စကားေျပာႏွင့္ စကားေျပ
စကားေျပာႏွင့္ စကားေျပ
စာေရးသားရာတြင္ စကားေျပာဟန္ႏွင့္ စကားေျပဟန္ဟူ၍ ႏွစ္ပိုင္းရွိရာ ကၽြန္ေတာ္က စကားေျပဟန္ျဖင့္ ေရးရသည္ကိုပို၍ ႏွစ္သက္သည္။ စာတစ္ပုဒ္ၿပီးေျမာက္ရန္အတြက္ အေၾကာင္းအရာက အဓိကျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေအာင္ျမင္သည့္စာတစ္ပုဒ္ျဖစ္ရန္အတြက္မူထိုအေၾကာင္းအရာကို လိုက္ဖက္ သည့္ဟန္ျဖင့္ တင္ျပသည္က ပို၍ထိေရာက္ေပလိမ့္မည္။
စာရႊင္၊ စာျမဴးတစ္ပုဒ္ကိုအတည္အခန္႔ စကားေျပဟန္ျဖင့္ တင္ျပသည္ ဆိုပါစို႔။ မရယ္ရဘူးဟုမဆိုႏိုင္ ေသာ္လည္းရယ္ရသည့္အရွိန္ႏႈန္းေလ်ာ့က်ႏုိင္ပါသည္။ သေရာ္စာမ်ားအတြက္မူ ခၽြင္းခ်က္ျဖစ္သည္။ ဘ၀ သရုပ္ေဖာ္၀တၳဳမ်ားတြင္မူစကားေျပာဟန္ျဖင့္ ေရးသားျခင္းကခံစားရသည့္ ရသကိုေလ်ာ့က်ေစႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔စကားေျပာဟန္ျဖင့္ေရးထားေသာ္လည္းဆုရသြားသည့္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းမြန္သြားသည့္ ၀တၳဳအခ်ိဳ႕လည္းရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ နည္းလြန္းသည္ဟုဆိုခ်င္ပါသည္။ စစ္ေဘးဒဏ္ေၾကာင့္၊ မိဘမ်ား အိမ္ေထာင္ၿပိဳကြဲသြားေသာေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ရပံုကိုကေလးအျမင္၊ ကေလးအေတြးကေလးျဖင့္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အားေျပာျပဟန္ေရးဖြဲ႕ထားသည့္စာမ်ားျဖစ္သည္။
မည္သည့္ဟန္ျဖင့္ေရးဖြဲ႕သည္ျဖစ္ေစ စာဖတ္သူ၏ရင္ကိုထိရွေစသည္ဆိုလွ်င္ ေအာင္ျမင္သည့္ စာတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ စာေကာင္းေပမြန္တစ္ပုဒ္သည္ ေခတ္စနစ္ကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ဆရာႀကီး မင္းသု၀ဏ္၏ ဘႀကီးေအာင္ ညာတယ္ဆိုေသာ ၀တၳဳကို ႏွစ္သက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး ေမာင္ထင္၏ ထား၀ယ္လံုခ်ည္ကို ေမ့မရျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး ေငြဥေဒါင္း၏ သိပါၿပီအေမရယ္ကိုဖတ္တိုင္း မ်က္ရည္၀ိုင္းခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကို အေျခခံက်က် သံုးသပ္ၾကည့္မည္ဆိုပါက ပံုေျပာေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ဟန္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေလသံ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေျပာေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕က စင္ေရွ႕ထြက္၍ ကိုယ္တိုင္ေျပာသည္။ တခ်ိဳ႕က ေနာက္ကြယ္မွ ေျပာသည္။ တခ်ိဳ႕ေတြက ေတာ့ ပိတ္ကားေပၚသို႔ တင္ျပလိုက္ၾကသည္။ မည္သို႔တင္ျပသည္ျဖစ္ေစ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္၏ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းသည္ ေခ်ာေမြ႕ေျပျပစ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္တြင္ စာေထာင့္မေနေစဖုိ႔ လိုအပ္သည္။ တစ္ပိုဒ္ႏွင့္တစ္ပိုဒ္ အဆက္ျပတ္မေနေစဖို႔ လိုအပ္သည္။ ထိုသို႔ အဆက္မျပတ္ေစရန္အတြက္ ပုံေျပာေကာင္းဖို႔လိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ စကားေျပာဟန္ျဖင့္ ေရးသည့္ ၀တၳဳမ်ား မ်ားလာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆံုးပံုႏွိပ္ခံရသည့္ ၀တၳဳသည္ စကားေျပာဟန္ျဖင့္ ေရးမိျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ယခုေနာက္ပိုင္းမွ သံုးသပ္မိျခင္း ျဖစ္သည္။
စကားေျပာဟန္ျဖင့္ေရးျခင္းက စာဖတ္သူ၏ အာရံုထဲသို႔ ေခ်ာေမြ႕စြာ ၀င္ေရာက္သြားသည္။ စာတစ္ပုဒ္ဆံုးသည့္အခါ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ႏွင့္ ေက်နပ္သြားမည္ ျဖစ္မည္။ ေနာက္ရက္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္မည္ ဆိုပါက အျဖစ္အပ်က္အေၾကာင္းအရာကိုသာ မွတ္မိေတာ့သည္။ စကားေျပာဟန္ျဖင့္ ေရးျခင္း၏ အားနည္းခ်က္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာမဂ်ဴး၏ အမွတ္တရသည္ကား ခၽြင္းခ်က္ျဖစ္သည္။ ပံုျပင္ေျပာသလို အေတြးမ်ား၊ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ကရားေရလႊတ္တင္ျပထားေသာေၾကာင့္ စကားေျပျဖင့္ေရးထားေသာ္ျငား စကားေျပာဟန္ ကဲသည့္ ၀တၳဳျဖစ္သည္။ ထို၀တၳဳထဲမွ စကားလံုးတို႔ကို စာဖတ္ပရိတ္သတ္တို႔ အလြတ္ရေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ပင္ ထိုအထဲမွ စကားေျပာခန္းတခ်ိဳ႕ကို အလြတ္ရေနေသးသည္။
“ အေအးမိတာလား…”
“ ထင္ပါရဲ႕…”
“ ေခ်ာင္းဆိုးလား…”
“ ဟုတ္ကဲ့…”
ေမာင့္မ်က္ႏွာ နည္းနည္းၿပံဳးေန၏။
“ လည္ေခ်ာင္းနာသလား …”
“ ဟုတ္ကဲ့…”
ကၽြန္မ ရယ္ေမာလိုက္၏။
“ ဆရာမ၊ ကၽြန္ေတာ္ဘာေဆးေသာက္ရမလဲ …”
“ အိုးလ္ဒ္ ဘရန္ဒီ…”
ေမာင္က ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာသည္။
ဆရာမ၏ ပံုေျပာအတတ္ပညာေၾကာင့္ ၀တၳဳထဲမွ ယုတၱိမတန္မႈတခ်ိဳ႕ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔မစဥ္းစား မိၾက ေတာ့ေခ်။ ပထမအႀကိမ္ ဖတ္ၿပီးေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ၀တၳဳထဲတြင္ ေမ်ာေနသည္။ ဒုတိယအႀကိမ္ျပန္ဖတ္သည့္ အခါမွာေတာ့ ေမးစရာေမးခြန္းေလးတခ်ိဳ႕ေပၚလာသည္။ ဆိုလိုသည္က စကားေျပ၊ စကားေျပာ ေရာေန သည့္တိုင္ ဤ၀တၳဳေလးကိုဖတ္ၿပီး ဆရာမ၏ အမာခံပရိတ္သတ္ ျဖစ္သြားၾကသူ မ်ားသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထို႔အတူပင္ ျဖစ္သည္။ စကားေျပ၊ စကားေျပာ ေရာေထြးေရးသည္ကို ဆရာႀကီးေသာ္တာေဆြ၏ ၀တၳဳမ်ားတြင္လည္း ေတြ႕ရတတ္ေသးသည္။
စကားေျပဟန္ျဖင့္ေရးျခင္းေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား စာေရးဆရာႀကီးမ်ား၏ တခ်ိဳ႕စာပိုဒ္ေတြကို ပင္ အလြတ္ရြတ္ျပႏုိင္သည္အထိ စြဲၿမဲသြားေစတတ္သည့္ ဆရာႀကီးမ်ား ရွိသည္။ ပမာဆိုရလွ်င္ ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၏ ၀တၳဳထဲမွ စာသားမ်ားကို အလြတ္ရြတ္ျပႏိုင္သည့္ သူငယ္ခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိသည္။ ဆရာႀကီး မင္းေဆြ၏ ဓား၀တၳဳထဲမွ စာသား မ်ားကို ဆရာႀကီး ေအာင္သင္းမွ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုတြင္ အလြတ္ရြတ္ျပသည္ကို နားေထာင္ခဲ့ရ ဖူးသည္။
စကားေျပျဖင့္ ေရးသည့္အခါ သဒၵါစည္းကမ္း၊ ပုဒ္အထားအသိုတို႔ကို ပို၍ဂရုစိုက္ရသည္။ (စကားေျပာျဖင့္ေရးသူမ်ားသည္ သဒၵါမႏိုင္၍ေရးသည္ဟု စြပ္စြဲပုတ္ခတ္လို၍ ဤစာကိုေရးသည္ဟု စာဖတ္သူမ်ားမွ အထင္မမွားေစလိုပါ။ သို႔ေသာ္ စကားေျပျဖင့္ေရးသည္ထက္ ပို၍လြယ္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။) စကားေျပျဖင့္ ေရးသားျခင္း၏ အားသာခ်က္မွာ ပရိသတ္ရင္ထဲသို႔ ထိထိရွရွစြဲၿမဲေစျခင္းျဖစ္ သည္။ အားနည္းခ်က္ မွာမူ စာဖတ္သူ၏ စိတ္ရွည္သီးခံမႈကို ေမွ်ာ္လင့္ရျခင္းျဖစ္သည္။ စာဖတ္သူက စိတ္ျမန္သူျဖစ္ေနလွ်င္ သူသိလိုေသာ အေၾကာင္းအရာကိုသာ လွန္ေလွာ၍ ဖတ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ စာခ်စ္သူဆိုေစဦး အခ်ိန္မရေတာ့ သျဖင့္ ေနာက္မွအခ်ိန္ယူဖတ္မည္ဟုဆိုကာ စာအုပ္အဖံုးကိုပိတ္ပစ္ လိုက္ျခင္းမ်ိဳး ႀကံဳရႏိုင္သည္။
ယေန႔ေခတ္သည္ အင္တာနက္ေခတ္ျဖစ္သည္။ အရာရာကို အလ်င္လိုၾကသည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ သံုး ရာမွာပင္ မႏွစ္သက္သည့္ပို႔စ္ကို ေမာက္စ္ေပၚမွ ဘီးကေလးပြတ္ကာ ေက်ာ္ပစ္တတ္သူမ်ားျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာေရးသူမ်ားသည္ စကားေျပျဖင့္ေရးမည္ဆိုလွ်င္ မတိုလြန္း၊ မရွည္လြန္းသည့္ ပံုဟန္မ်ိဳးျဖင့္ ေရးဖြဲ႕သင့္သည္ထင္ပါသည္။ စာဖတ္သူ၏ အခ်ိန္ကို အလြန္အမင္း ဆြဲယူသံုးထားျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစရန္ အဖြဲ႔အႏြဲ႔မ်ား အိုင္က်င္းေနျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္ျဖစ္သည္။
စကားေျပာျဖင့္ေရးသားမည္ဆိုလွ်င္လည္း ညင္သာညက္ေညာစြာျဖင့္ ေျပာျပသြားသင့္သည္။ စာဖတ္သူကို တယဥ့္တိုက္ ဆြဲေခၚျခင္းမွ ကင္းရမည္ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ အခ်ိန္လည္းပိုေန ေသာ ေၾကာင့္ သို႔မဟုတ္ ဖတ္လက္စျဖစ္ေန၍ စာေရးသူဆြဲေခၚရာသို႔ တရြတ္ဆြဲလိုက္ေနရျခင္းမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ေသးသည္ မဟုတ္လား။
တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ စိတ္ထဲရွိတာ ေရးလိုက္တာပဲဟု ေျပာတတ္ၾကသည္။ စိတ္ထဲရွိတာေရး သည္ မွန္ေသာ္လည္း ထိုခံစားခ်က္ကို ေပးဖတ္လိုသည့္အတြက္ စာမ်က္ႏွာထက္၊ အြန္လိုင္းထက္သို႔ တင္ျခင္းျဖစ္သည္။ စာတစ္ပုဒ္ေရးေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ေပးလိုသည့္ မက္ေဆ့ခ်္ေလးတစ္ခုေတာ့ ခိုင္ခိုင္မာမာရွိ ေနသင့္သည္။ မည္မွ်ေကာင္းေသာ လက္ဖက္ေျခာက္ျဖစ္ေစ ေရေႏြးခရားပဲ့ျဖင့္ ထည့္တိုက္လွ်င္ လက္ဖက္ေျခာက္ေကာင္းေၾကာင္း ခ်ီးမြမ္းမည္မဟုတ္ေပ။
ထိုေၾကာင့္ကိုယ္ေပးလိုသည့္အရာေလးကို စကားေျပျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စကားေျပာျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း လွလွပပထုပ္ပိုးကာ စာဖတ္သူလက္ထဲ ထည့္ႏိုင္ခဲ့မည္ဆိုပါလွ်င္…။
ခ်စ္ျခင္းမ်ားျဖင့္
သင့္ရဲ႕
ရွဥ့္ညိဳေလး
https://shintnyolay.weebly.com
(၂၁.၅.၂၀၁၆ ေန႔လည္ ၁၂း၀၀ နာရီတိတိၿပီး)
(PS: ဤေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ မေတာ္တဆ ခံစားခ်က္ျခင္း၊ ေတြးေခၚပံုျခင္း နီးစပ္ခဲ့မည္ဆိုပါက မိေက်ာင္းမင္း ေရခင္းျပသည္ဟု မယူဆေစလိုပါ။ အယူအဆ လြဲေနလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျမင္တိမ္ေနခဲ့လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း စာဖတ္သူမ်ားမွ လက္တို႔၍ သြန္သင္ေပးၾကပါရန္ ရိုးသားစြာ ေတာင္းခံပါသည္။)
စာေရးသားရာတြင္ စကားေျပာဟန္ႏွင့္ စကားေျပဟန္ဟူ၍ ႏွစ္ပိုင္းရွိရာ ကၽြန္ေတာ္က စကားေျပဟန္ျဖင့္ ေရးရသည္ကိုပို၍ ႏွစ္သက္သည္။ စာတစ္ပုဒ္ၿပီးေျမာက္ရန္အတြက္ အေၾကာင္းအရာက အဓိကျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေအာင္ျမင္သည့္စာတစ္ပုဒ္ျဖစ္ရန္အတြက္မူထိုအေၾကာင္းအရာကို လိုက္ဖက္ သည့္ဟန္ျဖင့္ တင္ျပသည္က ပို၍ထိေရာက္ေပလိမ့္မည္။
စာရႊင္၊ စာျမဴးတစ္ပုဒ္ကိုအတည္အခန္႔ စကားေျပဟန္ျဖင့္ တင္ျပသည္ ဆိုပါစို႔။ မရယ္ရဘူးဟုမဆိုႏိုင္ ေသာ္လည္းရယ္ရသည့္အရွိန္ႏႈန္းေလ်ာ့က်ႏုိင္ပါသည္။ သေရာ္စာမ်ားအတြက္မူ ခၽြင္းခ်က္ျဖစ္သည္။ ဘ၀ သရုပ္ေဖာ္၀တၳဳမ်ားတြင္မူစကားေျပာဟန္ျဖင့္ ေရးသားျခင္းကခံစားရသည့္ ရသကိုေလ်ာ့က်ေစႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔စကားေျပာဟန္ျဖင့္ေရးထားေသာ္လည္းဆုရသြားသည့္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းမြန္သြားသည့္ ၀တၳဳအခ်ိဳ႕လည္းရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ နည္းလြန္းသည္ဟုဆိုခ်င္ပါသည္။ စစ္ေဘးဒဏ္ေၾကာင့္၊ မိဘမ်ား အိမ္ေထာင္ၿပိဳကြဲသြားေသာေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ရပံုကိုကေလးအျမင္၊ ကေလးအေတြးကေလးျဖင့္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အားေျပာျပဟန္ေရးဖြဲ႕ထားသည့္စာမ်ားျဖစ္သည္။
မည္သည့္ဟန္ျဖင့္ေရးဖြဲ႕သည္ျဖစ္ေစ စာဖတ္သူ၏ရင္ကိုထိရွေစသည္ဆိုလွ်င္ ေအာင္ျမင္သည့္ စာတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ စာေကာင္းေပမြန္တစ္ပုဒ္သည္ ေခတ္စနစ္ကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ဆရာႀကီး မင္းသု၀ဏ္၏ ဘႀကီးေအာင္ ညာတယ္ဆိုေသာ ၀တၳဳကို ႏွစ္သက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး ေမာင္ထင္၏ ထား၀ယ္လံုခ်ည္ကို ေမ့မရျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး ေငြဥေဒါင္း၏ သိပါၿပီအေမရယ္ကိုဖတ္တိုင္း မ်က္ရည္၀ိုင္းခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကို အေျခခံက်က် သံုးသပ္ၾကည့္မည္ဆိုပါက ပံုေျပာေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ဟန္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေလသံ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေျပာေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕က စင္ေရွ႕ထြက္၍ ကိုယ္တိုင္ေျပာသည္။ တခ်ိဳ႕က ေနာက္ကြယ္မွ ေျပာသည္။ တခ်ိဳ႕ေတြက ေတာ့ ပိတ္ကားေပၚသို႔ တင္ျပလိုက္ၾကသည္။ မည္သို႔တင္ျပသည္ျဖစ္ေစ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္၏ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းသည္ ေခ်ာေမြ႕ေျပျပစ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္တြင္ စာေထာင့္မေနေစဖုိ႔ လိုအပ္သည္။ တစ္ပိုဒ္ႏွင့္တစ္ပိုဒ္ အဆက္ျပတ္မေနေစဖို႔ လိုအပ္သည္။ ထိုသို႔ အဆက္မျပတ္ေစရန္အတြက္ ပုံေျပာေကာင္းဖို႔လိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ စကားေျပာဟန္ျဖင့္ ေရးသည့္ ၀တၳဳမ်ား မ်ားလာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆံုးပံုႏွိပ္ခံရသည့္ ၀တၳဳသည္ စကားေျပာဟန္ျဖင့္ ေရးမိျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ယခုေနာက္ပိုင္းမွ သံုးသပ္မိျခင္း ျဖစ္သည္။
စကားေျပာဟန္ျဖင့္ေရးျခင္းက စာဖတ္သူ၏ အာရံုထဲသို႔ ေခ်ာေမြ႕စြာ ၀င္ေရာက္သြားသည္။ စာတစ္ပုဒ္ဆံုးသည့္အခါ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ႏွင့္ ေက်နပ္သြားမည္ ျဖစ္မည္။ ေနာက္ရက္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္မည္ ဆိုပါက အျဖစ္အပ်က္အေၾကာင္းအရာကိုသာ မွတ္မိေတာ့သည္။ စကားေျပာဟန္ျဖင့္ ေရးျခင္း၏ အားနည္းခ်က္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာမဂ်ဴး၏ အမွတ္တရသည္ကား ခၽြင္းခ်က္ျဖစ္သည္။ ပံုျပင္ေျပာသလို အေတြးမ်ား၊ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ကရားေရလႊတ္တင္ျပထားေသာေၾကာင့္ စကားေျပျဖင့္ေရးထားေသာ္ျငား စကားေျပာဟန္ ကဲသည့္ ၀တၳဳျဖစ္သည္။ ထို၀တၳဳထဲမွ စကားလံုးတို႔ကို စာဖတ္ပရိတ္သတ္တို႔ အလြတ္ရေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ပင္ ထိုအထဲမွ စကားေျပာခန္းတခ်ိဳ႕ကို အလြတ္ရေနေသးသည္။
“ အေအးမိတာလား…”
“ ထင္ပါရဲ႕…”
“ ေခ်ာင္းဆိုးလား…”
“ ဟုတ္ကဲ့…”
ေမာင့္မ်က္ႏွာ နည္းနည္းၿပံဳးေန၏။
“ လည္ေခ်ာင္းနာသလား …”
“ ဟုတ္ကဲ့…”
ကၽြန္မ ရယ္ေမာလိုက္၏။
“ ဆရာမ၊ ကၽြန္ေတာ္ဘာေဆးေသာက္ရမလဲ …”
“ အိုးလ္ဒ္ ဘရန္ဒီ…”
ေမာင္က ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာသည္။
ဆရာမ၏ ပံုေျပာအတတ္ပညာေၾကာင့္ ၀တၳဳထဲမွ ယုတၱိမတန္မႈတခ်ိဳ႕ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔မစဥ္းစား မိၾက ေတာ့ေခ်။ ပထမအႀကိမ္ ဖတ္ၿပီးေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ၀တၳဳထဲတြင္ ေမ်ာေနသည္။ ဒုတိယအႀကိမ္ျပန္ဖတ္သည့္ အခါမွာေတာ့ ေမးစရာေမးခြန္းေလးတခ်ိဳ႕ေပၚလာသည္။ ဆိုလိုသည္က စကားေျပ၊ စကားေျပာ ေရာေန သည့္တိုင္ ဤ၀တၳဳေလးကိုဖတ္ၿပီး ဆရာမ၏ အမာခံပရိတ္သတ္ ျဖစ္သြားၾကသူ မ်ားသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထို႔အတူပင္ ျဖစ္သည္။ စကားေျပ၊ စကားေျပာ ေရာေထြးေရးသည္ကို ဆရာႀကီးေသာ္တာေဆြ၏ ၀တၳဳမ်ားတြင္လည္း ေတြ႕ရတတ္ေသးသည္။
စကားေျပဟန္ျဖင့္ေရးျခင္းေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား စာေရးဆရာႀကီးမ်ား၏ တခ်ိဳ႕စာပိုဒ္ေတြကို ပင္ အလြတ္ရြတ္ျပႏုိင္သည္အထိ စြဲၿမဲသြားေစတတ္သည့္ ဆရာႀကီးမ်ား ရွိသည္။ ပမာဆိုရလွ်င္ ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၏ ၀တၳဳထဲမွ စာသားမ်ားကို အလြတ္ရြတ္ျပႏိုင္သည့္ သူငယ္ခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိသည္။ ဆရာႀကီး မင္းေဆြ၏ ဓား၀တၳဳထဲမွ စာသား မ်ားကို ဆရာႀကီး ေအာင္သင္းမွ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုတြင္ အလြတ္ရြတ္ျပသည္ကို နားေထာင္ခဲ့ရ ဖူးသည္။
စကားေျပျဖင့္ ေရးသည့္အခါ သဒၵါစည္းကမ္း၊ ပုဒ္အထားအသိုတို႔ကို ပို၍ဂရုစိုက္ရသည္။ (စကားေျပာျဖင့္ေရးသူမ်ားသည္ သဒၵါမႏိုင္၍ေရးသည္ဟု စြပ္စြဲပုတ္ခတ္လို၍ ဤစာကိုေရးသည္ဟု စာဖတ္သူမ်ားမွ အထင္မမွားေစလိုပါ။ သို႔ေသာ္ စကားေျပျဖင့္ေရးသည္ထက္ ပို၍လြယ္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။) စကားေျပျဖင့္ ေရးသားျခင္း၏ အားသာခ်က္မွာ ပရိသတ္ရင္ထဲသို႔ ထိထိရွရွစြဲၿမဲေစျခင္းျဖစ္ သည္။ အားနည္းခ်က္ မွာမူ စာဖတ္သူ၏ စိတ္ရွည္သီးခံမႈကို ေမွ်ာ္လင့္ရျခင္းျဖစ္သည္။ စာဖတ္သူက စိတ္ျမန္သူျဖစ္ေနလွ်င္ သူသိလိုေသာ အေၾကာင္းအရာကိုသာ လွန္ေလွာ၍ ဖတ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ စာခ်စ္သူဆိုေစဦး အခ်ိန္မရေတာ့ သျဖင့္ ေနာက္မွအခ်ိန္ယူဖတ္မည္ဟုဆိုကာ စာအုပ္အဖံုးကိုပိတ္ပစ္ လိုက္ျခင္းမ်ိဳး ႀကံဳရႏိုင္သည္။
ယေန႔ေခတ္သည္ အင္တာနက္ေခတ္ျဖစ္သည္။ အရာရာကို အလ်င္လိုၾကသည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ သံုး ရာမွာပင္ မႏွစ္သက္သည့္ပို႔စ္ကို ေမာက္စ္ေပၚမွ ဘီးကေလးပြတ္ကာ ေက်ာ္ပစ္တတ္သူမ်ားျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာေရးသူမ်ားသည္ စကားေျပျဖင့္ေရးမည္ဆိုလွ်င္ မတိုလြန္း၊ မရွည္လြန္းသည့္ ပံုဟန္မ်ိဳးျဖင့္ ေရးဖြဲ႕သင့္သည္ထင္ပါသည္။ စာဖတ္သူ၏ အခ်ိန္ကို အလြန္အမင္း ဆြဲယူသံုးထားျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစရန္ အဖြဲ႔အႏြဲ႔မ်ား အိုင္က်င္းေနျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္ျဖစ္သည္။
စကားေျပာျဖင့္ေရးသားမည္ဆိုလွ်င္လည္း ညင္သာညက္ေညာစြာျဖင့္ ေျပာျပသြားသင့္သည္။ စာဖတ္သူကို တယဥ့္တိုက္ ဆြဲေခၚျခင္းမွ ကင္းရမည္ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ အခ်ိန္လည္းပိုေန ေသာ ေၾကာင့္ သို႔မဟုတ္ ဖတ္လက္စျဖစ္ေန၍ စာေရးသူဆြဲေခၚရာသို႔ တရြတ္ဆြဲလိုက္ေနရျခင္းမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ေသးသည္ မဟုတ္လား။
တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ စိတ္ထဲရွိတာ ေရးလိုက္တာပဲဟု ေျပာတတ္ၾကသည္။ စိတ္ထဲရွိတာေရး သည္ မွန္ေသာ္လည္း ထိုခံစားခ်က္ကို ေပးဖတ္လိုသည့္အတြက္ စာမ်က္ႏွာထက္၊ အြန္လိုင္းထက္သို႔ တင္ျခင္းျဖစ္သည္။ စာတစ္ပုဒ္ေရးေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ေပးလိုသည့္ မက္ေဆ့ခ်္ေလးတစ္ခုေတာ့ ခိုင္ခိုင္မာမာရွိ ေနသင့္သည္။ မည္မွ်ေကာင္းေသာ လက္ဖက္ေျခာက္ျဖစ္ေစ ေရေႏြးခရားပဲ့ျဖင့္ ထည့္တိုက္လွ်င္ လက္ဖက္ေျခာက္ေကာင္းေၾကာင္း ခ်ီးမြမ္းမည္မဟုတ္ေပ။
ထိုေၾကာင့္ကိုယ္ေပးလိုသည့္အရာေလးကို စကားေျပျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စကားေျပာျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း လွလွပပထုပ္ပိုးကာ စာဖတ္သူလက္ထဲ ထည့္ႏိုင္ခဲ့မည္ဆိုပါလွ်င္…။
ခ်စ္ျခင္းမ်ားျဖင့္
သင့္ရဲ႕
ရွဥ့္ညိဳေလး
https://shintnyolay.weebly.com
(၂၁.၅.၂၀၁၆ ေန႔လည္ ၁၂း၀၀ နာရီတိတိၿပီး)
(PS: ဤေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ မေတာ္တဆ ခံစားခ်က္ျခင္း၊ ေတြးေခၚပံုျခင္း နီးစပ္ခဲ့မည္ဆိုပါက မိေက်ာင္းမင္း ေရခင္းျပသည္ဟု မယူဆေစလိုပါ။ အယူအဆ လြဲေနလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျမင္တိမ္ေနခဲ့လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း စာဖတ္သူမ်ားမွ လက္တို႔၍ သြန္သင္ေပးၾကပါရန္ ရိုးသားစြာ ေတာင္းခံပါသည္။)
Comments
Post a Comment