ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား အပိုင္း (၄၄)
ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား အပိုင္း (၄၄)
("
ဟုတ္ပါတယ္။ အတုိေရးတာပဲမ်ားတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု ႐ွာမေတြ႕ေတာ့ဘူး။ မႏၱေလးက ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ
ထုတ္ခဲ့တဲ့ "ဂြဂ်ာနယ္" ထဲက "ေၾသာ္ စီးကရက္" ဆုိတဲ့ ဟာမ်ိဳးေလးေတြဆုိရင္
ျပန္လုိခ်င္ တယ္။ ဒီ၀တၮထဳက အဂၤလိပ္၊ အေမရိကန္ ျပန္၀င္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီးကရက္ေတြ သိပ္ေပါေတာ့
ဗမာေဆး လိပ္ခံုေတြ ပ်က္စီးသြားတယ္။ ေဆးလိပ္ လိပ္ၿပီး အေမနဲ႔ ေမာင္ ညီမေလးကုိ လုပ္ကုိင္ေကၽြးေမြးေနရတဲ့
ေဆးလိပ္သမေလး ဘ၀ပ်က္ၿပီး "ၾကက္တန္း" ေရာက္သြားတာ ေရးထားတာပဲ။) ကို ဆက္ဖတ္ရန္...
မႏၱေလး "ဘ၀သစ္" ဂ်ာနယ္မွာပါဖူးတဲ့ "ေၾသာ္ ဒီမုိကေရစီ"ဆုိတာမ်ိဳးလည္း
ျပန္လုိခ်င္တယ္။ ႐ွာမေတြ႕ ေတာ့ ဘူး။ သူက အမ်ားစု လုပ္တုိင္း မွန္သလား ဆုိတာ ေရးထားတာပါ။
တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ကေလးပဲ။ ဘယ္ ကင္း ဆုိတဲ့ ႐ြာကေလးမွာ စစ္ေျပးလာတဲ့အရာ႐ွိ အရာခံေတြရဲ႕
သမီးေလးေတြ၊ ေခ်ာေပ့ဆုိတဲ့ ေျခာက္ေယာက္ ေလာက္ကုိ ဂ်ပန္ကင္ေပက စပုိင္ဆုိၿပီး ဆဲြလာတယ္။
ေနာက္ ေဆးလိပ္လိပ္တဲ့ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္လည္း ဆဲြလာတယ္။ အားလံုး ေကာင္မေလး ခုနစ္ေယာက္ေပါ့။ဂ်ပန္ဗုိလ္က တစ္ည တစ္ေယာက္ ထုတ္ထုတ္ၿပီး ေပ်ာ္ပါးတယ္။ ေျခာက္ေယာက္လံုး ေပ်ာ္ပါးၿပီးၿပီ။ ေဆး လိပ္သမေလး တစ္ေယာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ သူ႔မွာလည္း ရည္းစား႐ွိတယ္။ သူ႔အလွည့္က်တဲ့ ညမွာပဲ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ တံတားဦး (မႏၱေလး) ဘက္က စစ္ကၿပိဳလာေတာ့ ကင္ေပတိုင္ ေတြထြက္ေျပးရတယ္။ ေကာင္မေလး ေတြ လြတ္လာၾကတယ္။ အဂၤလိပ္ေခတ္ေရာက္ေတာ့ ေက်ာက္ဆည္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးက ေဆးလိပ္ သမေလး ကုိ ဂ်ပန္နဲ႕ ခုနစ္ရက္လံုးလံုး ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိၿပီး ၀ုိင္းသမုတ္ၾကတယ္။ ဟုိ ေျခာက္ေယာက္ က ဘာမွ အေျပာ မခံလုိက္ရဘူး။ တကယ္ျဖစ္တာက သူတုိ႔ ေျခာက္ေယာက္ပါ။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ က ညႇိၿပီး သတင္းလႊင့္လုိက္ၾက ေတာ့ ဟုိကေလးမေလးခမ်ာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ခံလုိက္ရတယ္။ ရည္းစား ကလည္း မသတီလုိ႔ မယူေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေျခာက္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အမ်ားက ေျပာတုိင္း မွန္ပါ့မလား ဆိုတာကုိ ေရးခဲ့တာပဲ။
ျပည္ညြန္႔မွာလည္း "ကယ္ဖူးတယ္" ဆုိတဲ့ ၀တၳဳတုိတစ္ပုဒ္ ေရးဖူးတယ္။ ကုိယ္ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေနတုန္း ဆုိင္း တန္းဘက္မွာ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ မတရားခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံရၿပီး ခုိင္းစားခံေနရတယ္လုိ႔ စာပစ္ၾကတာနဲ႔ ကုိယ္တုိ႔ ၀ုိင္းဖမ္းၾကတယ္။ အရာ႐ွိအရာခံ သားသမီးပဲ။ ေ႐ႊဘုိက။ ဒါနဲ႔ ကုိယ္တုိ႔ထဲက ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္ ကုိ တာ၀န္ေပးၿပီး ေ႐ႊဘုိလုိက္ပုိ႔ခုိင္းလုိက္တယ္။ လုိက္ပုိ႔ခုိင္းတဲ့ ရဲေဘာ္က ျပန္မေရာက္လာေသးဘူး။ ေကာင္မေလး က တျခားအိမ္ တစ္အိမ္ ျပန္ေရာက္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒါေလး ေရးထားတာပါ"
" ဆရာက အဲဒီလုိ ေတြ႕ဖူး ႀကံဳဖူးတာေလးေတြခ်ည္း ေရးတယ္ဆုိေတာ့ မွတ္စုနဲ႔မ်ား သီးျခား မွတ္ထား တတ္သလား"
" မ႐ွိပါဘူး။ ေခါင္းထဲမွာ မွတ္ထားၿပီး ႀကံဳလာမွ ဒါေလး ေကာက္ေရးတာပဲ"
" စာေရးၿပီးရင္ တခ်ိဳ႕ ျပန္ေခ်ာ ျပန္ကူးေလ့႐ွိတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ လက္တန္းပဲတစ္ခါတည္း ေရးၾက တယ္။ ဆရာေကာ ဘယ္လုိ ေရးပါသလဲ "
" ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးပါပဲ။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ ျပန္ေခ်ာတယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့လည္း လက္တန္း ေရးလုိက္ တာပဲ။ တစ္ေန႔ ကပဲ ကုိယ္ေတြ႕၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးလုိက္ေသးတယ္။ ကား၀ယ္တာ တပည့္တစ္ေယာက္က ညာသြားလုိ႔ "ကား၀ယ္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ တုိင္ပင္ပါ" ဆုိၿပီး ေသာင္းေျပာင္းမွာ ပုိ႔ထားတယ္။ အဲဒါေလးက တစ္ထုိင္တည္း ေရးတာပဲ။ တစ္ခါတေလလည္း ႏွစ္ႀကိမ္၊ သံုးႀကိမ္ ျပန္ေရးရတာေတြ ႐ွိပါတယ္"
" ၀တၳဳျဖစ္ျဖစ္၊ ကဗ်ာျဖစ္ျဖစ္ ေရးရင္ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ အေၾကာင္းအရာက အဓိကက်တယ္လုိ႔ဆုိၿပီး တခ်ိဳ႕ က ေတာ့လည္း တင္ဆက္ပံုက အဓိကက်တယ္လုိ႔ေျပာတယ္။ ဆရာကေကာ ဘယ္ဟာကုိ ဦးစားေပး ပါသလဲ"
" လူေတြ ဖတ္ခ်င္ေအာင္ ေရးတဲ့ေနရာမွာ အေၾကာင္းအရာက သိပ္ၿပီး အဓိကမက်ပါဘူး။ အေၾကာင္းအရာ ေသးေသးငယ္ငယ္ မျဖစ္စေလာက္ကေလးကုိပဲ ဖတ္ခ်င္စဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ေရးတတ္ ရင္လည္း ျဖစ္သြားတာ ပဲ။ ကုိယ့္အျမင္ ေျပာတာပါ။
ဘယ္ေလာက္ပဲ ခုိင္လံုတိက်တဲ့ အေၾကာင္းအရာျဖစ္ပါေစ၊ သူ႔တင္ဆက္ပံု မေကာင္းရင္ ဖတ္ခ်င္စဖြယ္ ျဖစ္မလာ ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ႐ုပ္႐ွင္ကားတစ္ကားမွာ မင္းသား၊ မင္းသမီးေကာင္းပါလ်က္နဲ႔ ဒါ႐ုိက္တာက တင္ ဆက္ပံု မေကာင္းရင္ ကားေကာင္းတစ္ကား ျဖစ္မလာႏုိင္သလုိပါဘဲ။
ႏွစ္ခုစလံုး ေကာင္းရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ အေၾကာင္းအရာကလည္း ေကာင္းမယ္။ တင္ဆက္ပံုက လည္း ေကာင္းမယ္ဆုိရင္ေတာ့ စာဖတ္သူအတြက္ အက်ိဳး႐ွိတာမ်ိဳး ကုိယ္တုိ႔ကေတာ့ အဲဒီလုိပဲ ေရးတယ္။ ခုိင္လံုတဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ႐ွာတယ္။ ၿပီးေတာ့ တင္ဆက္ပံု ကြင္းဆက္ညီေအာင္ ေရးတယ္။ အဲဒီလုိ လုပ္မွလည္း ေကာင္းမယ္လုိ႔ ယူဆတယ္။
ဖတ္ခ်င္စဖြယ္ေကာင္းေအာင္ ေရးၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ တင္ဆက္ပံု ေကာင္းရမယ္ေပါ့။ လက္ထဲက မခ်ႏုိင္ ဘူးဆုိတာမ်ိဳးေပါ့။ ကုိမုိးသူတုိ႔ ဘာသာျပန္တဲ့ စာအုပ္ေတြဆုိရင္ (သူလည္း ၀န္ခံထားပါတယ္) လက္ထဲ မခ်ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တစ္ထုိင္တည္း ဖတ္ခ်င္ၾကတာပဲ။ ၿပီးသြားရင္ေတာ့ ေခါင္းထဲမွာ မ႐ွိေတာ့ဘူးေပါ့။
႐ုပ္႐ွင္မ်ားလုိေပါ့။ ဥပမာ ... တစ္ေန႔က ျပသြားတဲ့ "ျမင္းမုိရ္ထက္ျမင့္ေသာ" ဆုိရင္ ဒီေန႔ထက္ထိ ရင္ထဲမွာ စဲြေနတယ္။ အေၾကာင္းအရာေရာ တင္ဆက္ပံုပါ ေကာင္းတာကုိး။ တခ်ိဳ႕ ႐ုပ္႐ွင္ေတြက်ေတာ့ ႐ံုထဲမွာေတာ့ လက္ခုပ္သံ တေျဖာင့္းေျဖာင့္းနဲ႔ စိတ္ကုိ ႂကြေစတာကုိး။ ဒါေပမဲ့ ႐ံုျပင္ ေရာက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဇာတ္လမ္းကုိ မသိေတာ့ဘူး။ ဘာမွ မက်န္ေတာ့ဘူး။ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ တင္ဆက္ပံု ကြာျခားမႈ ကုိ ကုိယ္ ေတာ့ အဲဒီလုိပဲ ျမင္တယ္"
" ဆရာ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ညႊန္းလည္း ေရးဖူးတယ္ေနာ္ "
" ေရးဖူးပါတယ္။ "သက္ထားဆုိေသာ မိန္းမေခ်ာ" ႐ုပ္႐ွင္ကားက ကုိယ့္၀တၳဳ"သက္ထား"ကုိ ႐ုိက္တာပဲ။ ဒီ ကားအတြက္ ဇာတ္ညႊန္း ေရးေပးခဲ့တယ္။ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ညႊန္းေျခာက္ခုေလာက္ ကုိယ္တုိင္ ခဲြေပးခဲ့ဖူးတယ္။ ေလးပုဒ္ ေလာက္ကေတာ့ ၀တၳဳပဲ ေပးခဲ့တာပဲ"
" ဇာတ္ညႊန္း ေရးတဲ့ပံုစံနဲ႔ ၀တၳဳေရးတဲ့ပံုစံက မတူေတာ့ တခ်ိဳ႕က ေျပာၾကတယ္။ ဇာတ္ညႊန္း ေရးပါ မ်ားလာရင္ ၀တၳဳေရးတဲ့ ပံုစံမွာ ထိခုိက္လာတယ္တဲ့။ ဟုတ္ပါသလား ဆရာ"
" ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ကုိယ္ကေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဆက္တုိက္ေရးတာ မဟုတ္ေတာ့ ဇာတ္ညႊန္း ေရးတဲ့နည္းက ၀တၳဳေရးရာမွာ လာၿပီး မလႊ႔မ္းမုိးႏုိင္ခဲ့ဘူး။ အမ်ားႀကီး ေရးတဲ့သူအဖုိ႔ကေတာ့ ပ်က္သြား ႏုိင္ၾကတယ္။
ကုိယ္ကေတာ့ စံုတယ္။ ေဆာင္းပါးေတြလည္း အမ်ားႀကီး ေရးခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ ေဆာင္းပါး ေရးသားပံု က အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကုိ တင္ျပပံုနဲ႔ ၀တၳဳက တင္ျပပံု မတူဘူး။ ေဆာင္းပါးေတြ အမ်ားႀကီး ေရးၿပီး ၀တၳဳေရးရင္ တစ္မ်က္ႏွာေတာင္ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မၿပီးေတာ့ဘူး။ အေရးအသားေတြ ခြက်ကုန္တယ္။
ကုိ၀င္းၿငိမ္း ေမးတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ညႊန္းနဲ႔ ၀တၳဳလည္း အဲဒီလုိပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ကုိယ္ကေတာ့ အမ်ားႀကီး ေရးတာ မဟုတ္လုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ ဥပမာ- တကၠသုိလ္ေမာင္လွသူလုိ၊ ကုိကုိ လုိ မ်ားမ်ားစားစား ေရး လာရင္ေတာ ့ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။
ေဆာင္းပါးမ်ားမ်ား ေရးလာရင္ေတာင္ ၀တၳဳမွာ ခက္လာတယ္။ ေဆာင္းပါးက ႏဲြ႕ႏဲြ႕ေရးတာမွမဟုတ္ဘဲ၊ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေရးတာကုိး။ ဗဟုိစည္ မွာတုန္းက တစ္လကုိ ေဆာင္းပါး ဆယ့္ေျခာက္ပုဒ္ေလာက္ ေရးေနရာ ကေန ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ေလာက္ လုပ္စမ္းပါဗ်ာဆုိရင္ ခက္ေရာ။ ေတာ္ေတာ္လက္ေသြးယူရတယ္"
" ဆရာ ၀တၳဳတုိ ေရးတာ မ်ားတယ္ဆုိေတာ့ ၀တၳဳ႐ွည္နဲ႔ ၀တၳဳတုိ ဘယ္လုိ ကြာျခားသလဲဆရာ"
" ၀တၳဳတုိ က ခက္တယ္၊ အ႐ွည္က ဒါေလာက္ မခက္ဘူး။ ၀တၳဳတုိက ဖူးစကတ္စကၠဴ ဆယ္မ်က္ႏွာေလာက္ အတြင္းမွာ အေၾကာင္းအရာကုိ မိေအာင္ ေရးရတာကုိး။ ဒီေနရာမွာ ကန္႔သတ္ခ်က္ ေဘာင္အတြင္း ေရးတတ္ဖုိ႔ သိပ္လုိတယ္။ ကုိယ္ေရးလုိက္တာကုိ ဖတ္တဲ့သူက ကြက္ခနဲ ကြင္းခနဲ ျမင္ေအာင္ ေရးႏိုင္ရမယ္။
၀တၳဳ႐ွည္ ဆုိတာက စာမ်က္ႏွာအမ်ားႀကီး ရတဲ့ ေရးနည္းပဲ။ ကုိယ့္အေတြ႕အႀကံဳအရေတာ့ ၀တၳဳတုိက ခက္တယ္။ ၀တၳဳ႐ွည္ ဆုိတာ အခ်ိန္သာရရင္ ေရးလုိ႔ရတယ္"
" ဆရာ ဘာျဖစ္ လုိ႔ ၀တၳဳ႐ွည္ မေရးတာလဲ "
" ႐ွင္း႐ွင္းေျပာရရင္ေတာ့ ပ်င္းလုိ႔ပါ။ အၾကာႀကီးေရးၿပီး ေစာင့္ေနရတာကုိ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ကုိယ့္၀သီက တစ္ မ်ိဳးပဲ။ ကုိယ္ေရးတာကုိ ပါလာၿပီးမွ ေနာက္တစ္ပုဒ္ ေရးခ်င္တဲ့စိတ္႐ွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း မႏၱေလး မွာ ေန တုန္းက ၀တၳဳမေရးျဖစ္တာဘဲ။ "သက္ထား" ေရးတုန္းကဆုိ ဆရာႀကီး ျမမ်ိဳးလြင္က ထုတ္တာ။ "ေဟ့ေကာင္ ေရးကြာ" တဲ့။ အဲဒီတုန္းကအိမ္မွာ ကေလးပုခက္လဲႊရင္းကုိ ေရးခဲ့တာပဲ။ သူက ထုတ္မွာ ေသ ခ်ာတာ ကုိး။ ေက်ာင္းက ျပန္လာ၊ ကေလးထိန္းလုိက္၊ ထမင္းခ်က္လုိက္နဲ႔ပဲ ေရးခဲ့တာပဲ၊ ဒါ ကုိယ့္ အက်င့္ပဲ။ မေကာင္းဘူးေပါ့ကြာ"
" ေက်ာင္းက ျပန္လာတယ္လုိ႔ ဆရာ ေျပာလုိက္တာ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္တာေျပာတာလား "
" ဟုတ္တယ္၊ ေဇာ္၀မ္း တုိ႔ အေမ ေဒၚျမျမ ေထာင္တဲ့ တုိင္းခ်စ္ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္တယ္ေလ။ ဒီလုိကြ၊ ပထမ ႏုိင္ငံေရး လုပ္တယ္။ ေနာက္ စစ္ၿပီးေခတ္ လြတ္လပ္ေရးရေတာ့ ကဲြၾကၿပဲၾကနဲ႔မုိ႔ စိတ္ပ်က္ သြားၿပီး ႏုိင္ငံေရး မလုပ္ေတ့ဘဲ သတင္းစာဆရာ ၀င္လုပ္၊ ရတဲ့ပုိက္ဆံက မေလာက္ေတာ့ ေက်ာင္းဆရာ ၀င္လုပ္ တာပဲ။ ၁၉၄၉ ေလာက္မွာ တုိင္းခ်စ္ေက်ာင္းဆရာလုပ္ခဲ့တာ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္အထိပဲ။ ဟုိတုန္းက ပ႐ုိက္ ဗိတ္ေက်ာင္းေတြဆုိေတာ့ ေန႔မွာ ႏွစ္ေက်ာင္းျပၿပီး ညမွာလည္း ႏွစ္ေက်ာင္း ေျပးျပ လုိက္ ေသးတာပဲ။ အိမ္ မွာလည္း က်ဴ႐ွင္ေပးေသးတယ္။ အဲဒါ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ ၾကာခဲ့တယ္ "
" ဒီေန႔ လူငယ္ေတြ စာေပဘက္ကုိ ေတာ္ေတာ္ စိတ္၀င္စားလာၾကပါတယ္ ဆရာ။ ဒီလူငယ္ေတြ အတု ယူႏုိင္ ေအာင္ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးေတာ့မယ္ဆုိရင္ အထူးသျဖင့္ ၀တၳဳတုိေပါ့ဆရာ၊ ဘာအေရးႀကီးဆံုး ပါလဲဆရာ"
" ကုိယ့္အျမင္ ေျပာရရင္ေတာ့ ဘာတင္ျပခ်င္သလဲဆုိတာ အေရးႀကီးဆံုးပဲ။ တင္ခ်င္တာကုိ ပံုေပၚေအာင္ တင္ျပတတ္ဖုိ႔ပဲ လုိတယ္။ အေၾကာင္းအရာ မ႐ွိဘဲ ေရးတာ တခ်ိဳက၀တၳဳေတြကုိ ဖတ္လုိက္ရင္ သူ ဘာဆုိ လုိမွန္းကုိ ကုိယ္ မသိႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ၀တၳဳမွာ အေရးႀကီးတာက အေၾကာင္းအရာ၊ ေနာက္ တင္ျပပံုေပါ့။
ကုိယ္ ဘာေၾကာင့္ စာေရးျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိတာ ေျပာရရင္ စာဖတ္မ်ားခဲ့လုိ႔ပဲ။ ဘာေၾကာင့္ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့သလဲဆုိ ရင္ ၁၉၃၆ ကေန ၁၉၄၀ ျပည့္ႏွစ္ထိေအာင္ တ႐ုတ္တန္းက တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ံုး စာၾကည့္တုိက္မွာ စာၾကည့္တုိက္မွဴး လုပ္လာတာကုိး။ အဲဒီေတာ့ မဖတ္ခ်င္လုိ႔ မရေတာ့ဘူး၊ ေနာက္ၿပီး ကုိယ္ ဆယ္တန္းတုန္း ကလည္း Optional Burmese အပုိ ျမန္မာစာ ယူခဲ့တယ္။ ျမန္မာစာ မွန္သမွ် မဖတ္ဖူးတာ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီလုိ အေျခခံ႐ွိေနတဲ့အထဲမွာ ႏုိင္ငံေရးကလည္း ၀ါသနာပါေတာ့ "နဂါးနီ"က ထုတ္တဲ့ ဘာသာျပန္ မွန္သမွ် ဖတ္တယ္။ ၀တၳဳေရာ၊ ႏုိင္ငံေရးေရာ ဖတ္တာပဲ။
တုိ႔ ေခတ္တုန္းက ေပၚလာတဲ့ ဆရာႀကီး သခင္ဘေသာင္းရဲ႕ "ပန္းသာမစာဥ" ကုိ မဟာေဆြရဲ႕ ၀တၳဳေတြ၊ ဆရာသိန္းေဖျမင့္ရဲ႕ ၀တၳဳေတြကုိ မလြတ္တမ္း ဖတ္တာပဲ။ တုိ႔ေက်ာင္းသားတုန္းက ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘဲြ႕ဆုိ တာ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာအျဖစ္ ထည့္သင္ရတာပဲ။ ပ်ိဳ႕၊ ကဗ်ာ၊ အဲ၊ အန္ေတြလည္း သင္ရတာပဲ။ အဲဒီလုိ စာဖတ္မ်ားလာေတာ့ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ေတာ့ ေရးဦးမွပဲလုိ႔ စဥ္းစားမိၿပီး စစ္အၿပီးမွာ "ျပာဖံုးတဲ့နန္း" ကဗ်ာက စ ေရးျဖစ္တာပဲ "
" ဒါဆုိ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာဖုိ႔အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္ အေျခအေနအမ်ားႀကီး လုိမွာေပါ့ "
" ဟာ ... လုိတာေပါ့။ ပတ္၀န္းက်င္ အေျခအေန လုိသလုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ေရးႏုိင္သားႏုိင္တဲ့ အေျခ အေန ႐ွိရမယ္။ အေတြးအေခၚပုိင္းကေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့"
" ဆရာ ေစာေစာက ေျပာတဲ့အထဲမွာ ဆရာႀကီး သခင္ဘေသာင္း၊ ဆရာႀကီး မဟာေဆြ ဆရာႀကီး သိန္းေဖျမင့္ တုိ႔ရဲ႕ ၀တၳဳေတြ ဖတ္တယ္လုိ႔ ေျပာသြားတယ္ "
" ဆရာႀကီး ေ႐ႊဥေဒါင္း၊ ဆရာႀကီးျမမ်ိဳးလြင္၊ ဆရာႀကီး ပီမုိးနင္းတုိ႔ စာေတြလည္း ဖတ္ခဲ့တာပဲ။ သူတုိ႔ စာေတြ အတုခုိးခဲ့ရတာပဲ "
" ဒါဆုိ ဒီဆရာႀကီးေတြရဲ႕ စာေပၾသဇာ သက္ေရာက္မႈ ဆရာ့စာေတြမွာ ႐ွိမွာေပါ့ "
" ႐ွိတာေပါ့။ ေနာက္ ႐ွိေသးတယ္။ ဂႏၳေလာက မဂၢဇင္းက ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ ဆရာမင္းသု၀ဏ္တုိ႔ရဲ႕ စာေတြလည္း ဖတ္ခဲ့တာပဲ။ ဆရာ မင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ "ဘႀကီးေအာင္ ညာတယ္" ဆုိရင္ သိပ္သေဘာက်တာ ေပါ့။ ဒီ အေတြးအေခၚေတြ အမ်ားႀကီး ၀င္တာေပါ့"
" ဆရာက ကဗ်ာလည္း ေရးတယ္၊ ၀တၳဳလည္း ေရးတဲ့သူဆုိေတာ့ အေနာက္တုိင္းက ဆရာႀကီး "၀ီလ်ံေဖာ့(က္)နာ"ရဲ႕ အဆုိတစ္ခုကုိ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ ဒီဆရာႀကီးက ဘာေျပာခဲ့သလဲဆုိေတာ့ စာေရး ဆရာတုိင္းလုိလုိရဲ႕ ပထမဆႏၵက ကဗ်ာေရးတတ္ခ်င္ၾကတာပဲတဲ့။ ကဗ်ာနဲ႔ မတင္ျပႏုိင္ေတာ့မွ ၀တၳဳတုိ ေရးဖုိ႔ ႀကိဳးစားတယ္။ ၀တၳဳတုိ မျဖစ္ေတာ့မွ ၀တၳဳ႐ွည္ ေရးၾကတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီအဆုိနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ"
" လက္ခံပါတယ္။ ကုိယ္က ကဗ်ာစ ေရးတယ္။ ၀တၳဳတုိ မေရးျဖစ္ေသးခင္မွာ ၀တၳဳ႐ွည္ ေရးျဖစ္သြားတာ ကေတာ့ ထုတ္မယ့္သူက အဆင္သင့္႐ွိေနလုိ႔ပဲ။ ကုိယ္ စာေရးတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာစရာ ႐ွိတာကေတာ့ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ ခံစားခ်က္ ႐ွိေတာ့မွပဲ ေရးလုိ႔ ျဖစ္တယ္ ဆုိတာပါပဲ"
" ဒါဆုိ ဆရာ့ကဗ်ာတစ္ပုဒ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေမးပါရေစ၊ ကဗ်ာနာမည္က"အတက္နဲ႔အဆင္း" ပါ။
အတက္နဲ႔အဆင္း
တစ္ေန႔ဆီက
ဗုဒၶေ႐ႊတိဂံု
ေလးဆူဂုဏ္ကုိ
အာ႐ံုစုိက္စုိက္
ဖူးလုိက္ခ်င္လုိ႔သြားခဲ့၏။
ကုန္းေတာ္ထက္သုိ႔
တက္ဖုိ႔အစ
ေျခလွမ္းအႂကြ
ေပးပါ့ကမ္းပါ့
ဒုကၡိတအုိ
လွစ္ဟငုိေႂကြး
မ်က္ရည္ေႏြးျဖင့္
ငါ့ကုိ လင့္႐ွာပါေလ၏။
အတက္ခရီးမွာ
ဆီးႀကိဳၿပံဳးျပ
၀ယ္ပါ့ ျခမ္းပါ့
ပန္းလွခုိင္ခုိင္
ဖေယာင္းတုိင္ေဖြးေဖြး
ေရာင္းေစ်းခ်ိဳခ်ိဳတဲ့။
ၿပံဳးသူေတြက လက္လက္
ေခၚသူေတြက သြက္သြက္
အားနာဖက္၍
ပန္းခက္ပန္းႏြယ္
၀ယ္၍အၿပီး
ထီးနဲ႔ဖိနပ္
ထုိဆုိင္အပ္သည္
ၾကည္ၿပံဳး႐ႊင္႐ႊင္ လက္ခံ၏။
အဆင္းက်ေတာ့
ၿပံဳးျပမ်က္ႏွာ
ပ်ဴငွာေဖာ္ေ႐ႊ
႐ွိၾကေပ၏။
ပန္းက လွတယ္
ထြန္းပါ ညႇိပါ
ဖေယာင္းတုိင္ရတယ္။
ေမႊးပါ့ႀကိဳင္ပါ့
ပူေဇာ္ရတယ္
ေခၚၾက ငင္ၾက
ႀကိဳဆုိၾက၏။
ဒါေပမဲ့ ငါ့ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး
ထိပ္သုိ႔ တက္သူ
ထုိထုိသူသာ
သူ ငါ ႀကိဳဆုိရျခင္းတကား။
ထီးနဲ႔ ဖိနပ္
အပ္ခဲ့ဆုိင္ေနာက္
ငါ ၀င္ေရာက္လဲ
အင္းအဲမလႈပ္
ေက်ာက္႐ုပ္ဆုိင္႐ွင္မကေလး။
သူ ေတြးေမွ်ာ္မွန္း
တက္သည့္လမ္းက
လူမ်ားကုိ။
ငါ့ထီး ငါ့ဆဲြ
ဖိနပ္လဲယူ
တူ႐ႈေအာက္ဆီ
ဆင္းခဲ့၏။
ငါ တက္စက
ထမင္းမ၀
ဟင္းမရ၍
ေပးပါ့ ဆယ္ျပား
ေတာင္းခံစားသည့္
ထုိလူအုိ။
ငါ ဆင္းခဲ့သည္
ဆင္းသည္ တက္သည္
သူ မရည္ဘူး
သူ ရည္သည္က
လူမွန္သမွ်
ဒါေၾကာင့္ ငါ့အား
ရည္ေမွ်ာ္ထားၿပီး
ငါးျပား ဆယ္ျပား
သနားပါတဲ့။
ဆယ္ျပားတစ္ေစ့
ႏိႈက္၍ယူၿပီး
ခြက္အုိႀကီးထဲ
စြန္႔ႀကဲလုိက္သည္
သဲထဲေရသြန္သည္ မဟုတ္။
ဒီကဗ်ာ ေရးတဲ့ ခံစားခ်က္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ သိပါရေစ"
" ဒီအေတြးအေခၚကေတာ့ စာေရးဆရာညာဥ္ ႐ွိတဲ့သူတုိင္းမွာ ႐ွိပါတယ္။ ဒီလုိ အတက္နဲ႔အဆင္း ျဖစ္ပ်က္ တာမ်ိဳးကုိ ဟုိေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းက အဂၤလိပ္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ဖတ္ဖူးတယ္။ ဘယ္သူ ေရးတာလဲေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ သူက ဒီသေဘာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ မင္း ေလွကားကုိ တက္ရင္တဲ့ တစ္ဆင့္တက္တုိင္း တက္တုိင္း အေပၚက ဆင္းလာတဲ့သူေတြကုိ ၿပံဳးၿပီး ႏႈတ္ဆက္ပါတဲ့။ အဲဒီလုိ မင္းၿပံဳးၿပီး ႏႈတ္မဆက္ခဲ့ရင္ မင္း ျပန္ဆင္းတဲ့အခါမွာလည္း ႏႈတ္ဆက္မယ့္သူ ႐ွိမွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဒါ ကုိယ္ ဆယ့္ေလး ငါးႏွစ္သား ေလာက္ က ဖတ္ဖူးထားတာပါ။
ေနာက္ ကုိယ္ ေ႐ႊတိဂံုဘုရားဖူးရင္း ျပဳရင္းနဲ႔ ဒီသေဘာကုိ စဥ္းစားမိတယ္။ ဒီသေဘာေလး ၀တၳဳေရးရရင္၊ ကဗ်ာေရးရင္ ေကာင္းမွာပဲလုိ႔။ ဒါေပမဲ့ မေရးျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ ရန္ကုန္မွာ လာၿပီး ႐ွစ္ႏွစ္ ဗြီအုိင္ပီ လာလုပ္ ရတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကုိယ္ကေတာ့ အားလံုးကုိ လက္ခံေတြ႕ခဲ့တာပဲ။ ကူညီႏိုင္တဲ့ကိစၥဆုိရင္ ကူညီခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကုိယ္ ရာထူးလက္ကုိင္ မ႐ွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ ကုိယ္ ကူညီခဲ့ဖူးသူ တခ်ိဳ႕ေတြက လမ္းမွာေတြ႕ရင္ ေတာင္ မေတြ႕သလုိ မျမင္သလုိ လုပ္လာၾကတယ္။ မေခၚခ်င္သလုိ မေျပာခ်င္သလုိ လုပ္လာၾကတယ္။
ဆက္ရန္
Credit:shwezinu.blogspot.com
အာ႐ံုစုိက္စုိက္
ဖူးလုိက္ခ်င္လုိ႔သြားခဲ့၏။
ကုန္းေတာ္ထက္သုိ႔
တက္ဖုိ႔အစ
ေျခလွမ္းအႂကြ
ေပးပါ့ကမ္းပါ့
ဒုကၡိတအုိ
လွစ္ဟငုိေႂကြး
မ်က္ရည္ေႏြးျဖင့္
ငါ့ကုိ လင့္႐ွာပါေလ၏။
အတက္ခရီးမွာ
ဆီးႀကိဳၿပံဳးျပ
၀ယ္ပါ့ ျခမ္းပါ့
ပန္းလွခုိင္ခုိင္
ဖေယာင္းတုိင္ေဖြးေဖြး
ေရာင္းေစ်းခ်ိဳခ်ိဳတဲ့။
ၿပံဳးသူေတြက လက္လက္
ေခၚသူေတြက သြက္သြက္
အားနာဖက္၍
ပန္းခက္ပန္းႏြယ္
၀ယ္၍အၿပီး
ထီးနဲ႔ဖိနပ္
ထုိဆုိင္အပ္သည္
ၾကည္ၿပံဳး႐ႊင္႐ႊင္ လက္ခံ၏။
အဆင္းက်ေတာ့
ၿပံဳးျပမ်က္ႏွာ
ပ်ဴငွာေဖာ္ေ႐ႊ
႐ွိၾကေပ၏။
ပန္းက လွတယ္
ထြန္းပါ ညႇိပါ
ဖေယာင္းတုိင္ရတယ္။
ေမႊးပါ့ႀကိဳင္ပါ့
ပူေဇာ္ရတယ္
ေခၚၾက ငင္ၾက
ႀကိဳဆုိၾက၏။
ဒါေပမဲ့ ငါ့ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး
ထိပ္သုိ႔ တက္သူ
ထုိထုိသူသာ
သူ ငါ ႀကိဳဆုိရျခင္းတကား။
ထီးနဲ႔ ဖိနပ္
အပ္ခဲ့ဆုိင္ေနာက္
ငါ ၀င္ေရာက္လဲ
အင္းအဲမလႈပ္
ေက်ာက္႐ုပ္ဆုိင္႐ွင္မကေလး။
သူ ေတြးေမွ်ာ္မွန္း
တက္သည့္လမ္းက
လူမ်ားကုိ။
ငါ့ထီး ငါ့ဆဲြ
ဖိနပ္လဲယူ
တူ႐ႈေအာက္ဆီ
ဆင္းခဲ့၏။
ငါ တက္စက
ထမင္းမ၀
ဟင္းမရ၍
ေပးပါ့ ဆယ္ျပား
ေတာင္းခံစားသည့္
ထုိလူအုိ။
ငါ ဆင္းခဲ့သည္
ဆင္းသည္ တက္သည္
သူ မရည္ဘူး
သူ ရည္သည္က
လူမွန္သမွ်
ဒါေၾကာင့္ ငါ့အား
ရည္ေမွ်ာ္ထားၿပီး
ငါးျပား ဆယ္ျပား
သနားပါတဲ့။
ဆယ္ျပားတစ္ေစ့
ႏိႈက္၍ယူၿပီး
ခြက္အုိႀကီးထဲ
စြန္႔ႀကဲလုိက္သည္
သဲထဲေရသြန္သည္ မဟုတ္။
ဒီကဗ်ာ ေရးတဲ့ ခံစားခ်က္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ သိပါရေစ"
" ဒီအေတြးအေခၚကေတာ့ စာေရးဆရာညာဥ္ ႐ွိတဲ့သူတုိင္းမွာ ႐ွိပါတယ္။ ဒီလုိ အတက္နဲ႔အဆင္း ျဖစ္ပ်က္ တာမ်ိဳးကုိ ဟုိေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းက အဂၤလိပ္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ဖတ္ဖူးတယ္။ ဘယ္သူ ေရးတာလဲေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ သူက ဒီသေဘာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ မင္း ေလွကားကုိ တက္ရင္တဲ့ တစ္ဆင့္တက္တုိင္း တက္တုိင္း အေပၚက ဆင္းလာတဲ့သူေတြကုိ ၿပံဳးၿပီး ႏႈတ္ဆက္ပါတဲ့။ အဲဒီလုိ မင္းၿပံဳးၿပီး ႏႈတ္မဆက္ခဲ့ရင္ မင္း ျပန္ဆင္းတဲ့အခါမွာလည္း ႏႈတ္ဆက္မယ့္သူ ႐ွိမွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဒါ ကုိယ္ ဆယ့္ေလး ငါးႏွစ္သား ေလာက္ က ဖတ္ဖူးထားတာပါ။
ေနာက္ ကုိယ္ ေ႐ႊတိဂံုဘုရားဖူးရင္း ျပဳရင္းနဲ႔ ဒီသေဘာကုိ စဥ္းစားမိတယ္။ ဒီသေဘာေလး ၀တၳဳေရးရရင္၊ ကဗ်ာေရးရင္ ေကာင္းမွာပဲလုိ႔။ ဒါေပမဲ့ မေရးျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ ရန္ကုန္မွာ လာၿပီး ႐ွစ္ႏွစ္ ဗြီအုိင္ပီ လာလုပ္ ရတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကုိယ္ကေတာ့ အားလံုးကုိ လက္ခံေတြ႕ခဲ့တာပဲ။ ကူညီႏိုင္တဲ့ကိစၥဆုိရင္ ကူညီခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကုိယ္ ရာထူးလက္ကုိင္ မ႐ွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ ကုိယ္ ကူညီခဲ့ဖူးသူ တခ်ိဳ႕ေတြက လမ္းမွာေတြ႕ရင္ ေတာင္ မေတြ႕သလုိ မျမင္သလုိ လုပ္လာၾကတယ္။ မေခၚခ်င္သလုိ မေျပာခ်င္သလုိ လုပ္လာၾကတယ္။
ဆက္ရန္
Credit:shwezinu.blogspot.com
Comments
Post a Comment