ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား အပိုင္း (၃၄)

ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား အပိုင္း (၃၄)

         (အမွန္အားျဖင့္ ကာရန္ မပါရင္ ကဗ်ာ ဟုတ္ဘူးလုိ႔လည္း မေျပာရဲပါဘူး။ ဖတ္ဖူးတာေလး တစ္ခုကုိ သတိရလုိ႔ ေျပာျပပါရေစ။ အဂၤလိပ္ကဗ်ာေလာမွာလည္း ကာရန္႐ွိ ကာရန္မဲ့ ျပႆနာေပၚေနတာပါပဲ။ သည္ေရာဂါက သူတုိ႔ဆီက ကူးလာတာပါ။ တစ္ခါတုန္းက ေအာက္(စ)ဖုိ႔ဒ္ တကၠသုိလ္ကုိ ပညာေတာ္သင္ဆု ရ လုိ႔ ပညာ လာသင္ေနတဲ့ အေမရိကန္ လူရည္ခၽြန္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ "႐ုဒ္ယာဒ္ ကစ္ပလင္" (Rudyard Kipling) ဆီကုိ သြားလည္ပါတယ္။ စာေပေဆြးေႏြးၾကရင္း ကာရန္႐ွိ ကာရန္မဲ့ ကဗ်ာ ျပႆနာအေၾကာင္းကုိ ေရာက္သြားပါသတဲ့။) ကို ဆက္ဖတ္ရန္...

ကာရန္မဲ့ ကာရန္႐ွိ ကဗ်ာႏွစ္မ်ိဳးရဲ႕ ျခားနားခ်က္ကုိ သိပါရေစလုိ႔ ေမးသတဲ့။ သည္ေတာ့ "ကစ္ပလင္"က အေမရိကန္ကဗ်ာထဲက ဘယ္ကဗ်ာကုိ ေမာင္ရင္ ႀကိဳက္သလဲလုိ႔ ေမးတယ္။ "တိအက္စ္ အီလီေယာ့(တ) " (T.S Eliot) ရဲ႕ "သည္ ေ၀့(စ္)လင္း(ဒ္) " (The Waste Land) ကုိ ႀကိဳက္ပါတယ္လုိ႔ ေျဖပါတယ္။ ဒါျဖင့္ အႀကိဳက္ စာပုိဒ္ကေလးမ်ားကုိ ႐ြတ္ျပစမ္းပါလုိ႔ ခုိင္းသတဲ့။ သည္ေတာ့ လူရည္ခၽြန္ေက်ာင္းသားက မ႐ြတ္ ႏုိင္ပါဘူး ခင္ဗ်ာလုိ႔ ေျဖသတဲ့။

က်ဳပ္ ကဗ်ာထဲမွာေကာ ေမာင္ရင္ ႀကိဳက္တာမ်ား ႐ွိပါသလား၊ ႐ွိပါတယ္။ ဘာေတြလဲ။ "မႏၱေလး" (Mandalay) တုိ႔၊ "ဂဂၤါဒင္" (Ginga Din) တုိ႔ပါပဲ။ ကဲ ... မႏၱေလးကုိ ႐ြတ္ျပစမ္းပါလုိ႔ ကစ္ပလင္က ခုိင္းေတာ့ အထစ္အေငါ့မ႐ွိ၊ ေလွ်ာက္႐ြတ္တာပဲတဲ့။ ၿပီးေတာ့ ဂဂၤါဒင္ကုိ ႐ြတ္ျပခုိင္းေတာ့လည္း စိတ္ပါ လက္ပါ အစအဆံုး ႐ြတ္ျပသတဲ့။ သည္ေတာ့ ကစ္ပလင္က အဲဒါ ကာရန္မဲ့နဲ႔ ကာရန္႐ွိကဗ်ာတုိ႔ရဲ႕ ျခားနား ခ်က္တစ္ရပ္ပဲကဲြ႕" လုိ႔ ေျပာလုိက္ပါသတဲ့။ "မဟာက၀ိရ၀ိႏၵရာနတ္တဂုိး"ႀကီးရဲ႕ ႏုိဘယ္ဆုရတဲ့ ကဗ်ာ ေတြဟာ ကာရန္မဲ့ ကဗ်ာေတြလုိ႔ မွတ္မိဖူးပါတယ္၊ ဆင္ျခင္ၾကေပါ့ခင္ဗ်ာ"
" ဆရာႀကီးကေကာ ဘယ္လုိ ယူဆပါသလဲ ခင္ဗ်ာ "

ဆရာေဇာ္ဂ်ီ - "အေၾကာင္းအရာလည္း အဓိက၊ ပံုသ႑ာန္ အဓိကျဖစ္တယ္လုိ႔ယူဆပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာေရး ဆရာရဲ႕ ေစတနာကသာ သူ႔ေစတနာအလုိက္ အေၾကာင္းအရာကုိလည္း ႐ွာတတ္တယ္။ ပံုသ႑ာန္ကုိလည္း ႐ွာတတ္တဲ့အတြက္ ေစတနာသာ ပဓာနအက်ဆံုးျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္"
" ျမန္မာကဗ်ာေတြကုိ ေလ့လာရတာ ခက္တယ္လုိ႔ တခ်ိဳ႕ ညည္းၾကတာ ဆရာႀကီးတုိ႔ ၾကားမိမယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ မခက္ခဲရေအာင္ ျမန္မာကဗ်ာေတြကုိ ဘယ္လုိ ေလ့လာရမလဲ ဆရာ"
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ - "ျမန္မာကဗ်ာကုိ ေလ့လာရာမွာ သင္ဆရာရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ေလ့လာႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပါ။ ကုိယ္တုိင္ ေလ့လာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ႐ွင္မဟာရ႒သာရရဲ႕ ကုိးခန္းပ်ိဳ႕က ဟတၳိပါလ ေတာထြက္ခန္း ပုဒ္ေရ ၈၀ ကုိ ေလ့လာပါ။ စကား ဖဲြ႕စည္းပံု၊ ၀ါက်ထားသုိပံု၊ ကာရန္ သံုးထားပံုတုိ႔ကုိ ဂ႐ုစုိက္ပါ။ အလြတ္က်က္တန္သေ႐ြ႕ က်က္ပါ။ က်က္တဲ့ေနရာမွာ အသံထြက္ ႐ြတ္ဆုိ ေလ့က်င့္ရင္ ပုိေကာင္းပါတယ္"

ဆရာမင္းသု၀ဏ္ - " ကဗ်ာဆုိရင္ လြယ္တာလည္း ႐ွိပါတယ္။ ခက္တာလည္း ႐ွိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဘာသာတုိင္းမ်ာပါပဲ။ ခက္တာကုိေတာ့ အထူးေလ့လာယူရပါတယ္။ ဂ်ပန္မွာ ဟုိကၠဴကဗ်ာဟာ အင္မတန္ ခက္ပါတယ္။ အေနာက္တုိင္းသားေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ စ႐ုိက္အတုိင္း ေခတ္အဆက္ဆက္ ဟုိကၠဴကုိ ေလ့လာတယ္။ ဖြင့္ဆုိ ေရးသားတယ္။ အခုေတာ့ ဂ်ပန္ေတြေတာင္ အေနာက္တုိင္းသားေတြရဲ႕ အဖြင့္ က်မ္းေတြကုိ ၾကည့္ၿပီး အရသာခံစားေနၾကရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာင္မွ "ဟုိကၠဴကဗ်ာ ျမည္းစရာ" စာအုပ္ကုိ ထုတ္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာကဗ်ာကုိ နားလည္ဖုိ႔က ကဗ်ာရဲ႕ ေနာက္ခံ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကုိ နားလည္သိလုိပါတယ္။ အထက္က ဆရာ ေျပာခဲ့သလုိ ေ႐ႊယုန္ နဲ႔ ေ႐ႊက်ားကစၿပီး ၾကားဖူးနား၀လည္း ႐ွိရမယ္။ ႀကိဳက္တဲ့စိတ္လည္း ေပၚရမယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ ျမန္မာကဗ်ာကုိ ေလ့လာရတာ ခက္မယ္မဟုတ္ပါဘူး။ ခက္တယ္လုိ႔လည္း ထင္ေတာ့မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ သည္ေတာင္ကုိ ေမာင္ၿဖိဳခဲ့မယ္ ျမင္းမုိရ္မုိ႔လားလုိ႔ ျဖစ္လာမွာပါပဲ "
" ကဗ်ာေရးတယ္ ဆုိတာ ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ကုိ ဖြင့္ခ်႐ံုသက္သက္ပဲလား ဆရာကဗ်ာမွာ ရည္႐ြယ္ခ်က္တုိ႔ တာ၀န္တုိ႔ ႐ွိပါသလား ခင္ဗ်ာ "

ဆရာမင္းု၀ဏ္ - "ကဗ်ာမွာ ခံစားခ်က္ကုိ မ်ိဳသိပ္မထားႏုိင္လုိ႔ မႈတ္ထုတ္လုိက္ေန၍ ကဗ်ာက တစ္မ်ိဳး၊ ပန္းတုိင္တစ္ခုခုကုိ ဦးတည္ၿပီး ေရးတဲ့ ကဗ်ာက တစ္မ်ိဳး၊ အၾကမ္းအားျဖစ္ကဗ်ာႏွစ္မ်ိဳးေတြ႕ရပါတယ္။
ပထမ တစ္မ်ိဳးက ရည္႐ြယ္ခ်က္ မည္မည္ရရ မ႐ွိပါဘူး။ ဒုတိယတစ္မ်ိဳးကေတာ့ ႐ွိတယ္လုိ႔ ဆုိရပါမယ္။ ကဗ်ာရဲ႕ တာ၀န္ကုိေတာ့ျဖင့္ ဆရာ မေျပာတတ္ပါဘူး။ လက္ေတြ႕အက်ိဳးသက္ေရာက္ပံုကုိ ၾကည့္ၿပီး ေျပာရရင္ေတာ့ ကဗ်ာဟာ မယဥ္ေက်းသူကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ဆံုးမပါတယ္။ သည္ေတာ့ ကဗ်ာ့တာ၀န္ဟာ မယဥ္ေက်းသူကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ လုပ္ေပးမႈလုိ႔ ဆုိရမယ္ ထင္ပါတယ္"
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ - "ကဗ်ာရဲ႕ အစြမ္းေၾကာင့္ ပရိသတ္မွာ ေပၚေပါက္တဲ့ အက်ိဳးအာနိသင္ ႏွစ္သက္ျခင္းလည္း ႐ွိပါတယ္။ ႏွစ္သက္ျခင္းသက္သက္ကုိေတာ့ ေယဘုယ်အားျဖင့္ သဒၵါလကၤာရ၊ အတၳာလကၤာရ အစိတ္အပုိင္း တုိ႔က ရတတ္ၿပီး၊ အာနိသင္ ႏွစ္သက္ျခင္းကုိေတာ့ စာေရးဆရာရဲ႕ ေစတနာမွန္ အေျခခံလည္း ႐ွိၿပီးေတာ့ ေလးနက္တဲ့ ဘ၀အေၾကာင္းအရာ အေျခခံလည္း႐ွိတဲ့ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး စာတစ္ပုဒ္လံုး မွ ရတတ္တယ္လုိ႔ ဆရာယူဆတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကဗ်ာ ေရးလုိသူတုိ႔ဟာ မိမိရဲ႕စာမွာ ႏွစ္သက္ျခင္းသက္သက္ ပါေအာင္ သာမက အာနိသင္ ႏွစ္သက္ျင္း ပါလာေအာင္လည္း အားထုတ္သင့္တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ကဗ်ာ ေလ့လာတဲ့သူဟာ စာတစ္ပုဒ္ ကုိ ေလ့လာရာမွာ ႏွစ္သက္ျခင္းသက္သက္ကုိသာမက အာနိသင္ ႏွစ္သက္ျခင္း ႐ွိ မ႐ွိကုိပါ သိေအာင္ အားထုတ္သင့္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း ပရိသတ္က သူ႔ေလာကကုိ သတိျပဳတတ္မႈ ႐ွိလာႏုိင္ၿပီး ဘ၀ အေမာေျဖခြင့္ ရလာေတာ့မေပါ့။ ကာမဂုဏ္အား ႏွစ္သက္ျခင္းထက္ ရသအေတြ႕အႀကံဳ ႏွစ္သက္ျခင္းက ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ပုိၿပီးနီးစပ္တယ္လုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။ ရသအေတြ႕အႀကံဳ ႏွစ္သက္ျခင္းသက္သက္ထက္ ရသ အေတြ႕အႀကံုအာနိသင္ႏွစ္သက္ျခင္းက ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ေနာက္တစ္ဆင့္ ပုိၿပီး နီးစပ္တယ္လုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာေရးလုိသူနဲ႔ ေလ့လာလုိသူတုိ႔ဟာ အာနိသင္ ႏွစ္သက္ျခင္း ပန္းတုိင္သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ေစလုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိ ေျပာလုိက္လုိ႔ ကဗ်ာ့တာ၀န္ဟာ ဗဟုသုတေပးဖုိ႔၊ အဆံုးအမေပးဖုိ႔ လုိ႔ေတာ့ မယူဆေစခ်င္ပါဘူး။ ဒီလုိ မယူဆသင့္ဘူးလုိ႔လည္း ဆုိမိန္႔ၾကပါတယ္။ ဒါကုိလည္း ဆရာလက္ခံပါတယ္။ ဗဟုသုတ ေပးဖုိ႔၊ အဆံုးအမ ေပးဖုိ႔ ကဗ်ာ ေရးရင္ ကဗ်ာမျဖစ္ဘဲ ကာရန္ ဗဟုသုတစာသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီကဗ်ာမ်ိဳးကုိ ဖတ္ရတာထက္ ဗဟုသုတစာအုပ္၊ ဆံုးမၾသ၀ါဒစာအုပ္တုိ႔ကုိ ဖတ္လုိက္ရတာက ပုိေကာင္းမယ္ ထင္ပါတယ္။ တစ္ခါ ကဗ်ာလုိ႔ ဆုိခဲ့တဲ့အတြက္ ကဗ်ာသည္ အက်ိဳးျပဳတတ္ေသာအရာ မဟုတ္ေတာ့ ဘူးလား လုိ႔ ေမးစရာ ႐ွိလာျပန္တယ္။

ကဗ်ာသည္ အက်ိဳးျပဳသင့္သည္လုိ႔ ဆရာ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပဳပံုခ်င္းမတူထုိက္လုိ႔ ယူဆတဲ့အတြက္ ဆုိခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ိဳးျပဳရာမွာ ကဗ်ာဟာ ပရိသတ္၌ ႏွစ္သက္ျခင္းကုိ ျဖစ္ေစၿပီး အဲဒီႏွစ္သက္ျခင္းရဲ႕ ဂယက္နဲ႔ ဘ၀ကုိ အသိေပး အက်ိဳးျပဳတတ္တယ္ ဆုိတာကုိ သတိ ျပဳသင့္ပါတယ္"
" ကဗ်ာ ေရးခ်င္တဲ့သူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဘာေတြ ေလ့လာလုိက္စားဖုိ႔ လုိပါသလဲဆရာႀကီး ခင္ဗ်ား "
ဆရာမင္းသု၀ဏ္ - "ကဗ်ာ ေရးခ်င္ရင္ ကဗ်ာေရးနည္း စာအုပ္ေတြ မ်ားမ်ားဖတ္ပါ။ ကဗ်ာေတြ မ်ားမ်ား ႏႈတ္တက္ ရဖုိ႔လည္း လုိပါတယ္။ ဆရာ ေရးဖူးတဲ့ "ကဗ်ာေရးခ်င္ စာစပ္သင္" ဆုိတဲ့ စာအုပ္ကေလး ကလည္း ေက်းဇူးျပဳႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ မျပတ္မလပ္ေရးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ေတြ႕ကရာကုိ ေရးႏုိင္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ လမ္းဆံုးေတာ့ ႐ြာကုိ ေတြ႕ရမွာမုခ်ပါပဲ "

" ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ေမြးထုတ္ရာမွာ အေၾကာင္းအရာပုိင္းက စၿပီး ေရးပံုထိ ဆရာႀကီးတုိ႔ရဲ႕ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္စီ ကုိ ဥပမာအျဖစ္ ကဗ်ာ ေလ့လာလုိက္စားတဲ့ လူငယ္ေတြသိရေအာင္ ေျပာျပေစခ်င္ပါတယ္ ဆရာ။ ဥပမာ အားျဖင့္ ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ထင္႐ွားတဲ့ ကဗ်ာစုျဖစ္တဲ့ ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာေတြထဲက တစ္ပုဒ္ေလာက္ သိပါရေစ ဆရာႀကီး"

ဆရာေဇာ္ဂ်ီ - "ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာအားလံုးအတြက္ ေယဘုယ် ျဖစ္ေပၚလာပံုကုိ ဆရာ့အိမ္ကေန ဆရာ့ အလုပ္ခြင္ျဖစ္တဲ့ တကၠသုိလ္စာၾကည့္တုိက္ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ေျခက်င္သြားၿပီး ေျခက်င္ျပန္ေလ့႐ွိပါတယ္။ ဒီလုိ ေန႔စဥ္ သြားလာေနရတာကုိ ေတြးမိလာတယ္။ အလုပ္ခြင္မွာလည္း လူအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အျဖစ္အပ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ႀကံဳဆံု ဆက္ဆံ တံု႔ျပန္ေနရလုိ႔ ခံစားမႈအမ်ိဳးမ်ိဳး ရေနျခင္းသာပါတကားလုိ႔ ေတြးမိလာတယ္။ အသြားနဲ႔ အျပန္ ႏွစ္ခုၾကားမွာ အဖန္တလဲလဲ က်င္လည္ေနရျခင္းသာပါတကားလုိ႔လည္း ေတြးမိပါတယ္။ တစ္ခါ ဆရာ ငယ္ငယ္က သြားလာေပ်ာ္႐ႊင္ခဲ့ဖးရာ ျဖစ္တဲ့ ဒီအတက္အက် ႐ွိတဲ့ေခ်ာင္းကုိ  သတိရလာျပန္တယ္။ ဒီေရ အတက္အက်အလုိက္ စုန္ဆန္ေနတတ္တဲ့ ေဗဒါပင္၊ ေဗဒါပန္းေတြကုိလည္း သတိရ လာတယ္။ ကဗ်ာေရးခ်င္စိတ္ ေပါက္လာတဲ့အခါ ဆရာ့အေတြ႕အႀကံဳ၊ အဆက္အဆံ၊ အတံု႔အျပန္ ႐ွိခဲ့ဖူးတာေတြကုိ ဒီေခ်ာင္းအမူအရာ၊ ေဗဒါပင္ အမူအရာေတြနဲ႔ တင္စားၿပီး ဆရာမွန္မိတဲ့ ခံစားမႈအသိနဲ႔ ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာေတြကုိ ထံု႔ပုိင္းထံု႔ပုိင္း ေရးႏုိင္ခဲ့တာပါပဲ။

ကုိ၀င္းၿငိမ္းက တစ္ပုဒ္ ဥပမာ ေတာင္းထားေတာ့ ေဗဒါလမ္း အုပ္စုထဲက "ေနလံုးရယ္နီ"ကုိ ဥပမာ ေပးခ်င္ပါတယ္။ ကဗ်ာက ဒီလုိပါ -

ေနလံုးရယ္နီ
တိမ္ပန္းခ်ီ ေနေသြးနဲ႔၊
နတ္ေရးသည္သုိ႔။
ဒီ အက် ေပမုိ႔
အလွလတာျပင္က၊
က်ဴ႐ုိး႐ွင္ ေလွကေလးနဲ႔
ေမွ်ာ္ေငးလုိလုိ႔။
သူ႔ကိုယ္သူလွ်င္၊ ဘာထင္ေလမသိ။
ဘယ္ေျပာင္းညာျပန္ နဲ႔
ဟုိငပ်ံလတာစြန္းမွာ၊
သူ႔လြမ္းသံခ်ည့္။
အုိအခ်င္း က်ဴ႐ုိး႐ွင္။
သူ႔မူရာ သူ႔အတင္း၊ မင္း ဆုိခဲ့စဥ္။
မင့္ကုိယ္လဲမင္းပင္လွ်င္၊
ဘာထင္လုိ႔ေလလဲ။
မေဗဒါ စုန္ဆန္လမ္း မွာ၊ ပန္းခဲ့သည္ပဲ။

ဒီကဗ်ာ ဘယ္လုိ ျဖစ္လာတယ္ ဆုိတာကုိ ဆရာ ေျပာျပပါ့မယ္။ အဲသည္တုန္းက သတင္းစာေတြထဲမွာ ကမၻာ့သတင္း၊ ဗမာ့သတင္းေတြကုိ ဂ႐ုတစုိက္ ဖတ္မိၾကရင္ စိတ္ေမာစရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ၾက လိမ့္မယ္။ ႏုိင္ငံအုပ္စုေတြကလည္း အေရးကိစၥတုိင္းလုိလုိမွာ ဘယ္သူ႔ကုိမွ လူမထင္၊ ငါ့အတြက္ ငါတေကာ ေကာေနၾကတယ္လုိ႔ ဆရာ့စိတ္မွာ ထင္လာတယ္။ ဒါ ဆရာ့အထင္ ေျပာတာပါ။ အဲဒီအခါမွာ သူတုိ႔ရဲ႕ အမူအရာမ်ားကုိ ေတြးၾကည့္ၿပီး ဆရာ စိတ္ေမာမိတယ္။ အဲဒီလုိ ေမာမိတာနဲ႔အတူ အုပ္စုေတြဟာ သူတုိ႔ ကုိယ္သူတုိ႔ ဘယ္လုိမ်ား ထင္ေနၾကပါလိမ့္ဆုိတဲ့ အသိလုိလုိ၊ အျမင္လုိလုိ ျဖစ္တဲ့ အေမး အေတြး တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ ထင္သလုိ ဟုတ္ခ်င္မွလည္း ဟုတ္လိမ့္မယ္။

အဲဒီ အေတြးနဲ႔အတူ "သူ႔ ကုိယ္သူလွ်င္၊ ဘာထင္ေလမသိ"ဆုိတဲ့ ကဗ်ာတုိေလးတစ္ေၾကာင္း ဆရာ့နားထဲ ေရာက္လာတယ္။ ဆရာ့အဖုိ႔မွာ အဲဒီအေတြးနဲ႔ အဲဒီကဗ်ာတုိ႔ကုိ ရလုိက္တာကအစ သူတုိ႔ဟာ ဆရာ့စိတ္ကုိ အလုပ္ေပးၾကေတာ့တာပဲ။ ဆရာ့စိတ္ဟာ အၿငိမ္မေနႏုိင္ေတာ့ဘဲ ႐ုန္းကန္စျပဳလာေတာ့တယ္။ ဒီကဗ်ာ မေရးခင္ကတည္းက ဆရာဟာ စိတ္ကူးေပါက္တုိင္း ေဗဒါလမ္းကဗ်ာမ်ားကုိ ထံု႔ပုိင္းထံု႔ပုိင္း ေရးလာခဲ့တာ ဆုိေတာ့ ဒီကမၻာသတင္း၊ ဗမာ့သတင္းေတြေၾကာင့္ ျဖစ္လာခဲ့တဲ့ ဆရာ့အေတြးနဲ႔ ဆရာ့ကဗ်ာတုိ႔ကုိလည္း ကိစၥတုိင္းအတြက္ အမ်ားက လက္ခံႏုိင္ေအာင္ ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာစုမွာ ဆရာ ထည့္ခ်င္လာတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေရးေနက်ျဖစ္တဲ့ ဒီတက္ ဒီက်မွာ စုန္တံု႔ ဆန္တံု႔ ျပဳတတ္တဲ့ ေဗဒါပန္းနဲ႔ လဟာျပင္ကုိ ဆရာ သတိရ လာတယ္။

ဒါေပမဲ့ "သူ႔ကုိယ္သူလွ်င္ ဘာထင္ေလမသိ" ဆုိတဲ့ အေတြးဟာ ဆရာ အရင္က စိတ္ေမာခဲ့တဲ့ သေဘာအတုိင္း ဆရာ့ ကဗ်ာမွာ ထင္ေပၚလာေအာင္ ဘယ္လုိ စီစဥ္ရမလဲ။ ဘယ္လုိ ေနရာခ်ရမလဲ။ ဆရာ့စိတ္ ပုိၿပီး လႈပ္႐ွားလာတယ္။ ပုိၿပီး ႐ုန္းကန္လာတယ္။ သြားရင္း၊ လာရင္း၊ လုပ္ရင္း၊ ကုိင္ရင္း မွာေတာင္ အခြင့္ရတဲ့ အခါတုိင္း လႈပ္႐ွား႐ုန္းကန္တတ္ပါတယ္။ ထြက္ေပါက္႐ွာေနတဲ့ သူလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေခ်ာင္းေဒသမွာ ဆရာ သေဘာက်ဖူးခဲ့တဲ့ အမူအရာတုိ႔ကုိ မ်က္စိနဲ႔ လုိက္ၾကည့္တယ္။ အသံကုိ စိတ္နဲ႔ လုိက္နားေထာင္ၾကည့္တယ္။
ႀကိဳက္တာကုိလည္း ေတြ႕ရတယ္၊ မႀကိဳက္တာကုိလည္း ေတြ႕ရတယ္။

အဲဒီလုိ ႐ုန္းကန္ေနရင္း တစ္ခါေတာ့ လာတာျပင္မွာ ခုန္တက္ ေပါက္တတ္တဲ့ ဓါးပ်ံနဲ႔ အဆက္မျပတ္ ေအာ္တတ္တဲ့ ဘုတ္ငွက္ကုိ သတိရလာတယ္။ ငါးပ်ံနဲ႔ ဘုတ္ငွက္တုိ႔က ဘယ္သူ႔ကုိမွ ဂ႐ုမစုိက္ဘူး။ သူတုိ႔အစြမ္းကုိသာ သူတုိ႔ျပၿပီး ငါတေကာ ေကာေနၾကဟန္ ဖဲြ႕လုိက္ရင္ "သူ႔ကုိယ္သူလွ်င္၊ ဘာထင္ေလ မသိ" ဆုိတဲ့ အေတြး ထင္ေပၚလာမယ္လုိ႔ ယူဆၿပီး အဲဒီအတုိင္း ဖဲြ႕ဖုိ႔ ဆရာ ဆံုးျဖတ္လုိက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာ့စိတ္ထဲမွာ အားမရ သလုိလုိ ျဖစ္ေနေသးတယ္။ ကုိယ့္အစြမ္းကုိသာ ကုိယ္ျပေနၾကတဲ့ ငါးပ်ံနဲ႔ ဘုတ္ငွက္တုိ႔ကုိ ဖဲြ႕လုိက္႐ံုနဲ႔ ဆရာ့အေတြးဟာ ထင္ေပၚလာေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႂကြတက္လာေအာင္ ျပဳႏုိင္ဦးမွ ေကာင္းမယ္။ တစ္ခုခုနဲ႔ အားျဖည့္ေပးစရာ လုိေနေသးတယ္လုိ႔ အထင္ေရာက္လာတယ္။ လတာျပင္မွာ ငါးပ်ံ ေဆာ့ခ်င္တုိင္း ေဆာ့ေနတာကုိ ျမင္ၾကည့္တယ္။ ဘုတ္ငွက္ ဆူခ်င္တုိင္း ဆူေနတာကုိ ၾကားၾကည့္တယ္။ မ်က္စိ႐ႈပ္လာတယ္။ နားၿငီးလာတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဆရာ ၾကည္ႏူးခဲ့ဖူးတဲ့ ညေန ေနေစာင္းခ်ိန္ ေနလံုးနီနီ ကုိ သတိရလာတယ္။.

ဆက္ရန္

Credit:shwezinu.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း