏြးလို သူ မဟုတ္လား။ ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္လွ၏လို႔ ပညာရွိတို႔
မိန္႔မွာထားခ်က္ကလည္း အရွိသားဆိုေတာ့ေလ။
“ ဆရာမ ဘက္ထရီအေရာင္းဆိုင္ ဖြင့္မလို႔ဆို
…”
“ မဟုတ္ရပါဘူးရွင္၊ ဘက္ထရီအားသြင္းဆိုင္ေလးပါ။
မီးပ်က္ပ်က္ေနေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာလည္း သံုးမရတဲ့အတူတူ စာေရးဖို႔ေဘာလ္ပင္ဖိုးေလးရရဆိုၿပီး
…”
ဖုန္းထဲက ၾကားလိုက္ရတဲ့ ဆရာမေလးရဲ႕ ခပ္ၾသၾသအသံအဆံုး
ကၽြန္ေတာ္ေခါင္းကိုက္သြားတယ္။ ကိုင္း ေကာင္းေရာဗ်ာ။ ေျပာျပခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလး ေခါင္းစဥ္ေတာင္
မတပ္လိုက္ရေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း လူတစ္မ်ိဳးဗ်။ ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာဆို ေျပာကို
ေျပာလိုက္ရမွ။ ခုေတာ့ တႏုံ႔ႏံု႔နဲ႔ ခံရခက္လိုက္တာ။ ကၽြန္ေတာ္ အျပင္သြားမလို႔ဗ်။ လိုက္ဦးမလား။
ဘယ္သြားမလဲ ဆိုတာ မွန္းၾကည့္ေလ။ မနက္ကလည္း တစ္ေခါက္ေတာ့ ေရာက္ခဲ့ၿပီးၿပီဗ်။
ဘက္ထရီဆိုင္ပါဗ်ာ။ အိမ္ကဘက္ထရီက သံုးႏွစ္ေက်ာ္ေပမယ့္
ေကာင္းတုန္းဆိုေတာ့ မိန္းမက ေတာ့ ေနာက္တစ္လံုး ဘယ္ဝယ္ေစခ်င္မလဲဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ဟိုတစ္ေန႔က
တာဝါတိုင္ငါးတိုင္ ေလျပင္းတိုက္ လို႔လဲတာ ၾကာဦးမွာဗ်။ ညက် သားကစာၾကည့္ရေသးတာဆိုေတာ့
အားအျပည့္နဲ႔ ဘက္ထရီအိုးေကာင္းဖို႔ လိုတယ္ဗ်။ သားလား… ဒီေကာင္က ခုဆို သူငယ္တန္းေလ။
ေက်ာင္းသားဆိုေတာ့ အေရးႀကီးတယ္ဗ်။ သြားမယ္ဗ်ာ။ ဘက္ထရီေစ်းေတြက တက္ခ်င္ တက္သြားႏိုင္တယ္။
ျမန္ျမန္သြားမွဗ် …။
Comments
Post a Comment