ဝင္းၿငိမ္းႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား

ဝင္းၿငိမ္းႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား
စာေရးဆရာမ်ားနဲ႕ အမွတ္တရ

       ၁၉၈၁ ခုႏွစ္မွာ ဆရာဦးျမလႈိင္က ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္းကုိ ဒုတိယအၾကိမ္ ျပန္လည္ထုတ္ေ၀ရာမွာ ကြ်န္ေတာ့္ ကိုလည္း တစ္တပ္တစ္အား ပါ၀င္ေစခဲ့သည္။ အင္တာဗ်ဴးသန္တဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ကုိ အင္တာဗ်ဴးမ်ား ေရးဖုိ႔ တာ၀န္ ေပးခဲ့သည္။ ပထမဆုံး အင္တာဗ်ဴးျဖစ္တာကေတာ့ စတီရီယုိအဆုိေက်ာ္  ခင္ေမာင္တုိးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ကာလတုန္းက သေျပေတးမဂၢဇင္းမွာ ကြယ္လြန္သူ ဆရာေမာင္တည္ျငိမ္က အဆုိ္ေက်ာ္ မ်ားနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးေနခ်ိန္ျဖစ္လုိ႔ မဂၢဇင္းတစ္အုပ္တစ္အုပ္ ကြဲျပားေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵေၾကာင့္ ဆရာဦးျမလႈိင္က ကြ်န္ေတာ့္ ကုိ စာေရးဆရာမ်ားနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ပါလုိ႔ လုိုင္းခဲြေပးခဲ့ပါတယ္။ ပထမဆုံး အင္တာဗ်ဴးဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္ ေပးခဲ့သူက ဆရာမ စမ္းစမ္းႏဲြ႔(သာယာ၀တီ) ျဖစ္ပါတယ္။
     အဲဒီ ကာလတုန္းက ဆရာမ စမ္းစမ္းႏဲြ႕(သာယာ၀တီ)က ကမာၻၾကီးနဲ႔ ကုိင္ေပါက္မယ္၊ ေခါက္ထီးကေလး မလု႔ံတလုံ ၀တၳဳမ်ားနဲ႕စာဖတ္သူမ်ားၾကားမွာ ေရပန္းစားေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ နဲ႔ မတိမ္းမယိမ္းဆုိေပမယ့္ စာေပမွာေတာ့သူ႔၀ါက အမ်ားၾကီး ရင့္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာမ ကုိ အင္တာဗ်ဴးႏုိင္ဖုိ႔ ကြ်န္ေတာ္စာေတြအမ်ားၾကီး ဖတ္ရပါတယ္။ အခုေခတ္လုိ ကက္ဆက္ ေသးေသးကေလး မ်ား မေပၚေသးတာေၾကာင့္ အိမ္က ကက္ဆက္အၾကီးကုိ မ, သြားျပီး တစ္ထုိင္တည္း ေမး၊ တစ္ထုိင္တည္း ေျဖခဲ့ၾကတာပါ။ ကြ်န္ေတာ့္အေမးမ်ားကုိ ဆရာမက စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေျဖၾကား ေပးခ့ဲပါတယ္။ ေရးျပီးရင္ ျပန္ဖတ္ပါရေစလုိ႔လည္း မေတာင္းဆုိခဲ့ပါဘူး။
       အဲဒီကအစ အယ္ဒီတာအဖဲြ႕ ေရြးခ်ယ္ေပးတဲ့ ဆရာၾကီးမ်ားကုိ တစ္လတစ္ေယာက္ ကြ်န္ေတာ္ ဆက္တုိက္ အင္တာဗ်ဴး ခဲ့ပါတယ္။ ေမးသမွ် ဆရာအားလုံးက တစ္ထုိင္တည္း ေျဖေပးၾကတာေၾကာင့္ အခုျပန္ဖတ္တဲ႕ အခါ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အေမးအေျဖမ်ားဟာ သက္၀င္ေနတဲ့အတြက္ ေရးေျဖ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ သိသာ လွပါတယ္။ ဆရာမ်ားနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးခဲ့တာ မေန႔တစ္ေန႔ကလုိ စိတ္ထဲမွာ ထင္ေနဆဲျဖစ္ေပမဲ့တကယ္ေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း (၃၀) ၾကာခဲ့ပါျပီ။ အင္တာဗ်ဴးကုိ ေပါင္းျပီး ၀င္းျငိမ္းနဲ႔ စာေရးဆရာဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ အမွတ္(၁၊ ၂၊ ၃) ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ အမွတ္(၄) ကုိ ျပင္ဆင္ျပီးခါမွ အဆင္မေျပတာေၾကာင့္ မထုတ္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဒီစာအုပ္ေတြအျပင္ ဆရာျမသန္းတင့္နဲ႔ ေတြ႔ဆုံခဲ့တဲ့ ဓါးေတာင္ကုိေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကုိ ျဖတ္ခဲ့သူႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္္း၊ ဆရာေမာင္သာရနဲ႔ ေတြ႕ဆုံခဲ့တဲ့ ေမာင္သာရရဲ႕ ဆရာေအာင္သင္းနဲ႔ ေတြ႔ဆုံခဲ့တဲ့ လူၾကမ္းမင္းသား နဲ႔ ေတြ႕ဆုံျခင္းေတြျခင္းေတြကေတာ့ လုံးခ်င္းမ်ားအျဖစ္ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ 
        ဒါေပမဲ့ ဒီစာအုပ္ေတြက ဒီကေန႔ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားလက္မွာ မရွိႏုိင္ေတာ့ပါဘူူး။ ကြ်န္ေတာ္ လက္ထဲ မွာလည္း စုံေအာင္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အမွတ္ ၁၊၂၊၃ မွာ ပါခဲ့တာေတြရာ ၊လုံးခ်င္း သီးျခားထြက္ ေတြေရာ စုေပါင္းျပီး ကံံံ့ေကာ္၀တ္ရည္ စာေပရဲ႕ အစီအစဥ္နဲ႔ ထုတ္ေ၀ဖုိ႔ စီစဥ္ခဲ့တာပါ။ စာေရးဆရာ အင္တာဗ်ဴးကုိ စတင္လမ္းေဖာက္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဆရာမ်ားရဲ႕ပုံမ်ား ေဖာ္ျပတဲ့အခါ ပထမပုိင္းမွာ ရုပ္ရွင္မင္းသားမ်ားလုိ ဓါတ္ပုံဆရာ တကၠသုိလ္ေအးျမင့္က ရုိက္ကူးခဲ့ပါတယ္။ ရုပ္ေခ်ာတဲ့ ဆရာႏြယ္ဂ်ာသုိ္င္း ဆုိရင္ ရန္ကုန္စက္မႈ တကၠသိုလ္၀င္းထဲမွာ ပုံစံမ်ဳိးစုံနဲ႔ ဓါတ္ပုံအရုိက္ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာမေဒၚခင္ေဆြဦး အင္တာဗ်ဴးလုပ္ေတာ့ ေနာက္ခံမွာ ဆရာမနဲ႕ ဖခင္ၾကီးျဖစ္သူ ဆရာၾကီးမဟာေဆြရဲ႕ ပန္းခ်ီကားၾကီး ပါေအာင္ ေရြ႕ၾက ေျပာင္းၾက လုပ္ျပီး ရုိက္ခဲ့ရျပန္ပါတယ္။
    ဆရာမင္းသိခၤကုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္းက ေနအိမ္မွာအင္တာဗ်ဴး သြားလုပ္ေတာ့ ဆရာက ေပဖူးလႊာ မွာ ျပည္ေထာင္၀င္ စေနေမာင္ေမာင္ ဆုိတဲ့ အခန္းဆက္ ၀တၳဳရွည္ေရးေနတဲ့ကာလ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာက အင္တာဗ်ဴး မစခင္ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ တကၠသုိလ္ေအးျမင့္ကုိ ေဗဒင္တြက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ပထမဆုံး ကြ်န္ေတာ္႕ လက္၀ါးပုံ စာရြက္ေပၚမွာ အလြတ္ခ်ဆဲြလုိက္ျပီး ဒီေနရာမွာ ဒီလမ္းေၾကာင္းရွိရမယ္စသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ့္ လက္၀ါးျပင္ ေပၚမွာရွိမယ့္လကၡဏာမ်ားကုိ အရင္ေရးဆဲြပါတယ္။
        ျပီးေတာ့မွ လက္၀ါးကုိ ေပါင္ဒါျဖဴးလုိက္ျပီး သူဆဲြထားတဲ့ပုံထဲက လကၡဏာလမ္းေၾကာင္းမ်ားနဲ႔ တုိက္ျပ ပါတယ္။ ဆရာ့ပညာကုိေလးစားခ့ဲဲ ရပါတယ္။  ဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ေနတဲ့ ေအာက္ပုဇြန္ေတာင္က တုိက္ခန္းမွာလုိက္ျပီး အင္တာဗ်ဴး ေျဖေပးပါတယ္။ အဲဒီကာလတုန္းက ဆရာက ရုပ္ရွင္ေ၀ဖန္ေရး မ်ား လက္သံေျပာင္ေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္ဒမီဆုနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့လည္း ထဲထဲ ၀င္၀င္ ေရးသားသူ ျဖစ္တာေၾကာင့္ အင္တာဗ်ဴးျပီးခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္စာအုပ္စင္က လွ်ဳိ႕၀ွက္သည္းဖုိ စာေရးဆရာ၊ ဒါရုိက္တာၾကီး ဟစ္ခ်္ေကာ့ရဲ႕ လက္ေရြးစင္၀တၳဳတုိ စာအုပ္ကုိ ယူျပီး ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကုိ ဆရာ ျမည္းၾကည့္ပါ လုိ႔ ေပးလုိက္ပါတယ္။ ၀တၳဳနာမည္က (Death Is A Dream)   ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမစာမ်က္ႏွာ ဖတ္ျပီးခ်ိန္မွာပဲ ဆရာက ’’ဟာ....ဒါ ေဆာင္းအိပ္မက္ပဲ’’ လုိ႔အသံထြက္ လာပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဦး၀င္းဦး က ဤသည္မလြဲ၀တၳဳထဲကအတုိင္း ရုိက္သြားတာပါ။ အဲဒီတုန္းက ႏုိင္ငံျခားရုပ္ရွင္မ်ား ျမန္မာမႈျပဳျပီး ရုိုက္ရင္ အကယ္ဒမီ မေပးဘူးဆုိတဲ့မူ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာ့ကုိ ကြ်န္ေတာ္က ဒီ၀တၳဳျပ လုိက္တာပါ။
      ဆရာၾကီးဦးသုခနဲ႔ ဆုံခဲ့ရတဲ့ အင္တာဗ်ဴးကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီေန႔က ကြ်န္ေတာ္ အင္တာဗ်ဴးသြားတဲ့ ဆရာဦးသုခ အိမ္ကုိ ကြယ္လြန္သူ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ (ေနာင္မွာ မေဟသီမဂၢဇင္း တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ) ဦးခင္ေမာင္ျမင့္လည္း လုိက္ပါခဲ့တယ္။ ဆရာ ဦးသုခ ေျဖခဲ့တဲ့ အေမအေၾကာင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ တုိ႕ႏွစ္ေယာက္စလုံး မ်က္ရည္ေပါက္ေပါက္ က်ခဲ့ၾကရပါတယ္။
      ေပဖူးလႊာအတြက္ ဆရာမၾကီးေဒၚခင္ႏွင္းယုု ကုိ အင္တာဗ်ဴးပါဆုိေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ ေပ်ာ္ သြားပါတယ္။ ဆရာမၾကီးရဲ႕ စာမ်ားကုိ တရႈိက္ရႈိက္မက္မက္ ဖတ္ခဲ့သူျဖစ္တာေၾကာင့္ ေမးမယ္ဆိုရင္ ေမးစရာေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ အဲဒီကာလတုန္းက ဆရာမၾကီးက  ျပည္ေထာင္စုလမ္း (ကုကၠိဳင္းေရကူးကန္ အနီး) မွာ တုိက္ၾကီးတစ္လုံးထဲ ေခြးတစ္ေကာင္နဲ႔ တစ္ေေယာက္တည္း ေနတဲ့ကာလ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္းမာေရး ကလည္း မေကာင္းတာေၾကာင့္ စာမေရးဘဲ စိတ္ဓါတ္ေတြလည္း က်ဆင္းေနပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးျပီးတဲ့ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ စာေရးဖုိ႔ စိတ္အားထက္သန္လာျပီး ေပဖူးလႊာ အတြက္ (၁၅၀၀ ညမ်ား၏ အိပ္မက္မ်ား) ဆုိတဲ့ မဂၢဇင္း၀တၳဳရွည္ကုိ ပထမဆုံး ျပန္ေရးျဖစ္ပါတယ္။ ေဒၚခင္ႏွင္းယု နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ သားအမိ လုိ ခင္တြယ္သြားခဲ့ၾကတာ စုေမ ရဲ႕ ေနာက္ဆုံးထြက္သက္ အထိပါပဲ။
      မွတ္မွတ္ရရ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဆရာမၾကီး ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္ပါ။ ဆရာမၾကီးကုိ အင္တာဗ်ဴး ရမယ္ဆုိေတာ့ ဆရာမ ပင္တုိင္ေရးေနတဲ့ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာက ေဆာင္းပါးေတြကုိ အမ်ားဆုံး ဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးတုိင္းမွာ အဂၤလိပ္ေ၀ါဟာရမ်ားရဲ႕ အဓိပၸာယ္ၾကြယ္၀ပုံကုိ ေရးသားျပီး ျမန္မာလုိ မျပန္ရက္ေၾကာင္း ေရးသားျခင္းက ကြ်န္ေတာ့္ စိတ္ထဲမွာ စလုံးစခု ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အင္တာဗ်ဴး ၾကခ်ိန္ ေနာက္ဆုံးေမးခြန္းအေနနဲ႔ အဲဒီလုိေရးသားျခင္းဟာ ျမန္မာေ၀ါဟာရမ်ားက အဂၤလိပ္ ေ၀ါဟာရမ်ားလုိ မပီျပင္လုိ႔လားဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ကြ်န္ေတာ္ ေမးခ်လုိက္ပါတယ္။ ဆရာမၾကီး ေဒါသျဖစ္ျပီး ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ပါေတာ့တယ္။
’’မင္းနဲ႔ငါ ဘယ္ရတု ကုိ ျပိဳင္ရြတ္မလဲ’’
လုိ႔ စိန္ေခၚတဲ့အဆင့္ကုိ ေရာက္သြား ပါတယ္။
       ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ဒီေမးခြန္းကုိ ေမးလိုက္ရင္ ဒီလုိပဲ ျဖစ္လာမယ္ဆုိတာ တြက္ထားျပီးသား ျဖစ္လုိ႔ မတုန္လႈပ္ခဲ့ပါဘူး။ မဂၢဇင္း ထြက္လာျပန္ေတာ့လည္္း အယ္ဒီတာအဖဲြ႕က အျဖည့္ပုံမ်ားအျဖစ္ ပန္းခ်ီ မုတ္သုန္ ကုိ ကယ္ရီေကးခ်ာ ဆဲြဲခုိင္းျပီး ထည့္ခဲ့တာကုိ ဆရာမၾကီးေတြ႕ေတာ စာအုပ္သြားေပးတဲ့ ကြ်န္ေတာ္ကုိ
          ’’မင္းတို႔က ငါ့ကုိ စုန္းမလုိ႔ ဆုိလုိခ်င္တာလား’’
လုိ႔ ေငါက္ျပီး မဂၢဇင္းကုိ ပစ္လုိက္တာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ လစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အခုေန ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ကုိယ့္အဘြားအရြယ္ေလာက္ကုိ ေဒါသ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးခဲ့တာအျပစ္ရွိသလုိ ခံစားရပါတယ္။ (၂၀၀၁) အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ခရီးစဥ္မွာ ဆန္ဖရန္စစၥကုိမွာ ေနထုိင္တဲ့ ဆရာမၾကီး ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္ရဲ႕ေျမး ကုိေမာင္ေမာင္၀င္းနဲ႔ ေတြ႕ဆုံခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္း ေျပာေတာ့ ကုိ၀င္းက အင္တာဗ်ဴးေမးေနစဥ္က အနားမွာ သူရွိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
      ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီန႔ဲ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္တို႔ကို ေမးရမယ့္ အလွည့္မွာေတာ့ ဘယ္သူ႔ကို အရင္ ဦးစားေပးမလဲ စဥ္းစားရခက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာႀကီးႏွစ္ေယာက္ကို တစ္ေနရာတည္းမွာ ဆံုၿပီး ေမးခြန္းတစ္ခုကုိ ကုိယ့္အျမင္နဲ႔ ကုိယ္ႏွစ္ေယာက္ေျဖတဲ့အင္တာဗ်ဴး လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာၾကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ ဦးထြန္းလင္းလမ္း ေနအိမ္မွာ လုပ္ခဲ့တာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ ရည္္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ ေမးခြန္းတစ္ခုေပၚမွာ ျခားနားတဲ့ အျမင္ ႏွစ္ခုေပၚလာရင္ စာဖတ္ပရိသတ္အတြက္ အျမတ္ထြက္မယ္လုိ႔ တြက္ခဲ့တာပါ။
        ဒါေပမဲ့ အေျဖအမ်ားစုက တစ္သေဘာတည္း ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအင္တားဗ်ဴးဟာ ကြ်န္ေတာ္အတြက္ ထူးျခားတဲ့ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုပါပဲ။ ဆရာၾကီးဦးတက္တုိး အလွည့္မွာေတာ့ ရုိက္သြားတဲ့ ဓါတ္ပုံကုိ အယ္ဒီတာအဖဲြ႕က ပန္းခ်ီဆရာၾကီး ဦးစံတုိးထံမွာ ပုံတူေရးဆဲြဖုိ႔ တာ၀န္ေပးခဲ့ျပီး ေဖာ္ျပပါတယ္။ ပုံက တူလြန္း ေကာင္းလြန္းတဲ့အတြက္ ဆရာၾကီး အမွတ္တရ သိမ္းႏုိင္ေအာင္ ေမတၱာလက္ေဆာင္ စာအုပ္နဲ႔ အတူ ပန္းခ်ီပုံကုိ လက္ေဆာင္ေပးေတာ့ ဆရာၾကီးက စိတ္ဆုိးပါတယ္။
        " ဒီမွာၾကည့္စမ္း ၊ငါ့သြားတစ္ေခ်ာင္း မွ မက်ဳိးဘူး၊ မင္းတို႕ပံုမွာ သြားက်ဳိးေနတယ္"
လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ဆရာၾကီး ရဲ႕ ေရွ႕သြားတစ္ေခ်ာင္းမွာ စုိက္ထားတဲ့ ေငြသြားက ဖလက္ရွ္ ထိျပီးကပ္ရက္ကသြား မည္းသြားပါတယ္။ ဆရာစံတုိး ကလည္းဓါတ္ပုံအတိုင္း ေရးသားတာေၾကာင့္ သြားက်ဳိးသလုိ ျဖစ္သြားတာပါ။ ပန္းခ်ီကားကုိ ဆဲြဆုတ္မယ္ လုပ္လုိ႔ ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ျပန္ယူခဲ့တာပါ။
        ေပဖူးလႊာ အင္တာဗ်ဴးမွာ ဆရာသာဓုနဲ႔အတူ သုံးေယာက္လည္း ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ အယ္ဒီတာအဖဲြ႕ရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္ က ဘယ္စာေရးဆရာကုိမွ လဆက္ မေဖာ္ျပဘဲလျပတ္ ျဖစ္ေစရမယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ခ်က္ ထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာသာဓုအလွည့္မွာ စာေပေရာ၊ ရုပ္ရွင္ပါ ေမးျမန္းတာျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္လ တည္း နဲ႔ မျပတ္ႏုိင္္ခဲ့ပါတယ္။ အမ်ဳိးသားစာေပဆုကုိ ေနာက္တုိး၀တၳဳနဲ႔ ဆြတ္ခူးခဲ့တဲ့ ဆရာမ တကၠသုိလ္ျမစိမ္း နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးမွာလည္း အမွတ္တရပါပဲ။
       ကြ်န္ေတာ္ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ ေမးခြန္းတခ်ဳိ႕ကုိ ဆရာမက
      ’’ဒီေမးခြန္းကုိ ကြ်န္မ မေျဖႏုိင္ဘူး’’
လုိ႔ ျငင္း ပါတယ္။ ဒီအခါ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ျပန္ခ်ေရးတဲ့အခါ ေမးခြန္းကုိ ေရးျပီး ဆရာမ အေျဖကုိလည္း ခြင့္ျပဳ တာေၾကာင့္ အဲဒီအတုိင္း ပါခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္တုိး ၀တၱဳမွာ စိန္ေဗဒါၾကီးနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ေရးသားထားတာ ပါပါတယ္။ စိန္ေဗဒါ ရဲ႕ ဇာတိက လူထုေဒၚအမာ ေရးတဲ့ စိန္ေဗဒါအေၾကာင္း စာအုပ္ထဲက ဇာတိနဲ႔ ကဲြျပား ေနပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေနာင္မွာအေမမာက
 ’’မင္းအင္တာဗ်ဴးေတြမွာ အဲဒီလုိ တုိက္ ေမးတာေတြ မေမးသင့္ဘူး။’’
လုိ႔ဆုိခဲ့ဖူး ပါတယ္။


       ဆရာေသာ္တာေဆြ ရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးကေတာ့ ခပ္ျမဴးျမဴး၊ ခပ္ရႊင္ရႊင္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အေမးခ်င္ဆုံး ဆရာ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ကုိ ေမးရမယ့္ အလွည့္မွာေတာ့ ဆရာဦးျမလႈိင္ က  သူေနထုိင္ရာ ရန္ကင္းတုိက္ခန္းကုိ ခ်ိန္းပါတယ္။ ဆရာဘုန္းႏုုိင္က အဲဒီတုိက္ ေအာက္ဆုံးထပ္ မွာ တည္းခုိလုိ႔ပါပဲ။ ေနာက္တစ္ေၾကာင္းကေတာ့ ဆရာတကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္လုိ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိး ကုိ ကြ်န္ေတာ္ ေပါက္ကရေမးလုိက္မွာ စုိးရိမ္တာလည္း ပါပါတယ္။

       ဆရာ နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ အေမးအေျဖ လုပ္ေနၾကခ်ိန္မွာ ဆရာၾကီးဦးျမလႈိင္က ပတ္လက္ကုလားထုိင္ တစ္ခုမွာ ထုိင္ရင္း ပုတီးစိပ္ေနပါတယ္။ တစ္ခုမွ ၀င္မေျပာပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း သူ႔ေရွ႕မွာ ေမးေနရေတာ့ ခါတုိင္း လုိ မလြတ္လပ္ဘူး။ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္ေနတယ္။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ကုိ တစ္ၾကိမ္သာ ဆုံခြင့္ ရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရင္ထဲမွာ ကလိကလိနဲ႔ ေမးခ်င္ေနတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုကုိ ခ်ိန္ဆေနရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး မွာေတာ့ ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္ဆုိျပီး ေမးပစ္လုိက္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေမးခြန္း ၾကားေတာ့ ဆရာဦးျမလႈိင္ က မ်က္လုံးတစ္ခ်က္ လွန္ၾကည့္လုိကျပီး လက္ထဲက ပုတီးကုိ ကုလားထုိင္လက္တန္းမွာ စြပ္ကာ ဘုုရားခန္းထဲ ၀င္သြားလုိက္တာ ဆရာဘုန္းႏုိင္ ျပန္ဆင္းသြားတဲ့အထိ ထြက္မလာေတာ့ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ ေမးခြန္း ကုိ ဆရာတကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးမွာ ဖတ္ၾကည့္ပါ။

      အမွန္ကေတာ့ ကံ့ေကာ္၀တ္ရည္စာေပနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ မူလရည္ရြယ္ထားတဲ့အတုိင္း တစ္စုတစ္ေပါင္းတည္း  ထုတ္ဖုိ႔ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ စာမ်က္ႏွာမ်ားျပီး တန္ဖုိးၾကီးသြားရင္ စာဖတ္ ပရိသတ္လက္ထဲ လြယ္လြယ္ကူကူ မေရာက္မွာ စုိးတာေၾကာင့္ ႏွစ္ပုိင္း ပုိင္းလုိက္ၾကပါတယ္။

    ေပဖူးလႊာမွာ ေမးခဲ့တဲ့ အစီအစဥ္အတုိင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီစာအုပ္မွာ ေဖာ္ျပတဲ့ အေမးအေျဖမ်ားဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း(၃၀) ေလာက္က အေမးအေျဖေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ၀င္းျငိမ္းႏွင့္ စာေရးဆရာမ်ား-(၁) ထုတ္ေ၀စဥ္ ကာလတုန္းက ဆရာခ်စ္ဦးညဳိက အင္တာဗ်ဴး အေဟာင္းကုိ ေဖာ္ျပတဲ့အတြက္ စိတ္မၾကည္မလင္ စကားဆုိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီတစ္ၾကိမ္ စုစည္းရာမွာ ဆရာခ်စ္ဦးညုိ ရဲ႕ အင္တာဗ်ဴး ကုိေတာ့ ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ပါတယ္။

      စာေပေလာကမွာ လမ္းသစ္တစ္ခုကုိ ေဖာက္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာဦးျမလႈိင္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ေမးသမွ် ေျဖၾကား ေပးခဲ့ၾက တဲ့ စာေရးဆရာၾကီးမ်ား၊ လစဥ္္ေစာင့္ဆုိင္း ဖတ္ရႈအား ေပးခဲ့ၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား အားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။


ဝင္းၿငိမ္း

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း