ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား အပိုင္း (၃၀)

ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား အပိုင္း (၃၀)
နားလည္ရင္ ေက်နပ္ပါၿပီ
မေအးေလး

           ေပဖူးလႊာရဲ႕" စာဖတ္သူမ်ားနဲ႔ ေတြ႕ဆံုေပးျခင္း"က႑နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျမင္ႏွစ္မ်ိဳး႐ွိေနၾကတာ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ေတြ႕လာရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က ၀ါရင့္စာေပပညာ႐ွင္ႀကီးေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုေပးျခင္းကုိ ဦးစားေပး သင့္တယ္ လုိ႔ ဆုိၾကၿပီး လူငယ္စာဖတ္ပရိသတ္က်ျပန္ေတာ့လည္း သူတုိ႔အႀကိဳက္ လူငယ္၊ လူလတ္ စာေရး ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြကုိ ဦးစားေပးေစခ်င္ၾကျပန္ပါတယ္။ ဒီက႑ကုိ စၿပီး စီစဥ္ၾကကတည္းက စာဖတ္ပရိသတ္ အ႐ြယ္သံုးပါး စလံုး စိတ္၀င္စားေစဖုိ႔ ရည္႐ြယ္ထားၿပီးထားမုိ႔ အလ်ဥ္းသင့္သလုိ တစ္လွည့္စီ သြားဖုိ႔ စီစဥ္ ထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလမွာေတာ့ လူငယ္ စာဖတ္ပရိသတ္တုိ႔ရဲ႕ ဆႏၵကုိ ျဖည့္စြမ္းေပးႏုိင္ဖုိ႔" မေအးေလး" နဲ႔ ေတြ႕ဆံုေပးပါမယ္။
" ဆရာမ အရင္တုန္းက သန္လ်င္ဘက္မွာ ေနတယ္ေနာ္ "
" ဟုတ္ပါတယ္ "
" စာေပေလာကထဲ စေရာက္တာကစၿပီး ေျပာၾကရေအာင္။ ကၽြန္ေတာ္ ၾကားဖူးတာကေတာ့ ဆရာမ သန္လ်င္ မွာ ေနတုန္းက ၿမိဳ႕နယ္စာေပၿပိဳင္ပဲြမွာ ပထမရခဲ့ဖူးတယ္ဆုိ။ အဲဒါ ဘယ္ႏွခုႏွစ္ေလာက္ကပါလဲ "
" ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ကပါ။ စာေပ၀ါသနာ႐ွင္အသင္းက ျပဳလုပ္တဲ့ ၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ (ၿမိဳ႕နယ္လံုးဆုိင္ရာ) ၿပိဳင္ပဲြ မွာ အရင္ဆံုး ၀င္ၿပိဳင္ခဲ့တာပဲ။ အဲဒါ ၀တၳဳေရာ ေဆာင္းပါးပါ ပထမရ႐ွိလုိ႔ သတင္းစာမွာ ဓာတ္ပံုနဲ႔ ေဖာ္ျပ ခံရပါ တယ္။ အဲဒီကစၿပီး စာေပပုိး၀င္တာပဲ ဆုိပါေတာ့။ ေက်ာင္းနံရံကပ္စာေစာင္က ေတာင္းလုိ႔ ေပးတယ္။ ေပးတယ္လုိ႔ သံုးရတာက ကၽြန္မက သြားေပးရတာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မ ဆုရမွန္းသိလုိ႔ နံရံကပ္ အဖဲြ႕က ေတာင္းတာကုိ ေပးရတာ။ အဲဒီေနာက္ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္မွာ "တုိ႔ေမေမ" ၀တၳဳတုိကုိ ေရးၿပီး ေငြတာရီ ကုိ ပုိ႔လုိက္ တယ္။

ေငြတာရီကုိ ပုိ႔လုိက္တာကလည္းေနာ္ ဆယ့္ငါးျပားတန္ တံဆိပ္ေခါင္းကပ္ၿပီး ပုိ႔လုိက္တာပဲ။ ဘယ္သူနဲ႔မွ သိလုိ႔ ကၽြမ္းလုိ႔မဟုတ္ဘူး။ အသုိင္းအ၀ုိင္းထဲမွာလည္း စာေရးဆရာမ႐ွိဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဘားမားစတား တုိ႔၊ ဖလင္စတား တုိ႔ ေပၚေနတဲ့အခ်ိန္။ ကၽြန္မ အစ္မက အဲဒီေတြကုိ ပုိ႔ပါလားတဲ့။ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မက ေငြတာရီမွ ပုိ႔ခ်င္တယ္ဆုိၿပီး ပုိ႔တာ။ သူက ေျပာတယ္ေလ။ နင္ တုိးႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး တဲ့။ ဟုိမွာက စာေရးဆရာႀကီးေတြမွ သံုးတာတဲ့။ ကၽြန္မနဲ႔သူ (အခု သူလည္း ညိဳလဲ့ရည္ဆုိတဲ့ နာမည္ နဲ႔ စာေရးေနပါၿပီ။) ႐ွင္း႐ွင္းေျပာရရင္ ေလာင္းေၾကးစားေၾကး လုပ္ၿပီး ပုိ႔တာ။ အဲဒီတုန္းက ငယ္ ေသးတယ္ေလ။ ဆယ့္႐ွစ္ႏွစ္ သမီးပဲ႐ွိေသးေတာ့ ကေလးဆန္တယ္ ဆုိပါေတာ့။ ေငြတာရီကုိ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္က ပုိ႔တဲ့ "တုိ႔ေမေမ" ဟာ ၁၉၆၉ ခု ေမလက်မွ ပါလာပါတယ္။ ၀မ္းသာလုိက္တာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ အဲဒီကစၿပီး ၀တၳဳေရးေတာ့တာပဲ။ ဒုတိယက "ေျမးတုိ႔ ဘြားဘြား" ၀တၳဳတုိပါပဲ။ တတိယ ေရးတာက "သစၥာေတာ္စူးပါေစ့ ဆုိဦးကပင္" ဆုိတာ မဂၢဇင္း၀တၳဳ႐ွည္ အစအဆံုး။ အဲဒါေတြက်ေတာ့ ေငြတာရီမွာ သိပ္မေစာင့္ ရေတာ့ဘူး။ ေလး ငါးလေလာက္ ေစာင့္ရပါတယ္။

ကၽြန္မ ေျပာတာ မ်ားေနၿပီလား မသိဘူး။ စာေပ၀ါသနာပါတဲ့ စာခ်စ္သူေတြ ေလ့လာႀကိဳးစားရေအာင္လုိ႔ ျပည့္စံုေအာင္ ကၽြန္မ ေျပာတာပါ။ အဲဒီေနာက္ ျမ၀တီ၊ ေသြးေသာက္၊ စႏၵာ၊ တုိင္းရင္းေမ၊ ႐ႈမ၀၊ ေ႐ွ႕သုိ႔ ... စံုေအာင္ ကၽြန္မ ေရးပါတယ္။ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္မွာမွ လံုးခ်င္းေလာကထဲ ကၽြန္မ ၀င္ခဲ့တာပါ။ အဲဒါကလည္း ဆရာ ဦးတင့္တယ္က "မိေအး၊ ညည္း လံုးခ်င္းမေရးေသးဘူးလား၊ ကုိယ့္ေနာက္မွ ေရးတဲ့လူေတြက တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ စဲြေနၾကၿပီ၊ ေရးပါေတာ့လား"တဲ့။ ဆရာ့ စကားေၾကာင့္ ကၽြန္မကုိယ္ ကၽြန္မ စဥ္းစားမိတယ္။ ငါ လံုးခ်င္းေရးတဲ့အထိ ျဖစ္ပါ့ မလားလုိ႔။ သိပ္ၿပီး မထင္ဘူးေလ။
အဲဒီေနာက္ေတာ့ ကၽြန္မ ခင္ပြန္းသည္ရဲ႕ ေက်းဇူးပဲ ဆုိပါေတာ့။ သူက အားေပးတယ္။ ေရးေစခ်င္တယ္။ ကၽြန္မကုိ ကဥၥနစာေပ ကုိ ေခၚသြားတယ္။ ေခၚသြားတယ္ ဆုိတာက လိပ္စာၾကည့္ၿပီး သြားတာ။ အန္တီႀကီး တုိ႔နဲ႔ မသိပါဘူး။ အဲဒီကေနပဲ ကၽြန္မ လံုးခ်င္းေရးျဖစ္တာ။ စေရးတဲ့ ၀တၳဳက "လြမ္းႀကိဳး ကုေဋျပပါေစ" ဆုိတာပါ။ ကၽြန္မနဲ႔ ကၪၥနစာေပက ကံစပ္လုိ႔လည္း ပါတာေပါ့ေလ။ ကၽြန္မ အတြက္ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ စစခ်င္း အုပ္မွာပဲ အုပ္ေရ ႏွစ္ေထာင္႐ုိက္တာ အုပ္ေရ ႏွစ္ေထာင္ ကုန္ပါတယ္။ အဲဒီ ကေနဆက္ၿပီး မနားတမ္း ေရးရေတာ့တာပါပဲ"

" ကေလာင္နာမည္ မေအးေလးလုိ႔ ယူခဲ့တာ သီးျခားအေၾကာင္းမ်ား ႐ွိပါသလား ဆရာမ"
" ကၽြန္မ ကေလာင္နာမည္ ယူခဲ့တာကေတာ့ ႐ွင္း႐ွင္းေလးပါ။ ကၽြန္မ နာမည္ရင္းက "ေအးေအးမူ"ပါ။ ကၽြန္မ ကုိယ္ကၽြန္မ စကားေျပာရင္လည္း "ေအးမူ"က "ေအးမူ" ကနဲ႔ပဲ သံုးတတ္ပါတယ္။ အိမ္က ေခၚရင္လည္း ေအးေအးမူပါပဲ။ ကၽြန္မ အဘြား ေဒၚညီမကလည္း ဒီလုိပဲ ေခၚေနက်ပါ။   အဲ ... သူက လူႀကီးေရာဂါ နဲ႔ မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ ဆယ့္သံုးႏွစ္သမီးပဲ႐ွိပါေသးတယ္။ နင္းခုိင္း၊ ႏွိပ္ခုိင္းရင္ ကၽြန္မ က အၿမဲပဲ နင္းေပးမယ္ ႏွိပ္ေပးတယ္ေလ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူ ကၽြန္မကုိ ခ်စ္ပဲ ခ်စ္လုိ႔လား၊ ေက်းဇူးပဲ တင္လုိ႔ေလမသိဘူး၊ ေျပာင္းေခၚတယ္။ "မေအးေလး" "မေအးေလး"နဲ႔ ေျပာင္းေခၚလာလုိက္၏ ဆံုးခါနီး အထိ တဖြဖြ ေခၚသြားခဲ့တာ၊ ကၽြန္မ မေမ့ႏိုင္ဘူး။ ေစာေစာက ကၽြန္မ ေျပာခဲ့တဲ့ ဆယ့္႐ွစ္ႏွစ္သမီး အ႐ြယ္ ၿမိဳ႕နယ္ ၿပိဳင္ပဲြ၀င္ဖုိ႔ ကေလာင္နာမည္ ေ႐ြးေတာ့ အဘြားေပးတဲ့ နာမည္ "မေအးေလး"ကုိပဲ သတိရတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ဒီနာမည္ကုိ ေပးလုိက္တာပဲ။ ဘာေဗဒင္မွ မေမးဘူး။ ဘယ္သူ႔အရိပ္မွ ကၽြန္မ ခုိလုိက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။

အဲဒီနာမည္နဲ႔ ၀တၳဳတုိေလးေတြ၊ မဂၢဇင္း၀တၳဳ႐ွည္ေတြ ေရးတဲ့ ေက်းဇူးပဲေပါ့ေလ၊ ကၪၥနစာေပကုိ ကၽြန္မ ေရာက္ေတာ့ "မေအးေလး"ဆုိတာနဲ႔ပဲ မမမိ (ေဒၚခင္မိမိ)က သိတယ္။ ကၽြန္မ ၀တၳဳေတြကုိ ႀကိဳသိ ေနခဲ့တယ္။ ႀကိဳက္တယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ဒါေပမဲ့ အန္တီႀကီးက လံုးခ်င္း၀တၳဳေတြ ေရးတဲ့ေနရာမွာ နာ မည္ေျပာင္းေစခ်င္တယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ မေအးေလးဆုိတာက ႐ုိးလြန္းတယ္ေပါ့ေလ။ ကၽြန္မက ျငင္းလုိက္ တယ္။ ဆန္းတာေတြက ႐ုိးသြားႏုိင္ပါတယ္။ ႐ုိးတဲ့နာမည္က ထပ္ၿပီးမ႐ုိးႏုိင္ေတာ့ဘူးလုိ႔။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မ အဘြား ေပးခဲ့တဲ့ နာမည္ ကၽြန္မ ေျပာင္းႏုိင္ဘူးလို႔ ဆုိေတာ့ စိတ္ထဲ သိပ္ေက်နပ္မွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီနာမည္ပဲ သံုးဖုိ႔ လက္ခံၾကပါတယ္။ ကၽြန္မ အေနနဲ႔ကလည္း ဒီနာမည္နဲ႔ ပရိသတ္ကုိ ခ်ဳပ္ကုိင္ မိေနမွေတာ့ ဒီနာမည္ကုိ ေျပာင္းၿပီး လံုးခ်င္းေရးဖုိ႔ ၀န္ေလးပါတယ္ "
" ဆရာမ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကုိ ဖန္တီးတဲ့ေနရာမွာ ဘယ္လုိ ဖန္တီးယူပါသလဲ။ ဇာတ္ေကာင္စ႐ုိက္နဲ႔ ဇာတ္လမ္း ဘယ္ဟာကုိ ဦးစားေပး ဖန္တီးတတ္ပါသလဲ "
" ဖန္တီးယူတယ္ ဆုိတဲ့စကားက လုပ္ယူတယ္ ဆုိတဲ့ စကားမုိ႔ ကၽြန္မ သိပ္မႀကိဳက္လွဘူး။ ဒါေပမဲ့ ထားပါ ေတာ့။ အစ္ကုိ႔ အေနနဲ႔က ဒီလုိပဲ သံုးရမွာကုိး။ ကၽြန္မက လူတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားေျပာရင္ အဲဒီလူရဲ႕ ေလယူ ေလသိမ္း၊ ပံုစံ၊ အျပဳအမူေလးေတြ၊ သူ႔ရဲ႕ ပင္ကုိစ႐ုိက္ကုိ ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္က ထုတ္ယူ သိမ္းထားၿပီးသား ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒါကုိ အစက ကၽြန္မ သတိမထားမိေသးပါဘူး။ ကၽြန္မ စာေရး တဲ့ ေနရာမွာ သူနဲ႔ ခြင္က်မယ့္ ေနရာမွာ အဲဒီလူရဲ႕ပံုစံ၊ ေလယူေလသိမ္းေတြက အစ ေရာက္လာတတ္မွ ကၽြန္မ စိတ္ ကုိ ကၽြန္မ သတိျပဳမိပါတယ္။

လံုးခ်င္း၀တၳဳ ေရးတဲ့အခါမွာေတာ့ ဌပနာ ႏုိင္းခ်င္း ထည့္ထားတဲ့ အစာသြတ္မုန္႔လုိ ကၽြန္မတုိ႔အေနနဲ႔ ေဒသႏၱရ ဗဟုသုတေတြေရာ၊ ထိုက္သင့္တဲ့ ပညာေပးေလးေတြ၊ သိသင့္သိထုိက္တာေလးေတြ ေရာေမႊၿပီး မွ ကုိယ္ ေျပာခ်င္တဲ့စကားကုိ ဦးတည္ၿပီး ေျပာတာပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာက စာေရးဆရာ အခ်င္းခ်င္းထဲမွာေရာ၊ ဗဟုသုတေတြ အတတ္ပညာ ေတြ ျပည့္စံုေနပါၿပီလုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ အျမင္႐ွိထားတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးေတြကေတာင္ စာေရးဆရာ ေျပာခ်င္တဲ့ စကားအဓိပၸာယ္ကုိ ေကာက္ႏုတ္ၿပီး မယူတတ္ၾကဘူး။ ဒါက အခ်စ္၀တၳဳေရးဆရာ၊ ဒါက ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ ဆုိၿပီး နာမည္တပ္ပစ္လုိက္တာပဲ။ အဲဒါေတြ ခက္ေနတာ။

ဥပမာ-ေျပာရရင္ ကၽြန္မ မေအးေလးကုိ ဆုိရင္ အခ်စ္၀တၳဳေရး စာေရးဆရာလုိ႔ပဲ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ မေအးေလး စၿပီး ေရးခဲ့တဲ့ ၀တၳဳက "တုိ႔ေမေမ"ေနာ္၊ အဲဒါ ဘ၀ သ႐ုပ္ေဖာ္ပဲ။ ဆက္ၿပီးေရးတဲ့ "ေျမးတုိ႔ ဘြားဘြား" တုိ႔၊ "သည္ေမာင္ႏွမ"တုိ႔ ... ကၽြန္မ ၀တၳဳတုိ ေရးရင္အခ်စ္ကုိ သိပ္မေရးဘူး။ ၀တၳဳ႐ွည္မွာ ဘ၀ သ႐ုပ္ေဖာ္ခ်ည္းပဲ မေရးဘူး။ ဘာလုိ႔လဲ၊ အုိင္မွာစုိးလုိ႔။ ၿငီးေငြ႕မွာစုိးလုိ႔။ စာဖတ္သူကုိ ဆဲြေဆာင္ ေခၚယူတဲ့ ေနရာမွာ ေဖ်ာ္ေျဖေရးဟာ မပါမျဖစ္တဲ့ က႑ပဲ။ အဲဒီထဲမွာမွ ကုိယ္ ေျပာခ်င္တဲ့စကား၊ ကုိယ္ေပးခ်င္တဲ့ ပညာကုိ သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ေလး၊ မသိမသာေလး ထည့္ေပးရတာ။ "ပညာေပး" "ပညာေပး" ဆုိၿပီး အတံုးလုိက္၊ အတစ္လုိက္ ထည့္ေပးမွ သိတဲ့လူဆုိရင္လည္း မေကာင္းပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားေတာင္မွ တရားျပတာ ၀တၳဳေၾကာင္းနဲ႔မွ တရားျပ၊ ေသာတာပန္ ျဖစ္ၾကတာ တစ္ပံုႀကီး၊ ပဋာစာရီ ဇာတ္ထုပ္မွာ မပဋာ၊ ကုိဒါသ နဲ႔ ႀကိဳက္၊ လုိက္ေျပးတာ ပါေသးတာပဲ။ ဒါကုိ အခ်စ္၀တၳဳလုိ႔ ေျပာရေကာလား။

၀တၳဳ႐ွည္ၿပီးေတာ့ ၀တၳဳတုိ၊ အစ္ကုိတုိ႔ ေပဖူးလႊာမွာ ကၽြန္မေရးတဲ့ "အလွဴ" ဆုိတာ အလွဴႏွစ္ခုကုိ ယွဥ္ၿပီး ေရးျပတယ္။ ကၽြန္မ ျမင္တဲ့အျမင္၊ ကၽြန္မသိတဲ့ အသိကု္ ပရိသတ္ကုိ ျဖန္႔ေပးတာပဲ။ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ႐ွတဲ့ သေဘာ။ လူ႔သေဘာ လူ႔သဘာ၀၊ ကၽြန္မတုိ႔ ဒါေတြကုိ လႊတ္လုိ႔ျဖစ္မလား။ ကၽြန္မ စာေရးတာ လူ႔သဘာ၀ ကုိ လက္လႊတ္ၿပီး လက္လြတ္စပယ္ တစ္ခါမွ မေရးပါဘူး။
ေမးခြန္း ေမးတာထက္ ေျဖတာက နည္းနည္း႐ွည္ေနၿပီေနာ္၊ ဒါေပမဲ့ စကားေတြ အမ်ားႀကီး ေျပာခ်င္ ေသးတယ္။

ေျပာခ်င္တာေတြကလည္း မ်ားေနတယ္ေလ။ ကၽြန္မတုိ႔ တာေမြက ထြက္တဲ့ စာသဝဏ္မဂၢဇင္းမွာ ကၽြန္မ ေရးတဲ့ "သူတကာထက္ တုိ႔ကသာတယ္" ဆုိရင္ မဂၢဇင္း၀တၳဳ႐ွည္ပဲ၊ ကၽြန္မတုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္ တာေမြအ၀ုိင္းထိပ္ကုိ လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္းနဲ႔ မီးပူျပင္ဆုိင္မွာ မီးပူ ၀င္ျပင္တယ္။ အဲဒီနံေဘးမွာ ကၽြန္မ ေငးမိ ေငးရာ ေငးေတာ့တာပဲ။ ကၽြန္မ ျမင္ကြင္းထဲ တည့္တည့္မတ္မတ္ က်လာတာက ဆုိက္ကားဆရာ။ "ဆုိက္ကား စီးမလား၊ ဆုိက္ကား"လုိ႔ ေမးတဲ့ဟန္၊ သူ႔ရဲ႕ မ်က္လံုး။ မ်က္လံုးထဲက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ ျပည့္ေန တဲ့ မ်က္လံုးေနာ္။ လူတစ္ေယာက္ အနားေရာက္လာရင္ ဘဲလ္တီးတဲ့ပံုစံ။ လူက သူ႔ကုိ ေက်ာ္သြားရင္ ပင့္သက္ခ်လုိက္တဲ့ဟန္၊ ဆႏၵေစာေနတာေတြ၊ ရင္ေမာေနတဲ့ဟန္ေတြ သူ႔ဆီမွာ တစ္ခါ တည္း ေတြ႕ေနရတယ္။

ကၽြန္မေတာင္မွ သူ႔ကုိ ၾကည့္ၿပီး ဟုိလူ သုတ္သုတ္သုတ္သုတ္နဲ႔ လာေနတာ၊ ဆုိက္ကားစီးမလုိ႔လား၊ ဟင္ ... မစီး ျပန္ဘူး၊ ေက်ာ္သြားျပန္ၿပီဆုိတဲ့ စိတ္ေတြ ၀င္လာတယ္။
မီးပူ ျပင္ၿပီးလုိ႔ "ျပန္ၾကစုိ႔မေလး" လုိ႔ ခင္ပြန္းသည္ ေခၚေတာ့ ျပန္သာ လာရတယ္။ စိတ္က ဆုိက္ကားဆရာ ဆီမွာ က်န္ရစ္တယ္။ ဆုိက္ကားဆရာရဲ႕ မ်က္လံုးေတြက ကၽြန္မကုိ စကားေတြ အမ်ားႀကီး ေျပာလုိက္သလုိပဲ။ ေနာက္တစ္ေန႔ ၀တၳဳေရးမယ္လုပ္ေတာ့ အဲဒီဆုိက္ကားဆရာက စိတ္ထဲက မထြက္ ေတာ့ဘူး။

ဒါနဲ႔ပဲ ကၽြန္မ ဆုိက္ကားဆရာရဲ႕ ဘ၀ကုိ ေရးျဖစ္တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ အစ္ကုိေမးတဲ့ ဇာတ္ေကာင္စ႐ုိက္နဲ႔ ဇာတ္လမ္း၊ ဘယ္ဟာကုိ ဦးစားေပး ဖန္တီးသလဲ၊ အစ္ကုိ႔ဘာသာစဥ္းစားသာၾကည့္ပါေတာ့"
" ခံစားခ်က္ တစ္ထမ္းတစ္ပုိးႀကီးနဲ႔ စာေရးတတ္တဲ့ စာေရးဆရာရဲ႕ ဘ၀၀န္ထုပ္၀န္ပုိးႀကီး သယ္ၿပီး ေတာင္တက္ရတာနဲ႔ တူတယ္လုိ႔ ဆရာမ ေရးတာ ဖတ္ရဖူးတယ္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ေရးရာမွာ ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ ကုိ ဆရာမ ခံစားေရးပါသလား၊ ဆူရာမ ေရးခဲ့သမွ်ထဲမွာ ဘယ္၀တၳဳကုိ အခံစားရဆံုးပါလဲ"

" အစ္ကုိ႔ေမးခြန္းကုိ ကၽြန္မက ေစာေစာကတည္းက ႀကိဳၿပီး ေျဖလုိက္သလုိ ျဖစ္သြားၿပီထင္တယ္၊ ေစာေစာ က ဥပမာျပတဲ့ ဆုိက္ကားဆရာ ေနရာမွာ ကၽြန္မ ေနရာ၀င္လုိက္တာပဲ။ ကၽြန္မဟာ ကၽြန္မ မဟုတ္ ေတာ့ဘူး။ ဆုိက္ကားဆရာဘ၀ကုိ ၀င္ယူတယ္၊ ၀င္ၿပီး ခံစားတယ္။ စာေရးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မဟာ မေအးေလး မဟုတ္ေတာ့ဘူးေလ။ ဆုိက္ကားဆရာ ကုိသန္းစိန္။
ကုိသန္းစိန္ ျဖစ္သြားၿပီးေတာ့ လူမႈအ႐ႈပ္အေထြးေတြ၊ အခက္အခဲေတြ၊ အတက္အက် သေဘာေတြကုိ သူဟာ လူေပါင္းစံုနဲ႔ ဆံုေနရေတာ့ ဒီလုိပဲ ေတြ႕ရမွာပဲလုိ႔ျမင္တယ္၊ ျမင္တဲ့အတုိင္းေရးတယ္။ ခံစားၿပီးေတာ့ ေရး တယ္။

ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ကုိ ကၽြန္မ ခံစားၿပီးမွ ေရးတာခ်ည္းပါပဲ။ ကၽြန္မ ေရးခဲ့သမွ်ထဲမွာ မၾကာခင္က ထြက္တဲ့အုပ္ ၄၀ ေျမာက္ ၀တၳဳ"တုိ႔ကုိ နားလည္ရင္ ေက်နပ္ပါၿပီ"လုိ႔ ပုိၿပီးႀကိဳက္တယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ "ပန္သစၥာ"ကုိ စာေရးဆရာမဘ၀ အပ္ႏွင္းထားေတာ့ ကၽြန္မ ကုိယ္တုိင္ကလည္း စာေရးဆရာမ၊ ပုိၿပီးခံစားလုိ႔ ေကာင္းတယ္။ ေရးလုိ႔ေကာင္းတယ္ ပန္သစၥာနဲ႔ ကၽြန္မဟာ တစ္ေျပးညီတည္းျဖစ္သြားတယ္။ ေျပာခ်င္ တာေတြကုိ ေရးခ်င္တာေတြကုိ "ပန္"က ကၽြန္မကုိယ္စား ေျပာေပးသြားသလုိပဲ။ ကၽြန္မဟာ "ပန္"၊ "ပန္"ဟာ ကၽြန္မ ခဲြမရေအာင္ ႐ွိသြားတယ္။
အဲဒီလုိပဲ၊ စာဖတ္သူရဲ႕ စိတ္ထဲမွာလည္း ကၽြန္မနဲ႔ ပန္ကုိ တစ္ေယာက္တည္း သတ္မွတ္ၾကတာေတြကုိ ေတြ႕ရတယ္။ ခံစားခ်က္နဲ႔ ေရးသလား၊ မေရးသလား ဆုိလုိ႔ ရယ္စရာေျပာရဦးမယ္။ ကၽြန္မ ကုိယ္၀န္ အရင့္ အမာႀကီး နဲ႔ ႐ွိခ်ိန္မွာ ေရးတာက "ေျခခ်ရာလမ္းမွ ႏွလံုးသားကေလးမ်ား" ဆုိတဲ့ အၿငိမ့္မင္းသမီး "ယမင္း" ဇာတ္လမ္း။

အဲဒီဇာတ္လမ္းေရးၿပီး ငါးရက္အၾကာမွာ သမီးကုိ ေမြးတာပဲ။ သမီးဟာ လက္လႈပ္တတ္ကတည္းက "ခ်ိဳ မုိင္မုိင္" ကတယ္။ ဘယ္သူမွ သင္မေပးဘဲနဲ႔ေနာ္။ ေဟာ ... ထႏုိင္ရပ္ႏုိင္တာနဲ႔ ကေတာ့တာပဲ။ ကၽြန္မလည္း စဥ္းစားတယ္။ တုိ႔မ်ိဳး႐ုိးထဲမွာ သဘင္သည္လည္း မ႐ွိပါဘူးလုိ႔ေပါ့။ ေနာက္မွ သတိရေတာ့မွ "ေၾသာ္ ... သူ႔ကုိ ကုိယ္၀န္ႀကီးနဲ႔ ေရးမိတဲ့ ဇာတ္လမ္းက အၿငိမ့္မင္းသမီးကုိး"လုိ႔။ သူက သိပ္၀ါသနာ ပါေနေတာ့လည္း "ကဲ ... ကဲ" ဆုိၿပီး လႊတ္ေပးလုိက္တာ။ မႏွစ္က မူႀကိဳ (၁)မွာေလ။ ဂ်ပန္လူငယ္ သံုးရာေက်ာ္ ကုိ တစ္ခါမွ စင္ေပၚ မတက္ဖူးေသးတဲ့ သမီးက "စင္ေတာ္မင္းသမီး"အကနဲ႔ ဧည့္ခံလုိက္တာ ေၾကာ့လုိ႔။

အစ္ကုိတုိ႔ ေတြ႕မွာေပါ့၊ ၀တၳဳတုိေပါင္းခ်ဳပ္မွာ သားနဲပသမီးပံု မ်က္ႏွာဖံုးထည့္ေပးလုိက္တာ။ သမီးက က လုိ႔ေလ။ စေကာ့ေစ်း ထဲ သြားရင္ မင္းသမီးအ၀တ္လွလွ ဆုိင္ေ႐ွ႕က မခြာေတာ့တာနဲ႔ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ ၀ယ္ေပး ထားရတဲ့ မင္းသမီးအ၀တ္နဲ႔။
ကဲ ... အဲဒီေတာ့ စာေရးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ႐ွိေနတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္က ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ စိတ္နဲ႔ စ႐ုိက္ပဲ ဆုိတာ ေျပာဖုိ႔ လုိပါဦးမလား "
" တုိ႔ကုိ နားလည္ရင္ ေက်နပ္ပါၿပီ ၀တၳဳထဲက ဆရာမ အယူအဆတစ္ခု ေဆြးေႏြးခြင့္ျပဳပါ"
" ေျပာပါ ... အစ္ကုိ ေဆြးေႏြးခ်င္တာ ေဆြးေႏြးပါ"

" ဆရာမက ဒီလုိ ဆုိတယ္။ "မိန္းမတုိ႔သည္ သစၥာႏွင့္ ေမတၱာကုိ အင္အားျပဳလ်က္ အိမ္ေထာင္တည္ျခင္း အမႈ ကုိျပဳ၏။ ေယာက္်ားတုိ႔သည္ကား ပုိင္ဆုိင္ရယူလုိမႈတစ္ခုအတြက္ အိမ္ေထာင္ျပဳ၏"တဲ့။ အိမ္ေထာင္ သည္ မိန္းမတုိင္းဟာ သစၥာနဲ႔ ေမတၱာကုိ အင္အားမျပဳၾကသလုိ၊ ေယာက္်ားတုိင္းဟာလည္း ပုိင္ဆုိင္ ရလုိမႈ တစ္ခုတည္းအတြက္ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကတာ မဟုတ္ပါဘူးဆုိရင္ ဆရာမ ဘယ္လုိ ယူဆမလဲ "
" အစ္ကုိ႔ ေမးခြန္းထဲမွာပဲ အစ္ကုိ႔အေျဖက ပါေနၿပီပဲ။ အိမ္ေထာင္သည္ မိန္းမတုိင္း၊ ေယာက္်ားတုိင္း ဆုိတဲ့ စကား မွာကုိပဲ "တခ်ိဳ႕"ဆုိတဲ့ စကားက ႁခြင္းခ်က္ ပါမေနဘူးလား၊ "တခ်ိဳ႕"မိန္းမေတြက်ေတာ့ သစၥာနဲ႔ ေမတၱာ ကုိ အင္အားျပဳတယ္ေပါ့။
တခ်ိဳ႕ ေယာက္်ားေတြ က်ေတာ့ ပုိင္ဆုိင္ ရယူလုိမႈအတြက္ အိမ္ေထာင္ျပဳတယ္ေပါ့ ဟုတ္လား။

အစ္ကုိ ၀န္ခံမလား ...
ဒါျဖင့္ရင္ ကၽြန္မ ေျပာတာ အဲဒီ "တခ်ိဳ႕" အတြက္ ေျပာတာဆုိရင္ အစ္ကုိ လက္ခံမလား။ အဲဒီ "တခ်ိဳ႕" က လည္း လူမ်ားစု ျဖစ္ေနလုိ႔ "ေယာက္်ားတုိ႔သည္ မိန္းမတုိ႔သည္" လုိ႔ ကၽြန္မ သံုးတာေပါ့။ မဟုတ္ဘူးလား။
မလုပ္ နဲ႔ေနာ္၊ အစ္ကုိ၊ ကၽြန္မက စာေရးဆရာမေလ။
ကုိစုိးက ဒါေၾကာင့္ ေျပာတာ ထင္ပါရဲ႕၊ "စကားတတ္တုိင္း ကတ္မေျပာနဲ႔"တဲ့ ပန္ကုိ ေျပာတာေလ ... အဟဲ "
" ဒါဆုိ ပန္ကုိ ကုိစုိးေ႐ွ႕မွာပဲ စကားကတ္ရလိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ ပန္က ... အဲေလ ... ဆရာမက "မိန္းမတုိ႔ သည္၊ ေယာက္်ားတုိ႔သည္" ဆုိေတာ့ အားလံုး ပါသြားတယ္ေလ။ အခုမွ ဆရာမက တခ်ိဳကလုိ႔ ေျပာတာ ကုိး။ "ေယာက္်ားတုိ႔သည္" ဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အခ်စ္ေ႐ွ႕ေနလုိက္မိတာပါ ဆရာမေရ ... ကဲ ဆက္လုိက္ ၾကရေအာင္။

အခ်စ္၀တၳဳေတြ ဆက္တုိက္ေရးလာတဲ့ ဆရာမအေနနဲ႔ "ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ"အေပၚ ဘယ္လုိ ယူဆပါသလဲ"
" ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာေၾကာင့္ကုိပဲ ကၽြန္မတုိ႔ ကမၻာႀကီး အဓြန္႔႐ွည္ေနႏုိင္တာေပါ့အစ္ကုိရာ။ "အခ်စ္"ဟာ မ႐ွိ မျဖစ္ တဲ့ ရတနာပါပဲ။ အခ်စ္ကုိ ေက်ာ္လႊားႏုိင္သူရယ္လုိ႔ ဘယ္သူ႐ွိလုိ႔လဲ။ အဲဒီကမွတစ္ဆင့္ ေပါက္ဖြား လာတဲ့ သံေယာဇဥ္တုိ႔ ေမတၱာတုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကႀကီး သာယာစုိျပည္ေနတာေပါ့။ ဒါက လူငယ္အျမင္နဲ႕ ေျပာ တာပါ။

စာေရးဆရာမ တစ္ေယာက္။
ၿပီးေတာ့ ...
တည္ၿငိမ္စိတ္ နဲ႔ ႐ႈၾကည့္ေ၀ဖန္ၿပီး ေျပာရရင္ တကယ္ေတာ့ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း။ ဆုိတာေတြ အားလံုးဟာ "စိတ္" ပါပဲ။
ကၽြန္မ ေရးတဲ့၀တၳဳကုိ အခ်စ္၀တၳဳလုိ႔ေခၚသလား။
ကၽြန္မ ၀တၳဳေတြကုိ အကုန္လံုး အစ္ကုိ ဖတ္ၾကည့္ၿပီးမွ နာမည္တပ္သင့္တယ္။
"ျမရည္နႏၵာမွ သဲစုရည္"ကုိ ဖတ္ၿပီးရင္ အစ္ကုိ ဘယ္လုိေျပာမလဲ။ ကၽြန္မ သိခ်င္လုိက္တာ "
" ေနဦး ဆရာမ၊ ကၽြန္ေတာ္က အခ်စ္၀တၳဳေတြ ေရးလာတဲ့ ဆရာမလုိ႔ ေျပာလုိက္လုိ႔ ဆရာမ ခံျပင္းသြားပံု ရတယ္။ ေစာေစာက ဆရာမစကားနဲ႔ပဲ ျပန္ေကာက္ရရင္ အမ်ားစုက အခ်စ္၀တၳဳ ျဖစ္ေနတာမုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ၿခံဳၿပီး ေျပာလုိက္တာပါ"

" အစ္ကုိ ႐ွာေဖြဖတ္ၾကည့္ပါ။ ကၽြန္မ ေရးသမွ် ၀တၳဳေတြထဲမွာ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ပညာေပးေလးေတြ ပါ ပါတယ္။ ပညာ ဆုိတာကလည္း ယူတတ္မွ ရတယ္ေလေနာ္ "
" Ghost Writter" ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ မေက်နပ္တာေတြ ဆရာမ ၀တၳဳထဲမွာ ဖတ္ရဖူး ပါတယ္။ ဆရာမက ဒီလုိ ေရးေပးတဲ့ လူေတြကုိ မေရးသင့္ဘူးလုိ႔ ယူဆတယ္။ အျပစ္တင္ထားတယ္။ ဒီေန႔ စာေပ ေလာကမွာ "ငါ့၀မ္းပူဆာ မေနသာ" လုိ႔ ေနာက္ကြယ္က ေရးေနၾကရတဲ့ ကေလာင္အုိႀကီးေတြ၊ စာေပကုိ ေရးေနရရင္ ေက်နပ္ၿပီး ကုိယ္ေရးတဲ့စာ ပံုႏွိပ္စာလံုးေလးေတြနဲ႔ ျမင္ခ်င္လြန္းလုိ႔ ကုိယ့္နာမည္ တပ္ခြင့္ မရ သည့္တုိင္ သူမ်ားနာမည္နဲ႔ ေရးေပးေနၾကရတဲ့ စာေပ၀ါသနာ႐ွင္ေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိပါတယ္။

ဒီေတာ့ ေနာက္ကြယ္က ေရးေနၾကရတဲ့သူေတြထက္ စာေရးဆရာ အမည္ခံခ်င္ၾကတဲ့ ေငြ႐ွင္ေတြမွာ ပုိၿပီး တာ၀န္မ႐ွိေပဘူးလား "
" ဟုတ္တယ္။
" ေအပရယ္လ္၏ ေႏြအနမ္း" ထဲမွာ ကၽြန္မ ေရးထားပါတယ္။
ကၽြန္မက အစစ္အမွန္ကုိပဲ လက္ခံတတ္တဲ့သူေလ။ စကားေျပာရင္ ကၽြန္မ ေ႐ွ႕မွာ မဟုတ္မဟတ္ လာေျပာ ရင္ေတာင္ ေအာ္ထုတ္ပစ္တတ္တဲ့သူ။
ေလာကႀကီးမွာ "ငါ့၀မ္းပူဆာ မေနသာလုိ႔ " လုပ္ၾကစတမ္းဆုိရင္ ရာဇ၀တ္မႈေတြ ျပည့္ကုန္မွာေပါ့။
ကၽြန္မ ႀကိဳက္တာက ... လွ်ာ ျမက္ေပါက္ပါေစ ဘယ္သူ႔ထဘီနားမွ ခုိမစားဘူး၊ ဘယ္သူ႔ေျခဖ်ားမွ ဦး မတုိက္ဘူး။
ခုိးမစားဘူး၊ ဓားျပတုိက္ မစားဘူး ဆုိတဲ့ စကားမ်ိဳး၊ မာနမ်ိဳး။

ခုေတာ့ ... အစ္ကုိက ဒီလုိစကား သံုးလာေတာ့ အံ့ၾသလုိက္တာ။
ေငြ႐ွင္ေတြ "အခြင့္ေကာင္း"ယူဖုိ႔ ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္တဲ့သူကလည္း ႐ွိေနတာကုိး။ ေရာင္းတဲ့သူ မ႐ွိရင္ ၀ယ္ တဲ့ သူ ႐ွိပါ့မလား။
ေရးေပးမယ့္သူမ႐ွိရင္ နာမည္ခံက ႐ွိပါ့မလား။ ဒီကိစၥေတြက ခုမွ ေပၚလာတာပါ။ စာေပေစ်းကြက္ ေကာင္းလာ မွ ဆုိပါေတာ့။
ဟုိးအရင္ ၀တၳဳေလာကမွာ ဒါမ်ိဳး မ႐ွိဘူး။ မိန္းမနာမည္နဲ႔မွ ေရာင္းေကာင္းတယ္ထင္ရင္၊ ထြက္ခ်င္ရင္ ေယာက္်ား က မိန္းမနာမည္တပ္ ထြက္တာပဲ ႐ွိတယ္။
သိန္းသိန္း ဆုိၿပီး ဒီေန႔ ကန္ေတာ့ခံေနရတဲ့ ဆရာႀကီးက ေယာက္်ားပဲ။ ဒီလုိပဲ ျဖစ္ရမွာေပါ့။

၀မ္းစာေရးအတြက္ ျမန္မာျပည္မွာ မုန္႔ဟင္းခါး ေရာင္းစားမလား၊ ဘိန္းမုန္႔ေရာင္းမလား၊ ႀကိဳက္တာ လုပ္လုိ႔ရတယ္။ စာေပ၀ါသနာပါရင္ မဂၢဇင္းတုိက္ေတြပုိ႔၊ အဆင့္မီရင္ ေ႐ြးလိမ့္မယ္၊ ပါလိမ့္မယ္။
၀ါသနာ နဲ႔ ၀မ္းစာေရးကုိ တဲြၿပီး ယူကတည္းကုိက အစ္ကုိ မွားေနၿပီေနာ္။ သူတုိ႔ေတြက ေျပာလုိ႔ ေျပာရတာ ဆုိရင္လည္း ကၽြန္မ ေျပာတဲ့အတုိင္း ေျပာေပေတာ့။
မေအးေလးဆုိတာ ကုိယ္တုိင္ ႀကိဳးစားၿပီး ေအာင္ျမင္လာတဲ့နာမည္ပါ။ ကုိယ္တုိင္ ႀကိဳးစားတဲ့သူကုိပဲ ကၽြန္မ ေတာ့ အားေပးတယ္ "

" စာေပပဲ ေရးတတ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္က မုန္႔ဟင္းခါး ဘယ္လုိ ခ်က္တတ္မလဲ၊ ဘိန္းမုန္႔ ဘယ္လုိ ဖုတ္ တတ္မလဲ။ ဒါက တစ္ေၾကာင္း ထားပါေလ၊ ဆရာမ စာေပေလာကထဲ စ၀င္တဲ့ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္ေလာက္က ေတာင္ စာမူတစ္ပုဒ္ မဂၢဇင္းထဲပါဖုိ႔ တစ္ႏွစ္ေစာင့္ရတယ္။ ဒီေန႔ မဂၢဇင္းေတြမွာ လူသစ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ ပါလာဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္ေလာက္ေစာင့္ရတယ္ဆုိတာ ဆရာမ သိမွသိပါ့မလား။ မေျပာတတ္ ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မဂၢဇင္းမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က ေ႐ြးထားတဲ့ ၀တၳဳတုိေတြ လက္က်န္ ႐ွိေန ေသးတယ္။ ၀ါသနာနဲ႔ ၀မ္းစာ ကၽြန္ေတာ္ တဲြေျပာတာက ၀ါသနာပါတာကုိ လုပ္ေန႐ံုနဲ႔ လူေတြမွာ အာဟာရသိဒၶိ မၿပီးၾက ေသးဘူး။ ထမင္းစားရဖုိ႔ကလည္း အေရးႀကီးတယ္ မဟုတ္လား။ ဆရာမကေတာ့ ၀ါသနာ ပါတာကုိ လုပ္႐ံုနဲ႔ ၀မ္းစာျပည့္ေနတာကုိး။ လူတုိင္းက ဆရာမတုိ႔လုိ မထုတ္ႏုိင္ဘူး ဆရာမရဲ႕။ ဒါကုိ ျငင္းေနရင္ေတာ့ မုန္႔လံုးစကၠဴကပ္ ျဖစ္ေနေတာ့မယ္။ ျဖတ္လုိက္ၾကစုိ႔။

စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ ဆရာမ လုိက္ပါသလား။ စာေပေဟာေျပာပဲြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာမ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ "
" စာေပေဟာေျပာပဲြကုိ ကၽြန္မ၊ ယု၀တီေ႐ြ၀ါစိန္၊ အီၾကာေကြး၊ တကၠသုိလ္မင္းညိဳတုိ႔နဲ႔ တဲြၿပီး စမ္းေခ်ာင္း မွာ ေဟာဖူးပါတယ္။
ဒုတိယတစ္ခါက မင္းသား ၾကည္စုိး၊ စုိးေ႐ႊရယ္၊ ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္ေနမ်ိဳးရယ္၊ ကၽြန္မရယ္။ ၿပီးေတာ့ ကေလာင္သစ္ တစ္ေယာက္ ရယ္ တဲြၿပီး သဃၤန္းကၽြန္းမွာ ေဟာဖူးပါတယ္။
တတိယ တစ္ခါက်ေတာ့ ဆရာ၀န္က တားျမစ္ထားလုိ႔ မလုိက္ေတာ့ပါဘူးဆုိလုိ႔ ၾကားက ပရိသတ္က ေတာင္း ဆုိလုိ႔ ယု၀တီခင္ဦး ရယ္၊ မင္းသခၤရယ္၊ ဆရာသိပၸံမွဴးတင္ ရယ္၊ ကၽြန္မ ရယ္ ေက်ာက္ေျမာင္း ဘယသုဒၶိလမ္း မွာ ေဟာဖူးပါတယ္။

ဒါ ေနာက္ဆံုးပါပဲ။
ကၽြန္မအေနနဲ႔ စိတ္လႈပ္႐ွားမႈရဲ႕ ဒဏ္ကုိ မခံႏုိင္ဘူး။ ႏွလံုးအားနည္းလုိ႔ ေဟာေျပာပဲြ မလုိက္ပါနဲ႕ လုိ႔ ဆရာ၀န္ က ညႊန္ၾကားထားလုိ႔ မလုိက္ေတာ့ပါဘူး။
ေဟာေျပာပဲြ ျပဳလုပ္ရမယ့္သူေတြမွာ ေငြေရာ လူပါ အပင္ပန္းခံ ျပဳလုပ္ရတာမုိ႔ စာေရးဆရာ ေတြဆီက တကယ့္ အႏွစ္သာရ ႐ွိတဲ့ စကား၊ အက်ိဳး႐ွိမယ့္ စကားကုိ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး နားေထာင္ရရင္ေတာ့ ေကာင္း တာေပါ့။ အေပ်ာ္ခရီးထြက္သလုိ ထြက္ၿပီး ဟုိလူ႔ကုိပင့္၊ ဒီလူ႔ကုိ ပုတ္ခ်နဲ႔ အခ်င္းခ်င္း ပုတ္ခတ္ၾကတာမ်ိဳး တုိ႔၊ စင္ေပၚတက္ၿပီး ဒါ ငါ့ေနရာဆုိၿပီး ေျပာခ်င္ရာေျပာ၊ ဆုိခ်င္ရာ ဆုိတာမ်ိဳးကုိေတာ့ ကၽြန္မ မႀကိဳက္ဘူး"

" ဆရာမ လံုးခ်င္းသက္တမ္း ၁၀ ႏွစ္ေလာက္အတြင္းမွာ လံုးခ်င္းအုပ္ ၄၀ ထြက္ခဲ့ၿပီးၿပီဆုိေတာ့ ဒီလုိ ေရးႏုိင္ ဖုိ႔အတြက္ စာေရးခ်ိန္ရယ္လုိ႔ သီးသန္႔အခ်ိန္ယူေလ့႐ွိပါသလား "
" ကၽြန္မ လံုးခ်င္းသက္တမ္း ၁၀ ႏွစ္မွာ စာေရးခ်ိန္ရယ္လုိ႔ သီးသန္႔မယူပါဘူး။
ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ ကၽြန္မက စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနသလုိ အိမ္႐ွင္မ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေန လုိ႔ ပါပဲ။
အိမ္မွာ အေဖာ္ႏွစ္ေယာက္ေတာ့ ေခၚထားရပါရဲ႕။ ဒီေခါင္းတဲြႀကီးက မလႈပ္ဘဲနဲ႔ ေနာက္တဲြေတြက ဘယ္ လႈပ္မလဲ။ နာမည္ကုိက အိမ္ေဖာ္လုိ႔ ေခၚတာမ်ိဳးကုိး။ ဒီေတာ့ အိမ္မွာ ႀကီးၾကပ္စီမံရတာက တစ္မ်ိဳး၊ ဆယ္ႏွစ္သား နဲ႔ ေျခာက္ႏွစ္သမီး ရဲ႕ ပညာေရး က တစ္ဖံု၊ ဒီၾကားထဲ အမ်ိဳးသားက ထုတ္ေ၀သူဆုိေတာ့ ျဖန္႔ခ်ိ ေရးလုပ္ငန္း မွာ ကၽြန္မ ၀င္ပါရပါတယ္။ အမ်ိဳးသား ကုိလည္း ကၽြန္မ ေအာင္ျမင္မႈ တည္တံ့လာတဲ့ အခ်ိန္ မွာ အလုပ္က ထြက္ေစၿပီ။ ဒီေလာကထဲ ကၽြန္မ သြင္းလုိက္တာပါ။

ဒီေတာ့ကား ေ႐ွ႕ပုိင္း ဇာတ္အိမ္တည္ခ်ိန္၊ ကၽြန္မ စိတ္မွာ ၀တၳဳ သေႏၶတည္ခ်ိန္မွာ အိမ္အလုပ္လုပ္၊ သားနဲ႔ သမီး စာသင္ေပး နဲ႔ အားတဲ့အခ်ိန္က်မွ ကၽြန္မ ေရးပါတယ္။ အဲ ... ဇာတ္အ႐ွိန္ တက္ၿပီေဟ့ဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္သူလာလာ ကၽြန္မ ထြက္မေတြ႕ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ မီးဖုိေခ်ာင္ ျပန္မၾကည့္ေတာ့ဘူး။ ထမင္းစားခ်ိန္ ဆင္းစား၊ ျပန္တက္ စာေရးနဲ႔ တစ္ေန႔လံုး ေရးေတာ့တာပဲ။
ညဘက္ေတာ့ သာမန္အခ်ိန္မွာ ဆယ့္တစ္နာရီအထိပဲ ကၽြန္မ စာေရးပါတယ္။ ဇာတ္သိမ္းပုိင္းမွာေတာ့ မရပ္ ေတာ့ပါဘူး။ သံုးနာရီ ေလးနာရီမွပဲ ၿပီးၿပီး၊ ဆက္တုိက္ေရးေတာ့တာပါပဲ"
" စာေပေလာက ထဲ ၀င္ေရာက္ဖုိ႔ ႀကိဳးပမ္းေနသူေတြအတြက္ ဆရာမ ဘယ္လုိ အႀကံေပးခ်င္ပါသလဲ "
" စာေပေလာက ထဲ ၀င္ခ်င္သူေတြအတြက္ ကၽြန္မ ေျပာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။

ကၽြန္မက မဂၢဇင္းက စတက္တဲ့သူမုိ႔လား မသိဘူး။ မဂၢဇင္းက စတက္ၾကတာပဲ ေကာင္းပါတယ္။ မဂၢဇင္းႀကီး ေတြ အရင္ဆံုး ၀င္တုိးၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ ၿပီးမွ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ တက္ေပါ့။ တခ်ိဳ႕ ဘြားခနဲ ေပၚလာသူေတြ ကေတာ့ နတ္ေရကန္ထဲ ပစ္ခ်ၿပီး ႀကီးသလုိ ႀကီးလာတာ ဘုန္း႐ွင္ ကံ႐ွင္ေတြ ဆုိပါေတာ့ေလ၊ ကၽြန္မကေတာ့ မႀကိဳက္ပါဘူး။ အႀကံအဖန္ေတြ မ်ားၾကတာေပါ့။
ေၾသာ္ ... ေျပာရဦးမယ္။
တခ်ိဳ႕က ၀တၳဳတုိေရးၿပီး မဂၢဇင္းတုိက္ႀကီးေတြ ပုိ႔ေပးပါဆုိၿပီး ကၽြန္မဆီက တစ္ဆင့္ ပုိ႔ခုိင္းလုိ႔ အမ်ိဳးသားကုိ သြားပုိ႔ခုိင္းရတယ္။ ေနာက္ အဲဒီလုိ မလုပ္ၾကပါနဲ႔။ မဂၢဇင္းတုိက္မွာ လိပ္စာ ႐ွိသားပဲ။ အဲဒီအတုိင္း ပုိ႔ၾကပါလုိ႔၊ ကၽြန္မတုိ႔မွာလည္း အားတာ မဟုတ္ဘူးေလ"
" ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္၀တၳဳေတြအေပၚ ဆရာမ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ "

" ကၽြန္မရဲ႕ လံုးခ်င္း၀တၳဳနဲ႔ ၀တၳဳတုိထဲမွာေရာ ၀တၳဳ႐ွည္ထဲမွာေရာ အစ္ကုိ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲလုိ႔ ျပန္ေမးခ်င္လုိက္တာ။ ထားပါေတာ့ေလ ... ေမးတာကုိပဲ ေျဖရရင္ ...
ဦးဆံုး ... "ဘ၀"ဆုိတာ ဘာလဲ၊ ကၽြန္မတုိ႔ စဥ္းစားၾကရေအာင္။ ဘ၀ဆုိတာ ေမြးဖြားျခင္းနဲ႔ ေသဆံုးျခင္း ၾကား မွာ ႐ွိတဲ့ ၾကားကာလတဲ့။ အခ်ိန္ကာလလုိ႔ ေခၚတြင္လုိ႔လည္း အခ်ိန္တဲ့။ ဒါကေတာ့ ကုိယ့္အယူအဆ နဲ႔ ကုိယ္ေလ။
ဒီလုိပဲ သူ႔ဘ၀နဲ႔သူ ၊ကုိယ့္ဘ၀နဲ႔ကုိယ္ ဆုိတဲ့စကား သံုးၾကတာပဲ။
ဒီေတာ့ ဘ၀ဆုိတာ အေၾကာင္းတရားလုိ႔ သတ္မွတ္လုိ႔ မရဘူးလား။ ဥပမာ - ဆုိပါေတာ့၊ ကၽြန္မ ဘ၀အေၾကာင္း လုိ႔ ကၽြန္မကုိ ေျပာရင္ ...
ကၽြန္မအေၾကာင္း ကၽြန္မ ေျပာရမွာေပါ့။ မဟုတ္ဘူးလား။

ဒီေတာ့ သူေဌးႀကီး ဦးဘ ရဲ႕အေၾကာင္း ေရးတာေကာ၊ ဦးဘ ရဲ႕ ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ မဟုတ္ဘူးလား။
ဆုိက္ကားသမား ကုိသန္းစိန္ ရဲ႕အေၾကာင္း ေရးတာေကာ၊ ကုိသန္းစိန္ရဲ႕ ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ေပါ့။
တခ်ိဳ႕က ဆင္းရဲလုိက္သမွ် စားစရာေတာင္ မ႐ွိေအာင္ ဆင္းရဲတဲ့သူမ်ိဳးအေၾကာင္းေရးမွ ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္လုိ႔ ထင္ေနၾကတယ္။
ေရးပါ။ ဆင္းရဲတာပဲ ေရးေရး၊ ခ်မ္းသာတာပဲ ေရးေရး၊ သဘာ၀ယုတၱိကေန မကင္းလြတ္ရဘူး။ လူဆုိတာ ကုိယ့္ဘ၀ နဲ႔ ကုိယ္ ေပ်ာ္တတ္တဲ့သူပဲ။ ေျဖသိမ့္တတ္တဲ့ သူေတြပဲ။ ေခ်ာက္ထဲ က်ေနတဲ့လူကုိ အေပၚ ကေန ဆီးၾကည့္ၿပီး ...

" ဟာ ... ဟုိလူ ေခ်ာက္ထဲက်ေနတယ္၊ က်ေနတယ္" လုိ႔ ကုန္းေအာ္၊ လူေတြ ၀ုိင္းအံုၾကည့္၊ " ဟင္ ... ဟာ " ျဖစ္ေနလုိ႔ မၿပီးဘူး။ ဒီေနရာမွာ ဇာတ္သိမ္းလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ ဒီလူအေပၚေရာက္ေအာင္ ၀ုိင္းကူညီရမယ္။ ဒီလူရဲ႕ ထြက္ေပါက္ကုိ ႐ွာေပးရမယ္။ ၀တၳဳပဲ ဆုိပါေတာ့။ ဒီလူ အေပၚေရာက္တာနဲ႔ အဆံုးသတ္ရမယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ၀ုိင္း၀န္းကူညီတတ္တဲ့ လူသားေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္၊ စိတ္ဓာတ္မက်ဘဲ ႀကိဳးစား ရမယ့္ စိတ္ဓာတ္ကုိ ေဖာ္ေပးမယ္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကုိ ေရးရင္ စာေရးဆရာရဲ႕ ေစတနာဟာ ေပၚလြင္ေနရမယ္။ ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ဆုိတာ ဆင္းရဲတာပဲ ေရးေရး၊ အလႊာအသီးသီးကုိပဲ ေရးေရး ေစတနာ ပါရင္ အားလံုး ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ခ်ည္းပဲ။ လွ်ိဳ႕၀ွက္နဲ႔ စံုေထာက္၊ သုိင္းကလဲြရင္ေပါ့ေလ။ ဒီေတာ့ မ်က္မွန္စိမ္းတပ္ၿပီး ၾကည့္ရင္ အယူအဆေတြ ေျပာင္းေစခ်င္တယ္။ စာစံုမဖတ္ဘဲနဲ႔ ေ၀ဖန္တာမ်ိဳးေတြ ေ႐ွာင္ၾကေစခ်င္တယ္၊ ရသစာေပ အေပၚမွာ အျမင္က်ယ္ၾကေစခ်င္တယ္"

" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာမ၊ ေမးသမွ် ေျဖေပးတဲ့အတြက္ေရာ အျငင္းအခံုကေလးေတြအတြက္ပါ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေမးခ်င္တာေတာ့ ကုန္ပါၿပီ။ စာဖတ္ပရိသတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာမ ေျပာခ်င္တာမ်ား ႐ွိရင္ ျဖည့္ပါဦးလုိ႔ "
" အစ္ကုနဲ႔ ကၽြန္မ ေမးခဲ့ ေျဖခဲ့ ေျပာခဲ့တာေတြကုိ ဖတ္ၿပီး စာေပ၀ါသနာပါလုိ႔ ေမာင္ေတြ၊ ညီမေတြအတြက္ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကုိ သိလာၾကမွာပါ။
ေအာင္ျမင္ခ်င္တဲ့သူဆုိတာ ထုိင္ေအာ္ေနလုိ႔ေတာ့ မၿပီးဘူးေလ။ ႀကိဳးစားရမွာေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား"
ေတြ႕ဆံုခန္းမွာ ေတြ႕ဖုိ႔ ေပဖူးလႊာက ႀကိဳးစားတာ မႏွစ္ကတည္းကပါပဲ။ အဲဒီတုန္းက မေတြ႕ခဲ့တာက စာဖတ္ပရိသတ္ရဲ႕ စိတ္မွာ မေအးေလး ဆုိတဲ့ စာေရးဆရာအေပၚမွာ ေတြးခ်င္သလုိေတြၚ၊ ျမင္ခ်င္သလုိ ျမင္ေစခ်င္လုိ႔ပဲ။ စာဖတ္ပရိသတ္ရဲ႕ စိတ္ကုိ လႊတ္ေပးထားတဲ့ သေဘာပါပဲ။

လူဆုိတာ ကုိယ္ ခင္မင္တဲ့ စာေရးဆရာအေပၚမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ပံုေဖာ္ၾကည့္ရတာ အရသာပဲေလ။ ကၽြန္မတုိ႔ ငယ္ငယ္ကတည္း ဒီအတုိင္းပဲေပါ့။
ခုေတာ့ ဆရာ ဦးျမလိႈင္ ဆုိတာကလည္း ကၽြန္မအတြက္ ရင္းႏွီးတဲ့ ဆရာကလည္းျဖစ္၊ ေက်းဇူးကလည္း ႐ွိမုိ႔ မျငင္းသာေတာ့ဘဲ လက္ခံလုိက္တာပဲ။ ကၽြန္မအတြက္လည္း ေျပာခ်င္တာေလးေတြ ေျပာရ ဆုိရလုိ႔ ေပ်ာ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခု ေျပာခ်င္တာက ...
မေအးေလးကုိ နားလည္ရင္ ေက်နပ္ပါၿပီလုိ႔။

ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၃၅၊ ဧၿပီလ၊ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္။
Credit:shwezinu.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း