ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား အပိုင္း (၂၁)

ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား အပိုင္း (၂၁)
ဆီေညာ္စ်င္ေအာင္ သုိ႔မဟုတ္ ကုိေဆး႐ုိး
ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း

         စာတည္းအဖဲြ႕ က ေပးလုိက္တဲ့ လိပ္စာအတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ဆံုရမယ့္ စာေရးဆရာ ႐ွိရာကုိ လုိက္လာ ခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ဆင္ေျခဖံုး ၿမိဳ႕သစ္တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ သာေကတၿမိဳ႕ကုိပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ဦးတည္လာေနတာက "ေအာင္သေျပ" လမ္း၊ ကားလမ္းတစ္ဖက္မွာ အိမ္ေတြ အျပည့္႐ွိေနေပမယ့္ တစ္ဖက္ မွာေတာ့ စိမ္းလဲ့ေနတဲ့ လယ္ကြင္းေတြက ႐ႈမဆံုးေအာင္ ႐ွိေနတယ္။ မဟာရန္ကုန္မွ ဟုတ္ပါေလစ လုိ႔ ေတြးယူရေလာက္ေအာင္ ျမင္ကြင္းက ေျပာင္းလြန္းလွပါတယ္။ "ေအာင္သေျပ" ၅ လမ္း ထဲကုိ ၀င္လုိက္ၿပီး ေရကန္ႀကီးတစ္ခုအနား ေရာက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ရက္ကန္းခတ္သံကုိပါ ၾကားလုိက္ ရပါတယ္။
ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ဆံုေပးရမယ့္ ...
ကုိေဆး႐ုိး၊ မက်ည္းဒန္ တုိ႔ကုိ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ ဆရာ ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း သုိ႔မဟုတ္ လယ္သမား အေရးေတာ္ပံု ေတြကုိ ေရးသား ေဖာ္ထုတ္ေပးေနတဲ့ ဆရာ သုိ႔မဟုတ္ ဇာတ္သဘင္ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က ရင္ေမာစရာ ေတြကုိ ဟာသဆန္ဆန္ ေရးေနတဲ့ ဇင္ေအာင္၊ သုိ႔မဟ္ုတ္ ကလိတဲ့စာ၊ ရိတဲ့စာ၊ သေရာ္တဲ့ စာကုိ စုိင္းစ်င္ေအာင္၊ ဆီေညာ္စ်င္ေအာင္ စတဲ့ စတဲ့ ကေလာင္နာမည္ေတြနဲ႔ ဖန္တီးေနတဲ့ ဆရာဆင္ျဖဴကၽြန္း ေအာင္သိန္း ရဲ႕ အိမ္ပါပဲ။

" ဆရာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ က႑ေလးခုေလာက္ ခဲြျခား ေမးသြားခ်င္ပါတယ္။ တစ္ပုိင္းက ဆရာက "ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း"ဆုိတဲ့ ကေလာင္နာမည္နဲ႔ ပင္တုိင္ဇာတ္ေကာင္ ျဖစ္တဲ့ "ကုိေဆး႐ုိး နဲ႔ မက်ည္းဒန္" တုိ႔ကုိ ဦးတည္ၿပီး ေတာင္သူလယ္သမား ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ေတြ ေရးတယ္။ ဒီကေလာင္နာမည္နဲ႔ ပဲ "ဂဠဳန္ဆရာစံ" ၊ "နီရဲေသာ ဗုိလ္ဥတၱမ"၊ "လယ္သမားသူပုန္"စတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမား အေရးေတာ္ပံု ေတြ နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အတၳဳပၸတၱိဆန္ဆန္ ၀တၳဳေတြ ေရးတာေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ "ဇင္ ေအာင္" ဆုိတဲ့ ကေလာင္ နာမည္နဲ႔ " ျပည္ေတာ္ခ်စ္မင္းသားေခ်ာ မဂၤလာ စုိင္းစ်င္ေအာင္" ဆုိတဲ့ မင္းသား ကုိ ပင္တုိင္ ဇာတ္ေကာင္ ထားၿပီး ဇာတ္သဘင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ျပည္ဖံုးကား ေနာက္ကြယ္က ရင္ ေမာစရာ ေတြကုိ ၀တၳဳအျဖစ္ တင္ျပျပန္တယ္။ စတုတၳပုိင္းကေတာ့ "စုိင္းစ်င္ေအာင္"၊ "ဆီေညာ္စ်င္ေအာင္" စတဲ့ ကေလာင္အမည္ေတြနဲ႔ ဆရာ ေတြ႕ရာ၊ ျမင္ရာ၊ အျမင္မေတာ္တာေတြကုိ သေရာ္စာ ေရးတဲ့ အပုိင္းပါပဲ"

ပထမပုိင္း ျဖစ္တဲ့ ကုိေဆး႐ုိးနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြကုိ အရင္ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ ကုိေဆး႐ုိး၊ မက်ည္းဒန္ ဇာတ္လမ္း ေတြဟာ ဆရာ့ဘ၀ အေတြ႕အႀကံဳကေန ေပါက္ပြားလာတာေတြလုိ႔ ယူဆပါတယ္။ ဟုတ္ပါ သလား ဆရာ။ ဟုတ္ပါတယ္ ဆုိရင္ ဆရာကုိယ္တုိင္ လယ္သမား၊ ယာသမားအျဖစ္ က်င္လည္ခဲ့ဖူးပါ သလား။ လယ္သမားဘ၀ကေန စာေရးဆရာဘ၀ ဘယ္လုိ ေျပာင္းလဲလာခဲ့တာပါလဲ"
" ကုိရင္ ၀င္းၿငိမ္းက ကတ္သီးကတ္သတ္အေတာ္ေမးတဲ့လူပဲ။ လူေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ ထမင္းစားသလဲ ေမးရင္ ေျဖဖုိ႔ အေတာ္ခြက်သြားမယ္။ ဆာလုိ႔ စားတာဆုိတဲ့ အေျဖဟာ မမွားတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မွန္ မွ မွန္ရဲ႕လား၊ ငါ ထမင္းစားတာဟာ စာလုိ႔ စားတာမွ ဟုတ္ရဲ႕လား ဆုိတဲ့ သံသယျဖစ္ရသလုိပါပဲ။

ၾကာၿပီပဲ။ စာေရးသက္ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္ ၾကာၿပီဆုိေတာ့ စာ စတင္ေရးစဥ္ကေတာ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ႐ွိမွာ ေသခ်ာ ပါတယ္။ ၾကာလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ငါဟာ တစ္စံုတစ္ရာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ စာေရးတာ မွ ဟုတ္ရဲ႕လားလုိ႔ ထင္ ... ထင္လာမိတယ္။ ပုိက္ဆံ လုိခ်င္လုိ႔ ေရးတာလား၊ နာမည္ႀကီး ခ်င္လုိ႔ ေရးတာလား၊ တျခား မလုပ္တတ္၊ မကုိင္တတ္ လုိ႔ ေရးတာလား သံသယ ေတြ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ ျပန္ျပန္ၿပီး ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ ႐ုိက္ခတ္မႈ၊ ဖိစီးမႈေၾကာင့္ ျဖစ္မ်ားျဖစ္မလား မသိဘူးေလ။
ေသခ်ာတာကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ မယံုၾကည္တာရယ္၊ စာေပေရးရာမွာ အားရထက္သန္မႈ မ႐ွိတာ ကေတာ့ အမွန္ပဲ။

ထားပါေလ။ က်ဳပ္ ဖ်စ္ညွစ္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ေပၚလာမွာေပါ့။ အဲ ... ဟုတ္ၿပီ။ ျမန္မာႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရခါနီးမွ "လယ္ခြန္ေတာ္ ႏွစ္ဆ၊ သီးစားခ" ဆုိတဲ့ အမိန္႔ထြက္လာေတာ့ လယ္ကေလး ဆီး႐ြက္ ေလာက္သာ႐ွိတဲ့ က်ဳပ္အေမ ငုိႀကီးခ်က္မ ျဖစ္တာန႔ဲ ကုိယ့္လယ္ကေလး သူတစ္ပါးလက္ထဲ မေရာက္ေအာင္ က်ဳပ္မွာ ေက်ာင္းကထြက္ၿပီး လယ္ထဲ ဆင္းရတာေပါ့ဗ်ာ။
ႏြား ကုိ အခုမွ ကုိင္ဖူး၊ ထြန္ကုိ အခုမွ စီးဖူးတဲ့ လူပဲ။ ဘယ္မွာ ခ်က္ခ်င္း ဦးစီးျဖစ္မလဲ။ စာရင္းငွားရဲ႕ ေနာက္ လုိက္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကန္သင္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္ေနရင္ ျဖစ္သားပဲ။ က်ဳပ္က ႐ွည္ၿပီး ၀င္ထြန္တယ္။ ၀င္ထြန္ ေတာ့လည္း စာရင္းငွား မွာ ေမာရတဲ့အထဲ က်ဳပ္ကုိ သင္ရ ျပရနဲ႔ ပုိၿပီး ေမာျပန္တာေပါ့ဗ်ာ။

က်ဳပ္တုိ႔ဟာ ကုိယ့္လယ္ ကုိ ကုိင္တုိင္ လုပ္ေပမယ့္ က်ဳပ္အစ္ကုိလည္း မထြန္တတ္ဘူး။ အေဖလည္း မထြန္ တတ္ဘူး။ က်ဳပ္တစ္ေယာက္ပဲ ဒီတမန္းဟာ စုိက္ႏိုင္ၿပီလား။ မစုိက္ႏုိင္ေသးဘူးလား သိတဲ့အဆင့္မွာ ႐ွိတယ္။ အစ္ကုိ တုိ႔၊ အေဖ တုိ႔ ပုိင္တာက ၿခံဥယ်ာဥ္လုပ္ငန္းပဲ။
က်ဳပ္ရဲ႕ လယ္သမားသက္တမ္းဟာ မ႐ွည္လွပါဘူး။ သံုးႏွစ္ေက်ာ္ ေလးႏွစ္ေလာက္ပဲ႐ွိမွာပါ။ မဂၢဇင္းကုိ ခါးၾကား ထုိးၿပီး လယ္ထဲသြားတဲ့ လယ္သမားဆုိလုိ႔ မင္းဘူးခ႐ုိင္ထဲမွာ က်ဳပ္တစ္ေယာက္ပဲ႐ွိမယ္ ထင္ပါရဲ႕။ လယ္နီးခ်င္း ေတြရဲ႕ မ်က္စိထဲမွာ အေတာ္ေနာက္မွာပဲ။

အဲဒီလုိ မဂၢဇင္း ခါးထုိးတဲ့ လယ္သမားျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းက က်ဳပ္က ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ျဖစ္စမွာ ခုနစ္ တန္း၊ စစ္အတြင္းမွာ ႐ွစ္တန္းေက်ာင္းသား ျဖစ္ခဲ့ဖူးတာကုိး။ မူလတန္းမွာကတည္းက ဂ်ာနယ္ေတြ ဘာေတြ ဆဲြဖတ္ရင္ ဆရာက မဟန္႔တားဘူးဗ်။ အလယ္တန္းလည္း ေရာက္ေရာ ပုိၿပီး ေလ မိ ေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။ အတန္းပုိင္ ဆရာက စာသမားကလား။ စာစီစာကံုး ဆုေပးရင္ ဗလာစာအုပ္တုိ႔၊ ခဲတံတုိ႔ မေပးဘူး။ ဆယ္သန္းဂ်ာနယ္တုိ႔၊ ဒီးဒုတ္ဂ်ာနယ္တုိ႔၊ သူရိယမဂၢဇင္းတုိ႔ ေပးသဗ်။ ပုိး၀င္မွန္းမသိ ၀င္၊ ေရာဂါျဖစ္မွန္း မသိ ျဖစ္ေနၿပီေလ။
စစ္ကာလအတြင္းမွာ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕က အမ်ိဳးေတြ ႐ြာကုိ ေျပးလာၾကျပန္ေတာ့ စာအုပ္ေတြ အနည္းအပါး ပါလာၾကတာ ကုိ ဖတ္ခြင့္ရတာကလည္း တစ္ေၾကာင္း၊ အဂၤလိပ္စာကေလး ဘာကေလး နည္းနည္းပါးပါး တတ္ တဲ့ အေပါင္းအသင္း တစ္ေယာက္ကလည္း က်ဳပ္နဲ႔ ေပါင္းပါမွ က်ဳပ္ဆီက ေရာဂါကူးၿပီး စာအုပ္ေတြ ၀ယ္၀ယ္ လာတယ္။ သူက ဆန္ကုန္သည္ဆုိေတာ့ က်ဳပ္ထက္ တတ္ႏုိင္တယ္ေလ။ အဲ ... သူနဲ႔ ရင္းႏွီးတာ လည္း တစ္ေၾကာင္းေပါ့ေလ။

အဲဒီအခ်ိန္က "ပေဒသာ ႐ုပ္စံုမဂၢဇင္း" ေခတ္ဗ်။ အဲဒီမဂၢဇင္းက ကေလာင္ေသြးၾကပါ ဘာညာ ဖိတ္ေခၚ လံႈ႕ ေဆာ္တယ္။ ဒီက ေကာင္ေတြကလည္း အ႐ြယ္က ငယ္ငယ္၊ ႐ြပုိးက ထုိးထုိး သိပ္ေရးခ်င္တာေပါ့။

ေရးခ်င္တာကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ အသံုးမက်လုိက္ပံုမ်ားကလည္း ဘယ္လုိ ေရးမလဲ ဆုိတာကုိ စဥ္းစား ရမွန္း မသိဘူး။ ဘာေရးမလဲဆုိတာကုိသာ စဥ္းစားရမွန္းသိတယ္။ အဲဒီမွာ ဒုကၡေရာက္ၿပီ။
၀တၳဳတုိေတြ ဖတ္လုိက္ရင္ ... "ေမာင့္ဂုိမာရီလမ္း" (ေ႐ႊဘံုသာလမ္း) အတုိင္း အေ႐ွ႕မွ အေနာက္သုိ႔ ေမာင္း လာေသာ ကားကေလးသည္ ၃၁ လမ္းအေရာက္တြင္ လက္၀ဲဘက္သုိ႔ ခ်ိဳးေကြ႕လာၿပီး မၾကာမီ ခမ္းနား ေသာ တုိက္တစ္လံုးေ႐ွ႕၌"
က်ဳပ္ မွာ ေမာင့္ဂုိမာရီလမ္း (ေ႐ႊဘံုသာလမ္း)တုိ႔၊ ဖေရဇာလမ္း (အေနာ္ရထာလမ္း)တုိ႔၊ ေဂၚဒ၀င္လမ္း (ၿမိဳ႕မ ေက်ာင္းလမ္း)တုိ႔ သိမွ စာေရးလုိ႔ ျဖစ္မယ္ပဲ ထင္ေနတာေပါ့။ ဟား ဒီလုိဆုိရင္ေတာ့ ရန္ကုန္မွာ ေနမွ ျဖစ္မွာပဲ ဆုိၿပီး ရန္ကုန္ကုိ မျဖစ္ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔ ေရာက္ေအာင္ လာၿပီး အေျခခ်ရတာေပါ့။

ရန္ကုန္ ေရာက္လုိ႔ အလုိေလး ဂလုပ္႐ံု (ဂုဏ္႐ံု)ဆုိတာ ဒါပါကလား။ ခရစ္လမ္း (ဗုိလ္ျမတ္ထြန္းလမ္း) ဆုိတာ ဒါပါကလား ဆုိတာ သိလာျပန္ေတာ့လည္း ေရးခ်ိန္ မရပါဘူး။ မေရးျဖစ္လုိ႔သာေပါ့။ ေရးမ်ား ေရးျဖစ္ရင္ ႐ြာ ျပန္ေျပးမိမလား မသိဘူး။
ရန္ကုန္မွာ ေနသားတက်႐ွိမွ စာျပန္ဖတ္ျဖစ္သဗ်ား။ အဲဒီအခါက်ေတာ့မွ ေရာဂါကလည္း ျပန္ထ။ ထီလာစစ္သူ တုိ႔၊ ျမင့္သူတုိ႔၊ ျမင့္ၾသ၊ ၾကည္ညိဳ၊ ေ၀ႏုိင္တုိ႔၊ ပန္းတေနာ္ စုိးသိမ္းတုိ႔၊ တင့္ထူးတုိ႔နဲ႔ ေတြ႕ၿပီး ကဗ်ာ ေရးျဖစ္ပါေလေရာ။ အမယ္ ... မဆုိးဘူးဗ်။ ႐ုပ္႐ွင္ဒါ႐ုိက္တာ လွေအာင္ အယ္ဒီတာလုပ္တဲ့ တုိင္းသစ္ ဂ်ာနယ္မွာ တစ္ခါေရး တစ္ခါအသံုးခ်ခံရတာပဲ။ ဒီလုိနဲ႔ပဲ လယ္သမားဘ၀ကေန စာသမား ျဖစ္လာ တာေပါ့ ဗ်ာ"

" ကုိေဆး႐ုိး၊ မက်ည္းဒန္တုိ႔ရဲ႕ ဘ၀အေတြ႕အႀကံဳေတြ တင္ျပေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ့ ရင္ထဲမွာ သီးျခား ရည္႐ြယ္ခ်က္ ႐ွိမယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။ အဲဒီရည္႐ြယ္ခ်က္ကုိ သိပါရေစ"
" အဲဒီလုိ ကဗ်ာသမား ျဖစ္ေနတုန္းမွာ ေမာင္ထင္ရဲ႕ ငဘကုိ ဖတ္မိေတာ့ "အင္း ... ေမာင့္ဂုိမာရီလမ္း (ေ႐ႊ ဘံုသာလမ္း) မပါဘဲလည္း ၀တၳဳေရးလုိ႔ ရသားပဲ" လုိ႔ သိလာသဗ်။ ဒါေပမဲ့ မေရးျဖစ္ပါဘူး။ ဒီၾကားထဲမွာ ဆရာမန္း ရဲ႕ ကုိဖုိးလံုးေတြ ဖတ္ရတဲ့အခါ ထိန္ေတာ မုိးညိဳဘက္က လယ္သမား မဟုတ္လား။ ဆည္ေရ ေသာက္ တဲ့ က်ဳပ္တုိ႔ အရပ္က လယ္သမားနဲ႔ ဘယ္တူမလဲ။

ဒီအခ်ိန္တုန္းက အညာဓေလ့ကုိ ေရးတဲ့လူဆုိလုိ႔ ေအာင္စုိးပဲ ႐ွိတာကလား။ ကုိေအာင္စုိးတုိ႔ အရပ္ က်ေတာ့ လည္း လယ္စုိက္ဖုိ႔ ေရေ၀းလုိ႔ လူေသာက္ဖုိ႔ ေရေတာင္ အႏုိင္ႏုိင္ မဟုတ္လား။ သူတုိ႔က သူတုိ႔ ေတြ႕ တာ ျမင္တာေတြ၊ သူတုိ႔အရပ္က အေၾကာင္းအရာေတြ ေရးသလုိ ဒါလည္း ငါ့အရပ္က လယ္သမား၊ အုိးသမား ေတြအေၾကာင္း ေရးရရင္ ေၾသာ္ ... ျမန္မာျပည္မွာ ေရသြင္းၿပီး စုိက္တဲ့လယ္ ဆုိတာလည္း ႐ွိပါ ေသးကလား လုိ႔ သိၾကတန္ရဲ႕ဆုိတဲ့စိတ္ ေပၚလာရာက ကုိေဆး႐ုိး၊ မက်ည္းဒန္ ဆုိတာ ေပၚလာတယ္ လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ထင္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာတာဟာ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္က စိတ္နဲ႔ ကေန႔စိတ္ဟာ မတူေတာ့လုိ႔ပါပဲ။

ေအာက္ျပည္ ေအာက္႐ြာက လယ္သမားဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ မဲြမဲြ ငတ္ငတ္ ငါးေတာ့ စားရေသးတာ။ အဲဒီ ငါး ကုိပဲ ငါးပိသိပ္ထားျပန္ေတာ့ ငါးပိလည္း ေဖာခ်င္းေသာခ်င္း။
အဲ ... က်ဳပ္တုိ႔ အရပ္က လယ္သမား။ လယ္သမား ကုိပဲ ေျပာေသးတာေနာ္။ လယ္သမားထက္ ဆုိးတဲ့ ယာေျခာက္ သမားေတြ မပါေသးဘူး။ အဲဒီလယ္သမား မဲြၿပီလား၊ ငတ္ၿပီလား ဆုိမွျဖင့္ ငါးပိဆုိတာ ႏွမ္းဖတ္ ခဲနဲ႔ ဆန္မႈန္႔ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ ေရာထားတဲ့ အမည္ခံ ငါးပိကုိ စားရတာ။ ငါးဆုိတာေတာ့ ေ၀းစြေျခာက္ ပါး။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒါေတြ ေျပာျပခ်င္တာလည္း ပါေကာင္း ပါပါလိမ့္မယ္"
" ၁၉၆၃ ခုႏွစ္က ပံုဂံတုိက္က ထုတ္ခဲ့တဲ့ ဆရာ့ရဲ႕ "ကုိေဆး႐ုိး" ၀တၳဳတုိေပါင္းခ်ဳပ္အတြက္ ဆရာဒဂုန္တာရာ က အမွာစာ ေရးရာမွာ -
" ဆုိ႐ွယ္လစ္ သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပ ေရးသား တည္ေဆာက္ၾကရာ၌ ယေန႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စာေပေလာက အေျခ အေန အရ ျပႆနာမ်ားစြာႏွင့္ ရင္ဆုိင္ၾကရေပသည္။

စာေရးဆရာမ်ားသည္ လူလတ္တန္းစား သားသမီးမ်ား၊ သုိ႔မဟုတ္ လူလတ္တန္းစား ပတ္၀န္းက်င္၌ ႀကီးျပင္း ေနထုိင္သူမ်ား ျဖစ္သည့္အတုိင္း သူတုိ႔ မေနထုိင္ခဲ့ေသာ အလုပ္သမား လယ္သမားဘ၀ကုိ သ႐ုပ္ ေဖာ္ မည္ ႐ွိေသာအခါ အခက္အခဲ ေတြ႕ၾကရေပသည္။ စာေရးဆရာသည္ သူ မသိေသာ၊ သူ ခံစား ၍ နား လည္ေသာ၊ အသိ မ႐ွိေသာ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ ဆင္းရဲသားဘ၀ ဖဲြ႕ရန္ မလြယ္ေပ။ အျပင္ပ မွ ေလ့လာၾကည့္႐ႈ အကဲခတ္႐ံုမွ်ျဖင့္ သတင္းသာဓကမွ်ေသာ အဖဲြ႕အႏဲြ႕သာ ရ႐ွိေပလိမ့္မည္။

သုိ႔ေသာ္ စစ္ၿပီးေခတ္၌ကား အခ်ိဳ႕ေသာ စာေရးဆရာမ်ားသည္ ေတာမွ တက္လာသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ အေလ်ာက္ ေတာင္သူလယ္သမားဘ၀ႏွင့္ နီးစပ္ၾကသည္။ သူတုိ႔သည္ ေတာ၀တၳဳမ်ား၊ ေတာသား ဘ၀ သ႐ုပ္ေဖာ္မ်ား ေရးတတ္ၾကသည္။ ယင္းတုိ႔သည္ ဆုိ႐ွယ္လစ္ သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပ ဦးတည္ခ်က္ စက္၀ုိင္းထဲ၌ ေရာက္ေန တတ္ၾကေပသည္။ ပဏာမ အဆင့္အေနျဖင့္ ယင္းတုိ႔ကုိ ဆုိ႐ွယ္လစ္ သ႐ုပ္ေဖာ္ စာေပ၏ မုခ္ဦး ဟု ဆုိသင့္ေပသည္လုိ႔ ေရးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ေဆြးေႏြးခ်င္တာက တကယ္ ေတာက တက္လာတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမား သားသမီးမွပဲ ေတာသူ ေတာင္သားဘ၀ကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ႏိုင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ဆရာကုိယ္တုိင္ေကာ ယံုၾကည္ပါသလား။ လူလတ္ တန္းစား သားသမီး၊ ပတ္၀န္းက်င္ကေကာ မေရးႏုိင္ဘူးလား။ ဥပမာ - မုိးမုိး (အင္းလ်ား)က "သံုးလြန္းတင္မွ ႀကိဳး" ဆုိတဲ့ လယ္သမား ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ကုိ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေရးျပခဲ့ၿပီပဲ။ ဆရာ့ စာအုပ္မွာ ပါတဲ့ ဆရာဒဂုန္တာရာရဲ႕ အမွာစာအေပၚ ဆရာ့အျမင္ သိခ်င္ပါတယ္ "
" ကုိေဆး႐ုိး ၀တၳဳတုိေပါင္းခ်ဳပ္ သံုးအုပ္ ထုတ္ခဲ့ရာမွာ ပထမအုပ္မွာ သူတစ္ပါးနဲ႔ မတူေအာင္ ဒီစာအုပ္ အေပၚ ေ၀ဖန္စာကုိ ဒီစာအုပ္ထဲမွာပဲထည့္သြင္း ေဖာ္ျပခဲ့တယ္။ ဆရာ ဒဂုန္တာရာနဲ႔ ဆရာတက္တုိး တုိ႔ရဲ႕ အမွာ ဆုိေပမယ့္ ေ၀ဖန္စာေတြပါ။

ဒဂုန္တာရာ က "ကုိေဆး႐ုိးဟာ ေျမ႐ွင္စနစ္ ဆန္႔က်င္ေရး မပါဘူး" လုိ႔ အဲဒီစာအုပ္မွာ ေ၀ဖန္တယ္။ အဲဒီလုိ သူ ေ၀ဖန္ေတာ့မွ ျမင္တာ ေတြ႕တာေတြခ်ည္း ေရးေနလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ ရည္႐ြယ္ခ်က္၊ ဦးတည္ခ်က္ ဆုိတာ ဖန္တီးထည့္သြင္းရဦးမွာပါလားလုိ႔ ပုိၿပီး သတိမူမိလာပါေတာ့တယ္။
အခု ကုိရင္ ေထာက္ျပတဲ့ အေၾကာင္းဟာလည္း ျငင္းစရာမ႐ွိဘူး ထင္ပါတယ္။ ကေန႔ တက္လာတဲ့ မဂၢဇင္း ကေလာင္သစ္ ေတြထဲမွာ ေအာင္ခုိင္လင္းကုိပဲ ၾကည့္၊ သူတုိ႔ဟာသူတုိ႔ က်င္လည္ပုိင္ႏုိင္တဲ့ ေဒသက အေၾကာင္းအရာ ေတြမုိ႔ ဒါေလာက္ အၾကာႀကီး ေရးေနႏုိင္တာပဲ။ ၾကယ္နီတုိ႔ လူေသေပမယ့္ သူ႔ကုိ တမ္းတ က်န္ရစ္ ခဲ့ေအာင္ ေရးႏိုင္တာဟာ သူ ေရးတဲ့အေၾကာင္းအရာထဲမွာ နစ္ျမဳပ္ၿပီး က်င္လည္ခဲ့လုိ႔ပဲ။ လင္းယုန္ သစ္လြင္ တုိ႔၊ ေမာင္သိကၡတုိ႔ ျမင္တံငါ ၀တၳဳတုိေတြကုိ ေကာင္းေအာင္ ေရးႏုိင္တာဟာလည္း ဒီသေဘာ ပါပဲ။

မုိးမုိးရဲ႕ ၀တၳဳကုိ မဖတ္မိလုိ႔ သူ ဘာေတြ ေရးထားတယ္၊ သူ ဘယ္ေလာက္ ေသသပ္ထိမိေအာင္ ေရးထား တယ္ ဆုိတာဆုိတာ မသိပါဘူး။ ကုိရင္လည္း ေဆာင္းပါးေတြ မၾကာခဏ ဖတ္ဖူးမွာပါ။ ေလ့လာတယ္ ဆုိတာ တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္၊ တစ္သီတင္း၊ ႏွစ္သီတင္း ေလ့လာ႐ံုနဲ႔ မပုိင္ႏုိင္ဘူး၊ မငံုမိဘူးလုိ႔ ေရးၾက တာေလ။
အဲဒါေၾကာင့္ ကုိယ္ ေရးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာထဲမွာ လနဲ႔ခ်ီၿပီး နစ္ေန ျမဳပ္ေနႏုိင္ရင္ ေကာင္းတယ္။ ႏွစ္နဲ႔ ခ်ီၿပီး ေနႏုိင္ရင္ ပုိေကာင္းတယ္။ အဲဒီလုိမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့ တစ္ပုဒ္တေလပဲ ေရးႏုိင္မယ္။ တစ္ပုဒ္တေလ ေတာင္ အဆင္မသင့္ရင္ အျပစ္ေျပာစရာေတြ ေတာင္ပံုကန္သင္း ျဖစ္ေနႏုိင္ေသးသဗ်ား။

ဒီေတာ့ ပထမပုိင္း ကုိ ႏႈတ္ခမ္းသတ္ရရင္ ေငြလုိခ်င္လုိ႔ စာထေရးတာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာေတာ့ ေသခ်ာ တယ္။ စာအဖတ္မ်ားရာက စာေရးခ်င္လုိ႔ ထေရးတဲ့အတြက္ စာမူခ ရမွန္းေတာင္ မသိဘူး။ ေရးရင္းကမွ ဦးတည္ ခ်က္ ဆုိတာေတြ စာေပသစၥာေတြကုိ ေလ့လာသိ႐ွိၿပီး လုိက္နာေနႏုိင္ေအာင္၊ ေစာင့္ထိန္း ႏိုင္ ေအာင္ တတ္ စြမ္းသမွ် ႀကိဳးစားတာပါပဲ "
" ေတာင္သူလယ္သမား အေရးေတာ္ပံုေတြကုိ အေျခခံၿပီး ေရးခဲ့တဲ့ ဆရာ့ ၀တၳဳေတြထဲမွာ" လယ္သမားသူပုန္" က ဆရာနတ္ႏြယ္ရဲ႕ "ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပုိင္း"လုိပဲ မ်ိဳးဆက္အလုိက္ အဖိႏွိပ္ခံဘ၀ကုိ ေတာ္လွန္ ၾကတာကုိ ေရးထားရာမွာ အသက္၀င္လွပါတယ္။ ဒုတိယတဲြအျဖစ္ "သတ္ရဲသည္ ေသရဲသည္" ထြက္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ ေနာက္ဆက္တဲြေတြ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဆက္မထြက္လာပါသလဲ၊ ဆက္ေရးဖုိ႔ အစီအစဥ္ ႐ွိပါ သလား"

" လယ္သမားသူပုန္ ၀တၳဳနဲ႔ သူ႔ရဲ႕အဆက္ သတ္ရဲသည္ ေသရဲသည္ ဒါမွမဟုတ္ လယ္သမားသူပုန္ ဒုတိယ တဲြကုိ ေရးရာမွာ စိတ္ကူးနဲ႔ ခြင္ခ်တုန္းကေတာ့ အေတာ္က်ယ္ျပန္႔တယ္။ တုိင္းရင္းသားအားလံုးရဲ႕ နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရး ေတာ္လွန္ပုန္ကန္မႈေတြ ပါ၀င္ေအာင္ ထည့္မယ္ စိတ္ကူးထားတာ။ ဒုတိယတဲြ ထြက္အၿပီးမွာ ထုတ္ေ၀သူ က တတိယတဲြ မေတာင္းတာနဲ႔ မေရးျဖစ္ဘူး။ အခုေတာ့ ေသြးေအးသြားၿပီ။ စိတ္အား ထက္သန္ မႈလည္း ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ ေလ်ာ့ပါးသြားၿပီ။ ထုတ္ေ၀ခ်င္သူ ေပၚလာသည့္တုိင္ေအာင္ ေရးျဖစ္ ဖုိ႔ မေသခ်ာဘူး။ ေရးျဖစ္တယ္ ထားဦး၊ အာ႐ံုၿပန္သြင္းရမယ္။ အခ်က္အလက္ေတြကုိ အပန္းတႀကီး ျပန္ၿပီး ေလ့လာရဦးမယ္။ အင္း ... တယ္ၿပီး မလြယ္ပါဘူး "

" ေနမင္း လမင္း သိန္းရာေထာင္ ဆုိတဲ့ လယ္သမား ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ ျပဌာတ္တစ္ပုဒ္ ဆရာ ေရးခဲ့တာ ဖတ္ခဲ့ ရပါတယ္။ ဆရာ ျပဇာတ္ ဘယ္ႏွပုဒ္ ေရးဖူးပါသလဲ။ ျပဇာတ္စာေပ (ဖတ္ဇာတ္) မထြန္းကားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ"
" ေနမင္း လမင္း သိန္းရာေထာင္ ျပဇာတ္ ဟာ က်ဳပ္ရဲ႕ ပထမဆံုး ျပဇာတ္ပဲ ကုိရင္ရဲ႕။ အဲ ... ဦးဆံုးေသာ လံုးခ်င္းျပဇာတ္ လည္း ျဖစ္တယ္။ ဒုတိယလံုးခ်င္း ျပဇာတ္က ျမန္မာစာေပတုိက္မွာ။ ဘယ္ေတာ့ ထြက္မယ္ မထြက္ဘူးေတာ့ မစံုစမ္းမိဘူး။

အဲဒီ ေနမင္း လမင္း သိန္းရာေထာင္ ျပဇာတ္ကုိ ေကာင္းလွေခ်ရဲ႕၊ ႀကိဳက္လွေခ်ရဲ႕နဲ႔ ေျပာၾကေပမယ့္ က်ဳပ္ မွာေတာ့ သင္ေရး ေရးတာ မုိ႔ တထိတ္ထိတ္ပဲဗ်။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ျပကြင္းျပကြက္ေတြ စကားေျပာ ေတြကုိ မႀကိဳက္လွဘူး။
အ႐ွည္ေရးၿပီးေတာ့မွ ႀကိဳးၾကားႀကိဳးၾကားအတုိကေလးေတြ ေရးျဖစ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ေအာင္ေက်ာ္စည္ နဲ႔ ေပါင္းမိမွ ပုိၿပီးေရးျဖစ္တာ။ သူက ျပဇာတ္သမားကုိး။ က်ဳပ္အထက္က ျပဇာတ္ေရးတဲ့ ဆရာေတြထံမွာ ျပဇာတ္အေၾကာင္း နည္းနာခံခ်င္လုိ႔ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ သိပ္ၿပီး မေဆြးေႏြးႏိုင္ၾကဘူးဗ်။ အဲ ... ေအာင္ေက်ာ္စည္နဲ႔က်ေတာ့ အမ်ားႀကီး ေဆြးေႏြးလုိ႔ရတယ္။

Credit:shwezinu.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း