ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား အပိုင္း (၅၀)
ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား
အပိုင္း (၅၀)
တကၠသုိလ္ျမစိမ္းႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း
ဒီလ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ဆံုေပးမယ့္သူကေတာ့ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္မွာ "မုိး႐ြာေသာ ညမ်ားႏွင့္အျခား၀တၳဳတုိမ်ား"နဲ႔ အမ်ိဳး "ေနာက္တုိး" ၀တၳဳနဲ႔ အမ်ိဳးသားစာေပ (၀တၳဳ႐ွည္)ဆု ခ်ီးျမွင့္ခံရတဲ့ တကၠသုိလ္ျမစိမ္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
တကၠသုိလ္ျမစိမ္းဆုိတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဇာတ္၊ အၿငိမ့္နဲ႔ ဆုိင္းေလာကကုိ ေနာက္ခံထားၿပီး ပီပီျပင္ျပင္ ျခယ္ မႈန္းသြားခဲ့တဲ့ "ေနာက္တုိး"ကုိ သတိရမိၾကမွာျဖစ္သလုိ တုိင္းမင္းႀကီးသမီး၊ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ကေတာ္၊ စံုကႏၳာ ေနပူခရီးစတဲ့ ဆရာမ လက္ရာေတြကုိ စာခ်စ္သူမ်ား မွတ္မိၾကပါလိမ့္မယ္။
" ဆရာမ နာမည္ရင္းက ... "
" ျမင့္ျမင့္သန္းပါ"
" ျမစိမ္းလုိ႔ ကေလာင္နာမည္ယူတဲ့ေနရာမွာ သီးျခားအေၾကာင္းမ်ား ႐ွိပါသလား ဆရာမ"
" အစိမ္းရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကုိ ကၽြန္မ သေဘာက်တယ္။ အစိမ္းေရာင္ရဲ႕ ေလာကကုိ အက်ိဳးျပဳပံု ကုိလည္း အားက်တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစိမ္းေရာင္႐ွိတဲ့ ျမနဲ႔ တဲြၿပီး ျမစိမ္းဆုိတဲ့နာမည္ကုိ ယူခဲ့ပါတယ္"
" ျမစိမ္းရဲ႕ ေ႐ွ႕မွာ တကၠသုိလ္ တပ္ထားေတာ့ ဆရာမ တကၠသုိလ္တက္ေနစဥ္ကတည္းက စာစ ေရးခဲ့တာ ထင္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ဆရာမ စာ စေရးျဖစ္ခဲ့ပံုကုိ သိပါရေစ"
" ကၽြန္မ တကၠသုိလ္ေရာက္စႏွစ္မွာပဲ ယု၀တီဂ်ာနယ္မွာ ၀တၳဳတုိကေလး တစ္ပုဒ္ ပါလာပါတယ္။ ကၽြန္မ ပုိ႔တုန္းက ျမစိမ္း နာမည္နဲ႔ ပုိ႔တာပဲ။ စာမူယူသြားတဲ့ အစ္မႀကီးတစ္ေယာက္က တကၠသုိလ္လည္း ေရာက္ေနၿပီပဲ။ တကၠသုိလ္ ထည့္လုိက္မယ္ဆုိၿပီး ေ႐ွ႕က တကၠသုိလ္ ထည့္လုိက္လုိ႔ ကၽြန္မ စာေရးတဲ့နာ မည္ "တကၠသုိလ္ျမစိမ္း" ျဖစ္လာပါတယ္"
" ကၽြန္ေတ္တုိ႔ စာေပေလာကမွာ တကၠသုိလ္ျမစိမ္းနဲ႔ ျမျမစိမ္းရယ္လုိ႔ ကေလာင္ႏွစ္မ်ိဳး ႐ွိေနတာကုိ စာဖတ္ ပရိသတ္ တခ်ိဳ႕ ခဲြျခားမရ ျဖစ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ဆံုေပးခဲ့ဖူးတဲ့ "တကၠသုိလ္ ၾကဴၾကဴသင္း" ဆုိရင္ အခု ေ႐ွ႕က တကၠသုိလ္ျဖဳတ္ၿပီး "ၾကဴၾကဴသင္း"နဲ႔ပဲ ေရးေနေတာ့ ဒီကေလာင္နာမည္ ႏွစ္ခု က တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာမ ကိစၥကုိလည္း ႀကံဳႀကိဳက္တုန္းမွာ ႐ွင္းျပေစခ်င္ ပါတယ္"
" ဒီေမးခြန္း ကုိေတာ့ ကၽြန္မ မေျဖပါရေစနဲ႔ "
" ဆရာမ မေျဖခ်င္ရင္လည္း ေက်ာ္လုိက္ၾကတာေပါ့။ ဆရာမက ၀တၳဳတုိေရာ၊ ၀တၳဳ႐ွည္ပါ အမ်ိဳးသား စာေပဆု ရထားတယ္ ဆုိေတာ့ စာေပေလ့လာလုိက္စားၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္အတြက္ ၀တၳဳတုိေရးနည္းနဲ႔ ၀တၳဳ႐ွည ္ေရးနည္း ခဲြျခားေျပာျပေစခ်င္ပါတယ္"
" ၀တၳဳေရးနည္းက လြယ္လြယ္ေျပာလုိ႔ မျဖစ္ပါဘူး။ မရပါဘူး။ ကၽြန္မ ၀တၳဳေရးနည္း မေျပာတတ္တဲ့ အတြက္ ခြင့္လႊတ္ပါ။ ၀တၳဳေရးနည္းပညာရပ္ က နက္နဲ ခက္ခဲ က်ယ္၀န္းပါတယ္။ စာေပေရးရာဆုိင္ရာ၊ စာေပအႏု ပညာဆုိင္ရာ၊ အလွတရား ဆုိင္ရာ စာအုပ္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္လာေတာ့ ေရးနည္းေျပာဖုိ႔လည္း ပုိခက္ လာပါ တယ္။ ကၽြန္မ ေျပာတတ္တာေတာ့ ႐ွိတယ္။ ၀တၳဳတုိတုိ႔၊ ၀တၳဳ႐ွည္တုိ႔ ေရးတဲ့အခါမွာ ကၽြန္မ အတုိင္းအတာ အရ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ အဘက္ဘက္က ျပည့္စံုေအာင္ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ေနာင္ ကုိလည္း အခုထက္ ပုိၿပီး ႀကိဳးစားမယ္လုိ႔ စိတ္ပုိင္းျဖတ္ထားပါတယ္"
" ဟုတ္ကဲ့ ဆရာမ၊ "ေနာက္တုိး"နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေဆြးေႏြးခ်င္တာေလးတခ်ိဳ႕ ေဆြးေႏြး ခြင့္ျပဳပါ"
" ဟုတ္ကဲ့ "
" ေနာက္တုိးကုိ ေလ့လာၾကည့္ရင္ ဦးေမာင္ေမာင္ မိသားစုနဲ႔ ခင္တုိးတုိ႔ မိသားစု ႏွစ္ဖက္ ေတြ႕ရပါမည္။ ဦးေမာင္ေမာင္ ဘက္မွာ ဘြားဘြားႀကီး ေဒၚစိန္းျမ၊ ေမေမ ေဒၚစိန္းေအး၊ အေဒၚ ေဒၚစိန္းေ႐ႊ၊ ေဒၚစိန္းေငြ စတဲ့ "စိန္း" မိသားစုကုိ ဖန္တီးထားတယ္။ ခင္တုိးတုိ႔ဘက္ကုိ ၾကည့္ျပန္ရင္ အေဖက ဆုိင္းဆရာ ဦးဘတုိး၊ သမီးက ခင္တုိး၊ လွတုိး၊ ေျမးက ေနာက္တုိး စတဲ့ "တုိး" မိသားစု ဖန္တီးထားတယ္။
မိသားစု နာမည္တပ္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံမွာ ဒီဘက္ေခတ္ေရာက္မွ အေလ့အထ ႐ွိလာတယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။ ဥပမာ ... ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ညီအစ္ကုိေတြဆုိရင္ နာမည္ "ညိမ္း" ကုိ ေနာက္ဆံုးမွာ ထားၾကတယ္။ ညီေတြက ေမြးလာတဲ့ တူေတြမွာလည္း "ညိမ္း" ပါလာတယ္။
ဟုိဘက္ေခတ္က မိသားစုေတြနဲ႔ ဇာတ္အိမ္ စတည္ထားတဲ့ "ေနာက္တုိး" ၀တၳဳမွာ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဆရာမ ဒီလုိ ဖန္တီးခဲ့တယ္ဆုိတာ သိခြင့္ျပဳပါ "
" ေနာက္တုိး က ဟုိဘက္ေခတ္ကုိ ေနာက္ခံထားတဲ့ ၀တၳဳမဟုတ္ပါဘူး "
" ဆက္ေဆြးေႏြးရရင္ အဲဒီ၀တၳဳစာမ်က္ႏွာ ၆၉ မွာ နယ္ပုိင္ ဦးေမာင္ေမာင္ရဲ႕ အယူအဆတစ္ခု ေတြ႕လုိက္ ရ ပါတယ္။ ေယာက္်ားတစ္ဦးတည္း ကုိသာ ေတြ႕ဖူးေသာ မိန္းမ၏ အယုအယ၊ အၾကင္နာ၊ အျပဳ အစု ထက္ ေယာက္်ားအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ေတြ႕ဖူးေသာ မိန္းမ၏ အၾကင္အနာ အျပဳအစုထက္ ေယာက္်ား အမ်ိဳးမ်ိဳး ကုိ ေတြ႕ဖူးေသာ မိန္းမ၏ အၾကင္အနာ အျပဳအစု အယုအယတုိ႔က သာမည္" လုိ႔ ဆုိထားတယ္။
ခပ္႐ုိင္း႐ုိင္း ေျပာရရင္ (ကန္ေတာ့ေနာ္ ဆရာမ) ျပည့္တန္ဆာ က အိမ္က မိန္းမထက္ သာမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာ သက္ေရာက္သြားတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ေယာက္်ားေတြ တစ္အုိးတစ္အိမ္ တစ္လင္ တစ္မယား စနစ္ ထားတာထက္ အေပ်ာ္အပါး လုိက္စားတာက ပုိညပီး သာယာသြားႏုိင္ပါသလား "
" ကုိ၀င္းၿငိမ္းရဲ႕ ေမးခြန္းကုိ ကၽြန္မ အံ့ၾသမိပါတယ္။ အမွန္က ဒီေနရာမွာ ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ စ႐ုိက္ကုိ ေပၚေအာင္ ေဖာ္ေပးတဲ့ သေဘာေလာက္ပါ ကုိ၀င္းၿငိမ္း"
" အိမ္ေထာင္ေရး အယူအဆနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေမးတာပါ ဆရာမ။ ဒီ၀တၳဳေရးဖုိ႔အတြက္ ဆုိင္း၊ ဇာတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလး ဖတ္မွတ္ေလ့လာခဲ့ရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဆရာမ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ပုံ တစ္စိတ္တစ္ ေဒသ သိခြင့္ျပဳပါခင္ဗ်ာ "
" ဇာတ္သမား မဟုတ္တဲ့ ကၽြန္မ ဇာတ္သဘင္ကုိ ေလ့လာရတာ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡႀကီးပါတယ္။ ေလ့လာတဲ့ အခါမွာ အေကာင္းအဆုိး အမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကံဳရပါတယ္။ အအိပ္ပ်က္ အလုပ္ပ်က္နဲ႔ က်န္းမာေရးလည္း ထိခိုက္ပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မက ဇာတ္ေလာကေနာက္ခံ ၀တၳဳေရးဖုိ႔ စိတ္အားထက္သန္တဲ့အတြက္ ႀကံဳလာ သမွ်ကုိ ရင္ဆုိင္ၿပီး ဇာတ္သဘင္ေလာကကုိ ဆက္ၿပီး ေလ့လာတယ္။ ဇာတ္၀တၳဳေတြ ေရးရတာ ကၽြန္မ ေပ်ာ္ပါ တယ္။ ဇာတ္သဘင္ ေလ့လာတဲ့အခါမွာ ကူညီတဲ့ လူေပါင္းမ်ားစြာထဲက လူတခ်ိဳ႕ကုိ ေျပာရရင္ေတာ့ ဘဘစိန္ေအာင္မင္းနဲ႔ စိန္ေအာင္မင္း မိသားစု၊ စိန္မဟာသဘင္ ေဒၚျမသန္းနဲ႔ စိန္ညီအစ္ကုိ၊ ပန္တ်ာတင္တင္ျမင့္နဲ႔ မုန္တုိင္းအဖဲြ႕၊ ေဒၚဗလျပန္၊ ယု၀တီေဒၚခင္ညြန္႔၊ ေဒၚေအာင္သန္းၾကည္၊ ေဒၚေအာင္ သန္းတင္ စတဲ့ မင္းသမီးႀကီးေတြ၊ ေ႐ႊလိပ္ျပာ၊ ေကာလိပ္ၿမိဳင္၊ ခ်စ္အာ႐ံု စတဲ့ အၿငိမ့္မင္းသမီးႀကီးေတြ ၾကည္ၾကည္၀င္း၊ ထားေမ စတဲ့ ဇာတ္မင္းသမီးေတြ၊ စိန္ခ်စ္တီး အမွဴး ထားတဲ့ ဆုိင္းဆရာေတြ၊ယဥ္ေက်းမႈ ကဇာတ္က မင္းသမီးေတြနဲ႔ ပညာ႐ွင္ေတြ၊ ဦးထိန္၀င္းနဲ႔ အဖဲြ႕ စသည္ စသည္တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မကုိ ကူညီခဲ့တဲ့ မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ ဆုိင္းဆရာ၊ ပညာ႐ွင္အားလံုးကုိ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ "
" ေနာက္တုိး အဆက္အႏြယ္အျဖစ္ ဆရာမ ေဖာ္ျပထားတဲ့ စိန္ကတံုး နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူထုေဒၚအမာရဲ႕ "ေအာင္ဗလ၊ ဖုိးစိန္၊ စိန္ကတံုး" မွာ ေဖာ္ျပထားတာနဲ႔ အခ်က္တစ္ခု ကဲြျပားေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဆရာမ က စိန္ကတံုးအေဖ ဆုိင္းဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ဦးက စံကင္းကလုိ႔ ဆုိတယ္။ ေဒၚအမာက ေညာင္တုန္းကလုိ႔ ေရးထားတယ္။ ဒီကဲြလဲြခ်က္ကေလးကုိ သဘင္ခ်စ္သူ ေတြ႐ွင္းသြားေအာင္ ေျပာျပ ေစခ်င္ ပါတယ္ "
" ဒီေမးခြန္း ကုိ ကၽြန္မ မေျဖပါရေစနဲ႔ "
" ဆရာမ ႏုိင္ငံျခား၀တၳဳေတြ ဖတ္ပါသလား။ ဘယ္စာေရးဆရာရဲ႕ ၀တၳဳေတြကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ ဖတ္ေလ့႐ွိပါသလဲ "
" ဖတ္ပါတယ္။ ၀တၳဳသာမကပါဘူး။ စာအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ကၽြန္မ ဖတ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာ စာေပသေဘာ တရား ေတြ၊ စာေပအယူအဆေတြ၊ စာေပဖန္တီးျခင္း အေၾကာင္းေတြကုိလည္း ကၽြန္မ စိတ္၀င္စား ပါတယ္။ ၀တၳဳမွာေတာ့ တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ ထားၿပီး မဖတ္ပါဘူး။ ဖတ္သင့္တာေကာ၊ ဖတ္ခ်င္တာေကာ၊ အပ်င္းေျပာတာေကာ သင့္သလုိ တစ္အုပ္ၿပီး တစ္အုပ္ ဖတ္သြားပါတယ္ "
" တုိင္းမင္းႀကီးသမီး ၀တၳဳကုိ ဆက္လုိက္ၾကရေအာင္ ဆရာမ။ ဒိီ၀တၳဳမွာ တုိင္းမင္းႀကီးရဲ႕ သမီးအႀကီးဆံုး ခင္ေ႐ႊေအး ရဲ႕ စ႐ုိက္ေတြက ျမန္မာမဆန္ဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ခင္ေ႐ႊေအးဟာ အေဖေ႐ွ႕မွာ စီးကရက္ ေျပာင္ေျပာင္ တင္းတင္း ေသာက္၀ံ့တယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚမွာ ခဏေလး ေတြ႕လုိက္ရတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ မိႈင္းေ၀ လုိ ေဆးတံေသာက္ၿပီး ႏႈတ္ခမ္းေမြးနဲ႔ ပါးၿမိဳင္းေမြးနဲ႔ လူမ်ိဳးကုိ သေဘာက်လုိက္တယ္။ စိတ္၀င္စား လုိက္တယ္။ ဟုိက မလာတာေတာင္ သူက ေမွ်ာ္တယ္။
တုိင္းမင္းႀကီးေခတ္က မိန္းကေလးေတြ မေျပာနဲ႔၊ ဒီေန႔ေခတ္ မိန္းကေလးေတြေတာင္ မိဘအုပ္ထိန္းမႈ ေအာက္မွာ ႐ွိေနေသးရင္ အေဖေ႐ွ႕ စီးကရက္ မေသာက္၀ံ့ၾကပါဘူး။ မိဘအေပၚမွာ ႐ုိေသေလးစားမႈ ႐ွိေန ၾကပါ ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ တုိင္းမင္းႀကီးသမီး ခင္ေ႐ႊေအးကေတာ့ အသားမည္းမည္း၊ ႐ုပ္ေခ်ာေခ်ာလုိ႔ ဆရာမ ဖန္တီးထားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ မိႈင္းေ၀ ကုိ သေဘာက်တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ေ႐ႊေအးကုိ ျမန္မာ မဆန္ဘူးလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတာပါ။
ခင္ေ႐ႊေအးရဲ႕ စ႐ုိက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာမ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိ ဖန္တီးခဲ့တယ္ဆုိတာ သိပါရေစ "
" အဲဒီ၀တၳဳကို ေရးတဲ့အခ်ိန္က ခံစားမႈအရ ဇာတ္ေကာင္ ခင္ေ႐ႊေအးကုိ ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္လုိ႔ ေျဖရင္ လံုေလာက္မယ္ ထင္ပါတယ္ "
" တခ်ိဳ႕ ဆရာေတြက ေျပာတယ္။ ဇာတ္ကုိ ေရးရင္းနဲ႔ ဇာတ္ေကာင္ ေခၚရာေနာက္လုိက္သြားၿပီး ကုိယ္ ဇာတ္ကြက္ခ်ထားသလုိ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ လဲြသြားတတ္တယ္တဲ့။ ဆရာမ ဇာတ္ေတြမွာေကာဒီလုိ ျဖစ္ဖူးပါ သလား"
" ကၽြန္မ ၀တၳဳေရးရင္ ဇာတ္ကြက္ခ်ေရးေလ့ မ႐ွိပါဘူး "
" ၀တၳဳ႐ွည္တစ္ပုဒ္ ေရးၿပီးရင္ ဒီအထဲက ဇာတ္ေကာင္ကုိ ေမ့မရႏုိင္ဘဲ ရင္ထဲမွာ က်န္ေနရစ္တာမ်ိဳး ဆရာမ ခံစားရဖူးပါသလား။ ဘယ္ဇာတ္ေကာင္ပါလဲ "
" ၀တၳဳေရးၿပီးစ ဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အခု အေျခအေနအရေတာ့ ေနာက္ေရးမယ့္ ၀တၳဳထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြကုိ ပုိၿပီး စဥ္းစားေနမိပါတယ္။ သူတုိ႔က ပုိၿပီး ႀကီစုိးတယ္လုိ႔ ေျပာရမယ္ ထင္ပါတယ္ "
" ဒီေန႔ လံုးခ်င္း၀တၳဳေတြ ေစ်းကြက္က်ဆင္းေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာမ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ "
" စာေပေလာက ကုိ စီးပြားေရးသမားေတြ ၀င္လာၿပီး စီးပြားျဖစ္နည္းေတြ သံုးတဲ့အတြက္ လံုးခ်င္း၀တၳဳ အေျခအေန ေတြ ဆုိးလာပါတယ္။ အေျခအေနေတြဆုိး၊ အည္အေသြးေတြ က်တာကေန အေရာင္းေစ်းပါ က်သြားတယ္လုိ႔ ကၽြန္မ ထင္ပါတယ္။ တျခား အေၾကာင္းေတြလည္း ႐ွိဦမွာပါပဲ"
" တုိးပြားလာတဲ့ မဂၢဇင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လိ႔ုေကာ "
" မဂၢဇင္းေတြ မ်ားလာတာ စာေပလုပ္သားေတြအတြက္ ေရးစရာမ်ားလာတဲ့အတြက္ ေကာင္းပါတယ္။ မဂၢဇင္း ေတြ မ်ားလာတာကုိ ႀကိဳဆုိပါတယ္ "
" ဆရာမ ျဖည့္စြက္ေျပာခ်င္တာမ်ား႐ွိရင္ ... "
" ကၽြန္မ အေနနဲ႔ ေတြ႕ဆံုခန္းမွာ ပါခဲ့ပါတယ္။ ေျဖတဲ့အခါမွာလည္း ကၽြန္မ ေတာ္တာ၊ ကၽြန္မ ညံ့တာကုိ အဓိက မထားပါဘူး။ ေတြ႕ဆံုခန္းကုိ ဖတ္တဲ့လူေတြ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ဖုိ႔ကုိဘဲ အဓိက ထားပါတယ္။ ကၽြန္မ ေျဖဆုိမႈေတြမွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ ႐ွိမယ္။ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ရတယ္ဆုိရင္ ခြင့္လႊတ္ဖုိ႔ ေတာင္းပန္ ပါတယ္။ အားလံုးကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဦးျမလိႈင္ အမွဴးထားတဲ့ ေပဖူးလႊာ စာတည္းအဖဲြ႕ကုိ ေက်းဇူးအထူးတင္ေၾကာင္း ေျပာပါရေစ"
" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာမ "
ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၄၆၊ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္။
" ျမင့္ျမင့္သန္းပါ"
" ျမစိမ္းလုိ႔ ကေလာင္နာမည္ယူတဲ့ေနရာမွာ သီးျခားအေၾကာင္းမ်ား ႐ွိပါသလား ဆရာမ"
" အစိမ္းရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကုိ ကၽြန္မ သေဘာက်တယ္။ အစိမ္းေရာင္ရဲ႕ ေလာကကုိ အက်ိဳးျပဳပံု ကုိလည္း အားက်တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစိမ္းေရာင္႐ွိတဲ့ ျမနဲ႔ တဲြၿပီး ျမစိမ္းဆုိတဲ့နာမည္ကုိ ယူခဲ့ပါတယ္"
" ျမစိမ္းရဲ႕ ေ႐ွ႕မွာ တကၠသုိလ္ တပ္ထားေတာ့ ဆရာမ တကၠသုိလ္တက္ေနစဥ္ကတည္းက စာစ ေရးခဲ့တာ ထင္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ဆရာမ စာ စေရးျဖစ္ခဲ့ပံုကုိ သိပါရေစ"
" ကၽြန္မ တကၠသုိလ္ေရာက္စႏွစ္မွာပဲ ယု၀တီဂ်ာနယ္မွာ ၀တၳဳတုိကေလး တစ္ပုဒ္ ပါလာပါတယ္။ ကၽြန္မ ပုိ႔တုန္းက ျမစိမ္း နာမည္နဲ႔ ပုိ႔တာပဲ။ စာမူယူသြားတဲ့ အစ္မႀကီးတစ္ေယာက္က တကၠသုိလ္လည္း ေရာက္ေနၿပီပဲ။ တကၠသုိလ္ ထည့္လုိက္မယ္ဆုိၿပီး ေ႐ွ႕က တကၠသုိလ္ ထည့္လုိက္လုိ႔ ကၽြန္မ စာေရးတဲ့နာ မည္ "တကၠသုိလ္ျမစိမ္း" ျဖစ္လာပါတယ္"
" ကၽြန္ေတ္တုိ႔ စာေပေလာကမွာ တကၠသုိလ္ျမစိမ္းနဲ႔ ျမျမစိမ္းရယ္လုိ႔ ကေလာင္ႏွစ္မ်ိဳး ႐ွိေနတာကုိ စာဖတ္ ပရိသတ္ တခ်ိဳ႕ ခဲြျခားမရ ျဖစ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ဆံုေပးခဲ့ဖူးတဲ့ "တကၠသုိလ္ ၾကဴၾကဴသင္း" ဆုိရင္ အခု ေ႐ွ႕က တကၠသုိလ္ျဖဳတ္ၿပီး "ၾကဴၾကဴသင္း"နဲ႔ပဲ ေရးေနေတာ့ ဒီကေလာင္နာမည္ ႏွစ္ခု က တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာမ ကိစၥကုိလည္း ႀကံဳႀကိဳက္တုန္းမွာ ႐ွင္းျပေစခ်င္ ပါတယ္"
" ဒီေမးခြန္း ကုိေတာ့ ကၽြန္မ မေျဖပါရေစနဲ႔ "
" ဆရာမ မေျဖခ်င္ရင္လည္း ေက်ာ္လုိက္ၾကတာေပါ့။ ဆရာမက ၀တၳဳတုိေရာ၊ ၀တၳဳ႐ွည္ပါ အမ်ိဳးသား စာေပဆု ရထားတယ္ ဆုိေတာ့ စာေပေလ့လာလုိက္စားၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္အတြက္ ၀တၳဳတုိေရးနည္းနဲ႔ ၀တၳဳ႐ွည ္ေရးနည္း ခဲြျခားေျပာျပေစခ်င္ပါတယ္"
" ၀တၳဳေရးနည္းက လြယ္လြယ္ေျပာလုိ႔ မျဖစ္ပါဘူး။ မရပါဘူး။ ကၽြန္မ ၀တၳဳေရးနည္း မေျပာတတ္တဲ့ အတြက္ ခြင့္လႊတ္ပါ။ ၀တၳဳေရးနည္းပညာရပ္ က နက္နဲ ခက္ခဲ က်ယ္၀န္းပါတယ္။ စာေပေရးရာဆုိင္ရာ၊ စာေပအႏု ပညာဆုိင္ရာ၊ အလွတရား ဆုိင္ရာ စာအုပ္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္လာေတာ့ ေရးနည္းေျပာဖုိ႔လည္း ပုိခက္ လာပါ တယ္။ ကၽြန္မ ေျပာတတ္တာေတာ့ ႐ွိတယ္။ ၀တၳဳတုိတုိ႔၊ ၀တၳဳ႐ွည္တုိ႔ ေရးတဲ့အခါမွာ ကၽြန္မ အတုိင္းအတာ အရ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ အဘက္ဘက္က ျပည့္စံုေအာင္ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ေနာင္ ကုိလည္း အခုထက္ ပုိၿပီး ႀကိဳးစားမယ္လုိ႔ စိတ္ပုိင္းျဖတ္ထားပါတယ္"
" ဟုတ္ကဲ့ ဆရာမ၊ "ေနာက္တုိး"နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေဆြးေႏြးခ်င္တာေလးတခ်ိဳ႕ ေဆြးေႏြး ခြင့္ျပဳပါ"
" ဟုတ္ကဲ့ "
" ေနာက္တုိးကုိ ေလ့လာၾကည့္ရင္ ဦးေမာင္ေမာင္ မိသားစုနဲ႔ ခင္တုိးတုိ႔ မိသားစု ႏွစ္ဖက္ ေတြ႕ရပါမည္။ ဦးေမာင္ေမာင္ ဘက္မွာ ဘြားဘြားႀကီး ေဒၚစိန္းျမ၊ ေမေမ ေဒၚစိန္းေအး၊ အေဒၚ ေဒၚစိန္းေ႐ႊ၊ ေဒၚစိန္းေငြ စတဲ့ "စိန္း" မိသားစုကုိ ဖန္တီးထားတယ္။ ခင္တုိးတုိ႔ဘက္ကုိ ၾကည့္ျပန္ရင္ အေဖက ဆုိင္းဆရာ ဦးဘတုိး၊ သမီးက ခင္တုိး၊ လွတုိး၊ ေျမးက ေနာက္တုိး စတဲ့ "တုိး" မိသားစု ဖန္တီးထားတယ္။
မိသားစု နာမည္တပ္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံမွာ ဒီဘက္ေခတ္ေရာက္မွ အေလ့အထ ႐ွိလာတယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။ ဥပမာ ... ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ညီအစ္ကုိေတြဆုိရင္ နာမည္ "ညိမ္း" ကုိ ေနာက္ဆံုးမွာ ထားၾကတယ္။ ညီေတြက ေမြးလာတဲ့ တူေတြမွာလည္း "ညိမ္း" ပါလာတယ္။
ဟုိဘက္ေခတ္က မိသားစုေတြနဲ႔ ဇာတ္အိမ္ စတည္ထားတဲ့ "ေနာက္တုိး" ၀တၳဳမွာ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဆရာမ ဒီလုိ ဖန္တီးခဲ့တယ္ဆုိတာ သိခြင့္ျပဳပါ "
" ေနာက္တုိး က ဟုိဘက္ေခတ္ကုိ ေနာက္ခံထားတဲ့ ၀တၳဳမဟုတ္ပါဘူး "
" ဆက္ေဆြးေႏြးရရင္ အဲဒီ၀တၳဳစာမ်က္ႏွာ ၆၉ မွာ နယ္ပုိင္ ဦးေမာင္ေမာင္ရဲ႕ အယူအဆတစ္ခု ေတြ႕လုိက္ ရ ပါတယ္။ ေယာက္်ားတစ္ဦးတည္း ကုိသာ ေတြ႕ဖူးေသာ မိန္းမ၏ အယုအယ၊ အၾကင္နာ၊ အျပဳ အစု ထက္ ေယာက္်ားအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ေတြ႕ဖူးေသာ မိန္းမ၏ အၾကင္အနာ အျပဳအစုထက္ ေယာက္်ား အမ်ိဳးမ်ိဳး ကုိ ေတြ႕ဖူးေသာ မိန္းမ၏ အၾကင္အနာ အျပဳအစု အယုအယတုိ႔က သာမည္" လုိ႔ ဆုိထားတယ္။
ခပ္႐ုိင္း႐ုိင္း ေျပာရရင္ (ကန္ေတာ့ေနာ္ ဆရာမ) ျပည့္တန္ဆာ က အိမ္က မိန္းမထက္ သာမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာ သက္ေရာက္သြားတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ေယာက္်ားေတြ တစ္အုိးတစ္အိမ္ တစ္လင္ တစ္မယား စနစ္ ထားတာထက္ အေပ်ာ္အပါး လုိက္စားတာက ပုိညပီး သာယာသြားႏုိင္ပါသလား "
" ကုိ၀င္းၿငိမ္းရဲ႕ ေမးခြန္းကုိ ကၽြန္မ အံ့ၾသမိပါတယ္။ အမွန္က ဒီေနရာမွာ ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ စ႐ုိက္ကုိ ေပၚေအာင္ ေဖာ္ေပးတဲ့ သေဘာေလာက္ပါ ကုိ၀င္းၿငိမ္း"
" အိမ္ေထာင္ေရး အယူအဆနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေမးတာပါ ဆရာမ။ ဒီ၀တၳဳေရးဖုိ႔အတြက္ ဆုိင္း၊ ဇာတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလး ဖတ္မွတ္ေလ့လာခဲ့ရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဆရာမ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ပုံ တစ္စိတ္တစ္ ေဒသ သိခြင့္ျပဳပါခင္ဗ်ာ "
" ဇာတ္သမား မဟုတ္တဲ့ ကၽြန္မ ဇာတ္သဘင္ကုိ ေလ့လာရတာ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡႀကီးပါတယ္။ ေလ့လာတဲ့ အခါမွာ အေကာင္းအဆုိး အမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကံဳရပါတယ္။ အအိပ္ပ်က္ အလုပ္ပ်က္နဲ႔ က်န္းမာေရးလည္း ထိခိုက္ပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မက ဇာတ္ေလာကေနာက္ခံ ၀တၳဳေရးဖုိ႔ စိတ္အားထက္သန္တဲ့အတြက္ ႀကံဳလာ သမွ်ကုိ ရင္ဆုိင္ၿပီး ဇာတ္သဘင္ေလာကကုိ ဆက္ၿပီး ေလ့လာတယ္။ ဇာတ္၀တၳဳေတြ ေရးရတာ ကၽြန္မ ေပ်ာ္ပါ တယ္။ ဇာတ္သဘင္ ေလ့လာတဲ့အခါမွာ ကူညီတဲ့ လူေပါင္းမ်ားစြာထဲက လူတခ်ိဳ႕ကုိ ေျပာရရင္ေတာ့ ဘဘစိန္ေအာင္မင္းနဲ႔ စိန္ေအာင္မင္း မိသားစု၊ စိန္မဟာသဘင္ ေဒၚျမသန္းနဲ႔ စိန္ညီအစ္ကုိ၊ ပန္တ်ာတင္တင္ျမင့္နဲ႔ မုန္တုိင္းအဖဲြ႕၊ ေဒၚဗလျပန္၊ ယု၀တီေဒၚခင္ညြန္႔၊ ေဒၚေအာင္သန္းၾကည္၊ ေဒၚေအာင္ သန္းတင္ စတဲ့ မင္းသမီးႀကီးေတြ၊ ေ႐ႊလိပ္ျပာ၊ ေကာလိပ္ၿမိဳင္၊ ခ်စ္အာ႐ံု စတဲ့ အၿငိမ့္မင္းသမီးႀကီးေတြ ၾကည္ၾကည္၀င္း၊ ထားေမ စတဲ့ ဇာတ္မင္းသမီးေတြ၊ စိန္ခ်စ္တီး အမွဴး ထားတဲ့ ဆုိင္းဆရာေတြ၊ယဥ္ေက်းမႈ ကဇာတ္က မင္းသမီးေတြနဲ႔ ပညာ႐ွင္ေတြ၊ ဦးထိန္၀င္းနဲ႔ အဖဲြ႕ စသည္ စသည္တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မကုိ ကူညီခဲ့တဲ့ မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ ဆုိင္းဆရာ၊ ပညာ႐ွင္အားလံုးကုိ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ "
" ေနာက္တုိး အဆက္အႏြယ္အျဖစ္ ဆရာမ ေဖာ္ျပထားတဲ့ စိန္ကတံုး နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူထုေဒၚအမာရဲ႕ "ေအာင္ဗလ၊ ဖုိးစိန္၊ စိန္ကတံုး" မွာ ေဖာ္ျပထားတာနဲ႔ အခ်က္တစ္ခု ကဲြျပားေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဆရာမ က စိန္ကတံုးအေဖ ဆုိင္းဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ဦးက စံကင္းကလုိ႔ ဆုိတယ္။ ေဒၚအမာက ေညာင္တုန္းကလုိ႔ ေရးထားတယ္။ ဒီကဲြလဲြခ်က္ကေလးကုိ သဘင္ခ်စ္သူ ေတြ႐ွင္းသြားေအာင္ ေျပာျပ ေစခ်င္ ပါတယ္ "
" ဒီေမးခြန္း ကုိ ကၽြန္မ မေျဖပါရေစနဲ႔ "
" ဆရာမ ႏုိင္ငံျခား၀တၳဳေတြ ဖတ္ပါသလား။ ဘယ္စာေရးဆရာရဲ႕ ၀တၳဳေတြကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ ဖတ္ေလ့႐ွိပါသလဲ "
" ဖတ္ပါတယ္။ ၀တၳဳသာမကပါဘူး။ စာအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ကၽြန္မ ဖတ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာ စာေပသေဘာ တရား ေတြ၊ စာေပအယူအဆေတြ၊ စာေပဖန္တီးျခင္း အေၾကာင္းေတြကုိလည္း ကၽြန္မ စိတ္၀င္စား ပါတယ္။ ၀တၳဳမွာေတာ့ တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ ထားၿပီး မဖတ္ပါဘူး။ ဖတ္သင့္တာေကာ၊ ဖတ္ခ်င္တာေကာ၊ အပ်င္းေျပာတာေကာ သင့္သလုိ တစ္အုပ္ၿပီး တစ္အုပ္ ဖတ္သြားပါတယ္ "
" တုိင္းမင္းႀကီးသမီး ၀တၳဳကုိ ဆက္လုိက္ၾကရေအာင္ ဆရာမ။ ဒိီ၀တၳဳမွာ တုိင္းမင္းႀကီးရဲ႕ သမီးအႀကီးဆံုး ခင္ေ႐ႊေအး ရဲ႕ စ႐ုိက္ေတြက ျမန္မာမဆန္ဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ခင္ေ႐ႊေအးဟာ အေဖေ႐ွ႕မွာ စီးကရက္ ေျပာင္ေျပာင္ တင္းတင္း ေသာက္၀ံ့တယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚမွာ ခဏေလး ေတြ႕လုိက္ရတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ မိႈင္းေ၀ လုိ ေဆးတံေသာက္ၿပီး ႏႈတ္ခမ္းေမြးနဲ႔ ပါးၿမိဳင္းေမြးနဲ႔ လူမ်ိဳးကုိ သေဘာက်လုိက္တယ္။ စိတ္၀င္စား လုိက္တယ္။ ဟုိက မလာတာေတာင္ သူက ေမွ်ာ္တယ္။
တုိင္းမင္းႀကီးေခတ္က မိန္းကေလးေတြ မေျပာနဲ႔၊ ဒီေန႔ေခတ္ မိန္းကေလးေတြေတာင္ မိဘအုပ္ထိန္းမႈ ေအာက္မွာ ႐ွိေနေသးရင္ အေဖေ႐ွ႕ စီးကရက္ မေသာက္၀ံ့ၾကပါဘူး။ မိဘအေပၚမွာ ႐ုိေသေလးစားမႈ ႐ွိေန ၾကပါ ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ တုိင္းမင္းႀကီးသမီး ခင္ေ႐ႊေအးကေတာ့ အသားမည္းမည္း၊ ႐ုပ္ေခ်ာေခ်ာလုိ႔ ဆရာမ ဖန္တီးထားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ မိႈင္းေ၀ ကုိ သေဘာက်တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ေ႐ႊေအးကုိ ျမန္မာ မဆန္ဘူးလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတာပါ။
ခင္ေ႐ႊေအးရဲ႕ စ႐ုိက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာမ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိ ဖန္တီးခဲ့တယ္ဆုိတာ သိပါရေစ "
" အဲဒီ၀တၳဳကို ေရးတဲ့အခ်ိန္က ခံစားမႈအရ ဇာတ္ေကာင္ ခင္ေ႐ႊေအးကုိ ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္လုိ႔ ေျဖရင္ လံုေလာက္မယ္ ထင္ပါတယ္ "
" တခ်ိဳ႕ ဆရာေတြက ေျပာတယ္။ ဇာတ္ကုိ ေရးရင္းနဲ႔ ဇာတ္ေကာင္ ေခၚရာေနာက္လုိက္သြားၿပီး ကုိယ္ ဇာတ္ကြက္ခ်ထားသလုိ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ လဲြသြားတတ္တယ္တဲ့။ ဆရာမ ဇာတ္ေတြမွာေကာဒီလုိ ျဖစ္ဖူးပါ သလား"
" ကၽြန္မ ၀တၳဳေရးရင္ ဇာတ္ကြက္ခ်ေရးေလ့ မ႐ွိပါဘူး "
" ၀တၳဳ႐ွည္တစ္ပုဒ္ ေရးၿပီးရင္ ဒီအထဲက ဇာတ္ေကာင္ကုိ ေမ့မရႏုိင္ဘဲ ရင္ထဲမွာ က်န္ေနရစ္တာမ်ိဳး ဆရာမ ခံစားရဖူးပါသလား။ ဘယ္ဇာတ္ေကာင္ပါလဲ "
" ၀တၳဳေရးၿပီးစ ဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အခု အေျခအေနအရေတာ့ ေနာက္ေရးမယ့္ ၀တၳဳထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြကုိ ပုိၿပီး စဥ္းစားေနမိပါတယ္။ သူတုိ႔က ပုိၿပီး ႀကီစုိးတယ္လုိ႔ ေျပာရမယ္ ထင္ပါတယ္ "
" ဒီေန႔ လံုးခ်င္း၀တၳဳေတြ ေစ်းကြက္က်ဆင္းေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာမ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ "
" စာေပေလာက ကုိ စီးပြားေရးသမားေတြ ၀င္လာၿပီး စီးပြားျဖစ္နည္းေတြ သံုးတဲ့အတြက္ လံုးခ်င္း၀တၳဳ အေျခအေန ေတြ ဆုိးလာပါတယ္။ အေျခအေနေတြဆုိး၊ အည္အေသြးေတြ က်တာကေန အေရာင္းေစ်းပါ က်သြားတယ္လုိ႔ ကၽြန္မ ထင္ပါတယ္။ တျခား အေၾကာင္းေတြလည္း ႐ွိဦမွာပါပဲ"
" တုိးပြားလာတဲ့ မဂၢဇင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လိ႔ုေကာ "
" မဂၢဇင္းေတြ မ်ားလာတာ စာေပလုပ္သားေတြအတြက္ ေရးစရာမ်ားလာတဲ့အတြက္ ေကာင္းပါတယ္။ မဂၢဇင္း ေတြ မ်ားလာတာကုိ ႀကိဳဆုိပါတယ္ "
" ဆရာမ ျဖည့္စြက္ေျပာခ်င္တာမ်ား႐ွိရင္ ... "
" ကၽြန္မ အေနနဲ႔ ေတြ႕ဆံုခန္းမွာ ပါခဲ့ပါတယ္။ ေျဖတဲ့အခါမွာလည္း ကၽြန္မ ေတာ္တာ၊ ကၽြန္မ ညံ့တာကုိ အဓိက မထားပါဘူး။ ေတြ႕ဆံုခန္းကုိ ဖတ္တဲ့လူေတြ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ဖုိ႔ကုိဘဲ အဓိက ထားပါတယ္။ ကၽြန္မ ေျဖဆုိမႈေတြမွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ ႐ွိမယ္။ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ရတယ္ဆုိရင္ ခြင့္လႊတ္ဖုိ႔ ေတာင္းပန္ ပါတယ္။ အားလံုးကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဦးျမလိႈင္ အမွဴးထားတဲ့ ေပဖူးလႊာ စာတည္းအဖဲြ႕ကုိ ေက်းဇူးအထူးတင္ေၾကာင္း ေျပာပါရေစ"
" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာမ "
ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၄၆၊ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္။
Credit:shwezinu.blogspot.com
Comments
Post a Comment