ေလာကကိုေျပာင္းလဲေစသည့္ နီတိမ်ား(၅)



ေလာကကိုေျပာင္းလဲေစသည့္ နီတိမ်ား(၅)

အၾကားအျမင္ပညာကို နည္းသည္ဟူ၍ မေအာက္ေမ့ရာ၊
စိတ္၌ သိုမွီးသိမ္းဆည္းထားရာ၏။
ျခေကာင္မ်ားစု၍ ႀကီးထြားလာေသာ ေတာင္ပို႔ႏွင့္
အိုးစရည္း၌ က်ဖန္မ်ား၍ ျပည့္လာေသာ ေရကဲ့သို႔ မွတ္အပ္၏။                
          လူငယ္၊ လူရြယ္တို႔သည္ ၾကားျမင္သုတကို နည္းသည္၊ မ်ားသည္ မမွတ္ယူဘဲ ေလ့လာမွတ္သား သင့္သည္။ စနစ္တက်၊ တိက်ခိုင္မာ ေသခ်ာစြာ မွတ္သားထားသင့္သည္။သို႔မွသာ မိမိအလိုရွိခ်ိန္၌ ေလ့လာမွတ္သားမိသမွ်ထဲမွ လိုအပ္ေသာအရာဟူသမွ်ကို လြယ္ကူစြာထုတ္ယူ သံုးစြဲႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
           ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳးသည္ အျဖစ္အပ်က္၊ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့
 ေနတတ္ ေသာလူမ်ိဳး မဟုတ္ေခ်။ သို႔ေသာ္ စနစ္တက် သိမ္းဆည္းမွတ္သားေသာအေလ့တြင္မူ လြန္စြာ အားနည္းသူ မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထူးျခားျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ အစဥ္အဆက္ေျပာလာခဲ့ၾကသည့္ အေၾကာင္းအရာ မ်ားသည္ လံုး၀တိမ္ေကာေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ေသာ္လည္း ပါးစပ္ရာဇ၀င္အျဖစ္ ရွိေနၾကသည္။ အကိုးအေထာက္ ခိုင္ခိုင္လံုလံုျဖင့္ တင္ျပရမည့္ အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ အသံုးခ်၍မရေတာ့သည့္ အေၾကာင္း အရာမ်ားစြာကို ေတြ႕ႀကံဳဖူးၾကမည္ ထင္ပါသည္။ ထုိအျခင္းအရာသည္ ပါးစပ္ရာဇ၀င္အျဖစ္ လက္ဆင့္ကမ္း ခဲ့ျခင္း၏ အားနည္းခ်က္ျဖစ္သည္။
          ဆရာႀကီး ေမွာ္ဘီဆရာသိန္းက ပါးစပ္ရာဇ၀င္ဟူေသာ က်မ္းစာအုပ္ကို ျပဳစုခဲ့သည္။ ေႏွာင္းလူငယ္ မ်ားအတြက္ လြန္စြာဗဟုသုတရေစေသာ္လည္း အကိုးအေထာက္ျပဳရမည့္အခါ ရာႏႈန္းျပည့္ အသံုးခ်၍ မရႏိုင္သည္မွာလည္း ေသခ်ာသည္။ ထိုအခါ သမိုင္းဆိုင္ရာအျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ စာအုပ္ ၏ တန္ဖိုးသည္ ေလ်ာ့က်ရေလေတာ့သည္။ စာေပႏွင့္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ေပးသည့္ ေမွာ္ဘီဆရာသိန္း၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ဦးညႊတ္ရင္း သမိုင္းဆိုင္ရာအခ်က္အလက္မ်ားကို ႏႈတ္ျဖင့္သာ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့မိၾကသည့္ ဘိုးဘြားမ်ား၏ ခၽြတ္ယြင္းအားနည္းခ်က္ကို သိျမင္ေစလို ၍ ျဖစ္သည္။
          ေရွးအခါက ေပ၊ ပုရပိုက္တို႔ျဖင့္ မွတ္တမ္း၊ မွတ္ရာ တင္တတ္ၾကသူမ်ားမွာ ဆရာေတာ္၊ သမားေတာ္ႀကီးမ်ား၊  လူပညာရွိ၊ ရဟန္းပညာရွိ မ်ားသာ ရွိေလသည္။ သာမန္အရပ္သားထဲမွ စာေပျဖင့္ မွတ္မွတ္သားသားရွိသူ လြန္စြာနည္းေပလိမ့္မည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား အမ်ားအားျဖင့္ သိမ္းဆည္းမွတ္သား ထားသည္မွာလည္း ဘာသာေရးႏွင့္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ား၊ အဂၢိရတ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ ေပ၊ ပုရပိုက္ မ်ားသာ ျဖစ္ေလ သည္။ ရွင္ဘုရင္အနားရွိ ပညာရွိ၊ မွဴးႀကီးမတ္ႀကီးမ်ား မွတ္တမ္းတင္ၾကသည္မွာလည္း ၄င္းတို႔က်င္လည္ရာ နန္းတြင္းေရးရာမ်ားႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ မ်ားသာ မ်ားေလသည္။ သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင္ အနားတြင္ ခစားေနရသည့္ ပညာရွိႀကီးမ်ား၏ မွတ္တမ္းသည္ ရာႏႈန္းျပည့္ ခိုင္မာမွန္ကန္ပါမည္လားဟု ေတြးေတာဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မွတ္တမ္း၊ မွတ္ရာ မရွိျခင္းႏွင့္စာလွ်င္ ရွိေနျခင္းက ပိုေကာင္းသည္ မဟုတ္လား။ ၄င္းတို႔ႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ ေရးသားထားသည့္ မွတ္တမ္းမ်ားကို ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ ထိုေခတ္၏ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ ဘာသာေရး စသည္တို႔၏ အေျခေနမွန္ကို ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။
          လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ရာေက်ာ္၊ သံုးရာနီးပါးက အင္း၀ရွိ သူေဌးတစ္ဦး၏သားသည္ ေသာက္စား ကာ၊ ေပ်ာ္ပါးကာႏွင့္ စည္းစိမ္ယစ္ကာ ေနခဲ့မည္ဆိုပါလွ်င္ သမိုင္းသုေတသီမ်ားႏွင့္ ရာဇ၀င္ဆရာႀကီးမ်ား အကိုးအေထာက္ျပဳကာ အားျပဳရသည့္ မဟာရာဇ၀င္ႀကီးဆိုသည့္ က်မ္းစာအုပ္ သည္ ေပၚေပါက္လာခဲ့မည္ မဟုတ္ေခ်။ သမိုင္းဆိုတာ ေအာင္ႏိုင္သူေတြသာ ေရးတာဆိုေသာ စာသားကုိ ဖတ္မွတ္ခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ ေညာင္ရမ္းေခတ္ သူေဌးသားေလးသည္ စစ္ဘုရင္တစ္ဦး မဟုတ္ပါ။ သမိုင္းကို ေလ့လာမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ သည့္ သူေဌးသားတစ္ဦးသာ ျဖစ္သည္။ ၄င္း၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားစြာကို သိခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘႀကီးေတာ္လက္ထက္တြင္ ပညာရွင္အမ်ားစုရံုးတိုင္ပင္ ကာ ျပဳစုခဲ့သည့္ မွန္နန္းရာဇ၀င္သည္ပင္ ၄င္း၏ေက်းဇူးမကင္း ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
          ပထ၀ီ မသိေတာ့ န-တယ္။ သမိုင္း မသိေတာ့ အ-တယ္ ဟူေသာ စကားကုိ ၾကားဖူးၾကမည္ ထင္ပါသည္။ မအ-ေအာင္ သမိုင္းသင္ပါ ဆိုကာ ရာဇ၀င္သမိုင္းပါရဂူႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းက ဗဟုသုတလိုလားသူ လူငယ္မ်ားကို တိုက္တြန္းထားခဲ့သည္။ ဟုိး ေရွးအတိတ္ ပေဒသရာဇ္ ေခတ္မွ ယေန႔ ဒီမိုကေရစီေခတ္ထိတိုင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ သမိုင္းပညာရွင္၊ သုေတတီ၊ ရာဇ၀င္ဆရာအသီးသီးႏွင့္ ဗဟုသုတေလ့လာလိုက္စားသူတို႔က ေညာင္ရမ္းေခတ္ရွိ ဦးကုလားအမည္ရသည့္ သူေဌးသားကို ဦိးညႊတ္ ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ ၄င္းႏွင့္  ေခတ္ၿပိဳင္ ပညာရွိ၊ ပညာရွင္အသီးသီး ရွိေနမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ပုဂၢိဳလ္စြဲျဖင့္ ဦးညႊတ္ေနျခင္း မဟုတ္ဘဲ ၄င္းေလ့လာဆည္းပူးခဲ့သည့္ ဗဟုသုတႏွင့္ ျပဳစုခဲ့သည့္ သမိုင္းက်မ္းအဆူဆူ အတြက္ ျဖစ္သည္။ ဦးကုလားသည္ ရာဇ၀င္က်မ္းထဲရွိ စစ္ဘုရင္မ်ား၊ သူရဲေကာင္းမ်ားႏွင့္အၿပိဳင္ သမိုင္း ေလ့လာသူတို႔ၾကားတြင္ ထင္ရွားေနဆဲ၊ ေက်ာ္ၾကားေနဆဲ ျဖစ္သည္။
          ဗဟုသုတရွာမွီးသူ၊ တိုင္းျပည္ႀကီးပြားတိုးတက္ေစလိုသူ လူငယ္၊ လူရြယ္၊ အမ်ိဳးေကာင္းသား၊ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးအေပါင္းတို႔သည္ ပညာဗဟုသုတမ်ိဳးစံုကို  ေလ့လာဆည္းပူးရံုမွ်သာမကဘဲ ေႏွာင္းလူတို႔ ေလ့လာမွတ္သားႏိုင္ရန္အတြက္ စာအုပ္စာတမ္းျဖင့္ ခိုင္ခိုင္လံုလံု စနစ္တက်မွတ္သားကာ မွတ္တမ္း ထားရွိျခင္း၊ တတ္သိသမွ် ပညာဗဟုသုတတို႔ကို ေၾကာင္လက္သည္း၀ွက္သလို သိမ္းဆည္းမထားဘဲ မွ်ေ၀သင့္လွေပသည္။ သို႔မွသာ ကမၻာ့အလယ္တြင္ စနစ္က်သည့္လူမ်ိဳး၊ ဗဟုသုတၾကြယ္သည့္တိုင္းျပည္ အျဖစ္ျဖင့္ ဂုဏ္တင့္ေပလိမ့္မည္။ တတ္သိထားသည့္ ပညာဗဟုသုတတို႔ျဖင့္ တိုင္းျပည္၏ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခၽြတ္ယြင္းခ်က္တို႔ကို ေလ့လာသံုးသပ္ကာ တိုင္းျပည္ႀကီးပြားတိုးတက္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ ေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္ေလသည္။
*****                                        *****                                        *****
မွီျငမ္းကိုးကား= မဟာရာဇ၀င္ႀကီး(ဦးကုလား)
           

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း