ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား အပိုင္း (၈)

ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား အပိုင္း (၈)
ျပည္ေတာ္၀င္ စေနေမာင္ေမာင္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း(မင္းသိခၤ)

     အဂၤလန္ႏိုင္ငံ ကို အလည္အပတ္ ေရာက္ရိွလာၾကတဲ့ စာေပ၀ါသနာရွင္ ႏိုင္ငံျခား ဧည့္သည္တုိင္း ေဘကာလမ္း က စံုေထာက္ၾကီး ရွားေလာ့စ္ဟုမ္း ေနထိုင္သြားတဲ့ ေနရာလုိ႔ စာေရးဆရာၾကီး ဆာအာသာေကာ္နင္ဒြိဳင္းလ္ က ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အိမ္ကို သြားေရာက္လည္ပတ္ ေလ့လာၾကပါသတဲ့။ ဆရာၾကီး ရဲ႕ ဖန္တီးမႈက ေအာင္ျမင္ေျပာင္ေျမာက္တဲ့အတြက္ တကယ္မရိွခဲ့ဖူးတဲ့ သူ႔ဇာတ္ေကာင္ ကိုပဲ စာဖတ္ ပရိသတ္က တကယ္ရွိခဲ့သေယာင္ စြဲလမ္းျပီး သြားေရာက္ၾကည့္ရႈၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တု႔ိ ျမန္မာစာေပ ေလာကမွာလည္း ပင္တုိင္ဇာတ္ေကာင္ထားျပီး ေရးခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာေတြ ထဲမွာ ဆရာၾကီး ေရႊဥေခါင္း ရဲ႕ စံုေထာက္ေမာင္စံရွား၊ ဆရာၾကီးဒဂုန္ေရႊမွ်ားရဲ႕ စံုေထာက္ ဦးထင္ေက်ာ္၊ ဆရာမိုးေ၀ရဲ႕ စံုေထာက္ တင္ေမာင္ေဆြ တို႔ကို ပရိသတ္ေတြ စြဲလမ္းခဲ့ၾကဖူးပါတယ္။ အဲဒီဆရာၾကီးေတြ ကြယ္လြန္ သြားၾက ျပီးတဲ့ေနာက္ ဒီေန႔ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ပရိသတ္ စိတ္၀င္ စားတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ တစ္ေယာက္ ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ သူက...ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္။

ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္က ဘိုးလိမ္းလမ္း (ဗညားဒလလမ္း)၊ အိမ္အမွတ္ ၂၉၅ မွာေနတယ္။ ယခု ေက်ာက္ေျမာင္း၊ ဘုရားေနာင္ရုပ္ရွင္ရံုအနီးမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ႏွင္းေမာင္ကို ဖန္တီးတဲ့ စာေရးဆရာ မင္းသိခၤ က ေဖာ္ျပတဲ့အတြက္ စာဖတ္ပရိသတ္ စိတ္ထဲမွာ တကယ္လုိ႔ထင္လာတယ္။ ဆရာၾကီးေတြရဲ႕ ဇာတ္ေကာင္ ေတြလိုပဲ ႏွင္းေမာင္ ေအာင္ျမင္လာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာမင္းသိခၤက ႏွင္းေမာင္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ႕ ေၾကာင့္ ႏွင္းေမာင္ခ်ည္း ဆက္တုိက္မဖန္တီးဘူး။ ပု႑ဘကြန္း၊ ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္ ေမာင္ဘခ်စ္ စတဲ့ သူ႔ဇာတ္ေကာင္ ႏွင္းေမာင္ မပါတဲ့... စံုေထာက္ဇာတ္လမ္း မဟုတ္တဲ့... စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္း တဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးေတြလည္း ဖန္တီးတယ္။ ဗဟုသုတျဖစ္စရာ အခ်က္အလက္ေတြ၊ ဇြဲသတိၱနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး အတုယူစရာ ေကာင္းတာေတြကို ထည့္ေပးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ဆရာမင္းသိခၤ ေအာင္ျမင္မႈမွတ္တိုင္ စိုက္ထူႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

သူေရးတဲ့ စာေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ တကယ္ျဖစ္ရပ္မွန္တခ်ိဳ႕၊ တကယ့္ေနရာတစ္ခ်ိဳ႕ ေရာစပ္ ေရးထားတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒီနည္းနဲ႔ ပရိသတ္ကို ဖမ္းထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ဇာတ္လိုက္ေတြကို ဖန္တီးတဲ့ ေနရာ မွာ တခ်ိဳ႕အခ်က္အလက္ေတြက သဘာ၀ယုတၱိ လြန္ကဲေနတာေတြ႔ရမယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလို ဖန္တီး ထားတာလဲ။ ႏွင္းေမာင္လို ေအာင္ျမင္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္တစ္ေကာင္ ဖန္တီးျပီး ျဖစ္ပါလ်က္နဲ႔ ဘာေၾကာင့္ 'စေနေမာင္ေမာင္' လုိ႔ဇာတ္လမ္းေတြ ေရးခ်င္ေနတာလဲ။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္ သိပ္ သိခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္လုိပဲ ဆရာမင္းသိခၤ ပရိသတ္ေတြလည္း သိခ်င္ မယ္လုိ႔ ယူဆပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိ ေတြ႕ဆံုေပးျခင္း က႑အတြက္ ဆရာမင္းသိခၤကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့တယ္။

ဆရာ့ကို စာဖတ္ပရိသတ္ေတြ သိလာတာကေတာ့  ဆရာ့ ပထမဆံုး လံုးခ်င္း၀တၳဳျဖစ္တဲ့ မႏုစာရီ ထြက္လာျပီးမွ ေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ မႏုစာရီ မထြက္ခင္ကတည္းက စရာစာေရးတယ္လို႔ မွတ္သားရဖူး ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မႏုစာရီအေၾကာင္း စျပီးမေဆြးေႏြးခင္ စာစ, ျပီးေရးခဲ့တဲ့ အေၾကာင္း ကေလးေတြက စ, ေျပာရေအာင္။

ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ နည္းနည္းပါးပါး ေရးဖူးတယ္။ ဟိုတစ္ပုိင္း၊ ဒီတစ္ပိုင္းနဲ႔ ေပ်ာက္ကုန္တယ္။ ကေလာင္ နာမည္ကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးပဲ။ နာမည္အရင္းျဖစ္တဲ့ 'ေအာင္ထြန္း' ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔လည္္း ေရးဖူး တယ္။ ရႈမ၀မွာ 'နန္းေ၀' ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔လည္း  ၀တၳဳတုိေလး တစ္ပုဒ္ ေရးဖူး တယ္။ ေနာက္ ၁၉၅၆ခုႏွစ္ ကၽြန္ေတာ္ ခုနစ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀မွာ  'ေအာင္စိုး(အညၾတ)' ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ တစ္ပုဒ္ေရးဖူးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဦးလွခင္ရဲ႕ ဆန္းညႊန္႔ဦးမဂၢဇင္းမွာ ေရးဖူးတာပါ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း မွာစာေပနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္သြားတယ္။

၁၉၆၅ခုႏွစ္မွာ ကၽြန္ေတာ္အထိန္းသိမ္းခံရျပီးေတာ့ ၁၉၇၀ျပည့္ႏွစ္မွ ျပန္လြတ္တာ ဆိုေတာ့ ငါးႏွစ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ အဆက္ျပတ္သြားတယ္။ ေထာင္ကေန ထြက္လာတာဆိုေတာ့ စာေရးဖို႔ စိတ္ကူးေတာ့ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဒီစာေပနယ္ကို ေျခမခ်ႏိုင္ဘူး။ ဒီ့ျပင္အလုပ္ေတြပဲ ၾကံဳရာ က်ပန္း လုပ္စားေနရတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ေစ်းေရာင္းရတာတုိ႔၊ ဘာတုိ႔ေတာင္ ပါတယ္။
 အဲဒီလို ေနရင္းကေန စက္သူေဌးတစ္ေယာက္က ခန္႔လို႔ကၽြန္ေတာ္ ဆန္စက္မွာအလုပ္ရတယ္။ အဲဒီမ်ာ ေနရင္း ကေန အေၾကာင္းတစ္ခုနဲ႔ ပုတီးစိပ္တဲ့ဘက္ကို ေရာက္သြားတယ္။ ဒိုလိုေအးခ်မ္း တုန္း စာေရးဦး မွပဲဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ္စာစေရးျဖစ္တာပါပဲ။

ပထမဦးဆံုး ကၽြန္ေတာ္စာစ, ေရးျဖစ္တာက 'မႏုစာရီ' ပါပဲ။ မႏုစာရီက တစ္ႏွစ္လံုးလံုး ကၽြန္ေတာ္ တရားထိုင္ ျပီး ေရးတဲ့၀တၳဳပါပဲ။ ဆက္တိုက္ေရးတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ျပတ္ ေနလိုက္၊ ပုတီးစိပ္လိုက္၊ ဘုရားတက္လိုက္၊ အားတဲ့အခါ စာဆက္ေရးလိုက္နဲ႔ ေရးသြားတာပါ။ ဒီ၀တၳဳကို ေရးစဥ္ က စာအုပ္အျဖစ္ ထုတ္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိပါဘူး။ ေရးျပီး သိမ္းထားဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခု နဲ႔ ေရးခဲ့တာပါ။

''မႏုစာရီကို ေရးတဲ့ေနရာမွာ ေရႊတိဂံုဘုရား ေျမာက္ဘက္ေစာင္းတန္းက တရုတ္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၊ ဗ်ည္း-သရ ေရတြင္းကေလး၊ တာေမြသခၤ်ိဳင္းက မႏုစာရီရဲ႕  အုပ္ဂူစသျဖင့္ ေနရာမွန္ကေလးေတြနဲ႔ ေရာ ေရးထားေတာ့ စာဖတ္ပရိသတ္ စိတ္ထဲမွာ တကယ့္ျဖစ္ရပ္လားလို႔ေတာင္ သံသယ၀င္ခဲ့ၾကပါ တယ္။ 'မႏုစာရီ' က 'မင္းသိခၤ' ဆိုတဲ့ ေအာင္ျမင္တဲ့ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းကို ေမြးဖြားေပးခဲ့တယ္ လို႔ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့'မႏုစာရီ' နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကၽြန္တာ္ သိခ်င္တာက မႏုစာရီ  ဆိုတာတကယ္ရွိခဲ့ဖူးတဲ့ ရာဇ၀င္ က်မ္းဂန္လာ ပညာရွိအမ်ိဳးသမီး ''မႏုစာရီကို ေရးတဲ့ေနရာမွာ ေရႊတိဂံုဘုရား ေျမာက္ဘက္ေစာင္းတန္းက တရုတ္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၊ ဗ်ည္း-သရ ေရတြင္းကေလး၊ တာေမြသခၤ်ိဳင္းက မႏုစာရီ ရဲ႕  အုပ္ဂူစသျဖင့္ ေနရာမွန္ကေလးေတြနဲ႔ ေရာေရးထားေတာ့ စာဖတ္ပရိသတ္ စိတ္ထဲမွာ တကယ့္ျဖစ္ရပ္လား လို႔ေတာင္ သံသယ၀င္ခဲ့ၾကပါ တယ္။

'မႏုစာရီ' က 'မင္းသိခၤ' ဆိုတဲ့ ေအာင္ျမင္တဲ့ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းကို ေမြးဖြားေပးခဲ့တယ္ လို႔ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့'မႏုစာရီ' နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကၽြန္တာ္ သိခ်င္တာက မႏုစာရီီ  ဆိုတာတကယ္ရွိခဲ့ဖူးတဲ့ ရာဇ၀င္ က်မ္းဂန္လာ ပညာရွိအမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္လား၊ မႏုစာရီ နဲ႔ သုဓမၼစာရီ အတူတူပဲလား ဆရာ ဘယ္က်မ္းကိုး နဲ႔ေရးခဲ့တာလဲ ဆိုတာပါပဲ။
မႏုစာရီထဲမွာ ပါတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြက တကယ့္ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူး ေတြနဲ႔ ေရးထားတာပါ။ မႏုစာရီမင္းသမီးဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာ ရာဇ၀င္သမိုင္းရဲ႕ ယဥ္ေက်း မႈသမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္တဲ့ အခါ  အိႏၵိယျပည္မွာ သုဓမၼစာရီဆုတဲ့ မင္းသမီးဟာ ဘယ္ခါတုန္းကမွ မရွိ ခဲ့ဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ျမန္မာစာေပမွာ သုဓမၼစာရီျဖတ္ထံုး တို႔ ဘာတို႔ရီွတာ ဖတ္ရတယ္ ။ ျဖတ္ထံုး နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မင္းသမီးဆိုရင္လည္း သူဓမၼစာရီလို႔ အမ်ားနားလည္ေနၾက တယ္။

မႏုစရီနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်မ္းႀကီး က်မ္းခိုင္ရယ္လို႔ေတာ့ ပီပီျပင္ျပင္ မရွိဘူး။ ဆရာႀကီး စစ္ကိုင္း ဦးဘိုးသင္း ကေတာ့ မႏုစာရီဆိုၿပီး စာအုပ္တစ္အုပ္ ေရးသြာတယ္။ ဆရႀကီးကလည္း သူ႕ေရွ႕က ဆရာႀကီးေတြ အဆိုအမိန္႔ အတိုင္း ေရးသြားတာပါပဲ။ အဲဒီစာအုပ္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ မႏုစာရီေရးတဲ့ ေနရာမွာ အေထာက္ အထား အမ်ားႀကီးရပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ အိႏၵိယက လာတာ မဟုတ္ပဲ သေရေခတၱရာေခတ္ရဲ႔ မူရင္း လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျပည္ဟိုဘက္မွာ ေစတုတၱရာတို႔၊ ဘာတို႔ ၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီး ေတြ ေတြ႔ေနရတဲ့ အတြက္ မႏုစာရီဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဟာ တကယ္ရွိခဲ့မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ထင္တယ္။ 

ဒါေပမဲ့ သူ႕အေၾကာင္းကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ပီပီျပင္ ျပင္ မသိပါဘူး။ ၀တၳဳေရးတဲ့ အခါ မွာ မႏုစာရီ အၾကာင္း ကို သိလို႔ေရးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မႏုစာရီ ဆိုတဲ့ နာမည္ကေလးကို သေဘာက်လို႔ ျဖတ္ထံုးေတြ ျဖတ္တမ္း ေတြ ျပဳတဲ့ မင္းသမီး တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ သူ႔ကိုေလးစာၿပီး သူကေတာ့ တယ္ရွိတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ လို႔ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးေတြနဲ႔ ေပါင္း ထည့္ခဲ့တာပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ထည့္ထား တဲ့ တကယ္အခ်က္အလက္ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ထည့္ထားတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒါေတြဟာ အမွန္ တကယ္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တား မဟုတ္ပါဘူး။

ဒါစိတ္ကူးယဥ္၀တၳဳပါ။ ဒီ၀တၳဳကို ေရးၿပီးမဂၢဇင္းတိုက္ ႏွစ္ခုေလာက္ကို ေပးဘူးပါတယ္။ မေရြးၾကပါဘူး ။ ဒီထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္နဲ႕ေတြတယ္။ ကိုစန္းျမင့္တဲ့။ စန္းျမင့္ထြန္း စာေပက ။ သူထုတ္မယ္ ဆိုၿပီး ထုတ္ခဲ့တာပါ။ ပထမဦးဆံုး ထုတ္ေ၀စဥ္က မႏုစာရီ ဟာ ထုတ္ေ၀သူအတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလး အရႈံးေပၚခဲ့တယ္။ ၀ယ္ၿပီးသိမ္းထားတဲ့သူေတြအတြက္ ေတာ့ ေနာက္ကၽြန္ေတာ္ နာမည္ ကေလး နည္းနည္း ထြက္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ထုတ္ေရာင္းၾကေတာ့ ျမတ္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ မႏုစာရီနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ပီပီျပင္ျပင္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မသိပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ စကားလံုးဆိုရင္ မႏုစာရီ လက္ထက္က ေျပခ်င္မွ ေျပခဲ့မယ္။ မေျပခ်င္လည္း မေျပခဲ့တာ ျဖစမယ္။ ဒါစိတ္ကူူးနဲ႔ ဖန္တီးၿပီး ထည့္ခဲ့ တာပါပဲ။ 

ခုေတာ့ မႏုစာရီစာအုပ္က ေတာ္ေတာ့ကို ရွာေနပါၿပီ ။ဆရာ့ ပရိတ္သတ္ တခ်ိဳ႕ ဖတ္ေတာင္ ဖတ္လိုက္ရမယ္ မထင္ဘူး။ အဲဒီစာအုပက ႏို႕ေစ်းတန္းနားမွာ ဆာဒူးကေလး ေဇ ေျပာသြားတဲ့ နဂိုဒုကၡနဲ႔ အပိုဒုကၡ အေၾကာင္း မနွစာရီ မဖတ္လိုက္ရတဲ့ ဆရာ့ ပရိတ္သက္ေတြအတြက္ ထပ္ရွင္း ျပေစခ်င္ပါတယ္။

နဂိုဒုကၡ ဆိုတာက လူတစ္ေယာက္က ထမင္းဆာတယ္ဆိုရင္ဆာတာဟာ သဘာ၀ဒုကၡၾကီးပါပဲ။ အခ်ိန္တန္ လို႔ အစာအိမ္က ေတာင္းခံလာရင္ ဆာတာပဲ။ ဒါကနဂို ဒုကၡပါ။ ဒါေပမဲ့ စားတဲ့အခါ ဒီလူက ငါးဟင္း မွ ၾကက္သားဟင္း မွ ဒံေပါက္ထမင္း မွ ဆိုရင္ေတာ့ နဂိုဒုကၡ ရဲ႕ အပိုဟိုဘက္ကေန သူ႕ ေတာင္းဆိုမႈ ေတြ။ အဲဒါေတြကေတာ့ တဏွာ ျဖစ္သြားတာေပါ့ေလ။ အဲ့ဒီႏွစ္ခုကို ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး ေတာ့ ဆာဒူးကေလး ေျပာတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာထည့္ထားတာပါ။ အဲ့ဒါနဲ႔ ပက္သက္လို႔ လည္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေလး ဖတ္ထားတာေတြ ရွိပါတယ္။ ေနာက္စာအုပ္ေတြမွာ အလ်င္းသင့္ရင္ နဂိုဒုကၡနဲ႕ အပိုဒုကၡ ကို ကၽြန္ေတာ္ထပ္ ရွင္းျပပါဦးမယ္။

မႏုစာရီ နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေမးခ်က္တာေတာ့ ကုန္ပါၿပီ ။ ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ ၀တၳဳေတြ ဆက္လိုက္ ၾကရေအာင္ ဆရာ။ ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္၀တၳဳေတြဟာ ေသနတ္မပစ္၊ လက္သီးမထိုး တဲ့ စံုေထာက္၀တၳဳ ေတြပါ။ ဒီပံုစံမ်ိဳးကို ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းကလည္း ဆာအာသာေကာ္နင္ဒြိဳင္းလ္ရဲ႕ ရွားေလာ့ခ္ဟုမ္း ၀တၳဳေတြကို မွီးၿပီးေတာ့ ဦးစံရွားကို ဖန္တီးခဲ့ဘူးပါတယ္။ ဆရာ့ ဆားပုလင္းႏွင္း ေမာင္ ၀တၳဳေတြလည္း ရွားေလာ့ခ္ဟုမ္းေတြကိုပဲ မွီးတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ဟုတ္ပါသလား ဆရာ ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္း က ဆရၾကီး ဦးေရႊေဒါင္းရဲ႕ စံုေထာက္ ေမာင္စံရွား ၀တၳဳေတြကို ႀကိဳက္ပါ တယ္။ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ကပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္နားမွာ အဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္ရွ္ိပါ တယ္။ အခုေတာ့ ဆံုးသြားပါၿပီ။

အင္မတန္မွ အဂၤလိပ္စာေပ ႏွံ႔စပ္တဲ့ အဘိုးႀကီးပါပဲ။ ဦးစီ တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အန္ကယ္ႀကီးေခၚတယ္။ ျမန္မာစာေပ လည္း ေတာ္ေတာ္ကေလး ႏွ႔ံစပ္ပါတယ္။ သူကရွားေလာ့ခ္ဟုမ္း ၀တၳဳေတြဖတ္ျပေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေလးတန္း ၊ငါးတန္း ေက်ာင္းသားဘ၀ ေလာက္ကတည္းက ဟုမ္း ၀တၳဳေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ကေလး ရင္းႏွီး ခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ စာဖတ္ႏိုင္ တဲ့ အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ အန္ကယ္ႀကီး ဖတ္ျပခဲ႔တာ ေတြရယ္၊ ဆရာႀကီး ဘာသာျပန္ခဲ့တာေတြ ရယ္က ေခါင္းထဲမွာ ရိုက္သြင္းထားသလို ျဖစ္ ေနတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ စံုေထာက္၀တၳဳ ေရးမယ္လို႔ ရည္ရြယ္ေတာ့ ဒီဟန္နဲ႔ ဒီ style ဟာေရးလို႔ အေကာင္း ဆံုးပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္တယ္ေလ။ ရွင္းရွင္းနဲ႔ ဘြင္းဘြင္းနဲ႔ ဒီဟန္ဟာ အေကာင္းဆံုးပဲဆိုၿပီး ဒီဟန္ အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ ေရးတာပါပဲ။ ေရးတဲ့ေနရာမွာ ဆရာႀကီး ဘာသာျပန္ခဲ့တဲ့ ဟုမ္းရဲ႕ မူလဇာတ္အိမ္ တခ်ိဳ႕ေတာင္ မွ မလြတ္ပါဘူး။ ပထမပိုင္းေတြမွာ ဟုမ္း ေထာက္လွမ္းပံုက ကိုယ့္စိတ္ကူးနဲ႔ ေရးထားရင္ ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္လမ္း က ဆရာႀကီးတို႔ လုပ္ၿပီးသားပဲ။ ဆရာႀကီးတို႔ လုပ္ၿပီးသားအျပင္  ေက်ာ္ၿပီးလုပ္ဖို႔ ဟုမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ စာအုပ္ေတာင္ ရွိေတာ့မယ္ မထင္ပါဘူး။ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း နဲ႔ ဆရာႀကီး ဒဂုန္ေရႊမွ်ား လုပ္ထားတာ ကုန္သေလာက္ရွိေနပါၿပီ။ အခု ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ထပ္ ထပ္ ရထားတဲ့ ဟုမ္း၀တၳဳ ေတြ ဆိုရင္ အတိုကေလး ေတြပဲ ရွိ္တယ္။ ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီဘက္က ဖတ္တာ မႏွ႔ံစပ္လို႔လား မေျပာတတ္ ပါဘူး။

ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ နဲ႔  ပတ္သက္လို႔ စာေပ ေ၀ဖန္ေရးဆရာတစ္ဦးက ကိုလိုနီ ေခတ္ ပုလိပ္ ခ်ီးမြမ္းခန္း လို႔ ေ၀ဖန္ထားတာ ဖတ္ရဖူးပါတယ္။ ဆရာ ဘယ္လို သေဘာရပါသလဲ
 မူရင္း ဟုမ္း ၀တၳဳေတြမွာ ဟုမ္းက အလြတ္စံုေထာက္ ဆိုေတာ့ ဆရာႀကီးတို႔က လည္း အလြတ္စံု ေထာက္ ေတြပဲ ဖန္တီးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ သူတို႔ကို အားက်ေရးတဲ့ကၽြန္ေတာကေတာ့ အလြတ္စံုေထာက္ မဖန္တီး ဘဲနဲ႔ ပုလိပ္ဘက္က ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ပဲ ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္စိတ္ကူးမွာ အလြတ္စံုေထာက္ ဆိုတာ ျမန္မာျပည္မွာလည္း မရွိဘူးေလ။ အလြတ္ စံုေထာက္ ဖန္တီး လိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဇာတ္လမ္းထဲမွာ အလြတ္စံုေထာက္နဲ႔ တကယ္ ပုလိပ္ အမႈထမ္းေတြနဲ႔ (ပဋိပကၡ) Clash ျဖစ္ကုန္မွာစိုးတဲ့ အတြက္ ႏွင္းေမာင္ကို ပုလိပ္အမႈထမ္းအျဖစ္ ဖန္တီးခဲ့တာပါပဲ။ ပုလိပ္ အမႈထမ္းျဖစ္တဲ့အတြက္ပရိတ္သတ္မ်ားနဲ႔ ပိုၿပီးေတာ့မ်ား နီးစပ္သြားမလား ေပါ့ေလ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ၀တၳဳထဲ၊ စာအုပ္ထဲ၊ ရုပ္ရွင္ထဲေလာက္ မွာသာ ဖတ္ဖူး၊ ျမင္ဖူးၾကတာကိုး။ တကယ္နဲ႔ တူေအာင္ဆိုၿပီး ႏွင္းေမာင္ကို ပုလိပ္အမႈထမ္းအျဖစ္ ဖန္တီးခဲ့တာပါ။

အဲဒီလိုဖန္တီးတဲ့ အခါမွာ Police.journal  ေတြ အတြဲလိုက္ ကၽြန္ေတာမွာ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကလည္း အေထာက္အကူ ေတာ္ေတာ္ရပါတယ္။ ဂ်ာနယ္ စ ထုတ္တဲ့ အခ်ိန္ကေန တိုက္ပိတ္သြားတဲ့အခ်ိန္ ထိ အတြဲလိုက္ကၽြန္ေတာ္မွာ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ပုလိပ္ေတြ အဲဒီတုန္းက ဘယ္လို၀တ္ဆင္ ခဲ့တယ္၊ ရာထူးတံဆိပ္ေတြ ဘယ္လို တပ္ဆင္ခဲ့တယ္။ ဆုတံဆိပ္ေတြ ဘယ္လို ရတယ္၊ လခေတြ ဘယ္ေလာက္ရခဲ့တယ္၊ ဘယ္တုန္းကဘာေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ဒီဂ်ာနယ္က အေထာက္အထား ျပည့္ျပည့္ စံုစံု ရခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္ ဟိုတုန္းက အေျခအေန မေကာင္းလိုု႔ ေန႔စား လက္ႏွိပ္႔စက္ စာေရး လုပ္ဖူးေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက ပုလိပ္အမႈတြဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို လက္ႏွိပ္ နဲ႔ ကူးေပးဖူး ေသးတယ္။ ကူးေပးဖူးေတာ့ အဲဒီ ပုလိပ္အမႈတြဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ထားတဲ့ဟာနဲ႔ ဆရာႀကီး ေတြရဲ႕ အေရးအသားနဲ႕ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကြက္ကို မွီးျငိမ္းၿပီးေတာ့ ေပါင္းစပ္ ထည့္ထား တာပါ။

ကို၀င္းၿငိမ္း ေမးထား တဲ့ ေမးခြန္းန႔ဲ ပတ္သက္လို႔ ေျဖရရင္ ကၽြန္ေတာ္လည္းပထမေတာ့ အဲဒီေတာ့ အဲဒီလို ေ၀ဖန္ထားတာ ကို မဖတ္ျဖစ္ပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့ သူမ်ားေျပာလို႔ ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ကိုလိုနီ ပုလိပ္ကို အမႊမ္းတင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ႏွင္းေမာင္ ၀တၳဳေတြကို ဖတ္ၾကည့္ ရင္ သိပါလိမ့္မယ္။ သူဟာမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ရွိတယ္။ မဟုတ္မခံဘူး။ သူကိုယ္တိုင္က လံု႔လ၀ီရိယ ရွိတယ္။ လူငယ္ေတြကို လမ္းျပႏိုင္တဲ့ Ideal စံျပဇာတ္ေကာင္တစ္ခု ပါပဲ ။ ကိုလိုနီေတြ ဘာေတြ ဆိုတာကေတာ႕ အဲဒီပုဂၢဳလ္ ေျပာမွမဲ ေၾသာ္.. ငါေရးတဲ့ ဥစၥာကိုလိုနီ ေခတ္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ကိုလိုနီပုလိပ္ ေပါ့ေလ။ တကယ္လို႔ ပုလိပ္ မလုပ္ဘဲ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တျခားအလုပ္ လုပ္ေနရင္းလည္း ဒီ ကိုလိုနီ ဆိုတဲ႔ စာလံုးနဲ႔ ကင္းစရာမရွိပါဘူး။

အဲဒီတုန္းက ေ၀ဖန္ဆရာ အသက္ရွိလို႔ သို႔မဟုတ္ ေမြးၿပီဆိုရင္လည္း သူလည္း ကိုလိုနီလက္ ေအာက္မွာပဲ တစ္နည္းနည္း နဲ႔ေပါ့ေလ။ သူအေဖက ရံုးတစ္ရုံးမွာ စာေရး၀င္လုပ္တယ္ ဆိုပါစို႔။ ဒါဆိိုသူလည္း ကိုလိုနီနဲ႔ မလြတ္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က တိုင္းျပည္အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္တာကိုး။ ႏွင္းေမာင္ တစ္ဦး တည္းသာ ကိုလိုနီကို အမႊမ္းတင္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအခ်ိန္အေၾကာင္ ေရးရင္း ဒီေခတ္ပဲေပါ့။ တကယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မင္းတုန္းမင္္းေခာတ္အေၾကာင္း ေရးရင္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ကို အမႊမ္းတင္ သလိုျဖစ္မွာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က ကိုလိုနီေခတ္ကို အမႊမ္းတင္ တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏွင္းေမာင္ တစ္ေယာက္တည္း ရဲ႕ စြမ္ရည္ Ability ကိုတင္ျပတာပါ။

စံုေထာက္၊ လွ်ိိိဳ႕၀ွက္သည္းဖိုစာေပေတြကို အေပ်ာ္ဖတ္စာေပလို႔ သတ္မွတ္ၾကတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ ဘယ္လို ခံစားရပါသလဲ
 တစ္ခါတေလ စံုေထာက္စာေပေတြဟာ အေပ်ာ္ဖတ္စာေပ မဟုတ္ဘဲ မွတ္သားစရာ ေကာင္းတာ ေတြ ၊ နည္းယူစရာ ေကာင္းတာေတြ ၊ သင္ခန္းစာ ယူစရာ ေကာင္းတာေတြ ပါတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ေတာ့လည္း အေပ်ာ္ဖတ္ေပါ့။ တခ်ိဳ႔ဆိုရင္ အေပ်ာ္ဖတ္ စာေပ အဆင့္ေတာင္မရွိဘဲ၊ ဒါဘယ္သူ ဘယ္၀ါ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔စာအုပ္လည္း ပါခ်င္ပါမယ္ေပါ့ေလ။ အေပ်ာ္ဖတ္ အဆင့္ထက္နိမ့္သြားၿပီး ေပ်ာ္ကို မေပ်ာ္ဘူး။ ဖတ္လို႔ မေကာင္းတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၿခံဳၿပီးေတာ့ အေပ်ာ္ဖတ္၊ ဒါဟာ သိမ္းဆည္းထားရမယ့္ စာအုပ္မ်ဳိး၊ ဒါကသင္ခန္းစာယူရမယ့္ စာအုပ္ မ်ဳိး စသျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ ဖို႔ရာ ခက္ ပါတယ္။

ဆရာႀကီးေတြ မွီျငမ္း ေရးသားခဲ့တဲ့ ရွားေလာ့ဟုမ္း၀တၳဳေတြ၊ စံုေထာက္ ေမာင္စံရွား ၀တၳဳေတြဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ အေပ်ာ္ဖတ္လို႔ မယူဘူး။ စံုေထာက္ ေမာင္စံရွားဟာ ႏွစ္ေယာက္ အတူ ခရီး သြားလို႔ အိပ္စရာ ေနရာေလး တစ္ေနရာရွိရင္ ကိုေမာင္သန္းကို အိပ္ဖို႔ ေပးတယ္။ သူကေတာ့ မအိပ္ဘဲ ေဆးတံေသာက္ၿပီး အနစ္နာခံပံုေတြ၊ ငဲ့ညွာပံုက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အမ်ားႀကီး စိတ္ဓာတ္ ျမင့္မားေအာင္ လုပ္ေပးခဲ႔တဲ့ စာေပေတြ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီစာေပအေပၚမွာ အေပ်ာ္ဖတ္၊ အပ်င္းေျပ လို႔ မယူဆခဲ့ပါဘူး။

ပုဏၰားဘကြန္း ၀တၳဳရဲ႔ အဖြင့္က တစ္ေထာင့္တစ္ည ပံုျပင္ေတြထဲက သေဘာၤသား ဆင္းဘတ္ပံု ျပင္ အဖြင့္ နဲ႕ တူပါတယ္။ ဆင္းဘတ္ကို ေျခခံ ထားတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္၊ ဟုတ္ပါသလားဆရာ
ဟုတ္ပါတယ္ အဖြင့္ကေလးက ဆင္းဘတ္ သည္ ေဆးလား ပါပဲ။ ခရီးမထြက္ဖူးေသးတဲ့ ဆင္းဘတ္နဲ႔ ခရီးေ၀း က ျပန္လာတဲ့ ဆင္းဘတ္ အိမ္အ၀င္၀မွာ ေတြ႔ၿပီးေတာ့ စကားေျပာခန္းကေလးဟာ  ေတာ္ေတာ္ စိတ္၀င္စား ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ခရီး မသြားဘူးေသးတဲ့ ဆင္းဘတ္က ဒီလိုဆို ရင္လည္း ခင္ဗ်ား သြားခဲ့တဲ့ ေရေၾကာင္းခရီး ခုနစ္ခုကို ေျပာျပပါဦးဗ်ာ ဆိုေတာ့မွ ဆင္းဘတ္သည္ ေဆးလား ေရေၾကာင္း ခရီး ကို ေျပာျပတာကိုး။ အဲဒီ အဖြင့္ကေလးကို ယူထားတယ္။

က်န္တဲ့ဟာတာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ လူငယ္ေတြကို ေလာကႀကီးမွာ ႀကီးပြားေရး၊ ခ်မ္းသာေရး၊ ဘာေရး ညာေရး အမ်ားႀကီး အလုပ္လုပ္ရင္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာေရးခဲ့တာပါ။ ဒါကေတာ့ လူငယ္မ်ား ႀကီးပြားေရး အတြက္ အဓိဌာန္ျပဳၿပီး ေရးခဲ့တဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ တစ္အုပ္ အပါအ၀င္ ျဖစ္တယ္။

ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္ ေမာင္ဘခ်စ္ ေရးတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို သိပါရေစ ဆရာ
ေမာင္ဘခ်စ္ဆိုရင္လည္း ပုဏၰားဘကြန္းက ရုပ္ရဲ႔ ခ်မ္းသာမႈကို ကၽြန္ေတာ္ ေရးသြားတာ။ ေမာင္ဘခ်စ္ ကေတာ့ လူေတြစိတ္ခ်မ္းသာေစခ်င္တယ္။ စိတ္ညစ္ေနတဲ့ လူေတြ၊ စိတ္ညစ္တဲ့လူေတြ စိတ္ခ်မ္းသာ ေစခ်င္တာနဲ႔ကို ဒီ၀တၳဳကို ေရးခဲ့တာပါ။ ဒါ့ကၽြန္ေတာ္ ရည္ရြယ္ခ်က္ပါ။
ေမာင္ဘခ်စ္ထဲမွာ သံတံုးႀကီးကို အပ္ျဖစ္တဲ့ အထိ ေသြးခိုင္းထားတာဟာ ဇြဲသတၱိကို ေဖာ္ျပတဲ့ အေနနဲ႔ ဆရာ ေရးထားတာ ေတြရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာဖတ္ပရိတ္သက္ အမ်ားစု ရင္ထဲမွာ သဘာ၀ ယုတၱိ ကင္းလြတ္ တဲ့ တင္စားမႈ လို႔ ျမင္ၾကပါတယ္။

သံတံုးေသြးတဲ့ ဥပမာက တရုပ္ပံုျပင္မွာ ရွိပါတယ္။ တရုတ္ လူမ်ိဳးေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ သမက္ ေရြးရင္ အဲဒီလို ေရြးတယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ ဒါဟာဇြဲသတၱိကို ျပတာပါ။ ဒါကို သဘာ၀ယုတၱိနဲ႔ ကင္းလြတ္ေနတယ္ ဆိုတာေတာ့ မျငင္းႏိုင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ သံတုန္းကို အပ္ျဖစ္ ေအာင္ေသြးၿပီးမွ ခ်မ္းသားတဲ့နည္းကိုလည္းယူမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီေလာက္ ေတာင္ ဇြဲရွိတဲ့ ေမာင္ဘခ်စ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုခ်င္ပါပဲ။

ဆရာ၀တၳဳေတြ အသံသြင္း ဇာတ္လမ္း လုပ္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ ဇာတ္လမ္း ေတြက ၀တၳဳ ေတြကို အရည္ေသြး ညံ႔ဖ်င္းတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆရာအခု ဘယ္ႏွစ္ပုဒ္ေလာက္ အသံသြင္းၿပီးပါၿပီလဲ
ဘယ္ႏွပုဒ္ သြင္းၿပီးၿပီလဲဆိုေတာ့ ရုတ္တရက္ ေျဖဖို႔ရာ ခတ္ပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ာ ပါပဲ။ တခ်ိဳ႔ဟာ ေတြဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္မသိဘဲ သြင္းလို႔ ေနာက္ကလိုက္ၿပီး စကားေျပရတာလဲ ရွိပါတယ္။ အသံသြင္း ဇာတ္ေတြကုို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ သိပ္၀ါသနာပါလို႔ သြင္းတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။

ကို၀င္းၿငိမ္းတို႔လို မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္း လူေတြက ငါေတာ့ ဒါေလး လုပ္ခ်င္တယ္ကြာ၊ ဒီလို ဒီလို အကူအညီ ေပးပါ ဆိုၿပီး လုပ္သြားတာ ေတြကမ်ားတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ကလည္း သ်ပ္ၿပီး လိုက္မၾကည့္ႏိုင္ေတာ့ ခုနက ကို၀င္ၿငိမ္း ေျပာတာလို ၀တၳဳကို ပ်က္စီး သြားေစတာမ်ိဳးေတြ ဘာေတြ ျဖစ္ကုန္တာပါပဲ
စာေပေဟာေျပာပြဲ နဲ႔ စာေပေဆြးႏြးပြဲ ဆရာဘယ္ဟာကို ပိုၿပီးသေဘာက်ပါသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆ ကို ေျပာရရင္ ေဟာေျပာပြဲလည္း ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္က ဒါေလာက္ ၀ါသနာမပါဘူး။ ေဆြးေႏြးပြဲလဲ အတူတူ ပါပဲ။အဲဒီေနာက္မွာ တစ္ခုကိုေျပပါဆိုရင္ေတာ့ စာေပေဟာ ေျပာပြဲကေတာ့ က်င္းပ ရတဲ့ လူေတြအတြက္ ဒူါေလာက္လည္း တာ၀န္မရွိဘူး။

သြားရာက္ေျပာ ဆိုရတဲ့ လူေတြအတြက္လည္း အခတ္အခဲမရွိဘူး။ ေဆြးေႏြးပြဲဆိုတာကေတာ့ တဖက္က ေမးခ်င္ ေမးခြန္း ေတြေမးမွာ တခါတေလလည္း လူပုဂၢဳိလ္ ထိခိုက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြ ပါခ်င္ပါလာမယ္။ ဆရာ အိမ္ေထာင္ ဘယ္ႏွစ္ဆက္ ရွိပါသလဲ ဆရာ အရက္ေသာက္ ပါသလား စတဲ့ ကိုယ္က်င့္ တရားဆိုင္ ရာ ေမးခြန္းေတြလညး္ ပါလာမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ၾကံဳဖူးတဲ့ ေရးသူ၊ ဖတ္သူ ေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ ဒါမ်ိဳး ေမးတာ ေတြ႔ရတယ္။ တခ်ိဳဳ႕ ေဒသေတြမွာၾကေတာ့လည္း ဘယ္လိုလုပ္လိုက္ပါသလား.. စတဲ့ အေမးမ်ိဳးေတြ ေပါ့ေလ။ တစ္ခါတေလမွာ သူတို႔အၾကံေပးတာက လုပ္လို႔မရတာမ်ိဳးေတြ။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အေတြ႔ အၾကံရ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ တျခား ဆရာေတြကေတာ့ ဘယ္လို ယူဆသလဲ မသိဘူ ေပါ့ေလ ေဆြးေႏြးပြဲ ေတြဟာ တစ္ခါတေလမွာ ရွိၿပီးသား ခင္မင္မႈကိုေတာင္ ဆုတ္ယုတ္ ေစ တတ္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။

ဆက္ပါအုန္းမည္
Credit:shwezinu.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာစာ ဆင္းရဲၾကပံုမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ OG Ward

အက္ေဆး (သို႔) ရသစာတမ္းအေၾကာင္း